Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Publikacja Pewny start. Poziom C. Jesień, zima. Karty pracy to 120 bogato ilustrowanych kart ułożonych zgodnie z kalendarzem szkolnym i porami roku.
Przykładowa tematyka:
edukacja matematyczna i polonistyczna
edukacja przyrodnicza: pory roku, zwierzęta, ekologia
kalendarz, plan lekcji
bezpieczeństwo: w domu, w szkole, na drodze
prognoza pogody, jesień i zima w przyrodzie
moja ojczyzna, tradycje i uroczystości
zdrowie i higiena: odżywianie, dbanie o porządek
Cele publikacji: poszerzanie wiedzy, rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych i funkcji poznawczych, myślenia przyczynowo-skutkowego, analizy informacji, wzbogacanie słownictwa. Ćwiczenia: czytanie, pisanie, krzyżówki, rebusy, liczenie, wycinanie, wklejanie, dostrzeganie różnic, opowiadanie, rysowanie, układanie historyjek obrazkowych.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Jesień, zima. Karty pracy 120 bogato ilustrowanych kart pracy ułożonych zgodnie z kalendarzem szkolnym i porami roku.
Przykładowa tematyka:
Kalendarz, plan lekcji, wakacje i ferie,
szkoła, dom, koleżanki i koledzy,
emocje, sytuacje społeczne, zasady,
pory roku, pogoda, rośliny i zwierzęta,
dbanie o przyrodę i zwierzęta domowe,
zdrowie, higiena, ciało i dojrzewanie,
bezpieczeństwo na co dzień,
życie codzienne: zakupy, poczta, teatr, kino, restauracja,
Polska ojczyzna, tradycje, święta i wydarzenia,
liczby rzymskie, jednostki miar i wagi, liczenie pieniędzy, zapisywanie dat.
Cele publikacji: poszerzanie wiedzy o świecie i o sobie, stymulacja rozwoju i usprawnianie funkcji poznawczych, rozwijanie kompetencji matematycznych, myślenia przyczynowo-skutkowego, sprawności manualnej oraz wzbogacanie zasobów słownictwa czynnego i biernego. Ćwiczenia: uzupełnianie zdań, pisanie i rysowanie po śladzie, liczenie, wycinanie, wklejanie, rozwiązywanie diagramów, rebusów, krzyżówek, układanie historyjek obrazkowych.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Wiosna, lato. Karty pracy 120 bogato ilustrowanych kart pracy ułożonych zgodnie z kalendarzem szkolnym i porami roku.
Przykładowa tematyka:
kalendarz, plan lekcji, szkoła i rówieśnicy,
emocje, sytuacje społeczne, zasady i ich przestrzeganie,
wiosna i lato: ogród, sad, las, pogoda, rośliny i zwierzęta,
dbanie o przyrodę i zwierzęta domowe,
zdrowie, higiena, bezpieczeństwo na co dzień,
potrawy i przetwory z warzyw i owoców,
planowanie wycieczek, podróże, komunikacja,
miejsca użyteczności publicznej: biblioteka, piekarnia, galeria handlowa,
tradycje, święta, uroczystości, wydarzenia,
Polska, Unia Europejska, świat,
jednostki miar i obliczenia w codziennym życiu.
Cele publikacji: poszerzanie wiedzy o świecie i sobie, rozwój funkcji poznawczych, kompetencji matematycznych, myślenia przyczynowo-skutkowego, sprawności manualnej, wzbogacanie słownictwa. Ćwiczenia: uzupełnianie zdań, pisanie i rysowanie po śladzie, liczenie, wycinanie, wklejanie, rozwiązywanie diagramów, rebusów, krzyżówek, układanie historyjek obrazkowych.
Druga książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu. Ćwiczenia utrwalające to zbiór zadań służących doskonaleniu umiejętności liczenia w tym zakresie. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się przydatnym narzędziem pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (klasy 1-3), jak również formą wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, stanowiąc inspirację dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie klas 4-6 najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna
grafomotoryka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
pisanie
czytanie
Książka Motywacja w edukacji matematycznej perspektywa teorii samoukierunkowania wpisuje się w aktualną problematykę badawczą i wdrożeniową z zakresu działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości edukacji ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia umiejętności matematycznych. Już sama osoba Autorki wskazuje na to, że możemy spodziewać się w publikacji treści i analiz opartych na Jej różnorodnych, bogatych doświadczeniach związanych z edukacją matematyczną. Jednocześnie odnajdujemy tu pogłębioną analizę prowadzonych badań z innych perspektyw niż tylko perspektywa pedagogiczna. Takie zaprojektowanie badań i ich interpretacja pozwoliły na przygotowanie bardzo interesującej publikacji wskazującej na możliwości, a także trudności związane z procesem wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie edukacji matematycznej, uwzględniającej istotę grup zróżnicowanych. Podejmowane w niej zagadnienia dotyczące motywacji do nauki ma-tematyki zostały osadzone w teorii samoukierunkowania, nawiązując tym samym do badań i analiz prowadzonych przez autorów w Polsce i za granicą. Na szczególną uwagę zasługuje bogaty przegląd publikacji obcojęzycznych, co przybliża odbiorcom najnowsze trendy i rozwiązania dotyczące projektowania procesu nauczania i uczenia się w ujęciu spersonalizowanym i aktywizującym osoby uczące się. Z recenzji dr hab. Beaty Jakimczak, prof. UAM w Poznaniu
Czas. Zbiór ćwiczeń dla uczniów klas I-III:- Uczy budowy zegara - Zaznajamia z jednostkami czasu- Pokazuje, jak odczytywać czas na różnych zegarach- Utrwala posługiwanie się zegarkiem poprzez zadania tekstowe
Zestaw ćwiczeń na koncentrację uwagi dla uczniów klas I-III wspomaga rozwój i uwagę dziecka, percepcję wzrokową, pamięć, myślenie oraz wyciąganie wniosków.To łamigłówki i zagadki dla dzieci doskonalące spostrzegawczość oraz koncentrowanie się na wykonywanym zadaniu. Aktywności poszerzają pole widzenia oraz usprawniają umiejętności z zakresu motoryki małej.Im szybciej dziecko zacznie ćwiczyć koncentrację uwagi, tym lepiej wykorzysta swój potencjał edukacyjny oraz stanie się bardziej uważne i skupione na co dzień.
Zbiór zadań z języka polskiego i przyrody przygotowany zgodnie z podstawą programową dla klas 13 szkoły podstawowej. - Utrwala i porządkuje wiedzę z zakresu języka polskiego i przyrody- Wspiera rozwój umiejętności czytania, pisania, obserwacji i wnioskowania- Umożliwia samodzielną pracę w domu i w szkole
Zbiór zadań z matematyki przygotowany zgodnie z podstawą programową dla klas 13 szkoły podstawowej. - Utrwala i systematyzuje wiedzę matematyczną zdobywaną podczas lekcji- Jest doskonałym treningiem umiejętności matematycznych- Umożliwia samodzielną pracę w domu i w szkole
Publikacja dotyczy przystosowania rodziców do diagnozy spektrum autyzmu lub padaczki u ich dziecka. Zawiera prezentację badań własnych autorki przeprowadzonych z udziałem dwustu siedemdziesięciu trzech rodziców dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat. Celem opracowania jest określenie, z wykorzystaniem założeń podwójnego modelu ABCX, jakie czynniki i zasoby sprzyjają adaptacji rodziców do niepełnosprawności u ich dziecka. Podkreślono w nim ważność uczuć rodziców, których doświadczają w związku z realizacją swojej roli rodzicielskiej. W książce znajduje się także porównanie międzygrupowe pomiędzy: rodzicami dzieci ze spektrum autyzmu a rodzicami dzieci chorych na padaczkę; matkami i ojcami dzieci z niepełnosprawnością; rodzicami dzieci z niepełnosprawnością i rodzicami dzieci bez niepełnosprawności.
Rymy, sylaby i głoski to zestaw pomysłowych zabaw słuchowych, wspierających rozwój językowy dzieci w wieku przedszkolnym. Materiał został opracowany z uwzględnieniem potrzeb dzieci z grupy ryzyka dysleksji, ale sprawdzi się doskonale również u wszystkich przedszkolaków przygotowujących się do nauki czytania i pisania.Dzięki prostym, ale skutecznym zadaniom dziecko:rozpoznaje rymydzieli wyrazy na sylaby i głoskićwiczy słuch fonemowytrenuje prawidłową artykulację.Publikacja jest cennym narzędziem zarówno dla nauczycieli przedszkolnych, terapeutów, jak i rodziców, którzy chcą wspierać rozwój językowy swojego dziecka w domu. Regularne ćwiczenia, prowadzone w formie zabawy, skutecznie wspomagają rozwój mowy i kompetencji językowych, a także wzmacniają koncentrację uwagi, pamięć słuchową i motywację do nauki.
Karty edukacyjne Dbam o ciało zachęcają do zachowań prozdrowotnych i promują zdrowy styl życia.Są doskonałą inspiracją do mądrej, empatycznej rozmowy o ciele i zdrowiu z dziećmi oraz nastolatkami.W pudełku znajdziesz 50 kart o tematyce:profilaktyka chorób i zaburzeń,aktywność fizyczna,szacunek do ciała,dieta i odżywianie,profilaktyka uzależnień.Karty przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-15 lat.Wykorzystaj je w gabinecie psychologicznym, w klasie i w domowym zaciszu – wszędzie tam, gdzie chcesz budować świadomość i dobre nawyki.
Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Dzięki tej pozycji masz dostęp do gotowych kart pracy do domu. Prace domowe. Poziom 2 to zestaw kart pracy pogrupowanych tematycznie: nauka liter, nauka cyfr, zadania matematyczne, grafomotoryka, analiza i synteza wzrokowa, ćwiczenia ogólnorozwojowe, kolorowanie, logiczne myślenie.
Metryczka na każdej stronie pozwoli na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów podopiecznego. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Wszystkie strony opatrzone są też w specjalne miejsce przeznaczone na podpis dziecka i ocenę pracy.
Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno podczas pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Proponowane ćwiczenia mają przede wszystkim ułatwić dziecku zrozumienie aspektu porządkowego, miarowego i algebraicznego liczby. Ponadto zamieszczone zostały również zadania mające na celu ćwiczenie operacji myślowych analizy, syntezy, abstrahowania, uogólniania, porównywania i myślenia symbolicznego niezbędnych w rozwiązywaniu problemów, w tym matematycznych.
Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Publikacja może mieć zastosowanie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych oraz jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty pracy mogą również posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Rozumienie elementarnych pojęć matematycznych jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania dziecka w środowisku, rozwoju jego funkcji poznawczych oraz kształtowania samodzielnego myślenia logicznego. U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dokonywanie analizy i syntezy, klasyfikowanie, wykrywanie różnic i podobieństw oraz orientacja w stosunkach przestrzennych są zaburzone i wymagają szczególnej konkretyzacji oraz ćwiczeń. Karty pracy (część 1) zawierają zadania dotyczące elementarnych pojęć matematycznych w zakresie:1. umiejętności wyodrębniania zbiorów;2. orientacji w stosunkach przestrzennych (orientacji w schemacie ciała, sytuowania przedmiotów w przestrzeni);3. wyodrębniania cech wielkościowych i ich porównywania;4. rozpoznawania figur geometrycznych (odróżnianie i nazywanie podstawowych figur, układanie figur według podanego wzoru, rysowanie i kreślenie figur, rozpoznawanie figur w otoczeniu).
Neuroplaner to wyjątkowy organizer, który łączy funkcje planera, dziennika i kart z ćwiczeniami opartymi na technikach związanych z uważnością i samoregulacją emocjonalną. Stworzony z myślą o osobach, które czują się przytłoczone codziennością, mają trudności z koncentracją, planowaniem i realizacją celów - szczególnie pomocny dla osób z ADHD i wszystkich, którzy mierzą się wyzwaniami wynikających z neuroróżnorodności. Zalety Neuroplanera: To wielowymiarowe podejście - łączy planowanie, rozwój osobisty i pracę z emocjami w jednym narzędziu. Zawiera ćwiczenia uważności i techniki oddechowe - pomocne, by się wyciszyć i odzyskać wewnętrzną równowagę. Zachęca do odręcznego notowania, przez co wspiera zapamiętywanie, sprzyja podejmowaniu refleksji i kreatywności. Zapewnia dostęp do nagrań z instrukcjami (kody QR), które pomagają zastosować opisane techniki oddechowe i medytacyjne z większą uważnością. Zawiera niedatowane rozkładówki - nie musisz używać planera codziennie, wracaj do niego, kiedy tego potrzebujesz, bez presji. Wspiera w samopoznaniu - uczy rozpoznawania emocji, obserwowania własnych schematów i myśli. Rozwija samodyscyplinę i wspiera wdrażanie dobrych nawyków. Nie rozwiązuje problemów za ciebie, ale daje skuteczne narzędzia do pracy nad sobą i zmianą nastawienia. Dla kogo? Dla osób zmęczonych stresem, chaosem i nadmiarem obowiązków. Dla tych, którzy chcą wprowadzić więcej spokoju i organizacji do codziennego życia. Dla osób z ADHD lub z trudnościami w planowaniu, skupieniu i zarządzaniu emocjami. Dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć siebie i działać bardziej świadomie. Neuroplaner to narzędzie stworzone z troską o Twoje zdrowie psychiczne - z myślą o tym, by działać mniej pod presją, a bardziej w zgodzie ze sobą. Spis treści: Czym jest Neuroplaner? Przykładowa rozkładówka tygodniowa Co cię powstrzymuje? Zarządzaj stresem Siła oddechu Wdzięczność W poszukiwaniu szczęścia Moje szczęśliwe miejsce Progresywna relaksacja Realistyczne oczekiwania Rozbij zadanie Nagradzaj się Wdzięczność tu i teraz Order dla mnie Odwróć kota ogonem Poprzeczka nisko 5, 4, 3, 2, 1, uziemienie Negatywne myśli Razem lepiej Zadania na czas Najgorsze zadania Skaner - odczucia i emocje Harmonogram badań i wizyt lekarskich Śledź nastrój Śledź sen Śledź wydatki Sposób na oszczędzanie Ważne terminy Gra z codziennością Sprzątanie według numerów Na pozostałych stronach planer tygodniowy na twoje zadania, inspiracje, pomysły i inne.
K i G na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [k] i [g]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, które mogą być wykorzystane zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania.
Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
KAMILA DUDZIEC – neurologopedka, filolog polski, terapeutka pedagogiczny, terapeutka SI, terapeutka Metody Warnkego, dziennikarka, absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Autorka i współautorka projektów i inicjatyw edukacyjnych. Od kilkunastu lat pracuje w szkole podstawowej. Lubi pracę z dziećmi, która staje się dla niej inspiracją do tworzenia kart pracy oraz ciekawych akcji i projektów.
HANNA GŁUCHOWSKA – neurologopedka, surdopedagog, specjalistka emisji i higieny głosu. Aktywna zawodowo logopedka, od ponad 20 lat pracująca w Szkole Podstawowej i Społecznym Przedszkolu Integracyjnym w Teresinie. Ciągle doskonali swój warsztat pracy, od lat tworzy i współtworzy karty pracy. Zafascynowana terapią miofunkcjonalną, która pozwala jej spojrzeć na pacjenta holistycznie.
AGNIESZKA TARCZYŃSKA-PŁATEK – neurologopedka, specjalistka emisji i higieny głosu, terapeutka Metody Warnkego i terapeutka SI. Absolwentka surdopedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Aktualnie pracuje w szkole podstawowej i współpracuje z fundacjami. W pełni zaangażowana w to, co robi, kreatywna inicjatorka licznych projektów. Nieustannie podnosząca swoje kwalifikacje na wielu kursach i szkoleniach. Autorka i współautorka wielu pomocy logopedycznych.
Karty memory Kościół
pomagają w rozwijaniu umiejętności pamięciowych dziecka i ćwiczeniu koncentracji,
pobudzają kreatywność i wyciszają zmysły dzięki przyjaznej grafce i kolorystyce,
uczą zdrowej rywalizacji
W zestawie 50 kart (25 par)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?