Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią.Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią.Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Ta sprawa rozpaliła Amerykę do czerwoności. Paul Ingram – szanowany obywatel, wzorowy ojciec, zastępca szeryfa w stanie Waszyngton – został w 1988 roku oskarżony przez swoje prawie już dorosłe córki o wykorzystywanie seksualne. Początkowo zarzuty dotyczyły przemocy seksualnej w dzieciństwie, lecz stopniowo zaczęły również obejmować tortury i gwałty zaledwie sprzed paru tygodni od oskarżenia. Kolejne zeznania przynosiły coraz więcej rewelacji – w krwawych satanistycznych rytuałach brali udział nie tylko członkowie rodziny Ingramów, lecz także inni pracownicy biura szeryfa. Ponieważ w całym kraju notowano wówczas przypadki „odzyskanych wspomnień”, a sensacyjne doniesienia dotyczące działania satanistycznych sekt docierały z wielu stron, oskarżenia te przyjęto ze zgrozą, ale bez zaskoczenia. Nawet Paul Ingram i jego żona, którzy początkowo wszystkiemu zaprzeczali, wkrótce zaczęli sobie przypominać przedziwne wydarzenia, w których brali udział. Mało kto zwrócił uwagę, jak bardzo opowieści świadków i oskarżonych przypominały zeznania składane kilka wieków wcześniej podczas procesów czarownic… Lawrence Wright z reporterską precyzją rekonstruuje przebieg tego niezwykłego śledztwa. Pokazuje też, co się dzieje, gdy aparatem pojęciowym współczesnej nauki zawładną nasze najbardziej pierwotne lęki. „Ta historia, opowiedziana mądrze, oszczędnie, z wyczuciem, stanowi bardzo ważną przestrogę. „Szatan w naszym domu” plasuje Wrighta w ścisłej czołówce amerykańskich reporterów.” „Newsweek” „Niesamowita sprawa, skłaniająca do pytań o naturę ludzkiej pamięci. […] To książka przemyślana i porywająca.” „The New York Times” „Trzeźwiąca opowieść o zagrożeniach związanych ze zjawiskiem odzyskanych wspomnień. […] „Szatan w naszym domu” to zdumiewająca historia.” „The New York Times Book Review” „Lawrence Wright świetnie wykorzystuje tę niepojętą historię, żeby postawić pod znakiem zapytania koncepcję odzyskanych wspomnień […]. Jego wyważona relacja napisana jest z podziwu godną skrupulatnością.” „Entertainment Weekly” „Już sama ta historia jest tak przedziwna, że byłaby fascynująca właściwie niezależnie od tego, jak by ja opowiedziano, lecz dzięki reporterskiej rzetelności i wnikliwości Lawrence’a Wrighta otrzymujemy doskonałe studium naszych czasów […]. „Szatan w naszym domu” to opowieść naprawdę trzymająca w napięciu.” „The Boston Globe”
Mathias Voelchert od kilkudziesięciu lat propaguje idee pedagogiczne Jespera Juula, pracując z rodzicami, nauczycielami i dziećmi. W swojej książce omawia najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnością dorosłych za rozwój dzieci i za dobre relacje w rodzinie.Jak przejąć stery jako rodzic? W jaki sposób poradzić sobie z wybuchami emocjonalnymi w domu? Jak wspierać swoje dziecko w szkole? Czy okres dojrzewania dziecka musi być trudny dla całej rodziny? Odpowiedzi na te i inne pytania zostały przedstawione w dialogu z rodzicami, którzy zgłaszają się do autora z rozmaitymi wątpliwościami wychowawczymi. Wnioski, jakie płyną z tych rozmów, można oddać w jednym zdaniu: życzliwe i empatyczne przywództwo rodziców jest dla rozwoju dzieci lepsze niż tradycyjnie rozumiane wychowanie.,,Niniejsza książka może stanowić wartościowy przewodnik dla wielu rodziców, którzy mają odwagę szukać nowych dróg dla siebie, swoich partnerów i dzieci'' JESPER JUUL
Ryzyko wychowawcze, jedno z najważniejszych dzieł w dorobku ks. Luigiego Giussaniego, wyraża troskę, która zajmuje centralne miejsce w całej jego propozycji pewnej drogi. Pisze o tym we Wstępie do niniejszej książki: „Głównym tematem naszych rozważań jest wychowanie”.
Najistotniejsze wśród propozycji Autora jest przekazywanie tradycji, w ramach teraźniejszego doświadczenia, mające na celu wyzwolenie młodzieży i stworzenie jej najlepszych warunków do krytycznej oceny każdego aspektu rzeczywistości. Z „ryzyka” konfrontacji z otaczającym nas środowiskiem powstaje osobowość tego, kto podlega procesowi wychowania, tzn. kształtuje się, „rodzi się” jego wolność.
Na stronicach tej książki dostrzec można świeżość koncepcji wychowawczej, wyrastającej z życia i doświadczenia Autora, najpierw jako nauczyciela w mediolańskim Liceum Berchet, a następnie jako wykładowcy na tamtejszym Uniwersytecie Katolickim – owoc głębokiej znajomości ludzkiej natury, a jednocześnie, historycznych i kulturowych uwarunkowań współczesnego człowieka.
To książka niezwykle aktualna, istotny etap w przybliżeniu nam człowieczej i duchowej drogi ks. Giussaniego. LUIGI GIUSSANI (1922–2005) studiował na Wydziale Teologicznym w Venegono, gdzie ukończył Seminarium Duchowne i przez kilka lat był wykładowcą. W 1954 r. porzucił nauczanie w seminarium, by zająć się edukacją młodzieży licealnej. W latach 1964–1990 wykładał Wstęp do teologii na Uniwersytecie Katolickim w Mediolanie. W połowie lat pięćdziesiątych powołał do życia Ruch Comunione e Liberazione (Komunia i Wyzwolenie), obecny dzisiaj we Włoszech i w niemal dziewięćdziesięciu krajach świata.
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica!To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak przybliżyć dzieciom wersety Psalmu 23?Z tą praktyczną książką to niezwykle proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki!Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie).Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce Teatr na małej scenie.Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! Jonasz i wieloryb, Droga krzyżowa Jezusa i inne
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica!To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak przybliżyć dzieciom biblijną historię Jonasza?Z tą praktyczną książką to niezwykle proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki!Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie).Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce Teatr na małej scenie.Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! Pan jest moim pasterzem, Droga krzyżowa Jezusa i inne
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią. Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie rozpocznie swoją przygodę z nauką.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią. Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią. Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica! To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami. Jak przybliżyć dzieciom wydarzenia Wielkiego Piątku? Z tą praktyczną książką to niezwykle proste! Krok 1 Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki! Krok 2 Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie). Krok 3 Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy! Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce „Teatr na małej scenie”. Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! „Pan jest moim pasterzem”, „Jonasz i wieloryb” i inne…
Dlaczego interwencja fizyczna? Bo nikt o tym nie mówi. Bo nie przygotowuje się komplementarnie przyszłej kadry placówek dla nieletnich. Bo nie mówi się o tym, a pracownicy zmuszeni są stosować środki przymusu. Bo nie opracowano standardów wprowadzania interwencji fizycznej w sposób bezpieczny dla wszystkich. Bo potrzeby są duże i by pełnić profesjonalnie swoją rolę w placówce, należy otrzymać narzędzia do tego. Wiedza i umiejętności czekają na wyciągnięcie ręki.
Poradnik napisany przez PRAKTYKA!
Nowa seria wydawnicza - Biblioteka Suicydologiczna - ma wypełnić lukę w dotychczasowym piśmiennictwie dotyczącym profilaktyki zamiarów samobójczych. Jej celem jest m.in. analiza procesów motywacyjnych i promocja nowych metod zapobiegających przypadkom dobrowolnej śmieci. Dzięki tej publikacji Czytelnicy będą mogli poznać samobójstwo jako zjawisko indywidualne i społeczne.
Autorzy tomu I są specjalistami z różnych dziedzin nauki, którzy pracują na rzecz rozwiązywania problemów suicydalnych. Reprezentują filozofię, prawo, kryminologię, socjologię, psychologię, pedagogikę i medycynę.
Książka jest skierowana do studentów kierunków psychologii, medycyny, socjologii i pedagogiki, do pracowników naukowych zainteresowanych zagadnieniami suicydologicznymi oraz do pracowników oświaty, służby zdrowia, którzy spotykają się w swojej pracy z takimi problemami.
Patronat: Polskie Towarzystwo Suicydologiczne.
Wy, rodziny, jesteście nadzieją Kościoła i świata! Bóg – Ojciec, Syn i Duch Święty – stworzył ludzkość na swój obraz, aby miała ona udział w Jego miłości, aby była rodziną rodzin i cieszyła się tym pokojem, który tylko On może dać.
Papież Franciszek
Wspólny cel: pełnia miłości Budowanie małżeństwa i rodziny dostarcza ogromnej radości i spełnienia. Stanowi jednak również niemałe wyzwanie, zwłaszcza gdy w zgodzie z własnym sercem chce się je kształtować po chrześcijańsku.
George Augustin przypomina małżonkom i narzeczonym o dwóch szczególnych źródłach, ważnych w codziennym życiu rodzinnym – Biblii oraz adhortacji Amoris laetitia ogłoszonej przez Ojca Świętego Franciszka w 2016 roku. Z obydwu dzieł wybiera najistotniejsze fragmenty i dzieli się swoimi refleksjami na temat przyjaźni i wolności w małżeństwie, harmonijnego życia seksualnego czy dobrego wychowania dzieci. Radzi, co zrobić, żeby dom rodzinny postawić „na skale” – tak aby nie naruszyły go żadne burze i wichry dnia codziennego.
George Augustin SAC (ur. 1955) – profesor teologii fundamentalnej i dogmatyki, założyciel i dyrektor Instytutu Teologii, Ekumenizmu i Duchowości im. Waltera Kaspera w Vallendarze, konsultor Papieskiej Rady ds. Popierania Jedności Chrześcijan. W Wydawnictwie WAM ukazały się jego książki Powołany do radości. Twoje życie w kapłaństwie (2015) oraz Moc miłosierdzia. Źródło duchowego odrodzenia (2020).
Niniejsza publikacja ukazuje praktyczny aspekt wdrożenia tzw. e-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą eksplozję e-learningu mogliśmy zaobserwować podczaspandemii koronawirusa.Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych podczas organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy na własnej skórze poznali ich zalety oraz wady.Jak sprawić, aby wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta?W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, zapewniając autentykację uczestników?Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy oraz obrony prac dyplomowych?Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technicznych i ścisłych. Właśnie na tych kierunkach student musi posiadać umiejętności praktyczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń oraz prowadzonych doświadczeń.Książka zawiera także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu. Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej przez producenta.
Książka zawiera czternaście tekstów, których tematyka ogniskuje się wokół okrągłych rocznic wydarzeń istotnych dla warszawskiego środowiska pedagogicznego. Poglądy, sytuacje i osoby zaprezentowane w książce ukazują bogactwo idei przenikniętych szeroko rozumianą humanistyczną wrażliwością i humanistyczną wizją rozwoju.Tytułowe alternatywy oznaczają różnorodność, pluralizm i otwartość, humanizm zaś jest związany z prymatem służby człowiekowi i działaniami podmiotowymi. Podjęta dyskusja nad humanistycznymi alternatywami stanowi przyczynek do eksponowania pozaekonomicznych czynników rozwoju, inspirowania niekonwencjonalnych potrzeb poznawczych, humanistycznej wrażliwości i kreatywności ludzi zdolnych do budowania wspólnotowego świata bez przemocy, w duchu wewnętrznego pokoju.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca Moshego Feldenkraisa największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w małpowaniu kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
Clearly, wherever myth forms part of an educational syllabus, value judgements have been made by those who chose the texts, with regard to content, approach, usage, emphases, purpose and many other elements. [...] the present volume examines the reception of such myth within formal education in the twentieth and twenty-first centuries […]. It focuses for the most part on school education, but with forays into post-high school where relevant, and includes a wide geographical and chronological range. With regard to the latter limitations, the general emphasis is on modern day, and the current situation, but as a result of individual historical circumstances in each example.
Lisa Maurice
Editor of the Volume
This is a task of paramount importance, as educational processes have a lasting influence on us – all the more so as we are exposed to them already in childhood, when the capacity for critical thinking is being formed by none other than school curricula shaped and developed in specific circumstances. This volume makes us aware of these complex processes, their implications, and the opportunities they create for the future of Classical Antiquity.
Katarzyna Marciniak
Editor of the Series
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?