W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
INNOWACJE ? FINANSE Książka w sposób pozbawiony naukowego żargonu przedstawia istotę przełomowych innowacji finansowych. Autor rozpatruje innowacje finansowe w kontekście technologicznym i demograficznym oraz prezentuje ich teorię, unikając podziału na dobre, zwiększające produktywność, oraz złe, służące finansjalizacji i zarządzaniu ryzykiem. Monografia jest podzielona na trzy części. Pierwsza pomoże studentom przygotować się do egzaminu z teorii innowacji, gdyż stanowi przegląd teorii innowacji wytwórczych i finansowych. Druga opisuje proces zarządzania innowacjami, dzięki czemu jest cennym źródłem wiedzy dla praktyków gospodarczych. Trzecia w sposób zwięzły charakteryzuje przełomowe innowacje finansowe i poszerza horyzonty poznawcze osób pragnących zrozumieć ich istotę. Aby innowacje finansowe przynosiły poprawę jakości życia, proces ich wprowadzania powinien być monitorowany, nadzorowany i regulowany. Autor w sposób przekonujący argumentuje, że w usługach finansowych, podobnie jak w ruchu drogowym, powinniśmy wprowadzić zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników obrotu gospodarczego. Hybrydowy charakter świata współczesnych finansów nie pozwala na wyeliminowanie z finansów czynnika ludzkiego, wnoszącego w kalkulację cyfrową emocje i błędy. Nie można też utrzymywać status quo, w którym rutynę chroni urzędowy monopol na zaufanie do licencjonowanych pośredników finansowych. Monografia stanowi lekturę pomocniczą do wykładów z zakresu przedsiębiorczości oraz edukacji finansowej, z pewnością zainteresuje też bankowców, pośredników finansowych i doradców.
Analiza biznesowa w IT. Lessons learned O analizie biznesowej praktycznie Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej. Książka Karoliny Zmitrowicz, uznanej specjalistki do spraw analizy biznesowej, inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami, uzupełnia tę lukę. Wprowadzając w temat i kompleksowo go omawiając, autorka czerpie równocześnie z obserwacji, doświadczeń i praktyk - tych, które działają, i tych, które nie sprawdzają się w różnych obszarach analizy biznesowej. Dostarcza tym samym wskazówek dotyczących aspektów i obszarów stanowiących największe wyzwania w pracy analityka, takich jak: Prawidłowe planowanie pracy pod kątem celów i oczekiwanych rezultatów Precyzyjne wyrażanie myśli i przekładanie ich na udokumentowany zapis Uwzględnianie punktu widzenia wszystkich interesariuszy Przykładanie odpowiedniej wagi do inżynierii wymagań Wdrażanie zasad AB w projektach z różnych branż
Podstawy zarządzania ryzykiem. Jak wdrażać efektywne systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Wydanie VI W świecie pełnym niepewności skuteczne zarządzanie ryzykiem decyduje nie tylko o sukcesie, ale wręcz o przetrwaniu organizacji. Pandemia COVID-19, ekstremalne zjawiska pogodowe i wstrząsy geopolityczne to jedynie wierzchołek góry lodowej, gdy mowa o zagrożeniach, z jakimi organizacje i społeczeństwa będą się jeszcze mierzyć w XXI wieku. Efektywne zarządzanie ryzykiem umożliwia wybór optymalnej reakcji na poszczególne czynniki zagrożenia i w ten sposób wspiera podejmowanie najlepszych decyzji w organizacji. Ta książka pomoże zwiększyć poziom dyscypliny związanej z ryzykiem w przedsiębiorstwie. Kelly Barner, właścicielka i dyrektorka zarządzająca, Buyers Meeting Point To już szóste, zaktualizowane wydanie kompleksowego wprowadzenia do zagadnień ryzyka biznesowego i organizacyjnego. Treść książki jest w pełni zgodna z normą ISO 31000 i ze strukturą ramową COSO ERM. Omówiono tu kluczowe zasady zarządzania ryzykiem (zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w projektach) i planowania ciągłości działania, dokonano też przeglądu międzynarodowych standardów w tym zakresie. To wydanie uwzględnia również takie zagadnienia jak ryzyko cybernetyczne, wysoce nieprawdopodobne zdarzenia o wielkim wpływie i ryzyko zmian klimatycznych. Zawiera ponadto omówienie kwestii kultury ryzyka i apetytu na ryzyko, a także zagrożeń występujących w łańcuchu dostaw i tematyki sprawozdawczości w zakresie ryzyka. Poszczególne aspekty zostały zilustrowane rysunkami, schematami, wykresami, tabelami i podsumowaniami. Lektura tej książki umożliwi wszechstronną analizę każdego aspektu zarządzania ryzykiem! Paul McDonald, dyrektor do spraw ubezpieczeń grupowych, BAE Systems
101 technik copywritingu sprzedażowego. Zachęcaj. Zachwycaj. Zarabiaj Pisz teksty sprzedażowe jak rasowy copywriter Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję. Ta książka jest właśnie o tym, jak dobierać słowa i jak je ze sobą zestawiać. Podaje na tacy techniki sprzedawania słowem. Sprawdzone. Polecane przez światowej klasy copywriterów, zarówno legendarnych, jak i współczesnych. Techniki, których skuteczność potwierdzają badania z zakresu neuronauki i psychologii. Z przykładami z życia i z copywriterskiej praktyki. Przeczytaj, stosuj w swoich ofertach, kampaniach, opisach produktów. A potem patrz, jak działa copywriterska magia.
W filmie "Wilk z Wall Street" Jordan Belfort, w którego na ekranie wcielił się Leonardo di Caprio, stosuje System Linii Prostej Dotyczący Sprzedaży i Perswazji , by zmienić grupę nieudaczników, zarabiających poniżej przeciętnej, w skutecznych sprzedawców, którzy potrafią sprzedać wszystko każdemu. Tym razem Jordan zaprasza czytelników za kulisy, pokazując krok po kroku, jak odkrył nadzwyczajne techniki zdobywania wielkiego majątku z korzyścią dla siebie, swoich klientów i zespołów sprzedaży. Wszystkie te techniki, strategie i wskazówki zostały przetestowane i udowodniono, że sprawdzają się w praktyce.
„Umiejętności Jordana w szkoleniu i motywowaniu sprzedawców, niezależnie od ich miejsca na drabinie kompetencyjnej, nie mają sobie równych. Wśród personelu sprzedającego firmy Amcom zaszły natychmiast trwałe zmiany, a nasi pracownicy nigdy mocniej nie odczuwali sensu pracy zespołowej. Nie ma innego sytemu szkolenia sprzedażowego, który należałby do tej samej ligi.”
Tony Grist, były szef firmy Amcom
„Przesłanie Jordana Belforta nie tylko motywuje i inspiruje, ale stanowi także potężne narzędzie do osiągnięcia sukcesu. Poznanie jego strategii dochodzenia na szczyt powinno być obowiązkowe dla wszystkich!”
Brad Thomsen, były szef brokerów w Century 21 Real Estate Center
„Jordan jest jednym z najbardziej porywających i motywujących mówców na świecie. To, czego naucza o Systemie Linii Prostej, jest pierwsza klasa. Jeśli marzycie o tym, by dojść na szczyt jako sprzedawcy, nie możecie pominąć jego strategii!”
Craig Scoogie, dyrektor naczelny i wykonawczy NEXTDC
„Przedstawiona do recenzji monografia porusza bardzo istotne zagadnienia związane z nawiązywaniem współpracy horyzontalnej pomiędzy firmami działającymi w branży logistycznej. Temat jest ważny i aktualny. Kooperacja firm w łańcuchu dostaw umożliwia bowiem nie tylko optymalizację kosztów realizacji zleceń, ale również przekłada się m.in. na wyższy poziom świadczonych usług oraz pozwala zminimalizować niekorzystny wpływ na środowisko naturalne. Dobór tematu oraz sposobu rozwiązania problemu za pomocą modeli wykorzystujących teorię gier i metody optymalizacji wielokryterialnej w połączeniu z teorią liczb rozmytych ocenić należy bardzo pozytywnie”.
dr hab. Grzegorz Tarczyński, prof. UEW
„[…] monografia jest źródłem wartościowych treści, które wypełniają lukę w krajowym piśmiennictwie. Jej wyniki mogą dostarczyć rekomendacji wielu odbiorcom, tj. naukowcom i badaczom, studentom, absolwentom studiów, pracownikom firm i osobom zajmującym się współpracą”.
dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. WSL
Przedmiotem rozważań w niniejszej książce jest całościowe podejście do problematyki kształtowania marki pracodawcy, ujętej w kontekście zarówno teoretycznym, z uwzględnieniem procesu tworzenia jej struktury, jak i praktycznym, wynikającym z motywacji i zakresu działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa. Zaproponowany autorski model zależności między kształtowaniem marki pracodawcy a konkurencyjnością na rynku pracy wypełnia zidentyfikowaną lukę poznawczą w zakresie powiązań prowadzonych działań z efektami w postaci oddziaływań na elementy przewagi konkurencyjnej na rynku pracy.
Książka przełamuje bariery dzielące subdyscypliny zarządzania dzięki nawiązaniu do koncepcji, teorii i modeli spotykanych w literaturze krajowej i zagranicznej, odnoszących się zarówno do marki pracodawcy, jak i szerzej – do marki organizacji. Stanowi podstawę do zgłębiania problematyki budowania marki pracodawcy i zarządzania nią. Wychodzi naprzeciw potrzebom praktyki zarządzania, a także dydaktyki akademickiej w zakresie pogłębionej analizy procesu kształtowania marki pracodawcy warunkującej wzrost konkurencyjności na rynku pracy.
Wynikiem postępujących zmian w zakresie technologii, nowych modeli biznesowych, jak również innych czynników o charakterze demograficznym, gospodarczym i politycznym, a także skutków pandemii COVID-19 są rozważania teoretyczne oraz rozwiązania praktyczne w obszarze zarządzania ludźmi ukierunkowane m.in. na kształtowanie instrumentów wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi w realiach funkcjonowania współczesnych organizacji.
Prezentowane w monografii zagadnienia przybliżają kierunki badań prowadzone w katedrach zajmujących się problematyką zarządzania zasobami ludzkimi w polskich uczelniach. Zestaw opracowań poszukuje odpowiedzi na następujące pytania:
• Jakie są determinanty ryzyka personalnego we współczesnych organizacjach?
• Jakie są główne przyczyny odejść pracowników wiedzy?
• Jakie są możliwości wspierania aktywności zawodowej najuboższych seniorów?
• Jakie są oczekiwania wobec menedżerów zarządzających współczesnymi uczelniami?
• Jakie są możliwości wykorzystania analityki HR w zarządzaniu talentami?
• Jaka jest rola komunikacji w miejscu pracy?
• Jakie są efekty stosowania w praktyce współczesnych organizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu?
Złożoność, wielowymiarowość oraz aktualność podjętych problemów sprawia, że niektóre zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane, a prezentowane przez poszczególnych Autorów koncepcje stanowić mogą zalążek do dalszej dyskusji, badań i doskonalenia praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach.
Dynamicznie zmieniające się otoczenie stawia przed organizacjami nowe wyzwania w zakresie zarządzania ludźmi. Zwiększająca się różnorodność, w tym przede wszystkim wiekowa, oraz rozwiązania technologiczne zmieniające sposoby i charakter pracy to kluczowe - choć nie jedyne - czynniki, jakie powinny być brane pod uwagę podczas implementacji rozwiązań związanych z efektywnym zarządzaniem pracownikami we współczesnych organizacjach. Niniejsza publikacja przybliża wybrane aspekty zarządzania ludźmi, w tym:
• kształtowanie wizerunku pracodawcy,
• praca człowieka w warunkach nowoczesnych technologii,
• dobrostan pracowników,
• zarządzanie różnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności wiekowej.
Wielowymiarowość rozważań daje czytelnikowi możliwość zapoznania się z efektywnymi metodami i narzędziami zarządzania pracownikami w kontekście wyzwań gospodarki opartej na wiedzy. Zawarty w monografii zestaw zagadnień koresponduje z aktualnymi wyzwaniami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach sektora prywatnego i publicznego.
Złożoność podjętych problemów sprawia, że niektóre zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane, a prezentowane przez poszczególnych autorów koncepcje stanowić mogą zalążek do dalszej dyskusji, badań i doskonalenia praktyk zarządzania ludźmi. Tym samym monografia skierowana jest zarówno do badaczy, jak i praktyków zarządzania kapitałem ludzkim.
Nieautoryzowana historia Raya Dalio, słynnego menedżera funduszu hedgingowego z Wall Street Ray Dalio nie chce, abyś przeczytał tę książkę. Pod koniec 2022 roku miliarder i założyciel Bridgewater Associates, największego funduszu hedgingowego na świecie, odszedł z firmy, którą założył w swoim mieszkaniu 50 lat wcześniej. Ta wiadomość trafiła na pierwsze strony gazet. Ogromny sukces jego firmy, aura tajemniczości, częste wypowiedzi dla mediów, kontakty z celebrytami i bestsellerowa książka Zasady zapewniły mu podziw i sławę. Nagradzany dziennikarz „New York Timesa” Rob Copeland ujawnia jednak, że lansowane przez Dalio zasady to jeden z największych aktów arogancji i pychy we współczesnym świecie. W rzeczywistości przyczyniły się one do stworzenia toksycznej kultury paranoi i wbijania noża w plecy. To podróż do ekskluzywnego świata bogactwa i władzy. Szczere i bezkompromisowe spojrzenie na ból, jaki powodowała zasada „totalnej szczerości”, którą Dalio przedstawiał jako receptę na sukces w biznesie i spełnione życie. Copeland odsłania kulisy Bridgewater Associates i przedstawia szereg wyrazistych postaci, które niemal czciły Dalio, takich jak Jim Comey, były dyrektor FBI, David McCormick, niedawny kandydat do Senatu ze stanu Pensylwania, oraz wielu ludzi zmuszonych przekroczyć granicę swojej moralności – a wszystko to pod czujnym okiem charyzmatycznego lidera. To przestroga dla wszystkich tych, którym wydaje się, że umiejętność zarabiania dużych pieniędzy nie ma nic wspólnego ze zrozumieniem istoty natury ludzkiej. W końcu era miliardera-filozofa-króla ma swoją definiującą ją książkę. To skondensowany dreszczowiec literatury faktu. ? Bryan Burrough, autor Książki Barbarians at the Gate Najbardziej wstrząsająca, szokująca książka biznesowa, jaką kiedykolwiek czytałem –a zarazem najbardziej rozrywkowa. ? Bradley Hope, współautor książki Billion Dollar Whale, finalista Nagrody Pulitzera Niepokojąca, demaskatorska książka o wiodącym funduszu inwestycyjnym. Sugestywny obraz bezdusznego mikrozarządzania w bezwzględnym korporacyjnym świecie. ? „Kirkus” Rob Copeland ?dziennikarz „New York Timesa” specjalizujący się w finansach. Wcześniej przez wiele lat na łamach „Wall Street Journal” pisał o funduszach hedgingowych, publikował też artykuły o Dolinie Krzemowej oraz ukrytych światach ludzi zamożnych i wpływowych. Jego artykuły o Bridgewater Associates zostały nagrodzone przez New York Press Club; ponadto dwukrotnie otrzymał honorowe wyróżnienie Society of American Business Writers. Branżowe stowarzyszenie News Media Alliance przyznało mu tytuł „Rising Star” (wcześniej Top 30 Under 30). Jako komentator pojawia się w programie telewizyjnym „Good Morning America” sieci ABC, w National Public Radio i w innych znaczących sieciach informacyjnych.
Kolejna niepotrzebna książka. Czego dziś można się jeszcze nauczyć z książek? W czasach, gdy w internecie wszystkiego o wszystkim można się dowiedzieć, a o pieniądzach oraz o inwestowaniu każdy wie, że aby bezpiecznie i dobrze inwestować, trzeba swoje środki dywersyfikować; że najlepszym sposobem jest lewarowanie w nieruchomościach, bo nic nie zapewni ci tak dobrych i pewnych dochodów jak wynajem nieruchomości; że warto mieć w domu kilka złotych monet; że trzeba inwestować w akcje, żeby wspomagać gospodarkę; że obligacje państwowe są nie tylko pewną, ale też patriotyczną formą inwestowania; że gra na forexie przynieść może niesamowite korzyści finansowe; że kryptowaluty dają anonimowe i niezależne od systemu finansowego zyski; że jeśli jesteś przedsiębiorcą, to twoją najważniejszą inwestycją jest twoja firma; że nie wydaje się kapitału na zakup maszyn, samochodów czy czegokolwiek, jeśli można skorzystać z leasingu; że dobrodziejstwo dotacji państwowych lub unijnych daje niezwykłe możliwości rozwoju itd., itp.Jeśli to wszystko już wiesz, to masz łeb nabity po sam korek i jesteś świetnie wytresowaną ofiarą. W żadnym wypadku książki tej nie kupuj. Jest cienka niczym broszura, o wiele za droga jak na efekt 40 lat doświadczeń oraz wielomiliardowych sukcesów finansowych i nic ci nie da, bo w twojej głowie nie ma miejsca na choćby odrobinę nieszablonowej wiedzy. Kup sobie gazetę. Jest tańsza, zrozumiesz całą zawartą w niej propagandę i nie będziesz miał poczucia, jakby autor tamtejszego bełkotu próbował ci naubliżać.Ta książka jest o Życiowej Wiarygodności w dziedzinie Kompetencji Czasu i prezentuje historię teraźniejszą polskiego przedsiębiorcy oraz genezę myślenia wystandaryzowanego inwestora.Nic to dla ekstremistów swojego zadufania.
Magdalena Bobbe - profesjonalistka HR z ponad 15-letnim doświadczeniem we wszystkich obszarach HRM i firmach z wielu branż. Jej domeną jest implementacja zmian w firmach, a w szczególności strategii, kultury organizacyjnej, wartości i rozwoju przywództwa. Wspiera zarządy firm w przeprowadzaniu ludzi przez zmiany i kryzysy. Mocno zajmuje ją wpływ niedojrzałości menedżerskiej na kształtowanie kultury organizacyjnej, co konsumuje energię i w jaki sposób marnotrawiony jest potencjał ludzi poddanych niedojrzałemu zarządzaniu. Mentor, trener, coach.Książka podejmuje problem mobbingu z perspektywy osoby kierującej pracą HR-u. Mobbing jest problemem złożonym i dotyczy najczęściej jednostek, ale wpływa negatywnie na atmosferę w całej organizacji, która staje się bardzo toksyczna. Specyfika pracy w korporacji wymaga dobrej i efektywnej komunikacji, natomiast mobbing ją skutecznie zaburza. Szkody z tego tytułu dotyczą zasobów ludzkich, ale mają również negatywny wpływ na sferę ekonomiczną. Po lekturze tej książki możemy lepiej zrozumieć sytuację ludzi uwikłanych w mobbing i inne patologiczne zachowania w miejscu pracy. - Anna Makowska, prezes Krajowego Stowarzyszenia Antymobbingowego.Praca w działach HR kojarzy się z łatwym i przyjemnym zajęciem - często staje się zresztą obiektem żartów. W rzeczywistości członkowie takich zespołów pełnią funkcję wentylu bezpieczeństwa pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. Starając się zadowolić obie strony, czasami stają się ofiarami i jednych, i drugich. Tak było w przypadku Leny. "Ciuciubabka" to opowieść o chorej organizacji, której nie dało się już uzdrowić. Może być przestrogą dla wszystkich tych, którzy, zaciskając zęby, tkwią w toksycznym środowisku pracy. - Sylwia Pyzik, "Magazyn Rekruter"Historia Leny jest mocna i trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony. Autorka ukazuje brutalną rzeczywistość wielu firm, gdzie brak kultury pracy, szacunku do pracowników i patozachowania szefów są na porządku dziennym. Historia Leny to obraz smutnej prawdy, z którą wielu pracowników musi się zmagać. Książka "Ciuciubabka" jest również opowieścią o sile, woli walki i odpowiedzialności. Lena staje się swoistą "wojowniczką", której postawa może być inspiracją dla wielu, aby nie tylko przetrwać, ale także działać w zgodzie ze sobą i nie być obojętnym na patologiczne zachowania w miejscu pracy. - Iwona Bagińska-Michalewska, Stowarzyszenie HR NextKsiążka napisana z wielką wrażliwością i mądrością życiową. Porusza nie tylko ważne kwestie mobbingu, ale również skostniałego emocjonalnie, interpersonalnie i organizacyjnie środowiska biznesu, dla którego drugi człowiek staje się tylko narzędziem do osiągnięcia celu. Jest to książka przewodnik dla tych, którzy chcą zawalczyć o siebie i poszukują prawdy. Inspirująca lektura. Gratulacje! - Hanna Hernas-Kłys, psychoterapeutka
Wart miliardy dolarów spór o zasoby naturalne, które mogą przyczynić się do transformacji ekologicznej naszej planety Jeżeli świat poważnie myśli o przejściu na zieloną stronę mocy, czekają nas trudne decyzje. Stany Zjednoczone wraz z innymi krajami muszą odpowiedzieć na pytania o to, skąd oraz w jaki sposób pozyskać minerały niezbędne w gospodarce opartej na odnawialnych źródłach energii. Produkcja pojazdów o napędzie elektrycznym, paneli słonecznych, telefonów komórkowych oraz milionów innych urządzeń oznacza bowiem konieczność otwierania kolejnych kopalni litu, miedzi, kobaltu, niklu oraz metali ziem rzadkich. Nikt nie rozumie złożoności tego problemu lepiej niż Ernest Scheyder – reporter z pierwszej linii frontu globalnej bitwy o energię naszej przyszłości. To nie jest opowieść o aktywistach przykuwających się do drzew, ale o przemysłowych gigantach, naukowcach oraz decydentach walczących o najlepsze rozwiązania mające uratować planetę Gdy w grę wchodzi energia, nie ma prostych odpowiedzi. Scheyder maluje brutalnie szczery i szczegółowy obraz strategii niezbędnej do walki ze zmianami klimatycznymi oraz bezpiecznej niezależności energetycznej, ujawniając jednocześnie, w jaki sposób poszukiwanie „nowej ropy” wywiera bezpośredni wpływ na nas wszystkich. To pouczający raport na temat globalnej walki o kontrolę rynku surowców krytycznych. Rosnące użycie baterii oraz akumulatorów jest równoznaczne z rosnącym popytem na lit, kobalt, nikiel i miedź. Scheyder zabiera nas w wyjątkową podróż z samego dna najgłębszych kopalni świata na wyżyny globalnego systemu energetycznego. Demaskuje siły odpowiedzialne za bój o surowce krytyczne, od geopolitycznej rywalizacji pomiędzy Chinami a USA, do politycznych potyczek pomiędzy aktywistami ekologicznymi a najpotężniejszymi firmami wydobywczymi. Bez tej książki nie pojmiemy znaczenia surowców krytycznych, od których zależy transformacja energetyczna oraz nasza wspólna przyszłość. ?Chris Miller, autor książki Wielka wojna o chipy. Jak USA i Chiny walczą o technologiczną dominację nad światem Ernest Scheyder jest korespondentem agencji Reutera, specjalizuje się w transformacji energetycznej oraz stanowiących jej podwaliny minerałach. Wcześniejsze jego teksty traktowały o oleju łupkowym, polityce i środowisku. Scheyder pracował dla Associated Press oraz „ Bangor Daily News”. Urodził się w stanie Maine, jest absolwentem Uniwersytetu Maine oraz dziennikarstwa na Uniwersytecie Columbii. Więcej informacji na prywatnej stronie internetowej autora ErnestScheyder.com oraz platformie X (wcześniej Twitter) @ErnestScheyder.
Opowieści towarzyszą nam od niemalże początków życia społecznego. Każdego dnia coś opowiadamy i doświadczamy opowieści innych ludzi. Z książki dowiesz się jak opowiadać, aby zachęcić odbiorcę do refleksji i działania. Storytrening to przede wszystkim pewna perspektywa postrzegania storytellingu jako szansy spotkania się z odbiorcą we wspólnej przestrzeni znaczeń. Książka zawiera liczne schematy, modele, narzędzia czy też koncepcje związane z tworzeniem i opowiadaniem historii w celach sprzedażowych, marketingowych, edukacyjnych, czy też networkingowych. Znajdziesz tam ćwiczenia do samodzielnej praktyki lub do zastosowania na treningach i szkoleniach dotyczących marketingu narracyjnego, budowania marki osobistej lub ze storytellingu.
Badania przedstawione w ramach pracy koncentrowały się na pozarodzinnej sukcesji zarządzania. Większość przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, założonych w latach dziewięćdziesiątych, jest w trakcie lub zbliża się do zmiany pokoleniowej.
Proces sukcesji to jeden z trudniejszych etapów przez który przechodzą firmy rodzinne. Odpowiedni wybór sukcesora zwiększa prawdopodobieństwo przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Najczęściej praktykowanym rozwiązaniem jest wybór sukcesora z kręgu rodziny. Jednakże występują sytuacje, gdy takie rozwiązanie jest trudne lub wręcz niemożliwe. Wskazanie pozarodzinnej sukcesji zarządzania, jako dobrej alternatywy dla sukcesji rodzinnej, może mieć duże znaczenie dla dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa rodzinnego na rynku.
Przedmiotem części empirycznej uczyniono analizę czynników wpływających na decyzję o przekazaniu zarządzania osobie z zewnątrz, niezwiązanej z rodziną oraz czynników decydujących o pozostawieniu przedsiębiorstwa w rękach rodziny pomimo przekazania zarządzania przedsiębiorstwem menedżerowi zewnętrznemu.
Książka pierwsza taka na polskim rynku wydawniczym ujmuje kompleksowo aktualną wiedzę o targach i wystawach. Na publikację składa się ponad 500 haseł kluczowych dla zrozumienia istoty współczesnych wydarzeń wystawienniczych, skutecznego ich wykorzystywania w działalności marketingowej, zajmowania się nimi z perspektywy edukacji targowej i w ramach badań naukowych. Strony książki wypełniają opisy pojęć i przykłady odnoszące się do szeroko rozumianego wystawiennictwa. Są to zarówno hasła tradycyjnie kojarzone z targami, jak i takie, które nawiązują do aktualnych warunków funkcjonowania wydarzeń wystawienniczych, w tym m. in. wpływu, jaki wywarł na nie rozwój cyberprzestrzeni. Na opracowanie składają się także wyjaśnienia nowych pojęć, które nie pojawiły się jeszcze w polskiej literaturze poświęconej targom. Przedstawiono terminy odwołujące się do historii targów i wystaw, te dotyczące uwarunkowań prawno-etycznych aktywności wystawienniczej, jak również zjawisk będących obecnie najważniejszymi wyzwaniami przemysłu targowego. Czytelnicy odnajdą tu także hasła związane z konstrukcjami i budową stoisk oraz zapoznają się z charakterystyką najważniejszych trendów w wystawiennictwie. W zwięzłej formie opisano wiodących operatorów targowych w Polsce oraz liczne organizacje branżowe integrujące sektor wystawiennictwa na różnych szczeblach. Oprócz odniesień do targów uwzględniono terminy dotyczące wystaw gospodarczych i wystaw światowych. Treść książki to efekt pasji autora. Ponad dwie dekady wypełniły mu dziesiątki wyjazdów na targi w Polsce i poza granicą, setki rozmów z wystawcami i organizatorami imprez, tysiące obejrzanych prezentacji targowych. Zamierzeniem autora było przybliżenie tematyki targów wszystkim osobom, które chcą poszerzyć wiedzę z zakresu wystawiennictwa. Mogą to być zarówno akademicy, jak i uczniowie oraz studenci. Książka zyska również uznanie w oczach praktyków, gdyż pozwoli im usystematyzować wiedzę i znaleźć inspirację.
Powinniśmy wykorzystywać potencjał metod, które sprawdziły się w tak wielu firmach na całym świecie. Grzegorz Filipowicz, Prezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner Ten światowy bestseller ukazał się po raz pierwszy w 2008 roku i od tego czasu osiągnął status klasyka. Książka rozeszła się w ponad 200.000 egzemplarzy i nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem i uznaniem czytelników na całym świecie. Celem autorów jest znalezienie sposobu na największą bolączkę biznesu, jaką jest zatrudnienie odpowiedniego pracownika na danym stanowisku. Autorzy bazując na własnym doświadczeniu i opierając się na ponad 1300 godzinach wywiadów z ponad 20 miliarderami i 300 dyrektorami generalnymi, przedstawiają metody, które każda firma może i powinna wdrożyć. Podpowiadają, jak unikać sposobów na zatrudnianie, które są jak wróżenie „może się sprawdzi na tym stanowisku”, określać konkretnie swoje oczekiwania, generować przepływ, zadawać właściwe pytania podczas rozmów kwalifikacyjnych oraz przyciągać osoby, które chcemy zatrudnić. Zawarte w książce porady są pomocne zarówno dla dużych przedsiębiorstw szukających kandydatów na stanowiska kierownicze, jak i małych firm, liczących na rozwój swojego biznesu.
WSZYSTKO, CO WIESZ O KAPITALIZMIE, TO KŁAMSTWA Wolne rynki nie mają nic wspólnego z wolnością. Rekordowe zyski korporacji nie przekładają się na zyski zwykłych ludzi. A my wcale nie mamy prawa wyboru – to ktoś inny codziennie dokonuje wyborów za nas. Grace Blakeley zabiera czytelnika na szczegółowo rozpisaną wycieczkę przez ponad wiek neoliberalnego planowania i subwencji przyznawanych spod stołu. Pokazuje, dlaczego współczesne kryzysy są zamierzone i prowokowane przez system kapitalistyczny. Wiedzie przez zbrodnie korporacji, polityczne uniki oraz ekonomiczne manipulacje, dzięki którym elity wyniosły na ołtarze globalny system „drapieżnego kapitalizmu” – planowe gospodarki kapitalistyczne przynoszące zyski korporacjom i skrajnym bogaczom kosztem pozostałych. Blakeley pokazuje jak demokratyzować gospodarkę, a nie tylko politykę, aby zapewnić wszystkim prawdziwą wolność. Wnikliwa, powalająca i niezwykle aktualna. Drapieżny kapitalizm to książka, której potrzebujesz, aby zrozumieć, co dzieje się na świecie i dookoła ciebie, a także co możesz zrobić, aby to zmienić.
Zbuduj przyszłość swojej marki. Brand purpose krok po kroku Po co właściwie istnieje Twoja firma? Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa. Książka ma za zadanie wprowadzić Czytelnika w zagadnienie brand purpose, wyjaśnić je i przedstawić przykłady tego typu celów. Autorka wskazuje, jakich dodatkowych korzyści poza reputacją powinna oczekiwać firma, która ma odpowiednio zdefiniowany i zakomunikowany brand purpose, a także jak wpływa on na funkcjonowanie przedsiębiorstwa w relacji z pracownikami, klientami i pozostałymi uczestnikami rynku. Atrakcyjnym dodatkiem są tu liczne wywiady i studia przypadku, pokazujące mniejsze i większe marki działające w odniesieniu do elementów filozofii brand purpose lub wdrażające ją kompleksowo.
Biologika Sukcesji Pokoleniowej. Sezon 2. Za życia i po życiu. Inter vivos & Mortis causa BIOLOGIKA SUKCESJI to cykl książek opisujących ścisłe związki sukcesyjnych zachowań człowieka w konfrontacji ze światem zwierząt, na równi z multidyscyplinarnym prawnym, notarialnym, finansowym, psychologicznym i medycznym podejściem do kwestii SUKCESJI. Zawarte w tym cyklu wartości mogą odmienić świat na lepszy, w nowym paradygmacie, który wykorzystuje Twój poziom świadomości dla osobistego i kolektywnego dobra. To książki, które inspirują do anabolicznej zmiany, która nigdy się nie kończy. Sukcesja "w poprzek"? Bynajmniej. To postawiony na nogi przepis na sukces w sukcesji. Dla kogo jest ta książka? SUKCESJA to inaczej kontynuacja i przetrwanie. Jesteś rodzicem? Ta książka jest dla Ciebie! To obowiązkowa pozycja nie tylko dla tych, którzy są przedsiębiorcami! Czytając tę książkę ze zrozumieniem, rozwiążesz problem i zyskasz szansę na lepsze wychowanie dzieci! To tak zwany MENTORING 0-7. Czysta Biologika Sukcesji. Największą wartością tej książki jest gruntowne poznanie siebie. Od tego momentu możesz już przestać oceniać i osądzać siebie i innych. To skok kwantowy do poziomu spokoju i bezpieczeństwa, a w konsekwencji do wszelkiej obfitości w finansach. Po prostu więcej pieniędzy na koncie, lepsza firma, dobre relacje i zdrowie. Porażka w wychowaniu dzieci i przegrana w biznesie mogą zniszczyć nasze zdrowie i życie. Dowiesz się, jak tego uniknąć. Twoja przewaga nad (nie)świadomą KONKURENCJĄ jest w zasięgu ręki. Biologika pomaga - to panaceum na niewiedzę o życiu. A jeśli jesteś przedsiębiorcą, dzięki niej zwiększasz szansę na kontynuację swojej firmy o 70%! Możesz już przestać tracić energię na myślenie o sprzedaży firmy. Zwiększ jej wartość dzięki dostępowi do tajników BIOLOGIKI w SUKCESJI. Do wszystkiego dojdziesz sam, krok po kroku, ale najpierw przeczytaj pierwszy sezon BIOLOGIKI SUKCESJI. Zapraszam na pokład.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?