W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Chet Holmes został nazwany „najznakomitszym fachowcem Ameryki w dziedzinie rozwoju biznesu”. Jego pierwsza i podstawowa rada to: skup się! Zamiast próbować osiągnąć mistrzostwo w czterech tysiącach strategii, skoncentruj się na garstce niezbędnych umiejętności, które silnie wpłyną na przekształcenie twojej firmy.
Zbyt wielu menedżerów łapie się każdej nowej tendencji, lecz nie potrafi przy żadnej wytrwać. Zamiast tego, mówi Holmes, skup się na dwunastu istotnych dziedzinach doskonałości – po jednej na raz – i ćwicz się w nich nieustannie z żelazną dyscypliną.
Zarządzanie sprzedażą pokazuje, jak zharmonizować i wyszlifować właściwie każdy aspekt działalności biznesowej, poświęcając zaledwie godzinę tygodniowo każdej znaczącej dziedzinie, którą chcesz udoskonalić. Tak jak zawodnik tenisa, który ćwiczy kilka godzin tygodniowo same bekhendy, aby osiągnąć mistrzostwo w grze, tak i ty możesz dzięki systematycznej pracy poprawić stan każdej kluczowej dziedziny interesów. Holmes proponuje sprawdzone strategie:
• Zarządzania: naucz ludzi, jak pracować mądrzej, nie ciężej
• Marketingu: uzyskaj większy oddźwięk za sprawą strony internetowej, reklamy, targów i public relations
• Sprzedaży: doprowadź do doskonałości każdą akcję sprzedaży pracując nad sprzedażą, nie tylko w sprzedaży
OPINIE
Chet Holmes jest jednym z najwspanialszych nauczycieli marketingu, sprzedaży oraz biznesowego sukcesu we współczesnym świecie. Ta niewiarygodna książka zwielokrotni wyniki w każdej dziedzinie twojej działalności biznesowej.
Brian Tracy, autor Jak przewodzą najlepsi liderzy
Wszystkie opowieści składające się na] Zarządzanie sprzedażą tworzą spójną całość, która pomoże twojej firmie istotnie zwiększyć sprzedaż, jeśli tylko jesteś dość rozsądny, by zastosować się do zawartych w książce wskazówek.
Michael Gerber, bestsellerowy autor książek: E-Mit oraz Mit przedsiębiorczości
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu – bywa, że dużych i kosztownych – zmian, w celu poprawienia istniejącego status quo. Jednak 50 do 70 procent tych prób jest nieudanych. Niektóre zmiany giną nagle, ale wiele umiera w cierpieniu przedłużającej się agonii rujnującej zasoby organizacji oraz morale i energię jej członków.
Kto zabija zmianę lub co przyczynia się do jej śmierci? W tym pasjonującym kryminale znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Głównym bohaterem jest agent Mike McNally – detektyw o stylu działania inspektora Colombo – który prowadzi śledztwo w sprawie śmierci kolejnej zmiany. Agent McNally po kolei przesłuchuje trzynastu głównych podejrzanych, między innymi krótkowzroczną menadżerkę Wiktorię Wizję, stale opieszałego kierownika Piotra Prioryteta, dyrektorkę Klarę Komunikację, której zapalenie krtani uniemożliwia porozumiewanie się oraz kilka innych szemranych postaci.
Podejrzani zapewne wydają ci się znajomi i niewątpliwie znajdziesz podobne osoby w swojej firmie. Metoda rozwiązania zagadki przez McNally’ego zainspiruje cię do stania się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji.
W przewodniku na końcu książki znajdują się wskazania, jak krok po kroku wcielić w życie nauki płynące z tej historii. Kluczowe pytania pomogą ci ocenić jakość zmian wprowadzanych w twojej organizacji. Dowiesz się również jakie najlepsze działania możesz podjąć, by umożliwić dokonanie pożądanej zmiany i utrzymać jej rezultaty.
OPINIE
„Wyjątkowy sposób spojrzenia na problem zmiany. Tego teraz potrzeba światu – zmiany, która będzie skutecznie przeprowadzona”.
– Spencer Johnson, autor książek Kto zabrał mój ser? i Peaks and Valleys
„Zarządzanie zmianą nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem. Pomocne w zarządzaniu zmianą są humor i plan działania. Kto uśmiercił Zmianę? zapewnia jedno i drugie”.
– Betsy Myers, była dyrektor wykonawcza w Harvard’s Center for Public Leadership i dyrektor ds. operacyjnych kampanii wyborczej Baracka Obamy.
„Inteligentny kryminał pełen trafnych spostrzeżeń. Książkę Kto uśmiercił Zmianę? czyta się szybko – można ją skończyć w czasie dwugodzinnego lotu – ale zawarta w niej mądrość zostaje z nami o wiele dłużej”.
– John Assaraf współautor książki Odpowiedź : rozwiń dowolną działalność, osiągnij niezależność finansową, przeżyj niezwykłe życie, jeden z ekspertów występujących w filmie The Secret
Książka zawiera praktyczny komentarz przepisów prawa karnego materialnego, który pozwala zrozumieć zasady odpowiedzialności karnej za przestępstwa popełniane z wykorzystaniem stanowisk w przedsiębiorstwie. Komentarz jest uzupełniony opisami mechanizmów popełniania nadużyć, licznymi przykładami wykrytych przestępstw gospodarczych, a także charakterystyką ich kosztów, które obciążają zarówno firmę, jak i sprawców.Część książki stanowi poradnik dotyczący zarządzania ryzykiem nadużyć w przedsiębiorstwach oraz przykładowy program antydefraudacyjny i antykorupcyjny.Wiesław Jasiński - jest doktorem nauk prawnych od ponad 20 lat związanym z organami ścigania zwalczającymi przestępczość finansową. Jest m.in. wykładowcą Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, ekspertem Rady ds. Informacji Finansowej przy Ministrze Finansów oraz Multidisciplinary Group of Organized Crime przy Radzie Europejskiej.
Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu ?konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci?.
Autorzy książki ? pracownicy i współpracownicy Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu ? chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na: zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce, dobrach sieciowych, sieciach przedsiębiorstw, zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach, znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz wpływie sieci na strategie firm. W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż ? odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów wyższych uczelni różnych typów, ale może też być przydatna dla menedżerów i przedsiębiorców.
Podręcznik zawiera zarys wiedzy z zakresu technik i technologii wytwarzania, doboru i organizacji procesów produkcyjnych, określenia optymalnego przebiegu procesu, projektowania systemów produkcyjnych. Dołączona do podręcznika płyta CD i obszernie cytowana literatura umożliwią czytelnikom uzupełnienie i pogłębienie wiedzy.
Podręcznik jest przeznaczony głównie dla studentów kierunku ?zarządzanie i inżynieria produkcji? uczelni wyższych różnych typów. Może być też przydatna dla słuchaczy innych kierunków o profilu inżynierskim oraz dla menedżerów zarządzających w firmach procesami wytwarzania.
Nikt wcześniej nie musiał stawiać czoła takiej rzeczywistości. Wielkie korporacje chwieją się w posadach. Ogromne gospodarki zdają się powstawać w ciągu jednego dnia. Dzisiejszy biznes to jak wędrówka rzeką o wartkim nurcie. Jak możesz osiągnąć przewidywalne rezultaty w tak nieprzewidywalnym świecie?
Jedyną rzeczą pewną w prowadzeniu biznesu jest jego niepewność. Mimo to istnieją wspaniałe organizacje, którym udaje się regularnie osiągać wyśmienite wyniki, niezależnie od warunków.
Niniejsza książka traktuje o osiąganiu przewidywalnych rezultatów, zarówno w dobrych jak i złych czasach, dzięki przestrzeganiu czterech głównych zasad:
Bezbłędna realizacja.
Zaufanie ze strony wszystkich interesariuszy.
Osiąganie więcej mniejszą liczbą środków.
Przekształcenie strachu w zaangażowanie.
Książka zawiera niezbędne, kompleksowo ujęte informacje dotyczące zarządzania talentami (ZT) - nowej koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi, ukierunkowanej na pozyskiwanie, zatrzymywanie i rozwój specyficznej grupy utalentowanych pracowników, decydujących o poziomie nowoczesności i konkurencyjności firmy. Wyróżnikiem jest odniesienie do najnowszych tendencji w obszarze zarządzania oraz odwołanie do uwarunkowań społeczno-gospodarczych poprzez powiązanie zarządzania talentami z takimi zagadnieniami, jak: kwestie demograficzne (specyfika pokolenia młodych talentów, rozszerzanie zasobów talentów), mobilność zawodowa i udział w globalnej walce o talenty, aspekty kulturowe i narodowościowe. Istotna część publikacji dotyczy aktualnego i newralgicznego problemu zarządzania talentami w kryzysie gospodarczym (elastyczne formy pracy, outplacement, podnoszenie kwalifikacji przy ograniczonych budżetach). Podjęto też rozważania nad dojrzałością organizacji w ramach ZT, wykorzystaniem technologii w ZT, promocją programów dla talentów wewnątrz i na zewnątrz organizacji. W książce przedstawione są przydatne dla praktyków wnioski z badań prowadzonych przez Autorkę w polskich przedsiębiorstwach oraz przykłady programów ZT realizowanych w różnego typu organizacjach, w tym również międzynarodowych. Zaprezentowano w niej także przebieg poszczególnych etapów wdrażania i prowadzenia procesu zarządzania talentami.Joanna Antonina Tabor - doktor nauk ekonomicznych, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej SGH zajmuje się obszarem rozwoju kadr, przygotowaniem i organizacją szkoleń dla przedsiębiorstw, również w zakresie zarządzania talentami. Z sukcesem współprowadziła wielomiesięczne projekty szkoleniowe w obszarze kształcenia ustawicznego - podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników instytucji publicznych. Laureatka stypendiów naukowych oraz nagród Rektora SGH. Zainteresowania naukowe autorki koncentrują się wokół zarządzania zasobami ludzkimi, w tym w szczególności na zarządzaniu talentami, doskonaleniu zawodowym, a także problematyce komunikacji i relacji w zespołach. Prowadzi internetową bazę danych nt. zarządzania talentami: www.zarzadzanietalentami.net Zarządzanie talentami w organizacji - ich pozyskiwanie, utrzymanie i rozwój - to dzisiaj jeden z głównych problemów strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. W niezwykle ciekawie napisanej książce Autorka przedstawiła stan, główne zagadnienia, uwarunkowania i perspektywy zarządzania talentami. Studia literatury, analiz, raportów i sondaży międzynarodowych firm doradczych oraz wypowiedzi praktyków pozwoliły wskazać, jak skutecznie i efektywnie zarządzać talentami. Wielką wartością książki jest prezentacja własnych badań na temat zarządzania talentami w warunkach kryzysu finansowego (subprime) w polskich przedsiębiorstwach, a także studia przypadków firm zarządzających talentami, ich programy i działania oraz ,,dobre praktyki"". Ta wartościowa, nowatorska publikacja powinna stać się inspiracją w budowaniu i doskonaleniu koncepcji zarządzania talentami, ale także dyskusji w gronie praktyków zarządzania i służb HR w organizacjach (z recenzji prof. dr hab. Zbigniewa Dworzeckiego)
Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem, definiowanym poprzez jego dynamiczność, innowacyjność i zdolność do szybkich i efektywnych przeobrażeń, to obszar interesujący zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym. Zarządzanie taką jednostką nakłada na kardę menedżerską, głównych decydentów i pracowników szereg wymagań, którym nie każdy potrafi sprostać. Idealny menedżer powinien bowiem łączyć w swej pracy znajomość teorii i umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy z rachunkowości, finansów i analizy finansowej, ale także z bankowości, psychologii czy socjologii.
Tę szczególną zależność dostrzegli studenci, kształcący się na kilku kierunkach studiów. Poszczególne dziedziny nauki skupiają się na własnej problematyce, wykorzystując charakterystyczne dla swojego obszaru teorie i narzędzia badawcze; istnieje niedobór opracowań wykorzystujących wiedzę teoretyczną czy badania empiryczne, które łączą nauki ekonomiczne (m.in. ekonomia, finanse, nauki o zarządzaniu) z naukami społecznymi (np. psychologia i socjologia). Pojawił się zatem pomysł konferencji i publikacji interdyscyplinarnej.
Monografia skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków życia gospodarczego; teoretycy dostrzegą możliwości wykorzystania interdyscyplinarnych badań w zakresie swoich zainteresowań naukowych, praktycy zaś zapoznają się z nowatorskimi pomysłami, rozwiązaniami, usługami czy wreszcie interpretacjami najnowszych aktów normatywnych, możliwymi do zastosowania w zarządzanych przez nich przedsiębiorstwach.
Żyjemy coraz szybciej, pracujemy na coraz wyższych obrotach, tworzymy i odbieramy coraz więcej informacji. Świat się zmienia. A komunikacja zmienia się wraz z nim.
Stare narzędzia wspomagające wymianę informacji powoli odchodzą do lamusa, a klasyczne sposoby porozumiewania się bezpowrotnie zniknęły już jakiś czas temu. Musimy zmienić nasze przyzwyczajenia, jeśli chcemy dogadać się z innymi. Niewłaściwa komunikacja wciąż pozostaje jedną z głównych przyczyn niepowodzenia wszelkiego typu projektów. Jeśli chcesz złamać ten trend i realizować powierzone Ci zadania z sukcesem, to dobrze trafiłeś.
W środku znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań.
Jakie bariery komunikacyjne przeszkadzają w sprawnym porozumiewaniu się z innymi i jak je skutecznie pokonywać?
Jak komunikacja wizualna może sprawić, że prezentacje czy spotkania będą skupiały uwagę rozmówców i w pełni ich angażowały?
Jak nie utonąć w natłoku e-maili, skoro nikt nie rozlicza nas z liczby wysłanych wiadomości, tylko z efektów działań?
Co zajmuje nawet do 90% czasu pracy kierownika projektu i dlaczego wciąż tak nieudolnie wykonujemy tę tajemniczą czynność?
Jak tworzyć plany komunikacji, aby były prawdziwie użyteczne, a nie stanowiły jedynie iluzji zarządzania projektem?
Autorka pokaże Ci, jak dzięki świadomemu podejściu do komunikacji stać się skuteczniejszym menedżerem i sprawić, by zrealizowane projekty stały się Twoją najlepszą wizytówką. Jej rady są tym cenniejsze, że pisze o wszystkim z perspektywy osoby, która swoje doświadczenie projektowe zdobyła podczas wielu lat pracy zawodowej.
Grunt to mieć plan. Biznesplan!
Masz pomysł na biznes? Gratulacje! Teraz czas zamienić idee na konkretne zyski. By się solidnie do tego przygotować, musisz stworzyć biznesplan. Weź czystą kartkę papieru albo otwórz nowy dokument na ekranie swojego laptopa. Zacznij od liczb - jeśli jesteś w tym biegły i ten aspekt uważasz za najważniejszy, skup się na planie finansowym. Możesz też zacząć od marketingu: ustalić asortyment, opisać wachlarz usług i skalkulować zróżnicowanie cen. Możesz zaplanować akcje promocyjne, dokonać badania aktualnych cen na rynku czy posłuchać opinii potencjalnych klientów. Wyobraź sobie swoją przyszłą spółkę — co ją charakteryzuje, co widzisz najwyraźniej? Dobrany zespół kreatywnych pracowników, którzy są dla siebie życzliwi? Może zaczniesz od planowania struktury zatrudnienia, klucza doboru pracowników, systemów motywacyjnych? Nie jest łatwo, prawda? Jednak nagroda za trud będzie wielka.
Stworzenie biznesplanu pomaga osiągnąć sukces. Dzieje się tak dlatego, że planowanie w biznesie wymaga solidnych przygotowań i przemyśleń. Poszukiwanie rozwiązań wiąże się z uzupełnianiem wiedzy i gromadzeniem informacji. Tworzenie wizji i misji czy strategii marketingowej pobudza kreatywność i prowadzi do rozwijania ciekawych pomysłów. Dzięki analizie danych rynkowych można pogłębić lub zaktualizować wiedzę na temat zmian w popycie, trendach czy standardach. Analiza słabych i mocnych stron uświadamia potrzebę zmian, testuje elastyczność i pomaga zarządzać ryzykiem. Proces pisania biznesplanu stwarza okazję do osobistego rozwoju jego autorów poprzez określanie wartości, zasad i priorytetów oraz stymulowanie umiejętności twórczych, a nawet artystycznych.
Zatem - pisanie czas zacząć…
Wydatki na ochronę zdrowia mają znaczny udział w budżetach narodowych, dlatego dążenie do efektywności stało się najważniejszym celem decydentów w większości systemów ochrony zdrowia. Analiza i pomiar efektywności są jednak niezwykle złożonym przedsięwzięciem ze względu na różnorodne cele podmiotów w ochronie zdrowia i luki w systemach informacyjnych. W reakcji na tę złożoność rozwinęły się badania dotyczące analizy efektywności organizacji.
Książka zawiera aktualną i krytyczną ocenę możliwości i ograniczeń analizy efektywności stosowanej w ochronie zdrowia. Przedstawiono w niej najważniejsze techniki mierzenia efektywności systemów i organizacji, do których należą analiza danych granicznych (metoda DEA - data envelopment analysis) oraz analiza stochastycznej funkcji granicznej (stochastic frontier analysis). Ponadto praca zawiera omówienie nowych, interesujących propozycji metodologicznych. Zastosowanie tych technik pozwala uzyskać aktualną i użyteczną wiedzę na temat funkcjonowania współczesnych systemów ochrony zdrowia.
Pan i Pani w jednej firmie.
Dwudziestowieczna rewolucja obyczajowa za nami. Kobiety wyszły ze strefy domowej, wsiadły na traktory, wstąpiły do wojska i poleciały w kosmos. Ręka w rękę z mężczyznami. Mówiąc bardziej prozaicznie, obie płcie spotykają się codziennie na gruncie zawodowym. I pojawił się problem. One mówią z prędkością karabinu maszynowego, oni używają wyłącznie półsłówek. Mężczyźni rozkazują, kobiety sugerują. Gdy szef stosuje konstruktywną krytykę, podwładne się obrażają. Gdy szefowa da się ponieść emocjom, ?to na pewno PMS?. Dwie płcie, dwa plemiona, które niestety często się nie rozumieją. A pracują razem?
Joanna Sajko-Stańczyk napisała swoją książkę i dla kobiet, i dla mężczyzn. Dla wszystkich, którym dogadanie się z płcią przeciwną w pracy sprawia problemy i utrudnia realizację celów. Do tematu podchodzi kompleksowo - definiuje podstawowe pojęcia związane z tzw. genderyzmem, omawia biologiczne i psychologiczne różnice między męskim i damskim mózgiem oraz wskazuje, jakie są ich konsekwencje dla życia zawodowego. Odwołuje się do typowych sytuacji i pokazuje, jak na dany problem reagują mężczyźni, a jak kobiety. Podpowiada panom i paniom, jak mówić i działać w sposób zrozumiały dla drugiej strony. Wreszcie wskazuje zawody, w których bardziej sprawdza się damski lub męski sposób działania.
Twój podręczny tłumacz z marsjańskiego na wenusjański (i z powrotem)!
Dzięki tej książce poznasz sposoby komunikowania się i prowadzenia negocjacji z przedstawicielami różnych narodowości. Znajdziesz w niej wskazówki:
- jak przygotować spotkanie,
- jak posadzić gości przy stole,
- kiedy wręczyć wizytówki, a kiedy prezenty,
- jak zyskać sympatię i zaufanie partnera,
- jak uniknąć gaf towarzyskich,
- jaką przyjąć postawę negocjacyjną i techniki, aby odnieść sukces.
Kluczem do sukcesu jest poznanie świata wielokulturowego. Każdy naród ma swoją kulturę i historię, własny sposób myślenia i styl życia, coś co moglibyśmy nazwać jego duszą. Książka pomaga zajrzeć w myśli Rosjan, Niemców, Anglików, Włochów, Hiszpanów, Szwedów, Francuzów, Arabów, Hindusów. Latynosów, mieszkańców Dalekiego Wschodu, mieszkańców Kaukazu, a także obywateli USA. Temu zagadnieniu poświęcony jest najbardziej obszerny rozdział książki, zatytułowany: ?Portrety narodów. Podpatrywanie zachowań?. Choć książka eksponuje różnice w zachowaniach przedstawicieli różnych kultur, to jednak nie ocenia i nie dokonuje osądów. Żadnej kultury nie stawia wyżej od innej. Celem Autora jest, aby Czytelnik postarał się zrozumieć innych, zanim zasiądzie do stołu negocjacyjnego.
W publikacji podejmowane sa kwestie fundamentalne dla organozacji gospodarczych, autor od podstaw bada tzw. życiowe, elementarne zależności istnienia i rozwoju organizacji uwarunkowane aktywnością i relacjami człowieka w zespole.
Szczególną wartość interpretacyjną mają stawiane kwestie wymagające włączenia do programów kształcenia ekonomicznego, takie jak mechanizm intuicji, motywacji, kreatywności, stresu, konfliktów, patologii, entropii organizacji oraz szereg zagadnień dotyczących kultury, etyki, współdziałania, zaufania itp.
Sukces w biznesie to połączenie wielu elementów: dobrego pomysłu na biznes, zorganizowania go w formie firmy i fachowego zarządzania nią w burzliwych czasach.
Autorzy wskazują w książce, co jest istotą zarządzania, jak ważny jest kontekst, w jakim się ono odbywa, jakie umiejętności i narzędzia pomagają menedżerom w ich codziennej pracy oraz jak rozwiązywać typowe problemy firmy.
Nowe zmienione i uzupełnione wydanie podręcznika składa się z dwóch części: teoretycznej, (przewodnika po sprawozdaniu finansowym) i części drugiej - zbioru zadań, który ułatwi sprawdzenie przyswojonej wiedzy. Autorka przygotowała też robocze arkusze kalkulacyjne dostępne na stronie www.ksiegarniasgh.pl korzystając z których można obserwować zmiany po każdej operacji..
Praktyczny przewodnik dla osób poszukujących pracy lub rozważających jej zmianę.
Dowiedzą się one z niego między innymi:
gdzie szukać pracy;
na co zwrócić uwagę podczas analizy ofert pracy;
jak dokonać analizy własnych kompetencji;
jak przygotować dobre CV i list motywacyjny;
co i w jaki sposób mówić podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
jak stosować mowę ciała podczas takiej rozmowy;
jakie błędy popełniają najczęściej kandydaci do pracy i jak i się ich ustrzec;
jak wynegocjować korzystne warunki finansowe zatrudnienia.
„W literaturze stosunkowo rzadko podejmowany jest problem mechanizmów wyborów strategicznych, a zwłaszcza ryzyka tych wyborów. Tymczasem wybór koncepcji rozwoju to kluczowa faza zarządzania strategicznego, głównie z powodu ryzyka, które mu towarzyszy. Konsekwencje dokonywanych rozstrzygnięć są z reguły znaczące i trudno odwracalne. W tym wypadku ocena ryzyka wyborów i jego minimalizacja staje się kluczowym warunkiem skuteczności zarządzania strategicznego. To powoduje, że recenzowana praca wypełnia istotną lukę poznawczą o dużym znaczeniu dla praktyki gospodarczej.
Szczególnym walorem pracy jest jej empiryczny charakter. W zarządzaniu strategicznym, będącym typową nauką stosowaną, rozpoznanie doświadczeń praktyki gospodarczej jest najcenniejszą podstawą wnioskowania. Tymczasem empiryczne rozpoznanie podstawowych problemów kreowania rozwoju w polskich przedsiębiorstwach wydaje się wciąż dalece niezadowalające, w szczególności brakuje pogłębionych badań szczegółowych problemów zarządzania strategicznego na większych reprezentatywnych próbach przedsiębiorstw. Tym samym zrealizowany projekt badawczy i opis jego wyników w recenzowanej monografii stanowi istotny wkład do rozwoju nauki, interesujący dla teoretyków, ale także inspirujący dla praktyków gospodarczych”.
Prof. dr hab. Andrzej Kaleta
Niezależnie od posiadanych przez ciebie zdolności, inteligencji czy doświadczenia 85 procent twoich szans na odniesienie sukcesu zależy wyłącznie od umiejętności zjednywania sobie ludzi i przekonywania ich – czyli od twojego uroku osobistego. Jeśli dziś uważasz się za osobę pozbawioną tej cechy, przeczytaj książkę Potęga osobistego uroku, a sam się przekonasz, do czego jesteś zdolny!
Ta książka jest nadzieją dla wszystkich, którzy uważają, że brak im „tego czegoś” w kontaktach z innymi.
W Potędze osobistego uroku przedstawiono sprawdzone, łatwe do opanowania techniki pomagające być bardziej czarującym w każdej sytuacji. Jeśli zastosujesz te wszystkie sekrety w swoim życiu, wkrótce otworzą się przed tobą drzwi, o których uchyleniu nawet nie śniłeś, a ty będziesz dostawał to, czego pragniesz – za każdym razem.
Jaka jest najważniejsza cecha charakteru, której potrzebujemy, gdy chcemy sobie kogoś zjednać, czy to w życiu zawodowym, czy osobistym?
To urok osobisty – umiejętność stworzenia specjalnej więzi z każdą osobą i sprawienia, że poczuje się ona w naszym towarzystwie jak ktoś naprawdę wyjątkowy.
Być może myślisz, że z urokiem osobistym trzeba się „urodzić”, ale jest on czymś, czego można się nauczyć, nawet jeśli niektórzy zostali nim naturalnie obdarzeni.
Brian Tracy i Ron Arden – autorytety w dziedzinie sukcesu osobistego i zawodowego – pomogli tysiącom ludzi osiągnąć rzeczy, o których ci nawet nie śmieli marzyć: bogactwo, karierę, udane związki i jeszcze więcej – wszystko to, co możemy zyskać dzięki urokowi osobistemu. W tym fantastycznym poradniku Tracy i Arden odkrywają przed nami tajemnice uroku osobistego i pokazują, co sami możemy zrobić, żeby stać się bardziej czarujący – w jednej chwili!
Potęga osobistego uroku zmieni twoje życie, bo dzięki tej książce nauczysz się, jak:
- przykuć uwagę i zdobyć zaufanie każdego już w ciągu kilku pierwszych sekund spotkania,
- uzyskać wsparcie ludzi, którzy pomogą ci osiągnąć twój cel,
- udoskonalić mowę ciała oraz techniki słuchania, które dadzą odczuć innym, że jesteś na nich skupiony,
- układać lepsze i ciekawsze przemówienia i prezentacje,
- radykalnie poprawić twoje zdolności negocjacyjne,
- rozkręcić interes i dostać awans w pracy,
- i wiele, wiele więcej!
W Potędze osobistego uroku znajdziesz szczegółowe objaśnienia, jak najbardziej czarujący ludzie udoskonalili swoje umiejętności, od prowadzenia rozmów z klientami po wejście na głębsze poziomy empatii dla swoich przyjaciół i bliskich oraz zrozumienia ich. Znajdziesz tu konkretne metody, które należy zastosować, żeby oczarować i mężczyznę, i kobietę.
O Autorach
BRIAN TRACY jest jednym z najlepszych trenerów sukcesu na świecie. Pracuje jako konsultant, trener i mówca dla ponad tysiąca firm. Ponad milion przedsiębiorców nauczyło się od niego sprzedaży, marketingu, negocjacji i perswazji. Jest autorem wielu bestsellerów na temat sukcesu osobistego i zawodowego, między innymi Focal Point, Eat That Frog! (Zjedz tę żabę!) oraz Goals. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
RON ARDEN, były aktor i reżyser, jest dzisiaj czołowym trenerem profesjonalnych mówców. Jego klienci to między innymi wielkie korporacje; urzędy miejskie, stanowe oraz agencje rządowe; politycy; dyrektorzy; postacie medialne oraz wiele innych osób i instytucji. Mieszka w San Diego w Kalifornii.
Opinie
Ta niezwykła książka nauczy cię, jak odkryć „urok”, który jest schowany w twoim wnętrzu (...) oraz jak obrócić go w bogactwo.
Robert G. Allen, autor bestsellera „New York Timesa” Multiple Streams of Income
Tylko Tracy i Arden potrafią tak naładować mocą każde słowo. Udowodnili, że w sukcesie chodzi przede wszystkim o urok osobisty.
Charles T. Jones, autor Life is Tremendous, prezes Executive Books
W dzisiejszym świecie, w którym wszystko zdobywamy błyskawicznie, łatwo zapomnieć o najważniejszych filarach sukcesu. Jednym z nich jest Twoja reputacja. To, co ludzie o Tobie myślą, jest wynikiem Twojego uroku osobistego, który roztaczasz nie tylko wtedy, gdy przebywasz w ich towarzystwie, ale w każdej sytuacji w Twoim życiu. Czytaj i czerp korzyści ze wszystkich lekcji opisanych w tej książce, aby udoskonalić moc swojego uroku osobistego!
Tom Hopkins, mistrz trenerów sprzedaży, autor How to Master the Art of Selling
Jeśli jesteś studentem zarządzania i nauk pokrewnych, ekonomistą, biznesmenem lub teoretykiem biznesu, ta książka pozwoli ci spojrzeć z innej strony na bezduszna wiedzę i teorie. Przeczytaj uważnie to, co jeden z największych specjalistów w branży ma do powiedzenia i przekonaj się, że na życie też trzeba mieć strategię.
Jeden z wiodących światowych teoretyków innowacyjności, autor bestsellera Przełomowe innowacje, proponuje niekonwencjonalną książkę o inspiracji i mądrości, które mogą stać się fundamentami spełnionego życia.
W 2010 r. światowej sławy ekspert zajmujący się innowacyjnością Clayton M. Christensen wygłosił inspirujące przemówienie dla studentów ostatniego roku Harvard Business School. Opierając się na prowadzonych analizach sytuacji przedsiębiorstw, zaoferował szereg wskazówek, które mogą pomóc w odnalezieniu znaczenia i szczęścia w życiu. Posłużył się przykładami z własnego doświadczenia, aby wyjaśnić, dlaczego ludzie sukcesu aż nazbyt często wpadają w pułapki prowadzące do nieszczęścia.
Przemówienie zapadło słuchaczom w pamięć nie tylko dlatego, że było bardzo treściwe, lecz również dlatego, że Christensen wygłaszał je wkrótce po tym, jak życie zmusiło go do poważnej, osobistej refleksji – właśnie przezwyciężył takiego samego raka, jaki odebrał życie jego ojcu. Gdy zmagał się z chorobą, pytanie „Co będzie miarą twojego życia?” stawało się coraz bardziej naglące i dokuczliwe – w pewnym momencie zaczął dzielić się przemyśleniami z rodziną, przyjaciółmi i studentami.
W tej przełomowej książce Christensen stawia szereg pytań:
- Jak mogę się upewnić, że moja droga zawodowa przyniesie mi satysfakcję?
- Skąd będę wiedzieć, że moje osobiste relacje staną się trwałymi źródłami szczęścia?
- Jak mogę uniknąć nieuczciwego postępowania i nie dać się wtrącić do więzienia?
Posługując się przykładami z najwspanialszych firm świata, autor przedstawia niezwykle trafne odpowiedzi na te trudne pytania.
Co będzie miarą twojego życia? to pełna inspiracji i mądrości książka, która pomoże studentom, pnącym się po szczeblach kariery profesjonalistom i rodzicom w znalezieniu własnych ścieżek do życiowego spełnienia.
Czytelniku!
Ta książka nie oferuje łatwych odpowiedzi. Zamiast tego zachęca do zastanowienia się nad najważniejszymi pytaniami w życiu.
Z tej książki nie dowiesz się, co masz myśleć. Zamierzeniem jej autora jest co innego: nauczyć cię, jak myśleć o swoim życiowym celu i życiu w ogóle, przedstawiając opracowane w Harvard Business School i innych instytucjach sprawdzone badania i teorie dotyczące sukcesu i porażki.
Nie znajdziesz tu też sprawdzonego przepisu na szczęście. Zamiast tego jednak zdobędziesz narzędzia, które pomogą Ci osiągnąć w życiu spełnienie – te same, które wielu menedżerom pomogły prowadzić zmieniające świat firmy.
Potraktuj tę książkę jako przewodnik po przyszłości. Podsumowane tu teorie i okoliczności pomogą ci zrozumieć krytyczne decyzje, które mogą doprowadzić cię do życiowego szczęścia i powodzenia – zamiast smutku i rozczarowania.
Mamy nadzieję, że uda ci się efektywnie powiązać proponowane przez nas wnioski z osobistymi zamierzeniami – pamiętaj, że tylko ty jesteś w stanie rzetelnie odpowiedzieć na zawarte w tytule pytanie co będzie miarą twojego życia?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?