KATEGORIE [rozwiń]

pod red. Łukasz Sułkowski

Okładka książki Zarządzanie uczelnią cyfrową. Między utopią wolności a dystopią władzy

89,00 zł 69,83 zł


Wyjątkowość tej książki nie polega na tym, że jest poświęcona zarządzaniu uczelnią oraz sferze governance w szkolnictwie wyższym, ponieważ monografie o takiej tematyce były już publikowane przez krajowych i zagranicznych autorów. Nigdy dotąd nie powstała jednak książka, która by w tak wyczerpujący sposób, tak wszechstronnie i tak głęboko przedstawiała złożone problemy funkcjonowania uniwersytetu i wspólnoty uczelni. Podkreślenia wymaga harmonijne połączenie przez autora XX-wiecznej perspektywy rozwoju z aktualnymi uwarunkowaniami działania szkół wyższych. Monografia nie omija problemów konfrontowania się kultury samorządności akademickiej oraz wymagań rządności instytucjonalnej, z odniesieniami do modeli organizacyjnych i roli przywództwa w uczelni. Autor nie unika rozpatrywania najtrudniejszych zagadnień menedżeryzmu i rozliczalności uniwersytetu w zderzeniu z jego tradycyjnymi wartościami. Znajomość rzeczy, profesjonalizm, wnikliwość analizy, ale i odwaga autora w formułowaniu niekoniecznie popularnych wniosków są imponujące. Prof. dr hab. Jerzy Woźnicki, prezes Fundacji Rektorów Polskich Doskonała książka, napisana z rzadko spotykanym w polskiej literaturze rozmachem. Autor niezwykle ciekawie analizuje przeszłość uniwersytetu – i wybiega myślą w jego przyszłość, opierając się na zmieniających się koncepcjach zarządzania. Praca wybitna, koncepcyjna i do tego świetnie napisana. Wszystkim pragnącym lepiej zrozumieć ewolucję szkolnictwa wyższego – a zarazem jego prognozowaną przyszłość – serdecznie polecam! Prof. dr hab. Marek Kwiek. autor „Uniwersytetu w dobie przemian” i dyrektor Institute for Advanced Studies in Social Sciences UAM
Okładka książki Doskonalenie systemów organizacyjnych

39,90 zł 27,71 zł


Tematyka niniejszej pracy doskonale wpisuje się we współczesne zmiany zachodzące w sektorze szkolnictwa wyższego. Na podstawie zapisów Ustawy 2.0 można stwierdzić, że wywiera ona duży wpływ na zmianę podejścia do sposobu zarządzania uczelniami. Ustawa ta nakłada na osoby odpowiedzialne za procesy zarządcze uczelni obowiązek poszukiwania nowych rozwiązań oraz dostosowywania się do zmieniającego się ładu akademickiego. Zagadnienia podejmowane przez autorów publikacji w dużym stopniu odpowiadają współczesnym problemom, przed jakimi stoją uczelnie. Książka szczególnie polecana jest menadżerom akademickim oraz osobom zajmującymi się zagadnieniami zarządzania na uczelniach.
Okładka książki Internacjonalizacja i marketing Uniwersytetów

39,90 zł 27,71 zł


Tematyka niniejszej pracy zbiorowej oscyluje wokół obszaru szeroko pojętego marketingu uczelni. Należy zaznaczyć, że obszar ten – w dobie rosnącej konkurencji i globalizacji rynków – nabiera coraz większego znaczenia w procesie całościowego zarządzania uczelnią. Zmiany, jakie zaszły w polskim systemie szkolnictwa wyższego w 2018 roku, czyli wprowadzenie Ustawy 2.0, miały doprowadzić między innymi do wzrostu rozpoznawalności polskich uczelni za granicą. Oczywiście rozpoznawalność ta nie jest ściśle związana z obszarem marketingu uczelni i w dużej mierze zależy od innych czynników, takich jak: jakość publikacji naukowych, jakość kształcenia czy jakość badań naukowych. Działania marketingowe wzmacniają jednak wizerunek uczelni, przyczyniają się również do zwiększenia jej rozpoznawalności. Tematyka podjęta w tej książce jest aktualna, a zawarte w niej treści mogą pomóc w lepszym zrozumieniu tematu. Analizowana problematyka stanowi odzwierciedlenie licznych problemów i dylematów, jakie stoją przed zarządzającymi współczesnymi uczelniami. Z recenzji prof. dr. hab. Bogdana Piaseckiego
Okładka książki Strategie i innowacje organizacyjne w polskich uczelniach

39,90 zł 27,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Strategie i innowacje organizacyjne w polskich uczelniach analizuje problem współczesnego zarządzania w obszarze strategii i innowacji na uczelniach i podejmuje kwestie obecnych zmian w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce. Walor publikacji stanowi różnorodność tematyki poszczególnych rozdziałów. Ich autorami są osoby o znaczącym dorobku naukowym i doświadczeniu praktycznym w zakresie ładu akademickiego i zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego. Monografia stanowić będzie ważną pozycję dla czytelników, których zainteresowania naukowe obejmują zarządzanie w sektorze szkolnictwa wyższego. Polecam ją zarówno osobom zarządzającym uczelniami wyższymi, jak i całemu środowisku naukowemu. Z recenzji prof. dr. hab. Bogdana Piaseckiego
Okładka książki Oblicza patologii zawodowych i społecznych

65,00 zł 52,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ma na celu zrozumienie zachowań patologicznych, które wpływają destrukcyjnie na rozwój społeczny i gospodarczy. Pierwsze rozdziały poświęcone zostały patologiom z perspektywy socjologicznej, prawnej oraz krytycznego nurtu zarządzania. Czytelnik może zapoznać się z problematyką mobbingu i konformizmu. W książce nie mogło zabraknąć analizy rozwiązań służących przeciwdziałaniu patologiom organizacji. Czytelnika zainteresują takie zagadnienia, jak: uczciwość w sferze finansów i patologie dotyczące życia akademickiego, nieprawidłowości w rachunkowości, polityce i bezpieczeństwie narodowym. Bezcenne są rozważania na temat problemów w policji, geodezji oraz w zamówieniach publicznych. Nie zapomniano również o fizjoterapii, informatyce i public relations. Należy podkreślić, że prezentowana książka jest antologią, można ją zatem czytać rozdział po rozdziale lub według własnych, wybranych zainteresowań. Wszystko to sprawia, że publikacja - jak zauważa jeden z jej recenzentów – „jest ze wszech miar pożądaną pozycją na polskim rynku wydawniczym”.
Okładka książki Metody zarządzania kulturą organizacyjną

47,00 zł 35,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka stanowi innowacyjną na naszym rynku wydawniczym publikację na temat metod kształtowania kultury organizacyjnej. W poszczególnych rozdziałach skoncentrowano się na badaniu oraz zmianie wartości organizacyjnych, tożsamości organizacyjnej, komunikacji w organizacji, kulturze sieci, roli kultury organizacyjnej w procesie budowania wysokiej jakości środowiska pracy oraz kulturze organizacyjnej opartej na zaufaniu. Opracowanie jest zbiorem materiałów badawczych i dydaktycznych.
Okładka książki Krytyczny nurt zarządzania

49,00 zł 39,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka stanowi innowacyjną na naszym rynku wydawniczym publikację na temat słabo znanego w Polsce nurtu krytycznego w zarządzaniu – Critical Management Studies. Głównym merytorycznym przesłaniem publikacji jest wskazanie na złożoność i społeczny charakter procesów zarządzania i organizowania, które zawsze należy rozpatrywać w perspektywie takich wartości, jak: etyczność, moralność oraz szacunek względem drugiego człowieka. Niestety, w praktyce zarządzania występują działania dehumanizujące, opresyjne i instrumentalne wobec ludzi w organizacjach. W prezentowanej publikacji analizowane są takie patologie zarządzania, jak: społeczna nieodpowiedzialność biznesu, dyskryminacja płciowa w organizacji czy deuniwersytetyzacja uniwersytetu. Książka jest zbiorem materiałów badawczych i dydaktycznych z zakresu krytycznej teorii organizacji i zarządzania, przeznaczonym zarówno dla środowiska akademickiego, jak też biznesowego. Zawiera rozdziały poświęcone wybranym aktualnym i istotnym z punktu widzenia dyscypliny kierunkom i tendencjom, które są powszechnie znane w Europie i wchodzą tam do kanonów nauczania zarządzania na poziomie zaawansowanym i podstawowym. Słownik fundamentalnych pojęć, studium przypadku oraz pytania końcowe czynią każdy z rozdziałów przystępnym i pozwalającym na pogłębione zrozumienie danego fenomenu.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj