Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Niezbędnik wiedzy o kosmosie dla najmłodszych!Atlas dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które interesują się kosmosem i Wszechświatem. Zawiera różnorodne ćwiczenia: zagadki, rebusy, łamigłówki, krzyżówki i inne zadania, dzięki którym dzieci poznają Układ Słoneczny, dowiedzą się czym jest kosmos, planeta karłowata, droga mleczna, galaktyka, stacja kosmiczna i wiele, wiele innych. Dodatkowym atutem książki są naklejki, które uatrakcyjnią zdobywanie wiedzy.
Niezbędnik wiedzy o państwach świata dla najmłodszych!Atlas dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, który zawiera różnorodne ćwiczenia: zagadki, rebusy, łamigłówki, krzyżówki, mapy i inne zadania, dzięki którym dzieci poznają: państwa i ich flagi, stolice, słynne budowle, charakterystyczne dla danego kraju zwierzęta, typowe potrawy, tradycyjne stroje i wiele, wiele innych. Ciekawostki wzbogacą wiedzę dziecka, a naklejki z flagami uatrakcyjnią wykonanie zadań.
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
Monografia Agnieszki Lewickiej-Zelent to ważna i udana próba innego/nowego czy też niedostatecznie dotąd wykorzystywanego w pedagogice resocjalizacyjnej spojrzenia na osoby obarczone piętnem skazania/uwięzienia z perspektywy rozumiejącej i w pewnym stopniu pozytywnej. Kategoria poczucia krzywdy u osób skazanych nie należy do priorytetowych w ujmowaniu zjawiska niedostosowania społecznego i widzenia osób nieprzystosowanych/niedostosowanych. Tymczasem to właśnie doświadczanie krzywdy może stanowić mechanizm tworzenia się czy też autonomizowania się tożsamości dewiantywnej, nierzadko powiązanej z racjonalizowaniem zachowań pozanormatywnych, traktowanych jako uzasadnione w doświadczanych przez skazanych warunkach rozwoju. []Monografia stanowi wielowątkową, ale merytorycznie konsekwentnie realizowaną refleksję dotyczącą funkcjonowania osób skazanych, z dominującą kategorią przebaczenia (innym i sobie), traktowaną jako swoisty mechanizm resocjalizacji, której efektem może stać się rozwój/samorealizacja osób skazanych, zapoczątkowana przez przebaczenie, a następnie potencjalnie warunkująca proces wewnętrznej i trwałej przemiany skazanych. To specyficzne i wciąż zbyt słabo wykorzystywane, nie tylko w rodzimej pedagogice resocjalizacyjnej, ujęcie zagadnienia zrealizowane w autorskim projekcie badawczym (dodajmy organizacyjnie i realizacyjnie trudnym) stanowi podstawę oceny jego rezultatów jako ważnego i poważnego autorskiego wkładu w rodzimą (i nie tylko) pedagogikę i pedagogikę resocjalizacyjną, dając równocześnie możliwości implementowania założeń konstruowanej czy modyfikowanej autorsko teorii przebaczenia do praktyki resocjalizacyjnej, a ostatecznie w moim przekonaniu decydując w niebagatelnym stopniu o jej skuteczności czy efektywności. []Pod względem zawartości treściowych praca w moim przekonaniu stanowi istotny wkład w rozwój nauk o wychowaniu pedagogiki i pedagogiki resocjalizacyjnej, a zawarte w niej treści egzemplifikują realizację postawionych przez Autorkę celów. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Wysockiej
Autor książki w sposób zupełnie nowy i oryginalny porusza problem stosowania środków audiowizualnych w dydaktyce szkolnej a przede wszystkim w nauczaniu religii. W wybitnym stopniu wzbogaca teorię katechetyczną, ponieważ po raz pierwszy przedstawia zagadnienie środków audiowizualnych w aspekcie uwarunkowań i rozwoju tego ważnego składnika procesu dydaktycznego i katechetycznego. Po raz pierwszy także na terenie katechetyki omawia strukturę podręcznika multimedialnego i w jego świetle ocenia szeroko stosowane w Polsce nowe podręczniki początku XXI wieku.
Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba. Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.
Emocjonalne potyczki. Gra terapeutyczna rozwijająca kompetencje emocjonalno-społeczne. Emocjonalne potyczki to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: psychologów, nauczycieli i trenerów TUS. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi. W czasie gry uczestnicy:ćwiczą rozpoznawanie różnych stanów emocjonalnych u siebie i innychuczą się, jak wyrażać emocje w sposób jasny i zdecydowany, ale zawsze z szacunkiemdla innychzastanawiają się, skąd się biorą emocje i w jakich sytuacjach zdarza się im przeżywaćrozmaite z nichuczą się empatii, przyjmowania perspektywy innych i akceptacji tego, że jesteśmy różni. Gra przeznaczona jest dla 25 osób. W skład zestawu wchodzą:plansza do gry w formacie A3112 kart z pytaniamizestaw pionków-żetonów do wyboruklepsydrazeszyt z opisem gry i omówieniem merytorycznym.
"Naklejkowo Junior 6+. Dodawanie" to najnowsza propozycja wydawnictwa Demart dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Dzieci samodzielnie tworzą przepiękne, kolorowe grafiki nawiązujące do świata piratek i piratów, wyklejając obrazki po numerach i wynikach dodawania. Materiał został opracowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności: od najprostszych działań w obrębie 10, po trudniejsze, z przekroczeniem progu dzisiątkowego w zakresie 20. Dodatkowo na odwrocie każdej karty znajdują się zabawy i łamigłówki trenujące dodawanie. Każdą kartę do wyklejania można oderwać wzdłuż linii perforacji. Dzięki temu dziecku pracuje się wygodniej. Wyklejanie obrazków po wynikach dodawania to nie tylko świetna zabawa, ale też doskonała okazja do rozwoju motoryki małej, doskonalenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i trenowania skupienia.
"Naklejkowo Junior 6+. Mnożenie" to najnowsza propozycja wydawnictwa Demart dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Dzieci samodzielnie tworzą przepiękne, kolorowe grafiki nawiązujące do tematyki podróżowania, wyklejając obrazki po numerach i wynikach mnożenia. Materiał został opracowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności: od mnożenia przez 1 po mnożenie przez 10. Dodatkowo na odwrocie każdej karty znajdują się zabawy i łamigłówki trenujące mnożenie. Każdą kartę do wyklejania można oderwać wzdłuż linii perforacji. Dzięki temu dziecku pracuje się wygodniej. Wyklejanie obrazków po wynikach mnożenia to nie tylko świetna zabawa, ale też doskonała okazja do rozwoju motoryki małej, doskonalenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i trenowania skupienia.
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku przedszkolnym 5-6 lat na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć starsze przedszkolaki nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki, elementy wycinankowe i taśma z buźkami uatrakcyjniają zabawę.
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym 7-8 lat na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć dzieci nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki, elementy wycinankowe i taśma z buźkami uatrakcyjniają zabawę.
Książka zawiera różnorodne zadania, łamigłówki i aktywności przygotowane w duchu metody Marii Montessori. Zabawy koncentrują się wokół 4 modułów: "Ja", "Rodzina", "Grupa rówieśnicza" i "Świat (ludzie przyroda kosmos)" i realizują atrakcyjne treści z edukacji m.in. polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i plastycznej. Zachęcają do samodzielnego poznania ciała człowieka, odkrywania fascynujących ciekawostek dotyczących świata roślin i zwierząt, Ziemi i kosmosu. Dołączone do książki naklejki, karty do wycinania i lupa sprawiają, że dziecko zgodnie z Montessoriańskią ideą staje się małym odkrywcą świata, a tym samym "budowniczym samego siebie".
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku przedszkolnym 3-4 lata na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć młodsze przedszkolaki nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki i proste elementy wycinankowe uatrakcyjniają zabawę.
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak obraz, baśń czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. rozkład jazdy, SMS, tekst reklamowy, przepis kulinarny czy artykuł popularnonaukowy. Praca z tekstami odbywa się w formie atrakcyjnych quizów, zagadek, diagramów, szyfrowanek i innych łamigłówek. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i zaznajamiania się z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie jest umiejętnością nie do przecenienia.
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak obraz, baśń czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. przepis kulinarny, artykuł popularnonaukowy, instrukcja obsługi biletomatu czy etykieta na opakowaniu. Praca z tekstami odbywa się w formie atrakcyjnych quizów, zagadek, diagramów, szyfrowanek i innych łamigłówek. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i zaznajamiania się z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie myślenia krytycznego w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie są umiejętnościami nie do przecenienia
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak baśń, biografia czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. instrukcja nadania przesyłki w paczkomacie, tablica przylotów na lotnisku, artykuł popularnonaukowy czy SMS i e-mail pokazujące, na czym polega phishing. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i obcowania z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie jest umiejętnością nie do przecenienia.
Kolejna odsłona popularnej serii "Idę do szkoły". Tym razem jest to publikacja zawierająca materiał związany z mnożeniem realizowany w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Czytelny układ treści od mnożenia przez 0 do mnożenia przez 10, przez mnożenie liczb jednocyfrowych przez dwucyfrowe, aż do utrwalania związku mnożenia i dzielenia sprawia, że rodzic z dzieckiem w szybki sposób znajdą interesujące ich zagadnienie. Książka zawiera różnorodne typy zadań: kolumny (słupki), uzupełnianki, piramidy matematyczne, grafy, ślimaki, labirynty, kodowanki, działania tekstowe, obliczenia pieniężne, łamigłówki, quizy. Na końcu znajduje się wycinanka, która uatrakcyjnia pracę dziecka. Dodatkowo na skrzydełku okładki zamieszczono tabliczkę mnożenia, którą można oderwać i wielokrotnie wykorzystywać do trenowania działań.
Rozwijanie motoryki małej, czyli sprawności dłoni i palców, to jeden z filarów gwarantujących sukces w nauce pisania. Umiejętność prawidłowego trzymania nożyczek i posługiwania się nimi: cięcia papieru, układania wycinków i dopasowywania ich to kamień milowy usprawniania motoryki małej.
• „Wycinankowo” to zestaw 32 kart z atrakcyjnymi pracami plastyczno-technicznymi, do których dziecko potrzebuje jedynie nożyczek, kleju i niekiedy zwykłej kartki. Karty nie tylko rozbudzają kreatywność i wyobraźnię dzieci, ale przede wszystkim stymulują rozwój motoryki małej: koordynacji ręka–oko i ćwiczeń mięśni dłoni.
• Tworzenie zaproponowanych prac to tylko początek fantastycznej przygody – zrobione zwierzątko może być elementem większej makiety. Liczy się kreatywność i pomysłowość dzieci. Twórcze działania wyzwalają uczucia i emocje dzieci, a także pozwalają na samorealizację!
• Do tej znakomitej zabawy można zaangażować całą rodzinę – dzieci dzięki temu uczą się zgodnej współpracy i odpowiedzialności za powierzone zadania oraz budują poczucie ważności i siły sprawczej. • Do książki są dołączone lekkie, bezpieczne dla dzieci nożyczki.
Książka zawiera różnorodne zadania, łamigłówki i aktywności przygotowane w duchu metody Marii Montessori. Zabawy koncentrują się wokół 4 modułów: "Ja", "Rodzina", "Grupa rówieśnicza" "Świat (ludzie przyroda kosmos)" i realizują atrakcyjne treści z edukacji m.in. polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i plastycznej. Zachęcają do samodzielnego poznania ciała człowieka, odkrywania fascynujących ciekawostek dotyczących świata roślin i zwierząt, Ziemi i kosmosu. Dołączone do książki naklejki, karty do wycinania i lupa sprawiają, że dziecko zgodnie z Montessoriańskią ideą staje się małym odkrywcą świata, a tym samym "budowniczym samego siebie".
Kolejna odsłona popularnej serii "Idę do szkoły". Tym razem są to karty pracy z matematyki - z zadaniami, ćwiczeniami i grami edukacyjnymi - przygotowane przez nauczycielkę matematyki dla uczniów klasy trzeciej. Materiał został uporządkowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności i porusza między innymi zagadnienia takie jak: wskazywanie setek, dziesiątek, jedności, mnożenie i dzielenie w zakresie do 100, właściwości figur geometrycznych, obliczenia pieniężne, mierzenie długości. Polecenia są różnorodne i odwołują się do codzienności trzecioklasistów, a zadania z elementami do wycięcia urozmaicają naukę i pozytywnie wpływają na ćwiczenie skupienia przez ucznia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?