KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

33,90 zł
44,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,55 zł

47,19 zł
79,91 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,19 zł

33,18 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,18 zł

48,03 zł
71,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,16 zł

67,47 zł
99,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,47 zł

107,26 zł
133,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 107,26 zł

141,14 zł
175,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 141,14 zł
Okładka książki Zdążyć z prawdą O sztuce komunikacji w hospicjum

15,00 zł 10,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,45 zł

Książka ta traktuje o sztuce komunikacji w hospicjum. Poprzez autentyczne historie nadesłane z hospicjów z całego kraju uczy, jak rozmawiać z chorymi u kresu ich życia. Jest to szczególny podręcznik napisany dla wszystkich osób, które zajmują się ciężko i nieuleczalnie chorymi. Wart polecenia dla personelu medycznego podstawowej opieki zdrowotnej, szpitali, a przede wszystkim hospicjów i ośrodków opieki paliatywnej. Studenci medycyny, pielęgniarstwa, teologii, psychologii, pedagogiki i socjologii spotkają się tu z konkretnymi zdarzeniami, z którymi zetkną się niebawem w pracy zawodowej. Rodziny chorych poczują się mniej samotne, czytając o przeżyciach innych osób, znajdujących się w podobnej sytuacji. Doświadczeni pracownicy pomagający ludziom nieuleczalnie chorym znajdą tu odbicie swoich dylematów, wątpliwości i radości z wykonywanej pracy.
Okładka książki Restrukturyzacja samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej

69,00 zł 48,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,62 zł

Prezentowana publikacja dostarcza użytecznych wskazówek i narzędzi niezbędnych w procesie przekształcania samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w spółki kapitałowe zgodnie z zapisami ustawy o działalności leczniczej. W opracowaniu ukazano zakres i dynamikę zmian w sektorach ochrony zdrowia w ujęciu globalnym. Na podstawie wybranych międzynarodowych doświadczeń omówiono narzędzia rekomendowane we wprowadzaniu mechanizmów rynkowych do systemów ochrony zdrowia oraz w korporatyzacji zakładów opieki zdrowotnej. W pracy przedstawiono model zmiany organizacyjnej autorstwa Burke'a i Litwina, który może być zastosowany w procesie przekształceń spzoz. Opisano również podstawowe zasady kreowania szpitala XXI wieku, czyli organizacji zdolnej do rozwoju w coraz bardziej konkurencyjnym i dynamicznym otoczeniu.
Okładka książki Mity marketingowe

49,00 zł 35,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,85 zł

Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych. Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. ?Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało? ? to model porażki. Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulac czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekal do światów, które oferują im spełnianie marzeń. Wychodząc z powyższych założeń, autor - ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej - przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości.
Okładka książki Podręcznik koordynatora wolontariatu hospicyjnego

45,00 zł 27,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,89 zł

Ośrodek paliatywno-hospicyjny to miejsce współpracy różnych specjalistów: lekarzy, pielęgniarek, psychologów, duchownych, pracowników socjalnych, fizjoterapeutów i terapeutów zajęciowych, farmaceutów, dietetyków czy urzędników zajmujących się finansami. Wszystkie wymienione specjalności mogą być wspierane przez ochotników, pod warunkiem umiejętnego ich zachęcania i przygotowania do pracy oraz właściwego zarządzania ich talentami. Tę niełatwą misję pełnią koordynatorzy wolontariatu. Z myślą o nich, w ramach programu LUBIĘ POMAGAĆ, powstał ten podręcznik - pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie. Porusza medyczne i pozamedyczne aspekty opieki paliatywno-hospicyjnej, zawiera konkretną wiedzę oraz praktyczne rady i wskazówki. Cenna pomoc dla wszystkich, którzy zarządzają zespołami ludzkimi tak w centrum wolontariatu hospicyjnego, jak i w samym zespole i w każdym innym miejscu interdyscyplinarnej opieki nad chorym człowiekiem. Pożyteczna lektura zarówno dla pracowników, jak i wolontariuszy opieki paliatywno-hospicyjnej.
Okładka książki Dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Operator maszyn do robót ziemnych i budowlanych

43,05 zł 40,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,31 zł

Artykuł 226 k.p. oraz § 39 i 39a rozporządzenia MPiPS z dnia 26.09.1997 r. zobowiązują każdego pracodawcę do przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Oferujemy trzy rodzaje pomocy – specjalistycznych narzędzi oceny ryzyka (instruktaż, dokumentacja oceny i program komputerowy), które umożliwią dokonanie oceny samodzielnie, prawidłowo i bez konieczności udziału w specjalistycznym szkoleniu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Dokumentacja oceny: praktyczne uzupełnienie instruktażu analogiczna metoda oceny ryzyka zestawienie wymagań ogólnych i podstawowych czynników zagrożeń dla danego stanowiska pracy komplet dokumentów potrzebnych do wykonania oceny
Okładka książki Instrumenty zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie turystycznym

37,80 zł 30,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,04 zł

Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposobów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako współistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.
Okładka książki Start-Up bez pieniędzy

39,90 zł 25,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,64 zł

"Jestem zmęczony... Zmęczony setkami, o ile nie tysiącami książek biznesowych, które są jedynie tytułami i nie zawierają treści. Większość z tych książek należałoby skondensować do jednej lub dwóch stron wartościowej treści. Pozostałych powinno się używać do podcierania tyłka. Nie umiem Wam nawet powiedzieć, jak wiele książek zaczynałem analizować, aby po kilku minutach zmuszać się do ich dalszego czytania, a ostatecznie dać za wygraną. Od deski do deski przeczytać warto jedynie kilka wybranych książek biznesowych. "Start-up bez pieniędzy" ma być z założenia publikacją inną i o wiele lepszą niż tradycyjne książki biznesowe oraz przestarzałe akademickie nauki - od pierwszego, do ostatniego słowa. Nie znajdziecie tu nieaktualnych koncepcji ani "zoptymalizowanej metodyki przedsiębiorczego działania". Mój tekst przychodzi wprost "z okopów". Cały wysiłek, doświadczenie i wszystkie swoje zasoby włożyłem w to, aby "Start-up bez pieniędzy" stał się jedną z najlepszych książek. Zdecydujcie sami, czy nią jest. Ta książka ma sprowadzić Was na ziemię, pomóc w przegnaniu sceptyków i dać Wam kopniaka w tyłek tak, byście się ruszyli i zaczęli działać. Im mniej posiadasz czegoś, co jest Ci niezbędne, tym ważniejsze się to dla Ciebie staje i tym mądrzej z tego korzystasz. Prawda ta dotyczy wszystkiego - miłości, jedzenia, pieniędzy, a nawet (lub zwłaszcza) papieru toaletowego".  
Okładka książki Keynes kontra Hayek TW

49,00 zł 29,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,72 zł

Keynes kontra Hayek, to podłoże i spuścizna największego w dziejach pojedynku na gruncie ekonomii. Keynes i Hayek od osiemdziesięciu lat uosabiają przeciwstawne nurty myśli ekonomicznej: interwencjonizm i leseferyzm. Koncepcje obu ekonomistów zdobywały i traciły przychylność polityków od Franklina Roosevelta do George W. Busha wywierając przy tym wpływ na poziom życia milionów. Począwszy od wielkiego kryzysu poprzez II wojnę światowa i okres powojennej odbudowy, aż po czasy obecne, doświadczony dziennikarz, Nicolas Wapshott, poddaje wnikliwej obserwacji porywające debaty między dwoma gigantami dwudziestowiecznej ekonomii, których rozbieżne poglądy nadały kształt gospodarczym wzlotom i upadkom w wielu krajach i nadal trzymają świat w swoim władaniu.
Okładka książki Strategiczna karta wyników firm usługowych

59,00 zł 46,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,11 zł

Zarządzanie efektywnością firm usługowych stało się przedmiotem zainteresowania wraz przejściem od gospodarki industrialnej do gospodarki opartej na usługach. Autorzy, świadomi różnic między procesami zachodzącymi w działalności usługowej i produkcyjnej, przedstawiają rozszerzoną koncepcję strategicznej karty wyników, koncentrującą się na potrzebach organizacji usługowych. Wyjaśniają w jaki sposób połączyć zarządzanie procesami i pomiar efektywności w jeden spójny system. Publikacja prezentuje praktyczną koncepcję, którą można wykorzystać do zaprojektowania systemu pomiaru efektywności oraz wdrożenia strategicznej karty wyników w przedsiębiorstwie usługowym. Ułatwieniem jej zastosowania są liczne przykłady najlepszych praktyk pochodzących z wiodących przedsiębiorstw z USA. Książka adresowana jest do: -menedżerów firm usługowych, -specjalistów zajmujących się pomiarem efektywności, -studentów zarządzania, doktorantów, kadry akademickiej, -przedsiębiorców.
Okładka książki Relacje i komunikacja w świecie medycznym

39,90 zł 32,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,18 zł

Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa. Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka
Okładka książki Skuteczne social media

39,90 zł 27,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,40 zł

Social media? Porozmawiajmy poważnie! Co jest nie tak ze sferą mediów społecznościowych? Marketingowy Graal, do którego jeszcze rok czy dwa lata temu pielgrzymowali reklamodawcy z całego świata, traci pozłotę. Google+ nie prześcignął Facebooka, Facebook nie odniósł spektakularnego sukcesu podczas giełdowego debiutu. Rodzime Grono.net, które jeszcze niedawno święciło triumfy, nie istnieje. Agencje reklamowe prowadzące profile medialne dużych klientów okazują się nie tak profesjonalne, jak miały być, a mniejsze firmy działają na własną rękę i często wykazują się całkowitym niezrozumieniem zasad obowiązujących w marketingu relacji. Czas włożony w aktywność w sferze mediów społecznościowych dla wielu marketerów jest czasem straconym… Czyżby bańka pękła? Autorka tej książki stawia tezę, że jednym z powodów rozczarowania tą sferą jest brak możliwości rzetelnego mierzenia efektów komunikacji w mediach społecznościowych, ale nie ogranicza się do samego stwierdzenia faktów. Chce naprawdę pomóc Czytelnikom rozwiązać problemy wiążące się z ich obecnością w mediach społecznościowych. Wychodzi od podstaw. Uświadamia nam, dlaczego mimo wszystko warto inwestować w obecność w tej sferze. Podpowiada działania skuteczne dla różnych typów firm i różnych celów biznesowych. Odpowiada na często pojawiające się pytanie: „Dlaczego efekt komunikacji w mediach społecznościowych nie jest natychmiastowy?”. Zwraca uwagę na narzędzia marketingowe sprawdzające się w sferze nowych mediów, wskazuje, jak mierzyć efekty działań oraz jakie trendy pojawiają się w badaniach skuteczności strategii SM.
Okładka książki Bilans w firmie

54,90 zł 34,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,05 zł

Gdyby porównać prowadzenie firmy do gry w piłkę, finansom mogłaby przypaść rola jednego z naszych najlepszych napastników. Kierując firmą, przedsiębiorca musi wiedzieć, w jaki sposób posługiwać się różnymi danymi liczbowymi, a jego odpowiedzialność w tym zakresie nie może zostać oddelegowana do dyrektora finansowego czy głównego księgowego. Inwestorzy zewnętrzni, partnerzy i potencjalni nabywcy danego przedsięwzięcia chcą rozmawiać o finansach i oczekują, że ich rozmówcą będzie sam kapitan. Książka ta powstała, ponieważ kiedyś obaj zakładaliśmy własne przedsiębiorstwa i bardzo przydałaby nam się wtedy wiedza na temat finansów w biznesie. Nie należy mylić finansów (wykorzystania informacji finansowych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych) z księgowością, czyli śledzeniem finansowych wyników firmy. Wracając do naszego piłkarskiego porównania: jeśli finansom przypisujemy w naszej drużynie rolę napastnika, o księgowości można myśleć jak o bramkarzu. O finansowym sukcesie danego przedsięwzięcia, czyli o tym, czy wszyscy udziałowcy — założyciele firmy, inwestorzy oraz pracownicy (ci ostatni poprzez opcje na udziały) — zarobią na nim pieniądze, decydują tylko cztery czynniki. Każdy z nich jest ściśle powiązany z bilansem. Niewielu jest jednak przedsiębiorców, którzy poświęcaliby tej kwestii tyle czasu i uwagi, ile przeznaczają na tworzenie nowych produktów czy rozwijanie bazy klientów. Być może nawet nie zdają sobie sprawy z jej znaczenia. Przedsiębiorcy z godnym podziwu zaangażowaniem często samotnie stawiają czoła niezliczonym przeciwnościom losu, tymczasem odrobina wiedzy o finansach, planowanie i podejmowanie działań we właściwym momencie mogą mieć zasadnicze znaczenie dla sprawnego funkcjonowania firmy. Mówiąc najprościej, bilans składa się z pozycji, które potrzebują finansowania („aktywów"), oraz pozycji, które funduszy dostarczają („zobowiązania i kapitał własny"). Może się jeszcze w nim znaleźć nadwyżka środków pieniężnych czy linia kredytowa i to w zasadzie wszystko. To dlatego bilans łatwo można zrozumieć i przeanalizować. Idąc tym tokiem rozumowania, dochodzimy do czterech czynników, które decydują o finansowym sukcesie przedsięwzięcia. Oto one: •   W jaki sposób szacuje się, kontroluje i redukuje środki pieniężne potrzebne na prowadzenie działalności firmy? Wszyscy słyszeli o „kapitale obrotowym" na takiej samej zasadzie jak słyszeli o „marketingu". Dla różnych ludzi sformułowanie to może oznaczać różne rzeczy. Bardzo nieliczni przedsiębiorcy stawiają sobie strategiczny cel zredukowania środków pieniężnych pochłanianych przez operacje firmy, a jeszcze mniej z nich czyni z tego kluczowy element w strategii zarządzania produktem czy podejmowaniu decyzji biznesowych. My proponujemy tu całościowe i łatwe w zastosowaniu podejście wraz z zestawem narzędzi, które pomogą nam obniżyć ilość środków pieniężnych wykorzystywanych w operacjach przedsiębiorstwa. •   W jaki sposób podzielić tort pomiędzy przedsiębiorcę a inwestorów? Naszym „tortem" są przychody ze sprzedaży firmy raczej niż względny procent jej własności. Jest wiele przykładów spółek odnoszących sukcesy, gdzie przedsiębiorca za późno orientuje się, że posiadanie 40% firmy, która została sprzedana za 80 milionów złotych, wcale nie gwarantuje czeku na 32 miliony (w rzeczywistości można nawet odejść z kwitkiem). Dzięki informacjom zdobytym poprzez szeroko zakrojone badania ankietowe wśród europejskich funduszy venture capital pokazujemy, jak chronić interesy przedsiębiorcy, negocjując wstępne warunki umowy z firmami VC. Zarówno fundusze VC, jak i przedsiębiorcy zgadzają się co do jednego: wielkość tortu powinna być ważniejsza niż wielkość kawałka, a procentowa własność firmy ma zwykle niewiele związku z tym, w jaki sposób podzielona zostaje jej ekonomiczna wartość. •   W jaki sposób wynagradzać personel, aby przyciągać najzdolniejszych pracowników, a przy tym być może płacić im trochę mniej, niż wynoszą wynagrodzenia rynkowe? Opcje na udziały miały ostatnio złą prasę, ale główną przyczyną jest to, że generalnie zbyt rzadko ich posiadacze zarabiają na nich pieniądze. Korzystając z modelu wyjścia z inwestycji, pokazujemy, jak stworzyć dobry plan opcji na udziały i w jaki sposób przekonać do niego inwestorów. Bez tego start-upy mają do wyboru albo opłacanie ludzi, na których w rzeczywistości nie mogą sobie pozwolić, albo zrezygnowanie z zatrudnienia właściwych pracowników. •   W jaki sposób uzyskać najlepszą cenę za udziały, kiedy na przykład sprzedajemy firmę? Jest tylko jedna szansa, by dokonać prawidłowej wyceny wartości przedsiębiorstwa i sprzedać je właściwemu nabywcy. Ale najczęściej spory pomiędzy inwestorami a zarządem dotyczą tego, czy sprzedać firmę teraz, czy jeszcze poczekać, a jeśli sprzedać, to komu i za ile, ponieważ każdy zainteresowany ma swoje własne cele. Sprzedaż firmy nie jest tak naprawdę wyjściem z inwestycji, lecz przejściem do nowego stanu. Zamiast o „wyjściu" wolimy mówić o upłynnieniu udziałów: jest to moment, w którym wszyscy lub część udziałowców zamieniają całość bądź część posiadanych udziałów na gotówkę. Zjawiskowe start-upy sprzedawane za bajońskie sumy nie muszą się za bardzo martwić poruszanymi tu kwestiami, ponieważ zawrotna wielokrotność, którą ktoś chce za nie zapłacić, jest w stanie zamaskować wszelkie strukturalne problemy finansowe. Jednak zasadnicza większość przedsięwzięć rokuje skromniejszy zwrot i dlatego zrozumienie wagi czterech wyżej wymienionych czynników może mieć zasadnicze znaczenie dla sukcesu finansowego bądź porażki przedsiębiorcy. Aby zilustrować te cztery punkty i to, jak wyglądają one w praktyce, śledzimy historię fikcyjnej młodej bizneswoman Marty Inger. Marta ma świetny produkt i wysoką rozpo-mawalność w mediach. Napędzana osobistymi ambicjami oraz oszałamiającą popularnością nasza bohaterka nie unika jednak serii kryzysów, z których niektóre da się załagodzić, a innych nie. Książka dzieli się na odcinki, w których opowiadamy historię Marty i jej firmy, oraz rozdziały wyjaśniające różne zagadnienia z dziedziny finansów, które odgrywały ważną rolę w historii Marty. Nasza bizneswoman nie jest prawdziwą osobą — to postać złożona z wielu różnych przedsiębiorców, z którymi mieliśmy do czynienia. Firma Marty, Dom Mody Misslnge, również jest fikcyjna, ale dane finansowe oparte są na bilansach rzeczywistych przedsiębiorstw. Scenariusz wydarzeń opisanych w odcinkach, choć wymyślony, czerpie z prawdziwych sytuacji dotyczących firm głównie z branży technologicznej. My zdecydowaliśmy się na wybór branży odzieżowej — zamiast na przykład studium przypadku przedsiębiorstwa high-tech — aby pokazać, że przedsiębiorczość oraz mechanizmy tworzenia bogactwa są wszędzie takie same, niezależnie od produktu czy branży. Wszystkie postacie, nazwiska i nazwy przedsiębiorstw są fikcyjne, a ich ewentualne podobieństwo do rzeczywistych osób, firm czy sytuacji jest zupełnie przypadkowe.
Okładka książki Planowanie przestrzeni turystycznej

34,00 zł 23,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,34 zł

Prezentowane opracowanie jest pierwszą od dłuższego czasu na polskim rynku książką, w której omówiono kompleksowo, także w przekroju historycznym, zagadnienia związane z aspektami zrównoważonego planowania przestrzeni turystycznej w Polsce. Dlatego autorka ma nadzieję, że niniejsza publikacja zainteresuje nie tylko studentów kierunków hotelarstwa, turystyki i rekreacji, architektury i urbanistyki, ale także pracowników samorządów lokalnych i przedstawicieli administracji rządowej - odpowiedzialnych za zrównoważony rozwój obszarów o funkcji turystycznej.Anna Pawlikowska-Piechotka, (ur. 1952) dr hab. architekt, jest absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz kursów specjalistycznych w Wielkiej Brytanii na Uniwersytecie w Cambridge oraz Uniwersytecie w Oxfordzie. Jest doświadczonym nauczycielem akademickim, od wielu lat związana z Wydziałem Turystyki i Rekreacji AWF Warszawa oraz Wydziałem Architektury Politechniki Warszawskiej. Zajmuje się wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego dla potrzeb turystyki oraz zrównoważonym zagospodarowaniem przestrzeni turystycznej i rekreacyjnej.
Okładka książki Controlling dla menedżerów

66,00 zł 47,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,23 zł

Książka jest poświęcona problematyce controllingu w przedsiębiorstwie i prezentuje nowoczesne ujęcie zagadnień, które interesują menedżerów różnych szczebli zarządzania. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaka jest rola i miejsce controllingu w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, - jakie są organizacyjne uwarunkowania controllingu, - jakie są koncepcje i ukierunkowania współczesnego controllingu, - jakie instrumenty stosuje się w controllingu na poziomie strategicznym i operacyjnym, - w jaki sposób controlling wspomaga osiąganie założonych celów działalności przedsiębiorstwa, - jaka jest baza informacyjna controllingu wspomaganego komputerowo. Książka jest adresowana do: - menedżerów na różnych poziomach zarządzania, - specjalistów ds. controllingu i rachunkowości zarządczej, - doradców i analityków biznesowych, - dyrektorów finansowych i głównych księgowych, - prezesów zarządu i dyrektorów przedsiębiorstw, - studentów kierunków ekonomicznych, - słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników szkoleń.
Okładka książki ABC small biznessu 2013

67,00 zł 46,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,63 zł

A - jak założyć i prowadzić własną firmę. B - księgowość Twojej firmy (ryczałt, księga przychodów i rozchodów, VAT) C - jak Cię rozliczy Urząd Skarbowy. Stan prawny na dzień 1.02.2013 r.
Okładka książki Zarządzanie czasem

39,99 zł 23,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,73 zł

Czy wystarcza nam czasu na wszystko? Większość z nas na podobne pytanie odpowie "nie". W rzeczywistości jednak każdy z nas ma więcej czasu, niż mu się wydaje, tylko nie umie nim zarządzać. Z książką Briana Tracy'ego nauczymy się, jak w krótkim czasie osiągnąć więcej, lepiej zarabiać i bardziej cieszyć się życiem.?
Okładka książki Zarządzanie wynikami firmy. Podręcznik menedżera

57,00 zł 34,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,46 zł

Na pierwszy rzut oka zagadnienie pomiaru wyników i zarządzania nimi wydaje się mało skomplikowane. Można odnieść wrażenie, że to logiczny — choć niekoniecznie łatwy w praktyce — proces, który nietrudno zdefiniować i zrozumieć. Po uważniejszej analizie okazuje się, że pierwsze wrażenie nie pokrywa się niestety z rzeczywistością. Pomiary wyników i zarządzanie nimi to złożony problem, obejmujący wszystkie poziomy prowadzenia działalności — od wyznaczania strategii aż po kierowanie konkretnymi pracownikami. Proces pomiaru wyników wzbudza często istotne wątpliwości co do kierunku i sensu działalności firmy. Są to wątpliwości, którymi zarządzający nie zawsze chcą się zajmować. Pomiary wyników wydobywają na światło dzienne wiele wątpliwych kwestii i problemów, które nie znajdują prostych rozwiązań, a które niekiedy od lat trapią organizacje i stanowią źródło kłopotów. Dokonywanie pomiaru wyników polega na podejmowaniu licznych działań wymagających wielu różnych kompetencji, od strategicznego myślenia po szczegółową analizę, od prowadzenia rozmów aż po pozyskiwanie zaangażowania w niezbędne działania i egzekwowanie zleconych zadań. Ogólnie rzecz ujmując, wszystko sprowadza się do tego, aby zostały wykonane odpowiednie zadania. Wiele firm wpada w pułapkę prowadzenia pomiaru wyników na zasadzie odhaczania kolejnych okienek, jak gdyby chodziło o pewną dodatkową aktywność wspierającą realizację strategii. Jeżeli pomiary wyników mają mieć sens, muszą stanowić nieodłączny element procesu formułowania strategii i zostać zintegrowane z codziennymi obowiązkami pracowników. W realizacji tego procesu powinno uczestniczyć wiele osób o zróżnicowanych kompetencjach, powinien on bowiem dotyczyć wszystkich członków organizacji. Niestety w praktyce wiele firm marnuje ogromne ilości pieniędzy, czasu i energii pracowników na procesy, które są albo nieskuteczne, albo wyrządzają więcej szkody niż pożytku, ponieważ popychają organizację w niewłaściwym kierunku. Firmy, które skutecznie inwestują czas i pieniądze w systemy pomiaru wyników, mogą zyskać znaczącą przewagę nad konkurentami. Choć oczywiście w tej dziedzinie obowiązują pewne „złote zasady", nie istnieje żaden „właściwy sposób" dokonywania pomiaru wyników i zarządzania nimi. Niewykluczone, że w Twojej firmie funkcjonują już systemy i procesy związane z tym zagadnieniem — ma je większość organizacji. Książka została uporządkowana w taki sposób, abyś mógł zagłębić się w wybrane rozdziały i zaczerpnąć z nich dokładnie te informacje, których potrzebujesz. Dla wygody czytelnika — wbrew akademickim tradycjom — nie zamieszczaliśmy przypisów bezpośrednio w tekście. Oczywiście nie wszystkie przedstawione tu pomysły są naszego autorstwa, dlatego na końcu każdego rozdziału zamieszczamy propozycje publikacji, które stanowią źródło prezentowanych teorii i zawierają bardziej szczegółowe informacje dla zain teresowanych. W pierwszych rozdziałach (rozdziały od 1. do 7.) przyjrzymy się samym wynikom, znaczeniu dokonywania ich pomiarów oraz potencjalnym korzyściom, jakie można osiągnąć dzięki stworzeniu i wdrożeniu systemu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa. Opiszemy modele i procesy, które możesz zastosować w ramach systemów wprowadzanych w Twojej organizacji. Na koniec wyjaśnimy, jak możesz je wykorzystać w celu opracowania ogólnego systemu zarządzania wynikami, który wspomagałby dalszy rozwój Twojej firmy. W czterech następnych rozdziałach (rozdziały od 8. do 11.) wyjaśniamy, w jaki sposób możesz wykorzystać system pomiaru wyników w zarządzaniu swoją firmą. Opisujemy zestaw narzędzi i procesów służących do monitorowania i weryfikacji wyników, a następnie uczymy, jak wykorzystać pomiary do weryfikacji strategii oraz w jaki sposób dbać o aktualność systemu pomiaru wyników. Sześć dalszych rozdziałów (rozdziały od 12. do 17.) poświęcamy kwestii dokonywania pomiarów różnych perspektyw — od klientów począwszy, a na własnych pracownikach skończywszy. Poszczególne perspektywy charakteryzują się odrębnymi cechami, dlatego też przedstawiam}' przykłady wskaźników zadowolenia klienta, różne modele, procesy i zasoby oraz najważniejsze wskaźniki finansowe. Ostatnia część książki (rozdziały od 18. do 20.) wyjaśnia, w jaki sposób należy łączyć rezultaty wdrożonych procesów i jak je najlepiej wykorzystać. W wynikach chodzi o to, aby coś osiągnąć. Nawet najlepiej dopracowany proces będzie tylko stratą czasu, jeśli nie zostanie dobrze wykorzystany albo jeżeli nie uda się zmoty-wować ludzi do wykorzystywania w pełni własnego potencjału. Niniejsza książka nie dotyczy zagadnień zarządzania i przywództwa, dlatego też nie będziemy szczegółowo omawiać tych tematów. Będziemy natomiast o nich wspominać, ponieważ absolutnie nie można ich ignorować. To samo ziarno zasiane w kamienistej ziemi da mniejszy plon niż ziarno zasiane w ziemi żyznej i odpowiednio przygotowanej. To samo dotyczy systemu pomiaru wyników i zarządzania nimi — trzeba zapewnić mu właściwe warunki funkcjonowania. Dlatego też ostatnie rozdziały książki poświęcamy przywództwu i kulturze organizacyjnej, czyli odpowiednim warunkom niezbędnym do osiągania jak najlepszych wyników. Przedstawiamy również kilka historii liderów różnego rodzaju organizacji, którzy osiągają naprawdę spektakularne wyniki.  
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

59,00 zł 43,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,16 zł

W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.: - specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej, - pojecie służby cywilnej, - system ocen okresowych w korpusie służby cywilnej, - zagadnienia tworzenia indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ), - metody wspierania rozwoju zawodowego, w tym szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, e-learning, coaching, mentoring, samodoskonalenie pracowników, - problematykę zarządzania kompetencjami, - standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Ważną częścią książki są studia przypadków - przykłady dobrych praktyk pochodzące z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Okładka książki Project Management Office Tworzenie - Funkcjonowanie - Ewolucja

29,40 zł 22,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,17 zł

Zarządzanie projektami systematycznie zyskuje na znaczeniu i rozwija się dynamicznie. W rezultacie rośnie zapotrzebowanie na profesjonalną wiedzę projektową. Powoduje to potrzebę rozwoju fachowych rozwiązań zarządzania projektami w postaci nowoczesnych instrumentów zarządzania. Zarządzanie projektami, pomimo stosunkowo krótkiej historii, zgromadziło obszerną, wartościową wiedzę praktyczną, ale dorobek praktyczny poszczególnych zagadnień zarządzania projektami jest zróżnicowany. Jednym z zagadnień, które w ostatnim okresie cieszy się dużym zainteresowaniem specjalistów zarządzania projektami, jest organizacja i funkcjonowanie biur projektów (ang. "Project Management Office PMO"). Problematyka ta ma bogatą obcojęzyczną literaturę przedmiotu, natomiast w Polsce jest jeszcze stosunkowo słabo spopularyzowana. Istnieje jeszcze deficyt wiedzy fachowej z tego zakresu na rynku wydawniczym w Polsce, a więc, biorąc powyższe pod uwagę, niniejszą publikację należy uznać za cenną inicjatywę. Praca obejmuje omówienie: projektów i ich miejsca w organizacji, biznesowego kontekstu realizacji projektów, zasad tworzenia PMO, najważniejszych aspektów i problemów praktycznych ich funkcjonowania.
Okładka książki Nowa psychologia sukcesu

39,99 zł 23,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,77 zł

Dzięki tej książce dowiesz się, jak jedno proste przekonanie na swój własny temat w dużej mierze kontroluje twoje życie. Ba, w istocie rzeczy przenika ono wszystkie jego obszary. Większość naszych wyobrażeń o własnej osobowości wyrasta z tego podstawowego nastawienia. I jest ono również źródłem wielu tendencji, które mogą uniemożliwiać ci realizację własnego życiowego potencjału. Jak dotąd w żadnej innej książce nie wyjaśniono jeszcze kwestii nastawień i nie pokazano czytelnikom, jak je wykorzystać w życiu codziennym. Teraz zrozumiesz zarówno jednostki wybitne ? na polu nauki i sztuki, sportu i biznesu ? jak i tych, którzy zmarnowali swoją szansę. Zrozumiesz swojego partnera, szefa, swoich przyjaciół i swoje dzieci. Dowiesz się, jak uwolnić potencjał ? własny i najbliższych.?
Bestsellery
Okładka książki Menedżer 80/20

31,70 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,86 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,84 zł
Okładka książki Prawo LOLA

26,93 zł
49,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,97 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,22 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,54 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj