W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Szczyty i doliny to opowieść o młodym człowieku, któremu życie się nie układa, dopóki nie pozna pewnego starego człowieka. To spotkanie raz na zawsze odmieni jego życie.
Dzięki obcowaniu z mądrym starcem dokonuje zaskakujących odkryć.
W końcu zaczyna rozumieć, w jaki sposób wykorzystać praktyczne narzędzia starego człowieka w tłustych i chudych latach. Staje się przez to spokojniejszy i zaczyna odnosić sukcesy.
Teraz i ty, czytelniku, możesz odbyć podobną podróż po tej przypowieści, a z tego, co odkryjesz, zrobić dobry użytek.
Każda organizacja, aby się rozwijać i utrzymać przewagę konkurencyjną, musi być innowacyjna. W książce została pokazana koncepcja efektywnego zarządzania wiedzą w procesach innowacji. Autorka skupiła uwagę m.in. na:
?istocie procesów innowacji,
?innowacyjności gospodarki jako całości,
?polityce innowacyjnej kraju i Unii Europejskiej,
?realizacji procesów innowacji,
?rozwoju klastrów i parków naukowo-technologicznych,
?sieciach i więziach wykorzystywanych w procesach innowacji,
?zarządzaniu wiedzą w organizacji,
?wykorzystywaniu kapitału intelektualnego w innowacyjnej organizacji.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów.
Specjaliści od zarządzania zwykle intensywniej używają lewej półkuli mózgu, natomiast specjaliści od marketingu ? prawej. Dlatego właśnie podczas wszystkich narad tak trudno im się porozumieć, chociaż wydaje się, że mówią o tym samym. Autorzy udowadniają, że znacznie ważniejsze od tego, co się mówi, jest to, jak się mówi. Tłumaczą, że zarządzanie należy do sfery realnej, a marketing do sfery mentalnej; zarządzający chcą coraz lepszych, a marketingowcy zróżnicowanych produktów; zarządzający wyrażają swoje myśli słowami, a marketingowcy pokazują wizje przedsięwzięć. Na pytanie, jak to wszystko pogodzić, można znaleźć odpowiedź w prezentowanej książce.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, kadr kierowniczych, osób zajmujących się marketingiem, studentów zarządzania i marketingu.
Pierwsza książka o modelu CMMI na polskim rynku. Zawiera historię i interpretację tego modelu, wyjaśnienie specjalistycznej terminologii SIĘ oraz metody oceny, a także studia przypadku wdrażania modelu w międzynarodowych firmach, prowadzonych działalność w Polsce. Doskonała publikacja rekomendowana przez akredytowanych instruktorów modelu.
Każda współczesna firma czy inna organizacja gospodarcza i społeczna stara się dowartościować pozycję swych pracowników, członków itp. Powszechnie mówi się nawet o kapitale ludzkim, stawiając go na pierwszym miejscu hierarchii wartości. Zwłaszcza gdy chodzi i komunikację interpersonalną wewnątrz takiej organizacji, jaką stanowi firma. Kapitał ludzki stawia się na równi z wizją i misją firmy w jej społecznym i konkurencyjnym otoczeniu. Biorąc to wszystko pod uwagę, trzeba przyznać, że w skali wartości organizacji coraz ważniejsze stają się ludzkie potrzeby, motywacje, inteligencja emocjonalna, zdolność do empatii czy wreszcie skomplikowany splot wzajemnych interakcji. W takiej społecznej całości zarówno menedżer wysokiego, czy średniego szczebla, jak i pozostali pracownicy muszą być - dla dobra organizacji - postrzegani jako konkretne ludzkie jednostki ze swymi systemami wartości, odmiennością charakterów, rozmaitymi wizjami świata i różnymi odeń oczekiwaniami. Leksykon
Prezentowany Leksykon obejmuje 1000 haseł i słownik polsko-angielski i angielsko-polski objaśnianych terminów i ma być - w zamierzeniu autora - kompendium niezbędnej wiedzy, która może być przydatna wszystkim, którzy maja na codzień do czynienia z ludzkimi zbiorowościami zarówno w pracy zawodowej jak i w karierze społecznej, politycznej czy ekonomicznej. Jest zatem adresowany do zarządzających innymi, do menedżerów, polityków, biznesmenów a nawet ludzi nauki, sztuki i kultury. Leksykon daje pogłębione pojecie o złożoności i stopniu komplikacji materii międzyludzkich stosunków, wzajemnych wpływów i relacji. Jest to książka, która może być przydatna każdemu, kogo interesują pogłębione kontakty z innymi ludźmi.
Skuteczny coaching może pomóc ludziom i organizacjom osiągnąć ich pełny potencjał, zmierzyć się z wyzwaniami i zrealizować określone cele. Coaching umożliwia osobisty i zawodowy rozwój, poprawia wydajność, polepsza wyniki, zwiększa poziom motywacji, a także pomaga w znalezieniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.
Książka Coaching biznesowy jest książką cenną zarówno jako wprowadzenie do coachingu dla osób rozważających karierę coacha lub podjęcie współpracy z coachem, prywatnie bądź zawodowo, jak i jako źródło wiedzy dla doświadczonych coachów. Jest to praktyczny podręcznik, odpowiadający na pytania: co? i jak? w odniesieniu do coachingu. Omawia wiele tematów zarówno z perspektywy osobistej, jak i z perspektywy organizacji oraz wyjaśnia strukturę relacji coachingowej.
Książka stanowi kompendium wiedzy o technikach, a także o tych najbardziej znanych i tych najświeższych modelach i narzędziach coachingu. Zawiera cenne wskazówki dotyczące szkoleń dla coachów, prowadzenia własnej działalności coachingowej oraz planowania sesji coachingowej. Uzupełniona o arkusze robocze, ćwiczenia, formularze oceny efektywności coachingu oraz międzynarodowe studia przypadków, książka ta stanowi kompletne źródło wiedzy o coachingu ukierunkowanym na poprawę efektywności.
O AUTORZE
Carol Wilson jest honorową wiceprezes i dyrektor ds. akredytacji w Association for Coaching oraz dyrektor zarządzającą w Performance Coach Training. Zasiada również w Radzie Performance Consultants International sir Johna Whitmore’a. Osobiście doświadczyła korzyści z coachingu, współtworząc z Richardem Bransonem studio nagrań Virgin. Była pierwszą kobietą, która odniosła sukces w branży fonograficznej, zakładając świetnie prosperującą wytwórnię płytową. Obecnie Carol Wilson wykłada i prowadzi seminaria podczas konferencji poświęconych kulturze coachingowej oraz stylom przywództwa. Ponadto doradza i pomaga organizacjom wdrożyć strategie mające na celu zmianę ich kultur korporacyjnych. Carol Wilson była nominowana do nagród Association for Coaching: „Influence in Coaching” oraz „Impact in Coaching”.
OPINIE O KSIĄŻCE
Praktyczny, szczegółowy i kompletny przewodnik dla każdego mającego do czynienia z coachingiem. Lektura obowiązkowa dla profesjonalnych coachów i osób zainteresowanego tą nową i rozwijającą się profesją.
- Katherine Tulpa, przewodnicząca i współzałożycielka Association for Coaching
Bez wątpienia najlepszy podręcznik coachingu dla początkujących, jaki kiedykolwiek miałem okazję przeczytać.
- sir John Whitmore, prezes Performance Consultants International
Nawet doświadczeni coachowie miewają problemy ze zintegrowaniem szerokiego wachlarza umiejętności i procesów niezbędnych do prowadzenia skutecznego coachingu w organizacjach. Dla wielu trudność stanowi połączenie teorii z praktyką i procesami. W swojej książce Carol dzieli się z czytelnikiem cennymi przemyśleniami w sposób prosty i praktyczny. Oby jak najwięcej takich pozycji o coachingu – pożytecznych, bezpretensjonalnych i napisanych przystępnym językiem!.
- dr Anthony Grant, dyrektor Katedry Psychologii Coachingu, Uniwersytet w Sydney
Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich ?bohaterów? spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad 200 lat. Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki. Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii ? bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.
W organizacjach opartych na wiedzy szczególne znaczenie maja inwestycje w aktywa niematerialne, w tym w kapitał ludzki organizacji. Chodzi o inwestowanie w składowe kapitału ludzkiego w organizacji, takie jak wiedza, umiejętności, zdrowie, motywacja, postawy i wartości, które stanowią źródło przyszłych dochodów zarówno dla pracownika, jak i organizacji. Spowolnienie gospodarcze, w przeciwieństwie do okresu ożywienia i rozkwitu, może prowadzić do decyzji zmniejszających nakłady inwestycyjne. Autorka tej publikacji zwraca uwagę na konieczność inwestowania w kapitał ludzki w każdej fazie cyklu koniunkturalnego, podkreślając, że nieprzemyślane reakcje i nadmierne ograniczenia w tym zakresie implikują obniżenie jakości kapitału ludzkiego, a tym samym zdolności konkurencyjnej firmy oraz jej możliwości rozwojowych. Uzasadnia, że inwestycje te mają ekonomiczny i społeczny sens oraz że nie stoją w sprzeczności z trendami w zarządzaniu kapitałem ludzkim.
Autorzy książki zadali każdej z tych osób to samo fundamentalne pytanie: „Po co być liderem?”. Odpowiedzi były różne, jednak niosły ze sobą jedno wspólne przesłanie. Wielcy liderzy na pewnym etapie doznają przemiany, która powoduje, że władza i osobiste korzyści przestają mieć znaczenie. Książka powstała z myślą o liderach biznesu, administracji rządowej, oświaty, ochrony zdrowia, organizacji non profit i wszelkich innych instytucji. Zainteresuje także osoby, które działają w organizacjach społecznych,
trenerów i mentorów.
Zarówno lilie wodne, jak i wielu menedżerów to ?osobniki bardzo ekspansywne?. Ponieważ chłoną z podłoża ogromne ilości substancji odżywczych, wykazują skłonność do niszczenia własnej przestrzeni życiowej.
Masowe zwolnienia, skandale korupcyjne, kryzysy finansowe oraz coraz większa przepaść między biednymi i bogatymi mocno nadwerężyły zaufanie do osób zawiadujących gospodarką. Daniel Goeudevert, który przez wiele lat był wysoko postawionym menedżerem w przemyśle motoryzacyjnym, zagląda za błyszczące fasady, by przyjrzeć się światu biznesu. Demaskuje przy tym nasze wyobrażenie o czysto racjonalnej ekonomii i uświadamia nam, że jest to niebezpieczna iluzja. Pokazuje, że jeśli wszechwładna gospodarka nadal będzie się tak panoszyć, pozbawi nas podstaw życia. Stawką jest jeden z naszych najważniejszych zasobów ? zaufanie?
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
Coaching i inteligencja emocjonalna to dwa pojęcia, które robią zawrotną karierę. Razem tworzą nową jakość: wyjątkową metodę rozwoju osobistego. Coaching inteligencji emocjonalnej zawiera liczne wskazówki pozwalające stosować ją w celu doskonalenia własnych umiejętności lub kierowania rozwojem innych.
Autorzy są coachami, którzy podjęli pionierski wysiłek usystematyzowania wiedzy na temat coachingu inteligencji emocjonalnej oraz wyznaczenia standardów etycznych dla osób i organizacji zajmujących się tą dziedziną. W jasny sposób pokazują, że rozwój inteligencji emocjonalnej bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki w biznesie. Ich książka powinna więc zainteresować każdego menedżera.
Publikacja ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
Z recenzji prof. dr. hab. Rafała B. Kuca: Publikacja zawiera kompleksowy przegląd procesu kadrowego. Może być traktowana jako zwarty podręczniki akademicki, ale także jako poradnik dla działów kadr oraz wszystkich osób zainteresowanych kwestiami pracowniczymi. Prof. Z. Ścibiorek w sposób dojrzały, przemyślany i metodologicznie konsekwentny analizuje zagadnienia związane z personalną funkcją różnego typu organizacji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: Jak pozyskiwać pracowników do organizacji? Jak skutecznie zarządzać personelem? Jak szkolić pracowników? Jak motywować personel do efektywnej pracy? W książce zostały przedstawione również relacje między zarządzaniem zasobami ludzkimi a kulturą organizacji oraz kwestie oceny pracowników. Monografia została przygotowana w sposób profesjonalny, napisana językiem przystępnym i komunikatywnym. Serdecznie polecam i zachęcam do interesującej lektury.
W standardach kształcenia obowiązujących wszystkie uczelnie wyższe prowadzące studia na kierunku Zarządzanie znajduje się przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zakres merytoryczny publikacji uwzględnia zagadnienia zawarte w minimach programowych przedmiotu przyjętych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Korzystanie z podręcznika ułatwia zestaw pytań kontrolnych zamieszczonych na zakończenie każdego rozdziału. Umożliwia on studentom sprawdzenie swojej wiedzy, a dydaktykom tworzenie testów egzaminacyjnych. Walor utylitarności książki podnoszą również załączniki zawierające studia przypadków, na podstawie których można śledzić praktyczną implementację wybranych zagadnień kadrowych.
Problematyka marketingu produktów żywnościowych do niedawna pozostawała w Polsce na uboczu zainteresowań badawczych i wydawniczych. Wykorzystanie instrumentów marketingowych nie znajdowało bowiem zastosowania w warunkach stałych niedoborów na rynku produktów żywnościowych. Wprowadzenie gospodarki rynkowej w Polsce tę sytuację zmieniło. Marketing znalazł się w centrum zainteresowania wielu osób, instytucji i przedsiębiorstw. Nauka marketingu stała się pilną potrzebą.
Autorka, analizując postawy wielkich świętych (m.in. Bazylego, Benedykta, Dominika), stara się nakreślić ideał posługi przełożonego. Oprócz postaw wzorcowych porusza również problem zagrożeń związanych z tą niezwykłą funkcją. Mówi o tym, co może stać się jej karykaturą. Dotyka także kwestii skomplikowanych relacji między przełożonymi i podwładnymi, udzielając wskazówek, jak należy je budować i prostować. Czyni to, odwołując się także do tradycji chrześcijańskiego wschodu. Czytając to dzieło, odkryjemy klucz do owocnej i udanej posługi przełożonych, czyli mądrość kierowaną miłością i w miłości się objawiającą.
Michelina Tenace, autorka książki "Posługa przełożonych" ? teolog, wykładowca na Papieskim Uniwersytecie Gregoriańskim ? tym razem porusza kwestię postawy przełożonego w zgromadzeniu zakonnym. Czy w każdej wspólnocie działającej w oparciu o Ewangelię potrzebna jest osoba sprawująca władzę? Jakie zagrożenia łączą się z posługą przełożonego? Na czym polega zarządzanie wspólnotą w Kościele? ? oto pytania, które stały się podstawą do rozważań zawartych w niniejszej publikacji.
Głównym celem przełożonego winno być dążenie do umacniania wiary wśród członków wspólnoty, aby każdy z nich realizował się na obraz Boga w relacji z innymi. Przełożony spełnia swe zadanie wówczas, gdy odnawia pamięć zbawienia i przypomina sens obietnicy chrześcijańskiej; jest więc przede wszystkim strażnikiem życia duchowego, wzrastania i prymatu życia w Duchu Świętym. Choć nie ingeruje w życie wewnętrzne poszczególnych członków wspólnoty, musi troszczyć się, aby wspólnota była wspierana w wierności ślubom, dzięki którym każda z osób konsekrowanych zobowiązuje się dobrowolnie naśladować Pana.
?Rządzenie duchowe? może okazać się źródłem pewnych pokus, ponieważ zarówno ten, kto rządzi, jak i ci, którzy podlegają owym rządom, zawsze pozostają grzesznikami. Zatem i władza, i posłuszeństwo zamiast być służbą, mogą stać się przeszkodą dla zbawienia jednych i drugich. Nieprzemyślane, pochopne decyzje przełożonego, charakteryzujące go jako człowieka niedojrzałego do sprawowania tak odpowiedzialnej funkcji, zakłócają dialog we wspólnocie, osłabiają kreatywność jej członków i tłumią w nich powołanie do służby Bogu.
Samy Molcho dzięki swojej działalności uzyskał międzynarodową sławę jako mim, aktor i reżyser. Jego publikacje Języka ciała dzieci, Wszystko o języku ciała oraz Język ciała i partnerstwo doskonale się sprzedają od wielu lat. Poza swoją działalnością artystyczną Samy Molcho jest profesorem na wiedeńskim Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Aktorskiej. Jest żonaty i ma czworo dzieci.
Język czasem kłamie – ciało nigdy!
Samy Molcho
...język ciała człowieka zdradza wiele na temat jego osobowości, jednak możliwy jest także kierunek odwrotny, czyli samodzielna zmiana zachowania i osobowości człowieka dzięki świadomie wybranemu językowi ciała. Molcho pokazuje, jak można się nauczyć języka ciała właściwego osobowości osiągającej sukcesy.
„Guru języka ciała”
FOCUS 02/2005
Autor wyjaśnia, jak można użyć swojej gestykulacji, mimiki i postawy ciała, aby zachowywać się jak człowiek sukcesu. Wychwytuje najważniejsze sytuacje z życia codziennego i przy pomocy poglądowych pozytywnych negatywnych przykładów pokazuje, jakie reakcje są wywoływane przez różne postawy ciała. Zarówno w sytuacjach rozmowy, narady, jak i prezentacji, dzięki łatwym do zapamiętania i zastosowania poradom Samy’ego Molcho jest się uzbrojonym na każdą sytuację, aby zachowywać się autentycznie i niezależnie. Spis Treści:
Czym jest sukces? Rozmowa w kręgu przyjaciół
Na przykład nasionko
Zwodzenie z „sukcesem"
Fundamenty sukcesu
IQczyEQ?
Sukcesu się nie posiada
Czynnik czasu
Sięgać do gwiazd?
Sen Jakuba
Wielkie nadzieje i głębokie rozczarowania
O trwałości sukcesu
Wewnętrzna równowaga a świat zewnętrzny
Kiedy zmienia się punkt widzenia
Funkcjonowanie ciała, postawa ciała i język ciała
Stanowisko
Stanowisko i zmiana stanowiska
Miednica
Naturalne przesłanki i archaiczny podział pracy
Wenus czy „la mamma"
Gra sil
Klatka piersiowa jako akumulator energii
Wdech i wydech
Kto się zamyka, ten szybko zostanie sam
Z otwartymi rękami
Przewodzenie
Czy kobietom potrzeba innego stylu przewodzenia niż mężczyznom?
Otwarcie tworzy zaufanie
Mówić za pomocą rąk
Dominujące ruchy dłoni
Nowe amazonki?
Słownik werbalny i słownik języka ciała
Okolice barków
Kark
Otwartość czy konfrontacja?
Najlepsza pozycja do słuchania
Oczy mówią wiele
Emocjonalność przyciąga uwagę
Sukces nie zna przymusu
Rytm rozmowy- rytm mowy i gestu
Widzieć i postrzegać
O zasięgu naszego wzroku
Ruch to sukces, sukces to ruch
Poczucie terytorium
Porządek siedzenia i kultura rozmowy
Kiedy rozmowa się rwie
Wczorajszych przeciwników zamieniać w jutrzejszych partnerów
Fenomen czasu
Publicznie
Dokąd iść, kto rezerwuje stolik?
Nie obawiać się dobrego wina
Smalltalk
Uścisk dtoni
Punktualność to cnota królów
Sprzedać siebie: staranie się o pracę
Tabu terytorialne
Przed widownią
Przed kamerą telewizyjną
Finanse dla niefinansistów to podstawowy podręcznik pisany głównie z myślą o studentach kierunków ekonomicznych szkół wyższych, zwłaszcza pierwszego stopnia, jako materiał do ćwiczeń. Może być on również przydatny uczniom średnich szkół ekonomicznych. Książka powinna zainteresować takie tych, którzy z finansami nie mają do czynienia na co dzień, a potrzebują zdobyć podstawową wiedzę, chociażby na temat lokat bankowych,
Praca składa się z trzech części, w których przedstawione zostały kolejno:
- najważniejsze pojęcia z dziedziny zarządzania finansami bogato ilustrowane przykładami oraz zadania do samodzielnego rozwiązania,
- rozwiązania zadań z poprzedniej części,
- tablice finansowe zawierające mnożniki dla konkretnych wielkości
Zawarte w książce przykłady oraz zadania zwykle odnoszą się do branż, z którymi Autor zetknął się z swojej praktyce zawodowej czy to osobiście czy też poprzez wypracowane kontakty handlowe. Tym samym różnorodne treści pomocnicze (np.: wypełnianie komór wypornościowych w jachcie, polisa ubezpieczeniowa, kupno maszyny budowlanej albo wnuczek inwestujący ZUS-owską rentę babci) sprawiają, że finanse w takim "przekładzie na język codziennej użyteczności" wydają się zrozumiałe i łatwiejsze w praktycznym zastosowaniu. Sprzyjają temu także używane akronimy wzorów oraz przykładowe rozwiązania wszystkich zadań. Przy tych ostatnich w zupełności wystarczy znajomość podstawowych działań matematycznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?