W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
IDEAFLOW: LICZBA POMYSŁÓW, KTÓRE TY LUB TWÓJ ZESPÓŁ JESTEŚCIE W STANIE WYGENEROWAĆ W OKREŚLONYM CZASIE. Wszyscy chcemy tryskać świetnymi pomysłami, ale niewielu z nas naprawdę rozumie, skąd one się biorą. Innowacyjność nie jest tym samym co warsztat, sprint czy hackathon. Jest wynikiem opanowania ideaflow, praktyki, która pozytywnie wpływa na wszystko, co robisz. Jak samodzielnie wpadać na świetne pomysły? Jak zespołowo kreować nowe idee? Jak szybko określić, które z nich są warte zainwestowania w nie środków? Ideaflow – ta prosta miara w największym stopniu decyduje o sukcesie. To określona mentalność, sposób podejścia do wszystkich problemów biznesowych, które pomnażają efekty podejmowanych wysiłków i uwalniają twój pełny potencjał. Pielęgnuj ideaflow i obserwuj, jak zmienia się twoja wydajność. W Ideaflow Jeremy Utley i Perry Klebahn z renomowanego Hasso Plattner Institute of Design na Uniwersytecie Stanforda (znanego również jako „d.school”) przedstawiają sprawdzoną strategię stałego generowania i komercjalizowania pomysłów. Opierając się na doświadczeniach płynących z prowadzenia wiodącej jednostki wspierającej powstawanie nowych przedsięwzięć i z doradzania najbardziej innowacyjnym organizacjom na świecie, takim jak Microsoft, Michelin, Keller Williams Realty i Hyatt, autorzy pokazują, jak: pokonać niebezpieczne pułapki myślenia znaleźć inspirację w nieoczekiwanych miejscach oszukać własny mózg, żeby stał się bardziej kreatywny projektować i wdrażać niedrogie eksperymenty stać się innowacyjnym uwolnić własny potencjał twórczy oraz potencjał innych osób. Ideaflow pomoże przezwyciężyć status quo, poradzić sobie z rozczarowaniem, zmniejszyć zagrożenia ze strony konkurencji i uwolnić kreatywny potencjał twojego zespołu. Nie musisz czekać na natchnienie. Zamiast tego możesz stać się mistrzem ideaflow. Sukces zespołów zależy od swobodnego przepływu pomysłów. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak wydobyć z innych – i z siebie – to, co najlepsze. – Scott Galloway, autor bestselerów Wielka czwórka oraz Post Corona. Biznes w czasach pandemii Utley i Klebahn stawiają sprawę jasno: każdy problem jest związany z brakiem pomysłów. Dlatego niezależnie od tego, jakie wyzwanie cię czeka, w tej książce znajdziesz na nie sposób! – Greg McKeown autor bestselerów Esencjalista. Mniej, ale lepiej oraz To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne Ideaflow daje sprawdzone sposoby na porzucenia utartych ścieżek, podjęcie realnych działań i wykreowanie pomysłów, które rozwiążą czekające nas problemy. – Seth Godin, autor książki To jest marketing! Nigdy nie spotkałam nikogo, kto świadomie uważałby się za osobę ograniczoną lub zamkniętą na nowe pomysły. A jednak większość z nas nieświadomie hamuje własną kreatywność. Utley i Klebahn oferują praktyczne wskazówki, jak odblokować innowacyjność w sobie i innych. ? Kim Scott, autorka książek Szef wymagający i wyrozumiały i Toksyczne miejsce pracy Jeremy Utley jest dyrektorem ds. edukacji kadry kierowniczej w d.school i profesorem w School of Engineering na Uniwersytecie Stanforda. W d.school prowadzi cieszący się dużą popularnością program „Mistrzowie Kreatywności”. Perry Klebahn jest współzałożycielem d.school i pracuje na stanowiskach profesora i dyrektora ds. edukacji kadry kierowniczej. Pełnił funkcję dyrektora ds. operacyjnych w Patagonii i prezesa Timbuk2
Niestabilne czasy, jakich obecnie jesteśmy świadkami, na skutek pandemii oraz konfliktu zbrojnego w Ukrainie pokazują jednoznacznie, że problematyka zagrożenia finansowego i bankructw przedsiębiorstw oraz osób fizycznych jest ważna i ciągle aktualna. Książka porusza tematykę upadłości podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz osób fizycznych, tzw. upadłości konsumenckiej. W sposób szczegółowy ukazuje kwestie upadłości - w ujęciu zarówno ekonomicznym, jak i prawnym - oraz zagadnienia dotyczące zadłużenia gospodarstw domowych. W serii Bankructwa:
Przewodnik ma być przydatny wszystkim kandydatom przygotowującym rozprawy doktorskie w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz początkującym promotorom rozpraw. W Polsce wszystkie doktoraty mają taką samą naturę naukową, stawiane im są te same oczekiwania, zróżnicowanie polega tylko na dwóch różnych ścieżkach formalnego dochodzenia do uzyskania efektów uczenia się (tzn. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) oczekiwanych od doktora nauk: ścieżka szkoły doktorskiej lub ścieżka eksternistyczna. Jako że doktorat eksternistyczny w sensie naukowym nie różni się od doktoratów opracowywanych w ramach studiów w szkole doktorskiej, to książka ta może być wsparciem dla wszystkich kandydatów do stopnia doktora w naukach o zarządzaniu, a prawdopodobnie i w innych dyscyplinach dziedziny nauk społecznych.
