Co zrobić, aby uczeń czytał lektury w sposób uważny i krytyczny? Aby potrafił selekcjonować, przetwarzać i wykorzystywać informacje z tekstu? Aby uniknął czytania mechanicznego, bez zrozumienia? Z pomocą przychodzą „Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 4–6” oparte na idei myślenia wizualnego.
Publikacja składa się z 57 arkuszy z grafikami ułatwiających proces czytania ze zrozumieniem, analizowania i interpretowania lektur szkolnych omawianych w klasach 4–6. Na kolejnych kartach przedstawione zostały następujące dzieła:
„Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy
„Kajko i Kokosz. Szkoła latania” Janusza Christy
„Mikołajek” René Goscinnego i Jean-Jacques’a (wybór opowiadań)
„Bajki” Ignacego Krasickiego (wybór)
„Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” Clive’a Staplesa Lewisa
„Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnára
„Pani Twardowska” Adama Mickiewicza
„W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza
„Hobbit, czyli tam i z powrotem” Johna Ronalda Reuela Tolkiena
„Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika
„Katarynka” Bolesława Prusa
wybrane mity greckie (mity o powstaniu świata, Prometeuszu, Syzyfie, Demeter i Korze, Dedalu i Ikarze, Heraklesie, Tezeuszu i Ariadnie, Orfeuszu i Eurydyce)
biblijny opis stworzenia świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne („Przypowieść o siewcy”, „Przypowieść o talentach”, „Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych”, „Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie”)
„Kopciuszek” Charlesa Perraulta
„Bajka o rybaku i rybce” Aleksandra Puszkina
wybrane podania i legendy polskie (opowieści o Lechu, Piaście, Kraku i Wandzie).
Karty doskonale sprawdzą się na lekcjach języka polskiego, zajęciach dodatkowych i w domu.
"Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 7-8. Rysunkowe karty pracy" to zestaw 63 arkuszy wspomagających proces czytania ze zrozumieniem utworów literackich omawianych na lekcjach w klasach 7-8. Praca z graficznymi kartami ułatwi uczniom zrozumienie tekstów, usprawni proces uważnego i krytycznego czytania dzieł literackich, pomoże dostrzec związki przyczynowo-skutkowe między wydarzeniami, zrozumieć i odtworzyć relacje między bohaterami, intencje postaci, a także formułować własne sądy na temat osób oraz wydarzeń.Materiały można wykorzystać do pracy na lekcji, w domu i na zajęciach dodatkowych. Doskonale sprawdzą się podczas pracy z uczniem z dysfunkcjami. Uniwersalność kart sprawia, że mogą być one wykorzystywane w toku różnorodnych oddziaływań edukacyjnych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych.- Charles Dickens, Opowieść wigilijna- Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec- Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśnii trenów, w tym trenyI, V, VII i VIII- Aleksander Fredro, Zemsta- Antoine de Saint-Exupry, Mały Książę- Ignacy Krasicki, Żona modna- Henryk Sienkiewicz, Quo vadis- Henryk Sienkiewicz, Latarnik- Juliusz Słowacki, Balladyna- Adam Mickiewicz, Reduta Ordona- Adam Mickiewicz, Śmierć Pułkownika- Adam Mickiewicz, Świtezianka- Adam Mickiewicz, Dziady (część II)- Adam Mickiewicz, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie- Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (całość)- Stefan Żeromski, Syzyfowe prace- Sławomir Mrożek, Artysta- Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze
Co zrobić, aby uczeń czytał lektury w sposób uważny i krytyczny? Aby potrafił selekcjonować, przetwarzać i wykorzystywać informacje z tekstu? Aby uniknął czytania mechanicznego, bez zrozumienia? Z pomocą przychodzą Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 46 oparte na idei myślenia wizualnego.Publikacja składa się z 57 arkuszy z grafikami ułatwiających proces czytania ze zrozumieniem, analizowania i interpretowania lektur szkolnych omawianych w klasach 46. Sprawdzi się na lekcjach języka polskiego, zajęciach dodatkowych i w domu.Punkt wyjścia do rozmowy o lekturze, pomoc do redagowania tekstów, alternatywa dla kartkówki wachlarz możliwości zastosowania kart jest szeroki. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?