Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka dla pedagogów, nauczycieli, rodziców
Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów. Książka zawiera między innymi:
25 gotowych scenariuszy zajęć grupowych
scenariusze przystosowane do prowadzenia zajęć online
scenariusze zajęć indywidualnych
zestawienia materiałów i pomocy potrzebnych do przeprowadzenia warsztatów
Scenariusze są skonstruowane tak, aby zajęcia w pełni angażowały wszystkich uczestników, co przyczynia się do lepszego zapamiętywania treści. Obejmują takie zagadnienia jak:
rozpoznawanie emocji własnych i emocji innych ludzi
odczytywanie intencji drugiej osoby
asertywność
budowanie poczucia własnej wartości
radzenie sobie z ośmieszaniem, hejtem i ze złością
bezpieczne poruszanie się w internecie
koncentracja uwagi
Autorzy publikacji są związani z działającą od 2009 roku w Warszawie poradnią Przystań Psychologiczna oraz Fundacją Terapeutyczna (wcześniej Terapeutyczna Kawiarnia). W prowadzonych przez nich treningach umiejętności społecznych i warsztatach psychoedukacyjnych wzięło udział już ponad tysiąc uczestników.
O autorach
Sylwia Sitkowska - psycholog, terapeutka. Współzałożycielka Przystani Psychologicznej, Terapeutycznej Kawiarni i poradni online Przestrzeń Pomocy. Specjalizuje się w terapii krótko- i długoterminowej osób dorosłych.
Maria Kocurowska — psycholożka, trenerka TUS i TZA, prowadzi warsztaty psychoedukacyjne. Przez wiele lat koordynowała administracyjnie działanie Szkoły TUS oraz poradni Terapeutyczna Kawiarnia w Warszawie, co pozwoliło jej wnieść do książki bogaty wkład merytoryczny, a także praktyczne spostrzeżenia z punktu widzenia organizacji i przebiegu zajęć.
Damian Berent — psycholog, psychoterapeuta, oligofrenopedagog. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu treningów umiejętności społecznych, treningów umiejętności rodzicielskich, warsztatów psychoedukacyjnych oraz terapii indywidualnych dzieci i młodzieży. Nauczyciel Szkoły TUS i TZA w Warszawie, prowadzi także praktyki z zakresu TUS dla studentów Uniwersytetu SWPS.
Opowieść Taty Maty. O relacji ojca z synem, patodemokracji i potrzebie rebeliiWychowujemy nasze dzieci do posłuszeństwa, a zapominamy wychowywać je do buntu. Tymczasem porządny człowiek, a co za tym idzie dobry obywatel, musi wykształcić w sobie zdolność do rebelii, jeśli okoliczności tego wymagają.Dlatego też w książce tej opowiadam historię o chłopaku wychowywanym do posłuszeństwa, który potrafił się zbuntować. Chcę pokazać moralną doniosłość nieposłuszeństwa jako cechy obywatela a więc każdego z nas, bo wszyscy żyjemy w społeczeństwie i żaden człowiek nie jest samoistną wyspą.Ostatecznie książka o tym, jak wychować rapera, jest o tym, jak wychować obywatela. Ma mieć dzikie serce i empatię, wrażliwość i siłę. Ma być odważny i mówić prawdę, nawet jeśli głos mu drży.To także książka o relacji ojca z synem, który się usamodzielnia i idzie własną drogą. Na tej drodze otrzymuje pełne wsparcie, choć jego wybory są inne niż wybory ojca. Ale czy na pewno inne? Może jednak niedaleko pada raper od profesora prawa?
Opóźniony rozwój mowy 1Opóźniony rozwój mowy 1. Pierwsze słowa: osoby, rodzina to pierwsza część zupełnie nowej serii książeczek PUS. Seria ta powstała przede wszystkim z myślą o dzieciach, którym nauka mówienia z różnych powodów sprawia trudność. Głównym jej założeniem jest poznawanie i utrwalanie przez dzieci słów podstawowych, znanych im z codziennego życia.Ta książeczka zawiera słowa określające osoby z najbliższej rodziny. Oparte na nich, znajdujące się w książeczce ćwiczenia w formie ciekawych zabaw pomagają te słowa poznawać, powtarzać, zapamiętywać i ćwiczyć ich wymowę. Towarzyszące im polecenia sformułowane są w taki sposób, aby prowokować dziecko do odpowiedzi i reakcji werbalnej. Dzięki temu, że w trakcie ich rozwiązywania dziecko jest skoncentrowane na rozwiązywaniu kolejnych zagadek, ćwiczenie mowy odbywa się niejako na marginesie. Nie kojarzy się przez to ze żmudnym wysiłkiem. Oczekiwane efekty takiego sposobu pracy przychodzą szybciej, łatwiej i są trwalsze.Pierwsze słowaW znajdujących się w książeczkach do ORM zadaniach skupiamy się na słowach jedno- i dwusylabowych. Zaczynamy od nauki prostych rzeczowników i czasowników, a następnie przechodzimy do budowania prostych zdań.Książeczki tej serii ułożono zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od rzeczy łatwiejszych do trudniejszych. Dotyczy to zarówno materiału wyrazowego wykorzystanego w ćwiczeniach, jak i rodzaju zadań.Nie określamy wieku dzieci, do których są one skierowane. Stawiamy bowiem na indywidualny poziom rozwoju i możliwości dziecka. Ćwiczenia skonstruowano tak, żeby były one ciekawe dla wszystkich dzieci, nie tylko dzieci z ORM.PUS-owe innowacjeZupełnie nowym elementem tej książeczki, który nie pojawił się jeszcze nigdy wcześniej, jest dodatkowa karta, wydrukowana na sztywnym papierze. Znajdują się na niej wraz z podpisami wizerunki wszystkich postaci, z jakimi dziecko spotka się rozwiązując ćwiczenia. Wszystkie wyrazy zarówno na tej karcie, jak i w całej książeczce zostały napisane dużymi drukowanymi literami.Ten dodatkowy ruchomy element jest pomocą w rozwiązywaniu ćwiczeń, jak również w nauce nowych słów.Książeczki PUS do opóźnionego rozwoju mowysłużyć mogą również do doskonalenia: koncentracji, kojarzenia i logicznego myślenia, wczesnej nauki czytania.Opóźniony rozwój mowy 1oraz kolejne części tej serii sprawdzą się zarówno w specjalistycznych gabinetach logopedycznych i terapeutycznych, jak i w zwykłych domowych zabawach. Mogą sięgać po nie i osoby pracujące z dziećmi z ORM, jak i rodzice, którzy poprzez dodatkowe zajęcia w domu chcą wspierać swoje dziecko w procesie terapii ORM i w nabywaniu umiejętności werbalnego komunikowania się.
Opóźniony rozwój mowy 2Opóźniony rozwój mowy 2. Pierwsze słowa: zwierzęta to druga część zupełnie nowej serii książeczek PUS. Seria ta powstała z myślą przede wszystkim o tych dzieciach, którym nauka mówienia z różnych powodów sprawia trudność. Głównym jej założeniem jest poznawanie i utrwalanie przez dzieci słów podstawowych, znanych im z codziennego życia.Ta książeczka zawiera słowa określające zwierzęta, które podzieliliśmy na dwie kategorie: zwierzęta domowe i zwierzęta dzikie. Oparte na nich, znajdujące się w książeczce ćwiczenia w formie ciekawych zabaw pomagają te słowa poznawać, powtarzać, zapamiętywać i ćwiczyć ich wymowę. Towarzyszące im polecenia sformułowano w taki sposób, aby prowokować dziecko do odpowiedzi i reakcji werbalnej. Dzięki temu, że w trakcie ich rozwiązywania dziecko jest skoncentrowane na rozwiązywaniu kolejnych zagadek, a ćwiczenie mowy odbywa się niejako na marginesie. Nie kojarzy się przez to ze żmudnym wysiłkiem. Oczekiwane efekty takiego sposobu pracy przychodzą szybciej, łatwiej i są trwalsze.Pierwsze słowaW znajdujących się w książeczkach do ORM zadaniach skupiamy się na słowach jedno- i dwusylabowych. Zaczynamy od nauki prostych rzeczowników i czasowników, a następnie przechodzimy do budowania prostych zdań.Książeczki tej serii ułożono zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od rzeczy łatwiejszych do trudniejszych. Dotyczy to zarówno materiału wyrazowego wykorzystanego w ćwiczeniach, jak i rodzaju zadań.Nie określamy wieku dzieci, do których są one skierowane. Stawiamy bowiem na indywidualny poziom rozwoju i możliwości dziecka. Ćwiczenia skonstruowano tak, żeby były one ciekawe dla wszystkich dzieci, nie tylko dzieci z ORM.PUS-owe innowacjeZupełnie nowym elementem tej książeczki, który nie pojawił się jeszcze nigdy wcześniej, jest dodatkowa karta, wydrukowana na sztywnym papierze. Znajdują się na niej nazwy wszystkich zwierząt, z jakimi dziecko spotka się rozwiązując ćwiczenia. Pod każdym wyrazem znajduje się też powiązane z nim wyrażenie dźwiękonaśladowcze, co w założeniu jest kolejnym elementem sprzyjającym nauce mówienia.Wszystkie wyrazy zarówno na tej karcie, jak i w całej książeczce zostały napisane dużymi drukowanymi literami.Ten dodatkowy ruchomy element jest pomocą w rozwiązywaniu ćwiczeń, w nauce nowych słów, jak również we wczesnej nauce czytania.Książeczki PUS do opóźnionego rozwoju mowysłużyć mogą również do doskonalenia: koncentracji, kojarzenia i logicznego myślenia, wczesnej nauki czytania.Opóźniony rozwój mowy 2oraz inne części tej serii sprawdzą się zarówno w specjalistycznych gabinetach logopedycznych i terapeutycznych, jak i w zwykłych domowych zabawach. Mogą sięgać po nie i osoby pracujące z dziećmi z ORM, jak i rodzice, którzy poprzez dodatkowe zajęcia w domu chcą wspierać swoje dziecko w procesie terapii ORM i w nabywaniu umiejętności werbalnego komunikowania się.
Monografia Piotra Załęskiego to pierwsza całościowa analiza kompetencji obywatelskich z zakresu wiedzy społecznej, ekonomicznej i politycznej młodych obywateli Rzeczypospolitej Polskiej. Materiałem do badań były zadania rozwiązane przez blisko 400 tys. absolwentów zdających maturę z WOS-u (w wersji podstawowej i rozszerzonej) w sesji głównej (majowej) w latach 2010–2019. Autor, od 2010 roku koordynator egzaminu maturalnego z WOS-u w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, zastosował jako podstawową technikę badawczą analizę porównawczą. Przeprowadził zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe, co pozwoliło na przedstawienie rekomendacji do sposobu formułowania arkuszy maturalnych oraz zasad ich oceny.
Prezentowana książka zawiera wybór osiemdziesięciu ośmiu kazań dla młodzieży żydowskiej (tzw. egzort), które powstały w Galicji pod koniec XIX i w pierwszych dekadach XX wieku. Stanowiły one część edukacji religijnej uczniów żydowskich uczęszczających do świeckich szkół, zarówno szczebla podstawowego, jak i średniego, czyli gimnazjów. Autorami kazań byli nauczyciele, m.in. Natan Szyper, Arnold Friedman czy Samuel Wolf Guttman, kaznodzieja synagogi postępowej we Lwowie. W tomie znalazły się kazania poświęcone fragmentom Tory na dany tydzień, a także świąteczne, okolicznościowe i związane z cyklem roku szkolnego. Dowiadujemy się z nich, jakie wartości były wpajane młodzieży podczas obowiązkowej edukacji religijnej. Egzorty są cennym źródłem do badań nad duchowością żydowską, a także historią wychowania, procesami akulturacji i integracji. Stanowią ponadto ważny, dziś niemal zupełnie nieznany, przykład żydowskiej homiletyki w języku polskim.
******
Sermons for the Jewish Youth in Galicia
The book contains a selection of eighty eight sermons (so-called exhortations) for the Jewish youth, which were written in Galicia at the end of the 19th century and in the first decades of the 20th century. They constituted part of religious education of Jewish students who attended secular primary and secondary schools. The authors of the sermons were teachers such as Natan Szyper, Arnold Friedman or Samuel Wolf Guttman who was the preacher of the progressive synagogue in Lviv.
Drama procesualna jest metodą, którą można zastosować w różnych grupach wiekowych, ale jest szczególnie przydatna w pracy z dziećmi, ponieważ dzieci łatwo identyfikują się z rolą, ich myślenie oparte jest na operacjach konkretnych (Piaget & Inhelder, 1999), jeszcze nieabstrakcyjne, więc trudniej jest im pracować dramą opartą na technikach. W dramie dziecięcej najpierw jest działanie, a później jego analiza. Kiedy dziecko dostaje rolę, już w momencie jej otrzymania jest fikcyjną postacią, i co więcej już od tej chwili zaczyna poruszać się i wydawać dźwięki charakterystyczne dla niej. Dziecko całe jest w roli od chwili jej przybrania, a dopiero po czasie może nastąpić analiza działań, werbalizacja przeżyć, uogólnianie i budowanie pojęć.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to część teoretyczna, mówiąca o dramie procesualnej jako jednej z odmian dramy. W tej części omówiona została drama jako metoda edukacyjna, jej możliwości i uwarunkowania, ale przede wszystkim drama procesualna, jej elementy, metody ewaluacji oraz związek z zabawą tematyczną. Ważną część stanowi tutaj omówienie strategii dramowych, specyficznych dla tej odmiany dramy. Druga część publikacji prezentuje zastosowanie dramy procesualnej w praktyce. Zawiera scenariusze zajęć dramowych oraz planer, tj. narzędzie do jej planowania.
Obie części stanowią spójną całość – scenariusze zajęć są podstawą, do której odniesienia znajdują się w części teoretycznej. Dzięki temu czytelnik może odnaleźć omawiany w scenariuszu element w kontekście całych zajęć dramowych.
Nowoczesny przewodnik po świecie dobrych manier!Co robić, jeśli ktoś dmucha ci dymem papierosowym prosto w twarz? Bardzo głośno rozmawia przez telefon w miejscu publicznym? Postawił torbę na siedzeniu w autobusie i ani myśli jej ruszyć? Wielu z nas, na ogół miłych i uprzejmych ludzi (którym jednak zdarza się siarczyście zakląć), często traci rozeznanie, jak być kulturalnym człowiekiem i jednocześnie skutecznie radzić sobie z atakami chamskich zachowań.Amy Alkon z wdziękiem prowadzi nas przez zawiłości etykiety i proponuje praktyczny zestaw zasad dobrego zachowania przystających do nowoczesnego stylu życia. Być może babcia próbowała nauczyć cię, którym nożem kroi się rybę, jednak na co dzień bardziej przyda ci się wiedza o tym:- czy wypada oddzwonić, zamiast odpowiedzieć e-mailem (a może to niegrzeczne)?- czy można umieszczać w internecie zdjęcia z rodzinnego spotkania (wszyscy przecież wiedzą, że minęły czasy prywatności)?- ile napiwku wręczyć kelnerowi w restauracji (i czy zostawić coś barmanowi)?- jak uciszyć imprezujących sąsiadów (i nie wyjść przy tym na zrzędę)?Realistyczne rady na realne sytuacje i mnóstwo dobrego humoru!
Kultowa książka, które odmieniła sposób postrzegania dzieciństwa i rodzicielstwa Jean Liedloff podczas swoich wypraw do amazońskiej dżungli przez wiele miesięcy żyła wśród rdzennego ludu Yequana. Obserwowała ich niebywały spokój, pogodne usposobienie i odkryła, że korzenie tego stanu ducha leżą w sposobie wychowywania przez nich dzieci. Zaczęła się zastanawiać, dlaczego współczesny świat tak lekceważy emocjonalne i fizyczne potrzeby dziecka? Jaka jest nasza prawdziwa natura? Kto odebrał nam prawo do szczęścia?Radykalna książka Jean Liedloff od ponad 40 lat stanowi przedmiot gorących dyskusji w gronie nie tylko naukowców i antropologów, ale także psychologów oraz rodziców, dla których stała się lekturą obowiązkową.To pionierska książka, która zapoczątkowała ruch Rodzicielstwa Bliskości, będący dziś głównym nurtem wychowawczym. Ta książka jest dziełem geniuszu. dr Robert Epstein, redaktor naczelny Psychology TodayTo jedna z najważniejszych książek, jakie miałam w ręku. Jako matka i babcia będą ją polecać wszystkim młodym i starym, żebyśmy w końcu dochowały się szczęśliwego pokolenia, które nie będzie spędzało drugiej połowy życia w gabinetach terapeutów.Joanna Eichelberger, artystka, założycielka Kręgu Kobiet Czemu więc nie zaufać samej sobie, chociaż czasem, w tych najbardziej ważnych kwestiach? Czemu nie spojrzeć na swoje dziecko jako na odrębny byt ze swoimi preferencjami, swoim temperamentem i umysłem. Przecież w toku ewolucji nie mógł powstać gatunek, w którym dzieci doprowadzałyby swoich rodziców do szału to byłoby wbrew logice, jak pisze Liedloff. Sylwia Chutnik, pisarka
Książka dostępna w wersji papierowej w wydaniu VIII 2021 i elektronicznej e-book.
Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę.
Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.
Sarang to refleksyjna, uniwersalna powieść drogi, inspirowana realiami azjatyckimi, o pięknym, skomplikowanym mężczyźnie, któremu w ciągu kilku dni świat zawalił się na głowę. Czy poradzi sobie on ze zmianami, jakich się nie spodziewał? Kolejna książka Małgorzaty Mieleckiej o labiryntach ludzkich uczuć i relacji. Na pewno nie tylko dla kobiet.
Książka pozwala znaleźć sposób na udany związek, czyli przepis na miłość, a zarazem pokazuje liczne sytuacje, przez które przeszli kobiety i mężczyźni. Zawiera omówienie wielu różnych związków. Mam nadzieję, że czytelnicy odnajdą w tych historiach fragmenty dla nich ważne, których znajomość okaże się potrzebna. Szczególnie zależało mi na zasygnalizowaniu niektórych istotnych spraw oraz zainspirowaniu czytelnika do osobistych refleksji, które uchronią go przed przeżywaniem własnych trudności.
(). Niniejszą monografię oceniam jednoznacznie pozytywnie. Po pierwsze za oryginalność i aktualność podjętej w niej problematyki dotyczącej uwarunkowań poznawczych w procesie uczenia się uczniów oraz z powodu ukazania istoty linii diagnostyczno - interwencyjnej w pedagogice poznawczej. Po drugie za ukazanie nie tylko teoretycznego, ale też praktycznego aspektu koncepcji stosowania podejścia poznawczego w edukacji, polegającego na wczesnej diagnozie i indywidualnie ukierunkowanej interwencji. Po trzecie jako wartościowe uważam stworzenie nowego obszaru badawczego w zakresie pedagogiki kognitywnejDoc. PhDr. Bibiany Hlebovej, PhD.(z recenzji)
Wspaniała zabawa i nieoceniona pomoc edukacyjno-logopedyczna. Proste historyjki o zwierzętach, które zajadają swoje przysmaki. Coś im się przykleja do zębów, coś kręci w nosie, jak mogą sobie pomóc? Trzeba trenować buzie i języki! Jeśli jesteście ciekawi, co kryje w sobie buzia, jak pracują jej mięśnie, jeśli potrzebujecie profilaktyki logopedycznej ta książka jest właśnie dla Was! O autorce: Anna Skiba jest neurologopedą klinicznym i specjalistką wczesnej opieki logopedycznej. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z wadami wymowy i zaburzeniami komunikacji. Jest popularyzatorką wiedzy o rozwoju dziecka.
Kapitalne zagadki dla bystrzaków (6+) to zeszyt pełen wciągających i podchwytliwych zagadek dla młodszych uczniów. Bystrzaki zmierzą się z różnorodnymi zadaniami, takimi jak łączenie w pary, wyszukiwanie brakujących elementów, liczenie, porównywanie i szeregowanie. Blisko 100 zabaw to kapitalny trening umysłu, zwłaszcza koncentracji, spostrzegawczości i umiejętności myślenia matematyczno-logicznego.
Skuteczny trening spostrzegawczości i myślenia logicznego
Które zwierzęta nie mają pary? Gdzie ukryła się biedronka? Który tort na drugie urodziny ma gwiazdki? Kapitalne zagadki dla bystrzaków (6+) to mnóstwo zabaw obserwacyjnych i logicznych, które wymagają refleksu, bystrego oka i umiejętności myślenia. Dzięki różnorodnym zadaniom graficznym bystrzaki trenują rękę i przygotowują się do nauki pisania, a także kształtują umiejętność czytania i rozumienia poleceń. Sympatyczni bohaterowie zilustrowani przez Kamilę Kozłowską towarzyszą dzieciom w kapitalnej przygodzie w świecie łamigłówek, pobudzając ich ciekawość świata i wyobraźnię.
Odpowiedzi do zadań znajdują się na stronie internetowej Kapitana Nauki.
Rozwój
koncentracja, spostrzegawczość, myślenie logiczne, motoryka mała
W serii również
Kapitalne zagadki dla małych spryciarzy (4+)
Kapitalne zagadki dla spryciarzy (6+)
Kapitalne zagadki dla małych bystrzaków (4+)
Kapitalne łamigłówki dla małych bystrzaków (4+)
Kapitalne łamigłówki dla małych spryciarzy (4+)
Kapitalne łamigłówki dla bystrzaków (6+)
Autorka
Kamila Kozłowska – graficzka i ilustratorka.
Prezentowana książka jest skryptem ćwiczeniowym z dziedziny edukacji społeczno-przyrodniczej dedykowanym studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie. Celem publikacji jest przygotowanie studentów do podejmowania działań w zakresie treści społeczno-przyrodniczych, a w efekcie nabycie umiejętności nauczania przyrody.To wspaniały materiał dydaktyczny do kształcenia studentów oraz świetna pomoc metodyczna i źródło inspiracji w pracy nauczyciela przedszkola i klas I-III szkoły podstawowej. Wykorzystanie ćwiczeń podczas zajęć ze studentami pozwala na łączenie teorii z praktyką, a tym samym na rozwijanie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli oraz inspirowanie ich do podejmowania działań innowacyjnych, nieszablonowych, będących podstawową przesłanką przygotowania i realizacji efektywnego procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Nauka pisania nie musi być nudna! Zeszyt utrwala znajomość liter, uczy samodzielności, przede wszystkim jednak kształci charakter pisma. Stanowi doskonałe wsparcie procesu dydaktycznego.
Książka dla prawdziwych ojców! Gdy jesteś głową rodziny, gdy codzienna troska o najbliższych spędza Ci sen z powiek. Kiedy czasami bezsilnie opuszczasz ręce... Sięgnij po przewodnik, który jasno i przejrzyście pomoże Ci w pełnieniu tej jednej z najtrudniejszych ról w twoim życiu.
Sekretny dziennik pracownika do spraw zachowań antyspołecznych,,Jestem pracownikiem do spraw zachowań antyspołecznych. Jeśli się ze mną spotykasz, to znaczy, że coś w twoim życiu poszło nie tak"".Przez dziesięć lat Nick Pettigrew był ,,antyspołecznym"" (ASBO, anti-social behaviour oficer). Funkcja ta - w Wielkiej Brytanii na porządku dziennym - nie ma w Polsce swojego odpowiednika. Zadaniem antyspołecznego jest troska o to, by lokalna społeczność żyła w harmonii i zadowoleniu. Innymi słowy: żeby ludzie przynajmniej nie skakali sobie do gardeł. To trudny kawałek chleba. Wystarczająco trudny, gdy w twoim rewirze nic szczególnego się nie dzieje. Kiedy jednak stają ci na drodze obsesyjni zbieracze, marzące o sławie niedoszłe dżokejki, wyluzowani właściciele melin narkotykowych i skłonni do pieniactwa handlarze bronią, może rozpętać się istny chaos. ,,Antyspołeczny"" to nie tylko błyskotliwa diagnoza współczesnego społeczeństwa. To przede wszystkim niesamowicie zabawna i chwytająca za serce opowieść o pracy z ludźmi, o których większość wolałaby zapomnieć, i o rozwiązywaniu problemów, z którymi mało kto chciałby się mierzyć. Ta książka sprawi, że będziesz się śmiać, płakać i kipieć ze złości... i to czasami naraz, czytając jedno zdanie.
Lena ma pięć lat i uwielbia spędzać każdą chwilę ze swoją rodziną. Jednak gdy nadchodzi pora posiłku, nie umie usiedzieć przy stole i chce, by ją karmiono… Na szczęście dziewczynka szybko przekonuje się, że samodzielne jedzenie to… wielka przygoda! Zajadamy bez mamy to opowieść o tym, jak pomóc dzieciom i rodzicom w tej ważnej sprawie. Prostej historyjce towarzyszą porady specjalistki w dziedzinie rozwoju emocjonalnego. Poruszono w nich takie tematy jak wypracowanie dobrych nawyków i samodzielność przy stole.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?