KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

79,40 zł
129,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,53 zł

36,16 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,18 zł

41,24 zł
67,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,24 zł

53,71 zł
99,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,75 zł

67,47 zł
99,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,47 zł

45,33 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,33 zł

45,93 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,33 zł

64,81 zł
119,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,35 zł

70,35 zł
93,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,35 zł
Okładka książki Optymalizacja opodatkowania dochodów przedsiębiorców

99,00 zł 72,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,41 zł

Publikacja przedstawia wpływ opodatkowania podatkami dochodowymi na typowe decyzje gospodarcze przedsiębiorców. W książce ukazano całokształt zagadnień podatkowych związanych z decyzjami operacyjnymi i strategicznymi przedsiębiorców, dotyczącymi np. wyboru formy prawnej, miejsca prowadzenia działalności i źródła finansowania, polityki cen transferowych i rozliczania strat podatkowych. Ciężar podatkowy nie jest wielkością dana, określoną przez otoczenie przedsiębiorstwa, lecz raczej wielkością, na która można wpływać poprzez kształtowanie stanu faktycznego, korzystanie z praw wyboru przyznanych przez ustawodawcę czy swobód uznaniowych. Autorzy opracowania, uznani eksperci podatkowi, przedstawiają na przykładach z praktyki możliwości legalnej redukcji obciążeń podatkowych przedsiębiorców.
Okładka książki Jak na zaufaniu budować dobre relacje z ludźmi

29,00 zł 18,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,39 zł

Dale Carnegie był pionierem w dziedzinie tego, co dziś nazywamy rozwojem ludzkiego potencjału. Jego wykłady i publikacje pomogły ludziom z całego świata stać się pewnymi siebie, atrakcyjnymi i wpływowymi osobami. W 1912 roku Carnegie poprowadził w Young Men's Christian Association (YMCA) w Nowym Jorku swój pierwszy kurs z zakresu wystąpień publicznych. Na wzór większości ówczesnych szkoleń poświęconych tej tematyce Dale rozpoczął go od wykładu teoretycznego. Szybko jednak zauważył, że słuchacze są znudzeni i zniecierpliwieni. Musiał jakoś temu zaradzić. Przerwał wykład, ze spokojem wskazał na mężczyznę siedzącego w ostatnim rzędzie i poprosił go, aby opowiedział o sobie w kilku zdaniach. Gdy mężczyzna skończył, Dale poprosił o to samo następną osobę i tak po kolei, dopóki każdy uczestnik nie zabrał głosu. Zachęcani przez kolegów i prowadzeni przez wykładowcę, słuchacze z powodzeniem pokonywali swój lęk przed publicznym wystąpieniem. „Nie zdając sobie z tego sprawy - powiedział później Carnegie - wpadłem na najlepszy sposób przezwyciężenia tremy". Kurs stał się tak popularny, że jego twórca już wkrótce zaczął prowadzić zajęcia także w innych miastach, stopniowo zmieniając i udoskonalając treść poszczególnych lekcji. Przekonał się, że kursantom najbardziej zależy na zwiększeniu pewności siebie, poprawie stosunków z innymi ludźmi, odnoszeniu sukcesów zawodowych oraz na skutecznym pokonywaniu obaw. Carnegie położył więc większy nacisk na kształtowanie praktycznych umiejętności publicznego występowania niż na zagadnienia teoretyczne. Tamte pierwsze mowy uczestników stały się raczej środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. Poza informacjami zebranymi od kursantów Carnegie pogłębiał swoją wiedzę, prowadząc intensywne badania nad postawą życiową osób odnoszących sukcesy. Zgromadzone doświadczenie włączył do programu szkoleń, a także wykorzystał do napisania swojej najbardziej znanej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi1. Książka natychmiast stała się bestsellerem, a od momentu publikacji w 1936 roku (wraz z wydaniem wznowionym w 1981 roku) sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy i przetłumaczono ją na 36 języków. W 2002 roku Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi otrzymała tytuł Najważniejszej Książki Biznesowej XX wieku. Cztery lata później „Fortune Magazine" zaliczył ją do jednej z 7 pozycji, które każdy czytelnik powinien mieć w swojej biblioteczce. Kolejna książka Dale'a, Jak przestać się martwić i zacząć żyć, którą napisał w 1948 roku, również znalazła miliony miłośników i została przetłumaczona na 27 języków. Od wielu lat Dale Carnegie i jego następcy w założonej przez niego firmie - Dale Carnegie & Associates, Inc. - prowadzą kursy oraz seminaria dla milionów kobiet i mężczyzn z ponad 70 krajów na całym świecie, wpływając tym samym na życie osób ze wszystkich warstw społecznych - począwszy od robotników fabrycznych i urzędników poprzez menedżerów i właścicieli firm aż po przywódców państwowych. Absolwentami tych szkoleń są dyrektorzy naczelni potężnych korporacji, kierownicy i właściciele wszelkiego rodzaju firm oraz organizacji komercyjnych i przemysłowych, przedstawiciele państwowych władz ustawodawczych i wykonawczych, a także osoby prywatne, które chciały zdobyć umiejętności oferowane przez szkolenia Dale Carnegie & Associates, Inc. Dale Carnegie zmarł l listopada 1955 roku. Nekrolog zamieszczony w jednym z waszyngtońskich dzienników doskonale podsumował jego zasługi dla społeczeństwa: „Dale Carnegie nie rozwiązał żadnej z odwiecznych zagadek wszechświata. Pomógł jednak ludziom, być może bardziej niż ktokolwiek z jego pokolenia, zrozumieć, jak należy nawiązywać wartościowe relacje z innymi - a ta umiejętność wydaje się dziś nam najpotrzebniejsza". Niniejsza seria została stworzona w celu zapoznania czytelników z nauką Dale'a Carnegie. Książki wchodzące w jej skład opierają się na publikacjach Dale'a oraz na zagadnieniach ze szkoleń oferowanych przez Dale Carnegie & Associates, Inc. Aby współczesny odbiorca jeszcze lepiej zrozumiał proponowane zasady, serię uzupełniono o liczne przykłady i ilustracje odwołujące się do codziennego życia. - z wprowadzenia do książki  Jak na zaufaniu budować dobre relacje z ludźmi Spis treści:   Wprowadzenie do serii Wstęp Rozdział 1 Tak, ty też masz w sobie charyzmę Rozdział 2 Zawieraj nowe przyjaźnie i pielęgnuj te dotychczasowe Rozdział 3 Współpraca, współpraca i jeszcze raz współpraca Rozdział 4 Budowanie zaufania Rozdział 5 Poznaj swoich ludzi Rozdział 6 Przekonywanie innych do swojego sposobu myślenia Rozdział 7 Radzenie sobie z trudnymi ludźmi Rozdział 8 Taktowne i kulturalne wyrażanie sprzeciwu Rozdział 9 Klucz do podniesienia jakości obsługi Rozdział 10 Panowanie nad emocjami Załącznik A O Dale'u Carnegie Załącznik B Zasady Dale'a Carnegie  
Okładka książki Wypadki przy pracy i choroby zawodowe

43,00 zł 33,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,21 zł

Prezentowana publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat skomplikowanej problematyki dotyczącej wypadków przy pracy i chorób zawodowych. W książce szczegółowo omówiono problematykę związaną z tego typu zdarzeniami, poczynając od ich zdefiniowania, poprzez szczegółowe omówienie rodzajów wypadków przy pracy, a także przedstawienie sposobu ustalania okoliczności i przyczyn takich wypadków. Opracowanie opisuje problematykę świadczeń, jakie przysługują pracownikom, w związku z tego typu zdarzeniami, jak również procedurę dotyczącą stwierdzenia choroby zawodowej, uwzględniając w szczególności bogate orzecznictwo sądowe. Książka adresowana jest do szerokiego spektrum Czytelników, zajmujących się wypadkami przy pracy i chorobami zawodowymi, począwszy od praktyków prowadzących postępowania powypadkowe i dokumentację związaną z tego typu zdarzeniami, jak również do pracowników oraz studentów.
Okładka książki Wypalenie nie tylko na polu zawodowym - Audiobook
audiobook

33,00 zł 21,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,33 zł

Wypalenie nie tylko na polu zawodowym - to zapis skupienia rekolekcyjnego o. Józef Augustyna SJ, prowadzonego w Domu Rekolekcyjnym w Czechowicach-Dziedzicach. W swoich rozważaniach autor uwzględnia nie tylko społeczne i psychologiczne przyczyny wypalenia, ale również duchowe i moralne. Odwołując się do rozważań Viktora E. Frankla, ukazuje bezsens i pustkę egzystencjalną jako jedną z najważniejszych przyczyn wypalenia. Zdaniem autora ujawnia się ono nie tylko na polu zawodowym, ale także społecznym, rodzinnym i wspólnotowym. W szukaniu środków zaradczych przeciwko wypaleniu o. Augustyn odwołuje się do własnych refleksji, a także do świadectwa ks. Franciszka Blachnickiego oraz Etty Hillesum.
Okładka książki Wynagrodzenia i systemy motywacyjne

55,00 zł 35,89 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,89 zł

Prezentowana książka to kompleksowe opracowanie dotyczące wszystkich najważniejszych zagadnień związanych z ustalaniem, obliczaniem i wypłacaniem wynagrodzeń. Publikacja nie tylko odpowiada na najczęściej stawiane pytania z zakresu praktyki wynagrodzeń, ale także dzięki licznym przykładom pomaga obliczyć np. wynagrodzenie chorobowe, urlopowe, ekwiwalent za urlop czy konkretne odprawy.
Okładka książki Zdążyć z prawdą O sztuce komunikacji w hospicjum

15,00 zł 10,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,45 zł

Książka ta traktuje o sztuce komunikacji w hospicjum. Poprzez autentyczne historie nadesłane z hospicjów z całego kraju uczy, jak rozmawiać z chorymi u kresu ich życia. Jest to szczególny podręcznik napisany dla wszystkich osób, które zajmują się ciężko i nieuleczalnie chorymi. Wart polecenia dla personelu medycznego podstawowej opieki zdrowotnej, szpitali, a przede wszystkim hospicjów i ośrodków opieki paliatywnej. Studenci medycyny, pielęgniarstwa, teologii, psychologii, pedagogiki i socjologii spotkają się tu z konkretnymi zdarzeniami, z którymi zetkną się niebawem w pracy zawodowej. Rodziny chorych poczują się mniej samotne, czytając o przeżyciach innych osób, znajdujących się w podobnej sytuacji. Doświadczeni pracownicy pomagający ludziom nieuleczalnie chorym znajdą tu odbicie swoich dylematów, wątpliwości i radości z wykonywanej pracy.
Okładka książki Restrukturyzacja samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej

69,00 zł 48,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,62 zł

Prezentowana publikacja dostarcza użytecznych wskazówek i narzędzi niezbędnych w procesie przekształcania samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w spółki kapitałowe zgodnie z zapisami ustawy o działalności leczniczej. W opracowaniu ukazano zakres i dynamikę zmian w sektorach ochrony zdrowia w ujęciu globalnym. Na podstawie wybranych międzynarodowych doświadczeń omówiono narzędzia rekomendowane we wprowadzaniu mechanizmów rynkowych do systemów ochrony zdrowia oraz w korporatyzacji zakładów opieki zdrowotnej. W pracy przedstawiono model zmiany organizacyjnej autorstwa Burke'a i Litwina, który może być zastosowany w procesie przekształceń spzoz. Opisano również podstawowe zasady kreowania szpitala XXI wieku, czyli organizacji zdolnej do rozwoju w coraz bardziej konkurencyjnym i dynamicznym otoczeniu.
Okładka książki Mity marketingowe

49,00 zł 35,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,85 zł

Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych. Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. ?Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało? ? to model porażki. Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulac czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekal do światów, które oferują im spełnianie marzeń. Wychodząc z powyższych założeń, autor - ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej - przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości.
Okładka książki Podręcznik koordynatora wolontariatu hospicyjnego

45,00 zł 27,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,89 zł

Ośrodek paliatywno-hospicyjny to miejsce współpracy różnych specjalistów: lekarzy, pielęgniarek, psychologów, duchownych, pracowników socjalnych, fizjoterapeutów i terapeutów zajęciowych, farmaceutów, dietetyków czy urzędników zajmujących się finansami. Wszystkie wymienione specjalności mogą być wspierane przez ochotników, pod warunkiem umiejętnego ich zachęcania i przygotowania do pracy oraz właściwego zarządzania ich talentami. Tę niełatwą misję pełnią koordynatorzy wolontariatu. Z myślą o nich, w ramach programu LUBIĘ POMAGAĆ, powstał ten podręcznik - pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie. Porusza medyczne i pozamedyczne aspekty opieki paliatywno-hospicyjnej, zawiera konkretną wiedzę oraz praktyczne rady i wskazówki. Cenna pomoc dla wszystkich, którzy zarządzają zespołami ludzkimi tak w centrum wolontariatu hospicyjnego, jak i w samym zespole i w każdym innym miejscu interdyscyplinarnej opieki nad chorym człowiekiem. Pożyteczna lektura zarówno dla pracowników, jak i wolontariuszy opieki paliatywno-hospicyjnej.
Okładka książki Dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Operator maszyn do robót ziemnych i budowlanych

43,05 zł 40,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,31 zł

Artykuł 226 k.p. oraz § 39 i 39a rozporządzenia MPiPS z dnia 26.09.1997 r. zobowiązują każdego pracodawcę do przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Oferujemy trzy rodzaje pomocy – specjalistycznych narzędzi oceny ryzyka (instruktaż, dokumentacja oceny i program komputerowy), które umożliwią dokonanie oceny samodzielnie, prawidłowo i bez konieczności udziału w specjalistycznym szkoleniu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Dokumentacja oceny: praktyczne uzupełnienie instruktażu analogiczna metoda oceny ryzyka zestawienie wymagań ogólnych i podstawowych czynników zagrożeń dla danego stanowiska pracy komplet dokumentów potrzebnych do wykonania oceny
Okładka książki Instrumenty zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie turystycznym

37,80 zł 30,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,04 zł

Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposobów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako współistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.
Okładka książki Start-Up bez pieniędzy

39,90 zł 25,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,64 zł

"Jestem zmęczony... Zmęczony setkami, o ile nie tysiącami książek biznesowych, które są jedynie tytułami i nie zawierają treści. Większość z tych książek należałoby skondensować do jednej lub dwóch stron wartościowej treści. Pozostałych powinno się używać do podcierania tyłka. Nie umiem Wam nawet powiedzieć, jak wiele książek zaczynałem analizować, aby po kilku minutach zmuszać się do ich dalszego czytania, a ostatecznie dać za wygraną. Od deski do deski przeczytać warto jedynie kilka wybranych książek biznesowych. "Start-up bez pieniędzy" ma być z założenia publikacją inną i o wiele lepszą niż tradycyjne książki biznesowe oraz przestarzałe akademickie nauki - od pierwszego, do ostatniego słowa. Nie znajdziecie tu nieaktualnych koncepcji ani "zoptymalizowanej metodyki przedsiębiorczego działania". Mój tekst przychodzi wprost "z okopów". Cały wysiłek, doświadczenie i wszystkie swoje zasoby włożyłem w to, aby "Start-up bez pieniędzy" stał się jedną z najlepszych książek. Zdecydujcie sami, czy nią jest. Ta książka ma sprowadzić Was na ziemię, pomóc w przegnaniu sceptyków i dać Wam kopniaka w tyłek tak, byście się ruszyli i zaczęli działać. Im mniej posiadasz czegoś, co jest Ci niezbędne, tym ważniejsze się to dla Ciebie staje i tym mądrzej z tego korzystasz. Prawda ta dotyczy wszystkiego - miłości, jedzenia, pieniędzy, a nawet (lub zwłaszcza) papieru toaletowego".  
Okładka książki Keynes kontra Hayek TW

49,00 zł 29,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,72 zł

Keynes kontra Hayek, to podłoże i spuścizna największego w dziejach pojedynku na gruncie ekonomii. Keynes i Hayek od osiemdziesięciu lat uosabiają przeciwstawne nurty myśli ekonomicznej: interwencjonizm i leseferyzm. Koncepcje obu ekonomistów zdobywały i traciły przychylność polityków od Franklina Roosevelta do George W. Busha wywierając przy tym wpływ na poziom życia milionów. Począwszy od wielkiego kryzysu poprzez II wojnę światowa i okres powojennej odbudowy, aż po czasy obecne, doświadczony dziennikarz, Nicolas Wapshott, poddaje wnikliwej obserwacji porywające debaty między dwoma gigantami dwudziestowiecznej ekonomii, których rozbieżne poglądy nadały kształt gospodarczym wzlotom i upadkom w wielu krajach i nadal trzymają świat w swoim władaniu.
Okładka książki Strategiczna karta wyników firm usługowych

59,00 zł 46,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,11 zł

Zarządzanie efektywnością firm usługowych stało się przedmiotem zainteresowania wraz przejściem od gospodarki industrialnej do gospodarki opartej na usługach. Autorzy, świadomi różnic między procesami zachodzącymi w działalności usługowej i produkcyjnej, przedstawiają rozszerzoną koncepcję strategicznej karty wyników, koncentrującą się na potrzebach organizacji usługowych. Wyjaśniają w jaki sposób połączyć zarządzanie procesami i pomiar efektywności w jeden spójny system. Publikacja prezentuje praktyczną koncepcję, którą można wykorzystać do zaprojektowania systemu pomiaru efektywności oraz wdrożenia strategicznej karty wyników w przedsiębiorstwie usługowym. Ułatwieniem jej zastosowania są liczne przykłady najlepszych praktyk pochodzących z wiodących przedsiębiorstw z USA. Książka adresowana jest do: -menedżerów firm usługowych, -specjalistów zajmujących się pomiarem efektywności, -studentów zarządzania, doktorantów, kadry akademickiej, -przedsiębiorców.
Okładka książki Relacje i komunikacja w świecie medycznym

39,90 zł 32,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,18 zł

Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa. Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka
Okładka książki Skuteczne social media

39,90 zł 27,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,40 zł

Social media? Porozmawiajmy poważnie! Co jest nie tak ze sferą mediów społecznościowych? Marketingowy Graal, do którego jeszcze rok czy dwa lata temu pielgrzymowali reklamodawcy z całego świata, traci pozłotę. Google+ nie prześcignął Facebooka, Facebook nie odniósł spektakularnego sukcesu podczas giełdowego debiutu. Rodzime Grono.net, które jeszcze niedawno święciło triumfy, nie istnieje. Agencje reklamowe prowadzące profile medialne dużych klientów okazują się nie tak profesjonalne, jak miały być, a mniejsze firmy działają na własną rękę i często wykazują się całkowitym niezrozumieniem zasad obowiązujących w marketingu relacji. Czas włożony w aktywność w sferze mediów społecznościowych dla wielu marketerów jest czasem straconym… Czyżby bańka pękła? Autorka tej książki stawia tezę, że jednym z powodów rozczarowania tą sferą jest brak możliwości rzetelnego mierzenia efektów komunikacji w mediach społecznościowych, ale nie ogranicza się do samego stwierdzenia faktów. Chce naprawdę pomóc Czytelnikom rozwiązać problemy wiążące się z ich obecnością w mediach społecznościowych. Wychodzi od podstaw. Uświadamia nam, dlaczego mimo wszystko warto inwestować w obecność w tej sferze. Podpowiada działania skuteczne dla różnych typów firm i różnych celów biznesowych. Odpowiada na często pojawiające się pytanie: „Dlaczego efekt komunikacji w mediach społecznościowych nie jest natychmiastowy?”. Zwraca uwagę na narzędzia marketingowe sprawdzające się w sferze nowych mediów, wskazuje, jak mierzyć efekty działań oraz jakie trendy pojawiają się w badaniach skuteczności strategii SM.
Okładka książki Bilans w firmie

54,90 zł 34,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,05 zł

Gdyby porównać prowadzenie firmy do gry w piłkę, finansom mogłaby przypaść rola jednego z naszych najlepszych napastników. Kierując firmą, przedsiębiorca musi wiedzieć, w jaki sposób posługiwać się różnymi danymi liczbowymi, a jego odpowiedzialność w tym zakresie nie może zostać oddelegowana do dyrektora finansowego czy głównego księgowego. Inwestorzy zewnętrzni, partnerzy i potencjalni nabywcy danego przedsięwzięcia chcą rozmawiać o finansach i oczekują, że ich rozmówcą będzie sam kapitan. Książka ta powstała, ponieważ kiedyś obaj zakładaliśmy własne przedsiębiorstwa i bardzo przydałaby nam się wtedy wiedza na temat finansów w biznesie. Nie należy mylić finansów (wykorzystania informacji finansowych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych) z księgowością, czyli śledzeniem finansowych wyników firmy. Wracając do naszego piłkarskiego porównania: jeśli finansom przypisujemy w naszej drużynie rolę napastnika, o księgowości można myśleć jak o bramkarzu. O finansowym sukcesie danego przedsięwzięcia, czyli o tym, czy wszyscy udziałowcy — założyciele firmy, inwestorzy oraz pracownicy (ci ostatni poprzez opcje na udziały) — zarobią na nim pieniądze, decydują tylko cztery czynniki. Każdy z nich jest ściśle powiązany z bilansem. Niewielu jest jednak przedsiębiorców, którzy poświęcaliby tej kwestii tyle czasu i uwagi, ile przeznaczają na tworzenie nowych produktów czy rozwijanie bazy klientów. Być może nawet nie zdają sobie sprawy z jej znaczenia. Przedsiębiorcy z godnym podziwu zaangażowaniem często samotnie stawiają czoła niezliczonym przeciwnościom losu, tymczasem odrobina wiedzy o finansach, planowanie i podejmowanie działań we właściwym momencie mogą mieć zasadnicze znaczenie dla sprawnego funkcjonowania firmy. Mówiąc najprościej, bilans składa się z pozycji, które potrzebują finansowania („aktywów"), oraz pozycji, które funduszy dostarczają („zobowiązania i kapitał własny"). Może się jeszcze w nim znaleźć nadwyżka środków pieniężnych czy linia kredytowa i to w zasadzie wszystko. To dlatego bilans łatwo można zrozumieć i przeanalizować. Idąc tym tokiem rozumowania, dochodzimy do czterech czynników, które decydują o finansowym sukcesie przedsięwzięcia. Oto one: •   W jaki sposób szacuje się, kontroluje i redukuje środki pieniężne potrzebne na prowadzenie działalności firmy? Wszyscy słyszeli o „kapitale obrotowym" na takiej samej zasadzie jak słyszeli o „marketingu". Dla różnych ludzi sformułowanie to może oznaczać różne rzeczy. Bardzo nieliczni przedsiębiorcy stawiają sobie strategiczny cel zredukowania środków pieniężnych pochłanianych przez operacje firmy, a jeszcze mniej z nich czyni z tego kluczowy element w strategii zarządzania produktem czy podejmowaniu decyzji biznesowych. My proponujemy tu całościowe i łatwe w zastosowaniu podejście wraz z zestawem narzędzi, które pomogą nam obniżyć ilość środków pieniężnych wykorzystywanych w operacjach przedsiębiorstwa. •   W jaki sposób podzielić tort pomiędzy przedsiębiorcę a inwestorów? Naszym „tortem" są przychody ze sprzedaży firmy raczej niż względny procent jej własności. Jest wiele przykładów spółek odnoszących sukcesy, gdzie przedsiębiorca za późno orientuje się, że posiadanie 40% firmy, która została sprzedana za 80 milionów złotych, wcale nie gwarantuje czeku na 32 miliony (w rzeczywistości można nawet odejść z kwitkiem). Dzięki informacjom zdobytym poprzez szeroko zakrojone badania ankietowe wśród europejskich funduszy venture capital pokazujemy, jak chronić interesy przedsiębiorcy, negocjując wstępne warunki umowy z firmami VC. Zarówno fundusze VC, jak i przedsiębiorcy zgadzają się co do jednego: wielkość tortu powinna być ważniejsza niż wielkość kawałka, a procentowa własność firmy ma zwykle niewiele związku z tym, w jaki sposób podzielona zostaje jej ekonomiczna wartość. •   W jaki sposób wynagradzać personel, aby przyciągać najzdolniejszych pracowników, a przy tym być może płacić im trochę mniej, niż wynoszą wynagrodzenia rynkowe? Opcje na udziały miały ostatnio złą prasę, ale główną przyczyną jest to, że generalnie zbyt rzadko ich posiadacze zarabiają na nich pieniądze. Korzystając z modelu wyjścia z inwestycji, pokazujemy, jak stworzyć dobry plan opcji na udziały i w jaki sposób przekonać do niego inwestorów. Bez tego start-upy mają do wyboru albo opłacanie ludzi, na których w rzeczywistości nie mogą sobie pozwolić, albo zrezygnowanie z zatrudnienia właściwych pracowników. •   W jaki sposób uzyskać najlepszą cenę za udziały, kiedy na przykład sprzedajemy firmę? Jest tylko jedna szansa, by dokonać prawidłowej wyceny wartości przedsiębiorstwa i sprzedać je właściwemu nabywcy. Ale najczęściej spory pomiędzy inwestorami a zarządem dotyczą tego, czy sprzedać firmę teraz, czy jeszcze poczekać, a jeśli sprzedać, to komu i za ile, ponieważ każdy zainteresowany ma swoje własne cele. Sprzedaż firmy nie jest tak naprawdę wyjściem z inwestycji, lecz przejściem do nowego stanu. Zamiast o „wyjściu" wolimy mówić o upłynnieniu udziałów: jest to moment, w którym wszyscy lub część udziałowców zamieniają całość bądź część posiadanych udziałów na gotówkę. Zjawiskowe start-upy sprzedawane za bajońskie sumy nie muszą się za bardzo martwić poruszanymi tu kwestiami, ponieważ zawrotna wielokrotność, którą ktoś chce za nie zapłacić, jest w stanie zamaskować wszelkie strukturalne problemy finansowe. Jednak zasadnicza większość przedsięwzięć rokuje skromniejszy zwrot i dlatego zrozumienie wagi czterech wyżej wymienionych czynników może mieć zasadnicze znaczenie dla sukcesu finansowego bądź porażki przedsiębiorcy. Aby zilustrować te cztery punkty i to, jak wyglądają one w praktyce, śledzimy historię fikcyjnej młodej bizneswoman Marty Inger. Marta ma świetny produkt i wysoką rozpo-mawalność w mediach. Napędzana osobistymi ambicjami oraz oszałamiającą popularnością nasza bohaterka nie unika jednak serii kryzysów, z których niektóre da się załagodzić, a innych nie. Książka dzieli się na odcinki, w których opowiadamy historię Marty i jej firmy, oraz rozdziały wyjaśniające różne zagadnienia z dziedziny finansów, które odgrywały ważną rolę w historii Marty. Nasza bizneswoman nie jest prawdziwą osobą — to postać złożona z wielu różnych przedsiębiorców, z którymi mieliśmy do czynienia. Firma Marty, Dom Mody Misslnge, również jest fikcyjna, ale dane finansowe oparte są na bilansach rzeczywistych przedsiębiorstw. Scenariusz wydarzeń opisanych w odcinkach, choć wymyślony, czerpie z prawdziwych sytuacji dotyczących firm głównie z branży technologicznej. My zdecydowaliśmy się na wybór branży odzieżowej — zamiast na przykład studium przypadku przedsiębiorstwa high-tech — aby pokazać, że przedsiębiorczość oraz mechanizmy tworzenia bogactwa są wszędzie takie same, niezależnie od produktu czy branży. Wszystkie postacie, nazwiska i nazwy przedsiębiorstw są fikcyjne, a ich ewentualne podobieństwo do rzeczywistych osób, firm czy sytuacji jest zupełnie przypadkowe.
Okładka książki Planowanie przestrzeni turystycznej

34,00 zł 23,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,34 zł

Prezentowane opracowanie jest pierwszą od dłuższego czasu na polskim rynku książką, w której omówiono kompleksowo, także w przekroju historycznym, zagadnienia związane z aspektami zrównoważonego planowania przestrzeni turystycznej w Polsce. Dlatego autorka ma nadzieję, że niniejsza publikacja zainteresuje nie tylko studentów kierunków hotelarstwa, turystyki i rekreacji, architektury i urbanistyki, ale także pracowników samorządów lokalnych i przedstawicieli administracji rządowej - odpowiedzialnych za zrównoważony rozwój obszarów o funkcji turystycznej.Anna Pawlikowska-Piechotka, (ur. 1952) dr hab. architekt, jest absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz kursów specjalistycznych w Wielkiej Brytanii na Uniwersytecie w Cambridge oraz Uniwersytecie w Oxfordzie. Jest doświadczonym nauczycielem akademickim, od wielu lat związana z Wydziałem Turystyki i Rekreacji AWF Warszawa oraz Wydziałem Architektury Politechniki Warszawskiej. Zajmuje się wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego dla potrzeb turystyki oraz zrównoważonym zagospodarowaniem przestrzeni turystycznej i rekreacyjnej.
Okładka książki Controlling dla menedżerów

66,00 zł 47,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,23 zł

Książka jest poświęcona problematyce controllingu w przedsiębiorstwie i prezentuje nowoczesne ujęcie zagadnień, które interesują menedżerów różnych szczebli zarządzania. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaka jest rola i miejsce controllingu w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, - jakie są organizacyjne uwarunkowania controllingu, - jakie są koncepcje i ukierunkowania współczesnego controllingu, - jakie instrumenty stosuje się w controllingu na poziomie strategicznym i operacyjnym, - w jaki sposób controlling wspomaga osiąganie założonych celów działalności przedsiębiorstwa, - jaka jest baza informacyjna controllingu wspomaganego komputerowo. Książka jest adresowana do: - menedżerów na różnych poziomach zarządzania, - specjalistów ds. controllingu i rachunkowości zarządczej, - doradców i analityków biznesowych, - dyrektorów finansowych i głównych księgowych, - prezesów zarządu i dyrektorów przedsiębiorstw, - studentów kierunków ekonomicznych, - słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników szkoleń.
Okładka książki ABC small biznessu 2013

67,00 zł 46,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,63 zł

A - jak założyć i prowadzić własną firmę. B - księgowość Twojej firmy (ryczałt, księga przychodów i rozchodów, VAT) C - jak Cię rozliczy Urząd Skarbowy. Stan prawny na dzień 1.02.2013 r.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,84 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,15 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,54 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,35 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj