Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Prawie 100 stron zabawy i edukacji zarazem.Zadania i ćwiczeniadostosowane zostały do potrzeb poznawczych 2-latka. Na każdej stronie znajdujesię ilustracja i zadanie do wykonania. Polecenia poprzedzone są pytaniamimotywującymi dziecko do znalezienia na ilustracji odpowiedzi, ćwiczenia ręki,opowiedzenia o tym co widzi, użycia kredki określonego koloru, rysowania,uzupełnienia obrazka naklejką.Zakres tematyczny zadań: pory roku,poznawanie zwierząt, zabawa w domu i na placu zabaw, życie na wsi, przyjęcieurodzinowe, rośliny, nauka higieny, warzywa i owoce, zdrowe jedzenie, zawody(lekarz, strażak, weterynarz), pojazdy, morze i plaża, ubiór,Przeciwieństwa, relacje przestrzenne (pod-nad, za-przed).Elementarz 3-latka dostarcza Twemu dziecku odpowiedniej wiedzy i utrwala ją,wyrabiając nowe umiejętności, a Tobie rodzicu pozwala dostrzec postępy w nauce.Zakres zadań i metodyka wprowadzania wiedzy jest adekwatna do wieku dzieckai została przygotowana pod nadzorem dyplomowanego nauczyciela wychowaniaprzedszkolnego. Dzięki niemu Twoje dziecko wyprzedzi rozwojem swoichrówieśników, a dalsza nauka będzie szła mu łatwo. Znacznie szybciej i łatwiejosiągnie kolejne poziomy edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.Nagradzaj swoje dziecko!Wśród naklejek na końcu książki znajdziesznagrody ze złotym pucharem. Doceniaj nimi swoje dziecko. Wspieraj każdy wysiłeki przyklejaj naklejkę-nagrodę przy wykonywanym zadaniu. Unikaj krytyki. Motywujmalucha pozytywnie. Dawaj mu satysfakcję. Poświęcaj mu czas. Tak budujesz jegopoczucie wartości.Elementarz trzylatka to mądry sposób spędzania czasuprzez Twoje dziecko.Edukacja i zabawa w formie książek aktywnościowych, wprowadzających iutrwalających wiedzę. Elementarze z tej serii dostarczają mądrą aktywnośćdzieci 2,3,4 i 5-letnich. Są wsparciem dla rodziców, w motywowaniu dziecka dopoznawania, sprawdzania, odpowiadania na pytania. Pomoc dla tych, którym zależyna postępach ich pociech i radosnego przygotowaniu ich do dalszego rozwojuszkolnego.W ramach serii znajdują się tytuły rozwijające: logicznemyślenie, ćwiczenia na koncentrację i koordynację, ćwiczenia na poszerzaniezasobu słów, ćwiczenia na wypowiadanie się, nauka orientacji przestrzennej,kształtów, kolorów, zdrowego żywienia, zasad higieny.Seria pozwala dzieciomw wieku przedszkolnym na pożyteczne spędzenie czasu w domu, w przedszkolu, nawakacjach, w czasie podróży. Jest wsparciem dla opiekunów, rodziców,dziadków.Mocne strony serii:1.Zadania przygotowane podnadzorem dyplomowanego nauczyciela wychowania przedszkolnego ułatwiająadaptację w przedszkolu.2.Książka przygotowana zgodnie z wytycznymiprogramowymi Ministerstwa Edukacji i Nauki.3.Barwne, atrakcyjne ilustracjeobwiedzione ramką, ułatwiającą koncentrację na zadaniu.4.Naklejkidostosowane wielkością do możliwości manualnych trzylatka.5.Pytania wpoleceniach dotyczące ilustracji, ale też codziennego otoczeniamalucha.6.Naklejki nagrody, motywujące do podejmowania prób wykonaniazadania.7.Dyplom z gratulacjami na końcu książki jako nagroda za naukę zElementarza.
Kontynuacja bestsellerowego poradnika dla nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym! Przedstawiamy Czytelnikom kontynuację publikacji ?Zanim wkroczy specjalista?, czyli drugą część przewodnika dla nauczycieli i rodziców o tym, jak pomóc przedszkolakowi w trudnych sytuacjach. Agnieszka Wentrych tym razem zaprasza do rozmowy specjalistów różnych dziedzin, związanych z rozwojem i wychowaniem małych dzieci. Są wśród nich: terapeuta integracji sensorycznej, neurologopeda, psycholog psychoterapeuta, dietetyk, pedagog i nauczyciel akademicki, dyrektor przedszkola, terapeuta ośrodka interwencji kryzysowej, a także doświadczeni rodzice dzieci w wieku przedszkolnym. Autorka rozmawia z nimi m.in. o: zaburzeniach integracji sensorycznej, opóźnieniach w rozwoju mowy, labilności emocjonalnej, problemach z nadwagą u dzieci oraz o pracy z dziećmi szczególnie zdolnymi. Wraz z rozmówcami podejmuje zagadnienia związane z integracją społeczną i edukacją przedszkolną dzieci z doświadczeniem migracyjnym oraz dzieci z niepełnosprawnością, a także zamieszcza refleksje na temat dziecięcych postaw ?konsumpcjonistycznych?, samodzielności przedszkolaków, pojawienia się rodzeństwa w rodzinie czy współpracy nauczycieli z rodzicami. Publikację tę można traktować jako poradnik zarówno teoretyczny, jak i metodyczny, gdyż nie brakuje w nim konkretnych wskazówek, pomysłów oraz rozwiązań proponowanych przez specjalistów.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.
Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji. W serii polecamy: Żłobek. Opieka i wychowanie.
Prezentowana książka, napisana przez wieloletniego praktyka penitencjarnego, przedstawia w sposób wieloaspektowy zagadnienia penitencjarystyki oraz resocjalizacji realizowane w jednostkach penitencjarnych w aspekcie historycznym i współczesnym, zobrazowane danymi statystycznymi z lat 2011-2020. Ukazuje stan prawny dotyczący funkcjonowania więziennictwa oraz oddziaływań penitencjarnych podejmowanych wobec skazanych w polskim oraz unijnym prawodawstwie. W książce zaprezentowano multidyscyplinarne podejście do problematyki penitencjarystyki i resocjalizacji instytucjonalnej, z uwzględnieniem takich subdyscyplin naukowych jak: pedagogika resocjalizacyjna i penitencjarna, prawo karne wykonawcze, prawo karne, penologia, zarządzanie oraz sekuritologia. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów resocjalizacji, penitencjarystyki, prawa, socjologii, bezpieczeństwa wewnętrznego, może być także wykorzystana w systemie szkoleń funkcjonariuszy Służby Więziennej oraz aplikantów sądowych, prokuratorskich i kuratorskich.
Książka dla najmłodszych i tych trochę starszych w formie leporello: kartonowe strony, grube kontury, kontrastowe kolory. Wspomaga naukę mówienia i doskonalenie dykcji poprzez naśladowanie wyrazów dźwiękonaśladowczych imitujących dźwięki wydawane przez instrumenty.
Teresa jest tamburmajorką. A kto gra na klarnecie? Wesoła, kolorowa orkiestra przemierza w pochodzie ulice miasteczka. Okazuje się, że nie tylko instrumenty wydają ciekawe dźwięki...
Naomi Aldort jest cenioną w Stanach Zjednoczonych autorką piszącą na tematy wychowawcze. Nazywa swoje podejście Rodzicielstwem Autentycznym, ponieważ świadomie rezygnuje z wszelkich schematów wychowania na rzecz autentycznej miłości i szacunku do dzieci.W swojej książce pokazuje, ile można poprawić w relacjach rodzinnych, jeśli rodzice skorzystają z okazji do samorozwoju i niejako zaczną wychowywać samych siebie. Zmienia się wtedy komunikacja i atmosfera w domu, a dzieci zyskują bezpieczeństwo emocjonalne, które jest potrzebne do rozwoju poczucia własnej wartości. Autorka porusza także kluczowe zagadnienia przywództwa dorosłych, empatii, radzenia sobie z agresją oraz właściwego dialogu, który uzdrawia i zbliża.Jak cenić dziecko za to, kim jest, a nie za to, kim byłoby, gdyby spełniało nasze oczekiwania?Co zrobić, żeby rodzicielstwo przestało być walką, a stało się drogą do samorealizacji?Jak wyrażać swoją miłość, żeby dziecko mogło doświadczyć, że jest kochane?Jakie jest antidotum na tradycyjne metody wychowawcze i nieskuteczne moralizatorstwo?
Publikacja obejmuje ćwiczenia dotyczące odmiany czasownika przez osoby, liczbę, czas oraz rodzaj. Materiał podzielony został na trzy grupy. Są to: karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez czas oraz rodzaj, karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez osobę i liczbę oraz karty z obrazkami do opowiadania lub odpowiadania na pytania.Zestaw przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Prezentowany zestaw to pomoc terapeutyczna, która z powodzeniem może być wykorzystywana zarówno podczas treningów umiejętności społecznych z dziećmi w wieku 714 lat, jak i w domu, podczas zabawy. Jego głównym celem jest pomoc dziecku w rozróżnieniu zachowań społecznie pożądanych i nieakceptowalnych oraz uświadomienie mu, w jaki sposób nasze zachowanie może wpływać na relacje z innymi.Zestaw składa się z:- 30 kolorowych kart z ilustracjami przedstawiającymi różne zachowania społeczne;- 9 kolorowych żetonów z opisami różnych codziennych sytuacji;- 12 kart z opisami zadań i pytaniami;- 3 planszy z określeniami częstotliwości: ""zawsze"", ""często"", ""nigdy"";- instrukcji z opisami zabaw.
Kolejna książka autorki ""Jak nie krzyczeć na swoje dziecko"".Praktyczny poradnik wychowywania dzieci w atmosferze spokoju i akceptacji. Dostarcza pomysłów na konkretne gry i zabawy uczące odpowiedzialności i samokontroli, bycie w zgodzie ze swoimi emocjami, ale bez przyzwalania na wylewanie ich na innych w agresywny, niekontrolowany sposób.
Zestaw ten służy do nabywania umiejętności wyszukiwania takich samych elementów, wyszukiwania ich z pamięci oraz zapamiętywania ciągu obrazków lub kształtów geometrycznych. Są to ćwiczenia wstępne do zapamiętywania sylab i wyrazów jednosylabowych.Zestaw zawiera:- 36 elementów obrazkowych- opis przykładowych ćwiczeńMateriał: tekturaOpakowanie: woreczek + pudełko tekturowe
Zestaw ten służy do nabywania umiejętności wyszukiwania takich samych elementów, wyszukiwania ich z pamięci oraz zapamiętywania ciagu obrazków lub kształtów geometrycznych. Są to ćwiczenia wstępne do zapamiętywania sylab i wyrazów jednosylabowych.Zestaw zawiera:- 36 elementów obrazkowych- opis przykładowych ćwiczeńMateriał: tekturaOpakowanie: woreczek + pudełko tekturowe
Bubu już mówi. Szukaj mnie! to niepowtarzalna propozycja dla rodziców dzieci w wieku od 2 do 5 lat, które rozwijają umiejętność sprawnego posługiwania się mową.Książeczka jest interaktywna, czyli przeznaczona do wspólnej zabawy z dzieckiem, przygotowana w ten sposób, by wywoływać aktywność malucha i skłaniać go do czynnego udziału w lekturze. Stymuluje nie tylko mowę, ale też pamięć, koncentrację, percepcję wzrokową i motorykę, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju dziecka.Bubu to sympatyczny chłopczyk, znany już z pierwszej książeczki o jego przygodach - Bubu uczy się mówić. A kuku!Tym razem możecie wybrać się z wizytą do domu Bubu. Dziecko może zwiedzić wszystkie pomieszczenia, poznać bliżej członków rodziny Bubu i zobaczyć, jakimi ciekawymi sprawami się zajmują. Ale... gdzie jest Bubu? Poszukajcie go razem i sprawdźcie, gdzie się schował!Gwarantujemy doskonałą zabawę!
Autor podejmuje zagadnienie interesujące, aktualne i jakościowo ważne w sferze naukowych dociekań, ale także praktycznych rozstrzygnięć. Ukazanie zatem tego problemu jest zagadnieniem o istotnym ciężarze gatunkowym. Zaznaczyć przy tym należy, że jest to nie tylko zagadnienie naukowo i praktycznie ważne, ale także nowatorskie. Nie ma dotychczas w literaturze naukowej całościowego ujęcia tego problemu w perspektywie socjologicznej w kontekście Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Chełmie. Mamy więc do czynienia z zagadnieniem nie tylko interesującym, aktualnym i naukowo ważnym, ale także nowatorskim.Ks. prof. dr hab. Henryk SkorowskiSpecyfika aksjologiczna miasta Chełm stanowi ciekawy teren badawczy, a analizy tych badań stanowią cenny materiał nie tylko poznawczy, ale mogą być zastosowane do praktyki społecznej w konstruowaniu lokalnej polityki społecznej i edukacyjnej. Jest to niewątpliwie praca o istotnej wartości poznawczej i naukowej, zawierająca wartościowe analizy, syntezy i wnioski przydatne społecznie. W sposób poprawny przedstawiono analizę wyników badań, a wnioski zawarte w konkluzji badawczej są cenne nie tylko ze względu na ukazanie konkretnych rozwiązań wsparcia społecznego, ale są przydatne dla projektowania dalszej polityki społecznej tego terenu.Ks. prof. dr hab. Tadeusz Bąk
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek r, l w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu głosek l, r utrwaleniu ich w sylabach.
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek sz, ż, cz, dż w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek sz, ż (rz), cz, dż i utrwaleniu ich w sylabach. Książka dostępna w wersji elektronicznej w następujących witrynach:
Książeczka, skierowana do logopedów, nauczycieli i rodziców poświęcona jest metodyce wywoływania głosek l, l' oraz postępowania logopedycznego w przypadku nieprawidłowej realizacji tych głosek.
Ta publikacja jest inna niż wcześniejsze moje książki na temat mutyzmu wybiórczego (MW). Do jej napisania zainspirowała mnie Anna Osinkin, osoba dorosła, która przez znaczną część swojego życia zmagała się z mutyzmem wybiórczym. Anna zwróciła się do mnie z prośbą o współpracę i pomoc w wydaniu jej utworów. Po otrzymaniu wierszy od razu je przeczytałam i zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Wzruszyłam się, miałam łzy w oczach, coś ściskało mnie w gardle i pomyślałam, że muszę zrobić wszystko, aby ta twórczość ujrzała światło dzienne. Uzgodniłyśmy, że wspólnie napiszemy i wydamy tę publikację.
STEAM w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym
W prezentowanej publikacji czytelnik zapozna się nie tylko z samą koncepcją STEAM, ale znajdzie odpowiedzi na pytania, dlaczego właśnie ten sposób uczenia się z powodzeniem nadaje się dla najmłodszych, wpisując się w potrzeby ich rozwoju i stymulując różne jego aspekty. W drugiej części książki zaprezentowano konkretne scenariusze zajęć wykorzystujące koncepcję STEAM, możliwe do realizacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, nie tylko w placówkach wychowania przedszkolnego, ale także poza nimi, w domu, na zajęciach dodatkowych czy warsztatach wspierających rozwój najmłodszych.
Książka zainteresuje nauczycieli edukacji przedszkolnej, studentów, nauczycieli akademickich oraz rodziców.
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej.
*
Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli.
Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?