KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki Kalkulacja i rachunek kosztów - od teorii do praktyki

79,00 zł 53,47 zł


Książka „Kalkulacja i rachunek kosztów. Od teorii do praktyki" to opracowanie dla każdego, kto chce poznać nie tylko teorię, ale i praktyczną stronę wybranych narzędzi rachunkowości, a mianowicie kalkulacji kosztów i rachunku kosztów. Jej szczególną zaletą - poza przystępnym i rzetelnym przedstawieniem podwalin teoretycznych - są liczne przykłady z praktyki gospodarczej oraz zadania wraz z rozwiązaniami i komentarzami. Czytelnik zapoznając się z treścią niniejszej publikacji może nabyć wiedzę i umiejętności cenione przez pracodawców. Wśród zaprezentowanych zagadnień można wymienić: • klasyfikowanie kalkulacji kosztów, • wyodrębnianie obiektów kosztów i jednostek kalkulacyjnych kosztów, • określenie funkcji i zadań rachunku kosztów, • poznanie odmian rachunku kosztów, • odróżnianie kosztu od nakładu i wydatku środków pieniężnych, • klasyfikowanie kosztów na potrzeby kalkulacji i rachunku kosztów, • ustalanie wartości kosztów rodzajowych, • ustalanie kosztu jednostkowego w ramach różnych metod kalkulacji, • rozliczanie kosztów w ramach rachunku kosztów pełnych, • rozróżnianie i wyodrębnianie kosztów zmiennych i kosztów stałych, • ustalanie wyniku w konwencji rachunku kosztów zmiennych, • przeprowadzanie procedur obliczeniowych w ramach rachunku kosztów postulowanych, • wskazanie kierunków doskonalenia kalkulacji i rachunku kosztów.
Okładka książki Cyfryzacja zarządzania zasobami ludzkimi

89,90 zł 61,00 zł


Krytycznym zasobem, a zarazem kapitałem czwartej rewolucji przemysłowej są ludzie zorganizowani w przedsiębiorstwach i innych instytucjach. Technologie cyfrowe mają potencjał przekształcania wszystkich subfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), kreowania nowych zadań, ról i kompetencji, transformacji w kierunku nowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi. To sprawia, że potrzebne są nowe zasady, metody i narzędzia zarządzania ludźmi. Zamysłem autorów monografii było całościowe, wielowymiarowe ujęcie aktualnej problematyki cyfryzacji zarządzania zasobami ludzkimi. Celem książki jest przedstawienie możliwie szerokiej palety problemów i wyzwań związanych z cyfryzacją ZZL i próba znalezienia odpowiedzi na niektóre pytania i dylematy dotyczące zagadnień technologicznych, organizacyjnych i ludzkich procesów ZZL.Książka będzie użytecznym narzędziem poznawczym systematyzującym wiedzę i wskazującym dogodne rozwiązania aplikacyjne menedżerom i specjalistom w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Może również okazać się pomocna liderom cyfryzacji, którzy szukają inspiracji i wsparcia w poszukiwaniach najlepszych metod transformacji przedsiębiorstw w czasach przełomów technologicznych. Książka jest też adresowana do studentów nauk o zarządzaniu i jakości oraz innych adeptów trudnej sztuki zarządzania przedsiębiorstwami i zatrudnionymi w nich ludźmi.
Okładka książki Okiełznać jakość w FM-IE czyli zarządzanie jakością usług facility management

46,20 zł 31,86 zł


Książka Okiełznać jakość w FM-ie czyli zarządzanie jakością usług facility management autorstwa Renaty Skowrońskiej to niezbędne źródło wiedzy dla przedsiębiorców i menedżerów. Autorka analizuje sytuację na polskim rynku FM, omawiając dobre praktyki branżowe, normy i wymagania klientów. Skowrońska skupia się na wyborze odpowiednich wskaźników KPI do monitorowania jakości usług, prezentując wyniki w przystępny sposób. Dzięki temu odbiorcy mogą efektywnie analizować trendy, zrozumieć bieżącą sytuację i podejmować trafne decyzje. Kluczowe zagadnienia: Analiza polskiego rynku FM: omówienie sytuacji rynkowej, uwzględniając dobre praktyki i wymagania klientów. Wybór wskaźników KPI: metody wyboru wskaźników do monitorowania jakości usług FM. Projekt uniwersalnej karty wyników KPI: czytelna prezentacja wskaźników, umożliwiająca szybką analizę i podejmowanie decyzji.
Okładka książki Cyfryzacja w zarządzaniu (Wyd. II)

