KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

Okładka książki Plasterki czułości

49,00 zł 26,95 zł


"Czułość jest najpotężniejszą więzią, jaka istnieje. Elementem niezbędnym do stworzenia silnych i zdrowych relacji z innymi, ponieważ pomaga budować zaufanie, intymność i połączenie. Niniejsza książka pełna jest propozycji aktywności wspierających dawanie czułości sobie i innym; czułości dla i poprzez ciało, dla i poprzez zmysły, a także czułości dla siebie, w trudnych i miłych momentach życia, dla dużych i małych. Bycie czułym wobec siebie zwiększa szanse na: zbudowanie pozytywnego obrazu siebie i rozpoznawanie swoich mocnych stron i zdolności zmniejszanie stresu i niepokoju oraz poczucie się bardziej zrelaksowanym dobre relacje z innymi, bo w ten sam sposób możesz traktować innych radzenie sobie w trudnych sytuacjach z większą odpornością i optymizmem Praktyka uważności i czułości może być przygodą dla całej rodziny. Ta książeczka pełna jest przygód związanych z uważnością, z których mogą skorzystać zarówno dzieci, jak i dorośli, samodzielnie lub razem, indywidualnie bądź w grupie. Są tu aktywności ruchowe, dźwiękowe, smakowe i zapachowe oraz miejsca bezpieczne, szczęśliwe i spokojne. Bo w praktyce uważności wcale nie chodzi o to, żeby siedzieć spokojnie i nieruchomo. Chodzi o ćwiczenie zwracania, utrzymania i kierowania uwagi na to, co się teraz dzieje w nas i wokół nas. Zarówno w ćwiczeniach, jak i w naszej codzienności. A gdy skupiasz się lepiej, prościej ci przenieść i zatrzymać uwagę tam, gdzie chcesz. Przez co łatwiej będzie zasnąć wieczorem i zmniejszyć niepokój w ciągu dnia."
Okładka książki Cztery pory roku z teatrzykiem u boku w.2

44,10 zł 30,53 zł


Cztery pory roku z teatrzykiem u boku to zbiór inscenizacji, gotowych scenariuszy przygotowanych do pracy z całą grupą przedszkolną. Całość zaplanowana została wg. rytmu pracy przedszkola, czyli od jesieni do lata, i obfituje w scenariusze uroczystości. Książka składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących uroczystości przedszkolnych:Uroczystość pasowaniaWigiliaŚwięto Babci i DziadkaPowitanie wiosnyŚwięto RodzinyZakończenie rokuI właśnie ta kolejność sprawia, że książka jest gotową pomocą dla każdego nauczyciela. Inscenizacje są napisane tak, że udział w przedstawieniu może brać każde dziecko, ponieważ role rozpisane są na "solowe" dla dzieci odważnych, i role "zbiorowe" dla tych bardziej nieśmiałych, które same nie powiedzą tekstu, ale chętnie zatańczą lub zaśpiewają z grupą. Cztery pory roku z teatrzykiem u boku to szczegółowo opisane scenariusze, które informują nauczyciela nie tylko o tekście, ale również o scenografii i piosenkach, które można wykorzystać w przedstawieniu. Przy każdym scenariuszu jest zaznaczona grupa wiekowa, dla której przeznaczone jest przedstawienie. Pozwala to nauczycielowi szybko dobrać odpowiednią inscenizację do stopnia trudności.Inscenizacje zawarte w książce Cztery pory roku z teatrzykiem u boku, oprócz przeznaczenia do wykorzystania na uroczystości przedszkolne - zawierają wartości edukacyjne i wychowawcze. W przedstawieniu "Muminki i pani Jesień" pani Filifionka przebrała się za Jesień i uczy dzieci, że nie wolno śmiecić w lesie. Inscenizacja "Worek św. Mikołaja" pokazuje, że prezentami nie muszą być wcale zabawki! Udowadnia, że dobra książka może być równie ciekawa. A tekst "Wakacyjne czarownice" to doskonały poradnik, jak przygotować się do bezpiecznej podróży.Rymowane, proste teksty, łatwo i szybko wpadają w pamięć. Dzięki temu dzieci błyskawicznie zapamiętują swoje role i chętnie się ich uczą. Z kolei sama fabuła przedstawień jest na tyle nieskomplikowana, że dzieci doskonale poruszają się na scenie, nie stojąc na niej jak przysłowiowy "kij".Niewątpliwie dodatkowym atutem tej książki są szablony masek, które ułatwiają przygotowanie kostiumów dla małych aktorów.Teksty na uroczystości przedszkolne są poszukiwane, dlatego warto kupić tę pozycję.
Okładka książki [Nie]moc dialogu w edukacji w perspektywie filozoficzno-pedagogicznej. Wybrane konteksty

52,30 zł 31,83 zł


Monografia ta stanowi ważny i aktualny głos w dyskusji na temat obecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej współczesnej szkoły na różnych jej poziomach, w tym również na poziomie szkoły wyższej. Z zaprezentowanych analiz, przywołanych wyników badań i refleksji Autorek wyłania się obraz instytucji edukacyjnych ograniczonych niemocą, brakiem dobrej woli i strachem ludzi je tworzących i w nich funkcjonujących. (...) Monografia będzie interesującą pozycją dla wszystkich osób. którym leży na sercu dobro dzieci, młodych ludzi i nauczycieli we współczesnych instytucjach edukacyjnych. Z recenzji wydawniczej dr hab. Kingi Kuszak, prof UAM w Poznaniu
Okładka książki Głód matki

49,90 zł 30,23 zł


Jak dorosłe córki mogą zrozumieć i wyleczyć się z braku opieki, ochrony i przewodnictwa Niekończące się, bolesne pragnienie kochania i bycia kochanym. Okresy objadania się lub głodzenia. Mozaika niestabilnych nastrojów i bolesnych relacji. Czy to brzmi znajomo? Psychoterapeutka i autorka Kelly McDaniel wielokrotnie widziała to u swoich klientek, które czuły się uwięzione w cyklach toksycznych zachowań i nie potrafiły z nich wyjść. Wiele spośród nas utknęło w niezdrowych nawykach tylko dlatego, że nie widzimy lepszego rozwiązania. W tej książce McDaniel pomaga kobietom przerwać cykl destrukcyjnych zachowań poprzez świeże spojrzenie na urazy przywiązania z dzieciństwa i ich trwały wpływ na dalsze życie. Destygmatyzuje wstyd związany z niedostateczną opieką i błędną diagnozą oraz oferuje ścieżkę uzdrawiania za pomocą skutecznych sposobów, które obejmują interwencje terapeutyczne i zmianę stylu życia. W trakcie tego procesu: poznasz i zrozumiesz trzy podstawowe elementy matczynej miłości, odzyskasz utraconą opiekę i ochronę za pomocą ćwiczeń oddechowych, wizualizacji, reiki i innych metod uzdrawiania, przyjrzysz się swojemu podejściu do jedzenia i seksu, wreszcie przerwiesz międzypokoleniowy cykl głodu matki. Ciągłe poszukiwanie miłości matki może być ciężarem emocjonalnym na całe życie, ale uzdrowienie zaczyna się od poznania i nazwania tego, czego nam brakuje. Książka Głód matki to kompas, którego każda kobieta potrzebuje, aby zakończyć walkę z obolałą, samotną pustką i wrócić do domu.
Okładka książki Between History and the Theory of Education...

21,00 zł 17,00 zł


Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzebą obecności w refleksji pedagogicznej dorobku historii myśli pedagogicznej. W pierwszej części zawiera analizy metodologicznych aspektów omawianych zagadnień, których Autorzy sytuują pedagogikę i historię wychowania wśród nauk o kulturze. W drugiej części znajdują się teksty ukazujące różne sposoby prezentowania i narracji problematyki pedagogicznej w perspektywie historycznych analiz, będące ilustracją odmiennego doświadczania przez Badaczki przeszłych rzeczywistości. W części trzeciej, Autorki poszukują odpowiedzi na nurtujące współczesnych pedagogów pytania dotyczące istotnych kategorii pedagogicznych: kompetencji i autorytetu, które wręcz nie są możliwe do odnalezienia bez dialogu toczącego się w szerszej perspektywie kulturowej, humanistycznej, historycznej. Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych historycznymi aspektami pedagogiki.
Okładka książki Zdania warunkowe w kształceniu uczniów klas...

29,40 zł 23,80 zł


Książka Zdania warunkowe w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych. Analiza funkcjonalna ma charakter teoretyczno-empiryczny. Główny przedmiot badań, zdania warunkowe, wchodzą w zakres zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, stąd książka ma interdyscyplinarny charakter. Zdania warunkowe usytuowane zostały w siatce pojęciowej dydaktyki ogólnej, logiki, semiotyki, modalności. Analizy teoretyczne korespondują bezpośrednio z badaniami empirycznymi zdań warunkowych; badaniami przeprowadzonymi na obszernym materiale badawczym: 300 protokołów z obserwacji zajęć w klasach I-III i 77 podręcznikach do klas edukacji wczesnoszkolnej. Wypowiedzi warunkowe nauczycieli, uczniów, autorów podręczników stały się podstawą do wyznaczenia czterech modeli funkcjonalnych zdań warunkowych: poznawczego (model I); wychowawczo-praksyjnego (model II); zadaniowego (model III) oraz polifunkcyjnego (model IV). Książka adresowana jest do pracowników uczelni wyższych przygotowujących studentów do pracy w zawodzie nauczyciela klas wczesnoszkolnych, studentów o specjalności edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, autorów podręczników i przewodników metodycznych, osób zainteresowanych analizą semiotyczną języka naturalnego.
Okładka książki Yuppie oraz squatter. Globalne style życia w...

21,00 zł 17,00 zł


Przedmiotem publikacji Macieja Bernasiewicza są globalne style życia. Jest to książka wyjątkowa, ponieważ na polskim rynku wydawniczym tematykę nowoczesnych stylów życia podejmuje się w sposób marginalny i raczej dygresyjny. Procesami, które kształtują dziś życie każdej istoty ludzkiej funkcjonującej w kręgu kultury Zachodu, są globalizacja, indywidualizacja. Triumfuje konsumpcyjny styl życia. Na opisywane w książce style życia spojrzeć można jako na przeciwstawność kultury dominującej (reprezentowanej przez styl życia yuppie - sukces, pieniądze) oraz kultury alternatywnej (reprezentowanej przez styl życia squatterów - sprawiedliwość społeczna, autonomia osobista i lokalna). Publikacja stanowi studium wybranych stylów życia ze szczególnym uwzględnieniem kontekstów życia rodzinnego oraz zawodowego, w jakie każdy z przedstawicieli analizowanego ruchu squatter i kategorii społecznej yuppie angażuje się z różną intensywnością. Yuppie, jak tego dowodzą omawiane w książce badania, żyje aktywnością zawodową, dlatego też nie ma trudności z identyfikacją swoich autorytetów, mistrzów, ludzi, którzy osiągnęli biegłość w tym, co robią, i którzy przewodzą na ścieżkach kariery. Paradoksalnie funkcjonowanie yuppie zorientowane jest również na pielęgnowanie życia rodzinnego, mimo poświęcania niewielkiej ilości czasu dla rodziny. Squatter żyje rzeczywistością globalnych krzywd, korporacyjnych niesprawiedliwości, sprzeciwu wobec prawa, w którego majestacie eksmituje się ubogich ludzi na bruk. Uwagę squattera absorbują kapitalistyczne mechanizmy wyrzucające ludzi na margines społeczny w imię zysku akumulowanego w rękach nielicznych beneficjentów neoliberalizmu. W brutalnym świecie kapitalizmu squatter nie widzi żadnych autorytetów. Niewiele dbając o rozwój swojej kariery zawodowej, całkowicie marginalizuje sprawy życia rodzinnego. Całość jego energii życiowej pochłaniają kwestie społeczne. Książka zainteresuje z pewnością wszystkich tych, którzy są bacznymi obserwatorami przemian współczesnego świata oraz tworzenia się nowych stylów życia w nowej, globalnej rzeczywistości.
Okładka książki Wyznaczniki eutyfronicznego modelu kształcenia..

14,05 zł 11,38 zł


W pracy podjęto próbę usystematyzowania idei i poglądów dotyczących edukacji nauczycielskiej. Analizowane koncepcje i modele kształcenia nauczycieli ukazane zostały na tle nowych wyzwań stawianych nauczycielowi i współczesnej szkole, będących wynikiem zmian cywilizacyjnych i toczących się procesów transformacji. Na kanwie tych rozważań zarysowano "autonomiczny" - niezależny od kontekstów ideologiczno-politycznych czy społeczno-gospodarczych - wizerunek współczesnego nauczyciela i jego edukacji. Skonkretyzowano eutyfroniczny (zrównoważony) model kształcenia nauczycieli. Podkreślano następujące jego walory: równoprawność sfery emocjonalno-woluntarystycznej i racjonalistycznej w kształceniu nauczyciela i realizowanych przezeń działaniach; sojusz kompetencji i wartości; szeroka perspektywa poznawcza i aksjologiczna, pozwalająca na wieloaspektowy ogląd i wartościowanie zawodu nauczyciela i jego pracy. Wiele uwagi poświęcono kwestii istniejących w procesach edukacyjnych niewspółmierności, implikujących m. in. rozbieżności miedzy teorią a praktyką pedagogiczną.
Okładka książki Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów

84,00 zł 68,00 zł


Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym jednostka jest aktywnym podmiotem kierującym własnym rozwojem, zgodnie z uznawanymi przez siebie wartościami. W badaniach wykorzystano perspektywę triangulacyjną, która polegała na zastosowaniu odmiennych podejść metodologicznych na poszczególnych etapach przeprowadzonych badań. W etapie pierwszym - ilościowym - zmierzano do określenia stopnia aktywności autoedukacyjnej studentów z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z płcią, kierunkiem, rodzajem, rokiem studiów i samooceną. W wyniku badań ilościowych wyłoniono dwie grupy problemowe: studentów o najwyższym i najniższym stopniu aktywności autoedukacyjnej. Kolejny - jakościowy etap badań, oparty na biografii podmiotowej - polegał na ukazaniu indywidualnych, osobistych doświadczeń i przeżyć osób badanych w zakresie autoedukacji, co umożliwiło odkrycie osobowych uwarunkowań tego procesu, sformułowanie określonych prawidłowości oraz uogólnień dotyczących podjętej problematyki. Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych samodzielną pracą nad własnym rozwojem, zawarte w niej treści mogą stanowić podstawę do autorefleksji i inspirować do podejmowania własnego wysiłku autoedukacyjnego, niezbędnego dla ukształtowania tożsamej i autonomicznej osobowości oraz rozwoju zdolności twórczych. Wskazania praktyczne, dotyczące przebiegu autoedukacji, jej dynamizacji, optymalnych warunków dla zaistnienia i efektywności tego procesu mogą mieć szczególne znaczenie dla osób studiujących oraz nauczycieli akademickich, którzy zechcą podjąć trud wspomagania studentów w ich aktywności autoedukacyjnej.
Okładka książki Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 4-6

39,50 zł 29,38 zł


Co zrobić, aby uczeń czytał lektury w sposób uważny i krytyczny? Aby potrafił selekcjonować, przetwarzać i wykorzystywać informacje z tekstu? Aby uniknął czytania mechanicznego, bez zrozumienia? Z pomocą przychodzą „Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 4–6” oparte na idei myślenia wizualnego. Publikacja składa się z 57 arkuszy z grafikami ułatwiających proces czytania ze zrozumieniem, analizowania i interpretowania lektur szkolnych omawianych w klasach 4–6. Na kolejnych kartach przedstawione zostały następujące dzieła: „Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” Janusza Christy „Mikołajek” René Goscinnego i Jean-Jacques’a (wybór opowiadań) „Bajki” Ignacego Krasickiego (wybór) „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” Clive’a Staplesa Lewisa „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnára „Pani Twardowska” Adama Mickiewicza „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza „Hobbit, czyli tam i z powrotem” Johna Ronalda Reuela Tolkiena „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika „Katarynka” Bolesława Prusa wybrane mity greckie (mity o powstaniu świata, Prometeuszu, Syzyfie, Demeter i Korze, Dedalu i Ikarze, Heraklesie, Tezeuszu i Ariadnie, Orfeuszu i Eurydyce) biblijny opis stworzenia świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne („Przypowieść o siewcy”, „Przypowieść o talentach”, „Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych”, „Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie”) „Kopciuszek” Charlesa Perraulta „Bajka o rybaku i rybce” Aleksandra Puszkina wybrane podania i legendy polskie (opowieści o Lechu, Piaście, Kraku i Wandzie). Karty doskonale sprawdzą się na lekcjach języka polskiego, zajęciach dodatkowych i w domu.
Okładka książki Odkrywam swoje supermoce

33,00 zł 24,55 zł


W publikacji znajduje się 40 kart pracy z zadaniami służącymi podniesieniu samooceny uczniów oraz budowaniu ich poczucia własnej wartości. Materiały te powstały przede wszystkim z myślą o nastolatkach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej oraz ich terapeutach, nauczycielach i rodzicach. Pomoc ta doskonale sprawdzi się podczas zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z psychologiem, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Wiele osób nieneurotypowych ma poczucie bycia innym, gorszym, niepasującym do społeczeństwa. Często towarzyszy im przez to poczucie, że są niewystarczające. Praca z prezentowanymi kartami pomoże to zmienić. Uczeń krok po kroku zacznie odkrywać swoje supermoce, dowiadując się, że warto:doceniać i lubić siebieczerpać radość z małych codziennych rzeczymyśleć pozytywnie, nawet w trudnych sytuacjachregularnie ładować swoją "wewnętrzną baterię"akceptować to, na co nie mamy wpływupraktykować uważnośćdbać o własne granice.Ciekawe zadania oraz atrakcyjne opracowanie graficzne publikacji - każda karta wygląda jak ekran telefonu komórkowego - z pewnością sprawią, że odkrywanie swoich supermocy będzie dla uczniów wyjątkowo cennym i przyjemnym doświadczeniem.
Okładka książki Hola! Hola! Pora do przedszkola

28,00 zł 15,40 zł


Książka jest cenną pomocą dla przedszkolaków i ich rodziców. W przystępnej i ciekawej formie - ilustrowanych wierszyków - oswaja dzieci z nowym środowiskiem, zapoznaje ze zwyczajami panującymi w przedszkolu, pokazuje gry i zabawy, w których dzieci mogą brać udział, uczęszczając do przedszkola. Ponadto jest poradnikiem dobrych manier - uczy, jak się zachować wobec koleżanek i kolegów. Jest to także kompendium wiedzy każdego przedszkola - pokazuje ważne i przydatne wiadomości o świecie.
Okładka książki Błękit? Róż? Ty i już!

39,90 zł 22,77 zł


Zabawna, przystępna i wzmacniająca książka obrazkowa dla najmłodszych o stereotypach płciowych oraz prawie do bycia sobą. Czy chłopcy mogą płakać? Czy dziewczynki mogą być silne? Czy dziewczynki i chłopcy powinni mieć inne zabawki i ubrania? Co to znaczy być chłopcem lub dziewczynką? Czy każdy z nas powinien móc kochać, kogo tylko zechce?Proste, lecz ważne pytania, przystępnie podane, zwięzłe informacje i komunikatywne ilustracje zapraszają do rozmowy na temat stereotypów i ról płciowych oraz prawa każdego z nas do bycia sobą. Książka idealna do wspólnej lektury z udziałem rodzica, opiekuna lub nauczyciela.Elise Gravel stworzyła "Błękit? Róż? Ty i już!" we współpracy z Mykaellem Blaisem, edukatorem kanadyjskiej organizacji GRIS-Quebec wspierającej dzieci i młodzież LGBTQ+, który sam jest osobą transpłciową.Polecamy także inne przystępne i wzmacniające książki Elise Gravel: "Każdy z nas" - o uczuciach i potrzebach, które łączą nas wszystkich, oraz "Cześć, ciało!" - o naszych ciałach i o tym, jak się z nimi obchodzić.
Okładka książki Opowiedz mi o sobie

45,00 zł 33,48 zł


Zadawanie pytań to niezwykle istotna umiejętność komunikacyjna: umożliwia wymianę myśli, bliższe wzajemne poznanie, stanowi ważny aspekt procesu nauczania. Publikacja powstała z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną i problemami w porozumiewaniu się. Jej podstawowym celem jest zachęcenie dziecka do inicjowania oraz jak najaktywniejszego udziału w dialogu.Karty pracy zostały podzielone na 6 kategorii tematycznych:Jak się czujesz? Co lubisz?Wydarzenia z życiaWażne dni w rokuZwierzętaSzkołaDziałamy razem.Po wybraniu kategorii uczeń przechodzi do danej części i decyduje, czego konkretnie chce się dowiedzieć. Za pomocą kart zadaje pytania nauczycielowi lub koleżankom i kolegom. Dzięki tak pomyślanym zadaniom uczniowie uzyskują poczucie sprawstwa, a typowe szkolne sprawdzanie wiedzy przez odpytywanie może zamienić się w prawdziwy dialog.
Okładka książki Obliczanie i kodowanie. Materiały na zajęcia rewalidacyjne i korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

39,50 zł 29,39 zł


Publikacja jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Można ją wykorzystać w przedszkolach i szkołach specjalnych, klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Może mieć również zastosowanie jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Została opracowana z myślą o pracy zarówno z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych. Karty mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zróżnicowany stopień trudności zadań umożliwia uczniowi samodzielne ich wykonanie, a nauczycielowi - wybór i dopasowanie ćwiczenia do potrzeb i możliwości wychowanka.Materiał zawiera zadania dotyczące:rozwijania umiejętności myślenia operacyjnegoutrwalania obrazu graficznego cyfrutrwalania znajomości liczb w zakresie 20utrwalania podstawowych działań arytmetycznychutrwalania podstawowych umiejętności kodowania i dekodowania.
Okładka książki Wyrażam własne zdanie, zadaję pytania, potrafię słuchać, czyli jak zostać TUSEM-PRYMUSEM

90,00 zł 68,11 zł


Prezentowana gra jest przeznaczona dla 2-8 osób w wieku 7-14 lat. Powstała z myślą o uczniach z zaburzeniami ze spektrumautyzmu, ale z powodzeniem może być także wykorzystana na przykład w czasie lekcji wychowawczych w celu zintegrowania grupy lub w domu do wspólnych zabaw rodziców i dzieci. Sprawdzi się doskonale w pracy trenerów TUS, wychowawców, pedagogów lub psychologów szkolnych. Gracze, odpowiadając na różne pytania i wykonując ciekawe zadania, usprawniają kompetencje społeczno-komunikacyjne.Uczą się między innymi:współpracyinicjowania rozmowyzawierania znajomościproszenia o pomoczadawania pytań i formułowania opiniiradzenia sobie z emocjamiprzyjmowania perspektywy drugiej osoby.
Okładka książki My daliśmy radę, Tobie też się uda!

57,00 zł 41,48 zł


Książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tonyego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tonyego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym.
Okładka książki Edukacja w procesie przemian

58,00 zł 35,30 zł


Książka Edukacja w procesie przemian - realia, perspektywy rozwoju i potencjał innowacyjny jest zaproszeniem do refleksji nad przyszłością edukacji, do dyskusji na temat jej znaczenia w coraz bardziej złożonym i dynamicznym świecie. Dlatego też zachęcamy Czytelników do wnikliwej lektury, by wspólnie poszukiwać odpowiedzi na pytania dotyczące tego, jak przygotować przyszłe pokolenia do wyzwań, które stawia przed nami przyszłość...
Okładka książki Komunikuję się w trudnych sytuacjach

45,00 zł 33,48 zł


Materiały powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się w warunkach trudnych, niekomfortowych, wywołujących stres.Publikacja została podzielona na 12 części:Komunikuję się w czasie kłótniKomunikuję się, gdy odczuwam strachKomunikuję się w innym krajuKomunikuję się przez InternetKomunikuję się przez telefon komórkowyKomunikuję się, kiedy jestem zdenerwowanyKomunikuję się w grupieKomunikuję się, kiedy czegoś nie rozumiemKomunikuję się z małymi dziećmiKomunikuję się, gdy zrobiłem coś złegoKomunikuję się z osobami niesłyszącymiKomunikuję się, gdy coś mi przeszkadza.Na kolejnych kartach pracy zostały omówione zdarzenia, okoliczności oraz stany emocjonalne (np. kłótnia, głośne otoczenie, stres, onieśmielenie), w których mógłby znaleźć się każdy z nas. Zadaniem uczniów podczas wykonywania ćwiczeń jest dowiedzieć się, jak przezwyciężyć trudności związane z tymi sytuacjami, być rozumianym i rozumieć innych.
Okładka książki Przyszłość edukacji

55,00 zł 42,27 zł


Pierwsza publikacja z serii Studia z pedagogiki szkoły, w której Autor przedstawia specykę przyszłości i jej znaczenie dla dalszego rozwoju społeczeństwa i edukacji. Wyodrębnia elementy zmiany społecznej, które wpłyną na jakościową zmianę edukacji przyszłości. Dokładny obraz przyszłości w gwałtownie zmieniającym się społeczeństwie jest trudny do skonstruowania, możliwe jest jednak określenie kompetencji, które w tych warunkach powinni mieć absolwenci szkół w XXI wieku.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj