Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z zagadnieniem rozumienia emocji – własnych i innych osób. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy borykają się z trudnościami w sferze emocjonalnej. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: - kiedy ludzie czują radość? - jak może wyglądać osoba, która czuje wstyd? - co może myśleć osoba, która odczuwa smutek? - co można powiedzieć osobie, która czuje strach? - jak poradzić sobie z negatywnymi emocjami? Materiały pozwalają uczniom zdobywać wiedzę, jak zrozumieć intencję drugiej osoby, a podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy mają problemy z powodu niewystarczających kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: - sposoby radzenia sobie ze złością - wczuwanie się w emocje innych - sytuacje wywołujące wstyd/strach - odczytywanie emocji z twarzy - formy okazywania radości/smutku. Dodatkowo publikacja zawiera: - dziennik emocji – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu nauki rozpoznawania i nazywania uczuć - ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. ublikacja wchodzi w skład cyklu, który tworzą również tytuły Znajdę przyjaciela i Buduję poczucie własnej wartości. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i atrakcyjne opracowanie graficzne tych kart pracy.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8-15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem poczucia własnej wartości. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy czują się bezwartościowi i nieakceptowani.
Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania:
Jak akceptować samego siebie?
Jak przeciwdziałać niskiej samoocenie?
Jak radzić sobie z niepowodzeniami?
Jakie zachowania innych osób mogą powodować, że czujemy się niedowartościowani?
Jak może wyglądać osoba z wysoką/niską samooceną?
Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
wysoka i niska samoocena;
talenty i słabości;
zasady pozytywnego myślenia;
sukcesy i porażki;
optymizm i pesymizm;
narcyzm.
Dodatkowo publikacja zawiera:
dziennik samooceny - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania poczucia własnej wartości;
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych.
Publikacja wchodzi w skład cyklu, który tworzą również tytuły Poznaję emocje i Znajdę przyjaciela. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i atrakcyjne opracowanie graficzne tych kart pracy.
Grę memory przygotowano dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Można ją wykorzystywać podczas zajęć rewalidacyjnych (np. jako nagrodę po wykonaniu przez dziecko żmudniejszego zadania), a także w czasie edukacyjnych zabaw w domu. Ta prosta i dobrze znana gra pamięciowa może posłużyć również jako atrakcyjne narzędzie terapeutyczne. Bawiąc się, dziecko jednocześnie ćwiczy: umiejętności matematyczne; koncentrację spostrzegawczość; pamięć; percepcję wzrokową; obliczenia zegarowe i kalendarzowe. Zestaw Memory matematyczne zawiera kartoniki, które należy połączyć w pary. By tego dokonać, gracz musi wykonać zadania polegające między innymi na: dodawaniu i odejmowaniu; mnożeniu i dzieleniu; dopasowywaniu nazw miesięcy do cyfr rzymskich; łączeniu zapisów cen ze zdjęciami monet; łączeniu słownych zapisów godzin z odpowiednimi przedstawieniami zegarów elektronicznych i wskazówkowych. Gry typu memory to lubiana przez dzieci forma rozrywki, którą można spożytkować do ćwiczenia kompetencji matematycznych podczas zabawy.
Grę memory przygotowano dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Można ją wykorzystywać podczas zajęć rewalidacyjnych (np. jako nagrodę po wykonaniu przez dziecko żmudniejszego zadania), a także w czasie edukacyjnych zabaw w domu. Ta prosta i dobrze znana gra pamięciowa może posłużyć również jako atrakcyjne narzędzie terapeutyczne. Bawiąc się, dziecko jednocześnie ćwiczy: umiejętności językowe; koncentrację spostrzegawczość; pamięć; powiększanie zasobu słownictwa; umiejętność kategoryzowania; percepcję wzrokową. Zestaw Memory językowe zawiera rozsypanki sylabowe, rebusy, kartoniki m.in. z parami: wyraz w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej; przymiotnik i pasujący do niego rzeczownik; bezokolicznik i forma osobowa czasownika; rzeczownik i nazwa kategorii; synonimy; antonimy. Gry typu memory to lubiana przez dzieci forma rozrywki, którą można spożytkować do ćwiczenia kompetencji językowych podczas zabawy.
Jest to pierwsza część zestawu ćwiczeń dla dzieci leworęcznych przeznaczona dla 5- i 6-latków. Ćwiczenia służą usprawnieniu motorycznemu ręki oraz współpracy ręki i oka (koordynacji wzrokowo-ruchowej). Jeśli dziecko osiągnie taką sprawność ruchową lewej ręki, by mogło swobodnie rysować i wykonywać zadania graficzne, to bez trudu opanuje umiejętność pisania. Jest to dla niego trudniejsze zadanie niż dla dziecka używającego prawej ręki, bo nasza cywilizacja jest nastawiona na praworęczność.
Autorki w części teoretycznej szeroko omówiły warunki, jakie powinny zostać spełnione, by dziecko mogło się swobodnie rozwijać, wskazały, jak trzymać ołówek, jaka jest prawidłowa pozycja dziecka leworęcznego przy stole (biurku). Dokładnie też opisały, jak wykorzystywać opracowane przez nie ćwiczenia.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczycielami autorki poradnika - psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi - opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego; praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka; liczne przykłady historyjek społecznych; szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
Autyzm po polskuAlina dwa lata spędziła zamknięta w domu z synem. Na spacery wychodzili wieczorem, gdy ulice pustoszały. Pięcioletnia Kinga nie jadła, bo faktura pokarmów wywoływała u niej wstręt, więc zdiagnozowano u niej anoreksję. Piotr nie reagował, gdy chłopcy w szkole go obrażali, bili i okradali. Myślał, że tak ma być, w końcu to on jest dziwny.Autyzm w Polsce to lata walki z systemem, niezrozumieniem i brakiem właściwej diagnozy. Monika Szubrycht, dziennikarka i matka dziecka w spektrum autyzmu, oddaje głos osobom autystycznym, ich bliskim oraz specjalistom, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami. Rodzice osób w spektrum autyzmu opowiadają o trudnej codzienności. Doświadczeni specjaliści pokazują, jak pracować z osobami ze spektrum autyzmu, by wesprzeć ich w rozwoju. Osoby neuroatypowe opisują swoje doświadczenia w świecie, który nie rozumie ich potrzeb. Zebrane w książce opowieści, często niełatwe, ale też niejednokrotnie optymistyczne, niosą nadzieję na zmiany w systemie i mentalności otoczenia.Wśród osób w spektrum autyzmu są artyści, lekarze, prawnicy, terapeuci, pracownicy naukowi. Spotykamy ich na co dzień i nawet nie wiemy, że są w spektrum autyzmu. Skończmy zatem ze sztucznym podziałem na dwa światy wszyscy żyjemy w tym samym. Znajdzie się w nim miejsce dla każdego. Wystarczy się trochę przesunąć.Monika SzubrychtGłęboko humanistyczne, mądre i poruszające rozmowy z osobami, którym temat autyzmu jest bliski tak jak mi rodzicami, osobami w spektrum autyzmu i specjalistami. Na taką książkę czekałam!Joanna Grochowska, wiceprezeska Fundacji SynapsisKsiążka Moniki Szubrycht to zbiór niezwykle poruszających rozmów: z rodzicami osób z autyzmem, specjalistami oraz samorzecznikami. Ogromną wartością tej pozycji jest jej różnorodność indywidualne spojrzenia, przeżycia i wnioski pozostawiają w czytelniku więcej pytań niż odpowiedzi. I to jest w niej najcenniejsze ukazanie całego spektrum doświadczeń związanych z autyzmem bez drogi na skróty. To książka dla każdego, kto chciałby zobaczyć autyzm od środka, oczami osób, które mają nam wiele do powiedzenia, a nie zawsze mogą być wysłuchane. Lektura obowiązkowa, którą czyta się jednym tchem.Ewa Łukowska, psycholożka, terapeutka, Fundacja Pomoc AutyzmAutyzm. Bliski daleki świat otwiera przed czytelnikiem drzwi do prawdziwego świata autyzmu, a każdy rozdział pozwala oswoić się z innym wymiarem spektrum. Mamy nadzieję, że wiedza, którą dzieli się autorka, pomoże odczarować tajemniczą osobliwość autyzmu i budować świadome rozumienie tego, czym jest neuroróżnorodność. Joanna Jakś, Fundacja ProdesteMonika Szubrycht z wykształcenia polonistka, dziennikarka, neurologopedka. Dwukrotna laureatka Nagrody Dziennikarzy Małopolski w kategorii Dziennikarz specjalistyczny (2017 i 2018) oraz nagrody głównej w kategorii Twórca szczególnie wrażliwy na Festiwalu Wrażliwym w Gdyni (2019). Wykładowczyni Krakowskiego Instytutu Rozwoju Edukacji, na którym prowadzi zajęcia dotyczące spektrum autyzmu. Autorka wywiadu rzeki z dr Moniką Wasilewską Jak być szczęśliwym dorosłym bez szczęśliwego dzieciństwa.
Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła - uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele - uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wojna w Ukrainie i potrzeba wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji - pokazują chaos funkcjonowania szkoły oraz wskazują na potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.
Publikacja zawiera refleksje na temat kondycji współczesnej szkoły, jej dyrekcji i nauczycieli, ich doświadczeń, wad, ograniczeń oraz perspektyw działania pozwalających uczynić ze szkoły miejsce rozwoju i budowania wiary w siebie. Zwraca uwagę na to, że mamy dookoła coraz więcej świetnych nauczycieli oraz doskonale zorganizowanych i ciekawie pracujących szkół, z których warto brać przykład i promować proponowane przez nie rozwiązania.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, członków nauczycielskich związków zawodowych. Zainteresuje zarówno pracowników naukowych, jaki i studentów kierunków pedagogicznych.
Placówki opiekuńczo-wychowawcze, nazywane wcześniej domami dziecka, ochronkami, sierocińcami, szpitalami, pełniły zawsze tę samą funkcję wobec dzieci, które z różnych powodów i przez różny okres nie mogły przebywać we własnych rodzinach. Zajmując się opieką i wychowaniem, instytucje te zmieniały się w zależności od sytuacji społecznej rodzin i dzieci, uznawania podmiotowości dziecka i zrozumienia specyfiki jego potrzeb, a także wraz ze zmianami polityki społecznej wobec rodzin. Zmiany te były i są dzisiaj pewnym odzwierciedleniem miejsca, jakie przyznawano dziecku w rodzinie i społeczeństwie, a także relacji między rodziną a instytucjami państwa w zakresie wychowania. W książce przedstawiono zarys historii tych placówek, charakterystykę ich mieszkańców oraz zadania pracowników wobec dzieci i rodzin.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może zachęcić nauczycieli do re?eksji nad własnym ogródkiem dydaktycznym, ale także od razu dostarczyć gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami. Poradnik zawiera konkretne wskazówki, jakie można podejmować, aby uczeń był bardziej zaangażowany w naukę i w jaki sposób stworzyć dobry klimat w szkole, tak, aby uczniom pracowało się jak najlepiej. Poradnik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice). Patronat: Szkoła Miesięcznik Dyrektora, Sygnał Magazyn Wychowawcy, Nowe Horyzonty Edukacji.
Autorka postawiła przed sobą konkretny cel. W jej założeniu metodologicznym publikacja jest próbą literaturoznawczej interpretacji wybranych wierszy Jerzego Ficowskiego na potrzeby edukacji polonistycznej związanej z Holokaustem. Dodajmy od razu, że koncepcja opracowania została przemyślana i konsekwentnie urzeczywistniona w poszczególnych rozdziałach [...]. Zasadnicza materia treściowa książki zawiera wzorcowe analizy odczytywania "z popiołów" wierszy pod kątem ich przydatności w programie szkolnym, realizowanym przez nauczyciela polonistę. Służą do tego erudycyjnie zredagowane konspekty lekcyjne, świadczące nie tylko o wiedzy, ale przede wszystkim kompetencjach dydaktycznych Autorki, będących rezultatem praktyki nauczycielskiej.
"Po polsku? Tak!" to seria przeznaczona dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Może być wykorzystywana na zajęciach grupowych i indywidualnych. W skład serii wchodzą elementarz i dwa zeszyty ćwiczeń, do wszystkich części dołączone są płyty z nagranymi dialogami, tekstami i piosenkami. Całość w sposób kompleksowy pozwala na ćwiczenie wszystkich sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania. Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe ilustracje inspirują do podejmowania rozmów na tematy bliskie dzieciom, czemu służy odpowiedni dobór słownictwa z zakresu różnych kręgów tematycznych (np. pierwsze kontakty, przybory szkolne, jedzenie, wygląd, czynności wykonywane w domu, w szkole, latem, zimą) powiązanych z określonymi zagadnieniami gramatycznymi.
Słowa, które niszczą. Słowa, które budują
Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie.
Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą.
Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy
O autorach książki
Agnieszka Kozak - psycholog, psychoterapeuta, trener. Wierzy, że to, co mówimy i jak mówimy, kształtuje relacje zarówno ze sobą, jak i z innymi. Tworzy programy rozwojowe oparte na idei porozumienia bez przemocy. Wartości, które ceni, to zaufanie, szczerość i akceptacja. Marzy o świecie, w którym ludzie będą umieli się zrozumieć i porozumieć. Kocha to, co robi, i robi to, co kocha. Współautorka książek: Dogadać się z innymi. Porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji, Dogadać się z nastolatkiem. Szacunek i dojrzałość w relacji, W poszukiwaniu siebie. Bajki terapeutyczne dla dorosłych.
Jacek Wasilewski - socjolingwista zajmujący się tym, w jaki sposób język wpływa na ludzi i relacje między nimi. Projektował język do różnych procesów w firmach, tworzył strategie komunikacji, badał wpływ reklam na emocje, a także sposób, w jaki język kształtuje myślenie o sprawiedliwości, zaufaniu, wspólnocie. Pracuje na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Autor książek: Retoryka dominacji, Prowadzeni słowami, Opowieści o Polsce, Baśnie wolnego rynku. Występował na TEDx z tematyką dotyczącą wpływu języka na zdrowie i bezpieczeństwo.
Książka kompetentnie i przekrojowo ujmuje niezwykle ważną problematykę dotyczącą najistotniejszych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, a szczególnie potrzeb dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji. [...] Autorka prezentuje nowoczesne, oparte na najnowszych badaniach, a zarazem praktycznie przydatne rozwiązania, łączące naukę języka pierwszego z nauką języka obcego i nadające się do natychmiastowego zastosowania w szkolnej nauce języka obcego, jaka odbywa się w toku inkluzyjnego podejścia do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególnie warta podkreślenia jest umiejętność dobierania przykładów w sposób eliminujący wszelkie wątpliwości co do rodzaju braków i ułatwiająca diagnozowanie funkcjonowania komunikacyjnego ucznia.[...] Książce towarzyszy materiał filmowy ilustrujący praktyczne aspekty szkolnej nauki języka dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!Książka ta dostarczy niespodzianek, frajdy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 105 zabawnych eksperymentów przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat.Przy okazji mali naukowcy dowiedzą się o koncepcji STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Wszystkie te dziedziny są ze sobą powiązane na wiele sposobów. Projektowanie struktur zawiera w sobie elementy sztuki i inżynierii. Stworzenie robota wymaga znajomości technologii, inżynierii i nauk przyrodniczych, a pomiar wyników dowolnego doświadczenia naukowego nie może się obejść bez narzędzi matematycznych. Ta książka ma być jak prawdziwe życie - pokazywać zależności między wszystkimi dziedzinami STEAM-u.Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń.Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie.Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń.Zapraszamy do eksperymentowania, które - niezależnie od wyników - jest wspaniałą wspólną zabawą dzieci i dorosłych!
Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ. Adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.
Pełne miłości przywództwo w rodzinie Jak matka i ojciec mogą być wspólnie przywódcami swojego stada? Dlaczego ważna jest godność każdego członka rodziny? Czego możemy nauczyć się od dzieci? Jakie wartości pomagają w byciu dobrym przywódcą? Co to znaczy: zdrowe i silne dziecko? Cała władza w rodzinie należy do rodziców. Dzieci potrzebują przywództwa, ponieważ brakuje im jeszcze doświadczenia i siły wewnętrznej, żeby samemu decydować o sobie. Jak jednak korzystać z władzy rodzicielskiej, żeby nie ranić dziecięcych uczuć i nie naruszać ich granic? Jesper Juul pokazuje, że kluczowe są tutaj wartości, jakimi kierują się dorośli. Czy ważna jest dla nas autentyczność? Czy uczciwie bierzemy odpowiedzialność za swoje błędy? Czy uważamy dziecko za kogoś równego sobie pod względem godności osobistej? Czy szanujemy jego uczucia, marzenia i granice tak samo jak swoje?
Ile kropek ma biedronka? Które zwierzęta wykluwają się z jaja? Z ilu planet składa się Układ Słoneczny? Jak powstaje cień? Co zrobić, by oszczędzać wodę?Dzieci ciągle zadają pytania, ponieważ są ciekawe świata i chętnie uczą się nowych rzeczy, a przy tym traktują naukę jak zabawę. Pomóż dziecku w odkrywaniu otaczającego je świata, wykorzystując elementy nauki metodą Montessori.W tej książce znajdziesz piękne ilustracje i różnorodne ćwiczenia, które nie tylko poszerzają wiedzę dziecka o przyrodzie, lecz także pomagają w nauce pisania, wzbogacają jego język i rozwijają myślenie matematyczne. Są w niej labirynty, łamigłówki i kolorowanki dostosowane do umiejętności i percepcji przedszkolaków.Bogumiła Zdrojewska jest nauczycielem dyplomowanym i od ponad 30 lat pracuje z dziećmi, wykorzystując metodę Marii Montessori. Cechuje ją innowacyjne podejście do wychowywania i uczenia najmłodszych oraz chęć do stałego poszerzania swoich kompetencji pedagogicznych. Swoją pasją dzieli się z innymi. Jest autorką książek Moje pierwsze literki i cyferki oraz Moje pierwsze wyrazy w serii ""Ćwiczenia z elementami metody Montessori"".
Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie – przepełnionym informacją, która atakuje
nas codziennie i ze wszystkich stron: z telewizji, radia, gazet, Internetu… Jak owa
rzeczywistość wpływa na nasz mózg, umiejętność przyswajania nowej wiedzy, uczenia
się, poszerzana horyzontów myślowych, a także rozumowania i wnioskowania, czyli –
krótko mówiąc – na wzrastanie i rozwój świadomego, inteligentnego człowieka? Jaką
rolę w tym procesie odgrywa system edukacji?
W książce Choroba egzaminacyjna został nakreślony obraz współczesnego świata, w którym
– według badań – człowiek stale podłączony do sieci nie czyta tekstu ze zrozumieniem,
lecz skanuje go jak robot, a już wkrótce zdolność skutecznego przyjmowania skomplikowanych
tekstów, czytania złożonej literatury […] stanie się elitarnym przywilejem, dostępnym
tylko specjalnej kaście ludzi… Okazuje się bowiem, iż pomimo postępującego rozwoju
technologicznego i cywilizacyjnego – niestety – nasza inteligencja spada…
Autor podejmuje wyzwanie i mierzy się z tematem. Wskazuje przyczyny takiego stanu
rzeczy oraz przedstawia receptę na to, jak zahamować proces degradowania ludzkich
umysłów, a także wzmocnić ich potencjał do przyswajania wiedzy oraz korzystania z niej.
Ukazuje rolę poszczególnych elementów nauczania systemowego i dobrze zorganizowanej
samodzielnej nauki w tym procesie. Komentuje także obowiązujący system oceniania,
jednocześnie podpowiadając, jak z łatwością wyeliminować stres towarzyszący egzaminom.
Podsumowując swoje przemyślenia, autor przedstawia propozycję organizacji nowego
systemu kształcenia, który sprostałby wyzwaniu wspierania w rozwoju inteligentnego,
świadomego obywatela. Czy, aby nie zatracić umysłowych zdolności właściwych Homo
sapiens, potrzebna jest nam rewolucja, czy jedynie ewolucyjna zmiana w podejściu do
edukacji? Odpowiedź na to pytanie została zapisana na kartach tej książki.
Mówi się ""nie rozmawiajmy o pieniądzach"". Jeśli jednak nie będziemy o nich mówić, jak je zrozumiemy? Skąd dowiemy się, jak ""pracują"" pieniądze, co to znaczy płacić rachunki, jak zrozumieć kredyty? I dlaczego niektórzy są bogaci, a inni biedni?Oto książka, która w prosty sposób tłumaczy, czym są pieniądze ich początkującym (i nie tylko) użytkownikom.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?