87,00 zł 58,90 zł


Książka w sposób wyczerpujący i przejrzysty prezentuje istotne zagadnienia z obszaru zarządzania i cyfryzacji w kontekście aktualnych dynamicznie zachodzących przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Omawiana problematyka skoncentrowana jest wokół kluczowego pojęcia - Gospodarka 4.0, jej elementów składowych oraz możliwości ich aplikacji. Publikacja stanowi oryginalne i pionierskie na polskim rynku wydawniczym opracowanie dotyczące zarządzania w warunkach Gospodarki 4.0. Stanowi źródło wiedzy dla ośrodków akademickich, menedżerów oraz kadry zarządzającej szczebla lokalnego i centralnego administracji publicznej. Wśród autorów monografii znajdują się znane nazwiska z obszaru nauk ekonomicznych oraz biznesu, m.in. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska - liderka w dziedzinie cyfryzacji w sektorze bankowości, jedna z 10 najbardziej wpływowych osób na świecie w kategorii finanse i ekonomia w 2019 r. według platformy cyfrowej LinkedIn oraz jedna z wiodących kobiet w branży Fintech według rankingu Top 100 Women in Fintech 2019. Poruszane zagadnienia to: • Gospodarka 4.0 oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw w obszarze technologii, procesów i organizacji • zaawansowane narzędzia przetwarzania danych w gospodarce cyfrowej (m.in. Big Data, chmura obliczeniowa, analityka biznesowa) • cyfryzacja w łańcuchach dostaw (m.in. blockchain, robotyzacja, sztuczna inteligencja, Fizyczny Internet) • zarządzanie ludźmi w dobie cyfryzacji • marketing cyfrowy (digital marketing) • cyfryzacja w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach • pandemia COVID-19 oraz płynące z niej doświadczenia i wnioski dla cyfryzacji firm.
Okładka książki Sztuka dobrego mówienia bez bełkotania i przynudzania wyd. 2024

44,99 zł 25,41 zł


Mirosław Oczkoś aktor, trener biznesu, specjalista od wystąpień publicznych i emisji głosu uczy, jak mówić tak, by nas rozumiano. Niezależnie od tego, czy wypowiadamy się na zebraniu w pracy, dyskutujemy w gronie znajomych, prowadzimy wirtualne spotkania czy nagrywamy wystąpienia w internecie, chcemy mówić tak, aby nasze słowa przynosiły zamierzony efekt. Do tego zaś potrzebne są nie tylko właściwe formułowanie myśli, lecz także a może przede wszystkim odpowiednia artykulacja. Mirosław Oczkoś od lat prowadzi warsztaty mówienia i pracy głosem, a swoją imponującą wiedzę i doświadczenie przelał na karty Sztuki dobrego mówienia. Zawartą w książce teorię wykłada przystępnie i z humorem, uzupełniając ją dużą liczbą ćwiczeń i praktycznych wskazówek. Czytelnik znajdzie tutaj między innymi łamańce językowe, zabawne przykłady błędów wymowy oraz ćwiczenia rozluźniające, oddechowe i głosowe.
Okładka książki Prywatyzacja bezpieczeństwa

77,00 zł 59,17 zł


W książce przedstawiono prawne i organizacyjne aspekty prywatyzacji zadań państwa w obszarze bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce, z uwzględnieniem zastosowanych rozwiązań innych państw, w szczególności państw anglosaskich, a także regulacji prawnomiędzynarodowych i prawa Unii Europejskiej. Monografia przedstawia także – na płaszczyźnie etiologicznej – zakres i charakterystykę relacji zachodzących pomiędzy jednostką, aparatem władzy państwowej a prywatnym sektorem bezpieczeństwa, w kontekście praw i wolności człowieka. Jest to szczególnie ważne w aspekcie wskazania kierunków rozwoju prywatnego sektora bezpieczeństwa, ale również zmian w obszarze prawa konsumenckiego adresowanego do nabywców usług świadczonych przez prywatny sektor. Monografia adresowana jest do przedstawicieli nauki i środowiska akademickiego, zajmujących się tematyką prywatyzacji bezpieczeństwa, z perspektywy nauk prawnych, nauk o bezpieczeństwie oraz politologii i socjologii. Stanowić może także kompendium wiedzy dla przedstawicieli branży prywatnego sektora bezpieczeństwa i osób planujących rozpoczęcie takiej działalności biznesowej.
Okładka książki Marketing miast i regionów

