„Szkicowniki” są rozszerzeniem serii „Szkoła rysowania”. To zestawy, w których znajdują się: książka z teorią rysunku, zeszyt do wypełniania ilustracjami/ćwiczeń oraz ołówek. Zestaw ma poręczny format (dwa zeszyty i ołówek w twardej oprawie) sprawi, że szkicowniki można zabrać ze sobą niemal wszędzie. Można więc rysować kiedy tylko i gdzie tylko napotka nas wena luba zauważymy coś, co jest warte utrwalenia. W serii „Szkoła rysowania” ukazały się cztery tytuły, które przybliżają młodym artystom tajniki rysunku i malarstwa. Dzięki „Szkole rysowania” można nauczyć się, jak rysować i malować od podstaw.
To książka, która powinna się znaleźć w każdym domu! W świecie, w którym internet pęka w szwach od sprzecznych porad zdrowotnych, modnych diet i magicznych suplementów, dr Federica Amati oferuje coś, czego naprawdę nam dziś potrzeba: rzetelną, przystępną i praktyczną wiedzę opartą na badaniach naukowych. „Każdy powinien to wiedzieć. Nauka o żywieniu dla zachowania zdrowia przez całe życie” to wyjątkowy przewodnik po ludzkim zdrowiu i odżywianiu. To książka, która nie tylko tłumaczy, jak działa nasze ciało, lecz także pokazuje, w jaki sposób świadomie o nie dbać poprzez codzienne wybory żywieniowe. Czytając tę publikację: dowiesz się, dlaczego odpowiednie odżywianie odgrywa tak ważną rolę na poszczególnych etapach naszego życia – od poczęcia aż do później dorosłości, zdobędziesz wiedzę z zakresu konkretnych działań, które możesz wdrożyć, by wspomagać swoje zdrowie i samopoczucie, nauczysz się, jak odsiewać wartościowe informacje zdrowotne od fake newsów, poznasz fakty i mity na temat produktów wysokoprzetworzonych i superfoods, zrozumiesz, jak nasze wybory żywieniowe wpływają na długowieczność. Ta książka pomoże Ci zrozumieć, jak możesz wspierać swoje ciało i umysł na wybranych etapach życia. Bo nie ma jednej recepty dla wszystkich…
W niniejszej książce tym, którzy dopiero zaczęli interesować się piłką nożną, przedstawiamy podstawowa wiedzę na temat gry każdego dnia wzbudzającej emocjonujące dyskusje wśród milionów ludzi. Znajdą tu Państwo m.in.. opis zasad gry, roli sędziego i trenera, taktyki i sposobów poruszania się po boisku, funkcji bramkarza czy historie futbolu, ewolucje stroju i butów piłkarskich, opis rozgrywek oraz występy Polaków na mistrzostwach świata i Europy. Kibice znajdą tu wiele przydatnych informacji na temat ukochanej dyscypliny - zestawienia, rankingi i ciekawostki. Wszystko to wzbogacono licznymi fotografiami, tabelami i mapami.
Vademecum technika farmaceutycznego tom 1., tom 2. oraz tom 3. skierowane jest do słuchaczy i absolwentów studium farmaceutycznego, uczniów policealnych szkół farmaceutycznych, którzy przygotowują się do egzaminu państwowego potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie. Z całą pewnością przyda się również stażystom i osobom rozpoczynającym pracę w aptece lub przemyśle farmaceutycznym. Vademecum technika farmaceutycznego. Tom 3. zawiera różne zestawy recept wszystkich grup leków i uwzględnia analizę recepty, kontrolę dawkowania, obliczenia farmaceutyczne, ilości składników do odważenia, działania i zastosowania leków recepturowych, sporządzanie leków recepturowych, informacje dla pacjentów.
Ta książka przenosi nas do portugalskiej Fatimy, gdzie w 1917 roku troje dzieci doświadczyło sześciu objawień Matki Bożej. Poznajemy nie tylko dokładny przebieg tych wydarzeń, ale także głębokie przesłanie, które Maryja skierowała do całego świata. Szczegółowo przedstawione zostały tajemnice fatimskie, ich interpretacje oraz wpływ, jaki wywarły na dzieje Kościoła i świata. Szczególne miejsce w książce zajmuje postać św. Jana Pawła II papieża, którego życie i pontyfikat były w wyjątkowy sposób związane z Fatimą. Autor ukazuje tę duchową więź, sięgając do dramatycznych wydarzeń z 1981 roku oraz papieskich pielgrzymek do miejsca objawień. Lektura ta to nie tylko podróż w przeszłość, ale i zaproszenie do współczesnej Fatimy. Dzięki opisom Sanktuarium Matki Bożej poczujemy atmosferę tego świętego miejsca i zachwycimy się jego pięknem.
ŚMIERĆ NIE JEST KRESEM – TO DOPIERO POCZĄTEK NOWEGO PROCESU Co dzieje się ze świadomością, kiedy umieramy? Czego śmierć może nas nauczyć o życiu? Czym są wspomnienia o doświadczeniu śmierci? Okazuje się, że umierający człowiek jedynie brodzi w oceanie śmierci, a nie tonie od razu i nieodwracalnie, dzięki czemu jeszcze przez wiele godzin można przywrócić mu życie. Doktor Sam Parnia, lekarz i naukowiec z Uniwersytetu Nowojorskiego, zajmuje się aktywnością mózgu i procesami zachodzącymi w czasie resuscytacji i umierania. Dzięki prowadzonym przez niego rewolucyjnym projektom badawczym AWARE-I i AWARE-II otrzymujemy pełniejszy obraz doświadczenia śmierci, niż było to możliwe kiedykolwiek wcześniej. Wiele wskazuje na to, że świadomość jest w stanie przetrwać śmierć organizmu. Przywołane w książce przypadki osób, które powróciły z szarej strefy pomiędzy życiem a śmiercią pokazują, że wspomnienia każdego z nich są niemal identyczne bez względu na kulturę, religię i poziom wykształcenia. Po powrocie nigdy nie byli tacy sami; ich życie zmieniło się na lepsze, bo zrozumieli, o co tak naprawdę w nim chodzi. DOPIERO UMIERAJĄC DOWIADUJEMY SIĘ, JAK ŻYĆ
Jest takie miejsce, gdzie dobro i zło łączą się w jednoW psychodynamicznej bazie na Alasce czworo psychoterapeutów próbuje pomóc tym, których los wystawił na największe próby. Freud, Kemberg, Róża i Biały Wilk zagłębiają się w najbardziej nieoczywiste rejony ludzkiego umysłu.Każde z nich angażuje się w losy pacjentów – skrzywdzonej Jessi James, Alpinisty czy tajemniczej Księżniczki Wiatru i Arktycznych Terenów – jednak to Wilk staje się kluczową postacią tej opowieści.Pędzi przez wielowymiarową przestrzeń pełną miłosnych napięć oraz pragnienia zemsty, stopniowo przekształcając się w istotę wykraczającą poza sny czy jawę. Zaburza postrzeganie dobra i zła, a jednocześnie prowadzi swoich pacjentów drogą ku uzdrowieniu… albo śmierci.
W polskim systemie ochrony zdrowia kluczową rolę odgrywają szpitale należące głównie do sektora publicznego. Zatem niezwykle ważną kwestią jest podnoszenie skuteczności ich działania z uwzględnieniem misji społecznej dotyczącej udzielania świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia. W kontradykcji do tej misji stoi jednak efektywność ekonomiczna, która może powodować liczne trudności w funkcjonowaniu szpitali de facto zwiększać ryzyko zarządzania nimi. Zasadniczym celem autorek niniejszej monografii jest identyfikacja ryzyka personalnego w szpitalach ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki szpitali publicznych oraz opracowanie zaleceń w tym zakresie.
Doświadczenia wynikające z relacji z interesariuszami odgrywają fundamentalną rolę w wyznaczaniu kierunków działania i rozwoju na rynku. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że doświadczenia interesariuszy są kreowane na różnorodne sposoby, a ich intensyfikacja zależy od poziomu zaangażowania poszczególnych podmiotów. Parki naukowo-technologiczne oraz muzea skansenowskie wspierają kreowanie doświadczeń poprzez organizację różnorodnych wydarzeń, szkoleń oraz spotkań networkingowych. W branży hotelarskiej wskazano, że narzędziem intensyfikującym doświadczenia z interesariuszami, kreującym zaufanie i lojalność, są standardy, które gwarantują jakość, oraz poszanowanie wartości, jaką jest ochrona środowiska. Technologie również odgrywają istotną rolę we wspomaganiu doświadczeń, przyczyniając się do budowania zaufania, dzielenia się wiedzą oraz kształtowania reputacji. Uzyskane wyniki sugerują, że działania w zakresie budowania relacji doświadczeń nie są przypadkowe, a raczej zaplanowane i ujęte, najczęściej ujęte w strategiach czy innych dokumentach operacyjnych. Ponadto przedsiębiorstwa, które wykazują ograniczone działania w zakresie budowania relacji z interesariuszami (np. branża spożywcza), często borykają się z brakiem odpowiednich strategii, które mogłyby je opisywać i kierować organizacjami w tworzeniu wartościowych doświadczeń i relacji z interesariuszami. Doświadczenia wynikające ze współpracy z interesariuszami prowadzą także do wielu pozytywnych efektów, takich jak rozwój, pozyskanie finansowania, podniesienie poziomu innowacyjności i konkurencyjności, wymiana zasobów, zmiany w strategiach organizacyjnych oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. Pozytywne doświadczenia wzmacniają reputację przedsiębiorstwa, czyniąc ją bardziej wiarygodną, stabilną organizacyjnie i odpowiedzialną społecznie. Mogą prowadzić do większej wzrostu lojalności i lepszych wyników biznesowych. Co więcej, doświadczenia również te o zabarwieniu negatywnym mogą konstruktywnie wpłynąć na politykę, decyzje czy strategie organizacyjne. Przykładem takich doświadczeń posłużono się w rozdziale omawiającym przemysł ciężki, w którym krytyka ze strony innego kraju, czy organizacji ekologicznych doprowadziła do zmiany polityki środowiskowej i kierunków działania. Podsumowując, należy stwierdzić, że doświadczenia wynikające z relacji z interesariuszami są nie tylko kluczowe dla bieżącego sukcesu organizacji, ale także wyznaczają kierunki jej przyszłego rozwoju, wpływając na wszystkie aspekty jej funkcjonowania, również w kontekście koncepcji ESG. To wskazuje, że doświadczenia wzbogacają organizacje o wiedzę, dzięki czemu mogą one uczestniczyć w procesie ciągłego uczenia się i doskonalenia, co jest cechą charakterystyczną współczesnych organizacji funkcjonujących w gospodarkach opartych na wiedzy. Ponadto te doświadczenia sprzyjają innowacyjności i adaptacyjności, umożliwiając organizacjom utrzymanie konkurencyjności na szybko zmieniającym się rynku. Wykorzystując wgląd interesariuszy, organizacje mogą lepiej przewidywać przyszłe trendy i wyzwania, zapewniając sobie długoterminową stabilność i rozwój. Jednocześnie należy również pamiętać, że doświadczenia wynikające ze współpracy mają charakter dwukierunkowy, a decyzje podejmowane przez organizacje w odpowiedzi na doświadczenia mogą mieć dalekosiężne konsekwencje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, dlatego wymagają one szczególnej uwagi.
Niewypowiedziana łaska Chrystusa dała nam większe dobra niż te, których nas pozbawiła zawiść demona.Św. Leon WielkiOpublikowane w książce teksty szczegółowo analizują treści pierwszego tygodnia Ćwiczeń duchowych św. Ignacego Loyoli. Punktem wyjścia dla tego etapu ignacjańskich rekolekcji jest pytanie o przyczyny braku wewnętrznej wolności, tak potrzebnej do odwzajemniania Bożej miłości i wybierania jedynie tego, "co nam więcej pomaga do celu, dla którego jesteśmy stworzeni" (ĆD 23). Jak podkreśla św. Ignacy, ostateczną przyczyną braku owej wolności jest grzech. Stąd kolejne rozmyślania pierwszego tygodnia pomagają rekolektantowi w poznaniu istoty grzechu i stopnia swojej grzeszności. Jednak samo poznanie przyczyn braku wolności nie czyni jeszcze człowieka wolnym. Potrzebuje on większej łaski: doświadczenia Bożego miłosierdzia, przebaczenia i wyzwolenia z niewoli grzechu. To właśnie Chrystus umierający za nas na krzyżu czyni nas prawdziwie wolnymi. Tylko Jezus Miłosierny przywraca nam wolność dzieci Bożych.Książka, która ukazuje się w Roku Świętym ogłoszonym przez papieża Franciszka Rokiem Nadziei - nadziei pokładanej w Jezusie Miłosiernym - jest wyjątkowym komentarzem do tego wielkiego jubileuszu. W Manresie bowiem św. Ignacy Loyola głęboko doświadczył, że źródłem nadziei jest bezgranicznie miłosierny Jezus Chrystus. W naszych czasach przypomniał to także św. Jan Paweł II, który podczas ostatniej wizyty w Polsce mówił, że "Bóg jest bogaty w miłosierdzie", a "dla człowieka nie ma innego źródła nadziei, jak miłosierdzie Boga".
Publikację opracowano z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać także dzieci rozwijające się prawidłowo, które rozpoczynają naukę pisania.Celem zaproponowanych ćwiczeń jest trening kreślenia wielkich liter drukowanych, których kształt jest najłatwiejszy do napisania przez uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną. Dzieci pracujące z tym zeszytem zapoznają się z prawidłowym kształtem liter, ich położeniem w liniaturze, wielkością i proporcjami, a także właściwym kierunkiem kreślenia oraz kolejnością ruchów ręki. Dodatkowo kształcą płynność i tempo pisania oraz doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową.Na każdej stronie zeszytu uczeń ćwiczy pisanie tylko jednej litery drukowanej. Pracę zaczyna w dużych liniaturach, a potem stopniowo przechodzi do coraz mniejszych. Prawie wszystkie znaki kreśli po śladzie, dzięki czemu powinien dobrze zapamiętać ich kształt i sposób pisania.Na końcu książki znajdują się ćwiczenia w pisaniu wyrazów, najpierw najkrótszych (dwu- i trzyliterowych), a potem coraz dłuższych. Zadania te można potraktować jako wstęp do nauki pisania zdań i tekstów.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
Książka stanowi doskonały przykład analizy relacji pomiędzy nowymi technologiami cyfrowymi a materialnymi wymiarami ludzkiego działania. W szczególności odnosi się ona do zmian zachodzących na polu edukacji, pracy i stylów życia. Autor podejmuje w niej wielowątkową refleksję na temat społecznych skutków cyfryzacji kolejnych obszarów życia publicznego, a także codziennego doświadczenia interakcji z cyfrowymi rozwiązaniami i algorytmami sztucznej inteligencji. Umieszcza je odpowiednio w kontekście analogowej mobilności, strategii przeżycia oraz fotografii. Dzięki temu zyskujemy wgląd w rozmaite formy tzw. kultur analogowych. Stanowią one w dużym uproszczeniu nowe formy wspólnotowości i relacji społecznych oparte na idei technologii analogowej, aczkolwiek twórczo wykorzystujące cyfrową rzeczywistość.
Jacek Malczewski – dziś jeden z najpopularniejszych polskich malarzy przełomu XIX i XX wieku – pozostawił ogromną i bogatą tematycznie spuściznę, która do dziś jest przedmiotem licznych badań historyków sztuki. Wiąże się to również z ciągłym odkrywaniem jego dzieł, zarówno tych zapomnianych, uważanych za zaginione, jak i tych dotąd nigdzie nieodnotowanych i zupełnie nieznanych.
Twórczość tego na wskroś polskiego malarza była tematem wielu monografii i wystaw, a obrazy uzyskują na aukcjach astronomiczne ceny. Mimo to nie ma opracowań dotyczących jego warsztatu malarskiego. Jak zatem jawi się warsztat Jacka Malczewskiego? Na ile zakorzeniony jest on w XIX-wiecznej tradycji malarstwa, a na ile jest już twórcą nowoczesnym? Czy jest możliwe określenie cech charakterystycznych jego techniki i czy można mówić o specyfice warsztatu malarskiego, wynikającej z właściwej dla Malczewskiego techniki budowania obrazu? Używał przecież produkowanych masowo materiałów i przyborów malarskich.
Niniejsza książka jest próbą odpowiedzi na te pytania, a jednocześnie weryfikuje dzieła oryginalne, dzieła wątpliwe, falsyfikaty i naśladownictwa.
Współczesne problemy nauczania matematyki to monografia wydawana od 2008 r. przez dydaktyków matematyki przeznaczona przede wszystkim dla młodych adeptów dydaktyki matematyki prowadzących badania związane z nauczaniem matematyki. Zawiera publikacje teoretyczne, przeglądowe oraz sprawozdania z badań.
Poruszana w publikowanych pracach tematyka związana jest z:
* procesem nauczania matematyki – kształtowaniem pojęć, prowadzeniem rozumowań, rozwiązywaniem zadań, kształtowaniem języka;
* warsztatem nauczyciela matematyki;
* zastosowaniem nowoczesnych środków dydaktycznych (kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, programów komputerowych, Internetu, e-learningu);
* problemami dotyczącymi kształcenia nauczycieli matematyki.
() Oczekuje się, że uczeń, którego głównym zadaniem przez kilkanaście lat było uczenie się oderwanych od życia fragmentów wiedzy akademickiej, przekształci się pewnego dnia w kompetentnego dorosłego, który rozliczy podatek, przeprowadzi się z rodziną i całym dobytkiem do innego miasta oraz będzie w pełni świadomie głosował w wyborach. Instytucje edukacyjne wciąż realizują podstawy programowe wypełnione informacjami, z których większość znajduje się w telefonach ich podopiecznych, nie interesując się prawie wcale, czy będą umieli je kiedykolwiek wykorzystać. I właśnie po to, by uniknąć, a co najmniej ograniczyć takie efekty szkolnej edukacji, trzeba próbować ją zmieniać.Z tekstuSystem edukacji wymaga zmian - pod tym stwierdzeniem podpisze się zapewne większość osób. Ale co należy zmienić? W jakim kierunku mają iść zmiany? Kto miałby ich dokonać? Po czym poznamy, że interwencje przyniosły oczekiwane skutki? Tu zdania zaczynają być podzielone.Zuzanna Michalska mistrzowsko prowadzi czytelnika przez gąszcz zagadnień związanych ze zmianą w edukacji, a następnie opisuje szczególny, oddolny program, w którym nauczyciele i uczniowie pracują wspólnie, ale w zupełnie nowy sposób. Kluby Młodego Odkrywcy pozwalają uczniom eksperymentować i popełniać błędy, nauczycielom - uwolnić się od dyktatu programu nauczania i dokumentacji oraz wypróbować metody nauczania oparte na teorii konstruktywizmu edukacyjnego. Program ma ponad 25 lat, a jego społeczność przyczynia się do zmieniania sposobu myślenia o edukacji i uczeniu się, w Polsce i kilku krajach zagranicą.Szkoła jako instytucja edukacyjna skupia w sobie, niczym w soczewce, napięcia, kryzysy i wyzwania z którymi zmagają się osoby i zbiorowości. Ta książka jest przykładem procesu zmieniania edukacji bazującego na wynikach badań naukowych, twórczego i przekonującego wykorzystania teorii naukowych do zmiany myślenia o i działania w edukacji otwartej na warunki i wyzwania współczesności.Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Muzyka była dla niego czymś więcej niż tylko dźwiękami. Była oddechem, pulsem, najczystszą formą istnienia. Przenikała każdy fragment jego duszy, stawała się nieodłącznym echem myśli i emocji. Dziś wciąż zdumiewa geniusz człowieka, który mimo narastającej ciszy wokół siebie, potrafił tworzyć dźwięki, jakby czerpał je nie ze słuchu, lecz z samej istoty wszechświata. Czy zapamiętał harmonie z czasów, gdy jeszcze słyszał? Czy nuty rozbrzmiewały w jego wnętrzu niczym niezniszczalne wspomnienie?
Dla zwykłego, słyszącego człowieka niewyobrażalne jest cierpienie twórcy, który nigdy nie usłyszy swego własnego dzieła, a mimo to z uporem kształtuje je niczym rzeźbiarz formujący kamień, którego struktury nigdy nie dotknie wzrokiem. A jednak Beethoven nie poddał się rozpaczy. Przeciwnie, tkwiła w nim paląca potrzeba, by przelać muzykę na papier, by podzielić się nią ze światem, choć sam mógł jej już nie doświadczać w sposób, w jaki doświadczał jej dawniej.
Jego życie i twórczość stały się symbolem walki, niemym świadectwem triumfu ducha nad ograniczeniami ciała. „Chciałem dowieść, że ten, kto postępuje dobrze i szlachetnie, zdolny jest przez to samo znieść nieszczęście” – pisał w lutym 1819 roku w liście do Magistratu Wiedeńskiego. Pragnął, by jego los, naznaczony bólem i samotnością, stał się podporą dla tych, którzy również cierpią. Chciał pokazać, że człowiek, mimo przeciwności losu, może wznieść się ponad własne słabości i zostawić po sobie coś, co przetrwa wieki.
I tak też się stało. Jego muzyka, potężna, burzliwa, pełna bólu, ale i nadziei, do dziś rozbrzmiewa w sercach ludzi, przypominając, że nawet w największej ciemności można odnaleźć światło.
Dlaczego ludzie zachowują zdrowie lub szybko do niego powracają mimo trudnych warunków, dużego obciążenia, działania wielu stresorów i czynników patogennych?Pytanie postawione przez Aarona Antonovsky'ego w latach 70. ubiegłego wieku stało się punktem zwrotnym w historii badań nad zdrowiem. Teoria salutogenezy była pierwszym modelem opisującym czynniki sprzyjające przesuwaniu się "ku zdrowiu" na kontinuum zdrowie-choroba. Obecnie istnieją również inne koncepcje wykorzystujące pojęcie salutogenezy, dlatego możemy mówić o parasolu salutogenicznym obejmującym modele i teorie wykorzystujące to podejście.Niniejsza książka wyjaśnia salutogenezę głównie w kategoriach modelu teoretycznego Antonovsky'ego. Salutogeneza jest jednym z najbardziej ugruntowanych modeli i teorii dotyczących promocji zdrowia. Autorzy opisali tę koncepcję w całym jej spektrum: od teorii, przez ustalenia naukowe, aż po praktykę, odwołując się do ilustracji i metafor, które stosował sam Antonovsky
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?