KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

61,28 zł
99,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,28 zł

42,57 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,02 zł

286,80 zł
355,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 286,80 zł

63,04 zł
93,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,58 zł

45,25 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,16 zł

64,15 zł
95,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,02 zł

60,78 zł
90,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,65 zł

61,28 zł
99,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,47 zł

30,78 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,71 zł

67,61 zł
99,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,47 zł
Okładka książki Lider perfekcjonista

59,90 zł 31,15 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,18 zł

Szanowny Czytelniku!Trzymasz w rękach książkę, która stanowi kolejny etap mojej podróży menedżerskiej. Jest to naturalna kontynuacja wcześniejszej publikacji dla menedżerów - "LIDER CZY BOSS, czyli problemy pracy menedżera". Poprzednia książka spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno wśród czytelników, jak i ekspertów, zyskując uznanie za praktyczne, nieszablonowe podejście do problematyki zarządzania. Ukoronowaniem tego sukcesu było wyróżnienie na IV Międzynarodowym Konkursie Gospodarczym, gdzie publikacja została nagrodzona Złotą Odznaką, a mnie jako autora wyróżniono certyfikatem Europejski Lider Jakości. Przekazuję w tej książce posiadane doświadczenie w zakresie organizacji i zarządzania w formie pogłębienia poszczególnych głównych problemów, z jakimi zderzają się menedżerowie w swojej pracy. Pokazuję, jak oni powinni patrzeć na siebie oraz na wszystkich współpracowników w swojej organizacji, a także firmach kooperujących oraz wszystkich interesariuszy. Wskazuję w sferze zarządzania, na jakie aspekty powinni zwracać uwagę, aby być autentycznymi liderami, a nie tylko osobami dobrze zarządzającymi firmą.Wiadomo bowiem, że najlepszy menedżer, mający najwspanialszą ideę rozwoju swojej firmy, nie zrobi nic, jeżeli nie za dobrze rozumie współpracowników każdego szczebla. Oni powinni także jego rozumieć, być lojalni i czytać ze zrozumieniem kroki swojego szefa. Dopiero taki układ wzajemnego uznania i szacunku gwarantuje sukces firmie i jego menedżerom. Przekazuję Tobie swoje doświadczenie zdobyte przez ponad 60 lat pracy zawodowej, z czego ponad 50 lat poświęciłem organizacji i zarządzaniu, a od 2003 roku - systemom zarządzania opartym na normach ISO. To doświadczenie obejmuje pracę w roli realizatora, menedżera, a także doradcy, konsultanta, projektanta, wdrożeniowca, audytora i szkoleniowca. Pracowałem w różnych środowiskach społecznych i kulturowych, zajmując stanowiska od podstawowych po najwyższe kierownicze. Moje wieloletnie, różnorodne doświadczenie praktyczne, podparte ciągłym doszkalaniem i podnoszeniem swoich kwalifikacji, stanowi bogate źródło wiedzy, jest podstawą pozwalającą mi dzielić się przemyśleniami i udzielać porad w zakresie organizacji i zarządzania."LIDER PERFEKCJONISTA" - książka, którą trzymasz w rękach - to praktyczny przewodnik dla menedżerów na każdym poziomie. Została napisana z myślą o osobach, które pragną zdobyć niekwestionowany autorytet i pozycję lidera w przedsiębiorstwie lub grupie zawodowej, a nie tylko pełnić funkcję zarządzającą. Jestem przekonany, że lektura tej książki pomoże każdemu ambitnemu menedżerowi lepiej zrozumieć siebie w roli LIDERA - zarówno w pracy, jak i w społeczeństwie oraz rodzinie.Życzę miłej lektury i sukcesów w pracy!Włodzimierz Dębski
Okładka książki Unlocking Happiness at Work: How a Happiness Strategy Fuels Purpose, Passion and Performance wer. angielska

109,00 zł 68,44 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 73,74 zł

Teams need to be happy to thrive. But this can only happen when leaders step up to create an inclusive culture that prioritizes employee wellbeing and satisfaction. Unlocking Happiness at Work draws upon original research and first-hand research to demonstrate the power of happiness at work, before offering practical strategies that will allow leaders to reinvigorate their business. This new edition features fresh insights and interviews that explore the full complexities of the modern workplace ­- from hybrid working to artificial intelligence - to demonstrate how leaders can overcome these challenges to increase productivity and employee retention at work.
Okładka książki How to write a marketing plan. Define your strategy, Plan effectively and reach your marketing goals wer. angielska

71,00 zł 48,13 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,03 zł

A step-by-step guide to creating a successful marketing plan: from carrying out a marketing audit, setting objectives and devising budgets to writing, presenting and implementing the plan. How to Write a Marketing Plan includes advice on producing mini-plans and the most current information on email marketing, web usage, mobile commerce and social media. This 8th edition now features even more practical exercises, useful templates, and top tips to help you develop this all-important business skill. Including helpful chapter summaries and a detailed sample marketing plan, it is essential reading for anyone who wants to boost their product or business.
Okładka książki Reality Check: How VR and AR Can Supercharge Your Business wer. angielska
nowość

120,00 zł 81,35 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 93,72 zł

Reality Check
Okładka książki How to interpret data wer. angielska

71,00 zł 48,13 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,03 zł

The best business decisions and strategies are always data-driven. Improve your understanding of data and your digital literacy with How to Interpret Data. Data is a cornerstone of our decision-making, but the ability to effectively interpret data is challenging to master. This book demystifies the process of data interpretation, providing you with the tools and knowledge you need to develop smart data-driven strategies. Packed full of fascinating interviews and stories which uncover the potential of data-driven strategies, this book will show you not only how to effectively interpret data, but will also uncover how you can use this knowledge to improve your decision-making and influence at work.
Okładka książki Copywriting w rekrutacji i employer brandingu

67,00 zł 41,33 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,89 zł

Copywriting w rekrutacji i employer brandingu To pierwszy podręcznik copywritingu przeznaczony specjalnie dla HR-owców W książce znajdziesz pakiet konkretnych technik, przykładów, gotowych wzorów tekstów, jak również praktycznych ćwiczeń, dzięki którym tworzone przez Ciebie reklamy rekrutacyjne i oferty pracy zmienią zainteresowanie, jakie wywołują one u potencjalnego kandydata, w przyjemne pragnienie złożenia aplikacji. Zacznij czytać i ćwiczyć z naszym kursobookiem i przekonaj się, że potrafisz doskonale: odzwierciedlać słowami unikatowe DNA firmy i kreować za ich pomocą pożądany wizerunek marki pracodawcy definiować EVP i wkomponowywać tone of voice w prawdziwe oczekiwania kandydatów, a także już zatrudnionych pracowników od ręki i za każdym razem tworzyć skuteczne ogłoszenia rekrutacyjne pisać newslettery, które wywołują apetyt na czytanie w ramach komunikacji wewnętrznej tworzyć magnetyczne posty z efektem "lubię to"
Okładka książki Zepsuty pieniądz

99,00 zł 53,85 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,71 zł

"Zepsuty pieniądz" to ponad 500 stron kompleksowego omówienia przeszłości, teraźniejszości i przyszłości pieniądza. Finansistka Lyn Alden analizuje historię pieniądza przez pryzmat technologii. Jak pisze: "Podczas gdy polityka oddziałuje na świat lokalnie i krótkoterminowo, technologia zmienia go globalnie i trwale". Celem książki jest wyposażenie czytelnika w głębsze rozumienie natury pieniądza oraz historii monetarnej zarówno w ujęciu podstaw teoretycznych, jak i ze względu na praktyczne implikacje. Z książki dowiesz się: - Dlaczego wykształcił się pieniądz, jak ewoluował i jaka jest jego historia? - Jak dokładnie przebiega tworzenie pieniądza w obecnym systemie monetarnym? - Dlaczego łatwy pieniądz w rękach państwa to źródło problemów? - Jak lepsze i gorsze rodzaje pieniądza wpływają na codzienne życie ludzi w różnych rejonach świata? - W jakich barwach jawi się przyszłość pieniądza?
Okładka książki Parki technologiczne jako element regionalnej polityki wsparcia internacjonalizacji innowacyjnych firm sektora MŚP

85,00 zł 57,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,28 zł

Gospodarka wiedzy, innowacyjność i internacjonalizacja oraz pomoc publiczna to kluczowe pojęcia, które organizują współczesną debatę na temat rozwoju regionalnego. Dlatego też stały się centralnymi zagadnieniami dyskutowanymi w prezentowanej książce. Autorzy swoje zainteresowania koncentrują na przedsiębiorstwach-lokatorach parków technologicznych w Polsce oraz samych parkach technologicznych, które traktowane są jako podstawowy instrument regionalnej polityki rozwoju. Monografia jest połączeniem teoretycznej refleksji nad perspektywami rozwoju gospodarczego z gruntownymi, wieloaspektowymi badaniami parków technologicznych i operujących w nich przedsiębiorstw. Celem przeprowadzonych badań jest np: określenie, na ile i w jakim zakresie parki technologiczne są skutecznym narzędziem budowania gospodarki opartej na wiedzy i osiągania przewagi konkurencyjnej na tym polu. Zaprezentowane analizy przynoszą między innymi odpowiedzi na pytania o stopień innowacyjności i internacjonalizacji firm-lokatorów parków technologicznych oraz kondycję parków technologicznych w Polsce, a także wpływ pomocy publicznej na rozwój sektora innowacyjnych przedsiębiorstw. Przeprowadzone studia empiryczne pozwalają też na zaprezentowanie pożądanego modelu funkcjonowania parków technologicznych, a w szerszej perspektywie zasad skutecznej polityki regionalnej wpisującej się we współczesne teorie handlu i rozwoju endogennego. Książka kierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych zagadnieniami internacjonalizacji, innowacyjności i polityki publicznej. Przedstawione w niej ustalenia mogą być - zdaniem autorów - ciekawe zarówno dla czytelników zajmujących się tymi problemami od strony naukowej i poznawczej, jak też praktyków: menadżerów, decydentów oraz ekspertów związanych z polityką proinnowacyjną i rozwojową.
Okładka książki Transformacja polskiej gospodarki w kierunku niskoemisyjnym w świetle wyników wielosektorowego modelu energetycznego

51,45 zł 37,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,33 zł

Praca dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia, jakim bez wątpienia jest transformacja energetyczna polskiej gospodarki. Autor wnosi wartościowy wkład do obecnie prowadzonej debaty dzięki nakreśleniu oryginalnej i realistycznej ścieżki osiągnięcia zerowej emisyjności. []Wysoko oceniam umiejętności analityczne Autora, który swobodnie posługuje się zaawansowanymi metodami ilościowymi, łącząc metody analizy input-output z ekonometrycznymi. [] Książka może zainteresować osoby kształtujące politykę klimatyczno-energetyczną oraz zarządzające przemysłowymi aktywami państwowymi []. Powinna również przyciągnąć uwagę środowiska akademickiego (nie tylko ekonomistów, ale także energetyków i ekologów) oraz niezależnych think-tanków ze względu na kompleksowe ujęcie sposobu modelowania systemów energetycznych, ukazanie zastosowania nowatorskiego wielosektorowego modelu energetycznego do analiz energetyczno-środowiskowych i dokładne rozpoznanie teoretyczne badanego problemu. Z recenzji prof. dr. hab. inż. Henryka Gurgula
Okładka książki Zarządzanie zielonymi hotelami

51,45 zł 37,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,81 zł

Hotele służą nam jako miejsca tymczasowego pobytu. W nich wypoczywamy, spożywamy posiłki i spotykamy się z bliskimi. Ponieważ za usługi hotelowe płacimy, nie zawsze martwimy się o to, że w nadmiarze, czasami bez opamiętania, korzystamy z wszelkich dostępnych zasobów. W ostatnim czasie wzrasta jednak świadomość ekologiczna, co oznacza, że goście pozytywnie oceniają wdrażanie działań prośrodowiskowych i prospołecznych i są gotowi zapłacić wyższą cenę za za korzystanie z ekologicznych hoteli. Autorzy monografii ukazują, jak w sposób holistyczny można realizować ideę zielonego hotelu. Przedstawiają praktyczne możliwości wykorzystania systemów zarządzania środowiskowego. Omawiają sposoby kształtowania zachowań prośrodowiskowych i korzyści, jakie można uzyskać dzięki zielonej infrastrukturze. Książka jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców – studentów zarządzania, turystyki, ekonomii, inżynierii produkcji, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, a także doktorantów i naukowców. Będzie też przydatna dla przedsiębiorców, menedżerów, osób administrujących organizacjami społecznymi, ekologów oraz decydentów politycznych i samorządowych w kreowaniu polityki ochrony środowiska. Marek Bugdol – profesor nauk humanistycznych (nauki o zarządzaniu i jakości), doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Kierownik Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zainteresowania naukowe obejmują: systemy zarządzania (jakością, środowiskiem), teorię wartości organizacyjnych, optymalizację procesów produkcyjnych i usługowych, zrównoważony rozwój. Menedżer jakości. Kierownik wielu projektów wdrożeniowych i systemów zarządzania. Daniel Puciato– doktor habilitowany nauk o kulturze fizycznej, doktor ekonomii, doktor nauk o zarządzaniu i jakości. Profesor uczelni w Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu oraz w Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Jego zainteresowania naukowe obejmują: ekonomikę turystyki, hotelarstwo, zrównoważony rozwój, aktywność fizyczną i jakość życia. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zdobyte w organizacjach gospodarczych i społecznych (m.in. Grupa Kapitałowa Polski Holding Hotelowy, Fundacja Banku Ochrony Środowiska, Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu, Politechnika Opolska).
Okładka książki Play Nice. Powstanie, upadek i przyszłość Blizzarda

54,99 zł 33,26 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,65 zł

Dla fanów gier wideo nazwa Blizzard Entertainment kiedyś oznaczała perfekcję. Renomowane studio stojące za klasykami takimi jak World of Warcraft i Diablo słynęło z tego, że stawiało radość z grania ponad wszystko. To, co zaczęło się jako marzenie dwóch studentów UCLA - tworzenie gier, w które sami chcieli grać - przerodziło się w gamingowe imperium z tysiącami pracowników, milionami fanów i miliardowymi przychodami.Oparte na ponad 300 wywiadach z obecnymi i byłymi pracownikami, Play Nice odsłania kulisy 33-letniej historii Blizzarda - historii pełnej kreatywności, frustracji, piękna i zdrady. To opowieść o tym, co tak naprawdę znaczy krwawić na niebiesko i jak wygląda starcie bezlitosnej pogoni za zyskiem z artystycznym idealizmem.BIOGRAMJASON SCHREIERJest autorem Krwi, potu i pikseli i reporterem Bloomberg News, gdzie pisze o branży gier. Poprzednio przez osiem lat pracował dla Kotaku, jednego z największych portali internetowych o grach na świecie. O grach pisał wcześniej dla Wired, współpracował także z różnymi tytułami prasowymi, takimi jak "New York Times", "Edge", "Paste", "Kill Screen" i The Onion News Network. Mieszka z żoną i córką w Nowym Jorku.Przełomowe dziennikarstwo śledcze Jasona Schreiera zapewniło mu miejsce pośród wybitnych reporterów zajmujących się światem gier wideo. W swojej niecierpliwie wyczekiwanej i pieczołowicie przygotowanej nowej książce Schreier przygląda się badawczym okiem nieprzewidywalnej branży oraz wytrwałości pracujących w niej ludzi.***Zręczna analiza giganta branży gier, Play Nice to nie tylko rzetelnie udokumentowana historia, lecz także świetna opowieść. () To historia firmy, która przeszła drogę od ukochanego studia do branżowego wyrzutka - ale jest też głęboko ludzka. Schreier nigdy nie traci z oczu ludzi, którzy zbudowali Blizzarda i walczyli o jego duszę.NPR, Books We Love 2024Burzliwa historia studia Blizzard Entertainment okazuje się równie wciągająca, co jego flagowe produkcje. () Jason Schreier prowadzi czytelnika przez trzy dekady spektakularnych sukcesów i dramatycznych upadków, ujawniając kulisy powstawania takich hitów jak StarCraft, Diablo czy World of Warcraft.AV ClubSchreier umiejętnie wplata komentarze od pierwszych programistów Silicon & Synapse, ekspertów technologicznych, menedżerów i pracowników Blizzarda, tworząc pełny obraz firmy oraz błędów, które pogrążyły jej reputację Rzetelny i dogłębny raport o ewolucji Blizzard Entertainment.Kirkus Reviews
Okładka książki Zielona maska

59,00 zł 35,64 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,55 zł

Zielona maska to książka niezwykła i pionierska. Jej autorka krok po kroku dokonuje szokujących dla niej odkryć. Rząd federalny i samorządy stanowe w zmowie z wielkim zielonym kapitałem realizują wytyczne tajemniczej Agendy 21 ONZ o Zrównoważonym Rozwoju, działając przeciwko własnym obywatelom. W imię tak zwanego ratowania planety, chcą pozbawić ich własności prywatnej, wywłaszczyć z nieruchomości, ulokować w miejskich betonowych skupiskach, ograniczyć możliwości przemieszczania się i zabrać wiele innych przysługujących im konstytucyjnych wolności, a w końcu pod pozorem wyrównywania szans, doprowadzić do ich zubożenia. Na długo zanim w Europie usłyszeliśmy o piętnastominutowych miastach, Rosa Koire na poziomie własnej miejscowości zderzyła się w praktyce z niejawnymi i pokrętnymi działaniami legislacyjnymi amerykańskich władz realizujących wytyczne ponadnarodowych organizacji, których celem jest odebranie jednostkom ich praw w imię słabo zdefiniowanego interesu kolektywu. Książka opisuje dramatyczne doświadczenia Koir, które przemieniły ją ze spolegliwego urzędnika w gorliwą, organizatorkę ruchu samoobrony antyglobalistycznej. Jak przestrzega Koir: „Pod sztandarem ratowania planety zatapiamy naszą wolność. Pod maską zieleni nasze swobody obywatelskie są ograniczane, krępowane i duszone w każdej wiosce i osadzie. Plan jest narzucany lokalnie. Rząd, który obecnie Tobą zarządza jest korpokracją, nowym państwem autorytarnym złożonym z instytucji państwowych i prywatnych firm, które konsolidują wysiłki w celu przekształcenia społeczeństwa w bardziej kontrolowane i dające się wykorzystać do zamierzonych celów”. Rosa Koire była dyrektorem wykonawczym The Post Sustainability Institute, starszym akredytowanym rzeczoznawcą majątkowym specjalizującym się w wycenie wywłaszczeń. Jej dwudziestoośmioletnia kariera biegłego sądowego w zakresie użytkowania gruntów i wartości nieruchomości zaowocowała ujawnieniem wpływu zrównoważonego rozwoju na prawa własności prywatnej i wolność jednostki. Była też działaczką społeczną i polityczną, zadeklarowaną demokratką i liberałką, która przeżyła swoiste rozczarowanie partią, na którą przez lata głosowała, licząc, że jest ona strażniczką wolności obywatelskich.
Okładka książki Ekosystem Internetu Rzeczy w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

49,90 zł 36,97 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

Obecnie można zaobserwować transformację cyfrowej gospodarki, która oddziałuje praktycznie na każdy aspekt życia gospodarczego. Zjawisko to kształtuje nową przestrzeń rynkową, wymuszając konieczność wprowadzenia zmian przez każdego z uczestników rynku. W takich warunkach niezbędne jest nowe spojrzenie na rynek i determinanty budowania przewagi konkurencyjnej. Przewaga ta ma współcześnie charakter dynamiczny, dlatego przedsiębiorstwa, które nie otworzą się na cyfrową przemianę, utracą swoją pozycję konkurencyjną lub nawet znikną z rynku. W efekcie poszukują one sposobów umożliwiających im lepszą adaptację do obserwowanych zmian. Nie dziwi zatem ich coraz większe zainteresowanie technologiami cyfrowymi, które – tak jak ekosystem internetu rzeczy – są postrzegane jako kluczowe w dalszej ewolucji rynku. Na podstawie rozważań oraz badań empirycznych wykazano, że większość badanych firm postrzega rolę ekosystemu internetu rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej jako znaczącą. Powodem może być możliwość jego implementacji zarówno w zakresie funkcji, jakie zapewnia w swoich różnych konfiguracjach technologicznych, jak i w każdym z kluczowych obszarów działania przedsiębiorstwa. Jego rola jest zróżnicowana w zależności od wielkości, sektora, wiodącego charakteru działalności, branży oraz stopnia dojrzałości cyfrowej danego przedsiębiorstwa. Zweryfikowane założenia monografii, sformułowane na ich podstawie wnioski oraz zaproponowane rekomendacje dla biznesu stanowią punkt wyjścia do dalszych badań i dyskusji związanych z budowaniem przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. Są także pewnym strategicznym drogowskazem dla firm planujących implementację ekosystemu internetu rzeczy oraz rozszerzenie swojej działalności.
Okładka książki Controlling kosztów w przedsiębiorstwie produkcyjnym

49,90 zł 36,57 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

Publikacja stanowi kompleksowe opracowanie praktycznych zagadnień związanych z kosztami produkcji oraz controllingiem kosztów w przedsiębiorstwie produkcyjnym z wykorzystaniem zaawansowanych systemów klasy ERP (Enterprise Resource Planning). Przedstawiono w niej kwestie dotyczące controllingu i wyceny kosztów produktu oraz główne procesy i obszary produkcyjne, które mają zarówno bezpośredni, jak i pośredni wpływ na zarządzanie kosztami przedsiębiorstwa oraz rentownością produktów. Zawiera też wiele przykładów rachunków kosztów stosowanych w podmiotach gospodarczych o profilu produkcyjnym. Autor monografii jest wieloletnim praktykiem w zakresie controllingu oraz wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych klasy ERP w przedsiębiorstwach produkcyjnych różnych branż. Dzięki swej rozległej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu zaprezentował w tej publikacji wiele istotnych zagadnień związanych z controllingiem kosztów produkcji i produktu. Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków ekonomicznych. Może stanowić też cenne źródło informacji dla menedżerów oraz pracowników związanych z controllingiem, finansami i zarządzaniem produkcją.
Okładka książki Harvard Business Review. Podręcznik lidera. Wywieraj wpływ, inspiruj swoją organizację i realizuj kolejne cele

69,99 zł 41,36 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,27 zł

Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby rozwinąć umiejętności niezbędne liderowi.Zapomnij o przereklamowanych nowych modelach przywództwa, najważniejsze praktyki przywódcze są od dawna znane. Jakość przywództwa zależy od tego, jak tworzysz wizję i inspirujesz innych, żeby za nią podążali. Jak podejmujesz trudne strategiczne decyzje oraz wprowadzasz innowacje. I jak uzyskujesz wyniki.W tym kompleksowym podręczniku Ron Ashkenas i Brook Manville, specjaliści w dziedzinie strategii i zmian, przedstawiają sprawdzone koncepcje i definiują cechy dobrego przywództwa, uzupełniając tę wiedzę wywiadami z wysokiej rangi menedżerami oraz własnymi doświadczeniami - a wszystko po to, by pomóc początkującym liderom stać się wybitnymi przywódcami i wywierać istotny wpływ na otoczenie.W Harvard Business Review. Podręczniku lidera znajdziesz m. in.:zwięzłe omówienie sprawdzonych modeli przywództwa, opracowane na podstawie publikowanych w "Harvard Business Review" artykułów autorstwa m. in. Claytona M. Christensena i Michaela E. Portera,pogłębione studia przypadków dotyczące wysokich rangą liderów, na przykład Jamesa Wolfensohna z Banku Światowego, Pauli Kerger z PBS, Darrena Walkera z Ford Foundation i Jamesa C. Smitha z Thomson Reuters,szczegółowe wskazówki ułatwiające zrozumienie i stosowanie sześciu podstawowych praktyk przywódcy, którymi są: tworzenie jednoczącej wizji, opracowywanie strategii, pozyskiwanie świetnych współpracowników, koncentrowanie się na wynikach, innowacyjne działanie na rzecz przyszłości i kierowanie sobą.
Okładka książki Instytucje Unii Europejskiej wobec kryzysu poboru podatku VAT w Polsce. Doświadczenia i wnioski na przyszłość

79,00 zł 62,88 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,77 zł

Monografia jest poświęcona uszczelnianiu podatku od towarów i usług, które w ostatnich latach stało się synonimem zmian w polskim podatku VAT. Zawiera dogłębną analizę procesu legislacyjnego w Unii Europejskiej w zakresie podatku od wartości dodanej i jego wpływu na stanowienie i stosowanie prawa w Polsce. Autor skupia się na zagadnieniach systemowych – oddziaływaniu szeroko rozumianych instytucji wspólnoty europejskiej na polski podatek od towarów i usług. Szczegółowo opisuje proces legislacyjny, koncentrując się na procedurze ustawodawczej. Celem publikacji jest uzmysłowienie czytelnikowi siły tego oddziaływania, które wykracza poza sam proces legislacyjny. W książce opisano również proces negocjacji międzyrządowych, który toczy się równolegle z procesem legislacyjnym. Przedstawiono faktyczną rolę Komisji Europejskiej, której decyzje czy efekty prac analitycznych, prowadzonych przez nią samą lub na jej zlecenie, były niejednokrotnie przyjmowane wprost do porządku prawnego państw członkowskich jako rozwiązania krajowe, często z pominięciem formalnego procesu legislacyjnego. Uwzględniono również wpływ na legislację podatkową (podatku od towarów i usług) wspólnotowej koordynacji polityk ekonomicznych, a szczególnie procedury nadmiernego deficytu. Dużą uwagę poświęcono koordynacji ekonomicznej, a zwłaszcza procedurze nadmiernego deficytu i jej wpływowi na legislację podatku od wartości dodanej w Polsce. Książka adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków prawa podatkowego, a zwłaszcza do profesjonalnych pełnomocników: doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów oraz pracowników administracji skarbowej. Stanowi użyteczne i ciekawe studium dla sędziów administracyjnych orzekających w sprawach podatkowych oraz dla naukowców i studentów.
Okładka książki Efektywność i skuteczność interwencji wspierających finansowo banki systemowo ważne w latach 2008–2014 w Stanach Zjednoczonych i krajach strefy euro

49,35 zł 35,87 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,80 zł

Globalny kryzys finansowy lat 2007-2009 ujawnił wiele zagrożeń dla systemu finansowego związanych z działalnością instytucji finansowych ważnych systemowo. Ze względu na swoją wielkość, wewnętrzne powiązania, złożoność, działalność transgraniczną generowały one ryzyko systemowe. Skłoniło to władze publiczne do udzielenia pomocy na niespotykaną dotąd skalę. Wysokie koszty interwencji podjęte w celu stabilizacji tych instytucji zwróciły uwagę na problem efektywności i skuteczności tych działań. Niniejsze opracowanie jest rozwinięciem owej problematyki. Celem monografii jest omówienie mechanizmów stabilizacji banków ważnych systemowo w czasie kryzysu lat 2007-2009, a następnie porównanie efektywności i skuteczności przeprowadzonych programów interwencji publicznych w Stanach Zjednoczonych i krajach strefy euro w latach 2008-2014. Książka łączy rozważania teoretyczne z badaniami empirycznymi."Monografia naukowa porusza ważną i aktualną problematykę dla sektora bankowego, jak i całego sektora finansowego, zarówno dla nauki i teorii finansów, jak też praktyki gospodarczej. Podjęta problematyka i sposób jej ujęcia są oryginalne i twórcze. Autorka przeprowadziła szerokie studia literaturowe, bazując na ponad 300 pozycjach bibliograficznych, w dużej mierze anglojęzycznych". Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Waliszewskiego, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Okładka książki Wyścig o najważniejsze metale świata. Brudne oblicze czystej energii i cyfrowych technologii

69,90 zł 53,67 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,57 zł

Wyścig o metale niezbędne ludzkości do produkcji czystej energii oraz rozwoju cyfrowych technologii powoduje spustoszenie w środowisku naturalnym, wstrząsy polityczne i wzrost przemocy. Jak możemy temu zaradzić? Australijski milioner planuje wydobywanie minerałów z dna oceanu. Nigeryjscy zbieracze śmieci ryzykują własne życie, odzyskując e-odpady. Wspierany przez Billa Gatesa przedsiębiorca wykorzystuje sztuczną inteligencję, by szukać złóż metali w Arktyce. Razem z milionami ludzina całym świecie rywalizują o odnalezienie i wydobycie metali niezbędnych dla dwóch kluczowych technologii: internetu oraz energii odnawialnej. Vince Beiser wskazuje piętę achillesową przejścia na zieloną energię oraz rozwijania technologii cyfrowych – gwałtownie rosnące zapotrzebowanie m.in. na lit, miedź i kobalt, surowce niezbędne do przemysłowej produkcji komputerów, telefonów komórkowych czy samochodów elektrycznych. Eksploatowanie kolejnych złóż oraz szukanie nowych sposobów pozyskania zasobów strategicznych niestety często odbywa się jednak kosztem ludzi oraz planety. Beiser rozmawia z osobami związanymi z przemysłem wydobywczym w różnych częściach świata i opowiada o ogromnych szkodach, jakie już dziś powoduje wyścig o najważniejsze metale. Udowadnia też, że może być jeszcze gorzej, choć nie pozostawia czytelnika z tym gorzkim stwierdzeniem – pokazuje bowiem, jak możemy zminimalizować skutki wyrządzonych do tej pory zniszczeń. To wnikliwe spojrzenie na przerażający, choć potencjalnie obiecujący nowy świat. Vince Beiser analizuje mroczne kulisy przejścia na czystą energię. Rezultat jest jednocześnie fascynujący i pouczający – lektura obowiązkowa dla każdego, komu leży na sercu przyszłość.– Elizabeth Kolbert, autorka książki Szóste wymieranie oraz Pod białym niebem. Natura przyszłości Koniecznie przeczytajcie tę książkę. Jeżeli jakimś cudem uda nam się rozwiązać problemy związane ze zmianami klimatu oraz paliwami kopalnymi, Beiser ma już w zanadrzu całą puszkę Pandory nowych problemów, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Lektura dająca wiele do myślenia. – Mark Kurlansky, autor książek Dzieje soli oraz Dorsz. Ryba, która zmieniła świat Vince Beiser jest nagradzanym dziennikarzem pracującym głównie w Los Angeles. Relacjonował wydarzenia z ponad stu krajów, stanów, prowincji, emiratów, królestw, terytoriów okupowanych, terenów wyzwolonych, obszarów ziemi niczyjej oraz terenów dotkniętych katastrofami. Ujawnił warunki panujące w najcięższych więzieniach Kalifornii, szkolił się z oddziałami wyjeżdżającymi do Iraku, jako jeden z pierwszych relacjonował katastrofy na Haiti oraz w Nepalu, a także podążał za innymi historiami na całym świecie, publikując między innymi dla „ Wired”, „The Atlantic”, „Harper’s”, „The Guardian”, „GQ”, „The Village Voice”, „The Nation”, „Mother Jones”, „Playboy”, „Rolling Stone”, „The Wall Street Journal Magazine”, „The Los Angeles Times” oraz „The New York Times”. Jego pierwsza książka, The World in a Grain, była nominowana do PEN/E.O. Wilson Literary Science Writing Award, nagrody przyznawanej utworom będącym przykładem doskonałości literackiej w dziedzinie nauk ścisłych i biologicznych, a także do nagrody California Book Award.
Okładka książki Zarabiaj na swojej wiedzy. Jak zbudować dochodowy biznes doradczy

59,90 zł 46,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,93 zł

Czy wiesz, jak zamienić swoją wiedzę specjalistyczną i doświadczenie w biznes, który przynosi stabilne dochody i pozwala działać na własnych zasadach? Jeśli jesteś coachem, trenerem, konsultantem, mentorem lub doradcą – ta książka jest dla ciebie. Donald Miller, autorytet w branży doradczej z ponad 20-letnim doświadczeniem, pomoże ci zbudować solidne fundamenty i skutecznie rozwijać swoją firmę. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: przygotować od zera portfolio usług, które będziesz sprzedawać zaprojektować atrakcyjną stronę internetową, która przyciągnie dopasowanych do ciebie odbiorców stworzyć własną społeczność lub dołączyć do już istniejącej, aby wspomóc swój rozwój osobisty i rozwój swojej firmy generować listę potencjalnych klientów i nią zarządzać pisać i automatyzować e-maile sprzedażowe utworzyć lejek marketingowy i drabinę produktów wyznaczać realistyczne cele biznesowe i je realizować obsługiwać klientów w taki sposób, aby ci zadowoleni przekonywali kolejnych klientów do skorzystania z twoich usług. Marka osobista oparta na twojej wiedzy jest bez sensu, jeśli twój klient nie wie, co sprzedajesz, jak zmieni to jego życie na lepsze i co powinien zrobić, aby to kupić! Bez względu na to, czy chcesz zbudować markę trenera szkoleń, coacha, prawnika, architekta lub inną̶ przeczytaj książkę Zarabiaj na swojej wiedzy, a twoi klienci podziękują ci za zmianę ich życia na lepsze. Ty natomiast podziękujesz Donaldowi Millerowi, autorowi tej książki, za to, że klienci sami cię znajdują i to konkretnie z tobą chcą współpracować! - Paweł Jaczewski, trener i mówca DONALD MILLER pomógł już tysiącom klientów sprecyzować przekaz marketingowy, dzięki czemu ich działalność nabrała rozpędu. Jest prezesem firm StoryBrand i Business Made Simple, gospodarzem kanału Coach Builder na YouTubeie, a także autorem kilku książek, w tym bestsellerów Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki i How to Grow Your Samll Business.
Okładka książki Zielona ścieżka sukcesu. Praktyczny przewodnik dla małych i średnich firm w zarządzaniu środowiskowym

99,00 zł 61,08 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,46 zł

Zielona ścieżka sukcesu. Praktyczny przewodnik dla małych i średnich firm w zarządzaniu środowiskowym Wszystko, co musisz wiedzieć o raportowaniu zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju Ochrona środowiska naturalnego i wpływ biznesu na jego stan to temat, który coraz intensywniej angażuje zarówno opinię publiczną, jak i instytucje zarządcze Unii Europejskiej. W efekcie pojawiają się przepisy nakładające na przedsiębiorstwa nowe obowiązki w tym obszarze. Takie jak choćby unijna dyrektywa CSRD, która weszła w życie w 2022 roku. W pierwszej kolejności obejmuje ona obowiązek raportowania zrównoważonego rozwoju przez duże przedsiębiorstwa (tzw. raportowanie ESG), jednak z uwagi na zasadę przejrzystości w łańcuchu wartości wymogi te są przenoszone także na ich dostawców i dystrybutorów a więc głównie małe i średnie firmy. Dla wielu podmiotów z sektora MŚP to nowy temat, a procedury okazują się niełatwe do wdrożenia. Można co prawda skorzystać z usług firm doradczych, ale ten rynek nie jest jeszcze wystarczająco rozwinięty. Dodatkowo korzystanie z oferty doradztwa w zakresie zarządzania środowiskowego wiąże się zwykle ze sporymi kosztami. Optymalnym rozwiązaniem jest ta publikacja: wszechstronny przewodnik po zagadnieniach związanych z raportowaniem środowiskowym, skierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. Zawiera nie tylko teoretyczne podstawy, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia i wskazówki, które pomogą skutecznie zaangażować się w proces raportowania zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Okładka książki Zjedz tę żabę

22,96 zł
29,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,43 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,06 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj