W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Globalny kryzys finansowy lat 2007-2009 ujawnił wiele zagrożeń dla systemu finansowego związanych z działalnością instytucji finansowych ważnych systemowo. Ze względu na swoją wielkość, wewnętrzne powiązania, złożoność, działalność transgraniczną generowały one ryzyko systemowe. Skłoniło to władze publiczne do udzielenia pomocy na niespotykaną dotąd skalę. Wysokie koszty interwencji podjęte w celu stabilizacji tych instytucji zwróciły uwagę na problem efektywności i skuteczności tych działań. Niniejsze opracowanie jest rozwinięciem owej problematyki. Celem monografii jest omówienie mechanizmów stabilizacji banków ważnych systemowo w czasie kryzysu lat 2007-2009, a następnie porównanie efektywności i skuteczności przeprowadzonych programów interwencji publicznych w Stanach Zjednoczonych i krajach strefy euro w latach 2008-2014. Książka łączy rozważania teoretyczne z badaniami empirycznymi."Monografia naukowa porusza ważną i aktualną problematykę dla sektora bankowego, jak i całego sektora finansowego, zarówno dla nauki i teorii finansów, jak też praktyki gospodarczej. Podjęta problematyka i sposób jej ujęcia są oryginalne i twórcze. Autorka przeprowadziła szerokie studia literaturowe, bazując na ponad 300 pozycjach bibliograficznych, w dużej mierze anglojęzycznych". Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Waliszewskiego, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Wyścig o metale niezbędne ludzkości do produkcji czystej energii oraz rozwoju cyfrowych technologii powoduje spustoszenie w środowisku naturalnym, wstrząsy polityczne i wzrost przemocy. Jak możemy temu zaradzić? Australijski milioner planuje wydobywanie minerałów z dna oceanu. Nigeryjscy zbieracze śmieci ryzykują własne życie, odzyskując e-odpady. Wspierany przez Billa Gatesa przedsiębiorca wykorzystuje sztuczną inteligencję, by szukać złóż metali w Arktyce. Razem z milionami ludzina całym świecie rywalizują o odnalezienie i wydobycie metali niezbędnych dla dwóch kluczowych technologii: internetu oraz energii odnawialnej. Vince Beiser wskazuje piętę achillesową przejścia na zieloną energię oraz rozwijania technologii cyfrowych – gwałtownie rosnące zapotrzebowanie m.in. na lit, miedź i kobalt, surowce niezbędne do przemysłowej produkcji komputerów, telefonów komórkowych czy samochodów elektrycznych. Eksploatowanie kolejnych złóż oraz szukanie nowych sposobów pozyskania zasobów strategicznych niestety często odbywa się jednak kosztem ludzi oraz planety. Beiser rozmawia z osobami związanymi z przemysłem wydobywczym w różnych częściach świata i opowiada o ogromnych szkodach, jakie już dziś powoduje wyścig o najważniejsze metale. Udowadnia też, że może być jeszcze gorzej, choć nie pozostawia czytelnika z tym gorzkim stwierdzeniem – pokazuje bowiem, jak możemy zminimalizować skutki wyrządzonych do tej pory zniszczeń. To wnikliwe spojrzenie na przerażający, choć potencjalnie obiecujący nowy świat. Vince Beiser analizuje mroczne kulisy przejścia na czystą energię. Rezultat jest jednocześnie fascynujący i pouczający – lektura obowiązkowa dla każdego, komu leży na sercu przyszłość.– Elizabeth Kolbert, autorka książki Szóste wymieranie oraz Pod białym niebem. Natura przyszłości Koniecznie przeczytajcie tę książkę. Jeżeli jakimś cudem uda nam się rozwiązać problemy związane ze zmianami klimatu oraz paliwami kopalnymi, Beiser ma już w zanadrzu całą puszkę Pandory nowych problemów, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Lektura dająca wiele do myślenia. – Mark Kurlansky, autor książek Dzieje soli oraz Dorsz. Ryba, która zmieniła świat Vince Beiser jest nagradzanym dziennikarzem pracującym głównie w Los Angeles. Relacjonował wydarzenia z ponad stu krajów, stanów, prowincji, emiratów, królestw, terytoriów okupowanych, terenów wyzwolonych, obszarów ziemi niczyjej oraz terenów dotkniętych katastrofami. Ujawnił warunki panujące w najcięższych więzieniach Kalifornii, szkolił się z oddziałami wyjeżdżającymi do Iraku, jako jeden z pierwszych relacjonował katastrofy na Haiti oraz w Nepalu, a także podążał za innymi historiami na całym świecie, publikując między innymi dla „ Wired”, „The Atlantic”, „Harper’s”, „The Guardian”, „GQ”, „The Village Voice”, „The Nation”, „Mother Jones”, „Playboy”, „Rolling Stone”, „The Wall Street Journal Magazine”, „The Los Angeles Times” oraz „The New York Times”. Jego pierwsza książka, The World in a Grain, była nominowana do PEN/E.O. Wilson Literary Science Writing Award, nagrody przyznawanej utworom będącym przykładem doskonałości literackiej w dziedzinie nauk ścisłych i biologicznych, a także do nagrody California Book Award.
Czy wiesz, jak zamienić swoją wiedzę specjalistyczną i doświadczenie w biznes, który przynosi stabilne dochody i pozwala działać na własnych zasadach? Jeśli jesteś coachem, trenerem, konsultantem, mentorem lub doradcą – ta książka jest dla ciebie. Donald Miller, autorytet w branży doradczej z ponad 20-letnim doświadczeniem, pomoże ci zbudować solidne fundamenty i skutecznie rozwijać swoją firmę. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: przygotować od zera portfolio usług, które będziesz sprzedawać zaprojektować atrakcyjną stronę internetową, która przyciągnie dopasowanych do ciebie odbiorców stworzyć własną społeczność lub dołączyć do już istniejącej, aby wspomóc swój rozwój osobisty i rozwój swojej firmy generować listę potencjalnych klientów i nią zarządzać pisać i automatyzować e-maile sprzedażowe utworzyć lejek marketingowy i drabinę produktów wyznaczać realistyczne cele biznesowe i je realizować obsługiwać klientów w taki sposób, aby ci zadowoleni przekonywali kolejnych klientów do skorzystania z twoich usług. Marka osobista oparta na twojej wiedzy jest bez sensu, jeśli twój klient nie wie, co sprzedajesz, jak zmieni to jego życie na lepsze i co powinien zrobić, aby to kupić! Bez względu na to, czy chcesz zbudować markę trenera szkoleń, coacha, prawnika, architekta lub inną̶ przeczytaj książkę Zarabiaj na swojej wiedzy, a twoi klienci podziękują ci za zmianę ich życia na lepsze. Ty natomiast podziękujesz Donaldowi Millerowi, autorowi tej książki, za to, że klienci sami cię znajdują i to konkretnie z tobą chcą współpracować! - Paweł Jaczewski, trener i mówca DONALD MILLER pomógł już tysiącom klientów sprecyzować przekaz marketingowy, dzięki czemu ich działalność nabrała rozpędu. Jest prezesem firm StoryBrand i Business Made Simple, gospodarzem kanału Coach Builder na YouTubeie, a także autorem kilku książek, w tym bestsellerów Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki i How to Grow Your Samll Business.
Zielona ścieżka sukcesu. Praktyczny przewodnik dla małych i średnich firm w zarządzaniu środowiskowym Wszystko, co musisz wiedzieć o raportowaniu zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju Ochrona środowiska naturalnego i wpływ biznesu na jego stan to temat, który coraz intensywniej angażuje zarówno opinię publiczną, jak i instytucje zarządcze Unii Europejskiej. W efekcie pojawiają się przepisy nakładające na przedsiębiorstwa nowe obowiązki w tym obszarze. Takie jak choćby unijna dyrektywa CSRD, która weszła w życie w 2022 roku. W pierwszej kolejności obejmuje ona obowiązek raportowania zrównoważonego rozwoju przez duże przedsiębiorstwa (tzw. raportowanie ESG), jednak z uwagi na zasadę przejrzystości w łańcuchu wartości wymogi te są przenoszone także na ich dostawców i dystrybutorów a więc głównie małe i średnie firmy. Dla wielu podmiotów z sektora MŚP to nowy temat, a procedury okazują się niełatwe do wdrożenia. Można co prawda skorzystać z usług firm doradczych, ale ten rynek nie jest jeszcze wystarczająco rozwinięty. Dodatkowo korzystanie z oferty doradztwa w zakresie zarządzania środowiskowego wiąże się zwykle ze sporymi kosztami. Optymalnym rozwiązaniem jest ta publikacja: wszechstronny przewodnik po zagadnieniach związanych z raportowaniem środowiskowym, skierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. Zawiera nie tylko teoretyczne podstawy, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia i wskazówki, które pomogą skutecznie zaangażować się w proces raportowania zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju.
Autorka omawia uwarunkowania i mechanizmy kształtujące ścieżki kariery kadr kultury pracujących w publicznych instytucjach kultury w Polsce. Złożoność tego zjawiska organizacyjnego pokazuje dzięki zastosowanej strategii badawczej – instrumentalnemu studium przypadku. W procesie interpretacji danych empirycznych autorka sięga do teorii neoinstytucjonalnej i zjawiska konkurujących logik instytucjonalnych. Pokazuje, że w dziedzinie zarządzania ścieżkami kariery kadr kultury dochodzi do spotkania co najmniej trzech logik instytucjonalnych: logiki kultury, profesjonalizmu oraz menedżeryzmu, które konkurują ze sobą w praktyce zarządzania karierą w publicznych instytucjach kultury. Każda z tych logik wnosi do codzienności pracy w publicznych instytucjach kultury nie tylko różne praktyki i metody działania, lecz także odmienne sposoby myślenia, wartościowania i postrzegania rzeczywistości, w istotny sposób wpływając na kształt ścieżek kariery kadr kultury.
U źródeł koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw leżą szlachetne pobudki. Jest to przekonanie, że misja podmiotów gospodarujących polega nie tylko na maksymalizacji zysku, ale również na uczestnictwie w rozwiązywaniu istotnych problemów społecznych i środowiskowych. Praktyka gospodarcza dostarcza coraz większej liczby przykładów pożytecznych i godnych pochwały odpowiedzialnych praktyk. Również w tej dziedzinie nie brak jednak oportunistów, którzy mimo składanych deklaracji nie biorą na siebie odpowiedzialności, tylko cedują ją na inne podmioty. Zjawisko to jest coraz powszechniejsze wraz z postępującą globalizacją i wydłużaniem łańcuchów dostaw. Autor zwraca w książce uwagę na konieczność zmiany perspektywy rozważania społecznej odpowiedzialności – z poziomu indywidualnego na wymiar łańcucha dostaw. Podejmuje także próbę kwantyfikacji zjawisk związanych ze społeczną odpowiedzialnością. Zaprezentowane wyniki wieloetapowych badań empirycznych umożliwiły konstrukcję teoretycznego modelu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Prezentowana monografia składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział stanowi wyjaśnienie istoty zarządzania programem, w którego ramach zawarto wprowadzenie do kluczowych koncepcji i typologii w zarządzaniu programem, podkreślając jego rolę jako narzędzia do realizacji celów strategicznych organizacji. Ponadto w rozdziale omówiono jego cykl życia oraz wybrane aspekty, takie jak strukturę organizacyjną programu, zarządzanie korzyściami oraz monitorowanie i kontrolę realizacji programu. W rozdziale drugim zwrócono uwagę na pojęcie sukcesu programu, omawiając jego definicje i kontekst. Co więcej, przedstawiono czynniki sukces programu zarówno z perspektywy kompleksowej, jak i w kontekście różnych nurtów badawczych. Rozdział kończy się prezentacją modeli oceny sukcesu, takich jak IPMA Project Excellence Baseline (IPMA PEB), P3M3: Portfolio, Programme and Project Management Maturity Model oraz badanie kondycji w ramach MSP® – Skuteczne Zarządzanie Programami. W trzecim rozdziale, dotyczącym problematyki i organizacji badań własnych, zawarto uzasadnienie problemu badawczego na podstawie analizy literatury, hipotezy i pytania badawcze, jak również cel pracy oraz cele szczegółowe w odniesieniu do badań empirycznych. Ponadto zaprezentowano model badawczy oraz szczegółową procedurę przeprowadzanych badań. W rozdziale tym przedstawiono również szczegółowy opis podmiotu badań, użytych metod badawczych oraz analizę rzetelności. Czwarty rozdział poświęcono prezentacji i omówieniu wyników badań . W pierwszej kolejności skupiono się na opracowaniu listy czynników wpływających na powodzenie programu, które kolejno poddano badaniom ilościowym. Następnie określono krytyczne czynniki sukcesu zarówno na poziomie ogólnym, jak i poszczególnych ról występujących w zarządzaniu programem. W dalszych krokach wyodrębniono kategorie oraz obszary sukcesu programu. Rozdział piąty szczegółowo omawia opracowany model oceny sukcesu w zarządzaniu programem, prezentując kompleksowo jego strukturę. W dalszej części rozdziału zaprezentowano proces przeprowadzenia oceny za pomocą opracowanego modelu oraz jego walidację przeprowadzoną na podstawie zebranych opinii asesorów IPMA biorących udział w ocenie projektów z wykorzystaniem modelu IPMA PEB. Przeprowadzone wywiady standaryzowane pozwoliły na weryfikację aplikacyjności modelu w praktyce zarządczej. Monografię zakończono podsumowaniem i wnioskami.
Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi kompleksu zagadnień związanych z automatyzacją i robotyzacją procesów biznesowych. Na potrzeby niniejszej książki przyjęto, że określenie „automatyzacja i robotyzacja procesów przemysłowych” odnosi się do procesów produkcyjnych (wytwórczych) i ma postać fizycznych urządzeń – robotów, manipulatorów, przenośników itp., natomiast „automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych” odnosi się przede wszystkim do procesów pomocniczych i zarządczych oraz jest realizowana za pomocą robotów software’owych. Według dr. hab. Krzysztofa Janasza, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, recenzenta książki: „Opracowanie porusza niezwykle istotne zagadnienia, które mają kluczowe znaczenie dla współczesnej gospodarki. W dobie czwartej rewolucji przemysłowej, zdominowanej przez technologie cyfrowe i sztuczną inteligencję, automatyzacja i robotyzacja stają się fundamentem nowoczesnego zarządzania organizacjami. Przedsiębiorstwa – niezależnie od sektora czy skali działania – stają w obliczu wyzwań związanych z koniecznością wdrażania rozwiązań automatyzujących procesy, co ma wpływ na ich konkurencyjność, efektywność oraz elastyczność operacyjną”. Dr hab. Karol Klimczak, prof. Politechniki Łódzkiej, w swojej recenzji podkreślił, że: „Książka jest niezbędnikiem dla każdego menedżera i przedsiębiorcy, który chce wykorzystać nowoczesne technologie, by zrewolucjonizować zarządzanie codziennymi operacjami biznesowymi. Autorki w przystępny sposób przedstawiają najnowsze trendy, wskazują korzystne strategie, metody planowania wdrożeń i techniki zarządzania automatyzacją. Na podstawie licznych przykładów RPA (robotic process automation) czytelnicy dowiedzą się, jak zwiększać wydajność i redukować koszty, uwalniając pracowników od powtarzalnych zadań".
Monografia stanowi kompendium wiedzy na temat istotnych metod i narzędzi rachunkowości zarządczej stosowanych w przedsiębiorstwach. Publikacja pozwala lepiej zrozumieć mechanizmy zachodzące w poszczególnych kalkulacjach – autor wyjaśnia bowiem wszystkie zawiłości obliczeniowe, które można w nich napotkać. W kolejnych rozdziałach książki omówiono problematykę ustalania wyniku finansowego w rachunku zysków i strat, kalkulacji kosztów, w tym dotyczących produkcji pomocniczej, rachunku kosztów, analizy progu rentowności i budżetowania. Dopełnieniem tych rozważań są zaprezentowane w monografii studia przypadków przedstawiające konkretne przykłady z praktyki gospodarczej, a także zadania do realizacji we własnym zakresie, co pozwala czytelnikowi utrwalić zdobytą wiedzę. Bez wątpienia autor porusza się swobodnie w zawiłościach rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów oraz umiejętnie łączy aspekty teoretyczne z praktycznymi. Z recenzji dra hab. Marka Kunasza, prof. US Wojciech Sadkowski– doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Finansów i Ekonomii Międzynarodowej Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach rachunku kosztów jakości, rachunkowości zarządczej, zarządzaniu jakością i analizie sprawozdań finansowych. Jest autorem licznych publikacji z zakresu zarządzania jakością, rachunkowości i jakości usług.
