Recenzowana praca stanowi niezwykle interesujące opracowanie o współczesnym paradygmacie kierowania potencjałem ludzkim, który pomieszcza się głównie w obszarze socjologii organizacji i zarządzania. Zawiera zarówno klasyczne, jak i najnowsze koncepcje dotyczące kierowania potencjałem społecznym w organizacji. Treści w niej zawarte świadczą o tym, że autor ma profesjonalną wiedzę i potrafi zastosować elastyczne i prognostyczne koncepcje, które wzbogacają teorie i praktyki kierowania potencjałem ludzi. Ma interdyscyplinarny charakter, gdyż obok socjologii organizacji i zarządzania podejmuje kwestie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, socjologii pracy i socjologii gospodarczej. Autor przedstawia w niej wybrane uwarunkowania pracy i zachowania człowieka w organizacji w różnych aspektach, z uwzględnieniem dotychczasowych teorii, wyników nowych badań i stanu współczesnej praktyki ich wdrażania.
dr. hab. Zdzisław SIROJĆ
Menedżerska Akademia Nauk Społecznych w Warszawie
To cenna i oryginalna w sensie poznawczym i praktycznym monografia, która stanowi wnikliwe i kompetentne studium wiedzy o kierowaniu potencjałem społecznym, oparta na podstawach teorii socjologicznych, psychologicznych i zarządczych. Istotnym wkładem Autora jest zbudowanie teoretycznego podejścia do rozumienia potencjału społecznego w oparciu o teorie konstruktywizmu, konstrukcjonizmu, sieci i przepływu, które pozwalają na jego analizę i rozwój w kontekście procesów zachodzących w XXI wieku. Przyjęcie perspektywy socjologicznej, a w szczególności teorii instytucjonalno-organizacyjnej wraz z jej aparatem pojęciowym, wspartej metodologią badań społecznych, umożliwiło przedstawienie złożonego procesu kierowania strukturą społeczną organizacji w erze cyfrowej. Autor z dobrym skutkiem łączy teorie socjologiczne z wynikami badań oraz ich praktycznym zastosowaniem w kontekście zmian i złożoności funkcjonalnej, strukturalnej, instytucjonalno-organizacyjnej i sieciowej. Szczególnie ważne treści dotyczą twardych i miękkich narzędzi kierowania, takich jak: strategia, sieci struktur nieformalnych, kultura organizacyjna, kompetencje, motywacja i motywowanie oraz innowacje. W swoich analizach przede wszystkim skupia się na potencjale społecznym organizacji, wskazując na jego istotną rolę w realizacji celów organizacji.
prof. dr hab. Felicjan BYLOK
Katedra Socjologii Stosowanej i Zarządzania Zasobami Ludzkimi Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej
Książka godna uwagi – głównie dla osób zajmujących się profesjonalizacją kierowania potencjałem ludzkim w organizacji.
prof. dr hab. Jolanta GROTOWSKA-LEDER
Katedra Socjologii Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Prezentowana Czytelnikowi książka składa się ze wstępu, czterech rozdziałów, zakończenia, bibliografii oraz załączników. Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne podstawy badań kultury profesjonalnej, w tym: teorie profesji, profesjonalizacji i profesjonalizmu, teorię agencyjną, teorie ról oraz sieci społecznych, transakcyjną teorię wymiany, teorię ryzyka oraz teorię zaufania, a także podsumowanie metodą SWOT. Rozdział drugi obejmuje metodologiczne podstawy badań, w tym cel i przedmiot, problemy i hipotezy badawcze, a także metody, techniki i narzędzia badawcze oraz zmienne i ich wartości. W rozdziale trzecim zostały zaprezentowane otoczenie kulturowe przedsiębiorstwa OVB Allfinanz Polska Spółka Finansowa Sp. z o.o., analiza sektora firm działających w MLM z uwzględnieniem problematyki związanej z naukami społecznymi (istnieją bowiem opracowania z perspektywy nauk ekonomicznych, m.in. A. Warzęchy oraz A. Vogelgesang), a także zarys diagnozy stanu obecnego przedsiębiorstwa OVB w odniesieniu do organizacyjno-technicznych elementów oceny kultury organizacyjnej, takich jak: infrastruktura firmy, strategia, system planowania oraz struktura organizacyjna i procedury. Zostały w nim także uwzględnione elementy otoczenia politycznego, ekonomicznego, społecznego i technologicznego firmy. Ze względu na fakt, że badane przedsiębiorstwo jest ściśle związane z sektorem usług finansowych, aspekty społeczne były szczególnie brane pod uwagę. W rozdziale czwartym zostały przedstawione wyniki badań empirycznych oraz takie elementy personalne kultury organizacyjnej, jak: wartości, normy, przekonania, motywy, postawy i zachowania, zwyczaje, obyczaje, kulturowe wzorce zachowań, elementy wynikowe, tj. efektywność funkcjonowania, rozwój zawodowy, stosunki interpersonalne i sprawność komunikowania. W zakończeniu zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Strona korzysta z plików cookies, w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dowiedz się więcej w sekcji Polityka plików cookie.
Niezbędne pliki cookie
Są to pliki są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i służą do zapamiętywania np. sesji logowania, preferencji językowych, wypełniania formularzy, wybranej opcji prywatności, produktów w koszyku / schowku. Możesz je zablokować w przeglądarce, ale wtedy niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Pliki cookie związane z reklamami
Reklamowe pliki cookied dla Google Ads pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji.
Pliki cookie związane ze statystykami
Analityczne pliki cookie dla Google Analytics umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym sklepie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystyki i poprawiać wydajność naszego sklepu. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na ich stosowanie, to nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.