W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Globalny bestseller w zupełnie nowym wydaniu Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery. Poznaj jednostronicową, czteroetapową metodę modelowania, która pomogła już setkom tysięcy profesjonalistów ze wszystkich stron świata! Szablon modelu pracy jest nieustanną inspiracją dla osób w wieku 50+, które poszukują nowych możliwości w zupełnie nieprawdopodobnych sferach! Tim Lybarger, Encore NEO Szablon modelu pracy? To przełomowe rozwiązanie dla osób rozpoczynających karierę zawodową! Randi Millard, Learner2Earner Ta niezwykle skuteczna i uniwersalna metoda prowadzenia kariery powstała 15 lat temu na podstawie przełomowego szablonu modelu biznesowego (ang. Business Model Canvas). Metoda działa poprzez połączenie zasad myślenia projektowego w kontekście rozwoju kariery. Przy tworzeniu techniki skorzystano z doświadczenia setek doradców zawodowych z kilkudziesięciu państw. Metodologia ta, w efekcie konsekwentnego rozwijania, wyewoluowała w doskonały i niezwykle skuteczny produkt. Dodatkowo w tym wydaniu książki znalazły się niezawodne wskazówki dotyczące budowy silnej marki osobistej! Oto dokładnie to, czego potrzebuje każdy profesjonalista klarownie planujący własną karierę! Julia Samman, trenerka biznesu Dobrze zrozumiałem swoją rolę w organizacji, a także zacząłem skutecznie zarządzać własną karierą!
Przemawiaj bez strachu Stanąć przed ludźmi po to, by do nich mówić - oto sytuacja, której obawiają się aż trzy czwarte z nas. Glassofobia, bo tak się nazywa lęk przed wystąpieniami publicznymi, zdarza się więc bardzo często i potrafi mocno utrudnić życie, szczególnie osobom, które mimo niej muszą od czasu do czasu przekazać coś ważnego grupie zebranej w sali konferencyjnej lub przed ekranami komputerów. Na szczęście strach przed przemawianiem można przezwyciężyć, można go pokonać i mówić bez obawy przed popełnieniem błędu, bez uczucia pustki w głowie, z myślą wolną od projekcji w stylu "a jeśli coś pójdzie nie tak i się ośmieszę?". Autorka książki, dziennikarka radiowa i telewizyjna, twórczyni youtube'owego kanału Kulisy Sukcesu, pokaże Ci, jak się uwolnić od glassofobii i przygotować do mówienia do ludzi w sposób najlepszy z możliwych. Taki, który pozwoli Ci występować bez strachu, a słuchaczom zapewni przyjemność płynącą ze słuchania Twojej wypowiedzi.
Przemiany technologiczne i procesy globalizacyjne wpływają na zmiany obowiązków sprawozdawczych jednostek gospodarczych. Coraz większą wagę przywiązuje się do ujawnianych informacji niefinansowych, dotyczących spraw środowiskowych, społecznych i pracowniczych. Tradycyjne sprawozdanie finansowe bywa już postrzegane jako niewystarczające. Tym zmianom towarzyszy wzrost zainteresowania tematyką zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Konieczność implementacji rozwiązań wynikających z opublikowanej w 2022 roku dyrektywy CSRD spowoduje, że w najbliższych latach wzrośnie liczba jednostek objętych obowiązkiem raportowania niefinansowego oraz zapewnienia niezależnej atestacji tych informacji.
Ewolucja sprawozdawczości przedsiębiorstw dokonuje się w czasie dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych, które wpływają na pracę osób odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów rocznych. W ostatnich latach możemy obserwować stopniowe przejście od papierowego obiegu dokumentów w kierunku digitalizacji procesów księgowych oraz wykorzystywania algorytmów sztucznej inteligencji.
W związku z powyższym głównym celem niniejszej monografii stało się przedstawienie rozważań teoretycznych oraz wyników badań empirycznych dotyczących kluczowych aspektów wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz rozwoju nowoczesnych technologii na obowiązki sprawozdawcze jednostek gospodarczych, a tym samym na zakres ujawnianych informacji oraz na relacje z interesariuszami.
Monografia stanowi opracowanie o charakterze teoretyczno-empirycznym, w którym Autor podejmuje niezwykle ważne i jednocześnie kontrowersyjne zagadnienie, jakim jest właścicielska renta polityczna. [...] Złożoność i waga problemu badawczego podjętego przez Pana Stefana Sękowskiego wynika również z faktu, iż zagadnienie renty politycznej, oprócz wymiaru cechującego ekonomię pozytywną, zawiera istotny komponent normatywny. Ekonomiści wpisujący się w neopozytywistyczny wzorzec uprawiania nauk społecznych, zaczerpnięty z metodologii nauk ścisłych, często unikają tego podejścia. Dlatego też należy docenić podjęcie przez Pana S. Sękowskiego tematyki związanej z rentą polityczną, a zwłaszcza połączenie przez niego warstwy teoretycznej z perspektywą empiryczną osadzoną w solidnej analizie historycznej. Tak przygotowana monografia może stanowić wartościowe źródło wiedzy dla przedstawicieli nauk społecznych, w szczególności ekonomii, historii gospodarczej i nauk politycznych, którzy zajmują się zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem sfery prywatnej i sfery publicznej, a także relacji pomiędzy rynkiem a państwem.
Z recenzji dr. hab. Wojciecha Gizy, prof. UEK
Jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona zmienią krajobraz biznesowy Metamarketing to nowa forma marketingu, która wykracza poza proste połączenie tradycyjnych i cyfrowych technik. Oferuje prawdziwe zespolenie świata fizycznego i cyfrowego, przybierając postać interaktywnego i immersyjnego doświadczenia konsumenckiego. Philip Kotler?słynny propagator „czterech P marketingu”, oraz jego współpracownicy – Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan tłumaczą, jak wykorzystać technologię, aby zaspokoić potrzeby klientów oraz mieć wpływ na zmieniającą się branżę. Tym samym przygotowują marketerów na nową erę metamarketingu. Pokazują sposoby pozwalające dostosować rozwijające się technologie i modele biznesowe do znaczących zmian w zachowaniach konsumenckich zachodzących w ostatniej dekadzie. Autorzy przedstawiają: ·elementy składowe metamarketingu ·technologie i platformy, z których na co dzień korzystają pokolenia Z i Alfa ·sposoby na wykorzystanie metaświatów i rzeczywistości rozszerzonej ·najczęstsze przeszkody i pułapki napotykane przez marketerów próbujących swych sił w interaktywnym i immersyjnym środowisku ·tradycyjne i cyfrowe techniki marketingu pozwalające na pełne wykorzystanie niesłabnącej konsumenckiej potrzeby utrzymywania interakcji międzyludzkich. Marketing 6.0 wnikliwie rozwija tematykę zrównoważonego rozwoju i nowatorskich technologii, które współczesne firmy muszą poznać i zrozumieć, aby odnaleźć się w tej dynamicznej i ekscytującej erze handlu. To książka dla menedżerów, dyrektorów, członków zarządu i innych liderów biznesu, którzy chcą być kilka kroków przed resztą – szczególnie teraz, gdy krajobraz marketingowy zmienia się na ich oczach. To również lektura obowiązkowa dla nowej generacji marketerów, reklamodawców i twórców treści. Philip Kotler, ojciec nowoczesnego marketingu, ma wyjątkową umiejętność dostrzegania pojawiających się trendów marketingowych i przewidywania, jak zmienią one krajobraz biznesowy. Marketing 6.0 nie jest wyjątkiem. Kotler opisuje, jak upowszechnienie się rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wpłynie na sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami, i wyjaśnia, dlaczego przyszłość marketingu leży w tworzeniu immersyjnych doświadczeń konsumenckich. — Alexander Chernev, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern University Marketing immersyjny ma na celu przeniesienie klienta do świata opowieści, aby ten uwierzył, że faktycznie się tam znajduje. W tym procesie bodźce rzeczywiste i iluzoryczne mieszają się, tworząc nowy rodzaj postrzeganej rzeczywistości. Niniejsza książka wprowadza nas w ten futurystyczny świat marketingu. Prawdziwie pouczająca i dająca do myślenia lektura. — Hermann Simon, założyciel i prezes Simon-Kucher Philip Kotler - profesor emeritus w Kellogg School of Management na Northwestern University, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” jest jednym z najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Autor bestsellerów przetłumaczonych na ponad dwadzieścia pięć języków. Hermawan Kartajaya – założyciel i prezes M Corp, wiodącej firmy świadczącej profesjonalne usługi marketingowe w Azji Południowo-Wschodniej. Iwan Setiawan – dyrektor generalny platformy Marketeers, wiodącego indonezyjskiego wydawcy mediów marketingowych. Jest konsultantem marketingowym z dwudziestoletnim doświadczeniem, współpracującym z ponad setką klientów z różnych branż.
