W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka Fluktuacje gospodarcze ma na celu ukazanie ekonomistom nowego syntetycznego podejścia służącego do badania zjawisk fluktuacji i kryzysów gospodarczych. Bernard Landais zebrał ważne fakty dotyczące zdarzeń z przeszłości oraz doświadczeń międzynarodowych, a potem skoncentrował się na zagadnieniach z zakresu kryzysów typu gospodarczego i finansowego (takich jak wielka recesja z 2008 roku). Następnie snuł refleksje na temat wybranych elementów dawnej i współczesnej literatury ekonomicznej, które pozwalają wyjaśnić różne aspekty ruchów i kryzysów gospodarczych.Największym osiągnięciem Bernarda Landais'go jest wysunięcie propozycji nowej syntezy, czyli modelu ekonomicznego Ocean opracowanego na podstawie ogólnego modelu Nowej Syntezy Neokeynesowskiej (NSNK) przy wzięciu pod uwagę rozważań finansowych. Nowa forma prezentacji uwzględnia przede wszystkim antycypacje w dziedzinie analizy ekonomicznej i pokazuje ich znaczącą rolę w objaśnianiu stanów nierównowagi. Autor rozpatrywał również proste scenariusze oparte na nowej syntezie w celu zilustrowania funkcjonowania systemu gospodarczego i przebiegu kryzysów.Niniejsza publikacja to niewątpliwie jedna z najbardziej zdecydowanych prób dogłębnego przekształcenia sposobu myślenia o fluktuacjachgospodarczych.Bernard Landais jest emerytowanym profesorem ekonomii na Uniwersytecie Bretagne Sud. Do 2019 roku był przewodniczącym komitetu naukowego Association Internationale des conomistes de Langue Franaise (AIELF) oraz redaktorem naczelnym czasopisma Revue Internationale des conomistes de Langue Franaise (RIELF) wydawanego od 2016 roku przez AIELF we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, a od 2018 roku także z Uniwersytetem Bernarda O'Higginsa w Santiago de Chile. Należy do uznanych w krajach frankofońskich ekspertów z zakresu makroekonomii, specjalizujących się w problematyce dynamiki gospodarczej, makroekonomii monetarnej oraz polityce monetarnej i budżetowej.
Książka „Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń” przeznaczona jest dla wszystkich osób, które chcą profesjonalnie komunikować się w biznesie w języku niemieckim.
Zawiera zdania gotowe do wykorzystania w profesjonalnej komunikacji podczas spotkań biznesowych i w korespondencji pisemnej.
Publikacja zawiera 2000 zdań w języku polskim i odpowiadające im 2000 zdań w języku niemieckim, które umożliwiają profesjonalne komunikowanie się w różnych sytuacjach, na wiele sposobów, i jednocześnie są łatwe do zapamiętania podczas nauki.
Książka i kurs audio MP3 doskonalą umiejętności:
• profesjonalnej komunikacji pisemnej w języku niemieckim,
• rozumienia języka niemieckiego pisanego,
• rozumienia języka niemieckiego ze słuchu,
• profesjonalnej wymowy.
Uczący się mogą korzystać z książki na wiele sposobów. Ucząc się zdań z całej książki, wybierając dowolny dział bądź wybrane zdania niezbędne w konkretnej sytuacji biznesowej.
Naukę z książki ułatwiają profesjonalne nagrania lektorskie: 2000 zdań w języku polskim i 2000 zdań w języku niemieckim. Kurs audio do książki został przygotowany tak, by umożliwić naukę zdań z oryginalnym akcentem w języku niemieckim.
Książka składa się z osiemnastu rozdziałów podzielonych na lekcje. Oznaczenie w książce każdej lekcji słuchawką i jej numerem ułatwia swobodny wybór materiału do nauki.
Kurs audio do książki zawiera 100 lekcji i 6 godzin profesjonalnych nagrań lektorskich.
Kurs audio do książki można pobrać ze strony smc-consulting.pl, wpisując kod z książki.
Życzymy Państwu przyjemnej nauki i wielu sukcesów w biznesie!
Recenzje książki:
Książka „Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń” zawiera zdania w języku polskim i ich tłumaczenia w języku niemieckim. Jest ona przeznaczona dla osób, które chcą szybko nauczyć się na pamięć zdań lub zwrotów potrzebnych w biznesie. Załączony do książki plik MP3 umożliwia szybkie uczenie się niemieckiego języka biznesowego „ze słuchu” z prawidłowym akcentem, np. w samochodzie w drodze do pracy i z pracy dzięki powtarzaniu na głos całych gotowych i przydatnych w komunikacji biznesowej zwrotów i wyrażeń.
Książka stanowi doskonałą pomoc w przygotowaniu się do rozmów w ramach działalności biznesowej i współpracy z niemieckojęzycznymi klientami. Jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki i zadanego przez autorki trudu stworzenia praktycznej i szybkiej metody nauki niemieckiego języka biznesowego. Polecam tę książkę każdej osobie zmotywowanej do perfekcyjnego nauczenia się zwrotów i wyrażeń w języku niemieckim.
Beata Dębska-Bursy
Tłumacz przysięgły języka niemieckiego
GERMALEX JĘZYK NIEMIECKI. Tłumaczenia. Nauka Indywidualna. Kursy
Dla tych, którzy lubią i tych, którzy chcą polubić język niemiecki oraz potrzebują go w sytuacjach biznesowych – nie znalazłam lepszej inspiracji do nauki. Czytelnik dostaje od autorek proste rozwiązanie, które ułatwia kontakty biznesowe i wspiera relacje.
Połączenie świetnego warsztatu językowego i biznesowego dało narzędzie, które sprawdzi się w wielu sytuacjach – nauki języka niemieckiego, korespondencji mailowej, rozmów biznesowych czy w prezentacjach. Zdania są uniwersalne, dostosowane do sytuacji w miejscu pracy, a kurs audio wzbogacony jest przyjemnymi głosami lektorów, którzy krok po kroku zapoznają słuchacza z brzmieniem słów niemieckich.
Ludmiła Wójtowicz
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w obszarze HR Business Partneringu
Książka „Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń” reprezentuje innowacyjne podejście, które sprawia, że język niemiecki staje się dla polskich menedżerów bardziej przystępny. Słuchając, uczymy się intensywniej. Nie uczymy się słów, ale całych zdań, tak że nie mówimy już prostym, „połamanym” językiem, który nie przestrzega reguł gramatycznych. Ta książka i kurs dają Państwu gwarancję poprawnego i „wyszlifowanego” wysławiania się w języku niemieckim.
Prof. dr hab. Horst Brezinski
„rozprawa (…) jest obszernym kompendium naukowym o systemie budżetowania zadaniowego stanowiącym narzędzie zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego, opartym nie tylko na dorobku krajowych badaczy tego obszaru ekonomii, ale także licznych zagranicznych naukowców i praktyków, polskich i międzynarodowych regulacjach prawnych. Szczególną wartością dodaną (…) jest opracowana i rozwinięta w szczegółach koncepcja controllingu zadaniowego, traktowanego jako najważniejszy instrument wspomagający budżetowanie zadaniowe. (… ) jest wartościową pracą naukową pod względem teoretycznym i praktycznym. (…) Zawartość merytoryczna pracy świadczy o dużej wiedzy i dociekliwości naukowej Autorki w przedmiocie finansów publicznych.”
Z recenzji prof. zw. dr hab. Haliny Buk
Cybernetyka należy do jednych z najbardziej inspirujących dziedzin naukowego poznania, wzbogacana dorobkiem wielu dyscyplin naukowych tworzy pomosty między matematyką, fizyką i filozofią, elektroniką i biologią, informatyką i zarządzaniem. Przekształca abstrakcje, które jeszcze niedawno tworzyły światy baśni i legend, były przedmiotem literatury i filmów science fiction, w inteligentne systemy działania.
W obszarze zarządzania cybernetyka dostarcza metod i narzędzi optymalizujących funkcjonowanie i warunki rozwoju współczesnych organizacji, oferuje organizacjom cyberprzestrzeń, czyli środowisko, w którym narzędzia internetowe zapewniają bezpośredni dostęp do żywych źródeł wiedzy, zaawansowanych technik i technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w realizacji i promocji innowacyjnych projektów naukowych, biznesowych, społecznych.
Głównym celem pracy jest propozycja modelowania cybernetycznego jako podejścia do rozwiązywania problemów funkcjonowania i rozwoju współczesnych organizacji w warunkach rosnącej złożoności organizacji i niepewności stanów jej otoczenia.
Ze wstępu
„Większość z nas, co zrozumiałe, jest ignorantami w zakresie wielu skomplikowanych dziedzin, od botaniki po anatomię mózgu. Będąc tego świadomi, nie próbujemy podejmować w tych dziedzinach żadnych działań, ani nawet wypowiadać się na temat zagadnień, które obejmują. Inaczej jest w przypadku ekonomii – każdy wyborca oraz każdy ubiegający się o głosy polityk ma wpływ na politykę gospodarczą. Od zagadnień i decyzji ekonomicznych nie da się uciec. Jedyne opcje, jakimi dysponujemy, podejmując decyzje ekonomiczne odnośnie do poszczególnych kwestii czy polityków, to być: poinformowanym, niepoinformowanym lub źle poinformowanym. Celem Ekonomii dla każdego jest ułatwienie drogi do tej pierwszej grupy. Podstawowe zasady ekonomii łatwo zrozumieć, niestety łatwo je także zapomnieć – w szczególności pośród pełnej nonsensów retoryki, tak powszechnej w świecie mediów i polityki”.
Fragment książki
Dużo mówi się w polityce o budowaniu tak zwanego państwa dobrobytu, tudzież państwa opiekuńczego. Czy na pewno warto iść w tę stronę?Mamy co do tego poważne i uzasadnione wątpliwości. Budowanie państwa dobrobytu prowadzi bowiem obywateli do zrzucania odpowiedzialności za własny dobrobyt na instytucję państwa, zamiast brania tej odpowiedzialności na siebie. Z historycznej perspektywy dobrobyt społeczny jest tym wyższy, im większa odpowiedzialność jednostki za własne życie.Przekonuje o tym profesor David Schmidtz w książce pt. Dobrobyt społeczny a odpowiedzialność jednostki. Swoje rozważania dodatkowo ilustruje wieloma historycznymi i współczesnymi przykładami z różnych zakątków świata. Dzięki temu otrzymujemy solidną dawkę argumentów teoretycznych wspartych przemawiającymi do wyobraźni i wymownymi zastosowaniami idei w praktyce.
"Nie unikając trudnych pytań i roztrząsania problemów, które mogą okazać się bolesne, twórcy tego tomu zabierają czytelnika w metaekonomiczną podróż, która umożliwia spojrzenie „z góry” i ma w sobie coś z rachunku sumienia. Mimo że nie zawsze przyjemny, taki rachunek sumienia jest konieczny dla utrzymania minimum higieny intelektualnej ekonomistów – zarówno tych dojrzałych zawodowo, jak i tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki – wpisujących się w główny nurt dyscypliny (mainstream). Co my tak naprawdę robimy i jakie jest znaczenie tego, co robimy?" (prof. Paul H. Dembinski z przedmowy)
"Makroekonomista akademicki, będąc poddany presji ze strony konieczności publikowania w uznanych międzynarodowych czasopismach oraz pracujący nieraz równolegle dla instytucji rynku finansowego, w sposób nieuświadomiony podąża za aktualnymi trendami, często nie znając podstaw metodologicznych wielu twierdzeń i założeń, które stanowią fundament dyscypliny. Dlatego też wysiłek podjęty przez redaktorów na polu wyjaśniania tych na co dzień niewidocznych założeń uważam za szczególnie cenny." (dr hab. Łukasz Goczek, prof. UW, z recenzji wydawniczej)
"Niniejsza lektura jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że ekonomia nie dostarcza wiedzy pewnej i precyzyjnej, ale raczej wiedzy o charakterze przypuszczeń i to silnie zależnych od kontekstu." (dr hab. Łukasz Hardt, prof. UW, ze słowa końcowego)
Klimat Ziemi coraz bardziej zbliża się do niebezpiecznych punktów krytycznych, lecz na szczęście rozwiązanie leży w zasięgu ręki. Kilka krajów z powodzeniem zastąpiło paliwa kopalne niskoemisyjnymi źródłami energii dzięki połączeniu źródeł odnawialnych i szybkiego rozwoju energetyki jądrowej. Idąc za ich przykładem świat może radykalnie ograniczyć zużycie paliw kopalnych do połowy tego stulecia, pomimo ciągle rosnącego zapotrzebowania na energię.
Joshua Goldstein i Staffan Qvist wyjaśniają w jaki sposób energia bezemisyjna błyskawicznie zastąpiła paliwa kopalne w Szwecji, Francji i Ontario i jednocześnie umożliwiła rozkwit ekonomiczny i ochronę środowiska naturalnego w tych miejscach.
Książka napisana z zaangażowaniem, ale poparta badaniami naukowymi, zachęca do spojrzenia na kwestie energetyki i zmian klimatycznych w nowy sposób.
Stawką jest nasza planeta a czasu na działanie – coraz mniej. Ta przekonująca pozycja może zainicjować zmiany w polityce energetycznej, tak potrzebne dzisiejszemu światu.
„ENERGIA DLA KLIMATU pojawia się w krytycznym momencie dla naszej planety. Jej kluczowe przesłanie: klimat się zmienia, konsekwencje są poważne, a my możemy i musimy podjąć działania.” - George P. Shultz - były sekretarz stanu USA
„ENERGIA DLA KLIMATU wyznacza jedyną realną ścieżkę zaproponowaną dla szybkiej globalnej dekarbonizacji.” - James Hansen - klimatolog, były szef Instytutu Goddard NASA
"Autorzy niniejszej publikacji – politolog i inżynier energetyki – wyrażają głęboki niepokój odnośnie do zmian klimatu i chcą zaalarmować świat, że brakuje jeszcze bardzo wiele, aby skutecznie rozwiązać ten problem. W tym kontekście przedstawiona mi do recenzji pozycja książkowa może spełnić pozytywną rolę, przedstawiając szereg faktów i argumentów dla zmian zarówno w polityce energetycznej państw, jak i przyzwyczajeniach ich obywateli. Książka powinna trafić w pierwszej kolejności do osób odpowiedzialnych za politykę energetyczną, działaczy samorządowych i wszystkich zainteresowani kwestią globalnego ocieplenia i wpływu na to zjawisko działalności człowieka, pobudzając do przemyśleń i formułowania własnych argumentów i wniosków." - prof. dr hab. Ewa Klugmann-Radziemska - profesor zwyczajny Politechniki Gdańskiej, współautorka bestsellera „Proekologiczne odnawialne źródła energii”, PWN
"Autorzy umiejętnie, i we właściwej kolejności, rozwijają i możliwie wszechstronnie naświetlają zagadnienia związane ze zmianami klimatu i ich przyczynami, sposobami przeciwdziałania, energetyką jądrową i zagrożeniami, a także perspektywami i planami rozwoju, podbudowując treści obszernym materiałem źródłowym." - prof. dr hab. inż. Aleksander A. Stachel - Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, autor i współautor licznych publikacji na temat odnawialnych źródeł energii
Tematyka niniejszej pracy doskonale wpisuje się we współczesne zmiany zachodzące w sektorze szkolnictwa wyższego. Na podstawie zapisów Ustawy 2.0 można stwierdzić, że wywiera ona duży wpływ na zmianę podejścia do sposobu zarządzania uczelniami. Ustawa ta nakłada na osoby odpowiedzialne za procesy zarządcze uczelni obowiązek poszukiwania nowych rozwiązań oraz dostosowywania się do zmieniającego się ładu akademickiego. Zagadnienia podejmowane przez autorów publikacji w dużym stopniu odpowiadają współczesnym problemom, przed jakimi stoją uczelnie. Książka szczególnie polecana jest menadżerom akademickim oraz osobom zajmującymi się zagadnieniami zarządzania na uczelniach.
Tematyka niniejszej pracy zbiorowej oscyluje wokół obszaru szeroko pojętego marketingu uczelni. Należy zaznaczyć, że obszar ten – w dobie rosnącej konkurencji i globalizacji rynków – nabiera coraz większego znaczenia w procesie całościowego zarządzania uczelnią. Zmiany, jakie zaszły w polskim systemie szkolnictwa wyższego w 2018 roku, czyli wprowadzenie Ustawy 2.0, miały doprowadzić między innymi do wzrostu rozpoznawalności polskich uczelni za granicą. Oczywiście rozpoznawalność ta nie jest ściśle związana z obszarem marketingu uczelni i w dużej mierze zależy od innych czynników, takich jak: jakość publikacji naukowych, jakość kształcenia czy jakość badań naukowych. Działania marketingowe wzmacniają jednak wizerunek uczelni, przyczyniają się również do zwiększenia jej rozpoznawalności. Tematyka podjęta w tej książce jest aktualna, a zawarte w niej treści mogą pomóc w lepszym zrozumieniu tematu. Analizowana problematyka stanowi odzwierciedlenie licznych problemów i dylematów, jakie stoją przed zarządzającymi współczesnymi uczelniami.
Z recenzji prof. dr. hab. Bogdana Piaseckiego
W książce Kultura organizacyjna - zarządzanie, reperkusje podjęta została analiza ewaluacji wartości wymiarów kulturowych przez pryzmat geopolityki, historii, religii, warunków bytowych, kształtujących świadomość jednostek i zbiorowości.
Wśród wyzwań, które stoją przed współczesnymi przedsiębiorstwami, szczególnie ważna jest rosnąca rola zasobów ludzkich jako źródła przewagi konkurencyjnej. Istotne jest także dążenie do podnoszenia efektywności, wykorzystywanie możliwości stwarzanych przez nowoczesne technologie, konieczność działania przy założeniu ciągłych zmian. Nowe uwarunkowania wymagają szybkości, elastyczności czy też zdolności uczenia się, które mogą zapewnić kompetentni pracownicy.Inspiracją do napisania książki są systematyczne i ciągłe zmiany zachodzące w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Wynikają one z przeobrażeń widocznych na rynku pracy, zmian społecznych, ekonomicznych czy pokoleniowych. Wszystkie te modyfikacje powodują, że choć tematyka zarządzania zasobami ludzkimi jest podejmowana od lat, wymaga ciągłego aktualizowania.Książka powstała na podstawie zgromadzonej przez autorów wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, prowadzonych przez nich badań naukowych oraz praktycznego doświadczenia. Dzięki temu w książce opisano najnowsze metody, narzędzia, instrumenty oraz trendy, które stanowią obszar zainteresowania zarówno dla praktyków, jak i teoretyków.
W monografii „System ochrony zdrowia w Polsce" autorzy skoncentrowali się na wybranych, najczęściej ocenianych, aspektach działalności systemu ochrony zdrowia. Kluczem do zrozumienia podjętych rozważań, jest problematyka jakości, efektywności, dostępności i bezpieczeństwa zdrowotnego. Są to kategorie, które stanowią o pozycji rankingowej polskiego systemu ochrony zdrowia, ponadto znajdują odzwierciedlenie w diagnozie systemu scharakteryzowanej w świadomości społecznej.
Książka zwraca uwagę na istotny problem różnicy celów uczestników systemu. Autorzy przedstawili to jako swoistego rodzaju grę interesów politycznych, społecznych i ekonomicznych.
Warto podkreślić, iż prezentowana monografia stanowi faktyczną, a nie tylko deklarowaną próbę połączenia wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii.
W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie.
Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej
Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów.
Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym która zawiera wiele nowych (nigdzie niepublikowanych) modeli zarządzania w obszarze ochrony i budowania wizerunku z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. W książce zaprezentowano autorskie, zweryfikowane empirycznie modele. W sposób kompleksowy przedstawiono cały proces począwszy od przygotowania na wypadek wystąpienia perturbacji wizerunkowych poprzez rozwiązywanie problemów, aż po działania konieczne do podjęcia już po wygaśnięciu kryzysu. Autor opisuje wiele case study, biorąc na warsztat sytuacje, z którymi musiały się zmierzyć takie firmy, jak: Boeing, Ikea, Panasonic, AVON, Green Caffe Nero czy Drutex. Materiał wieńczy bardzo dokładna, wielowątkowa i obszerna analiza kryzysu Szlachetnej Paczki.
Do you ever think you’re the only one making any sense? Or tried to reason with your partner with disastrous results? Do long, rambling answers drive you crazy? Or does your colleague’s abrasive manner get your back up?
You are not alone. After a disastrous meeting with a highly successful entrepreneur, who was genuinely convinced he was ‘surrounded by idiots’, communication expert and bestselling author, Thomas Erikson dedicated himself to understanding how people function and why we often struggle to connect with certain types of people.
Originally published in Swedish in 2014 as Omgiven Av Idioter, Erikon’s Surrounded by Idiots is already an international phenomenon, selling over 1.5 million copies worldwide, of which over 750,000 copies have been sold in Sweden alone. It offers a simple, yet ground-breaking method for assessing the personalities of people we communicate with – in and out of the office – based on four personality types (Red, Blue, Green and Yellow), and provides insights into how we can adjust the way(s) we speak and share information.
Makroekonomia, zajmująca się badaniem całej gospodarki narodowej i jej najważniejszych części, prezentując przy tym szeroką panoramę aktywności gospodarczej, jest dynamicznie rozwijającym się działem ekonomii. Książka, który oddajemy do rąk Czytelników, jest nowoczesnym podręcznikiem zawierającym wyważoną prezentację najistotniejszych zagadnień współczesnej makroekonomii. Autorzy omawiają w nim dorobek teorii ekonomii, wzbogacając rozważania o liczne odwołania do realiów gospodarki polskiej. Zakres wiedzy przedstawiony w podręczniku pokrywa się z programem nauczania makroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju. W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym, reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Łódzki.Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, ale może również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
Książka odnosi się do problematyki rozwoju regionu. Poruszone są w niej dwa wiodące problemy klastrowanie i marketing terytorialny.Wybór przedstawionych opcji rozwoju regionalnego został dokonany celowo ze względu na ich ważność i aktualność. Autorki, kierując się zainteresowaniami naukowymi oraz doświadczeniami wynikającymi ze współpracy z sektorem gospodarczym, dokonały prezentacji stymulantów rozwoju regionalnego w kontekście marketingu terytorialnego i klastrów. Interesującym elementem książki jest odniesienie się do wzorów międzynarodowych, konkretnie Ukrainy i Polski. Swoista analiza komparatywna dokonana między dwoma krajami, w świetle wybranej tematyki, skłania do wniosku, że niezależnie od różnic wynikających z funkcjonowania na poszczególnych rynkach krajowych i w poszczególnych układach terytorialnych można, a nawet należy, wyszukiwać te aspekty, które pomagają regionowi rozwijać się i niezależnie od innych uwarunkowań wykazują tendencje wspierające region.Książka składa się z osiemnastu rozdziałów, z czego pierwszych pięć poświęcono rozwojowi regionalnemu na Ukrainie, w kontekście marketingu terytorialnego, a pozostałe części odnoszą się do teorii i praktyki klastrów w Polsce, z uwzględnieniem Opolszczyzny jako przykładowego regionu rozwijającego się dzięki klastrowaniu. Książka bazuje na źródłach pierwotnych odnoszących się do badań własnych i na źródłach wtórnych, częściowo związanych z wcześniejszymi publikacjami autorek.Przeznaczona jest ona dla tych czytelników, którym bliska jest problematyka regionu, polecana jest więc przedstawicielom administracji terenowej, przedstawicielom biznesu, studentom uczelni ekonomicznych i wszystkim, którzy poszukują sposobów stymulacji dla rozwoju regionu.
Książka dotyczy jednego z najważniejszych celów zarządzania finansami przedsiębiorstwa, jakim jest efektywność finansowa. Pojęcie efektywności finansowej, choć powszechnie używane zarówno w literaturze, jak i w praktyce gospodarczej nie doczekało się dotychczas jednoznacznego zdefiniowania i sparametryzowania. Tematyka publikacji wpisuje się w aktualny nurt rozważań odnoszących się do teorii struktury kapitału oraz badań w zakresie pojemności zadłużeniowej przedsiębiorstw (debt capacity) czy koncepcji ograniczeń finansowych (financial constraints).W monografii przedstawiono:teorie struktury kapitału, jej determinanty oraz metody optymalizacji,przesłanki oraz ograniczenia emisji obligacji korporacyjnych,strukturę rynku obligacji korporacyjnych w Polsce, jego ewolucję oraz perspektywy dalszego rozwoju,autorską definicję efektywności finansowej przedsiębiorstwa,autorski wskaźnik dywergencji efektywności finansowej przedsiębiorstwa (Financial Efficiency Divergence Ratio - FEDR), będący narzędziem generującym sygnały, które mogą zostać wykorzystane jako rekomendacje dla inwestorów oraz obecnych i przyszłych emitentów papierów dłużnych w zakresie kształtowania struktury zadłużenia,krytyczne poziomy zadłużenia obligacjami korporacyjnymi,granice efektywności finansowej przedsiębiorstwa.Zaprezentowane w książce wyniki badań oraz zaproponowane przez autora instrumenty oceny efektywności finansowej przedsiębiorstwa mogą przyczynić się do wzrostu świadomości uczestników rynku kapitałowego o potencjalnych skutkach zadłużenia obligacjami korporacyjnymi.
W monografii zarządzanie łańcuchem dostaw jest przedstawione jako proces stanowiący syntezę wzajemnie dopełniających się, a więc komplementarnych czynności regulacyjnych będących treścią funkcji planowania, organizowania, koordynowania i kontrolowania działań wielopodmiotowych natury logistycznej i pozalogistycznej. Orientację procesową zarządzania łańcuchem dostaw osadzono w nurcie zintegrowanym, który łączy czynności regulacyjne realizowane w sposób zrutynizowany i mechanistyczny z niesformalizowanym i kreatywnym podejściem do organizacyjnego uczenia i rozwijania umiejętności. Stąd w ujęciu zintegrowanym zarządzanie łańcuchem dostaw polega na odnotowaniu i wyjaśnieniu etapów w procesie zarządzania (charakterystycznych dla podejścia normatywnego), z jednoczesnym uwzględnieniem czynników osobowościowych i aksjologicznych będących przedmiotem szczególnego zainteresowania nurtu behawioralnego. Zgodnie z podejściem zintegrowanym etapy procesu zarządzania łańcuchem dostaw niekoniecznie przebiegają w określonym porządku, sekwencyjnie i liniowo, lecz wzajemnie na siebie nachodzą oraz mogą następować jednocześnie i w różnej kolejności. Przebieg procesu zarządzania jest bowiem uzależniony od uwarunkowań występujących w konkretnej sytuacji decyzyjnej. W rezultacie łączenia podejścia normatywnego i behawioralnego koncepcja ta zostaje nasycona wartościami, które odwołują się do integracji jako jej konstytutywnej cechy zarządzania łańcuchem dostaw. W celu omówienia wzajemnego oddziaływania podejścia normatywnego i behawioralnego w zarządzaniu łańcuchem dostaw wykorzystano koncepcję krawędzi chaosu. W myśl przyjętego w książce stanowiska, świadomość istnienia oraz umiejętność oscylacji łańcucha dostaw na krawędzi chaosu jest rezultatem aplikacji podejścia zintegrowanego w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Innymi słowy, krawędź chaosu umożliwia menedżerom dostrzeżenie różnych odcieni szarości, które manifestują zróżnicowaną intensywność stosowania podejścia normatywnego i behawioralnego podczas realizacji czynności regulacyjnych zarządzania łańcuchem dostaw.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?