W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
NIE CZEKAJ, AŻ ŻYCIE SAMO SIĘ UŁOŻY. SAMA SIĘGNIJ PO TO, CZEGO PRAGNIESZ.Czy kobieta może osiągnąć sukces bez oglądania się na opinie innych? Jak przełamać oczekiwania i uprzedzenia otoczenia, które blokują nasze działania? Jak budować pewność siebie w świecie, w którym kobiece dokonania i przywództwo wciąż budzą zdumienie?Alicja Wysocka-Świtała, odnosząca sukcesy współwłaścicielka agencji PR-owskiej, od lat działająca w biznesie, wiele widziała i nie ma wątpliwości, że ambicja, niezgoda, a nawet złość to siły, które służą nam w życiu zawodowym, jeśli je odpowiednio przetworzymy.Tytułowa pozytywna furia to zaproszenie do świata, w którym my, kobiety, nadajemy ton w pracy - bez poczucia winy, przepraszania za swoją siłę i ograniczania własnych aspiracji. Jednocześnie robimy to wszystko po swojemu - wcale nie upodabniając się do męskich wzorców. Profesjonalistka może nosić kolorowe sukienki i mieć loki, może być emocjonalna, a jednocześnie lubić zdrową rywalizację, domagać się podwyżki, awansu i przede wszystkim - nie zgadzać się na wyznaczanie jej miejsca przez innych.Alicja Wysocka-Świtała w błyskotliwie napisanej książce odwołuje się nie tylko do własnych doświadczeń, ale przytacza też wypowiedzi autorytetów z dziedziny ekonomii, psychologii, speców od wizerunku i historie tzw. ludzi sukcesu. W książce inspirację znajdą nie tylko biznesmenki, ale także dziewczyny z korporacji, nauczycielki, właścicielki małych biznesów i te z nas, które szukają swojej drogi lub po prostu chcą żyć na własnych zasadach."Pozytywna furia" dostarczyła mi takich emocji, że musiałam ją czytać na raty. W trakcie lektury dużo myślałam o kobietach, które pomogły mi zawodowo, zostawiły we mnie ślad. Zapomniałam o nich, a dzięki tej książce mogłam je na nowo docenić. To było wzruszające. Przypomniałam sobie również o tych osobach, które nie były mi życzliwe. Zasmuciły mnie fragmenty o dyskryminowaniu kobiet, o tym, że często same sobie nawzajem szkodzą. Polecam tę pozycję również mężczyznom, bo przecież oni też muszą się mierzyć z porażkami, wchodzą w stereotypowo przypisane im role, zmagają się ze zwątpieniem. Dla mnie pozytywna furia nie ma płci, ale ma moc.JOANNA KULIGCoraz więcej mówi się o kobiecym gniewie, furii i sprzeciwie. I od 2020 roku szukamy coraz to nowszych sposobów na jego wyrażanie, szukamy równowagi między komunikacją a sprzeciwem, odnajdujemy się w nowej roli - kobiet, które czują własne granice. Myślę, że doświadczamy ważnej zmiany kulturowej, a ta książka będzie jej częścią. Poczytajcie, jak te historie, badania, obserwacje wspierają rewolucyjne przekonanie, że kobieta jest także człowiekiem. I sprawdźcie, co z tego możecie wziąć dla siebie, bo jest tu dużo dobra wzmacniającego waszą pozytywną furię.MARTA NIEDŹWIECKA, PSYCHOLOŻKATa książka przypomina nam, że kumulowanie frustracji, złości czy lęku może albo bardzo zaszkodzić, albo bardzo pomóc. To tak jak ze skumulowaną energią, która nieokiełznana sieje spustoszenie albo staje się paliwem transformacji. Bo to właśnie z tej potężnej siły niezgody może się narodzić "nowa ja", która jest gotowa zmieniać świat. Swój świat.JOANNA CHMURA, PSYCHOLOŻKA, TRENERKA