65,00 zł 46,71 zł


Badanie i zrozumienie zjawisk związanych z zagadnieniami dotyczącymi marketingu miast i regionów przyczynia się do skuteczniejszego zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego, promowania rozwoju lokalnego oraz zwiększania atrakcyjności miejsc dla różnych grup interesariuszy. Miasta i regiony konkurują ze sobą o inwestorów, mieszkańców, pracowników oraz turystów. Poprawa wizerunku i odpowiednia promocja unikalnych cech danego miejsca przyciągają inwestycje, przedsiębiorców i nowych mieszkańców, co z kolei wpływa pozytywnie na wzrost gospodarczy i jakość życia. Skuteczne zarządzanie wizerunkiem pozwala kontrolować narrację i budować pozytywny, spójny obraz miejsca. Aktywne zaangażowanie społeczności w kształtowanie swojego otoczenia przyczynia się do większej satysfakcji mieszkańców z życia w danym miejscu. W dobie cyfrowej komunikacji, wykorzystanie narzędzi internetowych i mobilnych staje się kluczowe dla skutecznego docierania do różnych grup odbiorców. Zrozumienie tych nowoczesnych trendów jest istotne dla efektywnej promocji miejsc.
Okładka książki Mentoring biznesowy. Praktycznie

70,00 zł 50,36 zł


Mentoring jest jedną z możliwych i dostępnych (stosunkowo łatwo) dróg do pracy nad sobą, do stawania się bardziej świadomym tego, kim jestem i do czego jestem zdolny, do brania bez lęku odpowiedzialności, a przez to do stawania się lepszym wychowawcą, trenerem, liderem, menedżerem, pracownikiem, ojcem, matką, babcią, sportowcem, specjalistą… itp. Mentoring jest drogą do odkrywania tego, czego naprawdę chcę lub nie chcę, i sposobem uczenia się, jak to komunikować swojemu otoczeniu i jak za tym iść. Jest pomocny w dążeniu do dobrego życia – ale oczywiście nie jest nań żadną receptą. „W różnych kulturach czy organizacjach słowo mentor ma mocno hierarchiczne znaczenie. To znaczenie w ogromnym stopniu i często niewłaściwie determinuje rolę mentora i mentee w procesie mentoringowym. Piotr w swojej książce łamie stereotyp mentora jako tego lepszego, mądrzejszego, bardziej wartościowego, który głównie przekazuje wiedzę, na rzecz tego, który – będąc w procesie – sam uczy, jest równy z mentee, a przede wszystkim nie boi się przyznać, że dzięki tej relacji również zyskuje coraz większą świadomość. To złamanie schematu w fantastyczny sposób po¬zawala na nowo zgłębić to, czym jest proces mentoringowy widziany z perspektywy świadomego mentora, a także zrozumieć, kim jest mentor i kim się staje, jakie pułapki na niego czekają, a także uświadomić sobie, że przed mentorem jest co najmniej tyle samo pracy, a może nawet więcej, niż przed mentee. Jeśli chcesz się lepiej poznać jako mentor, odnaleźć właściwy azymut własnego rozwoju albo po prostu odbić myśli, to ta książka jest dla ciebie.” RAFAŁ MICHALSKI | MBA, CEO Grupy Blachotrapez, coach, mentor, doradca sukcesyjny „Wierzę, że tak jak opisuje Piotr w swojej książce, niezwykłość mentoringu polega na tym, że to proces wzmacniający tak samo mentee, jak i mentora – ja nazywam to sytuacją „win-win”. Mentoring jest jedną z ważnych dróg do pracy nad sobą, aby stawać się bardziej świadomym tego, kim jestem, i jeszcze lepiej wykorzystywać swoje talenty w biznesie, ale też ogólnie w życiu. Książka Piotra umocniła mnie w tym przekonaniu i dodała także świeżą perspektywę do mojej codziennej praktyki. Rekomenduję lekturę „Mentoring biznesowy: praktycznie” na pewno aktywnie działającym mentorom, ale też liderom zarządzającym zespołami, bo odpowiednio zaimplementowany mentoring w organizacji znacznie zwiększa jej efektywność biznesową.” BARBARA LENARCIK | partnerka w MDDP, mentorka, liderka z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w branży usług profesjonalnych
Okładka książki Making Numbers Count

70,00 zł 56,66 zł


Making Numbers Count
Okładka książki Employee experience management jako perspektywa...

69,90 zł 47,43 zł


Jak się powiedziało A, to trzeba powiedzieć B. Niniejsza książka kontynuuje i znacząco rozwija wątki podjęte w monografii Employee experience. Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2022). W zamierzeniu autorki ma poprowadzić Czytelnika przez – zawierające pain points i love points – meandry ścieżek przeżyć i doświadczeń pracowników, pomagając mu odkryć nową perspektywę zarządzania zasobami ludzkimi. Perspektywa podróży pracownika (employee journey), bo o niej mowa, zrywa z sekwencyjnością procesów personalnych i jest niezbędna ze względu na ekonomię doświadczeń i krystalizujący się – w sprzyjających mu warunkach transgresji międzypokoleniowych na rynku pracy – rynek doznań. Zmusza ona pracodawców, którym zależy na retencji i zaangażowaniu pracowników, do inwestowania w ich (także cyfrowe – w przypadku pracy zdalnej lub hybrydowej) doświadczenia. Autorka jest przekonana, że wymienione uwarunkowania kontekstowe w połączeniu z technologiami ICT – umożliwiającymi personalizację produktów/usług/działań wobec pracownika i minimalizującymi jego wysiłek – otwierają nowy, fascynujący rozdział w życiu human resource management, a mianowicie – employee experience management.
Okładka książki Zasady ekonomii

99,00 zł 54,44 zł


PRZEJRZYSTE I PRZYSTĘPNE OMÓWIENIE AUSTRIACKIEJ MYŚLI EKONOMICZNEJ Po dwudziestu latach studiowania i poznawania ekonomii na poziomie uniwersyteckim napisałem książkę zawierającą wiedzę ekonomiczną, którą sam chciałbym posiąść w młodym wieku. Mam nadzieję, że przeczytają ją moje dzieci, gdy tylko zainteresują się ekonomią. Książka ta jest czymś więcej niż podręcznikiem uniwersyteckim powstała z myślą o wszystkich, którzy interesują się ekonomią. Nawet ktoś, kto nie studiuje ekonomii, codziennie dokonuje wyborów ekonomicznych. Mam nadzieję, że każdy czytelnik znajdzie tu zwięzłe praktyczne omówienie najbardziej przydatnych ustaleń dotyczących ekonomicznego myślenia pomocnych w podejmowaniu decyzji osobistych i biznesowych.
Okładka książki Kapitał relacyjny sektora usług szkoleniowych

80,00 zł 54,15 zł


Dr Małgorzata Smolska - adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Licencjonowany trener narzędzi psychometrycznych: ILM72 oraz MTQ48, coach ACSTH, certyfikowany kierownik projektu: PRINCE2 Practicioner, Agile Practicioner, Scrum Master, P3O, MOP. Autorka ponad 30 publikacji naukowych. Niniejsza książka stanowi kompendium wiedzy na temat kapitału relacyjnego sektora usług szkoleniowych, adresowane zarówno do środowiska akademickiego, jak i szerokiego grona praktyków zarządzania zainteresowanych omawianą tematyką. "Monografia stanowi próbę kompleksowego ujęcia zagadnień kapitału relacyjnego badanych przedsiębiorstw rynku usług szkoleniowych. Treść tego dzieła w istotny sposób poszerza dostępne dotąd zasoby wiedzy w przedmiotowym obszarze tematycznym, przyczyniając się tym samym do propagowania idei kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstw szeroko pojętego sektora usług rozwojowych. Uważam, że książka jest adresowana do szerokiego grona profesjonalnych czytelników. Użyteczna będzie zarówno dla naukowców, doktorantów, studentów, jak i praktyków zarządzania chcących pogłębić omawianą tematykę. Wobec powyższego, oryginalność i przydatność praktyczna recenzowanego przeze mnie dzieła wydaje się oczywista." - Dr hab. inż. Joanna Kałkowska, prof. PP, fragment recenzji "Recenzowana monografia jest wartościową pozycją, która zarówno może stanowić inspirację dla przyszłych badaczy omawianej problematyki, jak i posiada wiele wątków aplikacyjnych, w tym rekomendacji możliwych do wykorzystania w działalności biznesowej." - Dr hab. Justyna Łapińska, prof. UMK, fragment recenzji
Okładka książki Ewolucja międzynarodowych stosunków gospodarczych

