Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
"Dzieci ekranu" dr. Nicholasa Kardarasa to poruszająca analiza wpływu technologii na dziecięcy mózg. Autor, ekspert w dziedzinie uzależnień, ostrzega przed skutkami nadmiernego korzystania z ekranów - od zaburzeń koncentracji, przez depresję i lęki, aż po zmiany neurologiczne porównywalne z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych. Książka łączy wiedzę naukową z praktycznymi wskazówkami, jak chronić dzieci i wprowadzać je świadomie w świat technologii. To obowiązkowa lektura dla rodziców, wychowawców i wszystkich, którym zależy na zdrowym rozwoju młodego pokolenia. Dr Kardaras, czerpiąc z wieloletniego doświadczenia klinicznego i najnowszych badań, obnaża mechanizmy działania przemysłu technologicznego, który często przedkłada zysk nad dobro dzieci. Dzieci ekranu to nie alarmistyczny manifest, lecz rzeczowy i przystępny przewodnik po zagrożeniach cyfrowego świata - i po sposobach, jak mądrze je ograniczać.
Winda, to pomoc rozwijająca umiejętności językowe w zakresie operowania pojęciami dotyczącymi liczebnika. Liczebnik, to odmienna część mowy, która wskazuje na liczbę, ilość, kolejność. Wykorzystując tę pomoc, dziecko będzie utrwalało liczebniki główne, porządkowe i zbiorowe. Słownictwo wprowadzone będzie poprzez demonstrację elementów i ich manipulację.
Pracując w oparciu o tę pomoc dziecko będzie miało możliwość określania relacji przestrzennych, operowania słownictwem na wyższym poziomie, rozpoznawania i nazywania kolorów, wskazywania i odczytywania cyfr, usprawniania motoryki ręki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.
Pomoc przeznaczona jest do pracy logopedycznej, pedagogicznej, pracy w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I- III. Pojęcia, które zostaną wprowadzone i utrwalone można wykorzystać ucząc języka polskiego jako obcego.
SŁOWNICTWO
- niżej, wyżej - piętro wyżej, piętro niżej
- za wysoko, za nisko - o jedno piętro wyżej, o jedno piętro niżej
- wyżej niż, niżej niż - do góry, na dół
- nad, pod, między, przed, po
- z prawej strony, z lewej strony
LICZEBNIKI
- główne- jeden, dwa, trzy, cztery...
- porządkowe - pierwsze, drugie, trzecie...
Dzieci mogą same rozmieszczać klocki z obrazkami, wywożąc je na odpowiednie piętra, muszą jednak stosować opis językowy.
Wszystkie prezentowane zadania są proponowanymi ćwiczeniami pracy. Ich modyfikacja jest dowolna i należy do twórczego myślenia terapeuty, rodzica.
Każda podróż ma swój początek i kres. Homo viator, jakim jest pedagog w labiryncie życia szkolnego, także kiedyś rozpoczyna swoją zawodową wędrówkę, która zmusza go do wyboru dróg, przekraczania strefy bezpieczeństwa, podejmowania decyzji nie zawsze łatwych i trafnych...Niniejsza publikacja wyrosła z głębokiej potrzeby docenienia pracy pedagogów szkolnych, którzy przy okazji licznych rozmów oraz kolejnych szkoleń i warsztatów czują się wciąż osamotnieni w swoich działaniach, przemęczeni biurokracją, sfrustrowani kolejnymi reformami, bezradni wobec procedur oraz wyczerpani walką z oczekiwaniami i postawami roszczeniowymi.Pedagogów, którzy mimo wszystko podejmują wyzwania, szukają rozwiązań i optymistycznie patrzą w przyszłość.
Co jest dla człowieka wartością nadrzędną? Większość Polaków odpowiada zgodnie: Rodzina. To właśnie w jej kręgu najczęściej poszukujemy szczęścia, ponieważ życie człowieka – w wymiarze emocjonalnym, społecznym i duchowym – kształtuje się przede wszystkim w kontekście relacji rodzinnych.Niniejsza książka odwołuje się do fundamentalnych prawd o naturze człowieka, aby ukazać istotę małżeństwa, macierzyństwa, ojcostwa oraz więzi pomiędzy rodzeństwem. Autor podkreśla znaczenie tradycji, wspólnego świętowania oraz codziennego, świadomego bycia razem. Wskazuje także na konieczność podejmowania wysiłku w budowaniu dobrych relacji, które wymagają nie tylko wiedzy i wrażliwości, lecz także wzajemnego zrozumienia i dobrej woli.Książka zwraca uwagę, że harmonijna rodzina nie jest dziełem przypadku – powstaje dzięki cierpliwości, ustępstwom, zaufaniu i zakorzenieniu w wartościach transcendentnych. Fundamentem tego procesu jest zawierzenie Bogu – Temu, który sam wybrał rodzinę jako miejsce swego objawienia i towarzyszy jej zmaganiom, niezmiennym od tysięcy lat.
100 POMYSŁÓW DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PONADPODSTAWOWYCHWSPOMAGANIE UCZNIÓW Z AUTYZMEMNiniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań
Monografia Optymizm pedagogiczny nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. Nowy wymiar profesjonalizmu zawodowego nauczyciela wpisuje się w nurt prac badawczych ujmujących w optyce naukowej zagadnienie dyspozycji i cech osobowych nauczycielek i nauczycieli, a więc takich prac badawczych, które wykraczają poza twarde kompetencje merytoryczne i metodyczne nauczycieli, zwracając uwagę na rolę tzw. kompetencji miękkich. Autorka czyni kategorię naukową, jaką jest optymizm pedagogiczny, elementem szerzej ujmowanych kompetencji profesjonalnych, słusznie zaznaczając we wstępie, że zagadnienie optymizmu, w tym optymizmu pedagogicznego, w literaturze przedmiotu funkcjonuje jedynie szczątkowo i trudno odnaleźć jego definicję czy chociaż bardziej wnikliwe omówienia. Ta luka stworzyła pewne pole do rozważań i możliwości badań, analiz i interpretacji naukowych.
Fragment recenzji dr hab. Kingi Kuszak, prof. UAM
Publikację opracowano z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać także dzieci rozwijające się prawidłowo, które rozpoczynają naukę pisania.Celem zaproponowanych ćwiczeń jest trening kreślenia wielkich liter drukowanych, których kształt jest najłatwiejszy do napisania przez uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną. Dzieci pracujące z tym zeszytem zapoznają się z prawidłowym kształtem liter, ich położeniem w liniaturze, wielkością i proporcjami, a także właściwym kierunkiem kreślenia oraz kolejnością ruchów ręki. Dodatkowo kształcą płynność i tempo pisania oraz doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową.Na każdej stronie zeszytu uczeń ćwiczy pisanie tylko jednej litery drukowanej. Pracę zaczyna w dużych liniaturach, a potem stopniowo przechodzi do coraz mniejszych. Prawie wszystkie znaki kreśli po śladzie, dzięki czemu powinien dobrze zapamiętać ich kształt i sposób pisania.Na końcu książki znajdują się ćwiczenia w pisaniu wyrazów, najpierw najkrótszych (dwu- i trzyliterowych), a potem coraz dłuższych. Zadania te można potraktować jako wstęp do nauki pisania zdań i tekstów.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
Współczesne problemy nauczania matematyki to monografia wydawana od 2008 r. przez dydaktyków matematyki przeznaczona przede wszystkim dla młodych adeptów dydaktyki matematyki prowadzących badania związane z nauczaniem matematyki. Zawiera publikacje teoretyczne, przeglądowe oraz sprawozdania z badań.
Poruszana w publikowanych pracach tematyka związana jest z:
* procesem nauczania matematyki – kształtowaniem pojęć, prowadzeniem rozumowań, rozwiązywaniem zadań, kształtowaniem języka;
* warsztatem nauczyciela matematyki;
* zastosowaniem nowoczesnych środków dydaktycznych (kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, programów komputerowych, Internetu, e-learningu);
* problemami dotyczącymi kształcenia nauczycieli matematyki.
() Oczekuje się, że uczeń, którego głównym zadaniem przez kilkanaście lat było uczenie się oderwanych od życia fragmentów wiedzy akademickiej, przekształci się pewnego dnia w kompetentnego dorosłego, który rozliczy podatek, przeprowadzi się z rodziną i całym dobytkiem do innego miasta oraz będzie w pełni świadomie głosował w wyborach. Instytucje edukacyjne wciąż realizują podstawy programowe wypełnione informacjami, z których większość znajduje się w telefonach ich podopiecznych, nie interesując się prawie wcale, czy będą umieli je kiedykolwiek wykorzystać. I właśnie po to, by uniknąć, a co najmniej ograniczyć takie efekty szkolnej edukacji, trzeba próbować ją zmieniać.Z tekstuSystem edukacji wymaga zmian - pod tym stwierdzeniem podpisze się zapewne większość osób. Ale co należy zmienić? W jakim kierunku mają iść zmiany? Kto miałby ich dokonać? Po czym poznamy, że interwencje przyniosły oczekiwane skutki? Tu zdania zaczynają być podzielone.Zuzanna Michalska mistrzowsko prowadzi czytelnika przez gąszcz zagadnień związanych ze zmianą w edukacji, a następnie opisuje szczególny, oddolny program, w którym nauczyciele i uczniowie pracują wspólnie, ale w zupełnie nowy sposób. Kluby Młodego Odkrywcy pozwalają uczniom eksperymentować i popełniać błędy, nauczycielom - uwolnić się od dyktatu programu nauczania i dokumentacji oraz wypróbować metody nauczania oparte na teorii konstruktywizmu edukacyjnego. Program ma ponad 25 lat, a jego społeczność przyczynia się do zmieniania sposobu myślenia o edukacji i uczeniu się, w Polsce i kilku krajach zagranicą.Szkoła jako instytucja edukacyjna skupia w sobie, niczym w soczewce, napięcia, kryzysy i wyzwania z którymi zmagają się osoby i zbiorowości. Ta książka jest przykładem procesu zmieniania edukacji bazującego na wynikach badań naukowych, twórczego i przekonującego wykorzystania teorii naukowych do zmiany myślenia o i działania w edukacji otwartej na warunki i wyzwania współczesności.Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Oddajemy w Państwa ręce nowe wydanie podręcznika Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Struktura i treść nie uległy zmianie, dołączono rozdział dotyczący nowego obszaru edukacji zdrowotnej - edukacji do higieny cyfrowej, niezwykle ważnej w obliczu rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz ich wpływu na funkcjonowanie i zdrowie ludzi.Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją.W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga - praktyczna część - dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie:dbałości o ciałozdrowia psychicznegohigieny cyfrowejżywieniaaktywności fizycznejbezpieczeństwazdrowia seksualnegozapobiegania zachowaniom ryzykownymbycia aktywnym pacjentem.Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną.
Rodzicielstwo wkrótce stanie się łatwiejsze i o wiele bardziej skuteczneW obliczu rosnących wyzwań, przed którymi stają dzieci i młodzież, ta przełomowa książka oferuje naukowo potwierdzone wsparcie dla rodziców pragnących wychować silne psychicznie i odporne dzieci. Dr Daniel G. Amen i dr Charles Fay łączą wiedzę z neuropsychiatrii i psychologii dziecięcej, pokazując, że skuteczne wychowanie zaczyna się od troski o mózg i umysł - dziecka oraz rodzica. To praktyczny przewodnik, który uczy, jak zamienić trudne zachowania w zdrowy rozwój emocjonalny, odpowiedzialność i wewnętrzną motywację. Idealna lektura dla rodziców starających się przygotować dzieci do życia w dzisiejszym świecie.Pozwól, by dr Amen i dr Fay pokazali ci, w jaki sposób stać się takim rodzicem, którym zawsze chciałeś być - i jak wychować wspaniałe dzieci zmierzające ku pełnemu wykorzystaniu swojego potencjału, w tym najlepszemu możliwemu zdrowiu psychicznemu.
Dynamiczne przemiany współczesnego świata wymuszają ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań w kluczowych obszarach życia społecznego. Edukacja, pomoc społeczna, opieka i terapia - fundamenty stabilnego i zrównoważonego rozwoju społeczeństw - stają przed wyzwaniem dostosowania do zmieniających się realiów. Publikacja jest wynikiem refleksji, badań i praktycznych doświadczeń - dialogu między naukowcami a praktykami w obszarach kluczowych dla pedagogiki. Celem publikacji jest ukazanie różnorodności podejść, które łączą teorię z praktyką i wskazują potencjalne ścieżki rozwoju w obliczu współczesnych wyzwań. Publikacja zawiera teksty opracowane w czterech obszarach teoretyczno-badawczych. Pierwsza część to artykuły podejmujące zagadnienia związane z nowoczesnym podejściem do edukacji. Część druga zawiera artykuły poświęcone edukacji skoncentrowanej na wartościach. W trzeciej części zebrane zostały materiały dotyczące terapii i pomocy dzieciom oraz młodzieży w trudnych sytuacjach kryzysowych, traumatycznych i stresowych. Czwarta część wskazuje na wyzwania oraz sposoby rozwiązywania problemów w nowoczesnej pomocy społecznej. Zaprezentowane w książce rozdziały oferują wgląd w najnowsze badania, projekty oraz dobre praktyki, które mogą stać się inspiracją dla praktyków, naukowców i decydentów. Mamy nadzieję, że publikacja ta nie tylko zainspiruje do refleksji, ale także stanie się impulsem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do budowy bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa.
Celem publikacji jest pokazanie różnych możliwości działania związanych z wdrażaniem idei korczakowskiej w praktyce szkolnej. Jest to teoretyczno-praktyczne studium, w którym kluczowy problem prezentowany jest z perspektywy nauczycieli/praktyków. Wieloletnie doświadczenia edukacyjne stanowią kanwę do rozważań na temat skuteczności i zasadności proponowanych rozwiązań określanych jako dobre praktyki. W części teoretycznej ukazano alternatywne formy edukacji ze szczególnym uwzględnieniem założeń koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka. Zamieszczony jest tu opis modelu korczakowskiego z prezentacją jego sześciu filarów: wspólnotowość, otwarta przestrzeń edukacyjna, kręgi zaufania i budowania relacji, uczniowska samorządność i odpowiedzialność, dialog i partnerstwo w procesie nauczania i wychowania, elastyczne formy działań pedagogicznych. Część druga zawiera opis procedury badawczej wraz z prezentacją wyników badań realizowanych w trzech szkołach podstawowych, których przedmiotem są wspomniane wcześniej filary korczakowskiego modelu. W części trzeciej opisane są dobre praktyki jako potwierdzenie efektów pracy z modelem w toku wieloletnich doświadczeń edukacyjnych. Materiał w niej zawarty opatrzony jest fotografiami pochodzącymi z archiwum korczakowskich szkół marzeń. Publikacja pokazuje wartość korczakowskich rozwiązań w praktyce szkolnej, inspiruje do dyskusji i sporów naukowych, otwiera przestrzeń dla debaty publicznej nad kierunkiem zmian w polskiej edukacji. Dobre praktyki i sprawdzone rozwiązania mogą być aplikowane do innych placówek, poszukujących inspiracji do tego, aby zadbać o nową jakość procesu kształcenia i wychowania. Adresowana jest ona do środowiska nauczycielskiego, lokalnych i centralnych władz oświatowych, ale też do uczniów, studentów, Wszystkich, którym bliska jest edukacja i jej rozwój.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Codziennik. Funkcjonowanie 1 to 120 bogato ilustrowanych kart zawierających treści rozwijające kompetencje matematyczne.
Przykładowa tematyka:
zegar, kalendarz, termometr,
obliczenia pieniężne, ważenie, mierzenie długości i obwodów,
porównywanie wielkości, wagi, czasu, skali, liczebności zbiorów,
znaki rzymskie,
obliczenia w zakresie 40, dodawanie dziesiątek do 100, oś liczbowa,
skala, odczytywanie schematów, znaki rzymskie,
figury geometryczne, stosunki przestrzenne,
rozmiary ubrań, dawkowanie leków.
Cele publikacji: utrwalanie i rozwijanie wiedzy matematycznej oraz kompetencji praktycznych niezbędnych na co dzień. Wspiera myślenie logiczne i abstrakcyjne, analizę oraz motorykę małą. Ćwiczenia: elementy do wycięcia, składania i manipulacji, zagadki logiczne, diagramy, schematy.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Codziennik. Kreatywność to 120 bogato ilustrowanych kart prezentujących instrukcje wykonania krok po kroku kreatywnych prac ręcznych.
Przykładowa tematyka:
przyroda,
pory roku,
czas wolny,
święta, uroczystości, różne okazje.
Cele publikacji: rozwijanie twórczego myślenia, kreatywności, koncentracji oraz umiejętności manualnych.
Zawiera instrukcje krok po kroku do prac plastycznych, ozdób, upominków i dekoracji. Zadania dobrano tak, by obejmowały różne techniki i style oraz nawiązywały do kalendarza szkolnego. Szczególną uwagę poświęcono inspiracjom ze świata przyrody i wykorzystaniu naturalnych materiałów.
Co nie działa w polskiej szkole? Wszystko.Czy można z tym coś zrobić? Tak, ale zupełnie inaczej, niż podchodzą do tego politycy.Wojciech Harpula o absurdach polskiej szkoły. Tych, które wszyscy znamy i tych, których istnienia nawet nie podejrzewamy. O systemie, który sprawia, że młodzi ludzie gubią naturalną ciekawość świata i tracą swój potencjał. O szkolnej rzeczywistości, którą naukowcy porównują do życia w systemie pełnym kontroli i ograniczeń. O tym, że nigdy nie odpowiedzieliśmy sobie na pytanie, czego i w jaki sposób chcemy uczyć nasze dzieci.Autor w serii rozmów z osobami, które znają system od środka - nauczycielami, pedagogami, psychologami - udowadnia, że nasze szkoły wciąż działają jak w poprzednich epokach.Ta książka to nie tylko analiza problemów, ale też konkretne pomysły na to, co można zmienić. Bez politycznych haseł i obietnic bez pokrycia. Po prostu rzetelna wiedza i spojrzenie na to, co w szkołach działa źle i co można z tym zrobić.Jeśli podobnie jak my, uważasz, że szkoła kręci się w kółko, przeczytaj tę książkę i dowiedz się, co naprawdę trzeba zmienić. Edukacja dotyczy nas wszystkich, nie tylko naszych dzieci!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?