W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.:
- specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej,
- pojecie służby cywilnej,
- system ocen okresowych w korpusie służby cywilnej,
- zagadnienia tworzenia indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ),
- metody wspierania rozwoju zawodowego, w tym szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, e-learning, coaching, mentoring, samodoskonalenie pracowników,
- problematykę zarządzania kompetencjami,
- standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.
Ważną częścią książki są studia przypadków - przykłady dobrych praktyk pochodzące z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Zarządzanie projektami systematycznie zyskuje na znaczeniu i rozwija się dynamicznie. W rezultacie rośnie zapotrzebowanie na profesjonalną wiedzę projektową. Powoduje to potrzebę rozwoju fachowych rozwiązań zarządzania projektami w postaci nowoczesnych instrumentów zarządzania. Zarządzanie projektami, pomimo stosunkowo krótkiej historii, zgromadziło obszerną, wartościową wiedzę praktyczną, ale dorobek praktyczny poszczególnych zagadnień zarządzania projektami jest zróżnicowany. Jednym z zagadnień, które w ostatnim okresie cieszy się dużym zainteresowaniem specjalistów zarządzania projektami, jest organizacja i funkcjonowanie biur projektów (ang. "Project Management Office PMO"). Problematyka ta ma bogatą obcojęzyczną literaturę przedmiotu, natomiast w Polsce jest jeszcze stosunkowo słabo spopularyzowana. Istnieje jeszcze deficyt wiedzy fachowej z tego zakresu na rynku wydawniczym w Polsce, a więc, biorąc powyższe pod uwagę, niniejszą publikację należy uznać za cenną inicjatywę. Praca obejmuje omówienie: projektów i ich miejsca w organizacji, biznesowego kontekstu realizacji projektów, zasad tworzenia PMO, najważniejszych aspektów i problemów praktycznych ich funkcjonowania.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak jedno proste przekonanie na swój własny temat w dużej mierze kontroluje twoje życie. Ba, w istocie rzeczy przenika ono wszystkie jego obszary. Większość naszych wyobrażeń o własnej osobowości wyrasta z tego podstawowego nastawienia. I jest ono również źródłem wielu tendencji, które mogą uniemożliwiać ci realizację własnego życiowego potencjału.
Jak dotąd w żadnej innej książce nie wyjaśniono jeszcze kwestii nastawień i nie pokazano czytelnikom, jak je wykorzystać w życiu codziennym. Teraz zrozumiesz zarówno jednostki wybitne ? na polu nauki i sztuki, sportu i biznesu ? jak i tych, którzy zmarnowali swoją szansę. Zrozumiesz swojego partnera, szefa, swoich przyjaciół i swoje dzieci. Dowiesz się, jak uwolnić potencjał ? własny i najbliższych.?
Niniejsza publikacja zawiera praktyczne wskazówki, jakie najważniejsze elementy powinien zawierać plan biznesowy oraz wskazuje metodykę tworzenia tego dokumentu, uwrażliwiając na sfery objęte szczególną uwagą osób oceniających biznesplan.
Prezentowana Czytelnikowi kolejna monografia z serii Komunikacja społeczna w edukacji jest tematycznie związana z wymienionymi wyżej aspektami komunikowania. Książka zawiera 10 artykułów napisanych przez trzynaściorga autorów z następujących ośmiu uczelni: Uniwersytetu Jagiellońskego, Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Opolskiego, Politechniki Częstochowskiej, Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej Milenium – Wydziału Zamiejscowego w Wągrowcu, Wielkopolskiej Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Środzie Wielkopolskiej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Opawie Wydziału Przedsiębiorczości i Handlu w Karwinie. Tym samym ma miejsce kontynuacja kilkuletniej współpracy pedagogów (a także przedstawicieli innych dyscyplin) zajmujących się problematyką komunikacji społecznej, pochodzących z Polski i Republiki Czeskiej.
Z Wprowadzenia
„Eksterytorialne stosunki pracy” to monografia prezentująca kształtowanie praw i obowiązków pracowników organizacji międzynarodowych oraz instytucji międzynarodowych występujących w stosunkach pracy w podwójnej roli: legislatorów i pracodawców. Charakterystyczną cechą eksterytorialnych stosunków pracy jest wyłączenie tych stosunków pracy spod zakresu oddziaływania krajowych systemów prawa pracy państw członkowskich, poddanie sporów o roszczenia z tych stosunków kognicji międzynarodowych organów wymiaru sprawiedliwości (Trybunałów Administracyjnych ONZ i MOP), ograniczenie uprawnień organów przedstawicielskich pracowników w sprawach odnoszących się do negocjowania warunków zatrudnienia i rozwiązywania sporów zbiorowych pracy, zwiększenie dyspozycyjności pracowników organizacji międzynarodowych względem pracodawcy, zmniejszenie stabilizacji zatrudnienia. W dziesięciu rozdziałach książki Autor analizuje przepisy: statuty i regulaminy personelu ONZ i MOP oraz judykaturę trybunałów administracyjnych w sprawach dotyczących indywidualnego (nawiązywanie, rozwiązywanie oraz specyficzna treść eksterytorialnych stosunków pracy) i zbiorowego (przedstawicielstwo pracownicze) prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Przedstawia specyfikę, odrębności, zalety i mankamenty eksterytorialnego systemu prawa pracy.
Autor książki przybliża problematykę efektywności metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstw w zakresie oceny ich kondycji finansowej w erze globalizacji, powszechnej niepewności i ryzyka oraz szybko zachodzących zmian w otoczeniu firm. Dokonuje oceny powiązań systemowych wskaźników finansowych, a następnie próby implementacji logiki rozmytej w wykorzystywanej w przedsiębiorstwach analizie wskaźnikowej. W opracowaniu szczegółowo omówiono:
* etapy rozwoju metod analizy finansowej przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem analizy wskaźnikowej dotyczącej: rentowności, płynności, sprawności i zadłużenia,
* nowe warianty dezagregacji wskaźników,
* optymalne wartości dla każdego wskaźnika finansowego z uwzględnieniem ich wpływu na sytuację ekonomiczną przedsiębiorstw (stymulanta, dominanta, destymulanta),
* wady i ograniczenia tradycyjnej analizy wskaźnikowej,
* teoretyczne założenia logiki rozmytej i możliwości jej zastosowania w analizie wskaźnikowej firm,
* nowe, opracowane przez autora, modele logiki rozmytej dla dwunastu wskaźników finansowych wraz z ich interpretacją.
W publikacji zaprezentowano także wyniki testów skuteczności modeli logiki rozmytej dla 166 spółek akcyjnych. Cennym uzupełnieniem książki jest aneks, w którym na przykładzie jednej spółki przedstawiono działanie dwóch modeli logiki rozmytej opracowanych przez autora.
Książka przeznaczona jest dla dyrektorów finansowych, prezesów firm, głównych księgowych, biegłych rewidentów, doradców, analityków, kontrolerów finansowych, a także studentów finansów i rachunkowości.
Książka jest pierwszym w literaturze prawniczej wszechstronnym opracowaniem problematyki stosunków pracy u małych pracodawców. Szczegółowej analizie prawnej poddane zostały różne aspekty zatrudnienia - jego nawiązanie, rola umowy o prace w kształtowaniu wzajemnych zobowiązań pomiędzy pracodawca a pracownikiem oraz elementy jej treści, w tym prawa i obowiązki stron.
W publikacji omówiono także ważne i praktyczne zagadnienia dotyczące m.in.: problemu wielkości zatrudnienia jako kryterium dyferencjacji w prawie pracy, analizy źródeł prawa pracy u małego pracodawcy, zapewnienia pracownikom ochrony zbiorowej i socjalnej, obowiązku pracodawcy jako płatnika składek z tytułu ubezpieczenia społecznego, ochrony informacji poufnych małych pracodawców, zabezpieczenia wierzytelności małych pracodawców, ochrony trwałości zatrudnienia u małych pracodawców. Przedstawiono również aktualny problem stosunków pracy u pracodawcy domowego.
W pracy zawarto również refleksje na temat oczekiwań zmian ustawodawstwa zarówno w zakresie statusu prawnego małych pracodawców (z perspektywy organizacji pracodawców), jak i zatrudnionych przez nich pracowników (postulaty ze strony związków zawodowych).
Umiejętność budowania modeli w celu oceny ryzyka inwestycyjnego ma dziś szczególnie istotne znaczenie dla osób z banków, przedsiębiorstw, funduszy inwestycyjnych, firm konsultingowych, instytucji publicznych realizujących programy i projekty inwestycyjne ze środków UE w związku z rosnącą niepewnością i nieprzewidywalnością przyszłych wydarzeń gospodarczych w kraju i na świecie. Modelowanie ryzyka inwestycyjnego to dziś cenna umiejętność, która będzie wymagana od wielu specjalistów i ekspertów w najbliższej przyszłości po konsekwencjach kryzysu finansowego, który dotknął gospodarkę realną.Książka pt. Modelowanie ryzyka inwestycyjnego - zastosowania praktyczne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel i programu GRETL w sposób przystępny i umiejętny przedstawia najważniejsze metody i techniki w obszarze modelowania oraz oceny ryzyka inwestycyjnego. Autor przedstawia na trafnie dobranych przykładach zasady działania symulacji Monte Carlo przy ocenie ryzyka inwestycyjnego wraz z uwzględnieniem koncepcji Value at Risk - wartości zagrożonej. Prezentuje możliwości zastosowań arkusza kalkulacyjnego dla potrzeb prognozy i oceny ryzyka z wykorzystaniem modeli ekonometrii klasycznej oraz możliwości zastosowania darmowego programu GRETL przy budowie modeli szeregów czasowych - AR, MA, ARMA, ARIMA, ARCH, GARCH. W ostatniej części książki autor przedstawia możliwości zastosowań wyceny opcji realnych w ramach oceny ryzyka opłacalności inwestycji, a także przedstawia sposoby optymalizacji dyskretnej za pomocą narzędzia zamieszczonego w arkuszu kalkulacyjnym - SOLVER. Jest to pierwsza pozycja w Polsce, w której można znaleźć praktyczne zastosowania większości metod umożliwiających ocenę ryzyka inwestycyjnego. Dzięki zastosowaniu arkusza kalkulacyjnego wraz z darmowym programem GRETL w książce położono główny nacisk na przystępne przekazanie wiedzy dotyczącej metod oceny ryzyka, tak by można było od razu stosować przyswojony materiał w praktyce.
Przedmiotem badań są cechy organizacji przyszłości i jej wymagania w stosunku do pracowników, sylwetka pracownika przyszłości, stopień przygotowania studentów ostatniego roku studiów różnych kierunków do aktualnych wymagań rynku pracy i do wymagań nowych organizacji oraz opinie studentów na temat treści kształcenia niezbędnych w szkołach wyższych.
W walce konkurencyjnej między giełdami różnych krajów liczą się jakość i szybkość obsługi inwestorów, ważne znaczenie mają także takie wskaźniki, jak wielkość operacji giełdowych, kapitalizacja giełdy, liczba notowanych spółek. Klienci chętniej korzystają więc z usług giełdy o większej skali obrotów, licząc na korzystniejszy układ cen.
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, funkcjonująca od ponad 20 lat i należąca do najbardziej dynamicznych na świecie, a przede wszystkim w Europie Środkowo-Wschodniej, ma doskonałą politykę zarówno przyciągania przedsiębiorstw z innych krajów, jak i utrzymywania dotychczasowych klientów. To właśnie tej giełdzie, a zwłaszcza jej zasadom funkcjonowania, inwestorom, poszczególnym rynkom giełdowym, obrotowi obligacjami, akcjami i instrumentami pochodnymi, jest poświęcona niniejsza książka.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni ekonomicznych, a także dla praktyków gospodarczych oraz uczestników kursów i szkoleń z bankowości i finansów.
Dobra reputacja ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa na rynku. Co jednak zrobić, gdy ma się mnóstwo świetnych pomysłów, ale brakuje pieniędzy? Jak Firma może powiadomić klientów o swoim istnieniu, gdy nie stać jej na działania marketingowe i akcje promocyjne? W niniejszej książce pokazano, jak zdobyć rozgłos bez większych nakładów finansowych. W Public relations omówiono wszelkie aspekty PR, począwszy od wyszukania atrakcyjnego tematu, przygotowania komunikatu prasowego i podsuwania materiałów informacyjnych dziennikarzom, przez wykorzystanie mediów społecznościowych, a skończywszy na realizacji różnych kampanii PR. Książka zawiera mnóstwo doskonałych przykładów i cennych wskazówek pochodzących od ludzi, którzy na co dzień mają styczność z branżą PR. Czytelnik znajdzie w niej wszystko, co jest potrzebne, by zaistnieć w mediach z dobrym skutkiem. Książka jest przeznaczona dla osób zajmujących się PR, marketingiem, promocja, reklamą, a także dla menedżerów i przedsiębiorców
Rozmowa kwalifikacyjna ma rozstrzygnąć, czy jesteś odpowiednim kandydatem na dane stanowisko w firmie. W jej trakcie przyszły pracodawca zada ci wiele różnorodnych, często podchwytliwych pytań, a Ty będziesz musiał udzielić na nie właściwych odpowiedzi. Co i w jaki sposób masz powiedzieć, aby zwiększyć swoje szanse na otrzymanie pracy? Czego w żadnym razie nie wolno Ci mówić? Autorka książki uważa, że pytania można przewidzieć, a odpowiedzi można się nauczyć. Trzeba tylko wiedzieć, co decyduje o sukcesie. Jeśli przeczytasz tę książkę, znacznie zwiększysz swoje szanse. Przeanalizuj więc uważnie podane przykłady i rady, śmiało idź na rozmowę i? powodzenia.
recenzji prof. dr. hab. Stanisław Korenika:
Jest to interesujące i wartościowe opracowanie na temat zarządzania projektami unijnymi. Z punktu widzenia praktyki gospodarczej łączy w sobie dwa istotne i aktualne zagadnienia: pozyskiwanie środków w ramach funduszy strukturalnych oraz zarządzanie projektami unijnymi. Autorki, jako osoby zaangażowane teoretycznie i praktycznie w zarządzanie projektami unijnymi, przystępnie prezentują najważniejsze kwestie z omawianego obszaru.
Książka adresowana jest do podmiotów, organizacji oraz instytucji planujących pozyskiwanie funduszy unijnych, jak również dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu (np. studenci, doktoranci, właściciele firm, kadra zarządzająca wyższego szczebla, osoby zarządzające instytucjami non profit, pracownicy instytucji publicznych, w tym nauczyciele, dyrektorzy szkół, urzędnicy komórek ds. funduszy europejskich, itp.). Ze względu na poruszaną problematykę, a przede wszystkim całościowy i uniwersalny charakter prezentowanych zagadnień, pozycja ta może służyć wskazanym wyżej odbiorcom. Wzbogacenie ich wiedzy wpłynie z kolei na skuteczność wykorzystania w naszym kraju dostępnych obecnie oraz w przyszłości środków z funduszy unijnych.
Wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, że proces zatrudnienia pracownika to w praktyce skomplikowany mechanizm działań, którego finalnym efektem jest podpisanie umowy nakładającej szereg praw i obowiązków, zarówno po stronie pracodawcy jak też pracownika.
Przygotowany poradnik uwzględnia aktualne przepisy oraz orzecznictwo w tym zakresie, a poszczególne zagadnienia wybrane i przedstawione zostały w oparciu o wieloletnie doświadczenie Autorów.
Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemów związanych z zatrudnieniem tym wszystkim, którzy w tym procesie uczestniczą tj. kandydatom do pracy, pracownikom, jak również pracodawcy reprezentowanym przez właściciela, dyrektora personalnego, kadrowca, doradcę podatkowego itp.
Advances in intelligent methods have significantly modified the business organization of enterprises and the way they do business. The efficient management of the new form of business needs new tools. Therefore, this book presents an optimization method with genetic algorithms for operating decision making in supply networks.
This book focuses on both the theory and applications of genetic algorithms for planning and scheduling in supply networks and is divided into two parts. Part I presents the general aspects of the supply network management, with background information on the planning and scheduling methods. The main objective of studies presented in Part I is to analyze the concept and forms of inter-organizational cooperation from a viewpoint of the operating decision making.
Part II introduces to genetic algorithms and presents their applications. The theoretical side deals with the procedures of genetic algorithms, representation, selection and genetic operators. The purpose of this book is to pay special attention to applications of genetic algorithms to the supply network planning and scheduling. The applications of genetic algorithms concern mainly production environments.
Serię BIBLIOTEKA MONITORA PRAWA PRACY stanowią opracowania wyczerpująco prezentujące wybrane zagadnienia z zakresu prawa pracy lub ubezpieczeń społecznych.
Problematyka podróży służbowej wywołuje wiele kontrowersji i trudności w praktyce. Specjaliści prawa pracy często prezentują rozbieżne poglądy, odnosząc się krytycznie do orzecznictwa SN.
W poradniku dokonano zestawienia najbardziej istotnych zagadnień związanych z odbywaniem przez pracownika podróży służbowych. Przedstawiono m.in.: analizę prawną pojęcia podróży służbowej, opis zdarzeń prawnych niebędących podróżą służbową, zasady rozliczania podróży służbowej oraz praktyczne aspekty związane z zatrudnianiem tzw. pracowników mobilnych, tj. tej grupy zawodowej, do których obowiązków należy stałe przemieszczanie się po określonym terenie. Omówiono również problematykę związaną z odpoczynkiem pracownika po odbyciu podróży służbowej oraz prawny charakter podróży samochodem prywatnym lub służbowym w celu wykonania zadania służbowego.
Opracowanie zawiera najnowsze orzecznictwo SN związane z problematyką podróży służbowych oraz zatrudnianiem pracowników mobilnych. Ponadto w ramach suplementu przedstawiono główne założenia projektu nowego rozporządzenia w sprawie podróży służbowych na terenie kraju i poza jego granicami.
Zatrudniasz cudzoziemców lub przygotowujesz listę płac dla obcokrajowca? –
skorzystaj z gotowych rozwiązań w oparciu o praktyczną interpretację przepisów!
Do chwili obecnej brakowało na polskim rynku wydawniczym praktycznego przewodnika po wszystkich aspektach procesu zatrudnienia obcokrajowca w ujęciu kadrowym, podatkowym i księgowym. Niniejsza książka wypełnia tę lukę, stanowiąc jedyne w swoim rodzaju kompendium wiedzy o zatrudnieniu cudzoziemców, poparte dodatkowo przykładowymi rozwiązaniami.
W publikacji w przystępny sposób wytłumaczono poszczególne etapy zatrudniania cudzoziemców, z wyszczególnieniem specyfiki form zatrudnienia i grup cudzoziemców, których dotyczą zróżnicowane przepisy polskiego prawa. Pierwsza część książki poświęcona została prezentacji zagadnień zatrudniania obywateli UE, EFTA i obywateli państw trzecich, znajdą w niej Państwo również omówienie aspektów legalizacji zatrudnienia i pobytu cudzoziemców podejmujących w Polsce pracę.
Druga część książki przybliży Państwu zagadnienia sporządzania deklaracji podatkowych i rozliczeniowych ZUS oraz rozliczania wynagrodzeń zatrudnionych w Polsce cudzoziemców.
Ponadto, w publikacji oprócz przykładów i obliczeń zamieszczono wzory dokumentów i tematyczne akty prawne.
Skuteczne wdrażanie produktu medialno-marketingowego jakim jest wojna, musi poszukiwać oparcia na formach przerastających dotychczasowe oficjalne strony internetowe administracji rządowej. Być może zmianie ulegnie także sposób prowadzenia militarno-politycznych media relations, w którym dotychczasowe miejsce dziennikarzy zastępować zaczną popularni blogerzy. Czy to oznacza zwrot ku konstytucyjnej wolności wypowiedzi i etycznym normom dziennikarskim prawdy i rzetelności, skoro tymi właśnie wartościami zdaje się kierować `społeczeństwo spektaklu`? Bądźmy realistami. Cezary Redzik. Ukończył filologię polską o spec. komparatystyka na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną o spec. dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. W 2010 roku zdobył III nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych w konkursie na najlepszą pracę magisterską z zakresu stosunków międzynarodowych, która stanowi główny rdzeń tej książki. Praktykant w Dziale Społecznym Polskiej Agencji Prasowej oraz stażysta w redakcji Fakty TVN. Od stycznia 2011 r. związany zawodowo z public relations.
W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym. Autor wyjaśnia:
* w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków
zagranicznych,
* jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność,
* jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy
działalności,
* jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych,
* na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej,
* k należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego.
Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków. Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządza¬nia, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?