82,01 zł 55,51 zł


Przekształcenia globalnych sił gospodarczych i wciąż rosnąca konkurencja podmiotów na świecie o czynniki produkcji oraz rynki zbytu stwarzają wyzwania w kształtowaniu się nowych międzynarodowych stosunków gospodarczych (MSG). Zmiany dotychczasowych MSG w kierunku zrównoważonego i trwałego rozwoju (ZiTR) gospodarki światowej są jednak wciąż za małe w stosunku do oczekiwań społeczeństw. Nowatorska koncepcja przedstawianego podręcznika wynika nie tylko z idei rozwoju tych stosunków w kierunku bardziej zrównoważonych, jako warunku ZiTR, ale również z innowacyjnej struktury jego treści. Książka skierowana jest przede wszystkim do studentów oraz praktyków, których interesują problemy globalne. Czytelniku, studencie, przedsiębiorco, polityku, zapraszamy do lektury tej książki i dyskusji nad rozwiązywaniem nowych problemów MSG w nurcie alternatywnej teorii ekonomii zrównoważonego rozwoju. Przesłanie Autorów do odbiorcy pracy brzmi: przeczytaj, przemyśl i podejmij próbę odpowiedzi na wynikające z jej treści pytania. W refleksji nad głównymi tezami książki sformułuj nowe zagadnienia dotyczące Twoich możliwości uczestnictwa w ograniczaniu istniejących i możliwych do wystąpienia nowych zagrożeń dotyczących budowy zrównoważonych MSG. Autorzy w każdym rozdziale podręcznika stawiają ważne pytania, toteż z pewnością zaciekawi Czytelnika ich stanowisko w zakresie proponowanych rozwiązań. Ponadto interesująca w tym opracowaniu monograficznym jest prezentacja w zakresie: • Dotychczasowego stanu wiedzy odnośnie do głównych aspektów MSG; • Pozycji UE i Polski w przepływach handlowych towarów, usług, pracy i kapitału; • Perspektywy kształtowania MSG stymulujących zrównoważony społeczno-gospodarczo-ekologiczny rozwój; • Kierunku poprawy istniejących i tworzenia innych rozwiązań instytucjonalnych; • Nowych informacji, które mogą być przydatne w formułowaniu strategii zrównoważonego rozwoju podmiotów gospodarczych na różnych poziomach funkcjonowania.
Okładka książki Sztuczna inteligencja w zarządzaniu