Pozycja nr 1 dla trenerów, liderów, menedżerów talentów i profesjonalistów.Wiara w siebie nie rodzi się z prestiżu ani przywilejów Buduje się ją, gdy ktoś ma uczucie, że jest godzien dokonywania wyborów.Najbardziej rozpoznawalny podręcznik coachingu na świecie, Coaching - trening efektywności Johna Whitmore'a, został przetłumaczony na ponad dwadzieścia języków. Książka ta wprowadza czytelników w model GROW (Goal, Reality, Options, Will/Way Forward). Whitmore oferuje nowe spojrzenie na tematykę zarządzania i efektywności. Podkreśla, że głównym celem coacha jest rozwijanie świadomości, odpowiedzialności oraz pewności siebie u podopiecznych. Autor zwraca także uwagę, że menedżerowie mogą skutecznie pełnić funkcję coacha, łącząc realizację zadań z rozwijaniem kompetencji swoich pracowników.Ponadczasowa książka. Idealny podręcznik dla ciebie, niezależnie od tego, czy jesteś nowym, aspirującym menedżerem, czy doświadczonym liderem, starającym się podnieść poziom efektywności swojego zespołu. Pozycja wypełniona wskazówkami dotyczącymi zastosowania modelu GROW do coachingu wysokowydajnych zespołów w różnych scenariuszach, uzupełniona o pomocne pakiety pytań, a także dialogi i słowniczek."Forbes"Książka Coaching - trening efektywności stanowi solidną podstawę dla tych, którzy chcą zrozumieć potencjał i moc coachingu. Szóste wydanie to pozycja obowiązkowa, a co więcej - to książka, którą chce się przeczytać. Zawiera wszelkie aktualizacje, potężną dawkę wiedzy płynącą z licznych studiów przypadków oraz empiryczne dowody na to, że coaching wprowadza fundamentalne zmiany, wywiera trwały wpływ i transformuje społeczeństwa.Magdalena Nowicka-Mook, dyrektorka generalna Międzynarodowej Federacji Coachingu (ICF)Ta piękna książka jest jednocześnie aktualna i ponadczasowa. Aktualna, ponieważ uwzględnia obecny stan wiedzy i najnowsze osiągnięcia w dziedzinie budowania kultury pracy. Ponadczasowa, gdyż czerpie z wiedzy gromadzonej przez wieki i mądrość tę przekazuje. Pełna fascynujących studiów przypadków i praktycznych porad, pozycja Coaching -trening efektywności jest również odświeżająco praktyczna.Amy C. Edmondson, profesorka przywództwa Novartis w Harvard Business School i autorka książkiDobre porażki. Jak popełniać błędy, aby odnieść sukcesCaoaching jest najważniejszą umiejętnością w budowaniu relacji lider - zespół w firmie Johnson & Johnson. Jaki jest najlepszy model coachingowy na świecie? Wybraliśmy model GROW sir Johna Whitmore'a. Każda osoba w naszej organizacji ma teraz dostęp do pozycji Coaching -trening efektywności.Sandra Humbles, Chief Learning Officer, Johnson & Johnson
Pomimo wieloaspektowych korzyści biznesowych płynących z obejmowania przez kobiety stanowisk menedżerskich wciąż obserwowana jest wyraźna niedoreprezentacja kobiet w zarządzaniu. Autorki prezentowanej monografii wykazały, że uczestnictwo menedżerek w relacji mentoringowej ma potencjał stymulujący wieloaspektowy rozwój kariery. Właściwie realizowany mentoring stwarza możliwości niwelowania organizacyjnych i indywidualnych barier utrudniających pokonywanie kolejnych etapów zaawansowania kariery, u źródeł których leżą stygmatyzujące stereotypy i narzucane kulturowo role płciowe. Mentoring został w książce ujęty w szerszym wymiarze różnorodnych działań mentora sklasyfikowanych w postaci wsparcia zawodowego i psychospołecznego. Zaprezentowano też wyniki badań nad zależnością między mentoringiem a karierą menedżerską kobiet, w których uwzględniono aspekt samoświadomości menedżerek w obszarze zawodowym oraz moderującą rolę zdominowania środowiska zawodowego przez jedną z płci.
