Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń.Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami.Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale podobnie jak w dwóch poprzednich prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami.Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Jaką drogę wybrać w życiu, gdy wokół tyle pokus? Jak najlepiej ulokować swoje uczucia i nauczyć się odpowiedzialności za siebie i drugą osobę? W jaki sposób wychować dzieci na dobrych i mądrych ludzi? Jak pokonywać swoje wady i słabości? Jakich wyborów dokonywać, by nie zmarnować danych nam szans?Każdy z nas wcześniej lub później zadaje sobie takie pytania. To nasza codzienna rzeczywistość. Autorka odmalowuje ją właśnie w swoich opowiadaniach, pomagając i nam znaleźć właściwą odpowiedź lub przynajmniej wzbudzić pożyteczną refleksję. Uzmysławia czytelnikom, że życie jest jak motyl ulotne i delikatne, ale i równie jak on barwne, choć zwykle tego nie dostrzegamy.
Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym.
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.
W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka.
Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu.
W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.
Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD (Przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych oraz wybrane karty pracy)
Wersja e-book zawiera całą zawartość płyty CD. 120 stron scenariuszy plus cała książka zostały zawarte w jednym e-booku!
Polecamy!
Ćwiczenia te mogą być stosowane w szkole, w domu, a także w świetlicy jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy 2.
Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce.
Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, umiejętność rozróżniania i porównywania, logiczne myślenie, pamięć, samodzielność, dokładność.
Podczas pracy z ćwiczeniami rozwija się u dziecka również sprawność manualna.
Niniejsza publikacja adresowana jest głównie do studentów pedagogiki, ale takżenauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebamiedukacyjnymi oraz rodziców i opiekunów osób z niepełnosprawnością, a takżedo wszystkich zainteresowanych tematem.
Po niespełna dwóch latach od wydania książki pt. Mutyzm wybiórczy - poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem, zarówno wśród rodziców, jak również wśród nauczycieli i specjalistów, Maria Bystrzanowska, tym razem wspólnie z córką Eweliną Bystrzanowską - psychologiem o specjalności klinicznej, przystąpiły do opracowania nowej książki z zakresu mutyzmu wybiórczego (MW). Książkę tę można z jednej strony potraktować jako kontynuację ww. poradnika, z drugiej zaś może ona stanowić całkiem odrębną całość.Do jej napisania zaproszone zostało szersze grono osób: praktyków pracujących na co dzień z dziećmi z mutyzmem wybiórczym (psychologów, logopedów, pedagogów i nauczycieli), a także rodziców dzieci z MW oraz osoby dorosłe, które już w dzieciństwie miały objawy tego zaburzenia i nie otrzymały właściwej pomocy. Zamiarem autorek było, aby powstała publikacja wszechstronnie opisująca to coraz powszechniej diagnozowane zaburzenie lękowe, w szczególności skuteczne sposoby jego terapii, co ważne, z uwzględnieniem realiów i specyfiki polskiego systemu oświaty.Książka składa się z dwóch głównych części. W pierwszej, bardziej teoretycznej części (rozdziały 13) Ewelina Bystrzanowska i Maria Bystrzanowska przedstawiły istotę mutyzmu wybiórczego oraz znaczenie wczesnej diagnozy i terapii dzieci z tym zaburzeniem. Poznamy również następstwa niewłaściwej terapii lub jej braku.W drugiej, praktycznej części książki (rozdział 4) - po krótkim wprowadzeniu Marii Bystrzanowskiej, zawierającym przegląd skutecznych metod terapii MW, sporządzony na podstawie wyników najnowszych badań naukowych oraz doświadczeń własnych autorki - znajdują się opisy i analizy konkretnych terapii i oddziaływań prowadzonych na terenie naszego kraju przez różnych specjalistów (psychologów, logopedów i pedagogów), a także nauczycieli oraz rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Książka wpisuje się w nurt bardzo aktualnych tendencji polskiego systemu penitencjarnego, upatrujących doskonalenie tego systemu w twórczej reoscjalizacji. Z powyższych względów już na wstępie należy powiedzieć, że podjęcie się trudu przeprowadzenia badań związanych z twórczym oddziaływaniem teatru na zachowania nieletnich (...) należy uznać za bardzo słuszne i celowe.
Materiał w postaci wyrazów i obok narysowanych czarno-białych obrazków przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek ś, ź, ć, dź w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek ś, ź, ć, dź i utrwaleniu ich w sylabach.
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek s, z, c, dz w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek s, z, c, dz i utrwaleniu ich w sylabach.
Godzina wychowawcza jak malowana to komplet 2 teczek z kartami o różnej tematyce - od spraw klasowych, tradycji i prawa, przez emocje i rozwój osobisty, po ekologię i zasoby naturalne. Graficzne karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań. Połączone z intrygującym filmem lub interesującym artykułem dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej. Zawartość to 60 kart o tematyce:Rozwój osobisty: Poznaję siebie; Być szczęśliwym; Prokrastynacja i ja; Stres; Jak zmienić beznadziejny dzień?; Jak nie tracić czasu? O planowaniu; Kreatywność; Co jest w życiu ważne?; Rozważania o wartościach; Mętlik w głowie, czyli podejmować decyzje; Jestem ważna(-y); Autorytety - po co nam one; Jak zachować słońce w duszy, czyli uważność na jesienne dni... i wiele innych.Emocje i relacje społeczne: Plotka; Sztuka asertywności; Stereotyp; Przyjaźń; Ja i rodzina; Kłamstwo; Agresja - stop!; Kompleksy. Jak z nimi wygrać?; Smutek; Strach. Jak go odstraszyć?; Złość; Inteligencja emocjonalna, Samotność; Jak nie martwić się za bardzo; Media społecznościowe; Wspomnienia... i inne. Spis treści:Rozwój osobisty 1. Poznaję siebie 2. Być szczęśliwym 3. Prokrastynacja i ja 4. Jak nie tracić czasu? O planowaniu 5. Stres 6. Jak zmienić beznadziejny dzień7. Kreatywność8. Co jest w życiu ważne? Rozważania o wartościach 9. Mętlik w głowie, czyli jak podejmować decyzje 10. Jestem ważna(-y) 11. Autorytety - po co nam one 12. Jak zachować słońce w duszy, czyli uważność na jesienne dni (teoria) 13. Jak zachować słońce w duszy, czyli uważność na jesienne dni (ćwiczenia) 14. Czas wolny 15. Marzenia 16. Mam cel! 17. O motywacji 18. Porażka to nie koniec świata 19. Pasja. Lubię to! 20. Uważność na co dzień21. Wiosenna karta uważności 22. Jak poczuć wiosnę w duszy? 23. Wakacyjna karta uważności 24. Zimowa karta uważności 25. Myślenie wizualne 26. Reklamowe obietnice 27. To ja! 28. Dzień Mózgu 29. Jak rozwiązać problem? 30. Metaplan 31. Drzewko decyzyjne 32. Sposoby na nudę33. Uczę się z Głową34. Uczę się z głową (ćwiczenia) Emocje i relacje społeczne 35. Nieśmiałość36. Wdzięczność37. Przepis na miłość38. Pomagam 39. Tolerancja 40. Przemijanie 41. Emocje 42. Plotka 43. Sztuka asertywności 44. Stereotyp 45. Przyjaźń46. Ja i rodzina 47. Kłamstwo 48. Agresja - stop! 49. Kompleksy. Jak z nimi wygrać?50. Smutek 51. Strach. Jak go odstraszyć?52. Złość53. Inteligencja emocjonalna 54. Samotność55. Jak nie martwić się za bardzo 56. Media społecznościowe 57. Wspomnienia 58. Mój wymarzony dom 59. Empatia 60. Dzień Dobrych Wiadomości
Godzina wychowawcza jak malowana to komplet 2 teczek z kartami o różnej tematyce - od spraw klasowych, tradycji i prawa, przez emocje i rozwój osobisty, po ekologię i zasoby naturalne. Graficzne karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań. Połączone z intrygującym filmem lub interesującym artykułem dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej. Zawartość to 60 kart o tematyce:Ekologia i ochrona środowiska: Chcę być eko!; Woda; Energia; Jedzenie. Nie marnuj; Odpady... i wiele innych. Prawo, Państwo, Finanse: Ojczyzna; Święto Niepodległości; Moja mała ojczyzna; Prawa dziecka; Prawa człowieka; Finanse i ja; Wokół ekonomii... i wiele innych.Zdrowie i uzależnienia: Depresja; Nałogi; Klikam z głową; Jem zdrowo!; Pierwsza pomoc... i wiele innych.W klasie: Wakacyjny rozkład jazdy; W grupie raźniej; Dzień Pozytywnego Myślenia; Nie ściągam!... i wiele innych. Spis treści:EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA 1. Chcę być eko! 2. Woda 3. Energia 4. Jedzenie. Nie marnuj 5. Odpady 6. Klimatyczne spotkanie 7. Dzień Drzewa PRAWO, PAŃSTWO, FINANSE 8. Tradycji czar 9. Ojczyzna 10. Konstytucja 3 Maja 11. Święto Niepodległości 12. Moja mała ojczyzna13. Prawa dziecka 14. Prawa człowieka 15. Finanse i ja 16. Wokół ekonomii 17. Chcę być przedsiębiorczy 18. Prawa autorskie 19. Prawo ZDROWIE I UZALEŻNIENIA 20. Ze zdrowiem na ty (o higienie) 21. Depresja 22. Nałogi 23. Klikam z głową24. Jem zdrowo! 25. Pierwsza pomoc 26. Dojrzewam 27. Zdrowy ruch 28. Dopalacze - śmiercionośny wybór W KLASIE 29. Klasa na medal 30. Mój list do nauczyciela 31. Autoportret na dzień dobry 32. Dzień Dziecka (ćwiczenia) 33. Ja rodzic wobec szkoły 34. Wakacyjny rozkład jazdy35. W grupie raźniej 36. Dzień Pozytywnego Myślenia 37. Powakacyjnik. Z czym wracasz do szkoły? 38. Ja w nowym roku szkolnym 39. Powakacyjnik. Refleksje nauczyciela 40. Nie ściągam! 41. Wagary 42. 6 myślowych kapeluszy de Bono 43. Uczę się zdalnie (ćwiczenia) 44. Uczę się zdalnie (teoria) 45. Wracam do szkoły (po nauczaniu zdalnym) 46. Bezpieczne wakacje 47. Mój wychowawca 48. Jak się porozumiewać?49. Mediacja. Sposób na konflikt 50. Konflikt - zgoda buduje, niezgoda rujnuje 51. O kulturze zachowania, czyli jak cię widzą, tak cię piszą52. Jak się uczyć, żeby się nauczyć?53. Książkowe światy 54. Dzień Kropki 55. PZO (Przedmiotowe Zasady Oceniania) 56. Lekcjomierz 57. Uczę się dyskutować58. Ten rok szkolny 59. Regulamin klasowy 60. Dzień Liczby π
Czy twoje dziecko odpowiada ci na pytania półsłówkami? Gdy pytasz, jak minął mu dzień w przedszkolu czy szkole, słyszysz zdawkowe „dobrze”, chociaż widzisz, że coś jest nie tak? Czy próby ciągnięcia za język kończą się awanturą i łzami? Jeśli tak, witaj w klubie rodzica! Codzienne rozmowy z dziećmi to często prawdziwe wyzwanie. Zwykła wymiana zdań może doprowadzić do ogromnej frustracji zarówno u dziecka, jak i u rodzica. Ale sztuki komunikacji z dziećmi – jak wielu innych umiejętności – można się po prostu nauczyć! Dzięki książce „Jak nie stracić kontaktu z dzieckiem i dogadać się w każdej sprawie” doświadczonej psycholożki Ulrike Döpfner dowiesz się: • jak słuchać swoich dzieci i jak do nich mówić, by uwzględniać ich najważniejsze potrzeby, • jak prowadzić z nimi ciekawe, ważne i dające do myślenia rozmowy, • jakie pytania zadawać dzieciom, by poznać ich radości, zmartwienia, lęki i niepokoje, • jak wspólnie cieszyć się z ich sukcesów, • w jaki sposób formułować wątpliwości i wskazówki, by dziecko nie traktowało rozmowy z tobą jako przykrego obowiązku i okazji do konfliktu. I ty możesz się przekonać, że jak pisze autorka, „dobre rozmowy mają w sobie magię” i mogą się stać wspaniałym, niezapomnianym doświadczeniem.
Wszyscy zachwycają się dzieckiem, któremu nie obce są dobre maniery. Seria książeczek ""Magiczne słowa Leopolda"" to próba zachęcenia dzieci, do tego, aby ładnie się zachowywały i aby dowiedziały się, jak przyjemnie jest używać magicznych słów. Książki w tej serii pomogą dzieciom mądrze używać takich słów jak: przepraszam, proszę czy dziękuję.
Wszyscy zachwycają się dzieckiem, któremu nie obce są dobre maniery. Seria książeczek ""Magiczne słowa Leopolda"" to próba zachęcenia dzieci, do tego, aby ładnie się zachowywały i aby dowiedziały się, jak przyjemnie jest używać magicznych słów. Książki w tej serii pomogą dzieciom mądrze używać takich słów jak: przepraszam, proszę czy dziękuję.
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności.
Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy:
- sekwencji,
- włączania i wyłączania z kategorii.
Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.
W serii ukazały się:
1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy
2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy
3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce.
Zestaw ćwiczeń zawarty w części 2 dotyczy:
- łączenia cech,
- wykreślanek.
Łączenie cech jest umiejętnością, która wspomaga koncentrację, analizę i syntezę wzrokową, odkrywanie relacji pomiędzy elementami i myślenie przez analogię. Są to funkcje, które w dużej mierze angażują pracę lewej półkuli mózgu, tak często zablokowaną u współczesnych dzieci. Wykreślanki wspomagają funkcje wzrokowe, spostrzegawczość oraz poprawiają koncentrację. Są świetnym materiałem ćwiczącym funkcje zaburzone przy zagrożeniu dysleksją.
W serii ukazały się:
1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy
2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy
3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności.
Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy:
- umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
- funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym.
Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych.
Karty pracy są dla uczniów z:
- trudnościami w nauce,
- dysleksją,
- zespołem Aspergera i autyzmem,
- afazją,
- alalią,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- niezakończonym rozwojem mowy,
- różnymi wadami wymowy.
W serii ukazały się:
1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy
2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy
3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Gwałtowna zmiana społeczna jest jedną z najbardziej charakterystycznych cech naszych czasów. Jej zakres, zasięg i dynamika nie mają odpowiedników we wcześniejszych okresach historii ludzkości. W efekcie jednocześnie pojawiają się pozytywne przemiany warunków i jakości życia ludzi oraz różnorodne zagrożenia ich egzystencji. Wzrasta poczucie zwiększania się szans życiowych, co stymuluje aspiracje, któremu towarzyszą stałe lub okresowe stany napięcia, niepewności, poczucia zwiększonego ryzyka. Edukacja musi dostosować się do wielorakich wyzwań związanych ze zmianą społeczną, a jednocześnie sama powinna być ważnym promotorem zmiany. Prezentowana książka dostarcza wiedzę na temat wyzwań edukacyjnych w zmieniającym się społeczeństwie oraz konieczności szybkiego przygotowania szkół i innych instytucji oświatowych do realizacji zadań związanych z kształceniem i wychowaniem dla przyszłości.
To jest ten czas!Oceny, egzaminy, afery w domu, hejt w internecie, nieznośni rówieśnicy, zakochania, kompleksy To najbardziej intensywny i najważniejszy czas w twoim życiu. Zawsze jest bardzo trudny. A powinien być fantastyczny.Rodzice i nauczyciele cały czas wywierają presję masz myśleć o przyszłości, o prestiżowych studiach, o świetnej pracy. Tak łatwo zapomnieć w tym wszystkim o samym sobie. A ty kim chcesz być? Co jest dla ciebie ważne? Co daje ci szczęście?Przestań narzekać, porzuć złe nawyki, zmotywuj się do walki o swoje marzenia! Nie jutro. Dziś, od zaraz. Ta błyskotliwa i zabawna książka pomoże ci zrozumieć, co takiego szczególnego jest w tym momencie twojego życia. Jeszcze możesz wszystko. Nie spieprz tego!Ten świat nic nie jest wam winien. To wy jesteście coś winni temu światu. Jesteście mu winni swój czas, energię i talent. Innymi słowy: dorośnijcie, przestańcie się mazać, wyjdźcie z bańki waszych marzeń, pokażcie charakter i zacznijcie działać zamiast bujać w obłokach. Jesteście ważni i potrzebni. Nie ma sensu siedzieć bezczynnie i czekać, aż kiedyś ktoś zrobi coś za was. Kiedyś jest już Dziś, a ten ktoś to Wy.John Tepene (dyrektor szkoły z Nowej Zelandii)Cztery tysiące tygodni. Tyle statystycznie mamy czasu na to wszystko. Wydaje się, że to dużo, ale wcale tak nie jest. Dlatego swoją podróż do wymarzonego życia musisz zacząć już teraz!Poznaj swoje prawdziwe ja i odkryj, czego chcesz od życia.Przestań narzekać i rusz się! Już, teraz, kiedy jeszcze masz na to czas.Pozbądź się złych nawyków, zanim wejdą ci w krew i staną się dominującą częścią twojej osobowości.Zastanów się, co chciałbyś osiągnąć w życiu, i znajdź sposób, żeby zacząć robić to już teraz.Andy Cope nauczyciel, trener, mówca motywacyjny i autor książek. Obecnie zajmuje się problematyką szczęścia i pozytywnego nastawienia w ramach pracy doktorskiej na Uniwersytecie Loughborough.Andy Whittaker trener, autor bestsellerowych książek, sfrustrowany komik, trener NLP i Terapii Linii Czasu.Darrell Woodman radiowiec, student psychologii pozytywnej stosowanej.Amy Bradley każda z jej ilustracji jest rysowana ręcznie, przy użyciu technik cyfrowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?