Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Drama procesualna jest metodą, którą można zastosować w różnych grupach wiekowych, ale jest szczególnie przydatna w pracy z dziećmi, ponieważ dzieci łatwo identyfikują się z rolą, ich myślenie oparte jest na operacjach konkretnych (Piaget & Inhelder, 1999), jeszcze nieabstrakcyjne, więc trudniej jest im pracować dramą opartą na technikach. W dramie dziecięcej najpierw jest działanie, a później jego analiza. Kiedy dziecko dostaje rolę, już w momencie jej otrzymania jest fikcyjną postacią, i co więcej już od tej chwili zaczyna poruszać się i wydawać dźwięki charakterystyczne dla niej. Dziecko całe jest w roli od chwili jej przybrania, a dopiero po czasie może nastąpić analiza działań, werbalizacja przeżyć, uogólnianie i budowanie pojęć.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to część teoretyczna, mówiąca o dramie procesualnej jako jednej z odmian dramy. W tej części omówiona została drama jako metoda edukacyjna, jej możliwości i uwarunkowania, ale przede wszystkim drama procesualna, jej elementy, metody ewaluacji oraz związek z zabawą tematyczną. Ważną część stanowi tutaj omówienie strategii dramowych, specyficznych dla tej odmiany dramy. Druga część publikacji prezentuje zastosowanie dramy procesualnej w praktyce. Zawiera scenariusze zajęć dramowych oraz planer, tj. narzędzie do jej planowania.
Obie części stanowią spójną całość – scenariusze zajęć są podstawą, do której odniesienia znajdują się w części teoretycznej. Dzięki temu czytelnik może odnaleźć omawiany w scenariuszu element w kontekście całych zajęć dramowych.
Nowoczesny przewodnik po świecie dobrych manier!Co robić, jeśli ktoś dmucha ci dymem papierosowym prosto w twarz? Bardzo głośno rozmawia przez telefon w miejscu publicznym? Postawił torbę na siedzeniu w autobusie i ani myśli jej ruszyć? Wielu z nas, na ogół miłych i uprzejmych ludzi (którym jednak zdarza się siarczyście zakląć), często traci rozeznanie, jak być kulturalnym człowiekiem i jednocześnie skutecznie radzić sobie z atakami chamskich zachowań.Amy Alkon z wdziękiem prowadzi nas przez zawiłości etykiety i proponuje praktyczny zestaw zasad dobrego zachowania przystających do nowoczesnego stylu życia. Być może babcia próbowała nauczyć cię, którym nożem kroi się rybę, jednak na co dzień bardziej przyda ci się wiedza o tym:- czy wypada oddzwonić, zamiast odpowiedzieć e-mailem (a może to niegrzeczne)?- czy można umieszczać w internecie zdjęcia z rodzinnego spotkania (wszyscy przecież wiedzą, że minęły czasy prywatności)?- ile napiwku wręczyć kelnerowi w restauracji (i czy zostawić coś barmanowi)?- jak uciszyć imprezujących sąsiadów (i nie wyjść przy tym na zrzędę)?Realistyczne rady na realne sytuacje i mnóstwo dobrego humoru!
Książka dostępna w wersji papierowej w wydaniu VIII 2021 i elektronicznej e-book.
Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę.
Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.
Sarang to refleksyjna, uniwersalna powieść drogi, inspirowana realiami azjatyckimi, o pięknym, skomplikowanym mężczyźnie, któremu w ciągu kilku dni świat zawalił się na głowę. Czy poradzi sobie on ze zmianami, jakich się nie spodziewał? Kolejna książka Małgorzaty Mieleckiej o labiryntach ludzkich uczuć i relacji. Na pewno nie tylko dla kobiet.
Książka pozwala znaleźć sposób na udany związek, czyli przepis na miłość, a zarazem pokazuje liczne sytuacje, przez które przeszli kobiety i mężczyźni. Zawiera omówienie wielu różnych związków. Mam nadzieję, że czytelnicy odnajdą w tych historiach fragmenty dla nich ważne, których znajomość okaże się potrzebna. Szczególnie zależało mi na zasygnalizowaniu niektórych istotnych spraw oraz zainspirowaniu czytelnika do osobistych refleksji, które uchronią go przed przeżywaniem własnych trudności.
(). Niniejszą monografię oceniam jednoznacznie pozytywnie. Po pierwsze za oryginalność i aktualność podjętej w niej problematyki dotyczącej uwarunkowań poznawczych w procesie uczenia się uczniów oraz z powodu ukazania istoty linii diagnostyczno - interwencyjnej w pedagogice poznawczej. Po drugie za ukazanie nie tylko teoretycznego, ale też praktycznego aspektu koncepcji stosowania podejścia poznawczego w edukacji, polegającego na wczesnej diagnozie i indywidualnie ukierunkowanej interwencji. Po trzecie jako wartościowe uważam stworzenie nowego obszaru badawczego w zakresie pedagogiki kognitywnejDoc. PhDr. Bibiany Hlebovej, PhD.(z recenzji)
Wspaniała zabawa i nieoceniona pomoc edukacyjno-logopedyczna. Proste historyjki o zwierzętach, które zajadają swoje przysmaki. Coś im się przykleja do zębów, coś kręci w nosie, jak mogą sobie pomóc? Trzeba trenować buzie i języki! Jeśli jesteście ciekawi, co kryje w sobie buzia, jak pracują jej mięśnie, jeśli potrzebujecie profilaktyki logopedycznej ta książka jest właśnie dla Was! O autorce: Anna Skiba jest neurologopedą klinicznym i specjalistką wczesnej opieki logopedycznej. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z wadami wymowy i zaburzeniami komunikacji. Jest popularyzatorką wiedzy o rozwoju dziecka.
Kapitalne zagadki dla bystrzaków (6+) to zeszyt pełen wciągających i podchwytliwych zagadek dla młodszych uczniów. Bystrzaki zmierzą się z różnorodnymi zadaniami, takimi jak łączenie w pary, wyszukiwanie brakujących elementów, liczenie, porównywanie i szeregowanie. Blisko 100 zabaw to kapitalny trening umysłu, zwłaszcza koncentracji, spostrzegawczości i umiejętności myślenia matematyczno-logicznego.
Skuteczny trening spostrzegawczości i myślenia logicznego
Które zwierzęta nie mają pary? Gdzie ukryła się biedronka? Który tort na drugie urodziny ma gwiazdki? Kapitalne zagadki dla bystrzaków (6+) to mnóstwo zabaw obserwacyjnych i logicznych, które wymagają refleksu, bystrego oka i umiejętności myślenia. Dzięki różnorodnym zadaniom graficznym bystrzaki trenują rękę i przygotowują się do nauki pisania, a także kształtują umiejętność czytania i rozumienia poleceń. Sympatyczni bohaterowie zilustrowani przez Kamilę Kozłowską towarzyszą dzieciom w kapitalnej przygodzie w świecie łamigłówek, pobudzając ich ciekawość świata i wyobraźnię.
Odpowiedzi do zadań znajdują się na stronie internetowej Kapitana Nauki.
Rozwój
koncentracja, spostrzegawczość, myślenie logiczne, motoryka mała
W serii również
Kapitalne zagadki dla małych spryciarzy (4+)
Kapitalne zagadki dla spryciarzy (6+)
Kapitalne zagadki dla małych bystrzaków (4+)
Kapitalne łamigłówki dla małych bystrzaków (4+)
Kapitalne łamigłówki dla małych spryciarzy (4+)
Kapitalne łamigłówki dla bystrzaków (6+)
Autorka
Kamila Kozłowska – graficzka i ilustratorka.
Prezentowana książka jest skryptem ćwiczeniowym z dziedziny edukacji społeczno-przyrodniczej dedykowanym studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie. Celem publikacji jest przygotowanie studentów do podejmowania działań w zakresie treści społeczno-przyrodniczych, a w efekcie nabycie umiejętności nauczania przyrody.To wspaniały materiał dydaktyczny do kształcenia studentów oraz świetna pomoc metodyczna i źródło inspiracji w pracy nauczyciela przedszkola i klas I-III szkoły podstawowej. Wykorzystanie ćwiczeń podczas zajęć ze studentami pozwala na łączenie teorii z praktyką, a tym samym na rozwijanie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli oraz inspirowanie ich do podejmowania działań innowacyjnych, nieszablonowych, będących podstawową przesłanką przygotowania i realizacji efektywnego procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Nauka pisania nie musi być nudna! Zeszyt utrwala znajomość liter, uczy samodzielności, przede wszystkim jednak kształci charakter pisma. Stanowi doskonałe wsparcie procesu dydaktycznego.
Sekretny dziennik pracownika do spraw zachowań antyspołecznych,,Jestem pracownikiem do spraw zachowań antyspołecznych. Jeśli się ze mną spotykasz, to znaczy, że coś w twoim życiu poszło nie tak"".Przez dziesięć lat Nick Pettigrew był ,,antyspołecznym"" (ASBO, anti-social behaviour oficer). Funkcja ta - w Wielkiej Brytanii na porządku dziennym - nie ma w Polsce swojego odpowiednika. Zadaniem antyspołecznego jest troska o to, by lokalna społeczność żyła w harmonii i zadowoleniu. Innymi słowy: żeby ludzie przynajmniej nie skakali sobie do gardeł. To trudny kawałek chleba. Wystarczająco trudny, gdy w twoim rewirze nic szczególnego się nie dzieje. Kiedy jednak stają ci na drodze obsesyjni zbieracze, marzące o sławie niedoszłe dżokejki, wyluzowani właściciele melin narkotykowych i skłonni do pieniactwa handlarze bronią, może rozpętać się istny chaos. ,,Antyspołeczny"" to nie tylko błyskotliwa diagnoza współczesnego społeczeństwa. To przede wszystkim niesamowicie zabawna i chwytająca za serce opowieść o pracy z ludźmi, o których większość wolałaby zapomnieć, i o rozwiązywaniu problemów, z którymi mało kto chciałby się mierzyć. Ta książka sprawi, że będziesz się śmiać, płakać i kipieć ze złości... i to czasami naraz, czytając jedno zdanie.
Lena ma pięć lat i uwielbia spędzać każdą chwilę ze swoją rodziną. Jednak gdy nadchodzi pora posiłku, nie umie usiedzieć przy stole i chce, by ją karmiono… Na szczęście dziewczynka szybko przekonuje się, że samodzielne jedzenie to… wielka przygoda! Zajadamy bez mamy to opowieść o tym, jak pomóc dzieciom i rodzicom w tej ważnej sprawie. Prostej historyjce towarzyszą porady specjalistki w dziedzinie rozwoju emocjonalnego. Poruszono w nich takie tematy jak wypracowanie dobrych nawyków i samodzielność przy stole.
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk).
Pierwszy praktyczny przewodnik dla rodziców, którzy mają dośćCzujesz, że tradycyjny model szkoły nie wspiera dzieci w rozwoju tak, jak mógłby i powinien? Twoje dziecko ma dość nadmiaru sprawdzianów i prac domowych, a ty roli jego nadzorcy?W poszukiwaniu szkół, do których chce się chodzić, Maria Hawranek, reporterka i mama, przejechała całą Polskę. W Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Radowie Małym czy Słupi Wielkiej znalazła inspirujące miejsca i ludzi, którzy zarażają entuzjazmem i wcielają w życie inne pomysły na edukację.Sięgają do metod Marii Montessori czy Celestyna Freineta, rezygnują z ocen, prowadzą lekcje w przyrodzie i mają czas, by dbać o relacje. Wszystko po to, by uczniowie mieli szczęśliwe dzieciństwo, ale też odnaleźli się w dorosłym życiu.Oto pierwszy przewodnik, który pokazuje, jak w praktyce wyglądają przyjazne szkoły prywatne, domowe i publiczne. W całej Polsce, dla każdego dziecka.Książka Marii Hawranek tchnie autentyzmem, zaangażowaniem, pasją jej bohaterów, ale i fascynacją samej Autorki. Stwarza przestrzeń wyboru i stanowi realną pomoc dla rodziców, którzy mogą czuć się zdezorientowani, szukając dla swojego dziecka przyjaznej szkoły.BOGUSŁAW ŚLIWERSKI profesor Uniwersytetu Łódzkiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, były przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PANNie ma jednego modelu szkoły, który pasowałby wszystkim dzieciom. Niby to takie oczywiste, a przecież wcale niełatwo jest znaleźć rozwiązanie skrojone na miarę naszych potrzeb. Maria Hawranek ze znawstwem i dociekliwością pokazuje morze możliwości czekających na tych, którzy mają ochotę ruszyć w podróż w poszukiwaniu wymarzonej szkoły.JUSTYNA SUCHECKA dziennikarka, autorka książki Young power! 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie klimat kształtujący oddziaływania rodziców wobec rozwoju seksualnego własnego dziecka. Niepełnosprawność dziecka wprowadza do rodziny wiele różnorodnych stresorów na poziomie indywidualnym i systemowym, co sprawia, że seksualność własnego dziecka staje się tematem bardzo trudnym, wymagającym, a przez to niejednokrotnie zaniedbywanym i negowanym, po prostu zgubionym. Celem podjętych w publikacji rozważań było poszukiwanie kierunków wsparcia dla systemu rodzinnego będącego źródłem niewykorzystanych zasobów dla seksualności dziecka z niepełnosprawnością systemu często potrzebującego zindywidualizowanego wsparcia społecznego.
Teczka pierwszoklasisty na dobry start w szkole! Znajdziesz w niej: książeczkę z naklejkami o bezpieczeństwie w drodze do szkoły, książkę z bajkami, dwustronny plan lekcji oraz szablon z literkami, cyframi i kształtami. Teczki możesz używać cały rok z łatwością pomieści wszystkie prace plastyczne, karty pracy i inne skarby pierwszoklasisty.
Teczka pierwszoklasisty na dobry start w szkole! Znajdziesz w niej: książeczkę z naklejkami o bezpieczeństwie w drodze do szkoły, książkę z bajkami, dwustronny plan lekcji oraz szablon z literkami, cyframi i kształtami. Teczki możesz używać cały rok z łatwością pomieści wszystkie prace plastyczne, karty pracy i inne skarby pierwszoklasisty.
Przedstawiona do recenzji monografia () odwołuje się w swojej warstwie teoretycznej do idei resocjalizacji opartej na faktach, w której znaczącym elementem jest model R-N-R, tworzący ramy racjonalnego postępowania resocjalizacyjnego, zorientowanego na ograniczenie przyszłych zachowań przestępczych.Na podstawie zgromadzonego materiału empirycznego Autor wykazał, że profilowanie skazanych do grup ryzyka przestępczości powrotnej dokonane przez kuratorów z użyciem kryteriów formalnoprawnych istotnie różni się od kwalifikowania dozorowanych dokonanego na podstawie statycznych i dynamicznych czynników ryzyka opartych na indywidualnej predykcji kryminologicznej z wykorzystaniem skali prognostycznej.Autor wykazał, że badani kuratorzy sądowi opowiadają się za wychowawczo-kontrolnym modelem wykonywania dozoru, stwarzającym szansę na reintegrację i readaptację społeczną skazanych. Ponadto wykazał, że badani kuratorzy zawodowi oraz społeczni nie różnią się zasadniczo w zakresie stosowanych form, metod, technik oraz środków pracy z osobami dozorowanymi, co przemawia za utrzymaniem mieszanego systemu kurateli dla dorosłych.Prof. Andrzej Węgliński jest przykładem naukowca, który prowadząc badania nie zapomina o warstwie aksjologicznej prezentuje przekonania prawdziwego pedagoga resocjalizacyjnego, który swoją pracę rozumie jako urzeczywistnianie wartości, przede wszystkim wartości humanistycznych. Przekazywane przez Autora treści są więc istotne nie tylko dla kuratorów sądowych, ale również dla wszystkich zainteresowanych problematyką resocjalizacji i readaptacji społecznej dorosłych przestępców.Chcę jeszcze raz zwrócić uwagę na walory przygotowywanej publikacji, która może być wzorem dla początkujących badaczy, wzorem obrazującym, jak sprawnie łączyć warstwę teoretyczną z warstwą empiryczną i jak otrzymane wyniki badań mogą służyć praktyce.dr hab. Irena Mudrecka, prof. UO(z recenzji wydawniczej)
Trudno sobie wyobrazić świat bez szkoły.A może właśnie to powinniśmy dziś zrobić?Czego uczy nas szkoła? Czy poza tabliczką mnożenia nie wpaja wnas uległości, bierności, posłuszeństwa, rywalizacji i pracy podprzymusem?Wierzymy, że szkoła rozwija w dzieciach zaradność, niwelujenierówności społeczne i przyczynia się do postępu świata. To mit!Jest dokładnie na odwrót! To ona w dużym stopniu sprawia, żeludzie są nieszczęśliwi. To ona prowadzi społeczną selekcję, jużkilkulatków dzieląc na lepszych i słabszych. To ona czyni światcoraz gorszym miejscem do życia i to również przez nią najczęściejzapominamy, kim jesteśmy, przestajemy być sobą.Szkoła jest instytucją stworzoną w konkretnym czasie i dlarealizowania określonych celów. Tyle tylko, że ten czas i celedotyczą XIX wieku - wtedy narodził się system edukacji, w ramachktórego funkcjonują nasze szkoły. Zwłaszcza dziś w dobie naukizdalnej - bardziej niż kiedykolwiek wcześniej - potrzebujemyzupełnie innego myślenia o edukacji i jej roli w naszym życiu,zrozumienia, jak szkoła niszczy ludzi, społeczeństwa i świat.Potrzebujemy też konkretnej wiedzy, by uratować nasze dzieci -zróbmy wszystko, by szkoła nie zabiła w nich kreatywności, głodupoznawania świata i marzeń!
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią.Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?