W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Czym właściwie jest inflacja? Co do niej doprowadziło? Czy możemy jej jakoś zaradzić?Nareszcie powstała książka, w której autor rzeczowo opisuje dzisiejszą sytuację ekonomiczną. Stephen D. King, znany analityk i jeden z pierwszych ekonomistów, którzy ostrzegali przed nawrotem inflacji, omawia najważniejsze zagadnienia związane z tym zjawiskiem. Umieszcza je w perspektywie historycznej i uczy, jak wyciągać wnioski z przeszłości, żeby poprawić naszą przyszłość.Porozmawiajmy o inflacji zawiera przekrojową analizę błędów i nieporozumień wynikających z niewłaściwej oceny sytuacji. Przedstawia również środki zaradcze, które należy niezwłocznie wdrożyć, abyśmy mogli uporać się z politycznymi i społecznymi wstrząsami wywołanymi przez inflację.To nie tylko doskonale napisany i niezastąpiony opis inflacji dla laików, lecz także oryginalny wkład w bardzo żywą i aktualną debatę. Błyskotliwe, jasne i zwięzłe ujęcie tematu.Stephen D. King wyjaśnia, czym jest inflacja, opowiada o przyczynach i skutkach, nakreśla perspektywę historyczną i diagnozuje obecną sytuację na rynkach finansowych. Doskonała lektura na dzisiejsze czasy.Maciej Samcik, redaktor naczelny serwisu Subiektywnie o finansach, dziennikarz ekonomiczny
Outsourcing i insourcing są ważnymi instrumentami restrukturyzacji działalności gospodarczej przedsiębiorstw. O ile problematyka outsourcingu jest dobrze opracowana naukowo i sprawdzona praktycznie, o tyle problematyka insourcingu jest w niewielkim stopniu rozpoznana naukowo i opanowana praktycznie. Brakuje zarówno badań pokazujących skalę tego zjawiska, ograniczenia i możliwości insourcingu, oceniających skutki insourcingu itd. Literatura przedmiotu z tego zakresu jest skromna. Zagadnienia insourcingu nabrały znaczenia zwłaszcza w efekcie pandemii COVID-19. Te i inne argumenty przedstawione przez Autora uzasadniają podjęcie problematyki monografii z punktu widzenia potrzeb nauki zarządzania i praktyki gospodarczej. […] Recenzowana monografia jest opracowaniem wartościowym z punktu widzenia nauki i praktyki. Terminologia monografii jest zgodna z powszechnie stosowaną i stanowi właściwą podstawę szczegółowych rozważań. Treść monografii zgodna jest z aktualnym stanem wiedzy praktycznej i naukowej z zakresu insourcingu. Monografia reprezentuje wysoki poziom merytoryczny.
Z recenzji prof. dr. hab. inż. Michała Trockiego
Podjęta w pracy tematyka jest niewątpliwie trudna do eksploracji, ze względu na ujęcie przekrojowe, co nadaje opracowaniu charakter oryginalny. Biorąc powyższe pod uwagę, należy docenić podjęcie się przez Autora takiego opracowania. W szczególności dobór problematyki uważam za zasadny i trafny, zarówno z punktu widzenia teorii nauk o zarządzaniu i jakości, ale także praktyki zarządzania organizacjami. Podjęty problem badawczy ma charakter aktualny, jako że brakuje wiedzy i wyjaśnień w wybranym przedmiocie badań, a przez to kwestie poruszane w opracowaniu są ważne. […] Doceniam wartość poznawczą wyników badań empirycznych. Stwierdzam, że recenzowane opracowanie to przemyślane dzieło, stanowiące osiągniecie naukowe dr. Grzegorza Greli. Dotyczy ono aktualnych i ważnych zagadnień, a jednocześnie wnosi wkład do rozwoju dyscypliny „nauki o zarządzaniu i jakości”, w przedmiocie insourcingu procesów organizacyjnych w warunkach polskich organizacji, w tym także w okresie pandemii. Wyniki takich badań przyczyniają się do postępu i poszerzania wiedzy w przedmiotowej dyscyplinie naukowej.
Z recenzji prof. dr. hab. inż. Stanisława Nowosielskiego
W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału.
Hanna Górska-Warsewicz korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony.
Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców a kończąc na korporacjach międzynarodowych. Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy. (ze wstępu) (…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań.
Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych. prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski (z recenzji) Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce. prof. dr hab. Łukasz Sułkowski (z recenzji)
Rewolucyjna książka, która nauczy cię, jak korzystać z niepowodzeń, napisana przez badaczkę bezpieczeństwa psychicznego i wielokrotnie nagradzaną profesor Harvard Business School, Amy Edmondson. Często jesteśmy rozdarci pomiędzy dwiema „kulturami porażek”. Mówi się nam, że albo powinniśmy ich za wszelką cenę unikać, albo zaakceptować je jako nieuniknione i szybko o nich zapominać. Żadne z tych podejść nie pomaga jednak odróżnić dobrej porażki od złej. Amy Edmondson, czerpiąc z wieloletnich badań, prezentuje nowy sposób myślenia o porażkach i praktykowania ich. Pokazuje, jak zminimalizować bezproduktywne niepowodzenia, znaleźć przemyślany sposób na radzenie sobie z porażkami i maksymalizować korzyści, jakie uzyskujemy z wszelkiego rodzaju wpadek. Pomaga zrozumieć, kiedy porażka jest naszym przyjacielem, i jak jej zapobiec, abyśmy mogli mądrze podejmować ryzyko i minimalizować szkody. Dzięki przytaczanym historiom z życia codziennego, obejmującym biznes, popkulturę i historię, Edmondson uczy nas, jak wstyd i obwinianie się przekuć w ciekawość, wrażliwość i okazję do rozwoju. Już nigdy nie spojrzysz na porażkę w ten sam sposób Żadna umiejętność w życiu nie jest ważniejsza niż uczenie się na błędach – i nikt na świecie nie wie o tym więcej niż Amy Edmondson. Opierając się na pasjonujących dowodach i olbrzymim doświadczeniu, oferuje bogactwo spostrzeżeń na temat tego, jak podejmować inteligentne ryzyko i podnosić się po niepowodzeniach. Gdyby wszyscy przyjęli idee zawarte w tej ważnej książce, bylibyśmy bezpieczniejsi, mądrzejsi i odnosili większe sukcesy. – Adam Grant, autor bestsellerów Leniwy umysł, Buntownicy i Hidden Potential, gospodarz podcastu TED „Re:Thinking” Szlachetna porażka jest niezbędna do innowacji i wzrostu. Ale jaka jest różnica między szlachetną porażką, niechlujnym błędem i godnym nagany sabotażem? Jak być pewnym, że stwarzasz sobie warunki do osiągnięcia sukcesu? Ta książka pomoże ci podjąć niezbędne ryzyko, aby odnieść sukces w karierze i życiu. – Kim Scott, autorka książek Szef wymagający i wyrozumiały oraz Toksyczne miejsce pracy Stworzenie środowiska pozwalającego w bezpieczny sposób rozwiązywać trudne problemy jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możemy zrobić. Z wielką jasnością i wnikliwością Amy pokazuje nam, jak zrozumieć, że nasze emocje i osobiste potrzeby są częścią rozwiązania. Ta książka zainspiruje cię do wykonania najodważniejszej pracy. – Ed Catmull, autor bestsellera Kreatywność S.A. Amy C. Edmondson jest profesorem przywództwa i zarządzania w Harvard Business School, znana z prowadzonych przez dwadzieścia lat badań nad bezpieczeństwem psychologicznym. Jej wielokrotnie nagradzane prace ukazywały się m.in. w „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „Financial Times”, „Psychology Today”, „Fast Company” i „Harvard Business Review”. W 2021 r. została uznana przez Thinkers50 za najlepszą na świecie myślicielkę zarządzania. Wykład Edmondson na TED Talk pt. „Jak zamienić grupę nieznajomych w zespół” obejrzano ponad trzy miliony razy. Uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie Harvarda. Jest autorką książki Firma bez strachu. Mieszka w Cambridge w stanie Massachusetts.
Jedną z najważniejszych umiejętności pozwalających odnieść sukces w pracy zawodowej jest ta dotycząca budowania odpowiednich relacji zawodowych. To, jak je będziemy budować, jaką świadomość o nich będziemy mieli i jak będziemy z nich korzystać, może okazać się kluczowe dla kariery i z pewnością pomoże wyróżnić się na wymagającym rynku pracy. W książce Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe autorka zwraca uwagę na to, jak bardzo różnimy się i jak odmienne możemy mieć oczekiwania względem wzajemnym relacji oraz sposoby ich budowania, ale przede wszystkim pokazuje standardy i właściwe praktyki.
Przekazana w publikacji wiedza może znaleźć zastosowanie na różnych etapach życia zawodowego i w różnym stopniu, gdyż nigdy nie wiadomo, jak potoczy się nasza zawodowa przygoda, gdzie i z kim przyjdzie nam współpracować, a co za tym idzie – jak wiele z tej wiedzy może okazać się kluczowe.
Książka to zaproszenie do świata etykiety oraz do głębszego poznania zagadnień dotyczących:
• Skutecznego budowania własnego wizerunku oraz relacji służbowych,
• Standardów zachowań w świecie biznesu,
• Różnic kulturowych,
• Norm, które zapewnią komfort i pewność siebie w najróżniejszych okolicznościach służbowych, począwszy od rozmowy rekrutacyjnej, po uczestnictwo w oficjalnych spotkaniach, na organizacji wydarzeń specjalnych kończąc.
„Fundamentem sukcesu w życiu i w biznesie są relacje międzyludzkie. Ta książka to niezbędnik dla każdego, komu zależy, by były one takie, jak oczekują jego partnerzy i klienci”.
Ryszard Kajkowski
Założyciel pierwszej prywatnej firmy produkującej oprogramowania w Polsce
„Dobre maniery, świadomość różnic kulturowych są bezcenne w budowaniu profesjonalnego wizerunku i nawiązywaniu kontaktów. Te z kolei mają kluczowe znaczenie w międzynarodowym środowisku biznesowym, opartym na kulturze współpracy, partnerstwa oraz wzajemnego szacunku. Serdecznie zachęcam do lektury książki Pani Dagmary Łuczki. Wiedza teoretyczna w połączeniu z praktycznymi warsztatami prowadzonymi przez autorkę wzmacnia pewność siebie i pozwala łatwiej dostosować się do określonych sytuacji”.
Justyna Głowacka
Pełnomocnik Prezesa ds. ZZL/HR Proxy, Wood-Mizer Industries Sp. z o.o.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W każdym, oprócz osadzenia w różnorodnych ramach koncepcyjnych i teoretycznych, autorka pokazuje wyniki badań zarówno światowych, jak i polskich badaczy, a także próbuje dokonać pewnych podsumowań. Tam, gdzie polski trzeci sektor jest nieco odmienny, pokazuje w szczególności owe różnice, jak również wyjaśnia ich przyczyny. W każdym rozdziale Czytelnik znajdzie także różne konkretne przykłady zachodzących procesów i zjawisk w organizacjach pozarządowych lub w ich otoczeniu, które przybliżają omawiane zagadnienia. W pierwszym rozdziale omówiono zmiany, jakie zaszły w ostatnich trzydziestu latach w rozumieniu, czym są organizacje pozarządowe, oraz przedstawiono dowody ich stopniowej hybrydyzacji. W drugim rozdziale omówiono światowe megatrendy, które wpływają na funkcjonowanie organizacji pozarządowych i transformują je. Dużo uwagi poświęcono także procesom upodabniania się organizacji pozarządowych do przedsiębiorstw. Trzeci rozdział dotyczy przede wszystkim tradycyjnych funkcji pełnionych przez organizacje pozarządowe. Prezentuje także zmiany w realizacji tych funkcji. Rozdział czwarty poświęcono w całości dysfunkcjom i nieprawidłowościom zarządzania organizacjami pozarządowym. Rozdział piąty dotyczy zmagania się organizacji z paradoksami. Na koniec rozdziału autorka przybliża dwa dominujące w literaturze przedmiotu modele radzenia sobie z paradoksami w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi.
Monografia jest opracowaniem skierowanym przede wszystkim do badaczy trzeciego sektora, jego liderów, ale także wszystkich tych, którym nie jest obca troska o rozwój i powodzenie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce i na świecie.
