Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Eksperyment Nowej Edukacji to inicjatywa mająca na celu wprowadzenie reformy szkolnictwa w Chinach. Polega ona na realizacji programu nauczania według zasad, które dopiero mają być wprowadzone, dokładnie w jednej, eksperymentalnej szkole. Jeżeli proces ewaluacji osiągnięć uczniów i nauczycieli tej jednostki przyniesie pożądane rezultaty, wówczas zmiany w niej wprowadzone zostają rozszerzone na pozostałe placówki. Wydawnictwo Adam Marszałek wraz z China Renmin University Press prezentują książkę autora opisywanej inicjatywy, w której nie tylko omawiane są założenia reformy i przebieg tytułowego eksperymentu, ale też odkryte zostają niuanse praktycznego funkcjonowania chińskiego systemu politycznego.
Niewinny? Bzdura! Klaps zawsze jest winny.Nikt nie może przewidzieć wszystkich jego konsekwencji.Nie wdajemy się w polemikę czy klaps to bicie, przemoc, czy metoda wychowawcza. Chcemy pokazać, że pułapki mogą czyhać tam, gdzie nikt się ich nie spodziewa.Przedstawiamy wstrząsającą historię dziewczynki, dla której klapsy, wymierzane przez ojca, stały się fetyszem towarzyszącym jej w dorosłym życiu; ukształtowały jej tożsamość seksualną i wpłynęły na postrzeganie samej siebie..Ta książka to ważny głos w sporze o bicie dzieci. Autorka mówi nie róbcie tego dzieciom, klapsy są dla dorosłych i ma rację.Anna Golus, inicjatorka kampanii Kocham. Nie daję klapsów""Ta książka pozwoli czytelnikowi zrozumieć, jakie odległe konsekwencje na życie dorosłej kobiety wywiera doświadczanie w dzieciństwie przemocy usankcjonowanej przykrywką dobrego wychowania.dr n. med. Andrzej Depko, Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny SeksualnejMoim zdaniem już najwyższa pora, by to oprawcy zaczęli czuć wstyd, a nie ofiary. Ta książka jest krokiem właśnie w tę stronę.Kamil Nowak, Blog OjciecTo ostrzeżenie dla rodziców - przemoc niszczy dziecięcą psychikę, zwłaszcza jeśli jest to przemoc seksualna. A klaps nie jest niewinny.Jadwiga Samolińska, psycholożka, psychoterapeutkaKsiążka ta wypełnia ogromną lukę na polskim rynku wydawniczym, obalając wciąż żywe tabu w dziedzinie relacji, przemocy fizycznej, psychicznej i seksualnej, rozwoju psychoseksualnego dziecka oraz jego integralności. Według mnie, to lektura obowiązkowa.Magdalena Widłak-Langer, psycholożkaPo przeczytaniu tej relacji, żaden troszczący się o dobro dziecka rodzic nie wymierzy mu więcej klapsa, ani w pupę, ani gdzie indziej.Anna Jachim, coach rodzinny i autorka bloga Wychowanietoprzygoda.plJedna z najważniejszych książek tego roku ukazująca, jak bicie w pośladki może kształtować seksualność naszych dzieci.Diana Nowek, Institute of Nonverbal CommunicationO AUTORCE:Laura Priestess to pseudonim. Autorka nie chce zdradzać swojej tożsamości, co nie znaczy, że jest osobą anonimową. Jest twoją matką, sąsiadką, koleżanką, córką Może być każdą kobietą mijaną codziennie na ulicy. Jednak ani w jej oczach, ani w jej uśmiechu nie dostrzeżesz nawet cienia traum, które nosi głęboko w sobie.Napisałam tę książkę nie tylko dla innych, ale też dla samej siebie. Jednak te dwa cele ściśle łączą się ze sobą. Powinnam mówić, mówić bardzo głośno, tak żeby mój głos przebił się przez tłum. Po to, by ochronić inne osoby, by pomóc tym, które doznały tego samego zła i potrzebują wsparcia.
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózgciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji.Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej.Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology - INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP).Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Z pomocą misia API Wasze dzieci zaczną poprawnie mówić! Jeśli jeszcze nie znacie misia API, to koniecznie zajrzyjcie do tej książki! API to najlepszy przyjaciel każdego dziecka, wesoły, pluszowy urwisek, który przeżywa liczne przygody ze swoimi przyjaciółmi. Towarzysząc dziecku przy każdej bajce, pomoże wytrenować narządy artykulacyjne, wyćwiczyć wszystkie głoski tak, że w szybkim czasie mowa dziecka stanie się poprawna. W tej części książki miś API jest trochę starszy, książka zawiera bajki dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Starszaki mogą doskonale wyćwiczyć konkretne głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, tak by żadne słówko nie stanowiło już problemu. W środku znajduje się mnóstwo ćwiczeń, zadań i propozycji dodatkowych aktywności, które pomogą dziecku opanować daną głoskę lub poprawić wymowę. Dodatkowo autorki podpowiadają, kiedy warto wybrać się do specjalisty. Bajki logopedyczne sprawdzą się w domu, w gabinecie logopedycznym, w przedszkolu.
Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej.Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak:zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania, efekty i ewaluacja procesu zarządzania przez wartości;planowanie rozwoju szkoły, tj.: podstawy zarządzania strategicznego dla potrzeb rozwoju organizacji szkolnej, znaczenie otoczenia dla rozwoju organizacji szkolnej, wizja, misja szkoły w oparciu o wartości, analiza strategiczna przesłanki stosowania i studia przypadku, strategia rozwoju szkoły;zarządzanie zmianą w skali mikro i makro, tj.: planowanie zmian oraz etapy ich wprowadzania, zagrożenia w procesie wdrażania zmian, działania instytucjonalne w zarządzaniu zmianą systemu oświaty;zarządzanie zmianą a jakość pracy szkoły, tj.: propozycje zmiany organizacji szkolnej z zewnątrz i wewnątrz, pracownicy szkoły w obliczu zmian, opór wobec proponowanych zmian w szkole, ciągłość procesu zmian w dążeniu do najwyższej jakości pracy szkoły.Adresaci:Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, uczelni kształcących nauczycieli oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli i kadry kierowniczej. Może zainteresować również pracowników działów kadr w związku z planowaniem budżetu i wykorzystaniem środków na płace.
Dzieci i młodzież chętnie angażują się we wszelkie przedstawienia. Odkrywają dzięki nim swoje możliwości i zdolności, ale też nabierają przekonania, że warto szerzyć chrześcijańską kulturę życia, którą kształtują ewangeliczne wartości. Ponadto różnorakie formy teatralne ubogacają i dynamizują życie parafialne oraz jednoczą członków wspólnoty parafialnej.
Wspólnota „Koinonia św. Pawła” w Kielcach od lat pracuje w tym zakresie z młodymi ludźmi. Powstało wiele scenariuszy, które zebrane zostały w tej książce. Mogą one być wykorzystane zarówno w parafiach, jak też w szkołach, czy w różnego typu świetlicach.
Żywimy nadzieję, że okażą się pomocne i przydatne wszystkim tym, którzy zechcieli nabyć niniejszą pozycję.
Książka zawiera scenariusze zarówno dla dzieci jak i młodzieży na różne okresy roku liturgicznego oraz wybrane okazje, dla wielu grup odbiorców.
Jak tatuje Krystian Hanke – autor audycji „Projekt Tata” Nie jestem najlepszym ojcem na świecie – pisze Krystian Hanke. I ta odwaga przyznania się do niedoskonałości, chwilowej bezradności, ciągłej nauki, odklejenia, czyni z jego książki niezwykłą lekturę. Ni to poradnik, ni dziennik – fascynującej, czasem żmudnej, pełnej niebezpieczeństw, smutków i ekscytacji, upadków i wzlotów – podróży przez życie w towarzystwie dziś już dziesięcioletniego Tośka, sześcioletniej Alicji i Jej – mamy, partnerki, przyjaciółki, żony. Podróży, której ramy wyznaczają dwa koncerty Pearl Jam, pierwszy odwołany przez poród Antka, drugi przez pandemię. Zapis rodzących się wątpliwości i pytań, które spędzają sen z powiek niejednemu świadomemu ojcu. Dochodzenia do rozwiązań, może nie zawsze idealnych, ale w danej sytuacji najlepszych. Radzenia sobie z porażkami i wyciągania z nich nauki. Pozbawiona patosu, pełna humoru, niezwykle prawdziwa relacja z codziennych – w czasach spokoju i czasach zarazy – trudów „tatowania”, z którymi mierzy się autor i prowadzący radiowego cyklu „Projekt Tata”. „Tatowanie”. Podoba mi się to słowo, bo zdejmuje patos z „ojcostwa”. Pozwala być tatą i przypomina mi, że nie ma takich, którzy się nie mylą, więc kochaj i działaj. Przekazuj wiedzę, respektuj wolność. Bądź dla swoich dzieci tak dobry, żeby nigdy nie usunęły cię z grona znajomych na fejsie. Krystian Hanke – niedoszły: fryzjer, kierowca autobusu, piłkarz, komentator sportowy, pianista, rock'n'rollowiec i ilustrator. Doszły: prawnik (z wykształcenia), dziennikarz (z zawodu), tata (z doświadczenia) i pisarz (na co dowodem jest Tatowanie). Pomysłodawca facebookowych „Odklejek”. Autor i prowadzący cieszącego się od lat olbrzymią popularnością cyklu „Projekt Tata”, emitowanego na antenie radiowej Trójki.
„Wygląda to tak, jakby było mi trudniej przystosować się do rodzicielstwa niż moim przyjaciołom i krewnym, którzy nie są wysoko wrażliwi. Mam potrzebę dużo większej introspekcji całego tego doświadczenia.”
„Chyba najprościej można o tej sytuacji powiedzieć tyle, że wszystkiego jest za dużo.”
„Wciąż borykam się z potrzebą uszanowania moich własnych potrzeb jako osoby wysoko wrażliwej przy jednoczesnym speł¬nianiu ambicji zawodowych oraz pragnieniu, by być zaangażo¬wanym, kochającym rodzicem. Składam sobie wiele obietnic, by bardziej dbać o siebie, ale ich nie spełniam.”
Jak wysoka wrażliwość wpływa na to, jakimi rodzicami jesteśmy? Czy dzięki niej stajemy się coraz lepsi, czy może wręcz przeciwnie? W końcu wychowywanie dzieci to dla wysoko wrażliwych nieustanne bombardowanie bodźcami, ciągła nadmierna stymulacja, a także niekończące się wyzwania i zmiany. To zajęcie, które, jak napisała jedna z wysoko wrażliwych matek, „nigdy się nie kończy”. Elaine N. Aron, psycholożka specjalizująca się w wysokiej wrażliwości, a także sama będąca WWO, radzi w swojej kolejnej książce, jak dbać o własne granice i jednocześnie okazywać wsparcie dziecku. Podpowiada, w jaki sposób wysoko wrażliwi rodzice mogą unikać przeciążenia bodźcami oraz jak mają się regenerować po stresujących doświadczeniach.
Bądź dobrym rodzicem, nawet gdy świat cię przytłacza!
„I ty, i twoje dziecko macie szczęście. Jako osoba wysoko wrażliwa możesz być nie tylko dobrym, ale wręcz fantastycznym rodzicem”
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 5 znajdują się rozdziały:CzynnościGry i zabawy usprawniające umysł
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 4 znajdują się rozdziały:Dom i otoczenieSklepy, zakupy, produkty
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 3 znajdują się rozdziały:LiczbyZdrowieUbrania
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 2 znajdują się rozdziały:Pory rokuPory dniaGodzinyKolory
Kolejna książka autora bestsellera Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens.Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się mózg dziecka? Od czego zależy motywacja wewnętrzna? Jak tworzyć dzieciom warunki do uczenia się? Jak rozwijać potencjał waszych dzieci? Jak przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się w szkole i w domu? Jak uczyć dzieci szczęścia? Co ma wspólnego miłość bezwarunkowa z edukacją? I w końcu dlaczego i jak rodzice mogą zmieniać edukację swoich dzieci?Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować.
"Książka prof. W. Pomykało jest zainteresowania tematem, który już dziś i w nadchodzących dziesięcioleciach odegra dominującą rolę. Tym tematem jest miejsce człowieka w naszej ziemskiej rzeczywistości w najbliższych dziesięcioleciach na wszystkich kontynentach. Przełamanie braku zainteresowania tą wschodzącą problematyką, zarówno filozoficzną jak i pedagogiczną, od rozwiązania której tak bardzo zależy los wszystkich i każdego z osobna, daleka droga. (...) Książka ta raczej otwiera cykl publikacji, które powinny podejmować tę złożoną problematykę, niż podsumowuje bogatą literaturę na temat przejścia z epoki elektryczności do epoki sztucznej inteligencji".
Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Opary
"Wojciech Pomykało pragnie odrodzić humanizm w relacjach międzyludzkich, czego nie gwarantują wystarczająco tzw. prawa człowieka. Odkrywcze jest ustalenie przez prof. Pomykało przedmiotu badań pedagogiki w XXI wieku. Należy podkreślić, że prof. Pomykało podejmuje (...) wiele nieporuszanych dotąd w literaturze naukowej problemów, a są one istotne dla pedagogiki. O wyjątkowej aktualności tej pracy świadczy zawarta w niej analiza zagrożeń płynących z epidemii wywołanej koronawirusem. Przewidywane przez Autora w związku z tym zmiany w świecie powinny także być brane pod uwagę przez pedagogów. W konsekwencji szczególnym zadaniem staję się opracowanie nowych podręczników z zakresu pedagogiki".
Z recenzji prof. zw. dr hab. Marii Szyszkowskiej
Znaczący i potrzebny wkład w wiedzę o wczesnym dzieciństwie książka pełna życiowych przykładów, obfitująca w rozsądne uwagi oparte na doświadczeniu, praktyczna i przydatna. [...] Lektura obowiązkowa dla przyszłych rodziców, opiekunów i niań.Virginia McHugh Goodwin,dyrektor wykonawcza Association Montessori International, USARodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia?Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci.Paula Polk Lillard i jej córka Lynn Lillard Jessen są założycielkami szkoły Forest Bluff w Lake Bluff w stanie Illinois (USA) szkoły Montessori, do której uczęszczają dzieci aż do klasy ósmej. Paula jest dyrektorką szkoły. Ponadto razem z Lynn prowadzą warsztaty dla rodziców, w ramach których mogą oni zapoznać się z metodą Montessori dla dzieci w wieku do trzech lat.
Niniejsza publikacja stanowi zbiór zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszych. Celem jej jest dostarczenie dzieciom i rodzicom przede wszystkim dobrej zabawy. Książka pozwala również w sposób kreatywny wspierać rozwój dziecka.
Obraz w życiu osoby niewidomej Obraz w kierowaniu zespołami ludzkimi Obraz w edukacjiTrudno nie zauważyć wiodącej roli obrazu w dzisiejszym świecie. Współczesna kultura ma wyraźnie audiowizualny charakter. Obraz towarzyszy człowiekowi od urodzenia i staje się wraz z dorastaniem coraz bardziej potrzebny. Największy wpływ na rozwój wizualności mają współczesne media, głównie telewizja, internet i media mobilne. Do czasu powstania nowych mediów wytwarzanie i dystrybucja obrazów nie było tak dostępne, jak w dobie mediów cyfrowych. [] Celem podjęcia przez autorów książki tej tematyki było zwrócenie uwagi na palące niedostatki edukacyjne w zakresie analizowania znaczenia obrazów przy jednoczesnym masowym ich wykorzystywaniu we wszystkich obszarach życia. Audiowizualny charakter współczesnej kultury oraz rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych sytuuje komunikacyjny charakter wizualności co najmniej na równi z tekstem pisanym i mówionym.prof. Grażyna Penkowska
Potrzeba naukowego spojrzenia na bezdomność w perspektywie pomocy społecznej w Polsce jest tym bardziej uzasadniona, iż dyskusja publiczna jest niewystarczająca w kręgach polityków, w środkach społecznego przekazu, w duszpasterstwie, w działaniach podejmowanych przez trzeci sektor czy w końcu w środowisku osób pracujących w obszarze pracy socjalnej. Publikacja adresowana jest do wszystkich wymienionych podmiotów. Zarówno osoby fizyczne, grupy społeczne, jak i instytucje mogą okazać wsparcie społeczne osobom, które doświadczyły bądź doświadczają bezdomności, a tym samym przyczynić się do odwrócenia panującego w społecznościach trendu — stygmatyzacji społecznej. Jest to niewątpliwa wartość studium, na którą wskazuje już sam tytuł. Z recenzji ks. dra hak Jarosława Jęczenia Praca stanowi rodzaj kompendium wiedzy o bezdomności jako problemie naukowym, którego teoretyczne ustalenia i praktyczne dyrektywy znajdują uzasadnione zastosowanie w oddziaływaniach terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Czytelnik znajdzie w niej bogatą charakterystykę bezdomności w przestrzeni rozwijającej się od XIX wieku polityki społecznej. Z recenzji dra hak Tadeusza Sakowicza, prof. UJK
Czytanie to podstawowa metoda nauki słownictwa. Podczas czytania zwracamy uwagę nie tylko na pojedyncze słowa, ale na całe zdania, dzięki czemu uczymy się właściwego użycia konkretnych słówek w odpowiednim kontekście. "Czytam sam" to seria lektur pozwalająca rozwinąć zdolności językowe dziecka, a także przyswoić nowe słownictwo.
Sprawdziany zostały opracowane zgodnie z podstawą programową i stanowią niezastąpioną pomoc przed testami weryfikującymi wiedzę z danego działu.9 sprawdzianówPonad 100 zadańPytania otwarte i zamknięteOdpowiedzi z rozwiązaniamiDziały:Liczby i działaniaWłasności liczb naturalnychUłamki zwykłeFigury geometryczneUłamki dziesiętnePola figurLiczby całkowiteGraniastosłupy
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?