W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka jest wynikiem wieloletnich badań, prowadzonych przez Autora, dotyczących analizy dotychczasowych karier zawodowych kandydatów do pracy oraz możliwości przewidywania na tej podstawie dalszego ich przebiegu.
Autor przedstawia między innymi:
* determinanty karier,
* wizualizacje różnych typów karier,
* ilościowe parametry karier (mobilność, rotacyjność, płynność, wertykalizm)
* związki parametrów kariery z osobowością kandydata,
* autorską typologię 24 modeli karier,
* autorską ?metodę przewidywania kolejnego kroku?.
?Książka Pana Marka Suchara jest wysoce nietypowa na polskim rynku wydawniczym; ?sprzedaje? On w niej swoje konsultingowo-szkoleniowe know-how, a dokładniej ?wiedzę gorącą? z wieloletniej praktyki doradczej. (?) Książkę oceniam bardzo wysoko, ze względu na tematykę, aktualność, układ treści, styl narracji, walory teoretyczne, wartość praktyczną narzędziową i metodyczną (...) stanowi ona świetne kompendium doradczo-szkoleniowe dla ?head-hunterów?, agencji konsultingu personalnego, jak również dla nauczycieli akademickich i studentów specjalności: ?Zarządzanie kadrami? w szkołach biznesu?.
Prof. zw. dr hab. Kazimierz Perechuda Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Autor podręcznika prezentuje podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstwa i mechanizmy ich funkcjonowania. W licznych przykładach w bardzo przystępny sposób wyjaśnia oraz porządkuje kategorie i narzędzia zarządzania finansami, a także możliwości i ograniczenia ich stosowania. Podkreśla zwłaszcza wpływ decyzji podejmowanych przez pracowników pionów, zarówno operacyjnych (niefinansowych), jak i finansowych, na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo.
Po przeczytaniu książki Czytelnik pozna:
* podstawy finansów,
* metody szacowania przepływów pieniężnych,
* różnice między finansami a rachunkowością,
* główne mechanizmy finansowe w firmie.
Niniejszy podręcznik przygotowany został z myślą o studentach pierwszego stopnia studiów wyższych, uczestników szkoleń z cyklu ?Finanse dla niefinansistów? oraz osób, które stawiają pierwsze kroki w świecie finansów przedsiębiorstw. W połączeniu z Leksykonem zarządzania finansami Wydawnictwa C.H. Beck, książka ta stanowi źródło wiedzy umożliwiające opanowanie podstaw finansów przedsiębiorstwa, nawet przez Czytelników, którzy wcześniej nie mieli styczności z naukami ekonomicznymi.
Autor podręcznika prezentuje podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstwa i mechanizmy ich funkcjonowania. W licznych przykładach w bardzo przystępny sposób wyjaśnia oraz porządkuje kategorie i narzędzia zarządzania finansami, a także możliwości i ograniczenia ich stosowania. Podkreśla zwłaszcza wpływ decyzji podejmowanych przez pracowników pionów, zarówno operacyjnych (niefinansowych), jak i finansowych, na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo.
Po przeczytaniu książki Czytelnik pozna:
* podstawy finansów,
* metody szacowania przepływów pieniężnych,
* różnice między finansami a rachunkowością,
* główne mechanizmy finansowe w firmie.
Niniejszy podręcznik przygotowany został z myślą o studentach pierwszego stopnia studiów wyższych, uczestników szkoleń z cyklu ?Finanse dla niefinansistów? oraz osób, które stawiają pierwsze kroki w świecie finansów przedsiębiorstw. W połączeniu z Leksykonem zarządzania finansami Wydawnictwa C.H. Beck, książka ta stanowi źródło wiedzy umożliwiające opanowanie podstaw finansów przedsiębiorstwa, nawet przez Czytelników, którzy wcześniej nie mieli styczności z naukami ekonomicznymi.
Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne.
W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy.
Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne.
Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są "widziani oczami" przedstawicieli medycznych. Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.
WSTĘP
Ponad trzydzieści lat temu poznałem naprawdę niezwykłego człowieka. Nazywał się Bili Oncken. Wszystko zaczęło się od artykułu Managing Management Time — Who's Got The Monkey?, który Bili (wraz z Donaldem Wassem) opublikował w „Harvard Business Review". Pracowałem wówczas jako wykładowca na Uniwersytecie Massachusetts. Zgodnie z teorią Billa byłem więc typowym, przepełnionym altruizmem intelektualistą, wierzącym, że jego powołaniem jest pomaganie wszystkim naokoło. Mój przyjaciel miał na to nawet specjalny termin — „kolekcjoner małp".
