Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zestaw łamigłówek zawierający 100 różnorodnych zadań umysłowych dla przedszkolaków. Mali szaradziści znajdą tutaj między innymi krzyżówki i szyfrogramy, labirynty i proste ćwiczenia logiczne. To książka nie tylko rozrywkowa, ale dzięki zadaniom rozwijającym intelekt także edukacyjna.
All kids occasionally space out, get sidetracked, run out of time, or explode in frustration—but some do it much more often than others. If you have a “smart but scattered” child, take heart. This encouraging guide is grounded in research on the crucial brain-based skills that 4- to 13-year-olds need to get organized, stay focused, and control their impulses and emotions. The expert authors guide you to identify your child's executive strengths and weaknesses, boost skills that are lacking, fix everyday routines that don't work, and reduce everyone's stress. Including new research, new and updated vignettes, and “A Good Place to Start” suggestions for each skill, the revised and updated second edition features a new chapter on technology and a greatly expanded school chapter. Helpful practical tools can be downloaded and printed.
Edukacja domowa zatacza coraz szersze kręgi. Co za tym idzie, coraz więcej osób poszukuje na jej temat informacji. Najlepiej od rodziców, którzy edukację domową już poznali. Autorka od lat prowadzi bloga, w którym wyjaśnia, czym jest edukacja domowa. Książka natomiast to zbiór wywiadów z rodzicami, którzy ją praktykują. Z przeprowadzonych rozmów czytelnik uzyska odpowiedzi na kilkanaście najważniejszych pytań. Kornelia Orwat zapytała rodziców między innymi o: organizację czasu; jak radzą sobie z niechęcią dzieci do robienia tego, czego od nich się oczekuje; jak opiekunowie godzą własne różnorodne obowiązki i potrzeby dzieci w różnym wieku, a przy tym pamiętają o własnych potrzebach; co w edukacji domowej jest najtrudniejsze, a co najpiękniejsze; co się sprawdziło, a co nie; jaki styl edukacji wybrali; jak radzą sobie z wypaleniem zawodowym; czy wypracowali rodzinne rytuały; jak małżonkowie dzielą się obowiązkami; jak radzą sobie z krytyką i niezrozumieniem otoczenia oraz nauczaniem podstawy programowej; gdzie i jakiego szukają wsparcia; na jakie zajęcia chodzą ich dzieci; czy mają obawy związane z socjalizacją i jak ją zapewniają; co doradziliby innym rodzicom i oczywiście jakie są owoce edukacji domowej.Książkę serdecznie poleca ks. dr Krzysztof Mielnicki, autor i redaktor ogólnopolskich programów i podręczników do nauczania religii w szkole. () Rodzice towarzyszący swoim dzieciom w rozwoju jako mistrzowie edukacji na własnym przykładzie pokazują, w jaki sposób można skutecznie organizować naukę i czym tak naprawdę powinna być indywidualizacja nauczania, nazywana przez nich personalizacją, niezależnością i elastycznością.Lektura tej książki była dla mnie budującym spotkaniem z mentorami home based education edukacji opartej na domu z jego bogactwem i różnorodnością znaczeń.
Jaki jest współczesny świat nastolatków i dorosłych przedstawiany w literaturze, sztuce, przestrzeni medialnej? Są to światy spójne czy odrębne? Co możemy sobie nawzajem dać? Jak edukacja polonistyczna może wspierać relacje, na których buduje się świat wartości? Odpowiadając na te pytania, proponujemy nowe lektury oraz inne niż dotychczas odczytania tekstów już znanych, w imię międzypokoleniowej solidarności. Staramy się przerzucać mosty i znajdować to, co może łączyć. Pytamy o punkty wspólne w relacjach nastolatków z dorosłymi; o współczesny wymiar więzi rówieśniczych - przyjaźnie, miłości, potrzeby i oczekiwania; o tabu i jego sens; o lektury młodych czytane przez dorosłych, a także lektury dorosłych czytane przez nastolatków; o świat (szkoły, literatury, sztuki) jako wspólna przestrzeń; a przede wszystkim o szanse, jakie daje literatura. To poszukiwanie "miejsc wspólnych" nie jest jednak tylko tropieniem tego, co łączy generacje, ale także dostrzeganiem potencjału w pokoleniowych odrębnościach, stwarzających okazję do wzajemnego poznawania i zrozumienia, uczenia się obopólnej akceptacji i czerpania radości z bycia razem.
Mówienie i myślenie jest trzecią częścią cyklu Uczę się rozumieć innych. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa.Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.Książeczka Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień
Kiedy rodzice uczą się wraz z dziećmi i są na nie otwarte, pojęcia typu moc, kontrola czy dominacja przestają być potrzebne, a głównym celem podróży staje się wzajemna życzliwość oraz duchowe partnerstwo. Niestety, wielu rodziców nieświadomie przekazuje swoim dzieciom nabyty ból psychologiczny i emocjonalne traumy z przeszłości, mimo że świadomie wcale nie chcą tak postępować. Tradycyjne książki dotyczące tematu rodzicielstwa podają mnóstwo technik dotyczących kontrolowania dzieci oraz doraźnych rozwiązań pewnych zaburzeń, które mają być pomocne w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach. Dr Shefali Tsabary podchodzi do tematu w odmienny sposób. Według niej, dzieci stanowią dla rodziców zwierciadło dawno zapomnianego ja. Rodzic który zechce spojrzeć w to lustro, zdobędzie możliwość zbudowania relacji ze swoim wewnętrznym stanem pełni. Książka odpowiada na pytania:Dlaczego wszyscy rodzice zaczynają od NIEŚWIADOMEGO rodzicielstwa czy świadomy rodzic pojawia się nagleDlaczego, żeby mieć kontakt z dzieckiem, najpierw należy nawiązać więź z samym sobąJaką cenę za nasz brak świadomości płacą dzieciJak wejść w stan prawdziwej łączności z dzieckiemJak stworzyć prawdziwe poczucie więzi w rodzinieCzym jest świadomość i w jaki sposób zmienia sposób wychowania dzieciJaki jest duchowy powód posiadania potomstwaW jaki sposób dziecko może przebudzić dorosłegoJak uwolnić dzieci od potrzeby naszej aprobatyCzy akceptacja oznacza biernośćCzy dziecko w istocie pozwala nam dorosnąćCo oznacza stanąć twarzą w twarz z naszą reaktywnościąJak zintegrować swój własny ból i jak radzić sobie z bólem dzieckaCzy życiu można zaufaćW jaki sposób przyciągamy do siebie życiowe okolicznościJakie są podstawowe lekcje rodziców w poszczególnych etapach życia dzieckaCo jest źródłem naszego lęku przed teraźniejszościąCzym jest CUD ZWYCZAJNOŚCI i czy jako rodzic potrafisz cieszyć się zwyczajnością swojego dzieckaJak właściwie ustawiać poprzeczkę dla dzieckaDlaczego wyrażanie wdzięczności stanowi pełne mocy narzędzie wychowawczeCo liczy się bardziej zachowanie czy osoba
Autorka, dr psychologii i terapeutka dziecięca, od lat z powodzeniem zajmuje się metodą bajkoterapii. Opublikowała dwa zbiory cieszących się powodzeniem oraz wielokrotnie wznawianych bajek terapeutycznych. Ma również na swoim koncie kilka książek teoretycznych. W niniejszej publikacji postanowiła połączyć teorię z praktyką, zachęcając rodziców, opiekunów i terapeutów do samodzielnego układania bajek terapeutycznych. Okazuje się, że metodę tę można przyswoić, daje ona dużo satysfakcji, wzmacnia więź z dzieckiem, służy relaksacji, a co najważniejsze, pomaga nie tylko przepracować urazy, ale także im zapobiegać.
„Ja kłębuszek, ty niteczka” to subtelna opowieść o delikatnej więzi, która łączy mamę i dziecko. Każdy wers tka historię miłości, która pomaga stawiać pierwsze kroki w świecie pełnym wyzwań. Miłości mądrej i czułej, która rozumie, że dzieci są z nami tylko przez pewien czas. Alberto Pellai, włoski psychoterapeuta i psycholog dziecięcy, przypomina, że bliskość odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu emocjonalnego rozwoju najmłodszych i budowaniu fundamentów dorosłego życia.
W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji. Najważniejsze z omawianych zagadnień to:uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typuznaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnymrozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmusposoby motywowania osoby z ASDstawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum.Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół - zazwyczaj pomijanych - mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość.
Monografiatajest opowieścią o nauczycielach i mężczyznach - jednostkach konstruujących swoje życie, o wyborach i ich konsekwencjach, o codzienności, o konfrontowaniu się ze sfeminizowanym polem zawodowym, o trudnościach związanych z przynależnością do grupy mniejszościowej, a jednocześnie o swoistych przywilejach wynikających z przynależności płciowej.[...]Celem prezentowanego projektu badawczego było ukazanie doświadczeń biograficznych związanych z realizacją drogi zawodowej przez mężczyzn pracujących jako nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Rama czy lama? Różnicowanie głosek R L to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których korekcja głoski r dobiegła końca, jednak prawidłowa artykulacja wymaga jeszcze ostatniego etapu terapii logopedycznej, czyli różnicowania. W tym przypadku różnicowania głosek r i l . Publikacja zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwicz
"Jak rodzi się bliskość. Inspiracje dla rodziców"Co to znaczy być po stronie dziecka i wspierać je w tym, co przeżywa? Którędy biegną granice pomiędzy razem i odrębnie? Jak pomóc dziecku stawać się sobą? Czy złość musi złościć, a trudne zachowania zawsze są trudne? Dlaczego wszystkie pytania są ważne i potrzebują odpowiedzi? Czym są bezpieczna obecność, emocjonalna uważność i akceptacja? Co je wzmacnia, co im zagraża? Jak pomieścić w sobie rodzicielstwo i zgodę na wystarczającość? Kiedy więź prowadzi do bliskości?Ta książka to zbiór rozmów Małgorzaty Stańczyk z Agnieszką Stein przygotowanych dla magazynu "Newsweek Psychologia". Tym, którzy szukają rodzicielskich inspiracji, pomogą zrozumieć wspólną drogę rodzica i dziecka. Połączyć dwie ścieżki, które biegną obok siebie, by co krok się przeciąć. Zbudować most, by dwa brzegi, poddane przypływom i odpływom, mogły na stałe się zbliżyć. Z tego miejsca jest już tylko krok do prawdziwej bliskości.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
W kolejnej książce z serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni szkoły - zarówno w zakresie propozycji teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o podejmowanie prób integracji mimo różnic. Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych, organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w kontekście integracji, monografia ta zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie) oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o szkole.
Krzyś uwielbia zakupy z mamą w supermarkecie, Jolka nigdy nie sprząta swojego pokoju, Majka nie lubi swojej młodszej siostry, a Zdzisio często się leni. Wszyscy różnimy się od siebie. Ale co zrobić, aby te różnice nie przeszkadzały nam żyć ze sobą? Musimy nauczyć się tego, że nasze zachowania niekoniecznie muszą być akceptowane przez innych, a my sami powinniśmy częściej zwracać uwagę na to, czy przypadkiem nie sprawiamy komuś przykrości i czy zawsze zachowujemy się stosownie. Zabawne i pouczające wierszyki opatrzone zostały mądrymi radami, dzięki którym każde dziecko będzie potrafiło ocenić, czy w danej sytuacji postępuje właściwie. Całość wzbogacają dowcipne, duże, kolorowe ilustracje.
Klara lubi mówić, co myśli, nawet jeśli czasem kogoś tym zaskakuje.Tomek ciągle się spóźnia i nie widzi w tym nic złego. Ania nie chce dzielić się swoimi zabawkami, a Kamil uwielbia robić psikusy, które nie zawsze są śmieszne dla innych. Każdy z nas jest inny i to jest piękne! Ale jak sprawić, by nasze różnice pomagały nam lepiej się rozumieć, zamiast nas dzielić? Te zabawne i mądre wierszyki uczą dzieci, że każde zachowanie ma znaczenie dla nas i dla innych. Dzięki prostym, ale ważnym wskazówkom, młodzi czytelnicy dowiedzą się, jak być bardziej uprzejmym, wyrozumiałym i uważnym na uczucia innych. Wiersze dopełniają kolorowe, pełne humoru ilustracje, które zachwycą każde dziecko. Dowiedz się, jak budować przyjaźń, szanować innych i być najlepszą wersją siebie w sposób lekki i pełen zabawy!
Koala obchodzi dzisiaj swoje urodziny. Na gości czekają już balony, gry oraz pyszne przekąski i napoje. Dzień będzie pełen emocji. Szykuje się świetna zabawa, ale w czasie imprezy warto wziąć pod uwagę również inne potrzeby gości... Do lekkiej opowieści o urodzinach autorka zręcznie wplata kilka zasad korzystania z łazienki. Maluchy dowiedzą się z książki, że nie warto czekać do ostatniej chwili z pójściem do toalety (nawet jeśli akurat świetnie się bawią). Zobaczą, dlaczego trzeba pukać przed wejściem oraz usłyszą że należy oszczędzać papier toaletowy (bo może zabraknąć go dla innych). Innymi słowy: poznają wiele cennych wskazówek na temat higieny i używania wspólnej przestrzeni łazienkowej. A wszystko to podczas czytania historii wziętej prosto z życia. Oto poradnik jakiego jeszcze nie było!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?