Budżet obywatelski pojawił się w Polsce w 2011 roku, szybko zdobywając uznanie władz gmin w kraju. W kolejnych latach inicjatywy polskich samorządów zaczęły przyciągać uwagę lokalnych włodarzy z zagranicy. Przykładem są Niemcy, gdzie znane już od końca lat 90. XX wieku budżety obywatelskie przeżywają renesans popularności.
Celem niniejszej książki jest ukazanie kluczowych uwarunkowań, które kształtowały procesy dyfuzji budżetu obywatelskiego w Polsce i w Niemczech, wpływając na zakres funkcji pełnionych przez ten instrument partycypacji publicznej.
Płynące z badań autora wnioski wpisują się w debatę nad przyszłością budżetu obywatelskiego jako narzędzia polityki lokalnej – zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Autor
Monografia podejmuje niezwykle ważny, a przy tym bardzo interesujący i aktualny temat budżetów obywatelskich, wpisując się w obecną w literaturze lukę badawczą. Za szczególnie cenne należy uznać podbudowę teoretyczną oraz wysiłek włożony przez autora w zgromadzenie i przygotowanie do badań materiałów źródłowych. Zaowocowały one poprawnie zorganizowanym i przeprowadzonym badaniem oraz szeregiem cennych ustaleń wnoszących wkład w zrozumienie opisywanych w monografii narzędzi i mechanizmów partycypacji obywatelskiej.
Z recenzji dr. hab. Tomasza Skicy, prof. WSIiZ
"Analiza fundamentalna i inwestowanie pozycyjne" to druga część trzytomowego cyklu Ewolucja gracza giełdowego. Tym razem autor pokazuje założenia inwestowania na podstawie fundamentów spółek, przy preferowanym horyzoncie inwestycji 3-5 lat.
Bulkowski przekonuje, że strategia "kup i trzymaj" jest w wielu przypadkach rozsądnym podejściem do inwestowania w akcje, pod warunkiem, że nieco zmodyfikujemy do niej podejście. Jak sam pisze "zbadaj spółkę, kup jej akcje i trzymaj je, aż zrealizują cały swój potencjał. A potem sprzedaj."
Według Bulkowskiego akcje wybrane jako długoterminowe inwestycje powinny stanowić rdzeń portfela. Dzięki temu inwestor może posiadać coś w rodzaju psychicznej poduszki amortyzującej wstrząsy związane z codziennymi wzlotami i upadkami. Analiza techniczna jest użyteczna do wyboru akcji, którymi handlujemy w krótkim terminie. Ocena fundamentalna przydaje się, gdy poszukujemy kandydatów z długoterminowym potencjałem.
Jak zawsze u Bulkowskiego, wszelkie oceny i zaproponowane strategie powiązane są z licznymi rankingami i statystykami dotyczącymi zachowania akcji. W tym wypadku autor koncentruje się na tym, jak zachowują się akcje o niskiej, średniej i wysokiej kapitalizacji. Czy większy potencjał mają te o niskiej wartości księgowej, czy nie. A może połączyć obserwację tego wskaźnika z oceną przepływów gotówkowych, wielkością dywidend, czy jeszcze innymi parametrami.
Naturalnie sam wybór spółki to nie wszystko, ważne są jeszcze zasady dotyczące tego kiedy kupić i w jaki sposób zakończyć daną inwestycję. Autor podaje mnóstwo przykładów z własnej historii.
"Spekulacja wahadłowa i transakcje jednodniowe" to ostatnia część trzytomowego cyklu Ewolucja gracza giełdowego. Thomas Bulkowski tym razem koncentruje się na zasadach wykorzystania krótkoterminowych wahań rynku. Wyjaśnia zasady wykorzystywaia formacji technicznych, formacji sytuacyjnych (związanych z ofertami publicznymi, publikacjami raportów finansowych, itp.) oraz innych kryteriów transakcji.