Przeciętna osoba spędza w pracy 35% całkowitego czasu czuwania, co oznacza nieco ponad 13 lat lub 90 000 godzin Z niepokojem czekasz na poniedziałek? Masz wrażenie, że twoja kariera utknęła w martwym punkcie? Masz dość swojego szefa? Oto najbardziej niepokojąca – ale i wspaniała – informacja: jedyną osobą, która może to wszystko naprawić, jesteś ty. Dowiedz się, co daje radość z pracy i co ją odbiera Beth Stallwood pomaga ludziom odnaleźć radość z pracy, a organizacjom – dbać o swoich pracowników. Stworzyła praktyczny zestaw narzędzi, za pomocą których zachęca wszystkich do przejęcia odpowiedzialności za własne życie zawodowe poprzez: ·uwolnienie się od pojęcia „równowagi między pracą a życiem prywatnym” (ang. work-life balance) i wyznaczenie jasnych granic ·przeformułowanie swoich relacji z firmą, szefem i grupą wsparcia ·porzucenie ograniczających przekonań i sformułowanie wielkich celów, które nie trafią do kosza. Ponad jedną trzecią życia poświęcasz pracy, więc nie ma na co czekać – to idealny moment, bywprowadzić do swojej pracy więcej radości. Jeśli chcesz bardziej cieszyć się swoją pracą, ta praktyczna książka autorstwa Beth Stallwood zawiera spostrzeżenia, ćwiczenia i strategie, których potrzebujesz, aby zmienić swoje doświadczenie zawodowe oraz zbudować pracę i karierę, które pokochasz. Carla Miller, autorka książki Closing the Influence Gap Niezwykle optymistyczna i podnosząca na duchu książka! Jest pełna praktycznych wskazówek, które pomogą nam przyjąć proaktywne podejście do tworzenia bardziej satysfakcjonującego życia w pracy i poza nią. Każdy znajdzie tu coś dla siebie niezależnie od wybranego zawodu i etapu kariery. To także cenne przypomnienie, że chociaż nie zawsze możemy kontrolować wyniki, to jednak zawsze możemy zadbać o to, by nasze doświadczenia zawodowe były bardziej radosne. dr Cath Bishop, brytyjska wioślarka, olimpijka, była dyplomatka, trenerka i konsultantka ds. przywództwa i kultury, autorka książki The Long Win Beth Stallwood - ekspertka z zakresu rozwoju pracowników, mająca imponujące doświadczenie w ułatwianiu ludziom rozwijania ich kariery i osiągania życiowych celów. Jako rozchwytywana mówczyni i facylitatorka rozmawia z tysiącami ludzi na temat rozwoju osobistego, przywództwa i tworzenia wspaniałych miejsc pracy. Zdobyła umiejętności coacha i mentorki w Oxford School of Coaching and Mentoring, a następnie przez 15 lat pracowała z obecnymi i przyszłymi liderami. W 2017 r. założyła własną firmę konsultingową Create WokJoy, która współpracuje z wiodącymi organizacjami z różnych branż, w tym: inwestycyjnej, sportowej, edukacyjnej, sektora publicznego, mediów i technologii, nad zmianą sposobu, w jaki angażują, rozwijają i prowadzą swoje zespoły. Jej misją jest pomaganie pracownikom w odczuwaniu większej radości z tego, co robią, a firmom – w rozwijaniu kultury organizacyjnej, która na to pozwala. Oba te działania prowadzą do stworzenia miejsca pracy, w którym wygrywają obie strony – pracownik i pracodawca. Jej podcast „WorkJoy Jam” jest dostępny na wszystkich głównych platformach podcastowych.
Wykorzystaj swoje supermoce i dokonuj wielkich rzeczy! Ta książka zmieni twój sposób myślenia o pracy, zespołach, projektach i kulturze, a także zapewni wiedzę i narzędzia potrzebne do wykorzystania dwóch supermocy: uczenia się i współpracy. Andrew McAfee pokazuje, jak geecy stworzyli nową kulturę opartą na czterech normach: ·nauce ·własności ·szybkości ·otwartości. Geek jest nieustannie ciekawy świata, nie boi się mierzyć z trudnymi problemami i sięgać po niekonwencjonalne rozwiązania. Nie poważa opinii ekspertów, nie lubi planowania i procesów, nie boi się błędów i nie ma obsesji na punkcie wygrywania. I to wyjaśnia wszystko?począwszy od tego, dlaczego dzieci uczące się w systemie Montessori wykazują się twórczym myśleniem, po sposoby, w jakie nowicjusze rewolucjonizują kolejne gałęzie przemysłu. Kiedy zastosujemy wszystkie cztery normy, powstaje kultura cechująca się luzem, szybkimi zmianami i egalitaryzmem, zmieniająca się, oparta na dowodach, niepokorna i autonomiczna. Dlaczego sposoby geeków tak dobrze się sprawdzają? Andrew McAfee udziela prostej odpowiedzi: ponieważ odwołują się do ludzkich supermocy, jakimi są intensywna współpraca oraz szybkie uczenie się. Bazując naewolucji kulturowej autor pokazuje, że kiedy spotykamy się w odpowiednich warunkach, szybko odkrywamy, jak wprowadzać innowacje, niezależnie od tego, czy budujemy statki kosmiczne, czy samokorygujące się organizacje. Natomiast w nieodpowiednich warunkach tworzymy biurokrację, skazując się na nieustanne opóźnienia, kulturę milczenia i inne dysfunkcje typowe dla ery przemysłowej. Andrew McAfee przedstawia nowy sposób patrzenia na świat i podsuwa skuteczne narzędzia umożliwiające wykorzystanie wielkich możliwości, które mamy dziś i które przyniesie jutro. Mądry, dowcipny i pouczający przewodnik, pokazujący, jak poruszać się w świecie pracy przyszłości… Nauka, własność, szybkość i otwartość: każde z tych prostych słów zawiera w sobie więcej, niż sobie wyobrażałeś, dopóki nie przeczytałeś tej książki. —Amy C. Edmondson, autorka książki Dobre porażki Wybitna synteza, która za pomocą ujednoliconej teorii (którą McAfee nazywa „sposobem geeków”) ostatecznie wyjaśnia powody, dla których podejście stosowane w start-upach technologicznych zawładnęło tak dużą częścią świata. —Reid Hoffman, współzałożyciel LinkedIn i autor książek The Startup of You, Rozmowa z chatem GPT o przyszłości ludzi i świata i współautor książki Mistrzowie skalowania biznesu McAfee to światowej klasy prowokator intelektualny. Nieustannie podważa moje założenia i wyostrza moje myślenie. To samo spotka ciebie, kiedy będziesz czytał tę książkę. To najbardziej przekonująca analiza, jaką widziałem; analiza która pokazuje, czego Dolina Krzemowa nauczyła się już o budowaniu bardziej efektywnych organizacji – i czego jeszcze musi się nauczyć. — Adam Grant, autor książek Leniwy umysł i Buntownicy Andrew McAfee jest samodzielnym pracownikiem naukowo-badawczym w MIT Sloan School of Management oraz współzałożycielem i jednym z dyrektorów MIT Initiative on the Digital Economy (inicjatywa MIT związana z cyfryzacją gospodarki). Za przedmiot swoich badań obrał wpływ postępu technologicznego na zmiany zachodzące we współczesnym świecie. Jest autorem książki Więcej za mniej oraz współautorem bestsellera „New York Timesa” Drugi wiek maszyny.
Problematyka integracji europejskiej wraz z jej gospodarczymi konsekwencjami jest jednym z bardziej kontrowersyjnych tematów. Duży nacisk Unii Europejskiej na kwestie środowiskowe skutkuje zaostrzaniem istniejących regulacji oraz tworzeniem nowych, co budzi wiele sporów. Obecna dotkliwość tych regulacji, niezależnie od potencjalnych korzyści dla przyszłych generacji, utrudnia zrozumienie ich zasadności. Autor niniejszej monografii postawił sobie za cel omówienie wybranych elementów procesu integracji i ochrony środowiska oraz wskazanie argumentacji uzasadniającej opisane działania wraz z przykładową analizą kosztów i korzyści. Problemy przedstawione zostały według pewnego schematu; podbudowę teoretyczną - tam gdzie jest zasadna - uzupełniono praktycznymi przykładami wdrożenia poszczególnych koncepcji. Książka nie pretenduje do miana podręcznika, niemniej prezentuje różne aspekty integracji i regulacji środowiskowych, pogłębioną dyskusję i studia przypadków.
Jak stymulować kreatywność w marketingu? Jak świadomie tworzyć historie, obrazy i doświadczenia, które wywołują w ludziach poczucie silnej więzi z marką? Greg Hoffman pracował niemal trzy dekady w Nike, przebywając zawodową drogę od stażysty do dyrektora marketingu. Pod jego kreatywnym przywództwem powstały najbardziej znane i przełomowe kampanie – między innymi z zaangażowaniem gwiazd sportu takich jak Michael Jordan, Kobe Bryant czy Cristiano Ronaldo. Co jest najważniejsze w kreowaniu marki emocjonalnie bliskiej ludziom i dlaczego nie jest to wbrew pozorom zależne od jej wielkości i zasobów? Hoffman w tej książce skupia się na omówieniu trzech zasad: » Kreatywność to sport zespołowy; » Daj się zapamiętać; » Pozostaw po sobie dziedzictwo – a nie tylko wspomnienia. Dowiedz się, jak wyglądała praca nad słynnymi kampaniami Nike „od środka”. Wykorzystaj sprawdzone przez Hoffmana strategie tworzenia historii, odblokuj kreatywność i buduj trwałe więzi między marką a odbiorcami. *** W tej książce podzielę się wiedzą i zasadami, które gromadziłem przez trzydzieści lat pracy. Przeanalizuję, jak wiele z moich procesów kreatywnych i zasad było inspirowanych bezpośrednio doświadczeniami uczestników życia sportowego – samych sportowców, trenerów i drużyn. Mam nadzieję, że czytelnicy dostrzegą, iż wspomniane procesy i zasady mają uniwersalne zastosowanie dla dużych i małych marek. Przede wszystkim książka ta ma być użytecznym planem dla biznesu, marketingu i kreatywnych profesjonalistów, niezależnie od tego, czy mówimy o twórcach działających w pojedynkę, czy o zespołach składających się z dwóch, czy z tysiąca osób. Jeśli zastosujesz w praktyce zawarte tu przemyślenia, może to wzmocnić ciebie jako lidera, twój zespół i twoją markę i pomóc ci osiągnąć poziom kreatywnej doskonałości, który pozwoli ci budować trwałe więzi z konsumentami. BIOGRAM Greg Hoffman Czołowy autorytet w dziedzinie marketingu i brandingu, przez dwadzieścia siedem lat związany zawodowo z Nike, w tym jako CMO. W 2015 został uznany przez Fast Company za jedną z najbardziej kreatywnych osób w biznesie. Trafił na listy 50 Most Innovative CMO’s według „Business Insider” oraz Power Players magazynu „AdAge”. Poza wieloletnim doświadczeniem w marketingu Nike jest doceniany również za poruszanie tematów zrównoważonego rozwoju i wzmacniania równości.
Publikacja stanowi odpowiedź na potrzebę świadomego, opartego na przesłankach naukowych zarządzania kreatywnością w zespołach projektowych. Przedstawia wyniki badań własnych oraz autorskie koncepcje teoretyczne o wysokiej użyteczności praktycznej. W rozdziale pierwszym monografii, teoretycznym, zawarto rozległy przegląd światowej i aktualnej literatury przedmiotu. W rozdziale drugim, metodycznym, zaprezentowano teorię badań jakościowych oraz przedstawiono postępowanie badawcze. W rozdziale trzecim, empirycznym, dokonano analizy materiału empirycznego, a następnie omówiono fenomen zarządzania kreatywnością w zespole projektowym. Zwieńczeniem badań i ich rezultatów są dwa modele empiryczne: fraktalny model zarządzania kreatywnością w zespole projektowym, inspirowany naukami o złożoności oraz koncepcją przestrzeni na krawędzi chaosu; model aplikacyjny 3U9A, stworzony z myślą o praktycznym zastosowaniu wyłonionych w toku badań wzorców i stosowanych praktyk. Publikacja adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką zarządzania kreatywnością w zespołach i organizacjach, a także do badaczy przedmiotu oraz praktyków zarządzania projektami.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Strategia biznesowa - zadawać pięć kluczowych pytań niezbędnych do tworzenia planu strategicznego - wyciągać ważne wnioski przy wykorzystaniu matrycy produkt–rynek oraz analizy działań strategicznych i operacyjnych - zmienić pozycję firmy, bazując na nowych produktach, usługach i nowej technologii - mierzyć efekty przy pomocy jasno określonych celów finansowych. Przywództwo - pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością - budzić w zespole poczucie celu - podejmować właściwe ryzyko - jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich. Motywowanie - wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań - stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju - zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu - ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego. Delegowanie & kontrolowanie - określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania - dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku - przekazać szybką informację zwrotną i uzyskać zaangażowanie członków zespołu - zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym. Spotkania biznesowe - zapanować nad dyskusją oraz doprowadzić do wyciągania wniosków - uniknąć niebezpieczeństwa grupowego myślenia - uzyskać konsensus, określać zakres odpowiedzialności i ustalać terminy - zmaksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Zarządzanie sprzedażą - opracować plan działań sprzedażowych - obudzić w zespole poczucie wspólnego celu i stworzyć skuteczny team profesjonalnych sprzedawców - właściwie motywować ludzi do osiągania ponadprzeciętnych wyników oraz podnosić ich samoocenę i tym samym zwiększać zyski - przeprowadzać konstruktywne oceny pracownicze. Negocjowanie - używać sześciu najważniejszych stylów negocjacji - wykorzystać czas do osiągnięcia przewagi - przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły - klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań. Marketing - wykorzystać badania rynku i dane z grup fokusowych, by podejmować lepsze decyzje - wyróżnić się na tle konkurencji - odpowiadać na podstawowe potrzeby emocjonalne kupujących - wyznaczać optymalne punkty cenowe dla swoich ofert i w pełni wykorzystać dostępne kanały dystrybucji. Zarządzanie czasem - radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, e-mailami i telefonami - przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze - pokonać skłonność do zwlekania - planować i określać zadania, które mogą być delegowane. Sukces osobisty - wyznaczać jasne cele - wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy, oraz wzmacniać pewność siebie - ćwiczyć się w sztuce odwagi, bo ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka - nawykowo prowadzić działania networkingowe. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Dzisiaj ekonomia staje w obliczu złożoności świata globalnego będącego mieszanką różnych czynników natury społecznej, technologicznej oraz kulturowej. Aby zrozumieć złożoności ekonomiczne, powinniśmy cały czas badać znaki czasu i interpretować je zgodnie z prawidłami natury. Jedną z takich wskazówek jest Pismo Święte, które opisuje szereg sytuacji sprzed tysięcy lat, wskazując zarazem sposób ich rozwiązania. Religia chrześcijańska i ekonomia są dwiema różnymi dziedzinami życia, ale istnieje wiele obszarów, w których te sfery mogą się wzajemnie przenikać i wpływać na siebie. Niniejsza publikacja przedstawia wybrane aspekty ekonomiczne w odniesieniu do wartości i zasad chrześcijańskich, którymi powinniśmy jako chrześcijanie kierować się przy podejmowaniu decyzji. Podstawą jest czynienie dobra bez względu na ponoszone konsekwencje. Obecna rzeczywistość daje nam możliwość wyboru między światłością i ciemnością, dobrem i złem. To od nas należy wybór. Publikacja wpisuje się w nurt ekonomii normatywnej, która ma charakter subiektywny i opiera się na sądach wartościujących. Wskazuje, w jaki sposób osiągnąć cele, które są najbardziej pożądane z punktu widzenia wartości chrześcijańskich. Odpowiada na pytanie, jak powinniśmy zarządzać przedsiębiorstwem w zakresie szeroko pojętego zarządzania, traktowania pracownika, kreowania systemu wartości, sprawiedliwego podziału dóbr oraz etyki. Książka jest przeznaczona dla chrześcijan, ateistów oraz przedstawicieli innych wyznań, pracowników oraz kadry menedżerskiej, studentów nauk ekonomicznych, teologicznych, humanistycznych oraz społecznych, a także dla wszystkich chcących szukać takich rozwiązań, które mają w życiu sens i wartość, a unikać takich, które sensu nie mają.
Prowadzenie badań klinicznych jest niezbędne dla rozwoju innowacyjnego leczenia, profilaktyki i opieki nad osobami chorymi, a także jest kluczowym zagadnieniem z zakresu zarządzania projektami na rynku farmaceutycznym i w sektorze ochrony zdrowia. Oprócz badań komercyjnych, realizowanych przez sponsorów i podmioty gospodarcze, ostatnio wzrasta także znaczenie niekomercyjnych badań klinicznych prowadzonych bez udziału przemysłu farmaceutycznego.
Autorzy zwracają uwagę na konieczność uwzględnienia innowacyjnych modeli planowania i zarządzania projektami badań klinicznych, w szczególności modeli adaptacyjnego planowania przebiegu projektów niekomercyjnych badań klinicznych. Zastosowanie innowacyjnych podejść może przyczynić się do implementacji mechanizmów adaptacyjnego dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się okoliczności w turbulentnym otoczeniu badań klinicznych, a także doskonalenia sprawności funkcjonowania zespołów projektowych.
Istotą zaproponowanej koncepcji jest zarządzanie projektami w taki sposób, aby działań związanych z planowaniem nie realizowano jednorazowo, ale aby były prowadzone i ciągle doskonalone na wszystkich etapach niekomercyjnych badań klinicznych.
Zaprezentowane w książce wyniki przeprowadzonych badań empirycznych umożliwiają potwierdzenie, że zastosowanie modelu adaptacyjnego planowania pozwala na poprawę sprawności procesów planowania przebiegu projektów niekomercyjnych badań klinicznych mierzonej ich czasem trwania.
Stosowanie modeli adaptacyjnych w planowaniu i zarządzaniu projektami badań klinicznych przynosi wiele korzyści, m.in.:
• ułatwia realizację wspólnie formułowanej wizji projektu i organizacji,
• zapewnia równomierny poziom zaangażowania zróżnicowanych grup interesariuszy,
• wspomaga mechanizmy kontroli postępów projektu przy dużych i interdyscyplinarnych zespołach projektowych,
• umożliwia zmniejszenie ryzyka wystąpienia chaosu organizacyjnego spowodowanego brakiem jasno określonych zakresów odpowiedzialności.
Monografia skierowana jest zarówno do osób pracujących w badaniach klinicznych, kierowników projektów, jak również przedstawicieli środowiska akademickiego zainteresowanych problematyką zarządzania projektami badań klinicznych. Rekomendowana jest także pracownikom instytucji zarządzających środkami publicznymi, koordynatorom badań klinicznych oraz uczestnikom studiów podyplomowych, kursów i szkoleń z zakresu zarządzania projektami.
Pomysły roku w dziedzinie zarządzania.Klasyczne koncepcje, ponadczasowe wskazówki, najlepsi teoretycy i praktycy biznesu - wszystko w jednym miejscuPrzeanalizowaliśmy pomysły, spostrzeżenia, koncepcje i najlepsze praktyki biznesowe przedstawione w minionym roku w "Harvard Business Review", aby wybrać te najbardziej nowatorskie i wpływowe. Książka ta, zawierająca przemyślenia cenionych ekspertów, od Satyi Nadelli z Microsoftu po Lyndę Gratton z London Business School, oraz przykłady firm od Nestl do TikToka, dostarcza najważniejszą i najbardziej aktualną wiedzę w dziedzinie zarządzania prosto do twoich rąk.Zainspiruje cię, by:przedefiniować role menedżerów w twojej organizacji,włączyć cele ESG (środowisko, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny) do głównego modelu biznesowego firmy,czerpać korzyści z różnic pokoleniowych i zachęcać pracowników w różnym wieku do uczenia się od siebie nawzajem,ustalić, jakie umiejętności miękkie są niezbędne wyższej kadrze kierowniczej, i je budować.mobilizować wszystkich do rozwijania umiejętności potrzebnych przy transformacji cyfrowej.
Ray Dalio, legendarny inwestor i przedsiębiorca, nazywany „Steve’em Jobsem inwestowania”, dzieli się zasadami, które pomogły mu osiągnąć sukces w życiu i biznesie. Zasady to książka, która sprzedała się w milionach egzemplarzy na całym świecie. Zawarte w niej porady są uniwersalne i przydadzą się prezesom dużych korporacji i początkującym przedsiębiorcom, sprawdzą się w zarządzaniu wielkimi organizacjami i małymi firmami. Dalio dzieli się z nami tym, czego nauczył się w trakcie swojej niezwykłej kariery. Książka zawiera setki praktycznych porad, które pomogą dobrze zarządzać sobą i własnym zespołem, nauczą inwestować i pokażą, jak zbudować nowoczesną firmę. Oferuje zarówno innowacyjne narzędzia, które mogą posłużyć w rozwoju każdego przedsiębiorstwa, jak i proste oraz skuteczne techniki, które ułatwią podejmowanie właściwych decyzji biznesowych. Dalio dostarczył mi bezcennych wskazówek i spostrzeżeń. Cieszę się, że teraz dostępne są również dla was, w książce „Zasady”. Bill Gates
Każda decyzja podjęta na gruncie zarządczym musi być poprzedzona rzetelną diagnozą, analizą oraz oceną problemu będącego wyznacznikiem podjęcia decyzji. Nie ulega kwestii, że decyzje przedsiębiorcze są następstwem działań, które w głównej mierze opierają się na wykorzystaniu aparatu ilościowego. Przyjęcie odpowiednich założeń, spójnych z uwarunkowaniami, w jakich podejmuje się decyzje, doprowadzi analityka do słusznych wniosków. Twarde argumenty w postaci obliczeń stanowią fundament trafności w podejmowaniu decyzji. Niemniej jednak, mimo wskazań wynikających z obliczeń, niejednokrotnie trzeba mieć na uwadze, że każda decyzja nawet optymalna jest obarczona ryzykiem i niepewnością wynikającymi z dynamicznie zmieniających się warunków na rynku. Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie wykorzystania instrumentarium ilościowego w podejmowaniu decyzji przedsiębiorczych w zakresie analizy rynku, optymalizacji produkcji, diagnozowania i ograniczania ryzyka, uwzględniania sezonowości, jaka występuje na rynku, czy kwantyfikacji przyczyn kształtowania się danego zjawiska. Każdy rozdział składa się ze wstępu teoretycznego, ograniczonego do minimum, oraz studiów przypadków wraz z rozwiązaniami. Mamy nadzieję, że książka przekona nieprzekonanych o istotności metod ilościowych dla podejmowania decyzji o znamionach przedsiębiorczych.
12 lutego 2023 roku Elon Musk siedział w swoim prywatnym samolocie i dyszał z wściekłości. Wracał właśnie z Super Bowl w Glendale w Arizonie ale w ogóle nie myślał już o meczu. Wcześniej tego dnia Musk oraz prezydent Joe Biden opublikowali tweety wspierające drużynę Philadelphia Eagles. Tyle tylko, że według wskaźników zaangażowania Twittera, tweet prezydenta miał trzy razy więcej wyświetleń. Z jakiej niby racji?Cztery miesiące wcześniej Musk kupił Twittera, dzięki czemu stał się nie tylko najpotężniejszą postacią na tej platformie, ale i wszechobecną. Tweetował bezustannie - wrzucał stare, odgrzewane memy, pisał o wolności słowa, obiecywał nowe funkcjonalności. Dzień w dzień udowadniał, że jest bezdyskusyjnie najważniejszą osobą na Twitterze.Wkrótce jednak, na początku 2023 roku, poziom interakcji zaczął topnieć. Najbogatszy człowiek na Ziemi nie był w stanie pojąć dlaczego. Zdjęcia jego rakiet były ekstra, jego żarty nigdy nie były nie śmieszne, a poza tym miał przecież więcej obserwujących niż ktokolwiek inny - o prawie sto milionów więcej niż @POTUS. Jak więc mógł przegrywać z tą podstarzałą pacynką w ludzkiej skórze, która jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności sprawowała urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych? Musk zwołał już kilka spotkań, na których żądał wyjaśnień od pracowników Twittera. "Jezu Chryste - mówił przy nich do siebie - ta apka jest kompletnie do dupy."Podczas gdy Eagles i Kansas City Chiefs zdobywali kolejne punkty na State Farm Stadium, inżynierowie pracujący w głównej siedzibie Twittera w San Francisco usiłowali wymyślić jakąś odpowiedź. Musk podejrzewał nieczystą grę: czyżby jakiś podstępny pracownik pozmieniał algorytmy tak, by ilość lajków pod jego postami była niższa?Tydzień wcześniej jeden z wysokich stażem inżynierów Twittera odważył się powiedzieć to, co wielu uważało za oczywiste: że spadek interakcji był organiczny. "Jeśli popatrzysz na Google Trends to zobaczysz, że zainteresowanie twoim nazwiskiem obecnie spada - powiedział Muskowi Yang. Pokazał mu też wykres, na którym widać było potężny wzrost zainteresowania w kwietniu, kiedy Musk ogłosił plan kupienia platformy. Później zainteresowanie gwałtownie spadało - z poziomu stu punktów obecnie do poziomu zaledwie ośmiu.- Zwalniam cię, zwalniam cię - wysyczał Musk. Gdy Yang wyszedł, Musk obrócił się do pozostałych członków zespołu. - To jakieś żarty. Mam ponad sto milionów obserwujących a dostaję tylko kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń - powiedział według relacji pracowników, którzy byli obecni na tym spotkaniu. Nikt się nie odezwał.(...) Książka ta stanowi biznesowe studium przypadku, jest to również reportaż śledczy o kwestii praw pracowników, a także kryminał, w któym zwłoki wciąż są jeszcze liczone. I jeśli Musk ma w czymkolwiek rację, to w tym, że jest to historia naprawdę hardkorowa. A teraz - można się zapytać - co wyprawia Musk? Jaki jest wpływ tego opętanego manią wielkości człowieka i paranoika (jak sądzi wielu, my nie przesądzamy) na losy świata. Co uczynił z Twitterem (obecnie X), do czego mu posłuży. Hardkor mamy pewny!
INNOWACJE ? FINANSE Książka w sposób pozbawiony naukowego żargonu przedstawia istotę przełomowych innowacji finansowych. Autor rozpatruje innowacje finansowe w kontekście technologicznym i demograficznym oraz prezentuje ich teorię, unikając podziału na dobre, zwiększające produktywność, oraz złe, służące finansjalizacji i zarządzaniu ryzykiem. Monografia jest podzielona na trzy części. Pierwsza pomoże studentom przygotować się do egzaminu z teorii innowacji, gdyż stanowi przegląd teorii innowacji wytwórczych i finansowych. Druga opisuje proces zarządzania innowacjami, dzięki czemu jest cennym źródłem wiedzy dla praktyków gospodarczych. Trzecia w sposób zwięzły charakteryzuje przełomowe innowacje finansowe i poszerza horyzonty poznawcze osób pragnących zrozumieć ich istotę. Aby innowacje finansowe przynosiły poprawę jakości życia, proces ich wprowadzania powinien być monitorowany, nadzorowany i regulowany. Autor w sposób przekonujący argumentuje, że w usługach finansowych, podobnie jak w ruchu drogowym, powinniśmy wprowadzić zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników obrotu gospodarczego. Hybrydowy charakter świata współczesnych finansów nie pozwala na wyeliminowanie z finansów czynnika ludzkiego, wnoszącego w kalkulację cyfrową emocje i błędy. Nie można też utrzymywać status quo, w którym rutynę chroni urzędowy monopol na zaufanie do licencjonowanych pośredników finansowych. Monografia stanowi lekturę pomocniczą do wykładów z zakresu przedsiębiorczości oraz edukacji finansowej, z pewnością zainteresuje też bankowców, pośredników finansowych i doradców.
Analiza biznesowa w IT. Lessons learned O analizie biznesowej praktycznie Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej. Książka Karoliny Zmitrowicz, uznanej specjalistki do spraw analizy biznesowej, inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami, uzupełnia tę lukę. Wprowadzając w temat i kompleksowo go omawiając, autorka czerpie równocześnie z obserwacji, doświadczeń i praktyk - tych, które działają, i tych, które nie sprawdzają się w różnych obszarach analizy biznesowej. Dostarcza tym samym wskazówek dotyczących aspektów i obszarów stanowiących największe wyzwania w pracy analityka, takich jak: Prawidłowe planowanie pracy pod kątem celów i oczekiwanych rezultatów Precyzyjne wyrażanie myśli i przekładanie ich na udokumentowany zapis Uwzględnianie punktu widzenia wszystkich interesariuszy Przykładanie odpowiedniej wagi do inżynierii wymagań Wdrażanie zasad AB w projektach z różnych branż
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?