"Jeszcze NIE skończyłem" to wywiad-rzeka z Danielem Obajtkiem, przeprowadzony przez Wiktora Świetlika.Książka odsłania kulisy największych transakcji biznesowych we współczesnej Polsce, tajemnice rozmów politycznych i biznesowych, a także osobiste doświadczenia Obajtka związane z jego drogą na szczyt i ceną, jaką za to zapłacił.W publikacji poruszane są między innymi pytania o to, kto faktycznie podjął decyzję o fuzjach, dlaczego życie Obajtka przypomina dzień świstaka oraz jak dzieciństwo wpłynęło na jego relacje z ludźmi. Autorzy zapowiadają ostrą dyskusję o biznesie, polityce i Polsce, przedstawiając Obajtka w nieznanym dotąd świetle.Daniel Obajtek, były prezes Orlenu i obecny poseł do Parlamentu Europejskiego, w książce po raz pierwszy tak otwarcie mówi o kulisach zarządzania największym koncernem paliwowym w Polsce, politycznych i biznesowych układach oraz walce o wpływy.
Ken Blanchard i Randy Conley, czyli guru w dziedzinie przywództwa i ekspert od budowania zaufania, ponownie biorą na warsztat książkę Proste prawdy o przywództwie. Tym razem proponują inspirujący workbook, kształtujący postawy typowe dla przywództwa służebnego i sprzyjające budowaniu zaufania. Poważnym problemem współczesnego świata pracy jest brak zaangażowania pracowników, dlatego liderzy powinni szczególnie dużo uwagi poświęcać kwestiom budowania zaufania i służenia innym. Ten workbook to bogaty zbiór haseł zachęcających do refleksji, analiz i ocen, dzięki którym tydzień po tygodniu można zbliżać się do ideału lidera, dla którego przywództwo to służenie innym i który może liczyć na zaufanie swoich ludzi. Poszczególne proste prawdy ożywają na nowo, dzięki czemu możesz przełożyć je na rzeczywistość – swoją, swojego zespołu i swojej organizacji.
W dynamicznych czasach zmian, w jakich żyjemy i prowadzimy biznes, można opierać się na intuicji i przeczuciach. Można też sięgnąć po sprawdzone przykłady, zasady i wskazówki stosowane przez skutecznych, inspirujących liderów. O tym właśnie jest ta książka, która w przystępny i praktyczny sposób podpowiada, co może zrobić, już od zaraz, każdy lider i liderka, w pracy ze swoim zespołem i otoczeniem – nie tylko w kontekście przywództwa przez duże P, ale także w codziennych działaniach i decyzjach, przed jakimi stajemy w życiu zawodowym i prywatnym. Całość opiera się na filozofii podejścia służebnego i zaufania – dwóch fundamentach każdego lidera, który chce budować trwałe, wartościowe relacje i osiągać sukcesy. – Michał Zaborek, prezes House of Skills Proste prawdy o przywództwie. Workbook to inspirująca odyseja, która może gruntownie przemienić życie zarówno liderów, jak i ich zespołów. W dzisiejszym spolaryzowanym świecie pełnym niepewności Blanchard, Conley i Broadwell oferują mądrość, która łączy empatię, zaufanie i wszechstronność, stając się latarnią dla zagubionych przywódców. Uczą, jak być nie tylko budowniczym zegarów, lecz także wskazywać czas – czyli osiągać wspaniałe wyniki, równocześnie utrzymując dobre relacje i integrując pozorne przeciwieństwa. Są pierwszą kostką domina, która uruchomi proces prowadzący do transformacji twojego przywództwa - Piotr Karpowicz, wiceprezes zarządu ds. handlu w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem O AUTORACH Ken Blanchard jest współzałożycielem firmy Blanchard, uznanej na całym świecie firmy szkoleniowo-konsultingowej specjalizującej się w udzielaniu wsparcia liderom. Napisał ponad 65 książek, w tym słynnego Jednominutowego Menedżera. W 2005 roku został zaliczony w poczet Galerii Sław Amazona jako jeden z 25 najlepiej sprzedających się autorów wszech czasów. Randy Conley jest wiceprezesem firmy Blanchard i ekspertem w dziedzinie zaufania. Współtworzy program szkoleniowy Blanchard’s Building Trust i jest jednym ze współautorów książki Przywództwo wyższego stopnia, napisanej wraz z Kenem Blanchardem. Prowadzi nagradzanego bloga leadingwithtrust.com. Renee Broadwell pracuje w firmie Blanchard w roli starszego redaktora. Wspólnie z Kenem Blanchardem pracowała nad książką Servant Leadership w praktyce. Jak budować znakomite relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki. Sprawowała też opiekę redakcyjną nad kilkoma innymi jego książkami. Pisze i redaguje artykuły i wpisy na blogi. Współpracuje z różnymi działami firmy Blanchard przy projektach specjalnych.
Jaka przyszłość czeka największą europejską gospodarkę Do niedawna Niemcy jawiły się jako wzór sukcesu gospodarczego i politycznego. Wydawało się, że napędzany eksportem niemiecki model gospodarczy zapewnia pomyślność i dobrobyt, a Angela Merkel jest „prawdziwym przywódcą wolnego świata”. Zmiany geopolityczne z ostatnich lat pokazały jednak, że za wieloletnie uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu czy niemożność dotrzymania kroku firmom motoryzacyjnym z USA i Chin w wyścigu do elektromobilności Niemcy muszą zapłacić wysoką cenę. Wolfgang Münchau dowodzi, że słabości niemieckiej gospodarki narastały od dekad Neomerkantylistyczna polityka państwa, napędzana bliskimi relacjami między elitami przemysłowymi, finansowymi i politycznymi, sprawiła, że Niemcy – nadmiernie polegające na autorytarnej Rosji i Chinach – pozostały w tyle i nie były w stanie dostosować się do cyfrowej rzeczywistości XXI wieku. Ta książka wyjaśnia , dlaczego okres propserity w Niemczech dobiegł końca. Wolfgang Münchau nie pozostawia suchej nitki na przyczynach klęski niemieckiego korporacyjnego neomerkantylizmu w przygotowaniach do dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekonomicznych. - TIMOTHY GARTON ASH, autor m.in. książek Homelands. Historia osobista Europy,Obrona liberalizmu,Wiosna obywateli czyWolny świat Wolfgang Münchau opowiada fascynującą historię niemieckiego cudu gospodarczego, który się nie powiódł – przynajmniej na razie. Tym z nas, którzy zawsze wysoko cenili niemiecką pomysłowość i konkurencyjność, książka otwiera oczy, w przystępny sposób przedstawia problemy, lecz także wskazuje potencjał największej gospodarki europejskiej. - GAVIN ESLER, dziennikarz i pisarz, autor książek How Britain Ends i Britain is Better Than This Jeszcze kilka lat temu Niemcy uważano za gospodarczy wzór dla niemal całego świata. W Polsce całe pokolenia dorastały w przekonaniu, że jest to doskonale urządzony kraj, w którym wszystko jest przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Mówiło się o niemieckiej solidności, a firmy z tego kraju uchodziły za synonim jakości. Dziś są już raczej wzorem tego, czego nie powinno się robić. Popadły bowiem w degrengoladę, a jej historia jest niezwykle pouczająca. Właśnie o niej opowiada ta książka. Polecam tę opowieść o niemieckim festiwalu głupich kroków. - Tomasz Borejza, dziennikarz naukowy, autor książki Odwołać katastrofę Kaput Wolfganga Münchaua czyta się jednym tchem, co w przypadku książek dotyczących zagadnień ekonomicznych zdarza się nieczęsto. Autor jednak jest dziennikarzem – do tego nie byle jakim: przez lata kierował niemieckim wydaniem renomowanej gazety „Financial Times”. Jest wytrawnym znawcą problematyki gospodarczej swego kraju, a jego książka stanowi – jak sam zapowiada - „opowieść o wzroście i upadku giganta przemysłowego, który w swoim czasie osiągnął wielki sukces”. Pisze w niej otwarcie o „przemysłowym upadku Niemiec” i dodaje, że „niemiecki model gospodarczy wyczerpał się”. Uzasadnia to obszernie i ze swadą, chociaż w niektórych miejscach wywołuje niedowierzanie i chęć zweryfikowania swych twierdzeń. Dla polskiego czytelnika będzie to książka zaskakująca. Malo który bowiem naród tak bardzo uległ fascynacji gospodarczym sukcesem Republiki Federalnej, jak my. Niemcy miały być modelem. Autor tymczasem przekonuje, że polityka gospodarcza ostatnich kanclerzy Niemiec – od Helmuta Kohla po Olafa Scholza – to w dużym stopniu ciąg nietrafionych decyzji. Osobnym pytaniem pozostaje, w jakim stopniu „kaput” niemieckiej gospodarki wpłynie na Polskę, powiązaną z Republiką Federalną licznymi więzami. - prof. dr hab. Stanisław Żerko, niemcoznawca, główny analityk w Instytucie Zachodnim w Poznaniu, wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni Tę książkę po prostu trzeba przeczytać. Choćby po to, żeby zrozumieć, że słowa „deutsche Wirtschaft” nie powinny kojarzyć się nam z bezprzykładnym sukcesem gospodarczym, lecz z kryzysem o wymiarze systemowym. Trzeba ją przeczytać, aby dowiedzieć się, w jaki sposób gospodarka niemiecka, do niedawna przodująca w świecie, popadła w niewyobrażalne tarapaty. „Kaputt” po niemiecku znaczy popsuty, rozwalony, wykończony. Deutschland kaputt!? - Krzysztof Rak, analityk Instytutu Zachodniego w Poznaniu Niemiecka gospodarka nie urosła od czasu pandemii. Od dekady rozwija się też ponad dwa razy wolniej niż USA i prawie pięć razy wolniej niż Polska. Niemiecka stagnacja ma znaczenie, bo to największa gospodarka Europy, od której zależy, jak potoczą się gospodarcze losy krajów, takich jak Polska, które w dużym stopniu zależą od niemieckiej koniunktury, i całej Europy. Niemcy mają też znaczenie dla całego świata: to czy w przyszłości świat będzie wyglądał bardziej jak Europa, czego chciałaby większość jego mieszkańców, czy jak USA albo Chiny, w dużym stopniu zależeć będzie od tego co się stanie z niemiecką gospodarką. Znakomita książka Wolfganga Münchau pokazuje skąd się wzięła niemiecka stagnacja. Autor słusznie twierdzi, że Niemcy sami sobie zgotowali taki los. Ich gospodarka wpadła w tarapaty, bo niemieckie elity popełniły szereg fundamentalnych błędów: od uzależnienia się od taniego gazu od Putina, przez oddanie pola Chinom w nowych technologiach takich jak samochody elektryczne, roboty, wiatraki czy panele słoneczne, oraz bezsensowne wygaszanie elektrowni atomowych, po ekonomicznie absurdalną politykę fiskalnej anoreksji, permanentnego zaciskania budżetowego pasa, która spowodowała, że Niemcy przestały w siebie inwestować. W konsekwencji, wartość majątku publicznego w Niemczech w stosunku do PKB w ciągu ostatnich trzech dekad spadła o prawie połowę. Dekapitalizację Niemiec widać to nie tylko w statystykach, ale i gołym okiem: jak nigdy wcześniej w historii, Polacy są często zszokowani infrastrukturalnym zapóźnieniem Niemiec, od używania faksów, przez płacenie gotówką, po starzejące się autostrady. Co się stanie z Niemcami w przyszłości? Autor nie kusi się o gospodarcze prognozy, ale pokazuje co musi się zmienić, żeby niemiecka gospodarka odzyskała wigor. W naszym interesie jest, żeby tak się stało. - dr hab. Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, autor książki Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość Wolfgang Münchau– analityk gospodarczy, dziennikarz i publicysta koncentrujący się na zagadnieniach europejskiej gospodarki i Unii Europejskiej. W latach 2003–2020 związany z „Financial Timesem”. Współzałożyciel i dyrektor serwisu informacyjnego i analitycznego Eurointelligence i komentator tygodnika „New Statesman”.
Nie będzie następnego Billa Gatesa, który stworzy system operacyjny. Kolejni Larry Page czy Siergiej Brin nie wymyślą wyszukiwarki. Jeszcze jeden Mark Zuckerberg nie zaproponuje serwisu społecznościowego. Jeżeli kopiujesz tych ludzi, to znaczy, że niczego od nich się nie nauczyłeś. Zero to One pokazuje, jak budować firmy oparte na zupełnie nowych pomysłach, jak zamiast powielać w nieskończoność istniejące rozwiązania, tworzyć coś z niczego, przechodzić od zera do jednego. I chociaż nie ma formuły gwarantującej sukces, ta książka wyznacza kierunek myślenia o prawdziwej przedsiębiorczości. Daje czytelne wskazówki i nieszablonowe rady. Pokazuje, żeludzie sukcesu potrafią dostrzec wartość w nieoczekiwanych miejscachi żetechnologia jest cudem, gdyż za jej pomocą możemy osiągać więcej za mniej, dzięki czemu nasze możliwości wchodzą na wyższy poziom. Czytając Zero to one dowiesz się: jak zorganizować podstawy firmy i dlaczego nowopowstająca firma mająca źle zorganizowane podstawy nie może być naprawiona jak ważna są technologia i innowacje w tworzeniu firm (zero to one), zamiast powielanie tego, co działa w innych firmach (1 do n) jak tworzyć kulturę organizacyjną i jakich ludzi rekrutować do firmy, aby odnieść sukces dlaczego trzeba pogodzić się z tym, że twojej firmie zostanie przypięta łatka sekty, a nawet mafii. Ta książka to nowe, świeże pomysły, jak kreować wartość. – Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka Peter Thiel zbudował wiele wspaniałych firm. W książceZero to Onepokazuje, jak to zrobił. – Elon Musk, współzałożyciel PayPala, twórca i dyrektor generalny SpaceX i Tesla Motors Thiel wychował legion wyznawców i czytelników, którzy patrzą na świat przez pryzmat jego tez. Ja, nie będąc ani ich zwolennikiem, ani fanem Thiela, namawiam cię, żebyś przeczytał tę książkę, bo to jest scenariusz budowy świata, który Thiel właśnie wdraża. – Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator, autor książek i tech-realista To nie jest podręcznik strategii, ani tym bardziej samopomocowa beletrystyka biznesowa. Thiel i Masters proponują coś znacznie bardziej ambitnego: zwięzły wykład tego, jak działa kapitalizm w XXI wieku oraz tego, jak powinien myśleć przedsiębiorca, aby odnaleźć się w jego realiach. ̶ Marcin Giełzak, podkaster, przedsiębiorca, uczestnik sceny startupowej, autor książkiWieczna lewica PETER THIEL– współzałożyciel PayPala, doradca Donalda Trumpa od 2016 roku, jeden z pierwszych inwestorów w Facebooka, SpaceX i LinkedIn, założyciel Palantir Technologies, firmy tworzącej oprogramowanie wspomagające analityków w takich dziedzinach, jak bezpieczeństwo narodowe i globalne finanse. BLAKE MASTERS– inwestor venture capital i były kandydat do Senatu Stanów Zjednoczonych z ramienia Partii Republikańskiej w Arizonie. Pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w firmie inwestycyjnej Thiel Capital oraz prezesa Thiel Foundation. W 2012 roku był studentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Stanforda, jego szczegółowe notatki z wykładów Petera Thiela stały się sensacją w internecie. Współzałożyciel Judicaty, wyszukiwarki rozwiązań prawnych.
Ekonomia społeczna stanowi wyraz działań mających na celu troskę o poprawę sytuacji społeczeństwa funkcjonującego w realiach gospodarki nastawionej na maksymalizację zysku i ograniczanie kosztów. Poprzez oparcie się na takich wartościach jak: solidarność, partycypacja, odpowiedzialność i spójność społeczna zorientowana jest na realizację podstawowego celu, jakim powinna być poprawa jakości życia wszystkich obywateli. Efektywność gospodarowania ściśle wiąże się z przedsiębiorczością i innowacyjnością, ale także coraz wyraźniej z kształtowaniem prospołecznych postaw oraz aktywnością obywatelską we wszystkich sferach życiach gospodarczego. Niniejsza książka porusza szereg ważnych i aktualnych problemów należących do nurtu ekonomii i przedsiębiorczości społecznej. Podkreślono w niej także znaczenie i rolę innowacji (szczególnie innowacji społecznych) w rozwoju społeczno-gospodarczym oraz kwestie związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne. Tak rozległe spektrum poruszanych zagadnień pozwala Czytelnikowi spojrzeć z szerszej perspektywy na ważne tematy skupione wokół innowacji, środowiska oraz ekonomii i przedsiębiorczości społecznej. Analizy i diagnoza obecnej sytuacji w tym zakresie powinny zainteresować w szczególności pracowników naukowych oraz studentów nauk społecznych, jak też osoby chcące poznawać i wiedzieć więcej na temat aktualnych procesów, zjawisk społecznych, gospodarczych i środowiskowych.
W książce "Finanse przedsiębiorstw" Autorzy wskazują, w jaki sposób: przeprowadzić analizę progów rentowności, zarządzać zapasami, rozrachunkami i gotówką, określić wartość pieniądza w czasie, analizować koszt kapitału własnego i obcego, oceniać projekty inwestycyjne, wyceniać przedsiębiorstwo, mierzyć wartość przedsiębiorstwa. Każdy rozdział książki zawiera część wprowadzającą, teoretyczną, w której przedstawiono najważniejsze informacje umożliwiające przeprowadzenie analizy poszczególnych zagadnień. Atutem opracowania są szczegółowo rozwiązane i zinterpretowane przykłady. Książka zawiera także zadania o rozwiązania, których wyniki umieszczono w ostatniej części podręcznika. "Książka "Finanse przedsiębiorstw" () jest wartościową pozycją, która powinna być szeroko wykorzystywana przez studentów kierunków: ekonomia, zarządzanie, finanse i rachunkowość oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów, tam, gdzie wykładane są: finanse przedsiębiorstw lub zarządzanie finansami przedsiębiorstw. () Można polecić ją także jako literaturę do zajęć () na studiach podyplomowych dla osób zatrudnionych w instytucjach finansowych, takich jak: banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy doradcze czy też zarządzających własnym przedsiębiorstwem. Może stanowić interesującą pozycję literaturową wykorzystywaną przez studentów, ale także praktyków chcących w sposób profesjonalny poznać wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstwa, oceny projektów inwestycyjnych, czy też oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa". dr hab. Bożena Kołosowska, prof. UMK
Interaktywne centra nauki to nowoczesne instytucje, które łączą edukację, naukę i rozrywkę, czyniąc osiągnięcia naukowe dostępnymi dla wszystkich. Jednak – jak wiele innych podmiotów rynkowych – funkcjonują dziś w warunkach dużej konkurencji, a to sprawia, że problem pozyskiwania i budowania lojalności klientów nabiera dla tych jednostek szczególnego znaczenia. Długotrwałe relacje z klientami, zwłaszcza instytucjonalnymi, takimi jak szkoły, przedszkola, instytucje oświatowo-kulturalne, biura podroży, firmy czy fundacje, są kluczowe dla rozwoju tego typu podmiotów. Budowanie lojalności takich klientów to proces długofalowy, złożony i wymagający zaangażowania zróżnicowanych zasobów. Szczególnie przydatnym w tym kontekście obszarem funkcjonalnym organizacji jest marketing, a zwłaszcza odpowiednio dobrane i zintegrowane ze sobą działania oraz instrumenty marketingowe.
Głównym celem autorek była ocena zależności, jakie występują pomiędzy poszczególnymi działaniami i instrumentami marketingowymi wykorzystywanymi przez interaktywne centra nauki w Polsce do budowania lojalności klientów instytucjonalnych a zachowaniami lojalnościowymi tych klientów. Przeprowadzone badania pozwoliły na zidentyfikowanie obszarów, które są szczególnie istotne w procesie budowania lojalności takich klientów. Oprócz walorów teoriopoznawczych opracowanie ma również znaczenie aplikacyjne. Może być między innymi użytecznym źródłem informacji dla osób, które jako pracownicy interaktywnych centrów nauki biorą udział w tworzeniu strategii (polityki) obsługi klientów instytucjonalnych w takich podmiotach.
Celem monografii jest prezentacja wpływu wprowadzenia jednolitych unormowań na wartość informacyjną sprawozdań finansowych i niefinansowych sporządzanych w warunkach upadłości, a także ukazanie ewolucji systemu prawa upadłościowego w okresie dwudziestolecia międzywojennego oraz jego genezy.
Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej przedstawiono otoczenie prawno-ekonomiczne przedsiębiorstw działających na ziemiach polskich w okresie dwudziestolecia międzywojennego, regulacje prawne upadłości oraz, w bardzo syntetycznej formie, regulacje rachunkowości obowiązujące w tym czasie. Część empiryczna natomiast powstała na podstawie autorskich badań historycznej dokumentacji księgowej i upadłościowej, zgromadzonej w archiwach państwowych.
Książka stanowi cenną pozycję literaturową dla osób zainteresowanych historią rachunkowości i upadłości oraz historią gospodarczą. Może być również źródłem wiedzy dla pracowników naukowych, doktorantów czy studentów kierunków ekonomicznych i prawnych, gdyż w znacznym stopniu wypełnia lukę badawczą w obszarze upadłości i sprawozdawczości polskich przedsiębiorstw działających w okresie dwudziestolecia międzywojennego.
Podręcznik dla praktyków i studentów Jak podejmować trafne decyzje marketingowe oparte na danych? Jak skutecznie analizować rynek i zachowaniaklientów? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w badaniach marketingowych? Nowe wydanie „Badań marketingowych" to kompleksowy przewodnik po metodologii badań rynkowych, dostosowany do realiów współczesnej gospodarki. Książka przedstawia kluczowe narzędzia analityczne, procesy badawcze oraz nowoczesne technologie wspierające podejmowanie decyzji marketingowych. Znajdziesz tu zarówno podstawy metod ilościowych i jakościowych, jak i praktyczne przykłady wykorzystania badań w segmentacji rynku, analizie konkurencji, ustalaniu cen, wyborzekanałów dystrybucji, analizie produktu, optymalizacji kampanii reklamowych, a także w badaniu satysfakcji i lojalności klientów . Podręcznik został stworzony z myślą o: studentach uczelni ekonomicznych i kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem, słuchaczach studiów podyplomowych i kursów z zakresu badań marketingowych, menedżerach i specjalistach odpowiedzialnych za strategie marketingowe w firmach, pracownikach agencji badawczych i konsultingowych, przedsiębiorcach, którzy chcą podejmować decyzje oparte na rzetelnych danych. Dzięki tej książce zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i analizy wyników badań marketingowych, a także nauczysz się prowadzić badania w internecie , wykorzystywać najnowsze technologie, w tym sztuczną inteligencję, w badaniach rynkowych.
Działasz jako freelancer, ale czujesz, że nie wykorzystujesz swojego potencjału i zarabiasz mniej, niż oczekiwałaś/eś? Chcesz zarabiać więcej, ale nie chcesz budować większej firmy, zatrudniać zespołu? Chcesz zbudować dodatkowe źródła dochodu, żeby zarabiać wtedy, gdy nie pracujesz?
Wkurza Cię, że wszystkie poradniki biznesowe podają przykłady dużych, zagranicznych marek, które nijak mają się do Twojej sytuacji soloprzedsiębiorcy?
Mam dla Ciebie książkę, po przeczytaniu której będziesz mieć mnóstwo nowych pomysłów na zwiększanie zysków w swojej firmie.
Książka „Freelancer 2.0” pokaże Ci, jak rozwinąć swoją działalność, korzystając z technik, jakie wdrażają duże firmy, tyle że na mniejszą skalę. I to niezależnie od branży, w której działasz!
To KURSOKSIĄŻKA, a więc połączenie kursu i książki. Wykonując zawarte w niej ćwiczenia, od razu przejdziesz do działania, wykorzystasz wiedzę w praktyce i przeniesiesz podane w książce pomysły na grunt swojej branży.
W kolejnych rozdziałach rozbierzemy na czynniki pierwsze:
W jakim punkcie jesteś jako freelancer. Z jakimi klientami pracujesz, z jakimi nie chcesz pracować, co Ci się opłaca, a co nie
Personę klienta. Określisz dokładnie profil Twojego idealnego klienta, co ułatwi Ci potem nie tylko tworzenie ofert, ale też działania marketingowe
Customer lifetime value klientów. Przyjrzymy się też Twoim zarobkom i ustalimy cel finansowy
Sposoby na zwiększanie liczbyobsługiwanych klientów, które może wykorzystać mały biznes
Techniki upsellingu, cross-sellingu i ich wykorzystanie w biznesie usługowym
Afiliację produktów i usług jako jeden ze sposobów, dzięki którym zwiększysz wartość każdej transakcji, zawieranej z klientem
Abonamenty i subskrypcje oraz customer experience. Jakie modele subskrypcyjne możesz wdrożyć we własnej firmie i jak to zrobić, żeby mieć lojalnych klientów.
Dodatkowe źródła dochodu. Poznasz trzy drogi do zbudowania dodatkowego źródła dochodu jako freelancer, które pozwolą oddzielić zarabianie pieniędzy od czasu, przeznaczonego na pracę.
Tworzenie własnych produktów, nie tylko edukacyjnych. W książce znajdziesz przegląd 15 różnych pomysłów na własny produkt (od kursów online, po narzędziowniki i kluby subskrypcyjne) oraz przykłady z polskiego rynku. Wybierzesz taki, który odpowiada Twoim potrzebom i jest w Twoim zasięgu.
Dla kogo jest ta książka?
dla freelancerów z różnych branż, nie tylko tych, którzy działają online
dla osób, które wychodzą z inicjatywą w biznesie, chcą lepiej zrozumieć swoich klientów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby
dla osób, które chcą rozbudować swoją ofertę i zwiększyć zyski z prowadzonej działalności
dla osób, które myślą o dodatkowych źródłach dochodu, niezależnych od czasu, poświęcanego na pracę
Czy to się sprawdzi w każdej branży?
To, co opisuję w książce, sprawdziłam na własnej skórze, przez lata prowadząc swój mały biznes. Sprawdzili to też moi kursanci i uczestnicy konsultacji.
W książce przytaczam przykłady freelancerów i solobiznesów z takich branż jak: copywriting, korekta, fotografia, kosmetyka, grafika, prawo, dietetyka, wirtualna asysta, szycie, rękodzieło, pieczenie tortów, nauka gry na instrumencie i śpiewu, coaching, usługi marketingowe, nauka języków, filmowanie, odbiory techniczne mieszkań, joga, BHP.
Ta książka to prawdziwy szwedzki stół. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie!
Dzięki tej książce:
zarobisz więcej pieniędzy, bo nauczysz się jeszcze lepiej dostrzegać niezaspokojone potrzeby klientów
oszczędzisz czas, bo zidentyfikujesz te działania, które zajmują Ci wiele godzin, a nie przynoszą zysków
zdobędziesz uznanie w oczach klientów, dopasowując ofertę do ich potrzeb i działając tak, jak działają duże marki i profesjonaliści
nauczysz się dostrzegać okazje, by zwiększać przychody ze współpracy z klientem, bez konieczności budowania zespołu i inwestowania pieniędzy
będziesz mieć więcej czasu dla rodziny i na przyjemności, jeśli pójdziesz za radami z książki i zbudujesz dodatkowe źródła dochodu, niezależne od czasu, poświęcanego na pracę
zgromadzisz mnóstwo pomysłów na dodatkowe działania w swojej firmie, które wyznaczą Ci ścieżkę rozwoju na kolejne lata
Książka została przygotowana przez zespół autorski składający się z dziewiętnastu ekspertów prowadzących badania oraz realizujących zadania w branży logistycznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia opisali priorytetowe kwestie funkcjonowania i rozwoju logistyki w ramach pól problemowych nauk o zarządzaniu i jakości. Na szczególną uwagę zasługuje interdyscyplinarne podejście do opisywania podejmowanych problemów, co było możliwe dzięki zaangażowaniu autorów reprezentujących uznane ośrodki naukowe.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?