W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Wybitni myśliciele, tacy jak Warren Buffett i Charlie Munger, wielokrotnie przypisywali swoje sukcesy posiadaniu rozbudowanej sieci modeli mentalnych - prostych reprezentacji tego, jak działa świat. Przyswojenie nawet niewielkiej liczby takich modeli pozwala szybko identyfikować istotne informacje, wzorce i czynniki, aby móc lepiej odnaleźć się w dowolnej sytuacji: od interpretowania doniesień prasowych po planowanie kolejnych kroków w twojej karierze.W serii "Najważniejsze modele mentalne" Shane Parrish zebrał prawdziwą "drużynę gwiazd" ze świata modeli: Mapa to nie terytorium, Brzytwa Ockhama, Brzytwa Hanlona, Inwersja i inne. Ich opanowanie pomoże ci skuteczniej przewidywać, co się wydarzy, podejmować lepsze decyzje i zwiększyć twoją produktywność. W pierwszym tomie autor przedstawia podstawowe, uniwersalne koncepcje, które powinny leżeć u podstaw jasnego myślenia.Zestaw modeli mentalnych to jeden z najpotężniejszych atutów, w jakie możesz się wyposażyć, aby lepiej rozumować, przewodzić lub tworzyć. "Najważniejsze modele mentalne" to przystępny przewodnik, którego potrzebujesz do stworzenia takiego zestawu.
Ta książka łączy lekkość biografii z precyzją analizy. Kevin Evers, wieloletni redaktor „Harvard Business Review”, przedstawia Taylor Swift nie jako popową gwiazdę, lecz świadomą architektkę własnego imperium – której decyzje warto analizować tak samo uważnie jak posunięcia Jobsa, Bezosa czy Muska. Biznesowy geniusz Taylor Swift to studium przypadku dla tych, którzy chcą zrozumieć, jak budować wartość w branży opornej na zmianę, jak projektować ofertę dopasowaną do odbiorcy, reagować na kryzysy bez utraty zaufania i wprowadzać innowacje wtedy, gdy inni się wycofują. Autor pokazuje m.in.: w jaki sposób Taylor Swift przewidziała zmiany w modelu dystrybucji muzyki, zanim zrobiły to wytwórnie, jak stworzyła bezpośredni kanał komunikacji z fanami z pominięciem pośredników, dlaczego przejęcie praw do katalogu swoich utworów było strategiczną decyzją biznesową, jak piosenkarka precyzyjnie dostosowuje ofertę produktową do segmentów odbiorców, w jaki sposób zarządza reputacją, nie oddając narracji mediom. Oto rzeczowa analiza oparta na narzędziach, które stosują liderzy rynkowi. Żadnego efektu halo – tylko decyzje, działania i ich konsekwencje. Propozycja dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć, jak wygląda skuteczna strategia w praktyce. Kevin Evers jest starszym redaktorem w „ Harvard Business Review”. Z pasją do kształtowania przełomowych badań i promowania pionierskich idei redagował bestsellery i nagradzane książki – m.in. na temat wysokiej wydajności, kreatywności, innowacji, cyfrowych zakłóceń, marketingu i strategii. Pisał również popularne artykuły na temat nauki o mózgu, hollywoodzkich przebojów kinowych, sztuki perswazji oraz nieprzewidywalności sukcesu.
Zarządzanie informacją jest obecnie rozumiane jako odrębna sfera zarządzania organizacjami. Od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się posiadania umiejętności dostosowania zadań i funkcji oraz metod organizacji i zarządzania do radykalnie zmieniających się uwarunkowań działalności w kontekście procesów transformacji gospodarek oraz wyzwań technologicznych i informacyjnych wynikających z tych procesów. Jest to szczególne ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Racjonalne działania w sferze informacyjnej wśród małych i średnich przedsiębiorstw wymagają stworzenia odpowiednio zorganizowanych struktur i systemów zarządzania na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym. Problemy związane z zarządzaniem informacją mogą być rozpatrywane w dwóch podstawowych ujęciach: statycznym związanym z zarządzaniem zasobami informacyjnymi, dynamicznym związanym z zarządzaniem procesami informacyjnymi, przy czym oba ujęcia wzajemnie się uzupełniają. W monografii podjęto problem badawczy, ujęty w postaci następującego pytania: Czy, a jeśli tak, to w jaki sposób, małe i średnie przedsiębiorstwa zarządzają informacją w zakresie danych osobowych, z uwzględnieniem ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych, których dane są przetwarzane?. Głównym celem monografii jest opracowanie modelu koncepcyjnego zarządzania informacją w zakresie danych osobowych w małych i średnich przedsiębiorstwach, a także zweryfikowanie empirycznych ścieżek realizacji tego procesu w ramach poznania naukowego.
Nowoczesna obsługa klienta nie polega na spektakularnych sztuczkach, lecz na prostocie i skuteczności. Autorzy pokazują, że największą barierą w budowaniu lojalności klientów jest zmuszanie ich do zbędnego wysiłku: powtarzania informacji, wielokrotnych kontaktów czy wykonywania dodatkowych kroków.Książka oferuje praktyczne strategie dla menedżerów, liderów contact center i specjalistów obsługi klienta, które pomagają:minimalizować wysiłek klienta,skrócić czas obsługi,zwiększyć satysfakcję i lojalność konsumentów,przełożyć to bezpośrednio na wyższe wyniki sprzedaży.To przystępny przewodnik po nowoczesnym customer service i customer experience (CX), który obala mity "zachwycania klienta" i wskazuje, jak naprawdę budować przewagę konkurencyjną w świecie rosnących oczekiwań konsumentów.
Wszystko, co musi wiedzieć współczesny handlowiec
Jeśli Twoim zawodowym powołaniem jest regularny kontakt z klientem, oferowanie mu towarów lub usług oraz finalizowanie transakcji, z pewnością masz za sobą niejedno zawodowe szkolenie i całkiem sporo przeczytanych poradników. Wiesz więc na ten temat bardzo wiele, a pozyskane informacje potrafisz mądrze stosować w praktyce. I to świetnie - tylko że tak jak sam rynek podlega nieustannym zmianom, tak wiedza o człowieku, jego mózgu, rządzących nim emocjach i o procesach decyzyjnych także nie stoi w miejscu. Dlatego jeśli działasz jako handlowiec od kilku, kilkunastu, a może nawet kilkudziesięciu lat, dobrze abyś od czasu do czasu zaktualizował posiadane informacje w oparciu o najnowsze odkrycia naukowców oraz praktyków handlowania.
Niniejsza książka jest kontynuacją rozpoczętego w 2019 r. cyklu wydawniczego Inżynieria Zarządzania. Cyfryzacja Produkcji. Książka zawiera 40 raportów z badań przeprowadzonych w kilkudziesięciu ośrodkach naukowych w Polsce w 2024 r. w dziesięciu obszarach tematycznych: cyfryzacja produkcji i przedsiębiorstw, inżynieria procesów wytwarzania, logistyka i łańcuchy dostaw, inżynieria jakości produkcji i usług, zarządzanie organizacjami i zespołami ludzkimi, efektywność i produktywność przedsiębiorstw, organizacja i zarządzanie produkcją, harmonogramowanie zleceń produkcyjnych, zarządzanie projektami produkcyjnymi i usługowymi, kształtowanie środowiska i bezpieczeństwo pracy oraz zrównoważony rozwój i ochrona środowiska. Wszystkie prezentowane prace uzyskały pozytywne merytoryczne recenzje szerokiego grona wybitnych ekspertów. Książka jest przeznaczona dla dyplomantów, doktorantów oraz ludzi nauki i przemysłu. W 2026 r. ukaże się ósma edycja tego cyklu z raportami z obecnie prowadzonych badań
Wymarzona praca? Taka, w której nikt nie mówi ci, co masz robić, bo to ty rządzisz. Decydujesz, o której godzinie ją zaczynasz i kończysz. Dajesz sobie urlop, gdy masz ochotę, i wypłatę, kiedy potrzebujesz. Brzmi nieźle, prawda?Ale własny biznes to nie bułka z masłem. Przede wszystkim potrzebny jest dobry pomysł, ale też odrobina sprytu i odwaga. Jeśli domyślasz się, że pieniądze nie rosną na drzewach, a duch przedsiębiorczości nie jest halloweenowym strachem, czytaj dalej i planuj swoją drogę na biznesowy szczyt.Skąd wziąć pomysł na biznes i czy zawsze z głowy?Jak dojść od zera do milionera?Dlaczego biznes musi się opłacać?Po co jest konkurencja i czy nie można jej zakazać?Czy istnieje sprawdzony przepis na sukces?Jak się zarabia na kliknięciach?Czy w biznesie zawsze chodzi tylko o pieniądze?
Jeden z wiodących światowych ekonomistów dokonuje krytycznej analizy pojęcia wolności, dominującej na Zachodzie koncepcji politycznej i moralnej Wolność stanowi podstawową wartość dla amerykańskiego społeczeństwa. Jednak współcześnie to pojęcie zostało przejęte przez prawicę i jest wykorzystywane do usprawiedliwienia wyzysku. Firmy farmaceutyczne odwołują się do wolności, obciążając obywateli zbyt wysokimi cenami leków; wielkie firmy technologiczne są wolne od nadzoru; politycy korzystają z wolności, by wzniecić bunt; korporacje korzystają z wolności, by zanieczyszczać środowisko naturalne. Jak do tego doszło? Czyją wolność mamy, a czyją powinniśmy mieć na uwadze? Joseph E. Stiglitz ujawnia, dlaczego amerykański system polityczny i ekonomiczny nie zapewnia prawdziwej wolności. Poddaje krytyce gigantów neoliberalizmu i kapitalizmu wolnorynkowego, takich jak Hayek i Friedman, i przedstawia uznawane przez nich idee w nowym świetle. Proponuje inne spojrzenie na demokrację, ekonomię i czynniki tworzące dobre społeczeństwo; opisuje, jaki ekonomiczny i polityczny system może zapewnić powstanie dobrego społeczeństwa, w którym najważniejsze dla ludzi różne rodzaje wolności będą lepiej chronione i gwarantowane. Droga do wolności przeciera nowe szlaki, pokazując, jak ekonomia – w tym jej najnowsze osiągnięcia, w których Stiglitz odegrał tak ważną rolę – tworzy nowe ramy myślenia o wolności i roli państwa w społeczeństwie w XXI wieku. Niezbędna lektura dla każdego myślącego o przyszłości, w której dominują tolerancja, edukacja i przede wszystkim wolność
Co sprawia, że niektóre firmy mają tylu klientów, że ci ustawiają się w kolejkach, podczas gdy inne nieustannie obniżają ceny, desperacko walcząc o jakiekolwiek zainteresowanie? W książce Wyprzedane Daniel Priestley pokazuje, jak stworzyć strategię, dzięki której to klienci będą szukać ciebie – a nie odwrotnie. Autor prezentuje podejście, które wykracza poza utarte schematy marketingowe. Zamiast kolejnych trików proponuje zmianę myślenia o tym, jak przyciągać, angażować i zatrzymywać klientów. Z tej książki dowiesz się m.in., jak: w praktyce zastosować Regułę 7-11-4 i zadbać o odpowiednią liczbę punktów styku z klientem, zbudować lojalną społeczność fanów twojej marki, organizować wydarzenia i premiery, które przyciągną uwagę i wzbudzą emocje, zwiększać liczbę płacących klientów, jednocześnie rezygnując z tych, którzy szukają tylko najniższej ceny, precyzyjnie targetować idealnych odbiorców, wykorzystując dane i nowoczesne narzędzia marketingowe, zachować konkurencyjność w dynamicznie zmieniającym się rynku, stworzyć własny zestaw zasad, który pozwoli ci czasem odmówić klientowi, wejść z nim w polemikę, a nawet sprawić, że to on będzie musiał poczekać na możliwość zakupu. Wyprzedane to przewodnik pełen przykładów firm, które dzięki zawartej w nim strategii zyskały realną przewagę. Jeśli masz dość walki cenowej i chcesz, by to klienci zabiegali o twoje produkty i usługi – ta książka jest dla ciebie.
MÓW TAK, BY CIĘ SŁUCHANO. PRZEMAWIAJ TAK, BY WYGRYWAĆ Czy jedno wystąpienie może zmienić twoje życie? Brian Tracy – legenda sceny i mistrz perswazji – udowadnia, że tak. W książce Mów i zwyciężaj odkryjesz, jak przestać bać się przemawiania i zacząć wygrywać dzięki słowom – w pracy, w biznesie, w relacjach. To praktyczny przewodnik po sztuce wpływu, który pokaże ci: jak zdobyć uwagę i poważanie już w pierwszych sekundach wystąpienia jak mówić z pewnością siebie, nawet jeśli wewnątrz czujesz lęk jak wpływać na decyzje innych – subtelnie, ale skutecznie jak zbudować wizerunek osoby inteligentnej, godnej zaufania i kompetentnej – bez sztuczności, bez manipulacji. Dodatkowo nauczysz się: wzmacniać pewności siebie i panować nad stresem budować logiczne i porywające prezentacje, które prowadzą słuchaczy od zainteresowania do działania rozpoczynać i kończyć wystąpienia z mocą – tak, by zostawiać trwałe wrażenie radzić sobie z trudną publicznością, oporem i sceptycyzmem wplatać w wystąpienie narrację, humor i storytelling, by twoje słowa zapadały w pamięć i były poruszające. Mów jak lider. Myśl jak zwycięzca. Nieważne, czy masz wystąpić przed zespołem, rozmawiać z klientem czy stanąć przed setkami słuchaczy – dzięki tej książce nauczysz cię przemawiać, by zdobywać, inspirować i przekonywać.
Getting Things Done w zespole. Skuteczna współpraca bez stresuMetoda Getting Things Done pokazała kompletnie nowy model pracy, zmieniła wręcz zasady gry. Wskazała, jak osiągać wysoką wydajność pracy na poziomie jednostki, i stała się niezawodnym wzorem dla milionów ludzi. Od ponad dwudziestu lat raz za razem przekonujemy się, że GTD(R) świetnie się sprawdza w indywidualnym działaniu. A sukces osobisty najczęściej wynika z dobrej, udanej pracy zespołowej. Dlatego pytanie o to, jak skorzystać z możliwości GTD(R) w kontekście współpracy, nasuwa się naturalnie.Ta książka dotyczy pracy zespołowej: wyzwań, z którymi mierzą się zespoły, i sposobów działania pozwalających na podnoszenie efektywności przy jednoczesnym wspieraniu rozwoju poszczególnych osób. Znajdziesz tu proste do wdrożenia zasady produktywności zespołowej, które usprawniają komunikację, umożliwiają skuteczną realizację zadań i zmniejszają stres. Zasady te nabierają szczególnego znaczenia w popandemicznym świecie, gdy sama natura pracy zespołowej diametralnie się zmieniła. Potraktuj tę książkę jako najważniejsze uzupełnienie klasycznego kanonu GTD(R), a także praktyczną mapę drogową wiodącą do zbudowania kultury wysokiej wydajności - w każdej grupie i w każdej organizacji.GTD(R) w zespole. Odzyskaj kontrolę. Wyzwól kreatywność. Zdążaj do celu!Getting Things Done w zespole to rozszerzenie popularnej metody Davida Allena, tym razem w kontekście pracy grupowej. Autorzy pokazują, jak utrzymać przejrzystość działań i odpowiedzialności w zespole, a jednocześnie nie tracić z oczu większych celów. Praktyczne podejście i klarowna struktura czynią tę książkę przydatnym narzędziem dla każdego, kto chce lepiej organizować współpracę zespołową.Jakub B. Bączek, trener mentalny olimpijczykówPolecam lekturę każdemu liderowi chcącemu zbudować efektywny zespół oparty na zaufaniu. Wielokrotnie trafiali do nas członkowie organizacji od asystentów po menedżerów którzy narzekali na brak kontroli i systemu współpracy. Autorzy książki podkreślają, jak ważne jest to, co promujemy w Nozbe: jasny cel, role i przejrzysty system, a także krok po kroku pokazują, jak tworzyć optymalną kulturę współpracy.Michał Śliwiński, twórca i CEO Nozbe
Co się stanie, gdy na 31 dni zaprosisz do swojego domu amerykańskiego komandosa Navy SEAL? Jesse Itzler – przedsiębiorca, ultramaratończyk i poszukiwacz ekstremalnych wyzwań – postanowił sprawdzić to na własnej skórze. Rezultat to niezwykła, zabawna i inspirująca opowieść o dyscyplinie, wytrzymałości i przekraczaniu własnych granic.
Książka łączy prawdziwą historię, motywację i lekcje SEAL z dużą dawką humoru i życiowych refleksji. Pokazuje, że kluczem do sukcesu – zarówno w sporcie, biznesie, jak i codziennym życiu – jest odwaga, samodyscyplina i gotowość na radykalne zmiany.
To bestseller polecany przez sportowców, trenerów i liderów biznesu (m.in. Tom Brady, Mike „Coach K” Krzyzewski, Sara Blakely). Dla wszystkich, którzy szukają motywacji, inspiracji i dowodu, że prawdziwa siła rodzi się z walki ze swoimi słabościami.
Monografia Anny Pluty i Hanny Soroki-Potrzebnej stanowi nowoczesne podejście do zagadnienia pracy zespołowej, uwzględniając zmiany, jakie zachodzą w tym obszarze pod wpływem nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Autorki prezentują konkretne narzędzia (tradycyjne oraz nowoczesne) wspierające współpracę w zespołach, zachęcając liderów i członków zespołów do refleksji nad efektywnością działań zespołowych.
Publikacja:
• przedstawia narzędzia zwiększające synergię w zespole,
• inspiruje do wprowadzenia zmian w pracy zespołowej,
• ukazuje, jak wykorzystanie sztucznej inteligencji może poprawić sprawność działania zespołów,
• oferuje badaczom i praktykom biznesowym cenne wskazówki na temat efektywnej pracy w zespole w kontekście nowoczesnych technologii.
To książka dla liderów, menedżerów, pracowników oraz badaczy zainteresowanych doskonaleniem współczesnej pracy zespołowej, uwzględniając dynamiczny rozwój technologii.
PRZYPOMNIJ SOBIE WSZYSTKO, CO WIESZ O SPRZEDAŻY A TERAZ… ZAPOMNIJ O TYM Czy zastanawiałeś/-aś się kiedykolwiek nad tym, dlaczego sprzedaż bywa tak bardzo trudna, mozolna i nierzadko frustrująca? Jeśli do dziś nie znalazłeś/-aś satysfakcjonującej cię odpowiedzi, to prawdopodobnie ta publikacja jest napisana właśnie dla ciebie. Ta książka, drogi czytelniku, jest w takim samym stopniu herezją, co inspiracją. Użytecznym poradnikiem i jednocześnie cyniczną rozprawką filozoficzną. O sprzedaży, życiu, lękach, kłamstwach i odwadze. Wciągnie cię praktycznie od samego początku… potem cię przeżuje… i ostatecznie odmieni. ZARYZYKUJESZ? CZY ODPUSZCZASZ? Dariusz Milczarek - człowiek wielu profesji i pasji – sprzedawca, konsultant, nauczyciel, menedżer, przedsiębiorca, aktor i mówca motywacyjny. Jeden z pionierów i współtwórców polskiego rynku doradztwa i edukacji biznesowej. Od siedemnastu lat propagator i entuzjasta Systemu Sprzedaży Sandlera. Nietuzinkowa osobowość, niekwestionowany autorytet i mentor dla wielu handlowców oraz menedżerów.
Praktyczny przewodnik dla inżynierów, którzy chcą mieć wpływ
Czy jesteś inżynierem, który czuje, że może więcej? Masz pomysły, które mogłyby zrewolucjonizować technologię, ale nie zawsze wiesz, jak przekonać do nich zarząd? Ta książka jest dla ciebie.
Jarosław Gracel – praktyk Przemysłu 4.0, lider transformacji cyfrowej, menedżer i wykładowca MBA – pokazuje, jak inżynier może stać się liderem, który nie tylko projektuje, ale także wdraża, przekonuje i przeprowadza zmianę.
Książka, która rozwiązuje realne problemy inżynierów
Współczesny inżynier jest partnerem dla biznesu, powinien rozumieć liczby, strategię i dynamikę rynku.
Ta książka pomaga sprostać kluczowym wyzwaniom, przed którymi stają inżynierowie, i pokazuje, jak:
obronić projekt przed zarządem
uzasadnić inwestycję w nową technologię
przełożyć pomysł na język finansów i rentowności
zdobyć zaufanie i zbudować swoją pozycję w organizacji
wyjść poza rolę eksperta technicznego i rozwijać kompetencje liderskie.
Konkretne narzędzia i sprawdzone metody
Znajdziesz tu:
finansowe uzasadnienie inwestycji technologicznej (analiza rentowności, ROI, próg opłacalności)
model 4×O – jak inżynier staje się liderem
studium przypadku – jak wygląda transformacja cyfrowa od środka
wskazówki, jak budować swoją odwagę menedżerską
przykłady z polskiego przemysłu i doświadczeń autora.
Dla kogo jest ta książka?
Dla wszystkich inżynierów i specjalistów technicznych, którzy mają dość bycia tylko trybikiem w systemie, i chcą:
stać się liderem zmian
lepiej rozumieć decyzje zarządu i brać udział w ich podejmowaniu
osiągać realny wpływ w organizacjach technologicznych
przekraczać strefę komfortu, rozwijać się i inspirować innych.
Przemysł przyszłości potrzebuje odważnych inżynierów
W czasach czwartej rewolucji przemysłowej nie wystarczy być ekspertem technicznym. Potrzebni są inżynierowie, którzy rozumieją kontekst biznesowy, potrafią myśleć strategicznie i nie boją się brać odpowiedzialności. Odwaga – do stawiania pytań, do wystąpień przed zarządem, do podejmowania decyzji mimo niepewności – staje się dziś kluczową kompetencją inżyniera przyszłości.
Autor książki Jak przekuć projekt technologiczny w biznesowy sukces
Jarosław Gracel – automatyk i robotyk, absolwent AGH. Prezes zarządu firmy ASTOR, działającej w obszarze inteligentnych technologii dla przemysłu. Ambasador Przemysłu 4.0 i współautor koncepcji Inżyniera 4.0. Praktyk biznesu z 19-letnim doświadczeniem w branży, pasjonujący się „dogadywaniem” inżynierów z menedżerami. Zaczynał jako inżynier wsparcia technicznego oraz konsultant techniczny i biznesowy. Był również menedżerem projektów, liderem i menedżerem zespołów, w końcu także członkiem zarządu i prezesem całej organizacji. Takie doświadczenie daje mu możliwość przyjmowania perspektywy zarówno inżyniera, jak i menedżera. Jest wykładowcą studiów MBA AI & Digital Transformation oraz Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz MBA Digital Transformation w Akademii Leona Koźmińskiego. Został czterokrotnie uznany przez studentów Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej „Najlepszym Wykładowcą MBA w kategorii Digital Transformation”.
Nasz załamujący się model ekonomiczny pogłębia nierówności i pozbawia nas wiary w sprawczość. Korzystają na tym korporacje, cierpią zaś lokalne społeczności. Jak możemy to zmienić?
Joe Guinan i Martin O’Neill przedstawiają nowe podejście, które pobudza równościowy rozwój i zapewnia szerokie współdzielenie bogactwa. Pokazują, jak model „Community Wealth Building”, czyli budowanie bogactwa społeczności, może przyczynić się do transformacji naszego systemu gospodarczego przez tworzenie sieci instytucji opartych na współpracy – od spółdzielni pracowniczych po społeczne fundusze powiernicze zarządzające gruntami i publiczne banki – zapewniających sprawczość i wzbogacających wielu, a nie tylko nielicznych.
Ta książka to ważny krok do budowania równiejszych, inkluzywnych i bardziej demokratycznych społeczności.
Ukryte indeksowanie to praktyka stosowana przez niektóre spółki zarządzające aktywami, polegająca na relatywnie pasywnym podejściu do zarządzania portfelem inwestycyjnym przez fundusze deklarujące aktywne podejście do tego procesu, przy jednoczesnym obciążaniu uczestników stosunkowo wysokimi kosztami, nieadekwatnymi do wykazywanego w praktyce zaangażowania w proces inwestycyjny. Według Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych działania te są nie tylko formą nadużycia, ale także pogarszają ex ante sytuację finansową inwestorów. Lokując oszczędności w tego typu funduszach, osiągają oni średnio gorsze wyniki inwestycyjne netto, niż gdyby inwestowali w podmioty naprawdę aktywnie zarządzane. Parafrazując słowa Johna C. Bogle`a, można powiedzieć, że uczestnicy takich funduszy płacą za dużo w stosunku do tego, co otrzymują.
Monografia obejmuje charakterystykę ukrytego indeksowania, opis metod jego identyfikacji, przegląd badań naukowych i analizę tego zjawiska na rynku funduszy inwestycyjnych w Polsce. Zawiera również rekomendacje dla podmiotów odpowiedzialnych za stanowienie prawa rynku finansowego i nadzorujących jego przestrzeganie, firm zarządzających aktywami oraz inwestorów.
Ridley przedstawia historię innowacji i to, jak musimy zmienić nasze myślenie na ten temat.Innowacja jest głównym wydarzeniem współczesności, powodem, dla którego doświadczamy zarówno znacznej poprawy standardów życia, jak i niepokojących zmian w naszym społeczeństwie. Zapomnijmy o krótkoterminowych symptomach, takich jak Donald Trump i Brexit, to innowacje same w sobie je wyjaśniają i to one ukształtują XXI wiek na dobre i na złe. Innowacje pozostają jednak tajemniczym procesem, słabo rozumianym przez decydentów politycznych i biznesmenów, trudnym do przywołania do porządku, ale nieuniknionym i nieubłaganym, gdy już się wydarzy.Ridley argumentuje w tej książce, że musimy zmienić sposób, w jaki myślimy o innowacjach, aby postrzegać je jako stopniowy, oddolny, przypadkowy proces, który przytrafia się społeczeństwu jako bezpośredni rezultat ludzkiego nawyku wymiany, a nie uporządkowany, odgórny proces rozwijający się zgodnie z planem. Innowacja zasadniczo różni się od wynalazku, ponieważ polega na przekształcaniu wynalazków w rzeczy praktyczne i przystępne cenowo dla ludzi. W niektórych sektorach proces ten przyspiesza, a w innych zwalnia. Jest to zawsze zjawisko zbiorowe, oparte na współpracy, a nie kwestia samotnego geniuszu.
KLASYKA LITERATURY BIZNESOWEJ WRESZCIE W POLSCE
Mark H. McCormack – pionier marketingu sportowego i jeden z najbardziej wpływowych amerykańskich przedsiębiorców – odsłania kulisy skutecznego zarządzania, negocjacji i prowadzenia firmy. Swoje porady opiera na wieloletnim doświadczeniu w budowaniu globalnej organizacji o wielomilionowych przychodach.
Niezależnie od tego, czy chodzi o sfinalizowanie transakcji, zmotywowanie pięciotysięcznej armii sprzedawców czy negocjacje w cztery oczy – niezmiennym fundamentem sukcesu w biznesie są relacje międzyludzkie. McCormack uczy więc, jak:
· czytać ludzi, robić dobre wrażenie i zdobywać przewagę,
· budować trwałe, wartościowe relacje biznesowe,
· prowadzić negocjacje w trudnych sytuacjach,
· skutecznie rozwijać biznes i utrzymywać się w grze przez wiele lat.
To nie jest książka pełna akademickich teorii. To zbiór zasad, które rządzą prawdziwym światem biznesu, gdzie decyzje trzeba podejmować szybko, a stawką są wielkie pieniądze i reputacja. Lektura obowiązkowa dla menedżerów, liderów i przedsiębiorców, którzy chcą sięgać po więcej i wzmacniać swoją pozycję na rynku.
Praktyczne i sprawdzone metody z pierwszej linii biznesowego frontu.
Zasada Pareto mówi, że w większości przypadków 20% nakładu pracy i wysiłku odpowiada za 80% rezultatów. Brzmi jak bajka? Możliwe, ale nią nie jest. Richard Koch wraca do tematu w tej książce - tym razem w postaci porad na kolejne dni, jak żyć lepiej, wkładając w to mniejszy wysiłek
Na każdy dzień roku przypada jeden rozdział o sekretach osiągania sukcesu i pielęgnowania inteligentnego lenistwa. W trakcie lektury zastanowisz też się nad tak poważnymi sprawami, jak poczucie szczęścia, wiara w swoje siły, relacje i pieniądze. Dzień po dniu, rozdział po rozdziale przekonasz się, że relatywnie niewielki wkład wystarczy, aby uzyskać pożądane rezultaty we wszystkich ważnych dziedzinach życia. Ta książka pomoże Ci w odkrywaniu coraz to nowszych sposobów na stawanie się szczęśliwszym człowiekiem, któremu lepiej się powodzi, który mniej się stresuje i odnosi więcej sukcesów.
Reguła 80/20: dzień po dniu buduj szczęśliwe życie pełne sukcesów!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?