87,00 zł 66,95 zł


Celem monografii jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie są uwarunkowania stosowania sztucznej inteligencji zarówno w różnych sferach gospodarki, jak i życiu codziennym. Książka jest wynikiem głębokich interdyscyplinarnych studiów i przemyśleń autora, który dokonuje analizy prawa, orzecznictwa oraz innowacji regulacyjnych w wiodących technologicznie krajach świata. Stara się odpowiedzieć na pytanie: jakie są uwarunkowania stosowania sztucznej inteligencji zarówno w różnych sferach gospodarki, jak i życiu codziennym. Rozpatruje szczegółowe implikacje prawne od strony regulacji i konkurencyjności. Wpierwszym rozdziale autor charakteryzuje ogólne tendencje dotyczące regulacji sztucznej inteligencji na świecie, przybliża problemy konkurencji regulacyjnej, porównując regulacje USA i UE. Rozdział drugi jest poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w najnowszych technologiach takich jak: blockchain, big data, zarządzanie danymi, bigtechy. Poruszone w nim zostały także zagadnienia AI i cyberbezpieczeństwa. W rozdziale trzecim autor analizuje problematykę zastosowania sztucznej inteligencji w branżach twórczych, przedstawia też szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem AI w relacji z prawami własności. W rozdziale czwartym czytelnik znajdzie omówienie nowego etapu rozwoju sztucznej inteligencji – generatywnej sztucznej inteligencji; autor zwraca też uwagę na zagrożenia związane z nielicencjonowanym używaniem ChatGPT. Problematyka ta jest rozpatrywana w przekroju: granic ochrony praw własności intelektualnej, potrzeby nowego spojrzenia na metawersum, szans i zagrożeń dla marketingu, nowych wyzwań dla zarządzania oraz zastosowań w sektorze publicznym, telekomunikacyjnym i finansowym. W ten sposób publikacja włącza się w dyskusję nad rolą generatywnej AI w życiu gospodarczym i społecznym. Ostatni rozdział przekierowuje uwagę czytelnika na kwestie regulacji dotyczących eksploracji tekstów i danych. Ze względu na unikalny interdyscyplinarny charakter monografia może zwrócić uwagę szerokiego grona czytelników, choć przede wszystkim jest adresowana do osób zainteresowanych problemami regulacji prawnej sztucznej inteligencji.
Okładka książki Media publiczne w erze posttelewizyjnej

82,90 zł 66,11 zł


Media posttelewizyjne są wynikiem ewolucji modeli dystrybucji treści – od tradycyjnych, scentralizowanych do bardziej zróżnicowanych. W nowym medialnym ładzie twórcy i konsumenci treści mają większą kontrolę nad tym, co oglądają, czego słuchają i w jaki sposób się komunikują, a to z kolei prowadzi do większej różnorodności i kreatywności. Monografia dotyczy funkcjonowania sektora publicznych mediów w dobie przełomowych zmian, głównie technologicznych. W pierwszej i drugiej części autor omawia istotne zjawiska i procesy kształtujące kontekst społeczny, polityczny, a przede wszystkim technologiczny, w jakim rozwijają się obecnie media. Część trzecia została poświęcona badaniom nad korzystaniem z mediów i ich konsumpcją w nowym kontekście kulturowym i technologicznym. Część czwarta i piąta charakteryzuje funkcjonowanie organizacji nadawców publicznych w nowym krajobrazie technologicznym i kulturowym. Autor omówił również kwestie regulacyjne, organizacyjno-prawne, a także mechanizmy finansowania nadawców publicznych. W ostatniej części zarysowuje możliwe scenariusze przyszłości mediów publicznych. Książka przynosi odpowiedź na pytania: Jakie wyzwania technologiczne i finansowe stoją przed sektorem publicznych mediów? Jak nadawcy publiczni dostosowują się do zmieniających się preferencji i zachowań odbiorców? Jakie są najlepsze praktyki dotyczące finansowania i zarządzania mediami publicznymi, zwłaszcza zmianą technologiczną? Jak media publiczne mogą zapewnić obiektywność, niezależność i różnorodność informacji w erze fake newsów i dezinformacji? Czy i jak mediom publicznym uda się zdobyć i utrzymać zaufanie społeczne? Jak sektor publicznych mediów może wykorzystać nowe technologie do poprawy swojej oferty, pozycji rynkowej i rozszerzenia zasięgu?
Okładka książki Model Biznesowy Ty. wyd. II

79,00 zł 48,86 zł


Globalny bestseller w zupełnie nowym wydaniu Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery. Poznaj jednostronicową, czteroetapową metodę modelowania, która pomogła już setkom tysięcy profesjonalistów ze wszystkich stron świata! Szablon modelu pracy jest nieustanną inspiracją dla osób w wieku 50+, które poszukują nowych możliwości w zupełnie nieprawdopodobnych sferach! Tim Lybarger, Encore NEO Szablon modelu pracy? To przełomowe rozwiązanie dla osób rozpoczynających karierę zawodową! Randi Millard, Learner2Earner Ta niezwykle skuteczna i uniwersalna metoda prowadzenia kariery powstała 15 lat temu na podstawie przełomowego szablonu modelu biznesowego (ang. Business Model Canvas). Metoda działa poprzez połączenie zasad myślenia projektowego w kontekście rozwoju kariery. Przy tworzeniu techniki skorzystano z doświadczenia setek doradców zawodowych z kilkudziesięciu państw. Metodologia ta, w efekcie konsekwentnego rozwijania, wyewoluowała w doskonały i niezwykle skuteczny produkt. Dodatkowo w tym wydaniu książki znalazły się niezawodne wskazówki dotyczące budowy silnej marki osobistej! Oto dokładnie to, czego potrzebuje każdy profesjonalista klarownie planujący własną karierę! Julia Samman, trenerka biznesu Dobrze zrozumiałem swoją rolę w organizacji, a także zacząłem skutecznie zarządzać własną karierą!
Okładka książki Kulisy Sukcesu wystąpień publicznych

49,00 zł 28,90 zł


Przemawiaj bez strachu Stanąć przed ludźmi po to, by do nich mówić - oto sytuacja, której obawiają się aż trzy czwarte z nas. Glassofobia, bo tak się nazywa lęk przed wystąpieniami publicznymi, zdarza się więc bardzo często i potrafi mocno utrudnić życie, szczególnie osobom, które mimo niej muszą od czasu do czasu przekazać coś ważnego grupie zebranej w sali konferencyjnej lub przed ekranami komputerów. Na szczęście strach przed przemawianiem można przezwyciężyć, można go pokonać i mówić bez obawy przed popełnieniem błędu, bez uczucia pustki w głowie, z myślą wolną od projekcji w stylu "a jeśli coś pójdzie nie tak i się ośmieszę?". Autorka książki, dziennikarka radiowa i telewizyjna, twórczyni youtube'owego kanału Kulisy Sukcesu, pokaże Ci, jak się uwolnić od glassofobii i przygotować do mówienia do ludzi w sposób najlepszy z możliwych. Taki, który pozwoli Ci występować bez strachu, a słuchaczom zapewni przyjemność płynącą ze słuchania Twojej wypowiedzi.
Okładka książki Wyzwania sprawozdawczości w erze technologicznego i zrównoważonego rozwoju

69,90 zł 47,43 zł


Przemiany technologiczne i procesy globalizacyjne wpływają na zmiany obowiązków sprawozdawczych jednostek gospodarczych. Coraz większą wagę przywiązuje się do ujawnianych informacji niefinansowych, dotyczących spraw środowiskowych, społecznych i pracowniczych. Tradycyjne sprawozdanie finansowe bywa już postrzegane jako niewystarczające. Tym zmianom towarzyszy wzrost zainteresowania tematyką zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Konieczność implementacji rozwiązań wynikających z opublikowanej w 2022 roku dyrektywy CSRD spowoduje, że w najbliższych latach wzrośnie liczba jednostek objętych obowiązkiem raportowania niefinansowego oraz zapewnienia niezależnej atestacji tych informacji. Ewolucja sprawozdawczości przedsiębiorstw dokonuje się w czasie dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych, które wpływają na pracę osób odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów rocznych. W ostatnich latach możemy obserwować stopniowe przejście od papierowego obiegu dokumentów w kierunku digitalizacji procesów księgowych oraz wykorzystywania algorytmów sztucznej inteligencji. W związku z powyższym głównym celem niniejszej monografii stało się przedstawienie rozważań teoretycznych oraz wyników badań empirycznych dotyczących kluczowych aspektów wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz rozwoju nowoczesnych technologii na obowiązki sprawozdawcze jednostek gospodarczych, a tym samym na zakres ujawnianych informacji oraz na relacje z interesariuszami.
Okładka książki Renta polityczna w teorii ekonomicznej i historii gospodarczej

42,00 zł 30,22 zł


Monografia stanowi opracowanie o charakterze teoretyczno-empirycznym, w którym Autor podejmuje niezwykle ważne i jednocześnie kontrowersyjne zagadnienie, jakim jest właścicielska renta polityczna. [...] Złożoność i waga problemu badawczego podjętego przez Pana Stefana Sękowskiego wynika również z faktu, iż zagadnienie renty politycznej, oprócz wymiaru cechującego ekonomię pozytywną, zawiera istotny komponent normatywny. Ekonomiści wpisujący się w neopozytywistyczny wzorzec uprawiania nauk społecznych, zaczerpnięty z metodologii nauk ścisłych, często unikają tego podejścia. Dlatego też należy docenić podjęcie przez Pana S. Sękowskiego tematyki związanej z rentą polityczną, a zwłaszcza połączenie przez niego warstwy teoretycznej z perspektywą empiryczną osadzoną w solidnej analizie historycznej. Tak przygotowana monografia może stanowić wartościowe źródło wiedzy dla przedstawicieli nauk społecznych, w szczególności ekonomii, historii gospodarczej i nauk politycznych, którzy zajmują się zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem sfery prywatnej i sfery publicznej, a także relacji pomiędzy rynkiem a państwem. Z recenzji dr. hab. Wojciecha Gizy, prof. UEK
Okładka książki Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna

69,90 zł 53,78 zł


Jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona zmienią krajobraz biznesowyMetamarketing to nowa forma marketingu, która wykracza poza proste połączenie tradycyjnych i cyfrowych technik. Oferuje prawdziwe zespolenie świata fizycznego i cyfrowego, przybierając postać interaktywnego i immersyjnego doświadczenia konsumenckiego.Philip Kotlersłynny propagator "czterech P marketingu", oraz jego współpracownicy - Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan tłumaczą, jak wykorzystać technologię, aby zaspokoić potrzeby klientów oraz mieć wpływ na zmieniającą się branżę. Tym samym przygotowują marketerów na nową erę metamarketingu. Pokazują sposoby pozwalające dostosować rozwijające się technologie i modele biznesowe do znaczących zmian w zachowaniach konsumenckich zachodzących w ostatniej dekadzie.Autorzy przedstawiają:elementy składowe metamarketingutechnologie i platformy, z których na co dzień korzystają pokolenia Z i Alfasposoby na wykorzystanie metaświatów i rzeczywistości rozszerzonejnajczęstsze przeszkody i pułapki napotykane przez marketerów próbujących swych sił w interaktywnym i immersyjnym środowiskutradycyjne i cyfrowe techniki marketingu pozwalające na pełne wykorzystanie niesłabnącej konsumenckiej potrzeby utrzymywania interakcji międzyludzkich.Marketing 6.0 wnikliwie rozwija tematykę zrównoważonego rozwoju i nowatorskich technologii, które współczesne firmy muszą poznać i zrozumieć, aby odnaleźć się w tej dynamicznej i ekscytującej erze handlu.To książka dla menedżerów, dyrektorów, członków zarządu i innych liderów biznesu, którzy chcą być kilka kroków przed resztą - szczególnie teraz, gdy krajobraz marketingowy zmienia się na ich oczach. To również lektura obowiązkowa dla nowej generacji marketerów, reklamodawców i twórców treści.Philip Kotler, ojciec nowoczesnego marketingu, ma wyjątkową umiejętność dostrzegania pojawiających się trendów marketingowych i przewidywania, jak zmienią one krajobraz biznesowy. Marketing 6.0 nie jest wyjątkiem. Kotler opisuje, jak upowszechnienie się rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wpłynie na sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami, i wyjaśnia, dlaczego przyszłość marketingu leży w tworzeniu immersyjnych doświadczeń konsumenckich.- Alexander Chernev, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern UniversityMarketing immersyjny ma na celu przeniesienie klienta do świata opowieści, aby ten uwierzył, że faktycznie się tam znajduje. W tym procesie bodźce rzeczywiste i iluzoryczne mieszają się, tworząc nowy rodzaj postrzeganej rzeczywistości. Niniejsza książka wprowadza nas w ten futurystyczny świat marketingu. Prawdziwie pouczająca i dająca do myślenia lektura.- Hermann Simon, założyciel i prezes Simon-KucherPhilip Kotler - profesor emeritus w Kellogg School of Management na Northwestern University, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według "Wall Street Journal" jest jednym z najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Autor bestsellerów przetłumaczonych na ponad dwadzieścia pięć języków.Hermawan Kartajaya - założyciel i prezes M Corp, wiodącej firmy świadczącej profesjonalne usługi marketingowe w Azji Południowo-Wschodniej.Iwan Setiawan - dyrektor generalny platformy Marketeers, wiodącego indonezyjskiego wydawcy mediów marketingowych. Jest konsultantem marketingowym z dwudziestoletnim doświadczeniem, współpracującym z ponad setką klientów z różnych branż.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj