Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka przeznaczona jest dla uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej „Pierwszoteścik” to znakomity wstęp do systemu sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych obowiązujących na kolejnych etapach edukacji i zawiera testy o tematyce polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej. Testy opracowano w oparciu o "Podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych". Każdy z nich sprawdza inny zakres opanowanych umiejętności. Testy składają się przede wszystkim z zadań zamkniętych, w których dziecko wybiera jedną poprawną odpowiedź spośród podanych, oraz z ciekawych ćwiczeń przypominających zabawę..
Książka przeznaczona jest dla uczniów trzecich klas szkoły podstawowej „Trzecioteścik” to znakomity wstęp do systemu sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych obowiązujących na kolejnych etapach edukacji i zawiera testy o tematyce polonistycznej, matematycznej, historycznej i przyrodniczej. Testy opracowano w oparciu o "Podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych". Każdy z nich sprawdza inny zakres opanowanych umiejętności. Testy składają się z zadań zamkniętych, w których dziecko wybiera jedną poprawną odpowiedź spośród trzech podanych, oraz zadań otwartych, wymagających samodzielnego formułowania odpowiedzi.
Jak wychowywać dzieci, żeby cieszyły się życiem, miały satysfakcjonujące relacje z innymi, dobrze sobie radziły i osiągały sukcesy? To pytanie zadają sobie rodzice, opiekunowie i wychowawcy od dawna. Dzieci należy mądrze wspierać, kochać, ale też stawiać im granice. Jak to robić? Maria Molicka – autorka popularnych i cenionych bajek terapeutycznych, doktor psychologii klinicznej i doświadczona terapeutka – podsuwa w tej książce wiele ciekawych rozwiązań, korzystając z własnego doświadczenia i bogatej literatury przedmiotu.
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej. „Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka”. dr Krzysztof Szamburski psycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej „Niezwykle cenne jest w tej publikacji zebranie najnowszej wiedzy teoretycznej z zakresu różnych nauk i połączenie jej z propozycjami praktycznych oddziaływań. Autorki wnikliwie scharakteryzowały wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na karmienie i wybiórcze jedzenie oraz na rozwój mowy dziecka w ścisłym powiązaniu z fizjologicznymi, motorycznymi i behawioralnymi uwarunkowaniami. Książka może pomóc w odkryciu i zrozumieniu procesów, które leżą u podłoża złożonych problemów z jedzeniem i mówieniem, postawić właściwą diagnozę i zaplanować skuteczną terapię. Jest napisana językiem odpowiednim zarówno dla specjalistów, jak i nauczycieli czy rodziców”. Ewa Rycombel neurologopeda, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju, terapeutka treningu słuchowego Neuroflow
Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych.- z recenzji prof. dr hab. Krystyny Marzec-Holki
W czasach, gdy wielu chłopców przeżywa kryzys, bardzo potrzebujemy przewodnika, aby pomóc im wyrosnąć na silnych i empatycznych mężczyzn.Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być twardzi i męscy, mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie. Reichert oferuje czytelnikom wskazówki krok po kroku, jak to zrobić:Słuchanie i obserwowanie bez osądu, aby chłopcy wiedzieli, że są słyszani.Pomaganie im w tworzeniu silnych więzi z nauczycielami, trenerami i innymi wzorami do naśladowania.Zachęcanie ich do mówienia o swoich uczuciach na temat płci przeciwnej i podkreślanie znaczenia szacunku wobec kobiet.Przy wsparciu psychologii i neuronauki książka pomoże rodzicom i opiekunom zbudować dla ich synów dzieciństwo, które pozwoli im wyrosnąć na pewnych siebie, zdolnych i życzliwych mężczyzn.
"Nadwydajne dzieci potrzebują przede wszystkim tego, aby dorosły poświęcił czas na wyjaśnienie im, kim są, jak funkcjonują i na czym polega ich odmienność. Takie odkrycie czyni cuda. Za każdym razem, kiedy się za to zabieram, rodzice odkrywają, że w ich dziecku dokonała się przemiana".
Zapewne masz świadomość, że jeśli dotyczy cię problem nadwydajności mentalnej, to twoje dziecko również może nosić w sobie tę cechę. Pamiętasz, ile cierpień przysporzyło ci bycie niezrozumianym przez otoczenie? Nie chcesz przecież, żeby twoja pociecha doświadczyła problemów, którym być może przyszło ci stawiać czoła w dzieciństwie. Rany zadane nadwydajnemu mentalnie dziecku goją się często latami...
Być może dostrzegasz, że twoje dziecko wyróżnia się spośród rówieśników. Czy ma problem z zawieraniem nowych znajomości? Czy zdarza się, że na zwykłe sytuacje reaguje zbyt emocjonalnie? Czy doświadcza w szkole przykrości ze strony kolegów? Nauczyciele mówią, że jest „problematyczne” i „przewrażliwione”? Jeśli oprócz tego odznacza się szczególną wrażliwością, z którą trudno jest ci sobie poradzić, koniecznie przeczytaj tę książkę
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą nadwydajną mentalnie, czy też nie – jeśli szukasz pomocy w kwestii swojego „problematycznego” dziecka, dobrze trafiłeś! Christel Petitcollin, psychoterapeutka i autorka bestsellerowych książek doskonale poznała nadwydajnych mentalnie i wie, jak z posiadania tej szczególnej cechy czerpać ogromną siłę. Dzięki tej książce dowiesz się, jak wychowywać swoje dziecko, dając mu jednocześnie poczucie, że dzięki swojej wrażliwości jest naprawdę wyjątkowe.
Kaligrafia małych liter i cyfr dla prawo- i leworęcznych to pierwsza część zestawu ćwiczeń graficznych.- Niezbędna do nauki pisania- Służy dziecku od zerówki do końca trzeciej klasy- Przeznaczona dla uczniów prawo- i leworęcznych- Szczególnie przydatna dla dzieci dyslektycznych- Pomaga poznać i utrwalić wzory liter i cyfr
Książka zawiera rozważania teoretyczne na temat rysunku oraz opisy realizacji ćwiczeń, które są przeznaczone dla dzieci, młodzieży i dorosłych i realizowane były na przestrzeni kilku lat w różnych miejscach. Są uzupełnione fotografiami pozwalającymi na dokładne ich zrozumienie. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, metodyków terapeutów i studentów.
Bohaterów Turbulencji łączą podróże międzynarodowe i międzykontynentalne: nie znają się nawzajem, ale wszyscy spotykają się w samolotach. To powieść układanka, której kompozycja, rozpoznawalna po przeczytaniu kilku rozdziałów, wciąga bez reszty. Jak potoczą się dalsze losy postaci napotkanych przez czytelnika tylko na chwilę? Czy będą dalej żyły w naszej wyobraźni? Ta opowieść o globalizacji, przyjaźni i miłości mocno zapada w pamięć.
Prezentowane karty pracy składają się z działów: 1. Budowanie własnej tożsamości. 2. Jedzenie. 3. Ubieranie się. 4. Higiena osobista. 5. Potrzeby fizjologiczne. 6. Sygnalizowanie samopoczucia. Materiały są zgodne z postawą programową i nawiązują do publikacji: A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017.
Uczę się samodzielności. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, cz. 2: „Uspołecznienie” Prezentowane karty pracy składają się z działów: 1. Ja – członek rodziny: a) Moja rodzina, b) Moje miejsce zamieszkania. 2. Ja – uczeń: a) Moja szkoła. 3. Ja – członek społeczności lokalnej. 4. Ja – członek społeczeństwa. 5. Moje zdrowie. 6. Ja w chorobie. 7. Ja jako konsument. 8. Ja w bezpiecznym świecie. 9. Ja w świecie kultury. 10. Mój czas wolny. Materiały są zgodne z postawą programową i nawiązują do publikacji: A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017.
Profesor Bronisław Jastrzębski aktywny jest wszędzie tam , gdzie się pojawi, zwłaszcza jeśli występują problemy. To człowiek odważny i bezkompromisowy, jakby szermierz w publikacjach naukowych i publicystyce, bezwzględny w krytyce np. nieprawości, nieuczciwości, zbędnej biurokracji w organizacjach państwowych i samorządowych oraz w zasadach funkcjonowania państwa, w walce o sposób widzenia prawdy, ryzykując nawet tzw. wilczym biletem i blokadami politycznymi w działalności naukowej i publicystycznej.(Z wypowiedzi prof. zw. dr. hab. Andrzeja Sylwestrzaka)
Już słychać radosne podskoki, już śmiech jak echo się niesie. Ktoś ciągle chce umieć więcej! Barwna i urocza książeczka w przyjazny sposób zachęci do ćwiczeń, pokaże cyferki i wprawi rączkę do pięknego, poprawnego pisania. Wesołe kolorowanki i proste działania na obrazkach zaś staną się wspaniałą atrakcją i miłą rozgrzewką.
Już słychać radosne podskoki, już śmiech jak echo się niesie. Ktoś ciągle chce umieć więcej! Barwna i urocza książeczka w przyjazny sposób zachęci do ćwiczeń, pokaże literki i wprawi rączkę do pięknego, poprawnego pisania. Wesołe rysunki i kolorowanki zaś staną się wspaniałą atrakcją i miłą rozgrzewką.
Już słychać radosne podskoki, już śmiech jak echo się niesie. Ktoś ciągle chce umieć więcej! Barwna i urocza książeczka w przyjazny sposób zachęci do ćwiczeń i wprawi rączkę do pięknego, poprawnego pisania. Wesołe rysunki i wzorkowo-obrazkowe zabawy zaś staną się wspaniałą atrakcją i miłą rozgrzewką.
Już słychać radosne podskoki, już śmiech jak echo się niesie. Ktoś ciągle chce umieć więcej! Barwna i urocza książeczka w przyjazny sposób zachęci do ćwiczeń i wprawi rączkę do pięknego, poprawnego pisania. Wesołe rysunki i szlaczkowo-obrazkowe zabawy zaś staną się wspaniałą atrakcją i miłą rozgrzewką.
Niezwykle ważna propozycja dla pracowników placówek oświatowych, zwłaszcza nauczycieli i pedagogów, w sytuacji kryzysu spowodowanego śmiercią członka społeczności szkolnej lub osoby bliskiej któremuś z uczniów. Jej autorka od wielu lat pracuje jako psycholog w gdańskim Hospicjum im. ks. E. Dutkiewicza SAC, a kilka lat temu współtworzyła ogólnopolski program wsparcia psychoedukacyjnego dzieci i młodzieży w żałobie Tumbo Pomaga, którego do dzisiaj jest merytoryczną koordynatorką.Na zasadniczą część książki składają się rzetelny obraz przebiegu żałoby u dzieci i nastolatków oraz prezentacja wachlarza działań pomocowych ze strony szkoły, by proces ten nie nabrał cech patologicznych. Przykłady konkretnych realizacji (scenariusze lekcji, warsztatów, wydarzeń charytatywnych) stanowić mogą cenną wskazówkę dla wymienionych w tytule czytelników, a wyraźne osadzenie w kontekście ruchu paliatywno-hospicyjnego i dokonań Fundacji Hospicyjnej okazać się pomocne w zrozumieniu źródeł wsparcia osieroconych dzieci w Polsce.Refleksyjność pedagogów wpływa na lepsze radzenie sobie z kryzysem po stracie i zmniejszenie liczby uczniów mierzących się z powikłaną żałobą. Wypracowany model współpracy ze szkołami, zaprezentowane w książce narzędzia edukacyjne oraz ten przewodnik-podręcznik poświęcony żałobie w szkole stanowią dobry punkt wyjścia do rozwijania modelu opieki nad osieroconymi uczniami w całym kraju. Skoro w Gdańsku w latach 20142019 udały się systemowe działania z udziałem władz miasta i nauczycieli, a materiały edukacyjne przyniosły korzyści lokalnej społeczności, z pewnością warto sięgnąć po tę publikację. () To ważna i potrzebna lektura dla nauczycieli oraz studentów pedagogiki i nauk społecznych, ale także dla wszystkich, którzy nie chcą pozostawić w samotności cierpiących dzieci i młodzieży.Z recenzji ks. dr. hab. Piotra Krakowiaka, prof. UMK w ToruniuKsiążka Dziecko i nastolatek w żałobie. Rola nauczycieli i pedagogów została wydana w ramach serii Biblioteka Tumbo Pomaga Fundacji Hospicyjnej, którą tworzą zarówno pozycje dla osieroconych dzieci, jak i dla wspierającego je otoczenia.
Na nudę, odpoczynek i dobrą zabawę .Książki z serii ""Mądry maluch"" sprawdzą się w każdej sytuacji. Każda z publikacji zawiera grubo ponad 100 łamigłówek, zagadek i zadań, przy których trzeba ruszyć głową. Seria ""Mądry maluch"" stanowi doskonałe wsparcie procesu edukacji przedszkolaka. Obszerny zbiór ciekawych zadań o różnym poziomie trudności kształtuje wiadomości i umiejętności poznawcze oraz uczy radzenia sobie z trudnościami. To prawdziwa szkoła logicznego myślenia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?