Autor przedstawia ten Przewodnik jako owoc swych doświadczeń z prowadzenia doktoratów przygotowywanych w trybie eksternistycznym oraz rezultat przemyśleń w konsekwencji licznych obserwacji i dyskusji prowadzonych w toku konferencji i seminariów poświęconych opiece promotorskiej i przygotowywaniu rozpraw doktorskich. Wywód nie ma charakteru wykładu z zakresu metodologii nauk, jest zbiorem porad jak opracować typową rozprawę z zakresu nauk o zarządzaniu. Dotyczą one tego:
* jak sprawnie poradzić sobie z nadaniem prawidłowego kształtu rozprawie,
* jak wykorzystać dorobek zawodowy kandydata,
* jak prowadzić w tekście rozprawy dyskusję naukową,
* co to są: metodologia, metodyka, metody, narzędzia i techniki badawcze,
* dlaczego istotny jest tytuł i streszczenie rozprawy?
* czemu tak ważne jest ustalenie luki naukowej, którą rozprawa ma wypełnić,
* co to są i czemu służą cele, hipotezy, pytania badawcze,
* jak uporać się z zakresem podmiotowym, przedmiotowym, czasowym i przestrzennym pola badawczego,
* jak zaplanować proces badawczy,
* jakie pułapki czyhają na doktoranta,
* co ma zawierać podsumowanie,
* jak przygotować bibliografię i jak cytować źródła.
Ta książka to podsycana nadzieją weryfikacja rzeczywistości, oferująca prawdę o klimatologii, której nie znajdziecie nigdzie indziej - co wiemy, czego nie wiemy i co to wszystko oznacza dla naszej przyszłości.Alarmistyczne nagłówki dotyczące katastrof wywoływanych przez zmiany klimatu są nam w mediach przedstawiane jako fakty, jednak według nauki wszystkie te stwierdzenia są głęboko mylące. Dziennikarze, politycy oraz wybitni znawcy stwierdzili, że w temacie zmian klimatu wszystko zostało już naukowo ustalone. W rzeczywistości kluczowe pytania dotyczące sposobu, w jaki klimat reaguje na działalność człowieka, oraz jakie będzie to miało implikacje w przyszłości, pozostają bez odpowiedzi. Klimat ulega zmianie, ale przyczyny oraz manifestacje tego procesu nie są tak jasne, jak do tej pory nam wmawiano. Jeden z najwybitniejszych amerykańskich naukowców wyjaśnia, co tak naprawdę mówi nauka (a co stara się przemilczeć) o zmieniającym się klimacie.Steven Koonin wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie - w tym czołowego doradcy naukowego w administracji prezydenta Obamy - aby przedstawić aktualne spostrzeżenia i ekspertyzy z perspektywy wolnej od programów politycznych. Wyposaża czytelnika w narzędzia umożliwiające zrozumienie kwestii wiążących się z klimatem, jak również pozwalające stać się bardziej świadomym odbiorcą naukowego przekazu. Obala popularne mity i ujawnia mało znaną prawdę: pomimo dramatycznego wzrostu emisji gazów cieplarnianych w latach 1940-1970 globalne temperatury de facto spadły. Co więcej, komputerowe modele, których używamy do przewidywania przyszłości, nie są w stanie dokładnie opisać klimatu minionych lat, co sugeruje, że są głęboko wadliwe.Koonin zajmuje się również reakcją społeczeństwa na zmieniający się klimat, wykorzystując analizę opartą na danych, aby wyjaśnić, dlaczego wiele proponowanych rozwiązań byłoby nieskutecznych, oraz omawia, w jaki sposób alternatywne metody, takie jak adaptacja i - gdyby było to konieczne - geoinżynieria zapewnią ludzkości dalszy rozwój.Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce wyrobić sobie własne zdanie w najważniejszych naukowych kwestiach obecnej dekady.Niezwykła książka - prawdopodobnie najlepsza pozycja o zmianach klimatycznych dla inteligentnego laika - która klarownie i dokładnie przekazuje złożone informacje. - "Claremont Review of Books""Śmiała i przekonująca książka traktująca o mającej kiepskie naukowe podstawy nadchodzącej apokalipsie klimatycznej wywołanej działalnością człowieka". - "Forbes" Najważniejsza pozycja na temat klimatologii w ostatnich kilku dziesięcioleciach. - Rupert Darwall, "RealClearPolitics"Doskonałe studium przypadku dotyczące klimatologii, z właściwą jej złożonością i nieprzewidywalnością. To opowieść o tym, w jaki sposób treści podporządkowane interesom decydentów ukształtowały, a miejscami wypaczyły debatę o polityce klimatycznej. Lektura obowiązkowa dla naukowców i inżynierów, których obywatelskie obowiązki wykraczają poza laboratorium, a którzy winni są wyjaśniać temat przytłoczonemu i zdezorientowanemu medialnym przekazem społeczeństwu. Dla polityków i ludzi władzy książka ta winna stanowić źródło refleksji w kwestii ich własnych poglądów, stanowisk oraz podejmowanych decyzji.- Jean-Lou Chameau, były prezes Caltech
To nie jest książka o prezentacji. To jest książka o prezentacji sprzedażowej. Przed Tobą spotkanie z klientami na targach, meetingach branżowych, webinarach. Okazji do prezentacji jest wiele. Czy jesteś na to gotowy? Szef powiedział wyraźnie: „Sprzedaj.” Masz więc konkretny cel, na który pracujesz - cel sprzedażowy. Musisz przygotować prezentację, podczas której nie tylko opowiesz o produkcie, firmie czy usłudze – oczekiwania są dużo większe... Szef mówi, że musisz wrócić z nowymi zamówieniami, a Ty się głowisz, jak tego dokonać już na pierwszej prezentacji. „Oczaruj swojego klienta!” - to hasło powinno przyświecać Ci za każdym razem, gdy prezentujesz swój produkt lub usługę. Niech Twój klient przeżyje katharsis niczym po dobrej sztuce teatralnej. Niech poczuje, że poprzez współpracę z Tobą odniesie sukces. Ta książka będzie więc o oczarowywaniu naszych klientów. Słowem i obrazem. Jak przeprowadzić publiczną prezentację produktu lub usługi, która porwie, zapali i wzbudzi pragnienie współpracy właśnie z Twoją firmą? W książce znajdziesz instrukcję jak to zrobić. Krok po kroku.
Studium myśli Józefa Toniolo (18451918) wyniesionego w 2012 r. do chwały ołtarzy salezjanina, ekonomisty i socjologa, proroka Rerum novarum. Domenico Sorrentino analizuje Traktat o ekonomii społecznej i inne pisma włoskiego błogosławionego. Toniolo bada związek między etyką a ekonomią, nić przewodnią jego wizji stanowi element etyczny jako wewnętrzny czynnik praw ekonomicznych. Pisze: Człowiek jest pierwszą i najwyższą przyczyną sprawczą praw społecznych i ekonomicznych. Celem własnym ekonomii jest zatem człowiek jako wytwórca, dystrybutor i konsument bogactwa; człowiek kompletny, ekonomia bowiem winna poznać jego naturę i rozpatrywać jego istotę, uwzględniając stopień osiągniętej cywilizacji, spektrum zainteresowań, miejsce w społeczeństwie i moralność. Józef Toniolo należy do grona inspiratorów inicjatywy Ekonomia Franciszka, poprzez którą papież Franciszek wezwał młodych ekonomistów i przedsiębiorców do wspólnych działań na rzecz odnowy ekonomii w bardziej braterskim i solidarnym znaczeniu. Domenico Sorrentino ur. 16 maja 1948 r. w Boscoreale, posiada wykształcenie teologiczne i politologiczne. Biskup Asyżu-Nocera Umbra-Gualdo Tadino i Foligno, wcześniej prałat Pompei (20012003) i sekretarz Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów (20032005). Były profesor na Wydziale Teologicznym Południowych Włoch w Neapolu, kierował Biblioteką Diecezjalną San Paolino w Noli, rodzimej diecezji. Autor licznych artykułów i publikacji, m.in.: L'esperienza di Dio. Disegno di teologia spirituale (2007), L'economista di Dio. Giuseppe Toniolo (2012), Crisi come grazia. Per una nuova primavera della Chiesa (2020), Oryginały, nie fotokopie. Karol Acutis i Franciszek z Asyżu (wyd. pol. 2022).
Firma, która chce utrzymać się na rynku, powinna analizować swoją sytuację finansową w celu identyfikacji pojawiających się problemów i jak najszybszego ich rozwiązywania. Znajomość metod prognozowania upadłości ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem oraz pozwala inwestorom uniknąć strat związanych z nieświadomym inwestowaniem w akcje zagrożonych firm.
W publikacji zaprezentowano genezę i rozwój prawa upadłościowego. Ukazano też rolę systemów informacyjnych, których efektywne funkcjonowanie umożliwia identyfikację ryzyka bankructwa firmy oraz podjęcie działań naprawczych i restrukturyzacyjnych. Od ich skuteczności zależy bowiem przetrwanie przedsiębiorstwa i jego sukces rynkowy.
Monografia zawiera szczegółowe omówienie wskaźników finansowych pozwalających przewidywać upadłość firm. Przedstawiono w niej rozwój i skuteczność nowoczesnych metod prognozowania bankructwa. W przystępny sposób przybliżono wy brane modele, które można wykorzystać w praktyce, m.in. model wielowymiarowej analizy dyskryminacyjnej opracowany przez autora. Zastosowanie tego typu metod do oceny ryzyka upadłości nie wymaga zaawansowanych umiejętności, a może przyczynić się do znaczącego usprawnienia procesu zarządzania firmą.
Jak pisze sam Bastiat we wstępie do książki: "usiłowałem w niej zwalczyć argumenty wysuwane przeciwko wprowadzeniu wolnego handlu. Nie wdaję się jednak w polemikę z protekcjonistami, raczej próbuję przemówić do serc ludzi szczerych i poczciwych, którzy mają wahania i wątpliwości. Uważam, że stanowisko wrogie wolnemu handlowi opiera się na błędach, czy jak kto woli - na półprawdach.
Książka składa się z dwóch części. Zawiera m.in. jeden z najsłynniejszych wywodów ekonomicznych wszechczasów zatytułowany "Równowaga handlowa".
W Sofizmatach ekonomicznych Bastiat poświęca się, aby najpierw dokładnie przedstawić tok rozumowania zwolenników protekcjonizmu i wszelakiej interwencji administracyjnej w gospodarkę, aby potem za pomocą twardej logiki wykazać ponad wszelką wątpliwość, że te koncepcje nie są niczym innym jak tytułowymi sofizmatami i nie mogą przyczynić się do wzrostu bogactwa narodowego. Mimo upływu tylu dziesięcioleci od ich napisania, argumentacja Bastiata nic nie straciła na aktualności, gdyż zgodnie z tezą Thomasa Buckley’a iż „wojny nie przyniosły takich zniszczeń i nędzy narodom jak błędne poglądy na ekonomię”, wciąż żyjemy w świecie, w którym stare niesprawdzone pomysły na urządzanie życia gospodarczego wracają w tej samej formie, tylko ubrane w inne szaty. Niezależnie od przywdziewanych szat tych pomysłów, Bastiat po mistrzowsku – zarówno jeśli chodzi o literacką formę, jak i logiczna treść – demoluje je.
Żeby okraść społeczeństwo, trzeba je koniecznie oszukać. Z kolei oszukać społeczeństwo oznacza przekonać je, że okrada się je dla jego własnego dobra. Skłonić je do przyjęcia, w zamian za jego własność, usług, które są fikcyjne, a nawet gorsze. Taki jest cel sofistyki.
Fragment książki
Fascynująca opowieść o opracowaniu rewolucyjnego leku W branży biotechnologicznej, w której koncerny farmaceutyczne, rząd, fundusze hedgingowe i finansiści venture capital wykładali miliardy dolarów na finansowanie eksperymentalnych metod terapeutycznych, pojawia się cząsteczka mogąca zahamować rozwój raka, a ludzi, którzy ją wynaleźli, uczynić niewyobrażalnie zamożnymi. W książce Dla krwi i pieniędzy przyglądamy się z bliska niewielkiej grupie osób pracujących w kalifornijskim start-upie biotechnologicznym, które wynalazły jedną z tych rzadkich cząsteczek. Okazuje się, że związek ten, będący inhibitorem BTK, jest skuteczny w leczeniu jednej z białaczek. Kiedy pacjenci, którym podano preparat, zaczynają wstawać ze szpitalnych łóżek, badacze orientują się, że natrafili na coś nadzwyczajnego. Tak rozpoczyna się pełen dramatycznych zwrotów akcji reportaż, którego bohaterowie będą starali się odnaleźć drogę w labiryncie korporacyjnych intryg i podwójnych standardów moralnych. Nathan Vardi, doświadczony dziennikarz finansowy, pokazuje, co zapoczątkowało wysyp biotechnologicznych start-upów. Opisuje naukowców, lekarzy i wynalazców gotowych zaryzykować wszystko dla stworzenia nowych leków ratujących życie, ale nie zapomina też o pacjentach, dla których stawką jest przeżycie. Dowiedz się, dlaczego tak trudno wprowadzić na rynek nowe farmaceutyki, czemu koszty kuracji są takie wysokie i jak to się dzieje, że przyszłość medycyny kształtują nastawieni na zysk ludzie zarządzający funduszami venture capital. „Nathan Vardinapisał porywającą historię o niezachwianej determinacji i nadzwyczajnym wysiłku, jakich wymaga dostarczenie pacjentom prawdziwie przełomowego leku. W książce niezwykle szczegółowo przedstawiono skomplikowane relacje łączące świat naukowy, branżę biotechnologiczną, inwestorów i regulatorów. Pokazuje, jak na styku wszystkich tych światów powstaje innowacja w medycynie”. – Albert Bourla, dyrektor generalny Pfizer Inc. Opowiedziana przez Nathana Vardiego historia drogi, jaką pokonuje eksperymentalny farmaceutyk – od chwili opracowania cząsteczki w laboratorium po moment, gdy gotowy lek trafia na półkę w aptece – to istna jazda bez trzymanki. Dla krwi i pieniędzy to wciągająca lektura, pełna barwnych postaci i intryg. Ze swadą rasowego dziennikarza Vardi kreśli porywającą relację z branży biotechnologicznej i przenosi czytelnika do biur biotechnologicznych start-upów, gdzie trwa bezpardonowa walka o najwyższą ze stawek – zwłaszcza dla pacjentów. – CHARLES GRAEBER, autor bestsellerów „New York Timesa” pt. Dobry opiekun. Prawdziwa historia o medycynie, szaleństwie i morderstwach oraz Przełomowa terapia. Immunoterapia kontra nowotwory Dla krwi i pieniędzy to fascynująca – choć momentami dość szokująca – historia opracowania rewolucyjnego leku, który zrodził się z wybuchowej mieszanki nauki, pieniędzy z Wall Street, wybujałego ego i testosteronu. – Tom Mueller, autor Extra Virginity oraz Crisis of Conscience Wstrząsająca, nieprawdopodobna opowieść o rywalizacji dwóch miliarderów i o dwóchrewolucyjnych lekach przeciwnowotworowych, która przenosi w samo centrum współczesnej medycyny, gdzie gra toczy się o wysoką stawkę, a naukowcy, lekarze, inwestorzy, pośrednicy, miliarderzy i gigantyczne koncerny współpracują i ścierają się ze sobą, aby osiągnąć to, czego nikt z nich nie mógłby uzyskać samodzielnie.
Zdobądź umiejętności, które pozwolą ci sprzedać cokolwiek komukolwiek. Nikt nie rodzi się z wiedzą na temat skutecznej sprzedaży. Ale każdy może się tego nauczyć. Jeśli poznasz słowa, które zachęcają ludzi do kupna, będziesz mógł sprzedawać więcej… o wiele więcej… Copywriting to sprzedaż. Bez względu na to, czy kampanię przeprowadzasz online, offline, za pomocą tradycyjnej poczty, na Facebooku czy w formie bezpośredniej prezentacji – copywriting to umiejętność dobrania takich słów, aby potencjalni klienci kliknęli w link, zadzwonili, wyciągnęli portfele i kupili sprzedawany przez ciebie produkt. Nieważne, czy zajmujesz się coachingiem, pisaniem, hakowaniem lejków marketingowych, e-handlem czy też obrotem nieruchomościami – od twojej zdolności tworzenia treści sprzedażowych, dzięki którym ludzie chcą kupować, zależy wysokość twojej wypłaty, twój styl życia i przyszłość twojej rodziny. Fakt 1: Świetny copywriting = wspaniałe życie, pieniądze i wolność! Fakt 2: Słaby copywriting = ciągła walka o przetrwanie i brak pieniędzy! Ubranie przekazu we właściwe słowa to umiejętność przynosząca zyski. A ty, jak każdy, możesz się tego nauczyć. Jeśli bez powodzenia próbowałeś tworzyć ogłoszenia, maile i oferty sprzedażowe, ta książka jest dla ciebie. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż – bez względu na to, co sprzedajesz i komu – ta książka jest dla ciebie. Jeśli chcesz zarabiać znacznie więcej, mieć dużo wolnego czasu i cieszyć się większą wolnością, ta książka jest dla ciebie. Zacznij już dziś sprzedawać tyle, ile byś chciał! „Jedną z najwspanialszych umiejętności, których można się nauczyć, jest dobry copywriting. (...) Umożliwia on sprzedaż bez konieczności kontaktu osobistego i pomnaża efekty działania idealnego sprzedawcy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Powtarzam to prawie każdemu przedsiębiorcy: warto zainwestować w dobieranie właściwych słów, które sprzedadzą nasz produkt. Trzymasz w rękach elementarz i poradnik, który zapewni ci przewagę”. —Yanik Silver, twórca InstantSalesLetters.com oraz autor Evolved Enterprise „Jako jeden z najlepiej opłacanych copywriterów sięgnąłem po książkę, myśląc sobie, że będzie to dobra powtórka... Byłem w błędzie. Jim daje nam skrzynię pełną skarbów. Książka zawiera wszystkie fundamentalne zasady, które będą ci potrzebne, jak również praktyczne sugestie dotyczące działań, które należy podjąć, by już dziś cieszyć się dodatkowym zastrzykiem gotówki. Nie ma znaczenia, na jakim poziomie są twoje umiejętności. Żałuję, że Jim nie napisał tej książki dziesięć lat wcześniej. Absolutny majstersztyk!” —Dana Derricks, autor Dream 100 Book, Dream100Book.com Jim Edwards, współtwórca FunnelScripts.com?platformy copywritingowej w trzech prostych krokach generującej treści sprzedażowe, założyciel Guaranteed Response Marketing, LLC, jest ekspertem od internetu, przedsiębiorcą marketingowym, felietonistą, pisarzem, mówcą motywacyjnym oraz elitarnym mentorem i coachem. Czerpiąc ze swoich doświadczeń uczy, jak uzyskać osobistą i finansową wolność. Kiedyś musiał ogłosić bankructwo. Wiedząc, że jest tylko jedna droga powrotu, zaczął ponownie mozolnie piąć się w górę dzięki wybitnej znajomości internetu, prostej strategii marketingowej i ciężkiej pracy. W dwa lata odzyskał finansową stabilność i wolność. Tym, co motywuje go do pracy, jest świadomość, że pomaga innym wyswobodzić się z finansowego niewolnictwa w korporacyjnym świecie. Pisał o nim magazyn „Entrepreneur”, a w rankingu Amazona jego produkty plasują się na pierwszym miejscu bestsellerów w kategoriach edukacji, biznesu i ekonomii oraz specjalnych zainteresowań. Wśród jego najnowszych dokonań warto wymienić również: „The Jim Edwards Method”, „Author Wizards”, podcast „Sales Copywriting and Content Marketing Hacks”.
Dokonaj prawdziwej przemiany w twoim przywództwie! Świadomy lider to źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy. To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera. Skorzystaj z doświadczenia Witolda Kowalskiego, jeśli czujesz w sobie potencjał lidera, ale nie wiesz, jak go uwolnić, jeśli chcesz przyśpieszyć rozwój swojej kariery zawodowej i brakuje ci dobrych wzorców. Potrzebę przełomowych zmian odczuwasz najczęściej dopiero wtedy, gdy w twoim życiu pojawia się naprawdę duży problem. Przychodzi nagłe pogorszenie stanu zdrowia, dobrostanu psychicznego, sytuacji rodzinnej czy wyników twoich, zespołu lub firmy. Powiedzenie „lepiej zapobiegać niż leczyć” ma swoje przełożenie na realia biznesowe. Dopóki symptomy problemów w przywództwie wydają się mało znaczące, lekceważysz je i ich konsekwencje dla ciebie oraz otoczenia. Równocześnie zmienność warunków prowadzenia biznesu wymaga od ciebie wprowadzania radykalnych zmian. Nie czekaj aż sytuacja wymusi je na tobie w najmniej spodziewanym momencie, a ty stracisz zdrowie, rodzinę lub pozycję w pracy. Może już najwyższy czas, aby mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i twoim biznesem? Bez względu na to, na jakim etapie życia zawodowego jesteś, ta książka: ? pobudzi twoją autorefleksję, która warunkuje radykalną zmianę w przywództwie, ? pomoże ci dokonywać lepszych wyborów w pracy i w życiu, co poprawi zarówno twoje wyniki biznesowe, jak i ogólny dobrostan, ? da ci sprawdzone wskazówki i narzędzia do skutecznego zarządzania sobą, zespołem i firmą, ? radykalnie podniesie twoją pewność siebie w działaniu. „To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru”. ? Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski Efektywne zarządzanie i budujące morale zespołów przywództwo, jak nigdy dotąd wymagają integracji biznesowej, przytomności i osobistej autentyczności lidera. Ale żeby „być sobą” w tej roli, trzeba „być kimś”. Wewnętrznie spójnym, uczciwym i samoświadomym. Autor wciągająco opisuje, jak do tego dochodził, łącząc wrażliwość i skuteczność, wiarę i realizm, elastyczność i stałość. Rzetelna refleksja nad zarządzaniem i odważna autorefleksja nad własnym doświadczeniem autora pomogą czytelnikowi, niezależnie, czy właśnie zaczyna, czy może utknął gdzieś w drodze, zrewidować kierunek i styl działania, odnowić energię i mocniej wesprzeć ludzi w ich rozwoju. Tę książkę warto będzie najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, aby wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania. Życzę państwu owocnej lektury. ? Jacek Santorski, Akademia Psychologii Przywództwa Jak w naszych czasach należy patrzeć na przywództwo i co to dla liderów oznacza? Jak w firmie zorganizować środowisko, w którym odpowiednie postawy są wyzwalane z właściwych powodów? W książce Świadomy lider jej autor pokazuje na realnych przykładach, jak wielką odpowiedzialność mają liderzy, jakie oczekiwania są przed nimi stawiane i jak mogą je spełniać. Pisze w prosty, atrakcyjny i charakterystyczny dla niego sposób. Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę prowadzącą do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa. ? Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group
Najnowsza książka autora bestsellera Prześnionej rewolucji. Ćwiczeń z logiki historycznej.Żyjemy doprawdy w ciekawych czasach. Ani język tradycyjnych nauk społecznych, ani polityczny dyskurs liberalizmu czy konserwatyzmu, ani lewicowe teorie XX wieku nie pozwalają zrozumieć współczesnych zjawisk, które zaskakują nas swoją gwałtownością, skalą i jednocześnie pozornym brakiem racjonalności. Stąd może popularność języka ekonomii, którego pojęcia i metafory atakują nas z każdej strony i są używane do opisu nawet dziedzin pozornie od ekonomii odległych.Andrzej Leder zaprasza nas do przyjrzenia się ekonomii od podszewki. A co, jeśli nauka, którą uznajemy za teorię wykorzystywania zasobów w warunkach deficytu, jest w istocie sztuką rozprowadzania nadmiaru? Konsekwencje tego odwrócenia prowadzą autora do wizji ekonomii diametralnie różnej od tego, co serwują nam eksperci w podręcznikach i mediach. Znajdziemy tu elementy filozofii, socjologii, antropologii, psychoanalizy i lingwistyki, a wszystko to po to, by wreszcie zrozumieć czasy, w których przyszło nam żyć.
RYSZARD KNOSALA
Prof. dr hab. inż. Ryszard Knosala, dr h.c. mult. jest prezesem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, honorowym przewodniczącym Komitetu Inżynierii Produkcji PAN oraz honorowym prezesem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Innowacjami. Autor i współautor 27 książek i podręczników akademickich oraz blisko 500 artykułów naukowych z obszaru inżynierii zarządzania i innowacji w produkcji. Inicjator utworzenia i redaktor naukowy cyklów wydawniczych "Nauka i Praktyka Innowacji” oraz "Inżynieria zarządzania. Cyfryzacja produkcji”, a także pomysłodawca i redaktor naukowy cyklu 22 podręczników dla kierunku "zarządzanie i inżynieria produkcji”. Promotor 22 doktorów, z których jeden uzyskał tytuł naukowy profesora, a sześciu stopień doktora habilitowanego, Utworzył Fundację Kreatywności Ekologicznej i jest jej prezesem.
PAWEŁ BUCHWALD
Dr inż. Paweł Buchwald – adiunkt w Katedrze Transportu Szynowego i Informatyki Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Naukowo zajmuje się rozproszonymi systemami przetwarzania i akwizycji danych, zagadnieniami grafiki komputerowej, zastosowaniem urządzeń mobilnych oraz komputerowymi systemami zarządzania. Pracuje z firmami z branży IT wdrażającymi nowoczesne rozwiązania informatyczne. Jest entuzjastą nowoczesnych technologii z dziedziny sztucznej inteligencji, sieci komputerowych i systemów sterowania.
Sylwester Oleszek
SYLWESTER OLESZEK
Dr inż. Sylwester Oleszek – pracuje jako PLM Competence Center Senior Team Manager w firmie Transition Technologies PSC. Jest doktorem nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn, ekspertem Sekcji Cyfryzacji Produkcji PAN, członkiem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz ekspertem Fundacji Platformy Przemysłu Przyszłości. Uczestniczył we wdrożeniach systemów klasy PLM, IoT oraz AR będących częścią inicjatyw związanych z Przemysłem 4.0 w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Jest autorem i współautorem jednej książki i 12 publikacji naukowych z obszaru komputerowo wspomaganego projektowania, zarządzania cyklem życia produktu, zarządzania projektami oraz inżynierii produkcji. Jego zainteresowania naukowe dotyczą w szczególności systemów klasy PLM, IoT oraz technik wizualizacji AR/VR.
Głównym celem niniejszej monografii jest identyfikacja współczesnych kierunków rozwoju koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze kształtowania kompetencji pracowniczych. Ponadto zamierzeniem Autorów jest opracowanie katalogu tych kompetencji, które są aktualnie niezbędne do funkcjonowania organizacji w gospodarce cyfrowej i na silnie zmieniającym się rynku pracy. Autorzy koncentrują się na zagadnieniach związanych z wyzwaniami, jakie rozwój Przemysłu 4.0 niesie dla obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kładąc nacisk na potrzebę takiego kształtowania kompetencji pracowników, aby były one dostosowane do postępujących zmian w organizacji produkcji.
Zmiany instytucjonalne i technologiczne są atrybutami nowoczesności i tworzą nowe wymiary jej transformacji. W literaturze analizowane są takie zjawiska, jak: nowe podejście do zasobów w zarządzaniu i organizacji, cyfryzacja, zielona transformacja w energetyce, rolnictwie, gospodarce miejskiej i wiejskiej oraz usługach publicznych. Są też takie wymiary transformacji, które dopiero wymagają identyfikacji. Prezentowana monografia ma zachęcić do podejmowania takich badań.W kulturze akademickiej każdy jubileusz pracy twórczej badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej nabiera szczególnego znaczenia. Refleksja, która towarzyszy takiemu wydarzeniu, dotyczy nie tylko zadumy, co opus magnum Jubilatki pozostawiło w sercach i umysłach ludzi, ale jest także poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie o inspiracje, jakie dzieło to otwiera przed przyszłymi pracownikami wiedzy. Księga jubileuszowa Profesor Stanisławy Sokołowskiej ma właśnie takie dwa wymiary. Pierwszy to podziękowania i prezentacja dotychczasowych dokonań Jubilatki (część pierwsza książki). Drugi obejmuje prace podejmujące zagadnienia kluczowe dla obszarów, na których Jubilatka skupiała swoje zainteresowania badawcze, a napisane przez wybitnych przedstawicieli środowiska akademickiego w Polsce (części od drugiej do piątej). Prace dedykowane Jubilatce podzielono na kilka obszarów tematycznych.Część druga monografii zawiera rozdziały na temat teorii organizacji i zarządzania w działaniu. Janusz Strużyna podejmuje zagadnienia rozszerzonej rzeczywistości zasobów organizacji w odniesieniu do zarządzania zasobami ludzkimi. W podobnej konwencji zostały napisane prace Mariana Duczmala i Tadeusza Pokusy, Sabiny Kauf, Anny Mijal i Mirosławy Szewczyk, piszących o społecznym wymiarze logistyki humanitarnej, marketingu w krwiodawstwie, zarządzaniu strategicznym w szkolnictwie wyższym i prosumpcji.O transformacji rolnictwa w kierunku trwałego rozwoju w części trzeciej piszą przedstawiciele ekonomii agrarnej, ekonomii ekologicznej i socjologii wsi: Józef Stanisław Zegar, Grażyna Krzyminiewska, Karol Kociszewski, Katarzyna Smędzik-Ambroży, Sebastian Stępień, Anna Matuszczak i Andrzej Czyżewski oraz Anna Bisaga. Podejmują oni zagadnienia różnych wymiarów modernizacji gospodarstw rolnych.O rozwoju zrównoważonym społecznie decydują dochody gospodarstw domowych. Zagadnienia te analizują w części czwartej: Krystyna Hanusik i Urszula Łangowska-Szczęśniak, Barbara Chmielewska, Roman Sass oraz Agnieszka Wojewódzka-Wiewiórska. Na poziom dochodów gospodarstw domowych w istotny sposób wpływa dywidenda od wzrostu gospodarczego w postaci różnych form wsparcia, analizowanych w prezentowanych opracowaniach. Transformacja obszarów wiejskich jest także źródłem satysfakcji z życia.Zintegrowane podejście do rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich jest następstwem terytorializacji i endogenizacji ich rozwoju. Ten wymiar transformacji rozwoju obszarów wiejskich w świetle wielopoziomowych struktur zarządzania omawiają w części piątej: Edyta Szafranek-Stefaniuk, Elżbieta Psyk-Piotrowska i Ewelina Gwara, Maria Śmigielska, Dariusz Rajchel i Ewa Pałka-Łebek oraz Maria Bucka. Trwały rozwój obszarów wiejskich wymaga innowacji technologicznych i społecznych, o których piszą: Ludmiła Kołek i Andrzej Pilarczyk, Aleksandra Cichoń, Katarzyna Łuczak, Izabella Pisarek i Grzegorz Kusza oraz Tomasz Ciesielczuk.
Epic feats. Epic failures. An epic story.
Walter Isaacson charts Elon Musk’s journey from humble beginnings to one of the wealthiest people on the planet – but is Musk a genius or a jerk?
From the author of Steve Jobs and other bestselling biographies, this is the astonishingly intimate story of Elon Musk, the most fascinating and controversial innovator of our era – a rule-breaking visionary who helped to lead the world into the era of electric vehicles, private space exploration and artificial intelligence. Oh, and took over Twitter.
When Elon Musk was a kid in South Africa, he was regularly beaten by bullies. One day a group pushed him down some concrete steps and kicked him until his face was a swollen ball of flesh. He was in the hospital for a week. But the physical scars were minor compared to the emotional ones inflicted by his father, an engineer, rogue and charismatic fantasist.
His father’s impact on his psyche would linger. He developed into a tough yet vulnerable man-child with an exceedingly high tolerance for risk, a craving for drama, an epic sense of mission, and a maniacal intensity that was callous and at times destructive.
At the beginning of 2022 – after a year marked by SpaceX launching thirty-one rockets into orbit, Tesla selling a million cars, and him becoming the richest man on earth – Musk spoke ruefully about his compulsion to stir up dramas. ‘I need to shift my mindset away from being in crisis mode, which it has been for about fourteen years now, or arguably most of my life,’ he said.
It was a wistful comment, not a New Year’s resolution. Even as he said it, he was secretly buying up shares of Twitter, the world’s ultimate playground. Over the years, whenever he was in a dark place, his mind went back to being bullied on the playground. Now he had the chance to own the playground.
For two years, Walter Isaacson had unprecedented access. He shadowed Musk, attended his meetings, walked his factories with him and spent hours interviewing him, his family, friends, coworkers and adversaries. The result is the revealing inside story, filled with amazing tales of triumphs and turmoil, that addresses the question: are the demons that drive Musk also what it takes to drive innovation and progress?
Publikacja „Niezbędnik specjalisty ds. płac” to zbiór kilkudziesięciu tabel i zestawień przydatnych
w codziennym naliczaniu wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych. Znajdziesz w niej, opracowane w skondensowanej formie, informacje na temat m.in. zasad naliczania obligatoryjnych i fakultatywnych składników wynagrodzenia, wypłaty zasiłków, rozliczania podróży służbowych, świadczeń z ZFŚS czy naliczania wpłat na PPK.
Pieniądze skłaniają do myślenia, budzą emocje i stają się przyczyną konfliktów. Napisano dziesiątki książek i artykułów o tym, czym są, jak je zarabiać i wydawać, kto je ma, a kto nie. Wiele osób praktycznie nie przestaje się koncentrować na pieniądzach, zarówno swoich, jak i cudzych. A jednak mimo wszystko temat pieniędzy wciąż wiąże się z mnóstwem błędnych informacji. W konsekwencji o tym, czy konkretny człowiek się bogaci, decyduje łut szczęścia. A to oznacza, że wielu z nas nie wykorzystuje swojego potencjału i rezygnuje z marzeń. Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w ostateczny sposób spekulacji związanych z tą tematyką. Na kartach tej książki znajdziesz zaprezentowane w kompleksowy sposób wszystkie istotne prawdy, które dotyczą pieniędzy i bogacenia się. Jeśli przestudiujesz opisane w niej koncepcje i zaczniesz je stosować w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, to z pewnością już wkrótce odniesiesz sukces finansowy. Przygotuj się na życie bardzo bogatego człowieka!
Legendarny prezes GE Jack Welch jest źródłem wszelkiego zła w kapitalizmie naszych czasów. Jak naprawić wyrządzone przez niego szkody? W 1981 roku Jack Welch zaczął zarządzać koncernem General Electric. Sprawił, że GE stała się firmą o największej wartości rynkowej na świecie. Osiągnięcia Welcha były jednak konsekwencją nieustannych wysiłków, mających na celu podniesienie ceny akcji GE, często kosztem pracowników, konsumentów i innowacji. Welch zapoczątkował nową, bezwzględną erę amerykańskiego kapitalizmu, która trwa do dziś. W swoich czasach Welch był wielkim orędownikiem fuzji i przejęć w USA – dosłownie połykał konkurentów. W ten sposób zapoczątkował model gospodarczy, który cechuje się większą koncentracją i gorszą dynamiką. Welch był też pionierem mrocznej sztuki finansyzacji: przekształcił GE z podziwianego producenta przemysłowego w udzielny bank. Działalność finansowa szybko przyniosła ogromne zyski i pomogła Welchowi utrzymać rosnącą cenę akcji. Ostatecznie jednak finansyzacja osłabiła zarówno GE, jak i dziesiątki innych firm z listy Fortune 500. Gelles pokazuje, jak słynne taktyki Welcha, w tym zwolnienia, outsourcing, offshoring, przejęcia czy odkup akcji własnych, stały się normą w amerykańskim biznesie. Opisuje, jak takie podejście doprowadziło do największych nierówności społeczno-ekonomicznych od czasów Wielkiego Kryzysu i zaszkodziło wielu firmom, które je wdrożyły – bo akolici Welcha zmienili nie do poznania takie firmy, jak Boeing, Home Depot, Kraft Heinz oraz wiele innych. David Gelles jest kronikarzem zmian zachodzących obecnie w korporacyjnej Ameryce. Wskazuje na konkretne organizacje i liderów, którzy porzucili welczyzm i udowadniają, że nadal można wyróżniać się w świecie biznesu bez odbierania ludziom środków do życia, bez niszczenia społeczności i omijania przepisów. „Jack Welch jest jednym z najważniejszych liderów politycznych i biznesowych we współczesnej historii Ameryki. Jego strategie zniszczyły niegdyś wielką firmę i przyczyniły się do wykończenia amerykańskiej klasy średniej, jak również przyśpieszyły erozję amerykańskiej demokracji. Przez lata prasa biznesowa wychwalała Welcha wizjonera, ale niewielu reporterów kiedykolwiek zastanawiało się nad konsekwencjami jego działań. W swojej książce David Gelles wyjaśnia, czego możemy nauczyć się od człowieka takiego jak Welch i jak odbudować zniszczone społeczeństwo, które po sobie zostawił” ? Matt Stoller, autor książki Goliath: The 100-Year War Between Monopoly Power and Democracy
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?