Kilka lat później wziąłem udział w jednym z prowadzonych przez Billa wykładów z cyklu „Zarządzanie czasem dla menedżerów". Kiedy opisywał kolejne problemy napotykane w pracy na tym stanowisku, słuchacze co chwila wybuchali śmiechem. Nic innego nam nie pozostało, ponieważ mężczyznom nie wypada publicznie płakać. Skąd taka emocjonalna reakcja? Otóż Bili, jak nikt inny, potrafił wychwycić i celnie podsumować realia amerykańskiego świata biznesu.
Bili nauczył mnie, że aby komuś pomóc, należy dać mu wędkę, a nie rybę. Wyręczanie ludzi w rozwiązywaniu problemów uczy ich bezradności i na dłuższą metę może tylko zaszkodzić.
Kiedy więc Hal Burrows (długoletni wspólnik i kierownik firmy William Oncken Company oraz współtwórca cyklu „Zarządzanie czasem dla menedżerów") zaproponował mi współpracę nad niniejszą książką, byłem zachwycony. Po dziś dzień jestem dumny, że mogłem włączyć ją do mojej Biblioteki Jednominutowego Menedżera.
W ciągu kolejnych trzech lat napisaliśmy kilka szkiców tej publikacji. Niestety, Bili zmarł przed ukończeniem prac nad jej ostateczną wersją. Kiedy piszę te słowa, moje serce nadal przepełnione jest bólem. Największą stratę ponieśli jednak ci, którzy nigdy go nie poznali. Mam nadzieję, że dzięki naszej książce oni również będą mieli okazję skorzystać z niezwykłych osiągnięć Billa i zdobyć choć część wiedzy, którą w tak humorystyczny sposób przekazywał podczas seminariów. Stanowi ona kwintesencję jego pracy i stylu życia.
Książka ta opowiada o wiecznie zmęczonym menedżerze, który mimo licznych nadgodzin nie mógł nadążyć z realizacją wszystkich stojących przed nim zadań. Jego życie zmieniło się diametralnie, gdy poznał techniki zarządzania problemami i przestał wyręczać swoich pracowników w wypełnianiu ich obowiązków. Nauczył się również lepiej komunikować z przełożonymi i elastyczniej reagować na wymagania stawiane mu przez jego organizację. W rezultacie zwiększył wydajność podległego mu wydziału i przyspieszył tempo swojej kariery.
Prowadzone przez Billa seminaria oraz jego książka Managing Management Time stanowią prawdziwą kopalnię wiedzy na temat zarządzania czasem dla menedżerów. Opisują zasady funkcjonowania organizacji oraz liczne techniki pozwalające zwiększyć efektywność pracowników i skuteczniej komunikować się z przełożonymi. Niniejsza publikacja skupia się głównie na zarządzaniu personelem.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu ty również zmienisz swoje życie i podzielisz się zdobytą wiedzą z innymi ludźmi.SPIS TREŚCI
Symbole
Wstęp
Problem
Pierwsze stanowisko kierownicze
Spotkanie z przełożoną
Spotkanie z Jednominutowym Menedżerem
Bardzo ważne pytanie
Diagnoza
Czyj to problem?
Błędne koło
Rozwiązanie
Przebudzenie Jednominutowego Menedżera
Skala problemu
Szkodliwa pomoc
Nutka optymizmu
Małpy wracają do właścicieli
Czas dla pracowników
Cztery zasady zarządzania małpami
Zasada l. Opis
Zasada 2. Właściciel
Zasada 3. Polisa ubezpieczeniowa
Zasada 4. Karmienie i kontrola
Delegowanie uprawnień
Szkolenie pracowników
Trzy rodzaje czasu w organizacji
Czas przełożonego
Czas systemowy
Własny czas
Czas dyskrecjonalny
Zarządzanie małpami kluczem do sukcesu
Generowanie czasu dyskrecjonalnego
Sztuka zarządzania
Wielka przemiana
W niniejszym, czwartym tomie serii autor prezentuje studium przypadku jako atrakcyjną, użyteczną i skuteczną metodę szkoleniową, umożliwiającą rozwijanie umiejętności, pogłębianie wiedzy i kształtowanie postaw uczestników szkoleń. Porządkuje terminologię oraz szczegółowo omawia etapy przygotowywania sesji szkoleniowej z użyciem tej metody. Wyjaśnia, czym należy się kierować, wybierając przypadek do analizy, jak przygotować jego opis oraz jak sporządzić instrukcję do studium przypadku. Wskazuje sposoby zastosowania studium podczas sesji, a także jego wady i zalety w porównaniu z innymi metodami. Tom jest adresowany zarówno do początkujących trenerów, jak i do osób mających doświadczenie w przygotowywaniu szkoleń.
Książka przedstawia największe wyzwania, przed jakimi stają obecnie małe i średnie przedsiębiorstwa, oraz perspektywy ich dalszego rozwoju we współczesnym, wysoce zmiennym i konkurencyjnym świecie.
Praca podzielona jest na cztery części poświęcone:
obecnym trendom badań nad zarządzaniem małymi i średnimi przedsiębiorstwami,
przedsiębiorczości oraz rozwojowi zasobów kadrowych w MSP,
wpływowi otoczenia na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw,
perspektywom wykorzystania współpracy w podnoszeniu konkurencyjności firm sektora MSP.
Publikacja kierowana jest do studentów, wykładowców i pracowników naukowych zainteresowanych przedsiębiorczością, zarządzaniem małymi i średnimi firmami oraz stymulowaniem ich konkurencyjności i rozwoju. Powinna również zainteresować praktyków gospodarczych ? właścicieli, przedsiębiorców i menedżerów działających w sektorze MSP.
W niniejszej książce przedstawione są wypróbowane narzędzia i techniki pozwalające firmie uzyskać znakomite rezultaty. Dzięki lekturze czytelnik będzie wiedział, jak:
wykorzystać do maksimum potencjał firmy,
wprowadzić usprawnienia, które otworzą nowe możliwości wzrostu,
wejść na nowe rynki,
osiągnąć trwałą przewagę konkurencyjną,
zachęcić pracowników do wspierania tej strategii.
W książce znajdziemy przykłady z działań czołowych korporacji, na których można się wzorować, aby również osiągnąć sukces.
Celem pracy jest ukazanie związku pomiędzy planowaniem rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum a skutecznym wdrażaniem reformy systemu edukacji. Dwa pierwsze rozdziały, stanowiące część poznawczo-teoretyczną, poświęcono teoretycznym podstawom prowadzonych badań. Tę perspektywę stanowi planowanie rozwoju szkoły będące czynnikiem efektywnej zmiany w oświacie. Poruszono kwestię innowacji programowych i strukturalnych. W drugiej części pracy ujęto teoretyczno-metodologiczne oraz organizacyjne założenia badań własnych. Przedstawiono: cele, problemy, metody, techniki, narzędzia badawcze oraz charakterystykę próby badawczej i obszar badań (lokalizacja terytorialna gimnazjów). W części empirycznej zobrazowano wyniki uzyskane w badaniach własnych. Przedstawiono odpowiedzi na poszczególne problemy sformułowane w pytaniach badawczych.
Podręcznik akademicki do nowego - wprowadzonego zgodnie z wytycznymi procesu bolońskiego - obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania.
Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują:
* klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną i systemową),
* neoklasyczne idee kształtowania się koncepcji zarządzania,
* uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji i wynikające z nich paradygmaty współczesnych koncepcji zarządzania,
* koncepcje zorientowane na jakość (TQM, Six Sigma),
* ewolucyjne i radykalne podejście do zmian w organizacji (Kaizen, Reengineering),
* koncepcje zorientowane na klienta (Marketing, CRM),
* koncepcje zorientowane na współdziałanie (Organizacja sieciowa, Organizacja wirtualna),
* koncepcje wyszczuplania organizacji (Lean Management, Outsourcing),
* koncepcje zorientowane na wiedzę (Knowledge Management, Organizacja ucząca się, Zarządzanie innowacjami).
Autorzy książki wskazują najważniejsze kierunki ewolucji w zakresie koncepcji zarządzania w odniesieniu do poglądów tradycyjnych, co może prowadzić do zachowania równowagi miedzy nowoczesnością i tradycją w zarządzaniu oraz między zmianą i stabilnością w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Z tego powodu uważam, że recenzowany podręcznik zasługuje na wyróżnienie.
Prof. dr hab. Kazimierz Krzakiewicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady. A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów?
W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania różnorodnych wyborów. Pokazuje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową oraz decyzjami z dziedziny finansów. Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji oraz indywidualnej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń potrzebnych w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
"Wygrani i przegrani" opowiada historie twórców - i ofiar - wieku internetu. Opisuje, jak garstka firm narodziła się i wzbiła na wyżyny, i jak inne z nich spadały, w obrębie nowej, zażarcie konkurencyjnej sieciowej gospodarki.
Kieran Levis wyjaśnia, w jaki sposób niewielkiej liczbie nowatorskich, dalekowzrocznych przedsiębiorców i firm udało się stworzyć i zdominować zupełnie nowe rynki, podczas gdy tak wielu innych poniosło klęskę. Pokazuje, jak Amazon i Google, zaczynając od zera, doszły do miliardowych przychodów, podczas gdy IBM, Kodak i AOL nagle stanęły w obliczu katastrofy; jak Nokia i Sky, wcześniej stojące na krawędzi bankructwa, zdobyły pozycję globalnych liderów; i opisuje niezwykłą historię wzlotu, upadku i ponownego wzlotu Apple.
Levis wyjaśnia, dlaczego cyfrowa rewolucja wiąże się z takim nasileniem twórczej destrukcji; jak nieznani konkurenci, "zakłócające" technologie i niezwykłe modele biznesowe rzuciły na kolana liderów rynków, którzy zdawali się nie do pokonania; jak niektórzy zwycięzcy tak mocno związali z sobą klientów, że zgarnęli niemal wszystkie nagrody; i jak błyskawiczny sukces rodził pychę, która często stawała się przyczyną upadku.
Te dramatyczne historie, opowiedziane w sposób klarowny, dynamiczny i dowcipny, pokazują, jakie cechy tej garstki zwycięzców pozwoliły im utrzymać prowadzenie, podczas gdy ich brak poważnie zaszkodził wszystkim przegranym.
Książka adresowana do wszystkich poszukujących metody, która pozwoli podejmować optymalne decyzje w procesie rekrutacji i planowaniu ścieżek rozwoju pracowników firmy. Prezentuje założenia metodologiczne i prowadzi przez wszystkie etapy posługiwania się ? uznaną za najbardziej skuteczną w świecie HR ? metodą Assessment Center w procesie rekrutacji i selekcji oraz Development Center w procesie planowania karier i rozwoju pracowników. Jej pragmatyczny charakter umożliwia samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie sesji, dokonanie oceny i sporządzenia raportu z przeprowadzonej diagnozy. Książka zawiera przykłady sesji AC/DC realizowanych przez autora, który opisując (często w sposób humorystyczny) reakcje i zachowania organizatorów i uczestników sesji, równocześnie przybliża kluczowe zagadnienia. Suplement elektroniczny z gotowymi do natychmiastowego użycia narzędziami prezentowanymi w książce (w formacie MS Word) będzie dużym ułatwieniem w posługiwaniu się metodą AC/DC.
Stan prawny na 29.01.2010 r.
Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do zamawiających jak i do wykonawców. Składa się z dwóch części - pierwsza poświęcona jest interpretacji zagadnień prawnych, zawiera propozycje rozwiązań problemów najczęściej występujących w praktyce a mogących stanowić zagrożenie dla sprawności i efektywności działania organizacji. Druga część to swoisty podręcznik lidera zespołu traktujący o zarządzaniu zespołami ludzkimi i kompetencjami w sferze zamówień publicznych oraz wdrażaniu procedur w organizacji.
Nowatorskie podejście do poruszanej problematyki sprawia, że opracowanie stanowi ciekawą pozycję bibliograficzną na rynku wydawniczym, a jego lektura może być drogowskazem dla wielu menedżerów i innych osób podejmujących trudne decyzje w tej złożonej materii.
Są takie czasy, kiedy nie należy słuchać klientów, kiedy trzeba inwestować w produkty mniej wydajne, o niższych marżach i kiedy trzeba żwawo szukać małych, a nie pokaźnych rynków. W książce przedstawiam, oparty na starannie zaprojektowanych badaniach oraz analizach [...] zestaw reguł, które menedżerowie mogą wykorzystać do oceny, kiedy należy się trzymać powszechnie akceptowanych zasad dobrego zarządzania, a kiedy bardziej odpowiednie są zasady alternatywne.
Z Wprowadzenia
Książka adresowana jest do:
* wyższej i średniej kadry menedżerskiej, w szczególności osób kierujących działami badań i rozwoju (B+R),
* słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń z tematyki szeroko rozumianej innowacji oraz innowacyjności,
* studentów – nie tylko kierunków ekonomicznych, doktorantów, kadry akademickiej,
* przedsiębiorców.
Rozwój rynku w Polsce sprawia, że coraz większe znaczenie mają analizy zachowań konsumentów oraz oceny tych zachowań. Autorzy pokazują w książce m.in.:
?rolę konsumpcji we współczesnej gospodarce,
?zachowania konsumentów oraz uwarunkowania tych zachowań na rynku europejskim,
?wpływ różnych czynników (ekonomicznych, społecznych, kulturowych, demograficznych) na postępowanie konsumentów,
?nowe tendencje w zachowaniach,
?kryteria wyodrębniania różnych grup konsumentów,
?metody modelowania i badania zachowań konsumentów na rynku europejskim.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych zajmujących się badaniem rynku i zachowań konsumentów; studentów ekonomii, zarządzania, marketingu; słuchaczy studiów podyplomowych zainteresowanych zagadnieniami zachowań indywidualnych podmiotów konsumpcji.
Wyzwaniem i źródłem poważnych trudności w badaniach nad zjawiskami i procesami społecznymi (czyli każdym innym problemem niż kwestii wewnątrz dyscypliny naukowej) jest wieloaspektowość-wielowymiarowość przedmiotu badania. Z tego punktu widzenia korporacje transnarodowe nie są niczym szczególnym, a będąc ważnym elementem rzeczywistości społecznej skupiają na sobie zainteresowanie badaczy.
Autorzy tomu doprowadzili do dialogu reprezentantów tych dyscyplin, w których materia korporacji transnarodowych należy do głównego nurtu badań. Zaproszenie do dyskusji przyjęli naukowcy reprezentujący czołowe ośrodki akademickie w Polsce.
Opracowanie przygotowane przez Wydział Prawa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej zawiera teksty referentów przedstawione na konferencji zorganizowanej w kwietniu 2009 roku w siedzibie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. W książce zgromadzono teksty uczonych będących specjalistami z różnych dziedzin nauki, związanych z problematyką korporacji transnarodowych.
Praca ze względu na współpracę ekonomistów, politologów i prawników jest niezwykle wartościowa, a zarazem nietuzinkowa. Jestem przekonana, ze wzbudzi ona zainteresowanie adresatów (naukowców, dziennikarzy, studentów, osób zainteresowanych tą tematyką) i będzie ważnym wkładem autorów w naukową debatę.
prof. zw. dr hab Katarzyna Żukrowska, SGH
Sektor handlu i usług to obszar dynamicznych zmian dokonujących się pod wpływem przemian rynkowych, silnej konkurencji, rozwoju potrzeb i wymagań nabywców oraz wprowadzania nowych technologii. Bardzo ważne staje się zatem skuteczne zarządzanie sprzedażą w handlu i usługach. Najważniejszymi zagadnieniami zaprezentowanymi w książce są: zachowania nabywców i segmentacja rynku, lokalizacja miejsca sprzedaży, polityka asortymentowa i kreowanie marki, wykorzystanie technologii elektronicznej, strategia komunikacji z rynkiem, polityka cen oraz analiza kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa.
Książka jest adresowanej do studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, a także pracowników instytutów naukowych oraz praktyków zajmujących się sprzedażą w handlu i usługach.
"Książek o przywództwie jest wiele, o większości z nich zapomina się jednak w tydzień po wydaniu, gdyż nie wywołują one szerszego odzewu. Zupełnie inaczej jest z PRZYWÓDCEM I JEGO WYZWANIAMI: ta książka ma już własną historię. Dlaczego? Jej tezy są oparte na konkretnych badaniach, ona sama zaś ma praktyczny charakter i - przede wszystkim - duszę. Możecie mi wierzyć. Jim i Barry przedstawiają naprawdę przekonujące dowody w sprawach zazwyczaj uznawanych za niepewne".
Tom Peters, światowy autorytet w dziedzinie zarządzania, założyciel i prezes Tom Peters Company
Książka, będąca następstwem cyklu wykładów i warsztatów prowadzonych dla dyrektorów szkół, jest poświęcona współpracy szkół z mediami w zakresie zarządzania sytuacją kryzysową. Media są zainteresowane działalnością szkół, choć wydaje się, że szkoły nie zawsze są do takiej współpracy przygotowane. Nieznajomość oczekiwań każdej ze stron takiej współpracy nie ułatwia. Poznanie przez szkoły zasad budowania relacji i współpracy z mediami może pomóc w przełamywaniu barier i korzystnie wpłynąć na kreowanie pożądanego przez szkoły wizerunku ich działalności i roli społecznej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?