W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Przedsprzedaż, realizacja od 9.03.2012
Nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem
Znakomity negocjator to ktoś, kto potrafi rozwiązywać złożone problemy i osiągać twarde rezultaty, nie wytaczając ciężkiej artylerii. Robert Mayer szybko i z gracją wprowadzi cię na drogę dobrych negocjacji. Odkryje przed tobą potężne narzędzia negocjatora, korzystając z: najnowszej wiedzy w dziedzinach: psychologii, lingwistyki, adwokatury sądowej, sprzedaży i komunikacji, własnego doświadczenia w potyczkach z ponad dwustoma mistrzami negocjacji globalnie, historii spraw kontrahentów, których reprezentował tysiące w trakcie prywatnej wieloletniej drogi do sukcesu prawniczej. Rober Mayer podpowie wszyscy ludzie, jakie taktyki sprawdzają się, a jakie nie. Z tej książki dowiesz się, co robić, gdy czujesz, że uderzasz głową w mur, gdy twoje propozycje są odrzucane raz za razem i gdy spotykasz się z wrogością i gniewem. Znajdziesz tu wskazówki i opisane kolejne kroki w 35 powszechnych sytuacjach negocjacyjnych, od kupowania samochodu do wynajmowania apartamentu, ściągania należności, zawierania umowy franczyzy i wychodzenia z długów. Poznasz wymówki dłużników i zagrywki sprzedawców. Dowiesz się, jak dostać duże zniżki tam, gdzie ceny oficjalnie nie są do negocjacji. Spójrz na rzeczywistość oczami oponenta: sprzedawcy, dłużnika, wierzyciela, pracodawcy, kontrahenta czy agenta ubezpieczeniowego. Przekonuj go, mówiąc jego wewnętrznym głosem. Graj twardo, kreując więź sympatii. Nie ulegaj, dosłownie gdy czujesz się bezsilny i spotykasz się z wrogością. Oto filozofia Roberta Mayera, prawnika prawników, który reprezentował Mohammeda Ali, rząd Wenezueli i tysiące innych dużych i nieznacznych, sławnych i niesławnych kontrahentów. Do zagadnień omawianych w tej książce należą:
zakotwiczanie: podawanie treści, które oponent wykorzysta jak swoje indywidualne,
gra pozorów: sterowanie pierwszym wrażeniem i zaspokajanie ego oponenta,
psychologia obniżek, niskich rat i promocji,
perswazyjne słuchanie: pytania nakierowujące i kontrolowanie rozmowy,
taktyczne zalety i wady kanałów komunikacji: telefon, pismo, spotkanie,
dobijanie targu: jak wygrać z kupiecką mentalnością,
rozstrzyganie sporów przez mediację i negocjowanie ugody w sądzie.
O AUTORZE
Larry King nazywa Roberta Mayera „prawnikiem prawników”. Mayer udzielił w radiu i telewizji ponad 130 wywiadów. Prowadzi szkolenia i seminaria z negocjacji na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, Uniwersytecie Południowej Kalifornii oraz dodatkowo na Uniwersytetach Tulane i Pepperdine. Poza studentów, uczestnikami jego warsztatów są przedstawiciele najwyższych władz, spółce i stowarzyszeń zawodowych. Mieszka w Los Angeles.
7 sposobów maksymalizacji zysków na każdym rynku
Nie pozwól, żeby zraziła cię wymagająca gospodarka ani ostra konkurencja. Nowatorskie i osiągające duże dochody gotówki spółki bujnie kwitną dosłownie w skrajnie skomplikowanych postanowieniach.Nie pozwól, żeby zraziła cię wymagająca gospodarka ani ostra konkurencja. Nowatorskie i osiągające duże dochody gotówki spółki bujnie kwitną dosłownie w skrajnie skomplikowanych postanowieniach. Twoje biznes może być jedną z nich dzięki książce A właśnie... stwórz wielką firmę!. Znajdziesz w niej zasadniczą edukację o tym, jak osiągnąć sukces, pochodzącą od dwóch firmowych guru i uznanych publicystów – Marka Thompsona i Briana Tracy. Autorzy zapoznają czytelnika z prostymi i skutecznymi strategiami służącymi rozwojowi przedsiębiorstwa/firmy/działalności jednoosobowych/spółki/działalności jednoosobowych.
Książka pełna jest przemyśleń zaczerpniętych z bezpośrednich – twarzą w twarz – wywiadów ze światowymi liderami biznesu (wśród rozmówców znaleźli się: Tony Hsieh z Zappos, Richard Branson z Virgin Brands, Ingvar Kamprad z IKEI, Charles Schwab i wielu innych). Autorzy eksplorują bogactwo koncepcji i praktycznych rozwiązań, żeby wyodrębnić kluczowe szczegóły tworzące świetnie prosperujące organizacje. Poprzez wskazówki „krok po kroku” , oprócz tego przekonujące zademonstrowanie omawianych zagadnień z szerszej perspektywy wyjaśniają, jak:
Zostać wielkim liderem – i sprawić, by każdy w twoim otoczeniu osiągał nadzwyczajne rezultaty
Opracować doskonały biznesplan – i nadać twojej firmie strukturę, która zmaksymalizuje wszystkie zasoby
Otaczać się wspaniałymi ludźmi, zmotywowanymi, by dawać z siebie to, co najlepsze
Proponować świetne produkty lub usługi – dzięki dokładnemu określeniu potrzeb na rynku
Obmyślić genialny plan marketingowy – i zapewnić firmie pozycję wybitnego usługodawcy
Osiągnąć jeszcze wiele innych sukcesów!
Nie znajdziesz w tej książce żadnej teorii, tylko praktyczne wskazówki, do których możesz się natychmiast zastosować, oraz proste wyjaśnienia, jak oceniać postępy na każdym etapie rozwoju. Jasne strategie, inspirujące przykłady, osobiste wywiady i pouczające lekcje z rzeczywistych sytuacji składają się na jedną z najważniejszych książek na zagadnienie biznesu/firmy/spółki (korporacji, działalności), jaka kiedykolwiek mogła trafić w twoje ręce.
W trakcie gdy twoi konkurenci ratują skórę, tnąc koszty i redukując personel, pamiętajmy, że wielu znakomitych liderów i kilka najlepiej prosperujących firm (przedsiębiorstw, działalności jednoosobowych, spółek)/firm/spółek/korporacji/firmie działało w czasie zredukowania koniunktury i totalnego krachu. Nadeszła idealna pora, aby przemienić twoje przedsiębiorstwo w kwitnącą, wielką firmę, z którą inni będą chcieli ciągle współpracować.
O AUTORACH:
MARK THOMPSON, współautor bestsellera Jak osiągnąć trwały sukces, to przedsiębiorca seryjny, który sprzedał swoją ostatnią spółkę za 100 milionów dolarów i dziś uczy kadry zarządzające, jak kierować rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Thompson jest inwestorem spekulacyjnym, nazwanym poprzez magazyn „Forbes” współczesnym królem Midasem. Pełnił funkcję głównego menedżera ds. doświadczenia kontrahenta w spółce Schwab, podlegając bezpośrednio jej założycielowi, Charlesowi Schwabowi, i był dyrektorem wielu przedsiębiorstw, w tym Best Buy i Korn Ferry. Jest członkiem zarządu Instytutu „Leader to Leader”, założonego przez Petera Druckera, i gościnnym stypendystą Uniwersytetu Standforda. Mieszka na Manhattanie i w Dolinie Krzemowej.
BRIAN TRACY to jeden z wybitnych autorytetów w USA w dziedzinie potencjału ludzkiego i prywatnej wydajności. W dodatku, że odnosi nadzwyczajne sukcesy jako przedsiębiorca, co roku prowadzi dynamiczne i porywające prelekcje dla tysięcy osób w spółkach takich jak iBM, Ford, Federal Express, Hewlett-Packard, Pepsi, Northwestern Mutual i setkach innych na całym świecie. Napisał masowe książki, w tym bestseller Jak przewodzą najlepsi liderzy , przy tym Zjedz tę żabę. Jest też autorem i narratorem wielu popularnych skryptów audio. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
A teraz stwórz wielką firmę – fragment Książki
Stań się wielkim liderem
Wiara polega nie tylko na cierpliwości, dzięki której biernie przeczekujemy
bursy.. To raczej duch, który znosi wszystko — z rezygnacją, owszem,
ale przede wszystkim z Jaśniejącą, pogodną nadzieją.
- corazon aquino
Przywództwo to najważniejszy wymóg na drodze do sukcesu. Mówiąc najprościej, przywództwo to gotowość do odpowiedzialności za rezultaty, a potem do poczuwania się do tej odpowiedzialności, bez względu na okoliczności zewnętrzne lub presję.
Przywódca to ktoś gotowy zrobić wszystko, by urzeczywistnić wspaniałe cele. Nie udaje się ich zrealizować za pierwszym ani za drugim razem. Przywódcy mają świadomość, że wielokrotnie będą ponosić porażki. Nie cieszy ich to, ale nie rezygnują, gdy sprawy się nie układają. Osobowość lidera wyróżnia się najbardziej w trudnych warunkach ekonomicznych i podczas poważnych kryzysów.
Dlaczego? W ciężkich czasach konkurenci walczą o bezpieczeństwo i przetrwanie, zamiast skupiać się na klientach. Mniejszą uwagę poświęcają jakości, rezygnują z dodatkowej obsługi i mniej środków przeznaczają na innowacje. Zwalniają pracowników na wszystkich szczeblach. W rezultacie masz dostęp do większej liczby wspaniałych ludzi, którzy mogą z tobą współpracować.
Zwykle w czasach kryzysu przedsiębiorstwa odwołują się ponownie do tego, co na początku uczyniło je wielkimi. W kryzysie przywódcy muszą podejmować odważniejsze decyzje, które przyniosą im wielkość w przyszłości. Twierdzi się, że „północny wiatr stworzył wikingów". W złych czasach masz okazję do pobudzenia ducha na nowo i do znalezienia lepszych sposobów uszczęśliwienia klientów.
Przywództwo ma znaczenie
Dzisiaj przywództwo jest potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Nadszedł czas, abyś zaczął działać całkiem inaczej. To pora na kontratak, na podążanie naprzód, na wprowadzanie innowacji, na znajdowanie lepszych, szybszych, łatwiejszych i tańszych metod osiągania wyników.
Twój dzisiejszy wybór - teraz, na tym rynku - może mieć większy wpływ na twoją spółkę i karierę niż w jakimkolwiek innym czasie. Epiktet napisał: „Okoliczności nie tworzą człowieka; one go tylko odkrywają przed nim samym".
Zdolność do obejmowania kierownictwa, do podejmowania trudnych decyzji, przyjmowania odpowiedzialności i skutecznego dowodzenia może silniej oddziaływać na sukces zespołu albo organizacji niż jakikolwiek inny czynnik. Wszystko, co robisz, aby stać się skuteczniejszym przywódcą, ma zwielokrotniony wpływ na cale przedsiębiorstwo.
Najlepsze i najgorsze czasy
Ludzie często narzekają na fatalną gospodarkę lub bezwzględną konkurencję, ale wielu z najlepszych liderów zaczynało działalność w najgorszych możliwych czasach albo prowadziło ją w najbardziej niesprzyjających okolicznościach.
W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku Ameryka pogrążyła się w stagflacji, przejawiającej się w wysokich stopach procentowych, zawyżonej cenie gazu i beznadziejnej sytuacji na giełdzie i rynku nieruchomości. Uważano, że oto nastała przegrana dekada, przypominająca tę, którą Ameryka dopiero co przetrwała.
A tymczasem lata siedemdziesiąte XX wieku stanowiły czas, w którym wielcy przedsiębiorcy dokonali czegoś niesłychanego. Mimo zagrożeń terrorystycznych, masowych bankructw, wydłużonych przesyłów gazu, prywatyzacji i klęsk na rynku przedsiębiorcy, tacy jak Charles Schwab, Steve Jobs i Herb Kelleher, doszli do nadzwyczajnych wniosków.
Postanowili, że oto nadszedł idealny czas na otwarcie spółki!
Wyczucie czasu jest przereklamowane
Nieważne, czy chodzi o laureata Nagrody Nobla, Muhammada Yunu-sa czy Nelsona Mandelę, albo o przedsiębiorcze jednostki w rodzaju Richarda Bransona lub Oprah Winfrey, nie należy czekać na „właściwą porę", by coś rozpocząć. Alan Mulally nie przyjął zwyczajnie pracy w Fordzie - skorzystał z olbrzymiej okazji, aby przejąć stery i dokonać zmian, gdy firma i jego kraj potrzebowali go najbardziej.
Wizjonerzy przejawiają zaskakujący talent do podejmowania działania w pozornie najmniej korzystnym czasie. Jeśli przyjrzeć się okolicznościom, w jakich otwierali swoje spółki, to często wybierali porę, którą konkurenci uważali za najgorszą z możliwych. Wielu ludzi, patrząc z zewnątrz, sądzi, że wizjonerom rozpoczęcie działalności przychodziło łatwo i bez wpadek. Nic bardziej mylnego.
Możliwości, jakie stwarza kryzys
Walt Disney, Bili Hewlett i David Packard, Tom Watson (od IBM) oraz Thomas Edison (gdy opracował swoją wizję dla General Electric) - wszyscy zaczynali urzeczywistniać marzenia w chwili, gdy rynki znajdowały się w opłakanym stanie. FedEx, Sports Illustrated, Hyatt, Wikipedia, MTV oraz Trader Joe's otworzyły podwoje dokładnie wtedy, kiedy straszne recesje grzebały wiele innych przedsiębiorstw. Nawet spółkę Google zarejestrowano pod koniec ubiegłego stulecia, gdy nastąpił krach na rynku technologicznym. Leon Charney kupił swój pierwszy budynek w 1980 roku, w noc, gdy Jimmy Carter przegrał w ponownych wyborach na rzecz Ronalda Reagana. Stopy procentowe były dwucyfrowe, a branżę nieruchomości dotknął kryzys. Charney zainwestował dochody z wynajmu w dwanaście stojących w sąsiedztwie budynków, kupując ponad dwanaście hektarów gruntu na Times Square. Nigdy nie przyszłoby mu do głowy, że zostanie miliarderem, a dziś jednym z najnowszych potentatów na liście Forbes 400 mimo aktualnej ogromnej bessy na rynku nieruchomości.
Wang Chuanfu założył BYD (Build Your Dream - zrealizuj marzenie) po klęsce firm internetowych typu dot-com i produkował nowoczesne baterie, gdy nikogo nie obchodziły marzenia eksprofesora o ekologicznym, wolnym od spalin samochodzie napędzanym elektrycznością. W 2008 roku Warren Buffett kupił 10% spółki BYD, czyniąc z Chuanfu miliardera i najbogatszego człowieka w Chinach.
Falstarty
Wiele przedsiębiorstw o długoletniej tradycji nie tylko powstało w złych warunkach gospodarczych, lecz na początku oferowało także niepopularne wyroby. Lista krótkotrwałych, nietrafionych produktów wielkich spółek jest bardzo, bardzo długa. Wydaje się, że biznesowy sukces rodzi się na gruncie wcześniejszych porażek.
Można znaleźć mnóstwo legendarnych przykładów. Telefon komórkowy Newton PDA wyprodukowany przez Apple'a w 1993 roku był zbyt nieporęczny i drogi, aby zapewnić firmie sukces, ale utorował drogę firmie Research in Motion, która wypuściła model Blackberry oraz Nokii, która odniosła olbrzymi sukces za sprawą „inteligentnych telefonów" na długo przed iPhone'em spółki Apple.
Hewlett-Packard gra dzisiaj pierwsze skrzypce, rozwijając się w gorączkowym tempie, i dogania swojego rywala Delia, by zająć pierwsze miejsce na rynku komputerów osobistych. Jednak początki spółki wyglądały całkiem inaczej. Wśród jej pierwszych elektronicznych produktów znalazło się urządzenie do automatycznego spłukiwania toalet oraz maszyna „wstrząsowa" dla osób na diecie. Oba wyroby poniosły klęskę.
A teraz stwórz wielką firmę
Spis Treści
PRZEDMOWA
WSTĘP
PODZIĘKOWANIA
WPROWADZENIE
1. Stańsię wielkim liderem
2. Opracuj doskonały biznesplan
3. Otocz się wspaniałymi ludźmi
4. Zaproponuj świetne produkty lub usługi
5. Obmyśl genialny plan marketingowy
6. Wypracuj doskonały proces sprzedaży
7. Zapewnij klientowi wspaniałe doświadczenia
DODATEK
Zbuduj wspaniałe życie!
Publikacja wyjaśnia, czym różni się wycena małego podmiotu gospodarczego od wyceny dużego przedsiębiorstwa. Zawiera odpowiedzi na pytania:
- Które podmioty należy zaliczyć do małych przedsiębiorstw z punktu widzenia wyceniającego?
- Dlaczego praktyka wyceny dużych przedsiębiorstw bywa niewystarczająca do poprawnej wyceny małego przedsiębiorstwa?
- Jaki jest udział właściciela w procesie kreowania wartości małego przedsiębiorstwa?
- Jak odczytać "kod wartości" małego przedsiębiorstwa?
- Jak wykorzystać standardowe metody wyceny przedsiębiorstw do szacowania wartości małego podmiotu gospodarczego?
- Jak wycenić małe przedsiębiorstwo w sposób uproszczony?
"Coaching doskonały" omawia sprawy, które trener w dziedzinie rozwoju osobistego musi rozumieć, aby osiągnąć na tym polu sukces. To nieodzowna lektura dla wszystkich praktykujących coachów, a także dla wszystkich zgłębiających tę dziedzinę w ramach szkoleń trenerskich, kursów doskonalenia zawodowego oraz ogólniej, w sferze psychologii lub przedsiębiorczości. Ułatwi coachom osiągnięcie osobistej i zawodowej perfekcji.
Książka jest kompendium i przewodnikiem prezentującym poglądy ponad 20 autorów na temat tej stosunkowo młodej branży w biznesie:
najnowsze przemyślenia i opinie na temat coachingu
optymalne praktyki trenerskie
zmiany zachodzące w szybko rozwijającej się profesji
Jeśli ktoś chciałby mieć tylko jedną książkę o coachingu, to powinien wybrać właśnie tę.
Badania statystyczne przeprowadzone w wielu krajach europejskich wykazały, że 50% szefów ma trudności w nawiązywaniu relacji interpersonalnych, nie będąc jednocześnie tego świadomymi. Ich złe funkcjonowanie odbija się na współpracownikach, klientach i podwładnych, którzy odpowiadają m.in. zwiększoną nieobecnością w pracy z powodu choroby, czy wyobcowaniem i brakiem motywacji, a co za tym idzie także nikłą wydajnością, mobbingiem itp.
W niniejszej książce autorzy podejmują niezwykle aktualną tematykę oznaczeniu etyczno-kulturowym, dotyczącą predyspozycji zawodowych i moralnych menedżerów. Pokazują, że dzisiejsza kadra zarządzająca nie może się obejść bez kształcenia psychologicznego, które jest niezbędnym narzędziem do dokonania prawdziwej i głębokiej zmiany ich świadomości i zachowań.
Wydane w 1776 roku ""Bogactwo narodów"" Adama Smitha było pierwszą pracą w całości poświęconą ekonomii politycznej. Dzisiaj uchodzi za najbardziej wpływową książkę wszechczasów, a jej autor zyskał tytuł ojca klasycznej ekonomii. Uczynił dla tej dziedziny tyle samo, co Darwin dla nauk biologiczno-fizycznych. Karen McCreadie interpretuje tę inspirującą książkę na potrzeby współczesnych finansów, ekonomii i biznesu, a ponadczasowe idee Smitha ilustruje przykładami z dwudziestego pierwszego wieku. W tej ciekawej książeczce znajdziesz: ● sposoby na poprawę wydajności ● metody unikania rządzenia przez dzielenie ● powody, dla których należy solidnie wynagradzać pracowników ● wyjaśnienie, dlaczego tak ważne jest myślenie perspektywiczne ● wytłumaczenie, dlaczego loteria nie stanowi alternatywy dla strategii gospodarczej Nie wiadomo, co Smith powiedziałby o nadużyciach kapitalizmu, z jakimi mamy dzisiaj do czynienia, ale wiele przedstawionych tu koncepcji pokazuje, że ""Bogactwo narodów"" odnosi się do naszych czasów w nie mniejszym stopniu niż do roku 1776. Jego teorie dotyczące wolnego handlu, obiegu gospodarczego i państwowego protekcjonalizmu należą obecnie do ekonomicznej wiedzy podstawowej.
Opublikowany w roku 1876 ,,Kapitał"" Karola Marksa jest jego najważniejszym wkładem w światową ekonomię polityczną. W świetle Marksowskiego krytycyzmu wobec fluktuacji wolnego rynku kapitalistycznego możemy głębiej zrozumieć ostatni kryzys finansowy. Uważa się ,,Kapitał"" za jedno z dzieł, które wywarły największy wpływ na nauki ekonomiczne i społeczne. Steve Shipside w swej nowoczesnej interpretacji dzieła Marksa sięga po liczne przykłady z dziedziny ekonomiki nowoczesnej, dowodząc inspirującej przydatności Marksowskiego tekstu dla współczesnego świata biznesu i ekonomiki. Dowiedz się: ● Dlaczego wielki biznes niekoniecznie jest biznesem lepszym. ● Jak rozwijać siłę roboczą przez rozbudzenie kreatywności pracowników. ● Dlaczego skuteczny biznes potrzebuje rozwoju świadomości społecznej. ● Jak najlepiej zastosować nowe strategie, nowe systemy i nowe technologie w Twoim przedsiębiorstwie ● Dlaczego powinieneś dbać o sprawność, stan zdrowia i uzyskiwanie satysfakcji z pracy przez Twoich pracowników. Nazwisko Marks nie dla wszystkich jest synonimem zła. Dla niektórych jawi się ono wciąż jako symbol czegoś dokładnie przeciwnego: jako wyzwolenie z wszelkiego zła świata i obietnica harmonijnej przyszłości. Od śmierci Marksa nie było chyba żadnego ruchu wyzwoleńczego, który nie powoływałby się na niego. Poglądy Marksa często zawierają ostry krytycyzm, dający się odnieść do dzisiejszych praktyk stosowanych w biznesie, oraz tchną proroczą intuicją antyglobalistyczną, co czyni ,,Kapitał"" dziełem równie żywym jak przed 130 laty.
Machiavelli pisząc ,,Księcia"" wykorzystał swoje głębokie zrozumienie ludzkiej natury. Ta krótka rozprawa o prawidłowościach władzy i umiejętności rządzenia wywołuje kontrowersje i inspiruje od czasu swojej pierwszej publikacji niemal pięćset lat temu. Analiza sposobu, w jaki ludzie zdobywają, utrzymują, a potem tracą władzę, była pierwszą wykładnią Realpolitik, i stała się podręcznikiem pokazującym, jak manipulować wydarzeniami, by osiągnąć korzyści. Tim Phillips interpretuje tekst Machiavellego dla dzisiejszego świata biznesu, zwracając uwagę na ważne, kardynalne pytania: ● Dlaczego stracisz władzę, jeśli nie będziesz jej używał ● Jak stawiać sobie trudne cele ● Dlaczego powinieneś zaprzyjaźnić się z wrogiem swojego wroga ● Jak komunikować swoją postawę czynami, a nie słowami ● Dlaczego nic nie kończy się taką porażką, jak sukces Interpretacja Tima Phillipsa nie stanowi substytutu oryginału; jej celem jest zilustrowanie ponadczasowej natury uwag Machiavellego przykładami z dzisiejszego świata biznesu i polityki. Ten błyskotliwy komentarz do ,,Księcia"" towarzyszy jednej z najbardziej użytecznych i znanych Książek na świecie. Bo tak naprawdę, w głębi duszy, niewielu z nas wierzy, że władzę i wpływy można osiągnąć wyłącznie dzięki talentowi. Zjawiska takiej jak ,,polityka firmy"" czy ,,public relations"" są zdecydowanie machiaweliczne. Wykorzystanie wszystkich pomysłów Machiavellego nie jest możliwe w dzisiejszym świecie. On nie pisał o Zachodniej Europie XXI w. Na pewno jednak globalny biznes, wrogie przejęcia i światowe rynki finansowe wydałyby mu się znajome.
Celem podręcznika jest przybliżenie Czytelnikowi współczesnych problemów w zarządzaniu zasobami ludzkimi, występujących zarówno w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach sektora publicznego. W poszczególnych sześciu rozdziałach przedstawiono strategiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi, które staje się koniecznością współczesnych organizacji, tak biznesowych, jak i sektora publicznego, gwarantującą ich efektywne funkcjonowanie i dynamiczny rozwój. Podręcznik został napisany z myślą o studentach uczelni ekonomicznych, szczególnie może być polecany na kierunku zarządzanie. Stanowi także kompendium wiedzy skierowane do praktyków zarządzających przedsiębiorstwami oraz instytucjami administracji publicznej.
Książka, napisana przez światowej sławy inwestora, jest skierowana do graczy giełdowych, ekonomistów, analityków rynku i studentów. Autor dzieli się z czytelnikiem własnymi doświadczeniami i wiedzą, usystematyzowaną i sprawdzoną w praktyce. Wskazuje, jak dzięki połączeniu znajomości systemów gry i zarządzania pieniędzmi z umiejętnością rozpoznawania psychologicznych aspektów rynkowej rywalizacji osiągnąć sukces na giełdzie.
Psychologia rynku. Kontrolowanie emocji i sposoby unikania najczęściej popełnianych błędów.
Wyciąganie korzyści z umiejętnej obserwacji zachowania tłumu. Klasyczna analiza techniczna i metody komputerowe: wskaźniki śledzące trend, oscylatory, wolumen, liczba otwartych pozycji, wskaźniki nastroju.
Najlepsze metody stosowane przez analityków rynków kapitałowych. Obrót kontraktami terminowymi i opcjami na indeks akcji.
Oryginalne wskaźniki i system Alexandra Eldera. Indeks siły, wskaźnik Elder-ray oraz trzyekranowy system inwestycyjny.
Wybór transakcji z największą szansą na sukces. Systemy inwestycyjne pozwalające selekcjonować transakcje i ustalać punkty wej ścia na rynek i wyj ścia z rynku.
Zasady zarządzania ryzykiem. Emocje i rachunek prawdopodobieństwa.
Jedną z ważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek jest sukcesywny wzrost znaczenia usług. Nic więc dziwnego, że na rynku wydawniczym pojawia się coraz więcej prac poświęconych marketingowi usług bankowych, turystycznych lub ubezpieczeniowych. Niewiele natomiast jest książek takich jak ta - stanowiących kompleksowe omówienie wiedzy z zakresu marketingu i poruszających kwestie ważne dla całej sfery usług.
Autorzy omawiają w niej szczegółowo takie tematy, jak:
- charakterystyczne cechy usług i rynku usług,
- zarządzanie marketingiem w firmie usługowej,
- segmentacja rynku usług,
- jakość usług,
- proces świadczenia usług,
- polityka kształtowania cen usług, dystrybucja i promocja usług,
- rola personelu w marketingu firmy usługowej.
Obecne wydanie jest uaktualnione i poszerzone o zagadnienia związane z e-ustugami, promocją w Internecie, z rozwojem portali społecznościowych oraz ze współczesnymi formami reklamy.
Książka obejmuje szeroki zasób wiedzy z dziedziny marketingu usług wymagany na poziomie akademickim.
Publikacja jako jedna z pierwszych łączy trzy wątki kluczowe dla rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, współpracę międzyorganizacyjną i regionalną płaszczyznę działania.
Praca zawiera zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a także szczegółowe wyniki dedykowanych pracy badań empirycznych.
Przeprowadzone czynności badawcze i sformułowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzają wiedzę czytelnika zarówno o możliwościach kształtowania konkurencyjności regionów, jak i rozwijających się na ich obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Istotne jest także, iż zwracają uwagę na kluczową rolę nawiązywania więzi współpracy międzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.
Zarządzanie, czyli zmniejszanie niepewności działania przez podejmowanie trafnych decyzji, nie ogranicza się głównie do koordynacji, nadzoru i kontroli, ale obejmuje także funkcje planowania, kierowania, projektowania i zmieniania [Mikołajczyk 2010, s. 275]. Organizacje funkcjonujące w dynamicznie rozwijającym się otoczeniu wymagają bowiem liderów transformacyjnych [Tichy, Devanna 1986] i stałego doskonalenia. Planowanie i wdrażanie zmian to domena zadań współczesnego inżyniera ? projektanta i coraz częściej lidera zmian.
Wiedza na temat organizacji i zarządzania (przedmiot omawianej tu dyscypliny naukowej), zdobywana podczas studiów, ma umożliwić uchwycenie i zrozumienie zarówno porządku, jak i sprzeczności, a czasem wręcz paradoksów organizacyjnych. Wiedza taka jest, w pewnym zakresie, niezbędna każdemu człowiekowi. Organizacje są bowiem tworami powszechnymi. Tworzą one materię życia społecznego, a w nim ? świata biznesu. Jest to, jak sądzą specjaliści w zakresie zarządzania, ?świat systemów otwartych, formalnych struktur i oddziałujących na siebie całości społeczno-technicznych. Jest to świat zorganizowany, ale nie do końca. Pozostaje w nim wiele miejsc dla działań spontanicznych, emocjonalnych, często irracjonalnych, zarówno ze względu na cele organizacji, jak i poszczególnych jej uczestników? [Koźmiński, Piotrowski 1995, s. 11].
Aby rozwijać w inżynierach wrażliwość na złożoność i różnorodność rzeczywistości organizacyjnej, którą muszą oni rozumieć, aby skutecznie sobie z nią (w niej) w późniejszym życiu radzić, wiedza teoretyczna o organizacji i zarządzaniu powinna być stale uzupełniana przez doświadczenia praktyczne. Zarządzanie organizacjami wymaga bowiem wiedzy akademickiej o organizacji, ale także wiedzy, jak się uczyć zarządzać i szlifować posiadany talent kierowniczy już w praktyce. Nigdzie, tak jak w organizacji, powiedzenie, że ?praktyka czyni mistrza? nie wydaje się być bardziej adekwatne. Adeptów zarządzania należy zatem ?wyposażyć? w instrumenty zarządzania ? koncepcje, metody i techniki adekwatne do różnych sytuacji organizacyjnych, pozwalające na urzeczywistnienie zamierzeń organizacyjnych. Instrumenty te odwołują się do idei powstałych na gruncie wielu dyscyplin naukowych ścisłych i humanistycznych. ?Specyficzne DNA współczesnych metod tkwi w ogólnych, klasycznych zasadach naukowej organizacji? [Błaszczak, Czekaj 2010, s. 473].
Prezentowany podręcznik ma za zadanie ułatwienie poruszania się w tej ?dżungli? koncepcji i metod, a nawet jej uporządkowanie. Pełni więc funkcje przewodnika po złożonych problemach zarządzania organizacjami w burzliwym świecie biznesu i w społeczeństwie sieci.
REKRUTACJA PRACOWNIKÓW to poradnik dla pracodawców, którzy chcą opanować sztukę zatrudniania odpowiednich ludzi. Jest on przeznaczony zarówno dla tych, którzy mają już doświadczenie w rekrutacji pracowników, jak i dla tych, którzy przeprowadzają rekrutację po raz pierwszy. Dobrze przeprowadzony proces rekrutacyjny zakończony wybraniem tego odpowiedniego człowieka jest bardzo istotny - dobrzy współpracownicy to przecież podstawa sukcesu każdego przedsiębiorstwa i każdej organizacji. Ta książka podpowie, jak przygotować i przeprowadzić proces rekrutacji począwszy od sformułowania profilu wymagań, przygotowania ogłoszenia rekrutacyjnego, poprzez rozmowy kwalifikacyjne i testy, aż do dokonania ostatecznego wyboru nowego pracownika.
Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia Opowieść dla menedżerów
W tej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, Patrick Lencioni, podejmuje najbardziej uniwersalny zagadnienie: brak poczucia szczęścia w pracy i pokazuje rewolucyjny, a jednakże niebywale łatwy model funkcjonowania, który umożliwia na dostanie satysfakcji z każdej pracy.
Lencioni przedstawia niewyobrażalnie intrygującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w własnej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń z gabinetu uznanej korporacji trafia na stok narciarski Lake Tahoe, a stamtąd pod okienko obsługi zmotoryzowanych we włoskiej restauracji. Dzięki tym doświadczeniom Brian odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy i narzędzia pozwalające je pokonać. Próbując przekonać bankiera inwestycyjnego o znaczeniu satysfakcji w pracy i motywując kierowcę w pizzerii do lepszego traktowania nabywców, Brian musi stawić czoła różnym aspektom indywidualnej osobowości , a dodatkowo osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak zwyczajnym w wielu organizacjach.
Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić korporacji kulturową przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować indywidualnych pracowników, czy także pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, niniejsza książka zagwarantuje natychmiastową ulgę – i nadzieję.
O AUTORZE:
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, spółki konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami kierowników wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technice, jak i uniwersytetach i firmach rodzaju non-profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy “New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (wyd. polskie MT Zakład produkcyjny, 2011). Trzy oznaki pracy która nie daje szczęścia Spis Treści
Wprowadzenie
Bajka
Szok
Część pierwsza
Kierownik
Część druga
Emerytura
Część trzecia
Eksperyment
Część czwarta
Działanie w praktyce
Model
Praca, która nie przynosi szczęścia
Koszty braku poczucia szczęścia w pracy
Trzy oznaki
Zarządzanie ludźmi w sposób, który pozwoli im znaleźć
zadowolenie z pracy – korzyści i przeszkody
Badanie i rozwiązywanie przyczyn braku poczucia
szczęścia w pracy
Studia przypadków
Podejmujemy działania
Zarządzanie jako misja
Podziękowania
O autorze
"Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego, biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia.
W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.
Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Czy jesteś gotowy na sukces?
Niektórzy ludzie wydają się stworzeni do odnoszenia sukcesów. Wykorzystują posiadane umiejętności i talenty w rozmaity sposób, coraz lepiej poznając siebie i zdobywając jeden szczyt po drugim. Wszystko opiera się na mechanizmie kumulacji wiedzy ? z każdym osiągnięciem uczą się czegoś nowego, co prowadzi ich do jeszcze większych osiągnięć, dzięki którym znowu poszerzają swoją wiedzę itd., itd. W efekcie docierają nieporównanie wyżej, niż uważali za możliwe. Jest to porywające, ambitne i nadzwyczaj owocne podejście do życia. Takich ludzi nazywam seryjnymi triumfatorami.
Wbrew pozorom nie dysponują oni żadnymi nadnaturalnymi mocami. To tacy sami ludzie jak wszyscy, tyle że po prostu nauczyli się pokonywać ograniczenia krępujące innych. Oni wiedzą, że najbardziej żałuje się tych rzeczy, których się nie zrobiło, i tych okazji, które się przepuściło. Dlatego z wielkim zapałem chwytali się dostrzeżonych sposobności, by w pocie czoła jak najlepiej je wykorzystać. W rezultacie obce jest im poczucie dotkliwego rozgoryczenia, że życie mogło ? a wręcz powinno było ? przybrać lepszy obrót.
Czy pragniesz być równie skuteczny? Czy chciałbyś w pełni wykorzystać posiadane umiejętności i talenty, by zmienić swoje życie w nieustające pasmo sukcesów?
Jeśli tak, to na pewno możesz tego dokonać.
Żeby to pragnienie się spełniło, musisz poszerzyć swoją wiedzę. W efekcie twoje życie może nabrać zupełnie nowego wymiaru, bo zajmiesz się czymś, o czym nigdy wcześniej nie myślałeś, albo w dotychczasowej pracy zaczniesz osiągać wyniki przekraczające twoje najśmielsze wyobrażenia. Jeśli tylko jesteś gotowy na takie wyzwanie, zmierz się z nim! W dzisiejszym, pędzącym do przodu świecie stanie w miejscu i tak nie wchodzi w grę. Ciągłe uczenie się i rozwijanie typowe dla seryjnych triumfatorów to najlepszy sposób, by utrzymać się w czołówce.
Witaj w świecie seryjnych triumfatorów. Dzięki tej książce nauczysz się w pełni wykorzystywać posiadane umiejętności i talenty, by zmienić swoje życie w nieustające pasmo sukcesów. Dowiesz się, jak rozpoznać i kształtować, zgodnie ze swoimi potrzebami, czynniki psychologiczne, które ułatwiają lub utrudniają drogę ku sukcesom.
Poznasz siedem przykazań, które pomogą ci w doskonaleniu i stosowaniu najważniejszych umiejętności i innych osobistych atutów ? tak byś mógł osiągnąć w życiu, co tylko zechcesz.
Otwórz drzwi do świata nieograniczonych możliwości i żyj tak, by bez żalu patrzeć w przeszłość.
Książka jest przeznaczona dla osób chcących silniej kontrolować własne życie i gotowych na nowe wyzwania zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
Wystąpienia Publiczne w Praktyce
Słowem malowanie, tkanie i rzeźbienie
Esencja doświadczeń menedżerów, aktorów, trenerów, polityków, przywódców i mówców biznesowych
Techniki wystąpień publicznych, zasady przygotowywania konspektów i pracy głosem, triki potrzebne do stworzenia indywidualnego stylu przemawiania oraz radzenia sobie ze stresem
Używanie perswazyjnego języka i skutecznej mowy ciała
Sposoby na przekazanie całej swojej wiedzy oraz sugerowanie słuchaczom, że to jeszcze nie wszystko...
Na ochotnika, publicznie – wystąp!
Ta książka to podręcznik mówienia. "Dzięki -- pomyślisz -- ale mówić potrafię od dziecka". Czyżby?
Czy potrafisz wyjść na środek sali i płynnie przeprowadzić ciekawą prezentację? Jesteś w stanie zapanować nad tremą tak, by do słuchaczy docierał Twój przekaz, a nie Twoja obawa? Czy Twój głos porywa audytorium do dyskusji, bawi lub szokuje, w zależności od Twoich intencji? Jeśli pragniesz, by odpowiedź na te pytania brzmiała "TAK", czytaj dalej.
Jeśli zechcesz, zostaniesz lewitującym metr nad ziemią płomiennym mówcą. Zobacz to -- Ty przed publicznością, całą swoją postawą prezentujący pewność siebie i fachowość. Rzucasz celny dowcip, a następnie poważniejesz w mgnieniu oka. Harmonijnie wykorzystujesz elementy ruchu, modulację głosu, celne puenty i inteligentne riposty. Tak, to właśnie Ty. Koniec z nieśmiałością, uczuciem gorąca, trzęsącymi się kolanami. Twoje wystąpienia nareszcie przypominać będą perły retoryki. Twoje prezentacje podbiją serca audytorium. A egzamin ustny zdasz już przy pierwszych słowach. To tylko kwestia treningu.
Kluczową umiejętnością w biznesie jest zdolność przemawiania do grupy i
emanowanie nie tylko pewnością siebie, ale również kompetencją. Agata i Jerzy
napisali TĘ książkę. Namawiam Was do tego, żebyście ją przeczytali -- i to nie raz.
Kevin Hogan, autor książki Nauka perswazji
Przećwicz się!
Dlaczego jednych wykładów słuchamy z zainteresowaniem, nawet wtedy, gdy temat pozostaje dla nas obcy, inne zaś usypiają nas od pierwszego zdania, mimo, że wiedza przekazywana przez wykładowcę jest nam potrzebna? Sukces, bądź porażka przemówienia tkwi w osobie mówcy – po prostu jedni ludzie potrafią przemawiać, inni zaś nie.
Powszechne przekonanie, że wybitnym mówcą trzeba się urodzić, nie jest prawdą. Być może jeszcze nie widzisz się w roli zaklinacza tłumów ale to przyjdzie z czasem. Ćwiczenie czyni mistrza, więc trenuj a staniesz się profesjonalnym oratorem – takim, który już w chwili wejścia na scenę wie, że poradzi sobie z każdym tematem, najmniej przychylnym audytorium i najdziwniejszym pytaniem.
Po lekturze książki Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce wiesz już prawie wszystko o przemawianiu. Ale prawie robi dużą różnicę. Pora więc na trening.
Fragment Książki „Mówca doskonały”
Co chcesz osiągnąć?
Uczestniczyłeś w swoim życiu w różnych wystąpieniach publicznych. Większości z nich pewnie nie pamiętasz, z innych zapamiętałeś jakieś strzępki — ale być może były i takie, które zaparły Ci dech w piersiach i pamiętasz je do dziś.
Czy kiedykolwiek chciałeś umieć przemawiać tak, jak ci najlepsi?
Czy może uważałeś, że to kwestia talentu, dostępnego nielicznym?
Na chwilę zostawmy te pytania. Zakładamy, że skoro sięgasz po tę książkę, to wystąpienia są częścią Twojej pracy i po prostu potrzebujesz takich umiejętności. Prezentacje, spotkania biznesowe i szkolenia są już przecież codziennością.
Wydawałoby się, że w takiej sytuacji już od najmłodszych lat powinniśmy być uczeni publicznych wystąpień. A jak jest w rzeczywistości? Dobrze wiemy, jak jest...
Prowadzimy szkolenia na temat wystąpień publicznych i wywierania wpływu. Jedno z nas uczestniczyło jako ekspert w telewizyjnych programach na temat pokonywania nieśmiałości. W czasie dyżuru telefonicznego do studia dzwoniło wielu, wielu ludzi z pytaniami, a wstępy były bardzo podobne:
Moje dziecko bardzo stresuje się szkołą. Ja też miałam
ten problem w jego wieku, a teraz utrudnia mi to pracę,
gdy na przykład mam coś powiedzieć przed grupą...
Skończyłem dobre studia, ale moja nieśmiałość
nie pozwala mi zaprezentować swoich umiejętności...
Niedawno miałam okazję dostać świetną pracę,
ale musiałabym przygotowywać prezentacje.
Zrezygnowałam... Czy może pan coś poradzić na tremę?
"Mówca Doskonały"
Spis Treści:
Wstęp (9)
Część I: Pięć umiejętności dobrego mówcy
Co chcesz osiągnąć? (15)
Profesjonalne Przygotowanie (19)
Pierwsze ważne zadanie - styl Twoich wystąpień (19)
Dlaczego tylko niektórzy mówcy nie narzekają na głos (25)
Jak wygląda profesjonalista (29)
O mowie ciała - trochę inaczej (35)
Trema (dlaczego na końcu?) (38)
Przyciągające Rozpoczęcie (43)
Główny Przekaz, czyli o czym będziesz mówić (43)
"Tak po prostu wyjść i zacząć" (48)
Kont(r)akt z grupą (58)
Wcześniej poznaj miejsce (64)
Przejrzysty Przekaz (69)
Jak napisać konspekt wystąpienia (69)
Lejek perswazyjny (75)
Perswazyjny Język (79)
Zmysły (79)
Ale dlaczego by nie spróbować strzelić sobie w stopę? (85)
Porywające Zakończenie (91)
Co dalej, czyli jak odpowiadać na pytania (91)
Sześć mocnych zakończeń (97)
Część II: Najczęściej stosowane rodzaje wystąpień biznesowych - porady Prezentacja handlowa (105)
Opis sytuacji (105)
Profesjonalne Przygotowanie (105)
Przyciągające Rozpoczęcie (107)
Przejrzysty Przekaz (107)
Perswazyjny Język (108)
Porywające Zakończenie (109)
Prezentacja idei (111)
Opis sytuacji (111)
Profesjonalne Przygotowanie (112)
Przyciągające Rozpoczęcie (112)
Przejrzysty Przekaz (113)
Perswazyjny Język (113)
Porywające Zakończenie (114)
Deklaracja polityki (117)
Opis sytuacji (117)
Profesjonalne Przygotowanie (118)
Przyciągające Rozpoczęcie (118)
Przejrzysty Przekaz (119)
Perswazyjny Język (120)
Porywające Zakończenie (120)
Raport (121)
Opis sytuacji (121)
Profesjonalne Przygotowanie (121)
Przyciągające Rozpoczęcie (122)
Przejrzysty Przekaz (122)
erswazyjny Język (123)
Porywające Zakończenie (124)
Wykład (prezentacja szkoleniowa) (125)
Opis sytuacji (125)
Profesjonalne Przygotowanie (125)
Przyciągające Rozpoczęcie (127)
Przejrzysty Przekaz (127)
Perswazyjny Język (128)
Porywające Zakończenie (129)
Przemówienie kryzysowe (131)
Opis sytuacji (131)
Profesjonalne Przygotowanie (131)
Przyciągające Rozpoczęcie (132)
Przejrzysty Przekaz (133)
Perswazyjny Język (134)
Porywające Zakończenie (135)
Testimonial (świadectwo) (137)
Opis sytuacji (137)
Profesjonalne Przygotowanie (137)
Przyciągające Rozpoczęcie (138)
Przejrzysty Przekaz (139)
Perswazyjny Język (139)
Porywające Zakończenie (140)
Część III: Jak jeszcze możesz udoskonalić swoją prezentację?
Jak przemawiać interesująco (143)
Jak podawać liczby w prezentacjach? (149)
Mów prosto i po polsku! (155)
Siła metafory (159)
Czego boją się kiepscy mówcy (a wielcy - po mistrzowsku wykorzystują) (163)
Co może się teraz zmienić w Twoim życiu i w Twojej pracy? (169)
W książce poruszono wpływ determinant:
- ekonomicznych (prywatyzacja, napływ kapitału zagranicznego, łączenia banków oraz cykl koniunkturalny),
- społecznych (kultura organizacyjna, migracje krajowe i międzynarodowe, poziom wiedzy, umiejętności i motywacji pracowników oraz potencjalnych pracowników),
- technologicznych (systemy informatyczne wspomagające zarządzanie personelem, Internet i Intranet jako narzędzia kadrowe, operacyjne systemy informatyczne, nowe kanały dystrybucji usług bankowych - m.in. internetbanking)
na poziom i strukturę zatrudnienia w sektorze bankowym.
W celu analizy powyższego przeprowadzono ankiety wśród pracowników sektora bankowego oraz wywiady z bankowymi pracownikami kadr i członkami zarządów banków.
Rośnie znaczenie korporacji i powiązań międzynarodowych. Banki przywiązują dużą wagę do kwestii etyki i moralności. Można mieć jednak wrażenie, że te dwie kwestie nie zawsze sobie sprzyjają, a kodeksy etyczne itp. rozwiązania przynoszą korzyści głównie bankom. Jednocześnie edukacja jest traktowana jako certyfikat pozwalający zdobyć lepszą pracę. Tymczasem wyższe wykształcenie nie jest potrzebne do pełnienia roli sprzedawcy usług bankowych. Te oraz wiele innych kwestii znajdziecie Państwo w prezentowanej książce, która wypełnia lukę, jaka występuje na rynku wydawniczym w kwestii analizy zatrudnienia w sektorze bankowym.
Książka stanowi wybór tematów z zakresu praktyki coachingu. Teksty prezentują dokładnie określone metody i sposoby pracy w ramach coachingu, a też przedstawiają refleksje i inspiracje powiązane z coachingiem. Jako że motywem przewodnim publikacji jest coaching w powiązaniu ze zmianami w organizacji i zarządzaniu, część napisów odwołuje się do wybranych koncepcji przywództwa, czy np. zarządzania talentami w organizacji. Istotnym walorem książki jest dostarczenie sposobności konwersji edukacji i doświadczeń między coachami, poznanie odmiennych podejść i spojrzeń na wiedzę praktyczną coachingu. Jest to zatem książka dla coachów, dla potencjalnych odbiorców coachingu , a ponadto w dodatku dla tych, których interesuje ta forma wspierania rozwoju osób i organizacji.
Z recenzji dr hab. Mirosławy Huflejt-Łukasik, kierownika studiów podyplomowych Coaching w organizacji, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?