Przedstawia również nowe narzędzie - wskaźnik formacji, którego zadaniem jest bezpośrednie wskazywanie momentów zawarcia transakcji. Jest to wskaźnik nastrojów rynku pomagający w rozpoznawaniu punktów zwrotnych.
Jak zawsze korzysta z konkretnych przykładów i licznych statystyk pokazujących skuteczność wybranych strategii i metod.
Książka jest podsumowaniem badań i doświadczeń autora z ostatnich kilkunastu lat w obszarze modelowania i symulacji procesów wytwarzania i intralogistyki. Celem działań naukowych i praktycznych autora jest zbudowanie takiego podejścia, aby wychodząc od tego, co się dzieje w fabryce, umożliwić budowanie modeli symulacyjnych fabryk w taki sam sposób, jak budowane są (projektowane i wdrażane) procesy w fabrykach rzeczywistych. Zburzyłoby to istniejące w tej chwili bariery we wdrażaniu technologii symulacyjnych w praktyce działania fabryk, dając inżynierom produkcji i logistykom narzędzia, które są dla nich jasne i zrozumiałe, a przede wszystkim potrzebne. Jednocześnie podejście takie wymaga wiedzy o zasobach fabryki, o procesach, o sytuacjach, w których są podejmowane decyzje, o logice podejmowania decyzji, jej skutkach wyrażających się wynikami działania fabryki. To wszystko powoduje, że przestaje się mówić jedynie o modelowaniu symulacyjnym, pomagającym rozwiązać pojawiający się problem, a zaczyna się rozważać obszar dużo szerszy, który w tej chwili oznaczany jest pojęciem cyfrowego bliźniaka fabryki.
Flip the org chart and put the customer on top!
Write the press release before you start development!
Give someone busy more work to do!
In 180 Business Hacks, you'll find these and 177 other surprising, sharp and inspiring ways to get better results at work. These cheat codes will help you succeed by shifting the way you think about business problems. Conventional thinking gets you conventional results but often the stickiest ideas are small. And like tiny cracks, they eventually turn into in something bigger.
The hacks are organized into 9 themed chapters (Innovation, Strategy, Structure, Management, Analysis, Portfolio, Change, Impact and Effectiveness) so you can find them quickly, but for best results just flip through and open at random. You'll always find something unexpected to add to your daily routine.
W książce usystematyzowano kluczowe koncepcje, metody i techniki zarządzania organizacją z perspektywy współczesnych tendencji. Autorka zaprezentowała także własną systematykę podejść do koncepcji i metod zarządzania.
Wśród omówionych pojęć między innymi:
• zarządzanie strategiczne;
• kapitał ludzki, zarządzanie wiedzą, kompetencjami i różnorodnością;
• lean management, outsourcing i insourcing;
• zarządzanie oparte na procesach, reengineering, zarządzanie innowacjami;
• zarządzanie wrażliwe na zasoby i czas;
• strategie skierowane na jakość, klienta i otoczenie;
• koncepcje zarządzania w przyszłości, organizacja ucząca się inteligentna.
Barbara Czerniachowicz − doktor, adiunkt w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Dorobek naukowy i doświadczenie dydaktyczne koncentrują się wokół problematyki strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem, nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, kapitału ludzkiego i przedsiębiorczości. Posiada doświadczenie dydaktyczne zdobyte zarówno w Polsce, jak i za granicą. Autorka i współautorka programów szkoleniowych, ponad 100 opracowań naukowych, projektów badawczych i ekspertyz dla organizacji zewnętrznych.
Przedmiotem monografii jest zagadnienie zarządzania wiedzą osobistą (ZWO). W gospodarce opartej na wiedzy, w której zasobem strategicznym pracowników jest ich wiedza osobista, odpowiedzialność za własny rozwój i uczenie się przez całe życie leży w przeważającej mierze po ich stronie. Dlatego duże znaczenie należy przypisać zarządzaniu wiedzą osobistą przez pracowników, których praca, pasja i kariera zawodowa są związane z podejmowaniem decyzji oraz działań na wiedzy i w oparciu o posiadaną wiedzę.
Autorka przedstawia zarówno teoretyczne rozważania dotyczące różnych aspektów związanych z zarządzaniem wiedzą osobistą, jak i praktyczne wskazówki, które powinny umożliwić czytelnikom przełożenie teorii na temat tej koncepcji na działania praktyczne.
Uznając, iż zarządzanie wiedzą osobistą wymaga kompleksowego podejścia, w książce przedstawiono cały wachlarz możliwych rozwiązań, modeli, inicjatyw i uwarunkowań ZWO. Zaprezentowano także autorski model zarządzania wiedzą osobistą oraz system ZWO będący jego praktycznym wymiarem.
Wśród omówionych zagadnień znalazły się m.in.:
• rola wiedzy osobistej i zarządzania nią w budowaniu własnej konkurencyjności,
• zarządzanie wiedzą osobistą,
• umiejętność praktycznego wykorzystania nabytej wiedzy.
Książka poświęcona jest zagadnieniom inwestycji w agroturystyce i różnorodnej oferty turystycznej z nią związanej. Autorzy analizują dynamiczny rozwój tego sektora, wskazując na jego znaczenie dla lokalnych społeczności oraz potencjał inwestycyjny dla przedsiębiorców zainteresowanych branżą turystyczną. W pierwszym rozdziale omówiono istotę agroturystyki jako formy turystyki wiejskiej, zwracając uwagę na główne cechy, korzyści oraz wyzwania z nią związane. Następnie skupiono się na aspektach inwestycyjnych, prezentując różnorodność możliwości inwestycyjnych w agroturystykę oraz strategie zapewniające sukces na tym rynku. W kolejnym rozdziale ukazano szeroką ofertę turystyczną w ramach agroturystyki. Przedstawiono różnorodność form zakwaterowania, aktywności oraz atrakcji, które mogą być oferowane turystom na terenach wiejskich. Autorzy wskazali także na trendy i innowacje w tej dziedzinie, które mogą stanowić istotny czynnik przyciągający nowych klientów. W dalszej części skupiono się na praktycznych aspektach inwestycji w agroturystykę, prezentując studia przypadków, doświadczenia przedsiębiorców oraz najlepsze praktyki w zakresie zarządzania agroturystyką.
Dwoiste zarządzanie procesami biznesowymi w erze gospodarki cyfrowej to podejście, które łączy tradycyjne metody zarządzania z nowoczesnymi technologiami i innowacjami, które wynikają z cyfryzacji. W kontekście dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego, organizacje muszą dostosować swoje strategie i procesy, aby skutecznie konkurować i odpowiadać na potrzeby klientów. Książka zawiera informacje dotyczące istoty oraz założeń i uwarunkowań dwoistego zarządzania procesami biznesowymi, umożliwiającego integrowanie eksploatacji i eksploracji przy wykorzystaniu technologii ICT. Monografia skierowana jest do szerokiego grona odbiorców związanych z dyscypliną nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscypliną ekonomii i finansów. Zainteresować może zarówno przedstawicieli środowiska akademickiego, jak i praktyków zarządzania.
Praktyczny przewodnik kompleksowo przedstawia problematykę kadrowo-płacową – od zatrudnienia, poprzez wyliczenie poszczególnych składników wynagrodzenia, umowy cywilnoprawne, po zwolnienie z pracy. Zawiera wszystko, co potrzebne przy rozliczaniu wynagrodzeń pracowników:
- omówienie wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2025 rok,
- szczegółowe przykłady liczbowe oparte na rzeczywistych sytuacjach i trudnych problemach,
- bogata dokumentacja kadrowa, podatkowa i ZUS – z przykładami wypełnienia druków.
Autorki podpowiadają m.in.:
- jak prawidłowo zastosować nowe przepisy;
- jak wyliczyć wynagrodzenia w różnych sytuacjach;
- jak opodatkować poszczególne składniki wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych;
- jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu;
- jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i o dzieło.
Stan prawny – 1 stycznia 2025 r.
Najważniejsze zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2025 r. zostały omówione w bieżącym wydaniu książki. Są to m.in.:
- zmiana wynagrodzenia minimalnego w 2025 roku i jej konsekwencje przy ustalaniu różnych świadczeń pracowniczych,
- wprowadzenie nowego urlopu związanego z rodzicielstwem – uzupełniającego urlopu macierzyńskiego,
- zmiany w wymiarze czasu pracy w związku z wprowadzeniem od 1 lutego 2025 r. dodatkowego dnia wolnego (24 grudnia – Wigilia) i konsekwencje w rozliczaniu wynagrodzeń pracowników,
- nowe wysokości parametrów związanych z rozliczaniem wynagrodzeń w 2025 roku.
Publikacja polecana zarówno osobom rozpoczynającym karierę zawodową w dziale płacowym czy finansowym, jak i doświadczonym pracownikom tych działów.
Głównym tematem monografii jest wsparcie finansowe, jakiego jednostki samorządu terytorialnego (JST) udzielają profesjonalnym klubom sportowym. Badania opisane w książce dotyczą istotności publicznego kapitału finansowego dla funkcjonowania klubów reprezentujących sporty drużynowe, takie jak: piłka nożna, piłka ręczna, koszykówka, siatkówka, hokej na lodzie i żużel. Zebrany materiał wskazuje na znaczące uzależnienie sportu zawodowego w Polsce od finansowania ze strony publicznej samorządowej. Dotacje, nagrody indywidualne i dokapitalizowanie to podstawowe formy wsparcia ze strony JST, które niejednokrotnie są właścicielami klubów. Ponadto w publikacji zostały poruszone zagadnienia dotyczące właścicieli stadionów sportowych oraz sposobów prowadzenia przez nich działalności gospodarczej, jak również efektów ich pracy w ujęciu ekonomicznym.
Gamifikacja jest elastyczną metodą wspierania realizacji celów organizacyjnych, służy jako narzędzie zarządzania kapitałem ludzkim i wspiera proces transferu wiedzy. Autorka podjęła próbę stworzenia metodyki wdrażania gamifikacji wewnętrznej w organizacji. Sformułowała problem badawczy dotyczący identyfikacji kluczowych elementów konstrukcyjnych rozwiązania gamifikacyjnego oraz etapów jego wdrażania w organizacji w kontekście wsparcia rozwoju kapitału ludzkiego. Ważnym aspektem proponowanej metodyki jest promowanie transferu wiedzy jako jednego z istotnych komponentów kapitału intelektualnego we współczesnych organizacjach. Autorka przedstawiła etapy przygotowania metodyki oraz pokazała ograniczenia, wady i zalety proponowanego rozwiązania. Na podstawie dokonanej analizy wskazała trzy grupy zastosowań gamifikacji w zarządzaniu kapitałem ludzkim (w zależności od celu wdrożenia): ułatwienie realizacji niestandardowych zadań pracowników wiedzy, wsparcie menedżerów w zakresie udzielania informacji zwrotnej i doceniania oraz podnoszenie atrakcyjności, zmniejszanie rutyny w wykonywaniu powtarzalnych działań.
Jak w obliczu współczesnych wyzwań zadbać o oczekiwaną jakość życia społeczności poprzez wybór i realizację efektywnych projektów inwestycyjnych finansowanych ze środków publicznych, czyli unikanie marnowania zawsze ograniczonych zasobów? Przede wszystkim w trakcie wyboru projektów konieczne jest stosowanie kryterium efektywności. Pomaga ono uzyskiwać przewagę skwantyfikowanych korzyści nad nakładami inwestycyjnymi i kosztami eksploatacji związanymi z realizacją projektów. W nawiązaniu do ich efektywności autor, opierając się na swoim bogatym doświadczeniu, proponuje i opisuje pojęcie efektyzmu, oznaczające system rozwijany przez społeczności w celu podnoszenia jakości ich życia. System, który można także nazwać `społecznym controllingiem inwestycji`, składa się w praktyce z kilku podsystemów ... są to: Kultura efektywnościowa (zbiór norm, wartości, przekonań i zwyczajów) Dane i informacje pomagające ocenić poziom efektywności projektów Metody analizy efektywności i edukacja w ich zakresie Organizacje kontrolujące efektywność dysponowania środkami publicznymi Przepisy prawa dotyczące obowiązku efektywnego gospodarowania środkami publicznymi, a także odpowiedzialności za jego brak, i odpowiednia kultura prawna konieczna do stosowania tych przepisów
Książka jest kompleksowym przewodnikiem po teoretycznych oraz praktycznych aspektach mentoringu. Dzięki lekturze czytelnik pozna m.in.: współczesne definicje, rodzaje i formy mentoringu, kompetencje i zadania mentora, w tym etyczne aspekty jego pracy, wybrane narzędzia mentoringu (m.in. zawieranie kontraktu, koło życia, model GROW), korzyści oraz kluczowe etapy wdrażania programu w organizacji. Ciekawym uzupełnieniem omówionych zagadnień są inspirujące studia przypadków autorstwa przedstawicieli biznesu oraz organizacji niekomercyjnych. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii. „Książka pokazuje nie tylko istotę problematyki, lecz również zagłębia się w meandry projektowania i wdrażania programów mentoringu. Przedstawiony tekst obfituje w praktyczne narzędzia mentoringowe. Celne wskazówki dotyczące tego, «czego nie robić», mogą istotnie ustrzec mentorów oraz osoby projektujące programy mentoringu w organizacjach przed powszechnymi błędami”. Z recenzji dr hab. Ewy Beck-Krali, profesor Akademii Górniczo-Hutniczej.
Sekrety umysłu milionerów. Praktyczne porady na ścieżce do bogactwa Zmień sposób myślenia! Opracuj własny generalny plan milionera! Buduj trwałe dziedzictwo bogactwa i hojności! Ponadczasowe zasady sukcesu sformułowane przez Napoleona Hilla stanowią prostą i łatwą do zastosowania formułę bogacenia się. Pierwszym krokiem jest zmiana sposobu myślenia o sukcesie. Wiele osób próbuje zdobyć bogactwo ? dzięki tej książce przekonasz się, dlaczego niektórym to się udaje, a innym przeszkadzają ich własne nawyki i przyzwyczajenia. Nawet jeśli zarabianie pieniędzy nie stanowi głównego celu Twojego życia, musisz przyznać, że bezpieczeństwo finansowe jest niezwykle ważne dla rozwoju i zdobycia emocjonalnej wolności. Użyj siły swoich myśli do aktywowania mocy i kreatywności umysłu! Rozwijaj w sobie świadomość pieniędzy! Praktykuj samodyscyplinę na drodze do wolności finansowej! Zdobywaj wiedzę, przekuj ją w praktyczne plany i korzystaj z niej! Kształtuj nawyki, które doprowadzą Cię do doskonałej przyszłości! Zasady rządzące gromadzeniem pieniędzy są tak proste, że każdy może je stosować!
"Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Google Analytics 4 dla biznesu, e-commerce, marketerów" Wydanie II zaktualizowane i rozszerzoneWszystko, co musisz wiedzieć o narzędziach reklamowych Google Żadna z gałęzi marketingu nie rozwija się i nie zmienia dziś równie dynamicznie, jak działania reklamowe prowadzone w internecie. Szczególnie mocną pozycję ma w tym świecie Google, który dostarcza marketerom cały pakiet narzędzi przeznaczonych do pozycjonowania, ustawiania reklam w wyszukiwarkach i na stronach, a także analizowania skuteczności własnych działań i zachowań klientów. Opanowanie narzędzi marketingowych, które oferuje Google, to warunek skutecznego promowania marki, jej produktów i usług w sieci. W osiągnięciu tego celu pomoże Ci ten podręcznik. Wprowadzi Cię on krok po kroku w świat SEO i SEM, wskaże, jak działać w Google Ads i Google Analytics 4, dostarczy niezbędnej teorii, podsunie dobre praktyki, a także listę konkretnych zadań do realizacji. Pokaże też przykłady i antyprzykłady do naśladowania i do unikania co pozwoli Ci lepiej poznać praktyczne zastosowanie opisywanych strategii i narzędzi. Dodatkowo pozycja zawiera ponad 150 minut dodatkowych materiałów wideo. Słowem, znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, by skutecznie korzystać z marketingowych narzędzi Google. Drugie wydanie podręcznika zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące współpracy z agencjami, studia przypadku i tematy przydatne dla osób, które chciałyby rozpocząć karierę w branży na stanowisku SEM specialist.
Recenzowana praca stanowi niezwykle interesujące opracowanie o współczesnym paradygmacie kierowania potencjałem ludzkim, który pomieszcza się głównie w obszarze socjologii organizacji i zarządzania. Zawiera zarówno klasyczne, jak i najnowsze koncepcje dotyczące kierowania potencjałem społecznym w organizacji. Treści w niej zawarte świadczą o tym, że autor ma profesjonalną wiedzę i potrafi zastosować elastyczne i prognostyczne koncepcje, które wzbogacają teorie i praktyki kierowania potencjałem ludzi. Ma interdyscyplinarny charakter, gdyż obok socjologii organizacji i zarządzania podejmuje kwestie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, socjologii pracy i socjologii gospodarczej. Autor przedstawia w niej wybrane uwarunkowania pracy i zachowania człowieka w organizacji w różnych aspektach, z uwzględnieniem dotychczasowych teorii, wyników nowych badań i stanu współczesnej praktyki ich wdrażania.
dr. hab. Zdzisław SIROJĆ
Menedżerska Akademia Nauk Społecznych w Warszawie
To cenna i oryginalna w sensie poznawczym i praktycznym monografia, która stanowi wnikliwe i kompetentne studium wiedzy o kierowaniu potencjałem społecznym, oparta na podstawach teorii socjologicznych, psychologicznych i zarządczych. Istotnym wkładem Autora jest zbudowanie teoretycznego podejścia do rozumienia potencjału społecznego w oparciu o teorie konstruktywizmu, konstrukcjonizmu, sieci i przepływu, które pozwalają na jego analizę i rozwój w kontekście procesów zachodzących w XXI wieku. Przyjęcie perspektywy socjologicznej, a w szczególności teorii instytucjonalno-organizacyjnej wraz z jej aparatem pojęciowym, wspartej metodologią badań społecznych, umożliwiło przedstawienie złożonego procesu kierowania strukturą społeczną organizacji w erze cyfrowej. Autor z dobrym skutkiem łączy teorie socjologiczne z wynikami badań oraz ich praktycznym zastosowaniem w kontekście zmian i złożoności funkcjonalnej, strukturalnej, instytucjonalno-organizacyjnej i sieciowej. Szczególnie ważne treści dotyczą twardych i miękkich narzędzi kierowania, takich jak: strategia, sieci struktur nieformalnych, kultura organizacyjna, kompetencje, motywacja i motywowanie oraz innowacje. W swoich analizach przede wszystkim skupia się na potencjale społecznym organizacji, wskazując na jego istotną rolę w realizacji celów organizacji.
prof. dr hab. Felicjan BYLOK
Katedra Socjologii Stosowanej i Zarządzania Zasobami Ludzkimi Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej
Książka godna uwagi – głównie dla osób zajmujących się profesjonalizacją kierowania potencjałem ludzkim w organizacji.
prof. dr hab. Jolanta GROTOWSKA-LEDER
Katedra Socjologii Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?