W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Biznesmeni mówią po rosyjsku to cykl podręczników zawierający pełny kurs współczesnego biznesowego języka rosyjskiego składający się z trzech części:♦ dla początkujących♦ dla średnio zaawansowanych♦ dla zaawansowanychProgram kursu i sposób prezentacji materiału uwzględnia najnowsze osiągnięcia w metodyce nauczania języków obcych w zakresie doskonalenia sprawności aktywnego komunikowania się.Biznesmeni mówią po rosyjsku - dla średnio zaawansowanych to podręcznik przeznaczony dla osób utrzymujących kontakty gospodarcze z rosyjskimi partnerami. Korzystając z niego, pracownicy nowoczesnych firm współpracujących z Rosją szybko nauczą się fachowo prezentować swój produkt, negocjować warunki kupna-sprzedaży, redagować podstawowe dokumenty, rozmawiać przez telefon, posługiwać się pocztą elektroniczną. Skierowany jest także do studentów wyższych uczelni i szkół o profilu ekonomicznym.Książka zawiera 10 sytuacji tematycznych, najczęściej spotykanych w działalności handlowej. Wszystkie lekcje tematyczne zostały opracowane według jednego schematu:♦ Wprowadzenie - ćwiczenie na rozumienie ze słuchu.♦ Mikrotrendy - teksty sytuacyjne, komentarze gramatyczne, wzory leksykalno-gramatyczne.♦ Komunikacja językowa - ćwiczenia inspirujące do samodzielnego wypowiadania się, kreowania własnego stanowiska w rozmowach handlowych.Do każdego tematu dołączony jest alfabetyczny słowniczek rosyjsko-polski.Aneks zawiera:♦ teksty dla nauczycieli przeznaczone do rozumienia ze słuchu,♦ klucze do niektórych ćwiczeń,♦ alfabetyczny słownik rosyjsko-polski.Książka z płytą CD w formacie MP3
Biznesmeni mówią po rosyjsku to cykl podręczników zawierający pełny kurs współczesnego biznesowego języka rosyjskiego składający się z trzech części: ♦ dla początkujących ♦ dla średnio zaawansowanych ♦ dla zaawansowanych Program kursu i sposób prezentacji materiału uwzględnia najnowsze osiągnięcia w metodyce nauczania języków obcych w zakresie doskonalenia sprawności aktywnego komunikowania się. Biznesmeni mówią po rosyjsku - dla zaawansowanych zawiera materiał przewidziany do opanowania w ciągu 100 godzin lekcyjnych. Składa się z 10 lekcji tematycznych - niektóre z nich są kontynuacją wymagających doskonalenia na wyższym poziomie językowym zagadnień z poprzednich części, pozostałe obejmują nową problematykę. Podręcznik adresowany jest do kadry menedżerskiej i przedsiębiorców, którzy chcą efektywnie współpracować z partnerami w języku rosyjskim. Zainteresuje też studentów, którzy pragną pogłębić znajomość nowoczesnego języka rosyjskiego, co zwiększa ich szanse na rynku pracy. Książka z płytą CD w formacie MP3
król jest dobry, powiesić ministrów - tak radzili sobie z problemami monarchowie.
Jak wygląda to w spółce z o.o.?
Ograniczona odpowiedzialność dotyczy wspólników. Ty - jako członek zarządu - ryzykujesz wszystkim, co masz. Pewne prawa historii są niezmienne.
W biznesie wygrywa ten, kto lepiej zna prawo. Masz w ręku jeden z pięciu tomów, które razem - niczym elementy układanki - konstytuują kompletną strategię - Jak wygrać i - przede wszystkim - jak przetrwać w grze biznesowej.
Przed Tobą salvus conductus - list żelazny członka zarządu i prezesa spółki z o.o.
Mobbing w ujęciu psychologiczno-prawnym to publikacja, w której zjawisko mobbingu, w niektórych krajach określane jako bullying, jest oceniane przez pryzmat konkretnych spraw sądowych przez psychologa oraz prawnika. Interdyscyplinarne ujęcie mobbingu wynika z faktu, że jest on kategorią prawną, ale równocześnie jest nieodłącznym elementem psychiki ludzkiej – dotyka on psychiki ofiary, psychiki prześladowcy oraz pozostałych, czynnych lub biernych, „uczestników” dręczenia. Bez głębszego zrozumienia mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw tego zjawiska rozstrzygnięcie sporu o mobbing nie jest możliwe. Książka jest przeznaczona dla sędziów orzekających w sprawach z zakresu prawa pracy, biegłych wydających opinie, a ze względu na powszechność występowania zjawiska także dla pracowników i pracodawców jako stron stosunku pracy, którzy mogą stać się mobberami lub osobami mobbingowanymi.
Książka "Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących kierunków rozwoju sektora MSP w Polsce w aspekcie rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych XXI wieku. W książce przedstawiono ponadto genezę Internetu oraz jego funkcje. Zwrócono uwagę na miejsce nowoczesnych technologii w procesie funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania Internetu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania.
Zagadnienia poruszane w książce dotyczą:
- wybranych teorii dotyczących przedsiębiorstwa, w tym sektora MSP,
- ewolucji rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw zarówno w krajach unijnych, jak i w Polsce,
- zasobów determinujących rozwój współczesnych podmiotów gospodarczych,
- Internetu i możliwości jego procesów ewolucyjnych w aspekcie rozwoju sektora MSP.
Wysłuchaj tej książki od początku do końca lub skup się na konkretnych zagadnieniach, by uzyskać poprawę. Zmodyfikuj swój obecny system lub zaprojektuj coś zupełnie nowego. Każdy znajdzie tu coś, co pomoże mu odnieść sukces.
Dowiedz się:
Na co naprawdę poświęcasz swój czas (i rozstaniesz się ze złudzeniami).
Jak zastosować 5 łatwych metod, by uwolnić się od nadmiaru rzeczy.
Jak w sposób natychmiastowy zbudować silną samodyscyplinę.
Dlaczego odkładanie spraw na później nie zawsze jest rzeczą złą.
Jak poradzić sobie z 10 największymi ?złodziejami czasu?.
Jeśli jesteś gotów osiągać w życiu lepsze rezultaty, to włącz tę płytę i zaczynajmy.
Jak skłonić organizację do najwyższej efektywności i nie dać się przy tym ukrzyżować
Książka Raya Immelmana to powieść biznesowa o wartkiej, obfitującej w nagłe zwroty akcji i ciekawej, pouczającej fabule. Jej główny bohater, Greg Wright, musi sprostać postawionemu przed nim nieoczekiwanie trudnemu zadaniu i wyprowadzić z kryzysu fabrykę mikroprocesorów, będącą częścią dużego koncernu produkującego podzespoły komputerowe. Jeśli mu się nie uda, cały koncern będzie miał spore kłopoty. W nowym miejscu wszyscy rzucają mu kłody pod nogi, jednak on uparcie dąży do celu, mając u boku przyjaciela, Dennisa van Burena. Obaj korzystają przy tym z pomocy mądrego, choć trudnego w kontaktach mentora, Butcha Johnsona, który daje im wskazówki pozwalające usprawnić kontakty z dużymi grupami ludzi i przeciągnąć ich na swoją stronę. Greg i Dennis muszą zidentyfikować dwadzieścia dwie cechy plemienne, zanim uda im się zbudować wspaniałą organizację, w której pracować będą zadowoleni, zmotywowani, kreatywni ludzie…
Wybitny lider otrzymuje poświęcenie, szacunek, zaangażowanie i wyniki.
Wspaniały menedżer dostaje tylko złoty zegarek.
Powieść Raya Immelmana Dobry szef, martwy szef pokazuje w systematyczny sposób jak zrozumieć dynamikę procesów międzyludzkich zachodzących w zespole. Odpowiednie wdrożenie 23 atrybutów plemiennych pozwala mieć nadzieję na budowę zwycięskich zespołów. Ta książka, to lektura obowiązkowa każdego nowoczesnego menadżera zarządzającego ludźmi w firmie.
Paweł Schmidt, prezes VENTO Consulting Sp. z o.o.
www.vento.net.pl
Wspaniała książka. Podobnie jak bestseller Eli Goldratta Cel, została napisana po to, by styl zarządzania w firmach znacząco zmienił się na lepsze.
Robert Fox, prezes TOCC, współautor The Race
Mądrość Raya nie polega jedynie na głębokim zrozumieniu motywów ludzkich zachowań, lecz także na jego umiejętności przekazania wiedzy w taki sposób, że może zostać praktycznie wykorzystana przez osoby, którym zależy na rozwoju zarządzanych organizacji.
Michael Ahearn, prezes First Solar
Ray uczy nas, jak być coachem i przewodnikiem, jak zarządzać organizacją. Jego podejście oparte na wartościach jest nie tylko świeże – jest także podstawą tego, by kapitalizm zatriumfował w otaczającym nas świecie.
Michael Shrikey, prezes Orbitform
Ray Immelman jest certyfikowanym konsultantem zarządzania. W tej książce dzieli się doświadczeniami zdobytymi w prawie dwustu firmach na całym świecie.
Zjedz tę żabę to książka dla ludzi biznesu. Ta przekonująca metafora, „ogromna żaba” czekająca na zjedzenie, to twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekał, jeśli nie zajmiesz się nim od razu. Jest ona również tym zadaniem, które w danym momencie może mieć najkorzystniejszy wpływ na twoje życie i pomóc ci w szybkim osiągnięciu oczekiwanych rezultatów. Rozpoczęcie pracy od połknięcia „żaby” gwarantuje przez cały dzień poczucie zadowolenia wynikającego ze świadomości, że już nic gorszego nie może ci się dzisiaj przytrafić.
Dwadzieścia jeden opisanych tu metod osiągania sukcesu ma za cel poprawę ogólnej wydajności i wzmocnienia twojej pozycji w pracy. Wiele z podanych pomysłów można też zastosować w życiu prywatnym. Prezentowane strategie to rodzaj szwedzkiego stołu technik pomocnych w osiągnięciu lepszych wyników i poprawy wydajności, których możesz użyć w każdej chwili, w dowolnej kolejności i sekwencji, jaką uznasz za właściwą. Im szybciej je opanujesz i zaczniesz stosować, tym szybciej zaczniesz osiągać sukcesy w karierze zawodowej.
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów amerykańskich w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego wygłasza prelekcje i prowadzi seminaria dla 300 tysięcy osób rocznie. Ponad 500 firm na całym świecie korzystało z jego wykładów. Autor licznych bestsellerów, twórca programów treningowych, multimedialnych systemów szkoleniowych z zakresu doskonalenia osobowości, technik sprzedaży, zarządzania oraz planowania strategicznego.Spis treści
Zjedz tę żabę
Przedmowa 7
Wprowadzenie: zjedz tę żabę - 13
1 Nakryj do stołu 21
2 Planuj każdy dzień z wyprzedzeniem 27
3 Stosuj zasadę 80/20 gdzie się da 33
4 Zastanów się nad konsekwencjami 39
5 Nieustannie stosuj metodę ABCDE 45
6 Koncentruj się na zagadnieniach kluczowych 49
7 Stosuj się do prawa wymuszonej wydajności 55
8 Dobrze się przygotuj, zanim rozpoczniesz 61
9 Praca własna 65
10 Okaż swoje szczególne zdolności 71
11 Rozpoznaj swoje główne ograniczenia 75
12 Krok po kroku, czyli od beczki do beczki 81
13 Zmobilizuj się , 85
14 Maksymalne wykorzystanie energii 89
15 Zmuś się do działania 95
16 Zwlekanie kontrolowane 99
17 Zaczynaj od najtrudniejszych zadań 103
18 Plasterki salami i ser szwajcarski 107
19 Strategia wydzielania czasu 111
Najnowszybestseller jednego z najwybitniejszych współczesnychprzedstawicieli Szkoły Austriackiej, członka Instytutu Misesa z Alabamy (USA) oraz profesoraUniwersytetu w Madrycie.Jersusa Huerta de Soto, autora monumentalnego dzieła Pieniądz, kredyt bankowy, cykle koniunkturalne.(...) Ciężar emerytur, jaki ludność pracująca musi znosić, staje się coraz mniej znośny dla każdego państwa w ogóle, a w szczególności dla każdego podatnika, nad którym stoi widmo recesji gospodarczej i stale zwiększającego się opodatkowania. Staje się zatem coraz bardziej wątpliwe, czy system publicznej opieki społecznej będzie w stanie wywiązać sie z zadania, którego sie podjął, tj. wypłacić emerytury.(...)
Uwolnij moc wizji swojej firmy i swojego życia
Książka Cała naprzód! jest wciągającym, inspirującym opowiadaniem o dwojgu ludzi, którzy potrafili stworzyć wizję swojego miejsca pracy i swojego życia. Jim Carpenter, prezes średniej wielkości agencji ubezpieczeniowej nie rozumiał, o co chodzi w „sprawie wizji”. Agencji wiodło się dobrze, ale Jim miał silne przeświadczenie, że wszystko może działać znacznie lepiej. Ellie Atkins miała świeże spojrzenie na te sprawy. Wspólnie odkryli trzy elementy porywającej wizji: znaczący cel, jasne wartości i obraz przyszłości. Odkryli też, jak sprawić, by wizja zaczęła żyć, odkryli, że trzeba zrozumieć zasady dotyczące: sposobu tworzenia wizji, sposobu jej komunikowania i sposobu jej wcielania w życie.
Z książki dowiesz się jak:
• wykorzystać moc wizji, by właściwie się ukierunkować, czerpać energię i osiągnąć wspaniałe rezultaty
• stworzyć wizję, która porusza serca i dusze wszystkich członków twojej organizacji
• stworzyć wizję własnego życia, która nadaje mu sens i kierunek
Nie tylko dla zarządzających najwyższego szczebla... lekcje przywództwa, jakich dostarcza Cała naprzód! mają nieocenioną wartość na każdym poziomie organizacji, a gdy znajdą zastosowanie, mogą sprawić, że każdy wniesie swój własny, znaczący wkład!
- Jane Hunt, Organizacja Rozwoju i Talentu, Leadership and Talent Development, The Hartford
Najjaśniejsza, najbardziej przekonywująca deklaracja, jaką kiedykolwiek czytałem, która nadaje wizji znaczenia i sprawia, że staje się żywa. Zrozumiała nawet dla Dilberta!
- Warren Bennis, autor książek Przejrzystość w biznesie i On becoming a Leader
Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków ekonomicznych i pokrewnych, jako podręcznik z przedmiotów związanych z problematyką zarządzania finansami przedsiębiorstw. Może też być cennym przewodnikiem dla praktyków gospodarczych - przede wszystkim dla dyrektorów finansowych, księgowych, specjalistów ds.. Analiz, controllingu, inwestycji. Można w niej znaleźć zarówno teoretyczne podstawy omawianych zagadnień, jak i praktyczne rozwiązania konkretnych problemów dotyczących pomiaru i kształtowania przepływów finansowych w przedsiębiorstwie.
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
Ta łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione "ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami". Opisane są w niej cztery ważne zasady, dzięki którym może szybko wrócić do formy i ponownie spojrzeć na życie z odpowiedniej perspektywy. Prowadząc zdrowszy tryb życia zwiększysz swoją produktywność, obniżysz poziom stresu i osiągniesz większą satysfakcję we wszystkim, co robisz.
Autor w kolejnych rozdziałach przedstawia m.in.: rolę marketingu na rynku prasowym, kształtowanie się otoczenia wydawców prasowych, metodologię marketingowych badań ilościowych i jakościowych prasy, zachowanie nabywcy na rynku prasowym, strategie produktowe wydawców, kształtowanie cen gazet i czasopism oraz dystrybucję i promocję na rynku prasowym. Tylko tak szerokie ujęcie problematyki pozwala na dogłębną analizę rynku prasowego, który w ostatnich latach, wraz z rynkiem mediów, podlega gwałtownym zmianom.
Postępujący proces globalizacji przyczynia się do rosnącej współzależności gospodarek narodowych. Stąd też załamanie gospodarcze, jakie nastąpiło w gospodarce światowej w 2008 r., odnosi się zarówno do szczebla globalnego, regionalnego, jak i pojedynczego przedsiębiorstwa.
Spowolnienie wzrostu gospodarczego ma miejsce również w Polsce. Dało się ono odczuć w trojaki sposób, poprzez:
- osłabienie kursu złotego,
- wyraźny spadek dynamiki produkcji oraz
- ograniczenie dostępności akcji kredytowych zarówno wobec kredytobiorców indywidualnych, jak i instytucjonalnych.
Wskazane wyżej zjawiska, osłabiając kondycje ekonomiczno-finansową wielu przedsiębiorstw, wymusiły konieczność podejmowania działań ukierunkowanych na poszukiwanie szans na przetrwanie. Konsekwencją tego jest nie tylko redefinicja celów, lecz również poszukiwanie nowych koncepcji, metod i instrumentów zarządzania, szczególnie w obszarze kosztów.
Problemom tym poświęcono niniejsze opracowanie, które z uwagi na szerokie spektrum zagadnień koncentruje się na:
* zachowaniu i zmianie wartości przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury,
* koncepcjach, metodach i instrumentach zarządzania kosztami,
* wpływie dekoniunktury na poziom i strukturę kosztów pracy,
* koncepcjach budowania kapitału klienta
* instrumentach zarządzania ryzykiem w okresie dekoniunktury.
"Jeśli nie wiesz, gdzie byłeś, to trudno jest powiedzieć, gdzie jesteś... Jeśli nie wiesz, gdzie jesteś, jak możesz decydować o tym, gdzie chcesz być... Jeśli nie wiesz, gdzie dążysz, żadna droga Cię tam nie zawiedzie... Zawsze jest bowiem dobry czas, by zrobić przerwę i oszacować, jak daleko już doszliśmy i na czym powinniśmy skupić nasza uwagę w przyszłości".
Zatem, czym jest owa droga dla firmy? Kiedy przedsiębiorstwo powinno się zatrzymać, by oszacować swoja pozycję? W jaki sposób najlepiej zweryfikować zajmowane miejsce na rynku? Co należy zrobić, by je polepszyć?
Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych dostarcza niniejsza książka. Stanowi ona bowiem swoisty przewodnik po audycie strategicznym, będący kompleksowa weryfikacją systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. To badanie obejmuje diagnozę strategiczną, jak również jest uzupełnione poprzez metadiagnozę systemu podejmowania decyzji strategicznych, począwszy od elementarnych kwestii dotyczących racjonalności oceny pozycji konkurencyjnej, a skończywszy na kadrze kierowniczej, której decyzje znajdują swoje przełożenie w specyficznej i unikalnej ścieżce rozwoju obranej przez podmiot.
Utalentowani, ambitni pracownicy pozostaną w firmie tylko wtedy, gdy zyskają odpowiednie możliwości rozwoju i poczują się zmotywowani. Samo wysokie wynagrodzenie może jednak nie wystarczyć. Książka pokazuje, jak zarządzać potrzebami poszczególnych pracowników i całej organizacji, jak rozpoznać aspiracje i oczekiwania najlepszych, najbardziej uzdolnionych jednostek oraz jak efektywnie nimi kierować. Proces ten wymaga zastosowania technik pozwalających na ocenę sposobu myślenia, zachowań, wiedzy i umiejętności pracowników, a następnie zorganizowania skutecznych szkoleń, wdrożenia programu rozwojowego i zarządzania wydajnością pracy.
Niniejsza książka powstała na podstawie artykułów pisanych do specjalistycznej prasy medycznej. W przystępnej formie omówione w niej zostały wybrane zagadnienia dotyczące infrastruktury technicznej szpitala. Publikacja ta pomyślana jest jako przegląd podstawowych systemów technicznych i uwarunkowań umożliwiających poprawne funkcjonowanie instytucji ochrony zdrowia. Adresowana jest przede wszystkim do dwóch głównych grup odbiorców: personelu medycznego oraz osób odpowiedzialnych za prawidłowe zarządzanie i eksploatację infrastruktury technicznej. W przypadku personelu medycznego, lektura książki powinna przybliżyć tym grupom zawodowym skalę i znaczenie zaplecza technicznego dla zapewnienia prawidłowych warunków wykonywania usług medycznych. Dla innych czytelników stanowić może przegląd zagadnień technicznych i zarządczych, z którymi stykają się przy podejmowaniu określonych zadań inwestycyjnych, projektów czy decyzji eksploatacyjnych.
Książka ukazuje możliwości wykorzystania metody coachingu do transferu wiedzy podczas treningów kierowniczych. Poza wywodem teoretycznym zawiera wskazówki praktyczne dotyczące coachingu opartego na wiedzy w różnych typach treningów (m.in. relaksacyjnym, interpersonalnym, decyzyjnym, negocjacji, zdrowotnym, asertywności, twórczości oraz antystresowym). Ta część pracy jest rezultatem prowadzonych przez Autorkę badań empirycznych oraz jej doświadczeń praktycznych.
W książce przedstawiono między innymi:
* istotę i model coachingu opartego na wiedzy oraz możliwości jego wykorzystania w treningach kierowniczych,
* metody i techniki treningowe z perspektywy transferu wiedzy,
* warunki skuteczności coachingu opartego na wiedzy,
* procedury i modele coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych.
Planowanie strategiczne do dzisiaj kluczowa funkcja zarządzania. Menedżerowie muszą posiąść umiejętność przewidywania przyszłej pozycji firmy, brać pod uwagę różne opcje rozwoju, identyfikować zewnętrzne i wewnętrzne czynniki sukcesu, umieć oceniać i ograniczać ryzyko, a także przedsiębiorczo wykorzystywać szanse. Dostosowanie się do zmian zewnętrznych wymaga jasnego określenia perspektyw rozwoju firmy w sposób zintegrowany z podmiotami w otoczeniu oraz odpowiednich koncepcji zarządzania opartych na wizji przyszłości. Takie podejście do funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa zostało zaprezentowane w niniejszej książce.
Książka Podstawy strategii, została oparta na ósmym wydaniu Exploring Corporate Strategy.
Autorzy starają się pomóc w odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące rozwoju firmy, wdrażania innowacji oraz kierunku i sposobu zarządzania firmą. Odpowiedzi na te pytania dotyczą tak korporacji, jak i małych przedsiębiorstw, czy instytucji państwowych. W publikacji zawarte są przykładowe koncepcje strategii.
Podstawy strategii to książka skierowana do studentów zarządzania w wyższych uczelni różnych typów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?