W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Bestseller New York Timesa! Znany ekonomista Thomas Sowell obala mity leżące u podstaw ruchu na rzecz sprawiedliwości społecznej Walka o sprawiedliwość społeczną to wielka krucjata naszych czasów. Przemawia ona do wielu różnych ludzi z wielu różnych powodów. W książce Mity sprawiedliwości społecznej Thomas Sowell pokazuje, jak wiele powszechnych przekonań narosłych wokół tej koncepcji nie wytrzymuje konfrontacji z faktami. Niezależnie od atrakcyjności wizji sprawiedliwości społecznej, kluczową kwestią jest to, czy polityka sprawiedliwości społecznej doprowadzi nas do spełnienia tej wizji. Historia pokazuje, że polityka sprawiedliwości społecznej często wcale nie prowadzi do lepszych, lecz do gorszych a nierzadko katastrofalnych rezultatów. Chodzi więc o coś więcej niż ryzyko popełnienia błędów. Wszyscy ludzie są omylni, a zwolennicy sprawiedliwości społecznej niekoniecznie mylą się częściej niż inni. Problem w tym, że bojownicy o sprawiedliwość społeczną, święcie przekonani o słuszności swojej misji, pozostają często niezrażeni kosztami, faktami, a nawet jak na ironię niesprawiedliwością. W takim właśnie położeniu znajduje się dziś znaczna część zachodniego świata. Pytanie brzmi, czy w dalszym ciągu będziemy bezmyślnie forsować wizję sprawiedliwości społecznej, nie licząc się z tym, że może nas ona zaprowadzić do punktu bez powrotu.--
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, dostarcza aktualnej, sprawdzonej, użytecznej wiedzy o strategii biznesu. Zamiast wikłać czytelnika w szczegóły, zamiast rozbudzać wątpliwości, oferuje mapę dostępnej wiedzy, wyposaża w orientację w problematyce i ułatwia zrozumienie istoty rzeczy. Powstała w odpowiedzi na pytania zadawane przez menedżerów uczestników studiów MBA. Opiera się na światowej literaturze zarządzania strategicznego, która wprowadziła kluczowe pojęcia, badała ich użyteczność dla ?rm, krytycznie oceniała istniejącą wiedzę oraz dokonywała rzetelnego przeglądu wiedzy akademickiej o strategii. Książka ma pełnić rolę podręcznika, dlatego zawiera liczne przykłady - zarówno bardziej rozbudowane, jak też ilustracyjne, ułatwiające zrozumienie treści. Na koniec każdego rozdziału autor przedstawia w punktach najważniejsze ustalenia. Dla łatwości odbioru układ części podporządkowano sekwencji: zrozumieć sytuację strategiczną dokonać wyboru strategii wybrać zachowania strategiczne wdrożyć strategię. W idealnych warunkach strateg powinien procedować według takiej sekwencji. Idealne warunki występują jednak rzadko, zdarza się więc, że improwizacja zastępuje szczegółowe planowanie, a decyzje strategiczne są bardziej oparte na wyczuciu menedżera niż na wyniku drobiazgowych analiz. Dobrze jednak znać wymogi profesjonalnego zarządzania strategicznego, nawet jeśli nie zawsze mamy komfort sekwencji planowanie-działanie.
Szybko sprawdź wskaźniki kadrowe i procedury, uniknij błędów i nie zapomnij o niczym istotnym! Oszczędź sobie obliczeń lub przeszukiwania internetu!
Informator to ponad 80 tabel i zestawień - wszystkie ważne informacje kadrowe skondensowane w wygodnej formie. Znajdziesz w nim:
- 80 tabel i zestawień
- informacje z zakresu prawa pracy po zmianach z 2023 roku
- informacje dotyczące zatrudniania i zwalniania pracowników
- obowiązki stron umowy o pracę
- informacje o urlopach, wynagrodzeniach, ochronie rodzicielstwa
- informacje o kontrolach PIP.
Informator stanowi codzienne wsparcie dla specjalistów zajmujących się kadrami i płacami, księgowością oraz właścicieli firm i biur rachunkowych.
Ekonomika transportu to dziedzina ekonomii, która zajmuje się analizą i zarządzaniem kosztami oraz efektywnością transportu towarów i osób. W kontekście logistyki, ekonomika transportu odgrywa kluczową rolę, ponieważ transport jest jednym z podstawowych elementów łańcucha dostaw. W 11 rozdziałach książki zaprezentowano problematykę transportu z punktu widzenia potrzeb logistyka i logistyki, mając na uwadze funkcjonowanie globalnych łańcuchów dostaw. Książka jest skierowana do studentów kierunku logistyka pierwszego (licencjackiego i inżynierskiego) oraz drugiego stopnia, słuchaczy studiów podyplomowych oraz menedżerów logistyków różnych szczebli zarządzania.
Monografia zawiera kompleksowe spojrzenie na problem zależności między handlem zagranicznym krajów rozwijających się a wpływem otwartości handlu na zanieczyszczenie środowiska. W dobie globalizacji i liberalizacji handlu kraje rozwijające się zyskują nowe możliwości ekonomiczne, ale również stają przed wyzwaniami związanymi z ochroną środowiska. Jest to pierwsza tego typu publikacja na polskim rynku, która łączy obszerną analizę empiryczną z teorią ekonomiczną, skupiając się na dynamicznie rozwijających się gospodarkach. Przedstawiony autorski model umożliwia wieloaspektową ocenę tej zależności. Dzięki zastosowaniu metod ekonometrycznych praca dostarcza cennych wniosków na temat wpływu otwartości handlu na środowisko. Monografia składa się z czterech rozdziałów, które krok po kroku wprowadzają czytelnika w zagadnienia otwartości handlu, regulacji środowiskowych, koncepcji teoretycznych oraz wyników badań empirycznych. Opracowanie stanowi cenny wkład w debatę nad wpływem działalności gospodarczej na jakość środowiska, oferując jednocześnie praktyczne wskazówki dla polityki handlowej i ochrony środowiska.
Jeśli chcesz wiedzieć, czy pieniądze naprawdę rządzą światem, zajrzyj do tej błyskotliwie napisanej książki.Skąd się bierze bieda? Czy kryzysów ekonomicznych naprawdę nie da się uniknąć? Czy interwencja państwa w gospodarkę jest przekleństwem, czy też koniecznością? W tej wciągającej i dowcipnej książce autor, historyk gospodarki, odpowiada na te podstawowe pytania, a także w przystępny sposób przedstawia główne idee ekonomiczne oraz siły i dylematy kształtujące współczesny świat.Poszczególne rozdziały są poświęcone punktom zwrotnym w historii gospodarczej świata, w tym wynalezieniu pieniądza, narodzinom kapitalizmu i Wielkiemu Kryzysowi. Czytelnik poznaje zjawiska przedsiębiorczości i nierówności, wraz z autorem analizuje ekonomię behawioralną i kryzysy finansowe. W książce nie brakuje sylwetek myślicieli takich jak Adam Smith, Karol Marks czy John Maynard Keynes.Krótka historia ekonomii to inspirująca lektura zarówno dla czytelników dopiero poznających ekonomię, jaki i wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć historię gospodarczą oraz prawa rządzące nią od starożytności do czasów współczesnych.Niall Kishtainy wykładowca London School of Economics, dawniej doradca ds. polityki gospodarczej rządu brytyjskiego oraz członek Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych ds. Afryki. Jest autorem książek popularyzujących wiedzę o ekonomii i polityce.
Jeśli akceptujesz wszechobecną dziś filozofię narzekania, opartą na przekonaniu, że wszelkie zmagania są z góry skazane na niepowodzenie na skutek cudzych działań lub uwarunkowań, na które nie masz żadnego wpływu, to ta książka z pewnością nie jest dla Ciebie. Jeśli jednak nie masz ochoty na pielęgnowanie poczucia swojej bezradności i chcesz samodzielnie pokierować swoim losem, musisz zacząć od czegoś bardzo trudnego: od wzięcia pełnej odpowiedzialności za własne życie!
Z tej książki dowiesz się, że obarczanie innych winą za własne niepowodzenia jest ślepą uliczką. Przekonasz się, że przejęcie inicjatywy i samodzielne pokierowanie swoim losem szybko przyniesie Ci sukces. Znajdziesz tu wskazówki, dzięki którym nauczysz się odpowiedniego nastawienia psychicznego, pomocnych postaw, a także konkretnych umiejętności przydatnych w pokonywaniu tego, co jest uważane za hamulec sukcesu - czy będzie to poziom wykształcenia, obecne dochody, płeć, czy pochodzenie społeczne. Dowiesz się, od czego konkretnie zależy uzyskiwanie najlepszych wyników, jak zarządzać czasem i dobrze zaplanować swój sukces, a także na czym polega potęga komunikacji i co doprowadzi Cię do bogactwa w każdym możliwym aspekcie!
Nie można osiągnąć więcej niż to, czego oczekujesz!
Brian Tracy
Łatwo uwierzyć w niebezpieczny mit, że aby osiągnąć prawdziwy sukces, wystarczy więcej i ciężej pracować. Jeśli popełniasz ten błąd, najpewniej ciągle się starasz i podejmujesz coraz to nowsze działania, a oczekiwany triumf nie nadchodzi. Zamiast tego odczuwasz zmęczenie i konsternację. Zastanawiasz się, czy może trzeba jeszcze bardziej zwiększyć swoją produktywność? Odpowiedź brzmi: nie. Potrzebujesz strategicznego sposobu myślenia.
I tego właśnie nauczysz się dzięki tej książce. Dowiesz się, czym właściwie jest produktywność. Przekonasz się, że jeśli dobrze wykorzystasz umiejętność długoterminowego i mądrego myślenia, zaczniesz działać skutecznie. Znajdziesz też własny sposób na rozwijanie talentów. Ta zmiana zajmie Ci zaledwie siedem dni, w ciągu których będziesz odpowiadać sobie na pytania i wykonywać proste ćwiczenia. W rezultacie określisz swoje długoterminowe cele, zidentyfikujesz najlepszą strategię szybkiego osiągnięcia każdego z nich i zdobędziesz cenne umiejętności, takie jak koncentracja na jednym zadaniu i zadawanie właściwych pytań. I tak sprawisz, że Twoje działania wreszcie doprowadzą Cię do celu. Cennym uzupełnieniem treści jest dołączony do książki zestaw ćwiczeń, dzięki którym nauczysz się osiągać stan niczym niezmąconej koncentracji!
Przywództwo przyszłości. Jak stać się ultraliderem, który skutecznie przewodzi gdy nic dookoła nie jest stabilne i pewne Przywództwo przyszłości. Jak stać się ultraliderem, który skutecznie przewodzi gdy nic dookoła nie jest stabilne i pewne Michał Chmielecki Naukowcy od lat starają się zdefiniować i opisać charakter przywództwa, a debata na temat roli liderów we współczesnych organizacjach trwa od wielu lat. To dobrze, że tak się dzieje, gdyż przywództwo nieustannie się zmienia, a liderzy powinni ewoluować, by sprostać wyzwaniom coraz trudniejszej rzeczywistości. Jeśli jesteś liderem, który chce nie tylko przetrwać, ale także odnosić prawdziwe sukcesy to książka dla Ciebie. Oto przewodnik dla każdego, kto pragnie się stać ultraliderem nowym typem przywódcy gotowego na wyzwania przyszłości. Kim jest ultralider? Jak przekonuje dr Michał Chmielewski, autor między innymi Reputacji lidera i Anatomii lidera, to ktoś, kto nie tylko przystosowuje się do zmieniających się warunków, ale też sam je kształtuje. Ultraliderzy wyróżniają się ultraelastycznością, ultraświadomością i inteligencją kontekstualną. Są zawsze gotowi na nowe wyzwania i zdolni do szybkiego podejmowania decyzji. A teraz dzięki AI jest to o wiele prostsze, sztuczna inteligencja bowiem automatyzuje rutynowe działania i dostarcza niemal natychmiast potrzebnych danych. W książce znajdziesz nie tylko praktyczne rady (nigdy nie przestawaj się uczyć i zawsze bądź gotowy na zmiany!), ale także przykłady firm, które odniosły sukces dzięki nowoczesnemu podejściu do przywództwa. Z książki dowiesz się: Czym jest rzeczywistość VUCA 2.0 Kim są ultraliderzy i które kompetencje doskonalić, by stać się jednym z nich Jak przewodzić innym w niepewnych czasach i dlaczego warto budować relacje oparte na zaufaniu i współpracy Jak przy wykorzystaniu AI podnieść efektywność w firmie Rewolucyjny przewodnik dla liderów ery VUCA! Ultralider bohater biznesu przyszłości
Jak odkupić swój czas. Odblokuj się, odzyskaj wolność i stwórz własne imperium Bestseller Wall Street Journal! Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana. Dzięki tej książce: dowiesz się, jak szybko skalować swój biznes, a przy tym uniknąć wypalenia zawodowego przekonasz się, że wymiana pieniędzy na czas - czyli dosłownie odkupywanie wolnego miejsca w kalendarzu - umożliwia osiągnięcie nadzwyczajnego sukcesu finansowego W efekcie podczas budowania swojego imperium będziesz mniej pracować i czerpać z tego większą przyjemność. Ten bestsellerowy poradnik jest pełen praktycznych rozwiązań, które pozwolą Ci natychmiast zacząć odzyskiwać swój czas, a jednocześnie wdrażać procedury operacyjne i praktyki zatrudniania zapewniające szybki i solidny wzrost. Nauczysz się także - w życiu prywatnym i zawodowym - mądrze inwestować odzyskany czas, aby budować świetnie prosperującą firmę i wieść możliwie najlepsze życie. Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić Albert Einstein
Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko. Wydanie III poszerzone Brand marketing musi być prosty, jasny i docierać do swojego odbiorcy To trzecie wydanie bestsellera napisanego przez specjalistę, który wiele lat życia zawodowego spędził na zgłębianiu kwestii związanych z marketingiem towarów i usług. Autor, praktyk, korporacyjny menedżer wysokiego szczebla, nieustannie się doszkalał, a potem doradzał w tym zakresie swoim klientom. Wreszcie doszedł do wniosku, że wbrew pozorom marketing to prosta sprawa. By go praktykować z dobrym skutkiem, wystarczy zrozumieć, czym jest i na jakich mechanizmach bazuje. To, co jest naprawdę trudne, to dokonywanie właściwych wyborów. Tej sztuce Jarek Szczepański radzi poświęcić czas. A brand marketing? A zrozumienie zasad rządzących rynkiem? Kwestie związane z innowacjami i rynkową strategią marki? A skuteczność w działaniu czy to jako producenta, czy to jako detalisty? Te wszystkie zagadnienia przybliży Ci Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko. Trzecie wydanie bestsellera zostało poszerzone o rozdział w całości poświęcony formatom detalicznym, czyli różnym sposobom handlowania.
Ta błyskotliwa i aktualna książka jest dla wszystkich tych, którzy rozczarowali się konwencjonalnymi poradami dotyczącymi produktywności, a mimo to wciąż pragną robić znaczące rzeczy. Dzięki typowemu dla siebie połączeniu filozoficznej głębi i realistycznych technik Newport przedstawia podejście bardziej ludzkie, a na dłuższą metę także dużo skuteczniejsze. OLIVER BURKEMAN, autor książki "Cztery tysiące tygodni" Dzięki głębokim spostrzeżeniom popartym badaniami, analizami i przykładami z życia naukowców i artystów Cal Newport odkrywa lepszy sposób pracy - taki, który obiecuje więcej spokoju, jasności i kreatywności. GRETCHEN RUBIN, autorka książki "Projekt szczęście" *** RÓB MNIEJ RZECZY. PRACUJ W NATURALNYM TEMPIE. NIECH JAKOŚĆ STANIE SIĘ TWOJĄ OBSESJĄ. Autor bestsellerów "The New York Timesa" "Cyfrowy minimalizm" i "Praca głęboka" przedstawia przełomową filozofię, która pozwala dążyć do znaczących osiągnięć przy jednoczesnym unikaniu przeciążenia. Obecna definicja produktywności już się nie sprawdza. Zmusza nas, byśmy jako odpowiednik pożytecznego wysiłku traktowali gorączkowe zabiegi, co kończy się tworzeniem niemożliwie długich list zadań i nieustannym odbywaniem spotkań. Wszystko, co mamy do zrobienia, przytłacza nas, jesteśmy niemal doszczętnie wypaleni, musimy wybierać między poddaniem się niszczącej duszę kulturze pośpiechu a całkowitym odrzuceniem ambicji. Ale czy to naprawdę jedyny wybór? Na długo przed pojawieniem się brzdękających skrzynek odbiorczych i zapchanych harmonogramów najbardziej kreatywni i wpływowi w dziejach filozofowie, naukowcy, artyści i pisarze opanowali sztukę tworzenia wartościowej pracy o trwałym znaczeniu. W tej aktualnej i prowokującej książce Cal Newport wykorzystuje mądrość tych tradycyjnych pracowników wiedzy, aby radykalnie zmienić współczesne miejsca pracy. Opierając się na dogłębnych badaniach nawyków i sposobu rozumowania różnych myślicieli - od Galileusza oraz Izaaka Newtona po Jane Austen i Georgię O'Keeffe - przedstawia kluczowe zasady powolnej produktywności, bardziej zrównoważonej alternatywy dla bezcelowego przytłoczenia definiującego teraźniejszość. Łącząc krytykę kulturową z systematycznym pragmatyzmem, Newport dekonstruuje absurdy nieodłącznie związane ze standardowymi ujęciami produktywności, a następnie krok po kroku udziela porad dotyczących kultywowania powolniejszych, bardziej humanitarnych rozwiązań. Dynamiczne, świeże przemyślenia dotyczące zarządzania obciążeniem pracą, wprowadzenie zmian sezonowych, przesunięcie produktywności w kierunku jakości w długim terminie - ta książka zawiera mapę drogową pozwalającą uniknąć przeciążenia i wdrożyć bardziej ponadczasowe rozwiązania w zakresie dążenia do znaczących osiągnięć. Świat pracy czeka nowa rewolucja. Powolna produktywność jest dokładnie tym, czego potrzebujemy. Cal Newport - profesor informatyki na Uniwersytecie Georgetown, gdzie jest członkiem założycielem Centrum Etyki Cyfrowej. Autor bestsellerów "The New York Timesa", w których szerokiej publiczności przybliżył kwestie znajdujące się na styku technologii, produktywności i kultury. Jego książki sprzedały się w milionach egzemplarzy i zostały przetłumaczone na ponad czterdzieści języków. Newport często współpracuje także z "The New Yorkerem" i jest gospodarzem popularnego podkastu Deep Questions. Z żoną i trzema synami mieszka w Takoma Park w stanie Maryland.
W ciągu ostatniego stulecia ubóstwo na świecie było w dużej mierze postrzegane jako problem techniczny, wymagający jedynie odpowiednich rozwiązań eksperckich. Jednak eksperci zbyt często zalecają przeprowadzanie doraźnych operacji, nie zajmując się systemowymi czynnikami politycznymi, które w pierwszej kolejności doprowadzają do powstania problemów. Co więcej, tworzą oni mimowolną zmowę z życzliwymi autokratami, pozostawiając im jeszcze więcej okazji do naruszania praw ubogich. W „Tyranii ekspertów” ekonomista William Easterly, autor bestsellera „The White Man’s Burden”, śledzi historię walki z globalnym ubóstwem, pokazując nie tylko, jak stosowane taktyki zdeptały indywidualną wolność ubogich na świecie, ale również, jak stłumiły potrzebną debatę na temat alternatywnego podejścia do rozwiązania ubóstwa – wolności. Prezentując bogactwo najnowocześniejszych badań ekonomicznych, W. Easterly dowodzi, że tylko nowy model rozwoju, oparty na poszanowaniu indywidualnych praw ludzi w krajach rozwijających się, który jednocześnie przyjmuje, że niekontrolowana władza państwowa jest problemem, a nie rozwiązaniem, będzie w stanie raz na zawsze położyć kres globalnemu ubóstwu.
„Niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość, w niczym nie będzie ona przypominać przeszłości”. Ta oryginalna książka w przekrojowy sposób wyjaśnia, jak w konsekwencji obecnej struktury demograficznej i globalizacji wkrótce dojdzie do poważnych zmian na całym świecie. Deflacyjne wiatry w ciągu ostatnich trzech dekad wynikały przede wszystkim z ogromnego wzrostu dostępnej podaży pracy na świecie, ze względu na bardzo korzystne trendy demograficzne oraz wejście Chin i Europy Wschodniej do światowego systemu handlu. Jaki obrót przybierze jednak rzeczywistość w obliczu nadchodzącej zapaści demograficznej? Autorzy wyjaśniają, jak dotychczasowe trendy demograficzne gwałtownie się odwracają, a globalizacja traci swój impet. W rezultacie starzejące się społeczeństwa spowodują wzrost inflacji i stóp procentowych, a zadłużona światowa gospodarka straci na wydolności. W rysującej się wizji przyszłości autorzy dopatrują się również spadku nierówności społecznych, jednak czy to wystarczająco pocieszająca perspektywa w obliczu nowych nadciągających problemów związanych z demencją, populizmem, wysokością przyszłych emerytur i możliwością finansowania długu? Obejmując wiele czynników społecznych, politycznych, a także tych bardziej czysto makroekonomicznych, autorzy stawiają złożoną i ciekawą wizję przyszłości.
Organizer dla kadrowej to świetne narzędzie do usprawnienia w pracy dla każdej osoby, która zajmuje się kadrami i płacami zawodowo. Dzięki niemu zaplanujesz swoje obowiązki, umilisz swój dzień i uporządkujesz wszystkie najważniejsze sprawy.
Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie ma wpływ na skuteczne realizowanie podstawowego celu działania przedsiębiorstwa, jakim jest pomnażanie bogactwa właścicieli, realizowane dzięki zwiększaniu wartości przedsiębiorstwa. Zastanawiając się nad strategicznym podejściem do zarządzania płynnością finansową, warto sobie odpowiedzieć na pytania dotyczące optymalnego poziomu składników kształtujących poziom płynności w przedsiębiorstwie, takich jak: należności, zapasy czy środki pieniężne. Ilość zamrożonego w nich kapitału rzutować będzie na realizację podstawowego celu zarządzania przedsiębiorstwem. Adresatami książki są zarządy, członkowie rad nadzorczych, inwestorzy i doradcy, wyższa i średnia kadra menedżerska (zarówno z działów finansowych, jak i niefinansowych), uczestnicy studiów podyplomowych i szkoleń z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw, zarządzania płynnością finansową ukierunkowanego na wzrost wartości przedsiębiorstwa, studenci zarówno studiów licencjackich, jak i magisterskich oraz doktoranckich.
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii. W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce. Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie. Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych. Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów. Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski.
Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów:
• o szybko zmieniających się wymaganiach,
• pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany,
• dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju.
W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności.
To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu.
W marketingu doświadczeń:
• oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów,
• traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości,
• stosuje nowatorskie metody zarządcze.
Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
Książka „Kalkulacja i rachunek kosztów. Od teorii do praktyki" to opracowanie dla każdego, kto chce poznać nie tylko teorię, ale i praktyczną stronę wybranych narzędzi rachunkowości, a mianowicie kalkulacji kosztów i rachunku kosztów. Jej szczególną zaletą - poza przystępnym i rzetelnym przedstawieniem podwalin teoretycznych - są liczne przykłady z praktyki gospodarczej oraz zadania wraz z rozwiązaniami i komentarzami.
Czytelnik zapoznając się z treścią niniejszej publikacji może nabyć wiedzę i umiejętności cenione przez pracodawców. Wśród zaprezentowanych zagadnień można wymienić:
• klasyfikowanie kalkulacji kosztów,
• wyodrębnianie obiektów kosztów i jednostek kalkulacyjnych kosztów,
• określenie funkcji i zadań rachunku kosztów,
• poznanie odmian rachunku kosztów,
• odróżnianie kosztu od nakładu i wydatku środków pieniężnych,
• klasyfikowanie kosztów na potrzeby kalkulacji i rachunku kosztów,
• ustalanie wartości kosztów rodzajowych,
• ustalanie kosztu jednostkowego w ramach różnych metod kalkulacji,
• rozliczanie kosztów w ramach rachunku kosztów pełnych,
• rozróżnianie i wyodrębnianie kosztów zmiennych i kosztów stałych,
• ustalanie wyniku w konwencji rachunku kosztów zmiennych,
• przeprowadzanie procedur obliczeniowych w ramach rachunku kosztów postulowanych,
• wskazanie kierunków doskonalenia kalkulacji i rachunku kosztów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?