Słowa kluczowe: organizacje pozarządowe, trzeci sektor, wyzwania, zmagania i paradoksy, teoria krytyczna
W szybko zmieniającym się świecie przedsiębiorstwa muszą z wysoką elastycznością i sprawnością dopasowywać się do nowych warunków gospodarczych, pojawiających się możliwości konkurowania oraz kształtujących się preferencji klientów. Osiągnięcie tak wysokiej sprawności działania nie jest możliwe bez właściwego oprzyrządowania metodycznego i technologicznego. Wśród potencjalnych korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie i realizacja cyfrowej analizy danych w przedsiębiorstwie należy wymienić poprawę jakości podejmowania decyzji, zwiększenie efektywności działań operacyjnych, pogłębienie znajomości klientów oraz ich preferencji, zwiększenie bezpieczeństwa prowadzonej działalności oraz podniesienie skuteczności zarządzania ryzykiem. Uzyskanie tych korzyści wymaga jednak długoterminowych i szeroko zakrojonych działań organizacyjnych, które obejmą zarówno kulturę organizacyjną, organizację pracy, jak i świadome działania na poziomie strategicznym i operacyjnym zarządzania. Cyfrowa analiza danych w organizacji obejmuje zarówno analitykę zorientowaną na dane (data-oriented) jak i analitykę zorientowaną na procesy (process-oriented). Ta ostatnia, wskazywana jako jedna z najważniejszych innowacji w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi, ma duży potencjał analityczny dla potrzeb ciągłego doskonalenia procesów w organizacjach, co ma niebagatelne znaczenie dla ich funkcjonowania w silnie konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Niniejsza monografia wprowadza czytelnika w oba te zagadnienia, prezentując możliwości oraz pokazując skuteczne sposoby wygenerowania z danych cyfrowych wartości ekonomicznej oraz korzyści biznesowych. Monografia jako jedna z nielicznych pozycji na rynku łączy w sobie treści dotyczące eksploracji danych oraz procesów, wskazując ich komplementarność i użyteczność dla organizacji w celu pozyskiwania wiedzy do wspomagania procesów decyzyjnych i zarządczych, mających na celu zwiększanie efektywności prowadzonej działalności. Autorki dołożyły starań, aby opracowany tekst zawierał zarówno obszerny i rzetelny kontekst teoretyczny, jak i elementy praktyczne, oparte na doświadczeniach własnych i zweryfikowane w zrealizowanych działaniach projektowych.
ZRÓB PIERWSZY KROK I ODKRYJ W SOBIE PRAWDZIWEGO LIDERACo łączy wielkich filozofów i współczesnych przywódców?Dlaczego efektywność firmy nie wzrasta mimo zaangażowania pracowników?Jak stać się liderem, a nie tylko pełnić jego funkcję?Przywództwo polegające na przygotowywaniu list zadań i korzystaniu z tradycyjnych narzędzi pracy przestało być wystarczające. Świat potrzebuje odważnych i dojrzałych liderów, którzy stworzą środowisko oparte na relacjach międzyludzkich i dadzą współpracownikom impuls do rozwoju. Tylko jak to osiągnąć?Mariusz Chrapko prowadzi własną firmę, doradza liderom w różnych branżach, jest wykładowcą Agile Leadership na Uniwersytecie SWPS oraz autorem podcastu Menedżer Plus i nowoczesnych podręczników zarządzania. Swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę praktyczną odważnie łączy z wykształceniem filozoficznym i proponuje autorską koncepcję życzliwego i satysfakcjonującego przywództwa, której nie znajdziesz w standardowych książkach branżowych.Dar przywództwa to prawdziwe liderskie kompendium, w którym autor - przewodnik i mentor - pokaże ci, dlaczego:koncepcja pracy oparta na uniwersalnych wartościach moralnych jest bardziej skuteczna niż techniki biznesowe,firma działa lepiej, gdy szef codziennie znajduje 15 minut tylko dla siebie,świadoma lektura Rozmyślań Marka Aureliusza da lepsze efekty niż czytanie kolejnej nieskutecznej książki o zarządzaniu.Nikt nie rodzi się "gotowcem", ale każdy z nas ma w sobie potencjał dobrego przywódcy.Dzięki tej książce nauczysz się, jak z niego korzystać.
Wejdź w świat biznesu, jeśli chcesz prowadzić własną firmę lub jeśli chcesz być mądrzejszym konsumentem. Dzięki tej książce świat biznesu stanie przed tobą otworem - bez względu na to, czy chcesz zostać przedsiębiorcą, czy po prostu rozsądnym konsumentem. Znajdziesz tu wszystko, co warto wiedzieć, aby założyć własną działalność - od pomysłów na dochodowy biznes, po wskazówki dotyczące kredytów i dofinasowania. Dowiesz się też, kiedy reklama jest skuteczna oraz jak działalność biznesowa wpływa na gospodarkę światową - zanieczyszczenie środowiska czy globalne łańcuchy dostaw. Po przeczytaniu tej książki będziesz wiedzieć znacznie więcej o prowadzeniu i mechanizmach biznesu. W serii: Pieniądze dla początkujących Psychologia dla początkujących Filozofia dla początkujących
Nasz obecny system finansowy został celowo zaprojektowany tak, by okradać społeczeństwo z owoców jego pracy. Odbywa się to za pomocą mechanizmów zniewolenia poprzez dług oraz inflacji, która jest wbudowana w istnienie obecnego systemu. Prawdziwa wiedza w dziedzinie finansów czyli to, jak powstają pieniądze jest wiedzą tajemną, celowo ukrywaną przed społeczeństwem. Jest to wiedza zarezerwowana dla wybranych, a właściciele systemu ściśle pilnują, by nie poznała jej reszta społeczeństwa. Próżno szukać jej na uczelniach ekonomicznych, które są częścią tego systemu. Autorzy, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą metali szlachetnych i zabezpieczaniem majątku swoich klientów, dostrzegli potrzebę stworzenia pozycji, która omawia działanie systemu monetarnego oraz roli złota w uwolnieniu się od systemu opartego na długu. Stawiają oni tezę, że edukacja w dziedzinie finansów jest kluczem do uzyskania wolności. Dlatego pierwsza część książki jest poświęcona obecnemu systemowi monetarnemu i temu, jak on działa w rzeczywistości. Omówiona została rola banków komercyjnych, które posiadają moc tworzenia pieniędzy "z niczego" i pożyczają je na procent całemu społeczeństwu. Przedstawione są konsekwencje systemu opartego na długu, które dotyczą nas wszystkich. Wszechobecne i regularne kryzysy finansowe, upadki walut i wiecznie narastające zadłużenie państw i sektora prywatnego nie są dziełem przypadku. Są rezultatem misternego planu, w którym to złoto jako jedyny prawdziwy pieniądz zostało odsunięte na bok, a zastąpił je pusty papierowy pieniądz tworzony na zawołanie "z powietrza" przez banki komercyjne w procesie udzielania kredytów. Po zrozumieniu tej tajemnej wiedzy staje się oczywiste, jak ważną rolę złoto pełni w systemie finansowym oraz jak dużo wolności i bezpieczeństwa daje jego posiadaczom. Jednak przed rozpoczęciem inwestycji w złoto, czy inne metale szlachetne, kluczowe jest zdobycie odpowiedniej wiedzy, tak aby zrobić to optymalnie. Autorzy, będący praktykami branży metali szlachetnych, dzielą się w drugiej części książki swoją wiedzą dotyczącą inwestowania w kruszce. Jest to jedyny w swoim rodzaju przewodnik napisany dla wszystkich: potencjalnie zainteresowanych inwestycją, czyniącym pierwsze kroki oraz tych obecnych na rynku już od dawna. Szczegółowo omówione są złoto, srebro i platyna. Poszczególne metale są przeanalizowane zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Znajdziemy tutaj porównania z innymi klasami aktywów oraz cenne wskazówki prosto od praktyków rynku dotyczące wyboru formy inwestycji.
Zdolność absorpcyjna wiedzy jest teoretyczną koncepcją, którą zajmują się badacze analizujący umiejętności organizacji związane z absorpcją wiedzy. W rozważaniach teoretycznych i badaniach empirycznych odnoszą ją do różnych zjawisk biznesowych. Prezentowana monografia jest głosem w tej dyskusji. Postanowiono dokonać retrospekcji dotychczasowych badań na temat zdolności absorpcyjnej. Odniesiono się do problemu interpretowania zdolności absorpcyjnej w kontekście zmian otoczenia, zwłaszcza w przypadku organizacji wykorzystujących technologie cyfrowe. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale 1 opracowano definicję i model zdolności absorpcyjnej wynikający z rozwoju technologii cyfrowych. W rozdziale 2 uwzględniono w koncepcji mikrofundamentów zdolności absorpcyjnej dynamiczne zdolności menedżerskie. Rozdział 3 poświęcono metodyce badań. W rozdziale 4 przeprowadzono walidację nowo utworzonych skal pomiaru diagnostycznej, analitycznej i implementacyjnej zdolności absorpcyjnej. W rozdziale 5 wskazano, które dynamiczne zdolności menedżerskie bezpośrednio wpływają na diagnostyczną, analityczną i implementacyjną zdolność absorpcyjną, oraz oszacowano siłę tych zależności. Efektem dogłębnego rozpoznania kierunkowych zależności było stworzenie wiedzy na temat sposobów bezpośredniego oddziaływania menedżerskiego kapitału społecznego, menedżerskiego kapitału ludzkiego oraz menedżerskich zdolności poznawczych (poziom mikro) na poszczególne elementy zdolności absorpcyjnej przedsiębiorstwa (poziom makro). Zaprezentowano też wyniki badań empirycznych odnoszących się do testowania efektów mediacyjnych oraz efektów moderowanych mediacji. W zakończeniu sformułowano wnioski z przeprowadzonych badań, implikacje teoretyczne, menedżerskie, ograniczenia oraz kierunki przyszłych badań.
W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Czytelnik znajdzie tu zarówno merytoryczne podstawy zarządzania kompetencjami, jak i konkretne narzędzia oraz najlepsze praktyki wdrożeniowe. Autor omawia tematy takie jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery, - wpływ rozwoju kompetencji pracowników na wzrost ich efektywności. Publikacja zainteresuje specjalistów i menedżerów HR oraz HR biznes partnerów, którzy poszukują informacji i wskazówek dotyczących tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Pracownicy natomiast odnajdą w niej inspirujące zagadnienia związane z rozwojem i karierą zawodową.
Sposoby zarabiania pieniędzy na nieruchomościach bez pieniędzy, z małym wkładem i większym kapitałem. Nieważne, na jakim etapie finansowym się znajdujesz, pokażę Ci, że możesz po przeczytaniu tej lektury zarobić tyle, aby uwolnić się od etatu i zająć się swoim biznesem.
Pokażę Ci moje możliwości na zarabianie pieniędzy.
Zanim zacznę, chciałbym Ci serdecznie podziękować za zakup, cieszę się, że znalazło się w Twoim życiu miejsce na książki. Kto czyta, ten żyje wielokrotnie. Zanim przejdę do konkretów, mam parę ciekawostek, jakie wynosimy z czytania. Otóż czytanie poprawia pamięć, pogłębia wiedzę, inspiruje i kształtuje osobowość oraz jest dobrym sposobem na redukcję stresu.
Ta książka przeniesie Cię w świat nieruchomości, pokaże Ci życie inwestora, a także to, w jaki sposób zaczynałem, i to, jak Ty możesz wykorzystać już wydeptaną ścieżkę metod i działań.
Kariera. Sukces. Szczęśliwe życie. Trzy cele, jedna metoda.ABC rozwoju osobistego dla współczesnych liderów i liderek.Nowoczesne techniki wsparte doświadczeniem Dale Carnegie Training.Chcesz być najlepszą wersją siebie, odnosić sukcesy w biznesie i życiu osobistym, ale nie wiesz jak? Jedno jest pewne: nikt tego za ciebie nie zrobi. To TY musisz przejąć kontrolę.W tym praktycznym i przystępnym podręczniku rozwoju osobistego wnuk Dale'a Carnegiego, autora kultowej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, oraz dyrektor generalny jednej z najsłynniejszych na świecie firm coachingowych dzielą się swoją wiedzą i bogatą praktyką, badaniami ekspertów, a także ponad setką inspirujących historii przedsiębiorców, menedżerów i przywódców z całego świata.Przejmując kontrolę nad myślami i emocjami, relacjami z ludźmi i swoją przyszłością, zbudujesz wewnętrzną siłę i optymistyczne nastawienie, nauczysz się radzić sobie ze stresem i zarządzać konfliktem, nabierzesz odwagi oraz pewności siebie, otworzysz na zmiany i zdobędziesz zaufanie partnerów.Wyrabiając i utrwalając dobre nawyki, zrealizujesz własne marzenia i zmienisz świat na lepsze."Skuteczny i praktyczny! Joe i Michael napisali nowy klasyk dla współczesnych liderów. Zbuduj karierę i życie, o jakim marzysz dzięki Przejmij kontrolę!"dr Marshall Goldsmith, executive coach zajmujący pierwsze miejsce w rankingu Thinkers50 i autor bestsellerów "New York Timesa" The Earned Life, Triggers oraz What Got You Here Won't Get You There"Przywództwo zaczyna się w sercu lidera. Wymaga pokory, miłości, przyjęcia służebnej postawy, pewności siebie i odporności. Stawiania ludzi na pierwszym miejscu, współpracy i włączania wszystkich. To także przekonująca wizja, inspirowanie innych oraz wspólne osiąganie zaskakujących rezultatów. Przejmij kontrolę daje nam gotowy plan, w jaki sposób możemy wywierać pozytywny wpływ oraz prowadzić szczęśliwsze i bardziej satysfakcjonujące życie. Tę książkę po prostu trzeba przeczytać!"Alan Mulally, były prezes Ford Motor Company i Boeing Company"Dla osób poszukujących wewnętrznej siły, większej pewności siebie i naprawdę znaczących relacji Przejmij kontrolę będzie nieocenionym przewodnikiem".Donna Dale Carnegie, przewodnicząca zarządu Dale Carnegie & Associates"Przeczytaj tę książkę i wracaj do niej - to praktyczne narzędzie, które wszyscy powinniśmy mieć pod ręką".Maria Paula Duque, liderka ds. zrównoważonego rozwoju Microsoft LATAM
Na drodze do sukcesu. Podążaj ścieżką wyznaczoną przez prekursora rozwoju osobistego Kto inny, jeśli nie Napoleon Hill, mógłby wiedzieć lepiej, że sukces znajduje się w zasięgu każdego z nas - również Twoim? Jego przykład - człowieka urodzonego w ubogiej rodzinie, który własnym wysiłkiem zapracował na miano prekursora i twórcy koncepcji rozwoju osobistego - dowodzi, że przy odpowiednim podejściu można osiągnąć swoje cele. Zainspiruj się życiem, a także poradami i wskazówkami Napoleona Hilla zawartymi w tej książce. To zbiór esejów uczniów i współpracowników Napoleona Hilla. Ujęte w ich tekstach spostrzeżenia, wskazówki i cytaty to cenne źródło wiedzy i inspiracji, które pomoże Ci w rozwoju osobistym, realizacji planów i celów, wreszcie osiągnięciu sukcesu finansowego i zawodowego. To uniwersalna pozycja, do której możesz wracać zawsze, gdy poczujesz taką potrzebę - gwarantujemy, że za każdym razem wyniesiesz z lektury cenną wiedzę i nowe wartości! Książka zawiera: eseje uczniów i współpracowników Napoleona Hilla dotyczące szeroko pojętego rozwoju osobistego praktyczne wskazówki ułatwiające realizację celów sposoby na czerpanie z życia satysfakcji metody skutecznego rozwiązywania problemów informacje na temat budowania motywacji porady dla przedsiębiorców, menadżerów, sprzedawców
Kreatywność ma ogromny wpływ na efektywność i rezultaty pracy. Dodatkowo jest uważana za podstawę sukcesu biznesowego. Czy kreatywności można się nauczyć? Zdecydowanie tak. Kto myśli o niej we właściwy sposób i poznaje nowe metody rozwiązywania problemów, zapewnia sobie realny i stały wzrost jej poziomu.
Oto inspirujący i pragmatyczny poradnik odnoszący się do innowacyjności i kreatywności!
Peter Estlin, były burmistrz Londynu
Potraktuj tę książkę jako pragmatyczny kurs mentalnego przygotowania się do skutecznego rozwiązywania problemów. Pracę rozpoczniesz od samooceny za pomocą Radaru Decyzji i kilku innych narzędzi koncepcyjnych. W efekcie zrozumiesz, w jaki sposób myślisz i co sprawia, że popełniasz błędy. Następnie wdrożysz proaktywny czteroetapowy proces z użyciem Wyszukiwarki Rozwiązań. Tak przygotujesz się do stawiania czoła wyzwaniom biznesowym. Wkrótce zauważysz, ile korzyści przyniosą Ci nowe rozwiązania. W poradniku znajdziesz też mnóstwo praktycznych przykładów, koncepcji, szablonów i metodologii, które opracowano na podstawie wyników najnowszych badań naukowych i dokładnie przetestowano w trakcie zajęć warsztatowych.
Twórz doskonalsze koncepcje, podejmuj trafniejsze decyzje!
Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji (przepakowanie 2) Zrozum, zanim zaproponujesz rozwiązanie Analiza biznesowa, przeprowadzana przez wykonawcę rozwiązań IT dla biznesu, nie polega na zwykłym spisaniu problemów zgłaszanych przez klienta. Zapis przebiegu spotkań, wypunktowanie najważniejszych wymagań stawianych przed oprogramowaniem i prezentacja ich klientowi w formie tabeli to jeszcze nie analiza biznesowa! Wykonawca oprogramowania otrzymuje w ten sposób jedynie wnioski dotyczące efektów wadliwego działania aktualnego systemu zarządzania, ale dalej nie ma pojęcia o przyczynach tego stanu rzeczy. Jak zatem może zaproponować zleceniodawcy lepsze rozwiązanie? Prawidłowo przeprowadzona analiza i modelowanie biznesowe opierają się na pewnych ściśle określonych zasadach i korzystają z przeznaczonych do tego celu notacji (języków). Na naszym rynku istnieje wiele podręczników szczegółowo opisujących teorię poszczególnych notacji: UML, BPMN, BMM, SysML itd. Ich autorzy skupiają się na definicji pojęć, słownictwie i powiązaniach występujących w poszczególnych metodach zapisu, a teorie uzupełniają prostymi przykładami. Autor tej książki postanowił podejść do tematu z całkiem innej strony wychodzi od faktycznych problemów, z jakimi spotkał się w swojej wieloletniej praktyce, i podaje przykłady ich poprawnego, analitycznego opisu z użyciem takiej notacji, która jest najwłaściwsza w danej sytuacji biznesowej. Dzięki temu masz szansę poznać i zrozumieć, kiedy, po co i jak stosować dany język analityczny.
HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, planuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor, doświadczony doradca i konsultant, w praktyczny sposób opisuje koncepcję HR Business Partneringu oraz wskazuje, jakie korzyści może ona wnieść do organizacji. Lektura książki pozwoli poznać: wyzwania związane ze zmianami potrzeb i postaw pracowników; pożądane kompetencje i kwalifikacje na stanowisku HR Business Partnera; role i zadania osoby pełniącej funkcję HRBP możliwe ścieżki rozwoju; optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku HR Business Partnerów; - dane i wnioski z badań nad koncepcją HR Business Partneringu. Autor prezentuje studia przypadków oraz najlepsze praktyki z polskiego rynku, które mogą być pomocne w wykorzystaniu i wdrożeniu przedstawianych w książce rozwiązań. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej oraz konsultantów HR. Dzięki kompleksowemu ujęciu tematu opracowanie może pełnić funkcję podręcznika dla studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Sukces Twojego Klienta, to również Twój triumf - Jak wspólnie osiągnąć zwycięstwo? Prowadzisz firmę i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? A może zajmujesz się marketingiem i nie wiesz, jak dotrzeć do osób, które są Twoim wymarzonym odbiorcą? Czy też działasz w handlu i Twoja premia zależy od tego, jak układają Ci się relacje z partnerami biznesowymi. A może jesteś osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ta książka jest dla Ciebie. Publikacja została zaprojektowana i napisana tak, stanowiła Twój przewodnik po mapie podróży Twojego klienta (ang. Customer Journey Map). Korzystając z wiedzy zawartej w lekturze nauczysz się towarzyszyć klientom w drodze do biznesowego sukcesu. Dodatkowo w pełni zrozumiesz jego potrzeby i oczekiwania. Co więcej, to właśnie Ty pomożesz Klientowi wyznaczając trasę podróży! Dzięki tej książce nauczysz się krok po kroku, jak zaplanować proces tworzenia ścieżki - wyjaśni zarówno teorię, jak i aspekty praktyczne. Dodatkowo dowiesz się, jak zbierać i analizować dane, a także jak identyfikować kluczowe punkty kontaktu a także jak wykorzystać pozyskaną wiedzę. Przed wyruszeniem w drogę, należy zadbać o dobre przygotowanie. To jak? Ruszamy w drogę?Katarzyna Michalak senior consultant w firmie Fuzers, ekspertka w dziedzinie mapowania ścieżek klienta z ponad siedmioletnim doświadczeniem, pasjonatka odkrywania tajemnic, jakie kryją się w zawiłych relacjach między firmami z różnych branż a ich klientami. Ukończyła filologię polską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Wiedzę w obszarze wykorzystania badań marketingowych w biznesie zdobywała w Szkole Consumer Intelligence PTBRiO (obecnie Szkoła Insightów) i od wielu lat z sukcesem stosuje ją w praktyce. Posiadaczka Professional Diploma in CX, dyplomu The CX Academy, który przypieczętował jej kwalifikacje eksperckie. Przez lata współpracowała między innymi z IKEA, mBank, PKO BP, InviMed, Pracuj pl, Nocowanie pl, Crdit Agricole, Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, PZU, Fortum, Euro Bank, Santander Consumer Bank, OLX, Gaspol, Otomoto. Wśród kolegów i koleżanek z branży jest znana z tego, że wie jak efektywnie kreować nowe szanse biznesowe poprzez budowanie trwałych i satysfakcjonujących relacji z klientami.
Pełne zaangażowanie! Inspiruj, motywuj i wydobywaj pełny potencjał ze swojego zespołu Ukierunkowanie energii ludzi na osiąganie maksymalnej efektywności jest wyjątkową umiejętnością menedżerów. Kurczące się rynki, rosnąca konkurencja, wzrost wymagań klientów, wreszcie ciągły niedobór wysoko wykwalifikowanych i efektywnych pracowników wymuszają na firmach naukę uzyskiwania jak najlepszych efektów przy ograniczonych zasobach. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż wiele osób ma tendencję do unikania wysiłku, a próba zaradzenia temu problemowi przez autorytarne wydawanie poleceń, groźby i krzyki jest z góry skazana na porażkę. Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągania maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad stanowi więc ona wyczerpujące, z zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy "czynnik X" dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne! Brian Tracy jest autorytetem w dziedzinie filozofii sukcesu i wykorzystywania indywidualnego potencjału w rozwoju osobistym. Jest też jednym z najlepszych mówców motywacyjnych na świecie. Wiele jego książek uzyskało status bestsellerów. Mieszka w San Diego w Kalifornii. Praca zespołowa to paliwo, które pozwala zwykłym ludziom na osiąganie niezwykłych rezultatów! Andrew Carnegie
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?