W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Strategie zarządzania, sposoby wdrażania technologii i zasady zmian organizacyjnych niezbędnych do zbudowania firmy wykorzystującej AI Większość organizacji zareagowało powściągliwie na sztuczną inteligencję. Pewna grupa światowej klasy firm postanowiła jednak wykorzystać jej możliwości i zrewolucjonizowała swoje procesy, strategie, kulturę, obsługę klienta i oferowane produkty. Firmy te, stanowiące niespełna procent wszystkich dużych przedsiębiorstw, są obecnie liderami wydajności w swoich branżach. Stosują lepsze modele biznesowe, podejmują trafniejsze decyzje, sprawniej obsługują klientów, oferują konkurencyjne produkty i usługi oraz dyktują wyższe ceny. Thomas Davenport oraz Nitin Mittal przyglądają się awangardzie AI z punktu widzenia ugruntowanych na rynku firm, takich jak Anthem, Ping An, Airbus i Capital One. Książka jest pełna ciekawych spostrzeżeń, opisów strategii i najlepszych praktyk, dostarcza liderom i ich zespołom informacji potrzebnych do tego, by wprowadzić ich firmę na wyższy poziom wykorzystania AI. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak będzie wyglądała następna faza implementacji AI w biznesie, albo pragniesz w pełni wykorzystać tę technologię w swojej firmie, to Sztuczna inteligencja w biznesie pokazuje, jak to robią najlepsi, oraz oferuje narzędzia, dzięki którym AI stanie się sercem twojego przedsiębiorstwa. To fascynujące spojrzenie na rewolucyjne firmy zdobywające przewagę na rynku dzięki wykorzystaniu AI. „Większość organizacji nie docenia możliwości sztucznej inteligencji. Każdy, kto chce się dowiedzieć, jak ją wykorzystać jako transformujący czynnik w biznesie, powinien przeczytać tę książkę”. ?Prof. Marco Iansiti, kierownik Katedry Zarządzania im. Davida Sarnoffa w Harvard Business School „Sztuczna inteligencja jest obecnie technologią o największym dostępnym potencjale transformacyjnym. Największe zyski przyniesie firmom, które postawią na jej agresywną eksploatację. Sztuczna inteligencja w biznesie znakomicie pokazuje, jak wydobyć z AI maksymalną wartość”. ?Piyush Gupta, dyrektor generalny DBS Group Thomas H. Davenport – profesor zwyczajny, kierownik Katedry Informatyki i Zarządzania Babson College, profesor wizytujący Said Business School przy Uniwersytecie Oksfordzkim, pracownik naukowy Inicjatywy dla Gospodarki Cyfrowej MIT, starszy doradca w firmie Deloitte Analytics. Autor dwóch bestsellerów: Inteligencja analityczna w biznesiei Big Data at Work. Nitin Mittal – dyrektor w firmie Deloitte Consulting, w której kieruje działem Rozwoju Strategicznego Sztucznej Inteligencji na Stany Zjednoczone oraz zarządza portfelem Globalnej Strategii Doradczej, Analiz, Fuzji i Przejęć (Global Consulting Strategy, Analytics and M&A). Laureat nagrody „Innowator AI Roku” 2019, wręczanej podczas Szczytu Sztucznej Inteligencji w Nowym Jorku.
W książce omówiono kluczowe aspekty procesu naboru kandydatów do organizacji. Czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę psychologii rekrutacji i selekcji, mając okazję zgłębić m.in. problematykę analizy pracy, pomiaru efektywności czy miejsca psychometrii w naborze kandydatów, w oparciu o najnowsze międzynarodowe badania naukowe z tej dziedziny. Szczególną uwagę poświęcono badaniu zachowania kandydatów w trakcie selekcji, jakości metod rekrutacyjnych oraz technikom zbierania i kombinowania danych. Omawiane treści ilustrowane są przydatnymi wskazówkami, najlepszymi praktykami biznesowymi oraz przykładowymi narzędziami i pytaniami testów selekcyjnych. Drugie wydanie poszerzono m.in. o zagadnienia związane z pracą zdalną i hybrydową oraz rozwojem branży HR tech i sztucznej inteligencji. Autor opisuje, jak wiele procesów wykonywanych wcześniej przez ludzi, takich jak preselekcja czy analiza CV, a nawet rozmowy rekrutacyjne, zostało w dużej mierze zautomatyzowane i powierzone algorytmom. Menedżerowie i specjaliści HR znajdą tu cenne wskazówki, jak optymalizować proces rekrutacji, tak by był on nie tylko efektywny, ale również opłacalny. Studenci i wykładowcy psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi docenią zapewne zawarty w książce systematyczny przegląd wiedzy naukowej na temat rekrutacji i selekcji oraz jej przełożenie na praktykę. Osoby poszukujące pracy natomiast odnajdą w książce zbiór informacji, które pomogą im lepiej zrozumieć, czego oczekują od nich rekruterzy i jakie zachowania są najbardziej pożądane w procesie selekcji.
"Fantastyczne źródło wiedzy, pozwalającej uwolnić umysł, by działał i tworzył!" D.G. WILD Czy ty również: - Zbyt dużo myślisz i odkładasz sprawy na później? - Rozpamiętujesz błędy przeszłości? - Najpierw dostrzegasz negatywne strony? - Martwisz się, co pomyślą inni? - Chcesz działać bardziej kreatywnie i wydajnie? - Chcesz mieć więcej cierpliwości dla siebie i innych? W książce "Wybierz swoją perspektywę" John Martin przeprowadza szczegółową i przenikliwą analizę sposobu, w jaki nasza perspektywa ma wpływ na sukces. Zarazem inspirująco instruuje, jak odkryć wyjątkową istotę własnych myśli i uwolnić potencjał celowego myślenia, aby: - zostawić za sobą przeszłość - wyrobić sobie nawyki umysłowe - wzmacniające pozytywną perspektywę - dostrzegać okazje wśród chaosu - rozwijać aktywną świadomość myślenia - uwolnić się od krytyki innych - pokonać rozpraszacze - i osiągnąć o wiele więcej! Swoimi książkami John Martin pomaga nam zmieniać życie. Wskazuje w nich narzędzia i proponuje działania, dzięki którym możemy przeanalizować swe nastawienie i wyzbyć się nieprawdziwych przekonań, ograniczających nasz potencjał. W przekładzie na język polski ukazały się wcześniej "Postaw na siebie" oraz "Skupiony i wolny". W tej książce autor radzi, jak zyskać poczucie autentyczności, dopasować obierane cele do naszych mocnych stron, a przede wszystkim jak działać niezależnie od sytuacji, w której się obecnie znajdujemy.
Bieżące wyzwania gospodarcze i społeczne stanowią konsekwencję doświadczeń z ostatnich trzech lat i choć stworzono środki zaradcze, to często wciąż są one niedopracowane lub wręcz chybione. Obok doświadczeń pandemii teraźniejsza sytuacja społeczno-gospodarcza jest osadzona w kontekście geopolitycznym, w związku z inwazją Rosji na Ukrainę. Istniejące wyzwania dotyczą przede wszystkim stabilnych finansów publicznych nastawionych na zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy, zapewnienia bezpieczeństwa wewnętrznego i ochrony granic, przeciwdziałania zmianom klimatycznym i transformacji gospodarki w trosce o środowisko i człowieka, wzmacniania potencjału przedsiębiorstw i tworzenia nowoczesnej gospodarki cyfrowej, wreszcie, sprzyjania włączeniu społecznemu.
Monografia została poświęcona wielu bieżącym problemom społeczno-gospodarczym, stanowiącym wyzwanie zarówno dla polityki fiskalnej, jak i dla zarządzających przedsiębiorstwami w dobie dynamicznie zachodzących zmian otoczenia. Praca składa się z dwóch części, w których zawarto dziewięć rozdziałów. Osiem z nich napisanych zostało przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie należących do Koła Naukowego „Finanse i Podatki”, a autorkami jednego są adiunkci Instytutu Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Budowanie lepszego biznesu z użyciem metody LEGO(R) SERIOUS PLAY(R) oferuje kreatywne podejście do innowacji i zwiększania wydajności biznesowej poprzez skupienie się na wykorzystaniu zabawy w celu uwol-nienia potencjału ludzkiego w obrębie organizacji. Oparta na wieloletnich badaniach książka Pera Kristiansena i Roberta Rasmussena, dwóch pierwszych mistrzow-skich trenerów metodologii LEGO SERIOUS PLAY, jasno pokazuje, jak metoda ta jest w stanie rozwijać zespoły, ludzi i relacje oraz docelowo usprawniać działanie przedsiębiorstwa. Łącząc zabawę z rozwojem organizacyjnym, myśleniem systemowym i rozwojem strategii, LEGO SERIOUS PLAY podnosi jakość spotkań, przyspiesza procesy innowacyjne, wspiera rozwój zespołów i zapewnia lepszą komunikację. W wielu ilustracyjnych przykładach książka pokazuje, jak budowanie z klocków LEGO uwalnia wyobraźnię i potencjał, który normalnie pozostaje niewykorzystany przez logiczny umysł. Jak wyjaśniają autorzy, jest to innowacyjne podejście "praktyczne, umysłowe". Na stronach tej książki badają oni teorię, jak również prak-tyczną implementację metody LEGO SERIOUS PLAY, która pozwala radykalnie zwiększyć wydajność organizacyj-ną. Metoda udowodniła swoją skuteczność w organizacjach wszelkiego rodzaju na całym świecie. Była stosowana przez lokalne samorządy, globalne firmy usługowe, duże banki, startupy, firmy międzynarodowe czy firmy pro-dukcyjne i ma potencjał do maksymalizowania synergii pomiędzy zespołami w obrębie dowolnej organizacji. Per Kristiansen jest właścicielem i partnerem w firmie Trivium. Wcześniej Per był globalnym szefem jednostki biznesowej LEGO SERIOUS PLAY w firmie LEGO. Jest mistrzowskim trenerem metodologii LEGO SERIOUS PLAY i zasiada w zarządzie globalnej firmy szkoleniowej Bonding. Robert Rasmussen jest współdyrektorem w firmie Rasmussen Consulting w Stanach Zjednocznych i Danii oraz członkiem rady doradczej Rasmussen Consulting w Japonii i Singapurze. Robert jest głównym architektem i mistrzowskim trenerem metodologii LEGO SERIOUS PLAY. Wśród omawianych tematów Obserwowanie dynamiki wewnętrznych i zewnętrznych interakcji Promownie swobodnej i szczerej wymiary poglądów Zawieszanie zależności hierarchicznych dla lepszej i efektywniejszej komunikacji Ułatwianie wprowadzania zmian dzięki zachęcaniu do eksplorowania Budowanie lepszego biznesu z użyciem metody LEGO(R) SERIOUS PLAY(R) to fascynująca relacja, szczegółowo opisująca ewolucję technik interwencyjnych, które pomogły ogromnemu producentowi zabawek uwolnić ludzki potencjał we własnej organizacji. Specjaliści od poprawy wydajności i planowania strategicznego docenią to, jak autorzy skupiają się na swoich spostrzeżeniach i wyciągniętych wnioskach. Robin Lynn
ZAPRASZAMY NA NAJSŁYNNIEJSZE LUNCHE ŚWIATA"Financial Times" zaprasza na "Lunch z liderami" - gość wybiera restaurację, a wydawca reguluje rachunek. Rozmówcy rozluźniają się przy jedzeniu i butelce wina i pozwalają sobie na otwartość, autentyczność, a nawet niedyskrecję.Z kim spośród wszystkich ludzi na świecie chciałbyś pójść na lunch?Co tak naprawdę kryje się za prowokacjami Elona Muska na Twitterze?Na co nie mógł sobie pozwolić Bernard Arnault, właściciel 70 luksusowych marek, od Louis Vuittona i Diora po Hennessy'ego i Dom Prignon?Jak Swietłana Aleksijewicz widzi dzisiejszą Rosję?Dlaczego w Google DeepMind nad sztuczną inteligencją pracują filozofowie?Czego nauczyła się od inwestorów aktorka Gwyneth Paltrow?W swojej kultowej rubryce "Financial Times" przez prawie 30 lat publikuje wywiady z wielkimi i najważniejszymi, ludźmi sukcesu, liderami, osobami, które kształtują świat i wpływają na bieg historii.Spotkaj się z największymi osobowościami ze świata biznesu, marketingu, finansów, polityki, sztuki i sportu. Sprawdź, czy twoja opinia na ich temat jest słuszna, poznaj ich najskrytsze tajemnice i dowiedz się, na czym polega sekret ich sukcesu.POZNAJ BLIŻEJ LUDZI, KTÓRZY ZMIENIAJĄ BIEG HISTORIIROZDZIAŁ SPECJALNY! Sprawdź, o czym rozmawiano podczas jedynego w Polsce lunchu z "Financial Times"
Rozwój technologii w sektorze finansowym sprawił, że pojawiły się nowe instytucje, takie jak fintechy i bigtechy. Przez wiele lat firmy te wspomagały tradycyjną bankowość, skupiając się na pojedynczych segmentach rynku, często na obszarach nieeksplorowanych przez banki. Ostatnio jednak wiele fintechów i bigtechów zaczęło konkurować na różnych płaszczyznach z bankami. Książka w sposób kompleksowy porusza rolę i wpływ tych instytucji na tradycyjne pośrednictwo bankowe, zmieniające się modele funkcjonowania banków, jak również na szeroko pojętą stabilność finansową. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na następujące pytania: 1. Czy dezintermediacja w finansach zmniejsza rolę banków jako pośredników finansowych? 2. Czy instytucje typu fintech i bigtech zagrażają tradycyjnym bankom? 3. Jak banki powinny reagować na zachodzące zmiany? 4. Jakie czynniki ryzyka towarzyszą dezintermediacji w finansach oraz jak wpływają na szeroko pojętą stabilność finansową? Wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę, są dość unikalne zarówno w skalo mikro, mezzi, jak i makro; mają walor nie tylko akademicki, ale również praktyczny. Ze względu na dogłębną analizę zmian zachodzących w szeroko pojętym sektorze finansowym książka dostarcza cennych informacji wielu grupom interesariuszy, od decydentów i zarządzających bankami po instytucje nadzoru finansowego.
“Efektywność organizacji w kryzysie” to zbiór napisanych przez ekspertów SMART Project artykułów branżowych, które koncentrują się na trzech ważnych aspektach: zarządzaniu kapitałem ludzkim i inwestycjach w rozwój pracowników w czasie kryzysu gospodarczego; koncepcjach biznesowych, które warto rozpatrzyć w reakcji na zmieniającą się rzeczywistość biznesową; narzędziach pozwalających na zwiększenie wydajności i redukcję kosztów.Ostatnie lata zdecydowanie nie są łaskawe dla polskiej gospodarki. Dynamiczne zmiany rynkowe wywołane m.in. pandemią Covid-19 czy wojną toczącą się tuż za naszymi granicami sprawiły, że wiele przedsiębiorstw nie poradziło sobie ze wzrostem inflacji, brakiem rynków zbytu i lawinowo rosnącymi kosztami. Książka będąca pracą zbiorową ekspertów SMART Project jest odpowiedzią na problemy przedsiębiorców w tych trudnych czasach. Jej celem jest pokazanie właścicielom firm, że drogą do przetrwania i osiągnięcia wzrostu mimo przeciwności jest elastyczne dostosowanie działań firmy do zachodzących zmian. Kluczem jest tu słowo „elastyczne”. Wydarzenia ostatnich lat pokazują bowiem, że najlepiej z sytuacjami kryzysowymi radzą sobie nie firmy największe, lecz te najbardziej elastyczne.Wiedza zawarta w książce SMART Project to swoisty przewodnik po kryzysie pełen wskazówek i interesujących przykładów opartych na wieloletnim doświadczeniu specjalistów z branży logistycznej. „Efektywność organizacji w kryzysie” będzie świetną lekturą zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób, które dopiero planują założenie własnej firmy.Jeśli jesteś:- aspirującym przedsiębiorcą- właścicielem firmy- dyrektorem produkcji- dyrektorem magazynu- planistą…ta książka jest właśnie dla Ciebie!Bio:Praca zbiorowa ekspertów SMART Project – firmy zajmującej się doradztwem biznesowym w obszarze podnoszenia efektywności organizacji. Specjalizują się w projektach mających na celu redukcję kosztów oraz wzrost rentowności w procesach biznesowych, produkcji i w łańcuchach dostaw.
Dowiedz się, w jaki sposób:
definiować potrzeby rynkowe;
stawiać sobie i firmie realne cele;
mapować, planować i wdrażać procesy;
pracować nad skuteczną komunikacją w organizacji;
być elastycznym w czasach kryzysu.
Każda firma, zanim zbuduje pozycję rynkową i osiągnie sukces, musi przejść przez poszczególne etapy rozwoju i zmierzyć się z przeszkodami, które pojawią się na jej drodze. Dotyczy to każdej organizacji niezależnie od branży, w której działa.
Dziś, gdy potwierdzone oszczędności, jakie firma SMART Project zapewniła swoim klientom, sięgają niemal miliarda złotych, historia opowiedziana przez jej właścicieli może być inspiracją dla innych start-upów. Lektura książki założycieli SMART Project może pomóc przedsiębiorcom uniknąć wielu pułapek na wyboistej drodze do osiągniecia sukcesu.
Autorzy książki postanowili prześledzić historię budowania swojej firmy i na jej przykładzie znaleźć strategiczne elementy i przełomowe momenty, które decydują o tym, że dany biznes będzie miał szansę powodzenia lub nie. Bo choć SMART Project zajmuje się na co dzień zwiększaniem rentowności innych przedsiębiorstw poprzez poprawę efektywności procesów biznesowych, produkcji i łańcuchów dostaw, problemy, z którymi zetknęli się właściciele, są uniwersalne.
Książka „Historia pewnego start-upu” będzie niezwykle pomocna wszystkim tym, którzy są na początkowym etapie rozwoju firmy i potrzebują wskazówek, jaką drogą podążać, by zminimalizować liczbę błędów, które mogą popełnić.
Jeśli jesteś:
- aspirującym przedsiębiorcą
- właścicielem firmy
- dyrektorem produkcji
- dyrektorem magazynu
- planistą
…ta książka jest właśnie dla Ciebie!
AUTORZY:
WOJCIECH ROKICKI
Jest współzałożycielem SMART Project. Specjalizuje się w definiowaniu i wdrażaniu programów usprawnień metodologiami DMAIC, 6-sigma, PMBOK oraz Lean, a także w zarządzaniu złożonymi projektami. Posiada certyfikaty: Black Belt, CPIM oraz Project Management Professional.
Wiedzę zdobytą podczas studiów na polskich i zagranicznych uczelniach oraz doświadczenie z realizacji wielu międzynarodowych projektów wykorzystuje w budowaniu własnej firmy i wspieraniu rozwoju przedsiębiorstw różnej wielkości.
Zajmuje się promowaniem najlepszych praktyk biznesowych, m.in. jako członek Komisji Rewizyjnej Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów.
„Historia pewnego start-upu” to kolejna pozycja na liście książek, których jest autorem. Wcześniejsza „Logistyka. Casebook” osiągnęła status bestsellera w swojej kategorii.
RADOSŁAW ŚLIWKA
Jest współzałożycielem SMART Project. Specjalizuje się w definiowaniu i wdrażaniu programów usprawnień, które zwiększają efektywność i rentowność organizacji. W swojej działalności skupia się na łączeniu aspektu angażowania pracowników w zmianę z wykorzystaniem nowych technologii.
Jest autorem praktycznego doktoratu oraz wielu książek, m.in.: „Inventory Management Fundamentals”, „Decyzje logistyczne z Excelem” i bestselleru „Logistyka Casebook”,
Jako praktyk, poza działalnością biznesową, wspiera przedsiębiorców, pełniąc funkcję członka Prezydium Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.
"Kto zabrał mój ser?" to prosta, a zarazem mądra, alegoryczna przypowieść, odkrywająca najgłębsze prawdy o zmianach dokonujących się w naszym życiu.
Co sprawiło, że książka ta gości od wielu tygodni na pierwszych miejscach list bestsellerów tak poczytnych pism jak: „The New York Times”, „Wall Street Journal”, „USA Today”. Odpowiedź zawiera się w jednym zdaniu: jasne, pełne mocy przesłanie zawarte w tej książce – „To nie prawda, że zmiany są najważniejsze. Po prostu nic innego ważnym nie jest. Otwórz się na zmiany, nie walcz z nimi”.
Bohaterowie tej przypowieści cztery istoty – myszy Nos i Pędziwiatr, i miniaturowi ludzie – Zastałek i Bojek, są personifikacją prostych, ale i skomplikowanych części naszej osobowości, które kryją się w nas niezależnie od wieku, płci, rasy czy narodowości. Myszy i ludzie – żyjący wewnątrz labiryntu i poszukujący sera, który jest ich pokarmem i źródłem szczęścia.
„Ser” to metafora wszystkiego, czego pożądamy w życiu – dobrej pracy, zdrowych związków z innymi ludźmi, majątku, zdrowia czy spokoju duchowego. „Labirynt” to miejsce, w którym szukamy tego, czego pragniemy – może jest to firma dla której chcielibyśmy pracować, rodzina czy społeczność, w której żyjemy.
Niekiedy zachowujemy się jak Nos, który szybko wyczuwa zmiany, lub jak Pędziwiatr, który szybko rozpoczyna działanie, albo jak Zastałek, który zaprzecza i opiera się zmianom, bo obawia się, że przyniosą coś złego, albo jak Bojek, który uczy przystosowania się do zmian, gdy widzi, że mogą przynieść coś lepszego. Którąkolwiek z części naszej osobowości wykorzystujemy, mamy wszyscy wspólną cechę: potrzeby odnalezienia własnej drogi w labiryncie życia i odnalezienia sukcesu w erze ciągłych zmian. Jakże wszystko byłoby proste, gdybyśmy mieli własną mapę labiryntu. Gdyby reguły, do których przywykliśmy niezmiennie obowiązywały. Gdyby nie zabierano nam od czasu do czasu naszego Sera. Świat jednak zmienia się nieustannie – rzecz w tym, aby potrafić się do tych zmian dostosować.
"Kto zabrał mój ser?" S. Johnsona stała się książką niemalże kultową. Publicysta czasopisma „TIME” Walter Kirn nazwał ją „literacką podwaliną Nowej Ekonomii”. Opracowanym w oparciu o nią programem szkoleniowym CHEESE Experience objęto zarządy i grupy menedżerskie wielu renomowanych firm takich jak Chase Manhattan, Procter and Gamble, General Motors, Kodak, Marriot, Citibank, Hewlett – Packard, Hartford Insurance, IBM, Time -Warner, US Army, Xerox i wiele innych. Sprzedała się, jak dotychczas w niewiarygodnym łącznym nakładzie 2 000 000 egzemplarzy.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest problematyce długu publicznego powstającego na szczeblu zarówno centralnym, jak i samorządowym – przede wszystkim lokalnym. Drugą część stanowi prezentacja wyników badań skoncentrowanych właśnie na długu lokalnym. (…) Książka wypełnia lukę w obszarze publikacji poświęconych finansom, gdyż prezentuje wyniki badań prowadzonych przez autorkę, dotyczących długu lokalnego w odniesieniu do gmin w ujęciu globalnym, w wyodrębnionym regionie i w wybranych pojedynczych gminach. Szczególnym walorem tej części opracowania są metody zastosowane do analizy zebranych materiałów. (…) Wysoko oceniam zawartość książki, która będzie stanowić unikalną pozycję wśród opracowań poświęconych finansom jednostek samorządu terytorialnego, szczególnie instrumentom dłużnym.
Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Piotrowskiej-Marczak
Wybrana problematyka jest na pewno jednym z istotniejszych obszarów aktywności jednostek samorządu terytorialnego (JST). Wykorzystanie instrumentów dłużnych, zarządzanie długiem, ryzyko związane z wykorzystaniem instrumentów dłużnych to kwestie, które bezpośrednio dotyczą prezentowanych treści. Jednocześnie autorka starała się powiązać problematykę zadłużenia gmin oraz powodów wykorzystywania instrumentów dłużnych w finansowaniu zadań JST z elementami rozwoju w ujęciu ogólnym. (…) Wybór tematyki należy uznać za interesujący, gminy zostały bowiem zaprezentowane jako podmioty wykorzystujące instrumenty dłużne w finansowaniu działań prorozwojowych.
Z recenzji dr. hab. Marka Dylewskiego, prof. WSB
Monografia realizuje cel znalezienia sposobu zarzadzania, który dzięki wyższej efektywności inwestycyjnej przy danym poziomie składek i akceptowanym ryzyku rynkowym pozwoliłby na podniesienie przyszłych świadczeń emerytalnych. Intencją autora było przedstawienie w sposób kompleksowy zagadnień związanych z procesem gromadzenia i inwestowania oszczędności emerytalnych, a jednocześnie położenie nacisku na uwarunkowania efektywności strategii inwestycyjnych. W monografii skoncentrowano się na analizie strategii inwestycyjnych cyklu życia stanowiących dominujący sposób inwestowania oszczędności emerytalnych na największych rynkach emerytalnych na świecie. Książka jest skierowana do naukowców specjalizujących się w problematyce zarzadzania oszczędnościami emerytalnymi, osób związanych zawodowo z rynkiem kapitałowym w Polsce, doktorantów oraz studentów uczelni ekonomicznych, a także wszystkich osób oszczędzających na emeryturę indywidualnie i w funduszach emerytalnych.
Książka stanowi analizę uwarunkowań kulturowych kompetencji przywódczych menedżerów-ekspatriantów w Chinach, która została przeprowadzona, w połączeniu z wynikami badań wtórnych i przeglądu literatury, na podstawie własnych badań zrealizowanych przez autorkę. Wyjątkowość publikacji polega na wskazaniu tych kompetencji przywódczych, które są uwarunkowane wartościami konfucjańskimi, uznanymi za dominujące w Państwie Środka. Zaprezentowane wyniki i wnioski mogą mieć zastosowanie w odniesieniu do kompetencji przywódczych w wielu krajach konfucjańskich, gdyż cywilizacja konfucjańska obejmuje około 1/3 ludzkości. Szczególnie cenne jest kompleksowe omówienie opracowanego modelu kultury w krajach Azji konfucjańskiej oraz modelu kompetencji przywódczych uwarunkowanych wartościami konfucjańskimi, które są autorskimi rozwiązaniami autorki. Książka jest skierowana do menedżerów wszystkich szczebli zarządzania, a zwłaszcza tych, którzy zarządzają zespołami międzynarodowymi, których członkami są przedstawiciele krajów Azji konfucjańskiej, którzy planują lub już obecnie pracują w Chinach lub innym kraju Azji konfucjańskiej. Ponadto książka może być cennym źródłem wiedzy dla profesjonalistów HR, którzy rekrutują menedżerów na misje zagraniczne do Chin lub innych krajów Azji konfucjańskiej, a także dbają o ich rozwój. Książka jest również przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem, a w szczególności zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Marzy Ci się top 10 wyników wyszukiwania? Wskakuj! Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi - oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci. Jak się stać widocznym w internecie? Jak się wyróżnić spośród innych, którzy także ciekawie piszą, mają świetny wizerunek i interesującą propozycję dla świata - i stanowią Twoją konkurencję? Odpowiedź tkwi w angielskim akronimie SEO, oznaczającym optymalizację stron, tekstów, grafik w taki sposób, by stały się one bardziej atrakcyjne dla wyszukiwarek internetowych. Z tej książki dowiesz się, jak zrobić to samodzielnie, bez ponoszenia kosztów lub przy zainwestowaniu niewielkich środków. Najważniejsze zagadnienia: kwestie kontentowe - czyli wszystko, co dotyczy doboru słów kluczowych i budowy treści aspekty techniczne - architektura bloga, optymalizacja poszczególnych taksonomii, dane strukturalne, konfiguracja pluginów SEO, czas ładowania strony i Core Web Vitals narzędzia ułatwiające optymalizację - darmowe i płatne sposoby na stałe zwiększanie zasięgu bloga - w tym sprzedaż artykułów sponsorowanych opinie innych ekspertów czyli co jeszcze możesz zrobić, by odnieść sukces nie tylko w wyszukiwarce
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby rozwinąć umiejętności niezbędne liderowi.Zapomnij o przereklamowanych nowych modelach przywództwa, najważniejsze praktyki przywódcze są od dawna znane. Jakość przywództwa zależy od tego, jak tworzysz wizję i inspirujesz innych, żeby za nią podążali. Jak podejmujesz trudne strategiczne decyzje oraz wprowadzasz innowacje. I jak uzyskujesz wyniki.W tym kompleksowym podręczniku Ron Ashkenas i Brook Manville, specjaliści w dziedzinie strategii i zmian, przedstawiają sprawdzone koncepcje i definiują cechy dobrego przywództwa, uzupełniając tę wiedzę wywiadami z wysokiej rangi menedżerami oraz własnymi doświadczeniami - a wszystko po to, by pomóc początkującym liderom stać się wybitnymi przywódcami i wywierać istotny wpływ na otoczenie.W Harvard Business Review. Podręczniku lidera znajdziesz m.in.:zwięzłe omówienie sprawdzonych modeli przywództwa, opracowane na podstawie publikowanych w "Harvard Business Review" artykułów autorstwa m.in. Claytona M. Christensena i Michaela E. Portera,pogłębione studia przypadków dotyczące wysokich rangą liderów, na przykład Jamesa Wolfensohna z Banku Światowego, Pauli Kerger z PBS, Darrena Walkera z Ford Foundation i Jamesa C. Smitha z Thomson Reuters,szczegółowe wskazówki ułatwiające zrozumienie i stosowanie sześciu podstawowych praktyk przywódcy, którymi są: tworzenie jednoczącej wizji, opracowywanie strategii, pozyskiwanie świetnych współpracowników, koncentrowanie się na wynikach, innowacyjne działanie na rzecz przyszłości i kierowanie sobą.
Pozycja obowiązkowa na półce każdej innowatorki i każdego innowatora. Zebrana w jednej książce niezbędna wiedza o potencjale metaverse napisana prostym językiem, pełnym humoru i dystansu. Przedsiębiorca, ekspert i wieloletni praktyk wdrażania innowacji VR, AR, AI inspiruje, obnaża mity i podaje fakty poparte doświadczeniem z realizacji projektów w dużych firmach. Andrzej Horoch odpowie na najważniejsze pytania: Czym jest metaverse i jak do niego wejść? Co potrafi wirtualna rzeczywistość? Które polskie firmy już inwestują w rozwiązania metaverse i jak to robią? Jak wykorzystać metaverse w biznesie? Jak dobrze przedstawić projekt metaverse przed zarządem? Co można zyskać? Od czego zacząć i czego unikać? To książka dla grona pasjonatek i pasjonatów, którzy mają odwagę stanąć na czele innowacji i zmieniać rzeczywistość wokół nas. Poprzez przykłady dostarczy ci konkretnych inspiracji i argumentów, dlaczego warto inwestować w wirtualne technologie i jak przekonać do nich decydentów w firmie. Dzięki niej zdobędziesz perspektywę potrzebną do obserwacji ewolucji technologii w otaczającej nas rzeczywistości, aby lepiej rozumieć zachodzące zmiany, które wpisane są w cykl życia każdej innowacji. Andrzej Horoch ? na co dzień wdraża innowacje w dużych organizacjach razem ze swoją firmą ConnectedRealities.eu Współpracuje z Meta (dawniej Facebook). Jest przewodniczącym Komitetu ds. Metawersum w ramach Związku Cyfrowa Polska. Laureat polskich i międzynarodowych konkursów technologicznych, dzieli się doświadczeniem praktyka i pasjonata, przekazując rzetelną wiedzę o realizacji projektów od kuchni. Robi to w sposób barwny i nietuzinkowy, o czym bez wątpienia przekonacie się, czytając tę książkę.
Kompendium wiedzy o zaangażowaniu Zaangażowanie zespołu nie bierze się znikąd, nie pojawia się jak za dotknięciem magicznej różdżki, nie znika też bez przyczyny. Jest efektem pracy w duchu DISC D3 - pracy każdego członka zespołu z liderem na czele.Wysoki poziom zaangażowania, przyjmowanie osobistej odpowiedzialności za cel indywidualny i zespołowy, niski poziom absencji czy nagłych odejść jest efektem umiejętnego wykorzystania wiedzy o różniących ludzi cechach osobowości. Wiedza ta jest nieodzowna w procesie rekrutacji, by zatrudnić właściwą osobę, we wprowadzaniu pracownika do organizacji, by jak najszybciej poczuł się jak w domu oraz w codziennej pracy z zespołem, by każdy chciał dbać owspólny zawodowy dom. Książka jest przewodnikiem po modelu zachowań DISC D3. Pomoże zrozumieć, na czym polega istota różnic osobowości oraz to, w których obszarach funkcjonowania firmy nie opłaca się pomijać tego aspektu pracy z ludźmi. Wspólnie zastanowimy się nad tym, co znaczy: pracować w duchu DISC D3 i kiedy korzystać z tego narzędzia, by stworzyć środowisko pracy, w którym nie musimy walczyć o zaangażowanie, lecz wspieramy obszary decydujące o wysokim zaangażowaniu każdego członka zespołu. W szerszym i problemowym ujęciu – książka ta jest kompendium wiedzy o zaangażowaniu, daje odpowiedź na pytanie, dlaczego w tym samym środowisku pracy jedni są mocno zaangażowani, a drudzy nie, skąd się bierze nagły spadek lub wzrost zaangażowania oraz jakie kroki możesz podjąć, by budować zespół i organizację z osobami, które będą zmierzać z tobą w tym samym kierunku. Podczas omawiania zaangażowania i DISC D3, skupimy się na dzieleniu się dobrymi praktykami, podając przykłady z życia zespołów i firm – uwzględnimy zarówno nasze doświadczenia, jak i doświadczenia klientów, z którymi pracujemy w modelu DISC D3. wartości organizacji * rekrutacja * wdrażanie do pracy * przywództwo *podnoszenie jakości współpracy * rozwój kompetencji Obecnie wiedza na temat różnic osobowości pracowników staje się dla menedżerów koniecznością, a nie dodatkiem do szkoleń merytorycznych czy swego rodzaju ciekawostką. Ponieważ rzeczywistość wokół nas zmienia się bardzo szybko, więc równie szybko powinniśmy za tą zmianą podążać – w kontekście prowadzenia zespołów. Nasze stare sposoby reagowania na zachowania pracowników, stare sposoby interpretowania braku efektywności i zaangażowania przestają się sprawdzać. Magdalena Wachnicka, kierownik ds. personalno-administracyjnych, VINCI Facilities Polska Kiedy wzorzec zachowań DISC przyłożyłem do ludzi, których znałem, to jakby wybuchła bomba. Pomyślałem: Wow, to jest coś. Lubię pozyskaną wiedzę stosować w praktyce, więc w następnym kroku zacząłem ten model zachowania przekładać na biznes. Okazało się, że spójność jest tak duża, że jestem w stanie przewidzieć, jak dana osoba zachowa się w pracy zespołowej, co będzie ją napędzać do działania albo czym mogę ją motywować, jaki styl komunikacji preferuje, jak się zachowa w sytuacjach stresowych itd. Robert Wójcik, dyrektor zarządzający oddziałem Bawaria Motors Sp. z o.o. Anna Sarnacka-Smith ?konsultant HR z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim; wspiera szefów w doborze pracowników i takim ułożeniu pracy, aby każdy miał możliwość wykorzystania swoich mocnych stron oraz w kształtowaniu postawy liderskiej. Wprowadziła do Polski badanie kompetencji DISC D3 i 360 Indicator; autorka książek Siła różnic w zespole, Everest lidera oraz podcastu o tym samym tytule.
Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne. W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy. Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne. Książka stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.
Eryk Zawisza: Umysł zwycięzcy, czyli jak być przedsiębiorcą
Miło nam poinformować, że Fundacja Instytut Carla Mengera wydaje drugą z kolei książkę napisaną przez młodego, początkującego przedsiębiorcę Eryka Zawiszę pt.: Umysł zwycięzcy, czyli jak być przedsiębiorcą.
Książka jest kontynuacją porad Eryka dla młodych ludzi chcących uniezależnić się finansowo
i rozpocząć własny biznes.
Poprzednią książką Eryka Zawiszy pt.: Jak zarabiać w młodym wieku, zapoczątkowaliśmy serię Biznes dla Nastolatków i cieszy się ona dużym zainteresowaniem oraz jest świetnym uzupełnieniem dla książek z serii Akademia Młodych Milionerów.
Tym razem Eryk postanowił podzielić się z rówieśnikami własnymi doświadczeniami z pracy zarobkowej. Otwarcie pisze on o swoich słabościach i lękach.
Podsuwa gotowe pomysły i rozwiązania, aby początkujący przedsiębiorcy nie musieli uczyć się na własnych błędach i mogli skorzystać z jego doświadczenia.
I to jest największa wartość tej książki!
Życzymy miłej lektury!
Zmień marzenia w osiągnięcia! Dążenie do upragnionych celów w pracy, relacjach z ludźmi czy sporcie wymaga dużo czasu i wysiłku. W rezultacie jedynie nieliczni mają siłę, odwagę i cierpliwość, by sięgnąć po sukces, szczęście i wpływy. Jak możesz zatem połączyć to, co mówisz i czego pragniesz, z konkretnymi działaniami? Potrzebujesz motywacji zorientowanej na cel ? dzięki niej pokonasz długą i niepewną drogę do wymarzonych życiowych sukcesów. Brian Tracy pokazuje, jak rozwinąć w sobie ten rodzaj motywacji, utrzymać ją nawet w trudnych chwilach i wpisać na stałe w codzienne życie. Krótko mówiąc – jak być nie do zatrzymania! Zadaj sobie pytanie, czego tak naprawdę oczekujesz od życia. Wybierz jeden ważny dla ciebie cel i włóż cały wysiłek w jego realizację, bez względu na to, ile czasu to zajmie. To ty decydujesz o swoim sukcesie. Każdy ma potencjał, by osiągnąć coś nadzwyczajnego, a z tej książki dowiesz się, jak to zrobić. Brian Tracy jest prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi i organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Brian doradzał ponad tysiącu firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?