Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem.
Książka "Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu" zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: - zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka - stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć - sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie - dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się. Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), to na pewno masz już pewne pojęcie na temat edukacji domowej. Być może od zawsze uczysz dziecko w domu, a może zaskoczyło cię zamknięcie szkół z powodu COVID-19. Być może twoja rodzina wciąż przebywa głównie w domu. Nauczyliście się zachowywać dystans fizyczny, stosować maseczki i często myć ręce, ale wasza szkoła może nie jest jeszcze gotowa na ponowne otwarcie. Jeśli jest czynna, ale masz w rodzinie osoby z grup ryzyka, być może wybrałeś opcję nauki w domu. Nawet jeśli dziecko jest w stanie regularnie uczęszczać do szkoły, może mu się przydać pewien rodzaj organizacji w weekendy i w trakcie wakacji. Może nawet zdecydujesz się na naukę hybrydową. Niezależnie od tego, jakie masz powody, szukasz wsparcia w realizacji edukacji domowej nastawionej na dzieci z autyzmem (fragment wstępu).
Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka. W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii.
Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Pierwsza książka o medytacji (świeckiej) dla dzieci. Ta prosta, przyjazna i skuteczna metoda zyskała entuzjastyczne opinie setek tysięcy rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie. W Holandii niemal w każdej szkole podstawowej jest przeszkolony nauczyciel, który codziennie prowadzi z uczniami kilkunastominutowe ćwiczenie uważności. W wielu szkołach odbywa się ono jednocześnie dla wszystkich uczniów i w tych właśnie placówkach efekty, w postaci poprawy dobrostanu dzieci, ich zdolności koncentracji i poziomu wzajemnej życzliwości są najbardziej uderzające. Same dzieci przepadają za tymi chwilami wyciszenia i spokoju. Nauczywszy się je wykonywać, same chętnie sięgają po to narzędzie, kiedy ogarniają je trudne emocje. Opanowanie tej sztuki to ogromny kapitał, który procentuje im przez całe życie.
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji.
Wyobraź sobie świat, w którym w zeszytach możesz do woli bazgrać, kolorować, podkreślać i rysować. A twój nauczyciel, widząc to, skacze z radości.Sprawdziany idą ci jak z płatka. Wiedza sama wchodzi ci do głowy, a znajdowanie informacji zajmuje ci tyle czasu, co wpisanie hasła w wyszukiwarce. Brzmi jak bajka? No, może ten skaczący nauczyciel to przesada. Ale reszta – to moc sketchnotingu, czyli sztuki rysowania i porządkowania notatek! Ikonki, sekretne symbole, tajne znaki, magiczne strzałki. Przekonaj się, jak odlotowo może wyglądać twój zeszyt, jeśli będziesz notować w swój własny, niepowtarzalny sposób. A twoje notatki będą TYLKO twoje. PS Nie, nie musisz mieć specjalnych umiejętności! Wystarczy, że potrafisz trzymać długopis. Sketchnoting jest absolutnie dla każdego. A już na pewno dla ciebie! Pozwól dziecku bazgrać! Nie wiesz, co to sketchnoting? To zupełnie inny sposób notowania, który sprawi, że zeszyty twojego dziecka zmienią się nie do poznania, a notowanie nie będzie tylko smutnym obowiązkiem. Książka pokazuje, jak twoje dziecko w prosty sposób może tworzyć w zeszycie szkolnym niestandardowe, nielinearne notatki, dzięki którym ma szansę zapamiętać więcej i szybciej i do których zechce zaglądać częściej. Taki sposób notowania rozwija u twojego dziecka również wiele kompetencji, takich jak samodzielność w procesie uczenia się, krytyczne myślenie, kreatywność, umiejętność selekcjonowania i wybierania informacji czy ich porządkowania. Jeśli Twoje dziecko… - notatki robi, bo musi, wszyscy je przecież robią; - po prostu przepisuje wszystko z tablicy, stara się zanotować każde słowo nauczyciela; - nie potrafi powiedzieć, co zanotowało, nie pamięta zbyt wiele ze swojej notatki, a jeśli chce odszukać jakąś informację w swoim zeszycie, zazwyczaj ma z tym problem; - zamiast tego woli wpisać hasło w wyszukiwarkę internetową… nie martw się! W tej książce znajdziesz podpowiedź, jak mogłyby wyglądać użyteczne notatki. Pokażemy, jak je robić, żeby były czytelne, żeby łatwiej się z nich uczyć i więcej z nich pamiętać. Oczywiście, że szkolna notatka może być dobra! Notatki szkolne robione na szybko podczas lekcji też mogą? mieć ogromną moc, a skoro i tak twoje dziecko robi notatki, i prawdopodobnie będzie je robić przez wszystkie lata swojej nauki, dlaczego nie podjąć wysiłku i nauczyć się je robić lepiej? O autorce: Agnieszka Jachymek – rysująca pani od angielskiego z markerem w każdej kieszeni. Opanowała sztukę przekazywania trudnych treści za pomocą prostych schematycznych rysunków – i nie zawaha się jej użyć na lekcji, a także w tej książce! Od 15 lat, prócz present perfect i phrasal verbs, uczy dzieci jak się uczyć, jak tworzyć kreatywne notatki, żeby jeszcze lepiej rozumieć i więcej zapamiętać. Prowadzi fejsbukowy profil eduNOTATKI, który śledzi ponad 12 000 osób oraz stronę edunotatki.pl. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Otwarcie się na inność, dialog i rzeczywiste zainteresowania ludzi umożliwia objęcie myślą estetyczno-pedagogiczną także obszaru ich codziennych doświadczeń, a w dalszej perspektywie wprowadzanie doń efektywnych i pożądanych zmian. Ujmowanie sztuki wysokiej i popularnej jako kontinuum lub sieci daje szansę na płynne wplatanie idei oraz uznanych jakości w indywidualne upodobania poszczególnych osób bez zbędnego dydaktyzmu czy moralizatorstwa. Tego rodzaju działania przypominają raczej otwieranie perspektyw niż ich narzucanie i wydają się być uzasadnione w świecie tak bogatym w treści i możliwości. Jest prawdopodobne, że dla pedagoga każda sztuka może być wartościowa, o ile wprowadza wartościowe zmiany w życiu ludzi. […] Dla efektywności działań edukacyjnych istotne jest zatem poszukiwanie nowego języka, nowych sposobów interpretacji zachodzących zjawisk. W tym kontekście znaczący potencjał zdaje się posiadać przedstawiona w niniejszej książce kategoria wstrętu. Uniwersalność względem ludzkości i unikalność w obliczu jednostki oraz proweniencja transdyscyplinarna stawiają wstręt w szeregu najbardziej złożonych i produktywnych kategorii w humanistyce.
Z zakończenia
Przedłożona mi do recenzji monografia jest interesującym studium z pogranicza estetyki, wychowania estetycznego i sztuki popularnej. Autorka podniosła problem wstrętu jako swoistej wartości, w tym wartości estetycznej, jej obecności w życiu codziennym, w estetyce „codziennej” i kształtowaniu potrzeb oraz zainteresowań estetycznych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Wstręt ujęty w kategoriach estetycznych nie powinien być lekceważony przez pedagogów, pedagogów kultury, ale wykorzystywany jako przedmiot dyskusji i analizy w procesie edukacji i powszechnego wychowania. Autorka prowokuje nas do stawiania trudnych pytań o świat wartości estetycznych, z jakimi styka się dziecko i młodzież […].
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Urszuli Szuścik
"Matematyczne zabawy" to seria książeczek przeznaczonych dla najmłodszych, która stanowi wspaniałe przygotowanie do szkolnej przygody. Każdy z zeszytów zawiera ciekawe zadania, które oswajają dzieci z liczbami i prostymi działaniami, przy okazji kształtując ich umiejętności matematyczne, a także ucząc samodzielnego myślenia. Zamieszczone w publikacji zadania są zróżnicowane pod względem trudności oraz bazują na życiu codziennym. Zadania zostały skonstruowane w taki sposób, aby dziecko samodzielnie mogło je rozwiązywać.
Seria zeszytów wspomagających rozwijanie poprawnej wymowy. Fachowe ćwiczenia opracowano w atrakcyjnej dla dzieci formie. Książeczki stanowią znakomitą pomoc dla rodziców, wychowawców i logopedów. Świetną zabawę zapewniają przygotowane naklejki.
To seria książeczek przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zeszyt zawiera ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania i rozwijające grafomotorykę. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy cierpliwość i dokładność. Zeszyt nie tylko przygotowuje do nauki pisania, ale także dostarcza świetnej zabawy!
To seria książeczek przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zeszyt zawiera ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania i rozwijające grafomotorykę. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy cierpliwość i dokładność. Zeszyt nie tylko przygotowuje do nauki pisania, ale także dostarcza świetnej zabawy!
Wzorowy maluch to seria zeszytów edukacyjnych przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i wcześniejszym. Zeszyty zostały opracowane tak, by zapewnić zrównoważony i prawidłowy rozwój dzieciom, które dzięki nim poznają świat, wzbogacają słownictwo, uczą się logicznego myślenia, ćwiczą koncentrację oraz wprawiają rękę, przygotowując się do rozpoczęcia procesu edukacji szkolnej. Specjalnie przygotowane naklejki umilają zabawę.
W "Poszukiwaniu", kolejnej publikacji z serii "Opera", baryton Jerzy Artysz opisuje Aleksandrowi Laskowskiemu i Sylwii Wachowskiej koleje swojej kariery śpiewaka i pedagoga. Profesor Artysz wspomina rzeczywistość wojennej pożogi, matkę, która zawsze widziała w nim muzyka, nie zawsze szare lata PRL-u: edukację muzyczną, konkursy śpiewacze i pierwsze role w Operze Łódzkiej. Opowiada o warsztacie dojrzałego artysty - partiach w spektaklach Teatru Wielkiego i Warszawskiej Opery Kameralnej oraz wykonawstwie pieśni. Jako że duże znaczenie dla rozwoju artystycznego i pracy pedagogicznej Artysza miały doświadczenia zdobyte we Włoszech i w Hiszpanii, nie mogło zabraknąć opowieści z Południa. O nauczaniu profesor rozprawia z żarem, dokonuje tu swego rodzaju wykładni zasad kształcenia kolejnych pokoleń śpiewaków. Z wywiadu rzeki wyłania się obraz artysty i pedagoga, który nie spoczywa na laurach, lecz ciągle poszukuje nowych dróg i z prawdziwą pasją oddaje się każdemu wyzwaniu, które przynosi los.
Smok nie chce mówić "proszę". Czy Lilce uda się nauczyć go tego magicznego słowa?Jak nauczyć smoka to seria ośmiu książeczek dla najmłodszych dzieci, w której Lila uczy swojego przyjaciela smoka niezwykle ważnych umiejętności, takich jak używanie magicznych słów, oferowanie pomocy, czekanie, słuchanie innych oraz dzielenie się tym, co ma.Dzięki zabawnym historyjkom i konkretnym sytuacjom z życia rodziny mali czytelnicy mogą z łatwością utożsamić się z uroczym bohaterem i razem z nim nauczyć się wartościowych zachowań, miłych słów i gestów.Inne książki z serii Jak nauczyć smoka:Jak nauczyć smoka mówić DZIEŃ DOBRYJak nauczyć smoka mówić DZIĘKUJĘJak nauczyć smoka mówić PRZEPRASZAMJak nauczyć smoka POMAGAĆJak nauczyć smoka SŁUCHAĆJak nauczyć smoka DZIELIĆ SIĘJak nauczyć smoka CZEKAĆ
Smok nie chce mówić "dziękuję". Czy Lilce uda się nauczyć go tego magicznego słowa?Jak nauczyć smoka to seria ośmiu książeczek dla najmłodszych dzieci, w której Lila uczy swojego przyjaciela smoka niezwykle ważnych umiejętności, takich jak używanie magicznych słów, oferowanie pomocy, czekanie, słuchanie innych oraz dzielenie się tym, co ma.Dzięki zabawnym historyjkom i konkretnym sytuacjom z życia rodziny mali czytelnicy mogą z łatwością utożsamić się z uroczym bohaterem i razem z nim nauczyć się wartościowych zachowań, miłych słów i gestów.Inne książki z serii Jak nauczyć smoka:Jak nauczyć smoka mówić DZIEŃ DOBRYJak nauczyć smoka mówić PROSZĘJak nauczyć smoka mówić PRZEPRASZAMJak nauczyć smoka POMAGAĆJak nauczyć smoka SŁUCHAĆJak nauczyć smoka DZIELIĆ SIĘJak nauczyć smoka CZEKAĆ
Pan Świnka jest pozytywnie zakręcony niczym jego ogonek. Ma wiele zainteresowań i wciąż odkrywa nowe pasje wcielając się w zaskakujące role. Podejmij wyzwanie i poznaj 14 państw w trzech językach jednocześnie! Podróżuj z Panem Świnką i poznaj nowe miejsca na mapie świata! W książce "Pan Świnka... i państwa, Mr Pig... and countries, Monsieur Cochon... et les pays" znajdziecie:- 14 państw z towarzyszącymi atrybutami;- mnóstwo słówek w 3 językach: polskim, angielskim i francuskim;- niepowtarzalne ilustracje Roberta Romanowicza ćwiczące spostrzegawczość;- specjalny kod QR z dostępem do lektorów języka polskiego, angielskiego, francuskiego.
Pan Świnka jest pozytywnie zakręcony niczym jego ogonek. Ma wiele zainteresowań i wciąż odkrywa nowe pasje wcielając się w zaskakujące role. Podejmij wyzwanie i poznaj 12 miesięcy w trzech językach jednocześnie! Z Panem Świnką znajdziesz swój ulubiony miesiąc, a w każdym z nich zanotujesz ważną dla Ciebie datę! W książce "Pan Świnka... i miesiące, Mr Pig... and the months, Monsieur Cochon... et les mois l'année" znajdziecie:- 12 miesięcy z towarzyszącymi atrybutami;- mnóstwo słówek w 3 językach: polskim, angielskim i francuskim;- niepowtarzalne ilustracje Roberta Romanowicza ćwiczące spostrzegawczość;- specjalny kod QR z dostępem do lektorów języka polskiego, angielskiego, francuskiego. "Pan Świnka... i miesiące" to drugi tom z serii TASHKI.
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010-2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną. W książce wyraźnie uwidaczniają się subiektywizm i usytuowanie badaczki: kobiety, Europejki, chrześcijanki przebywającej w jednej z najbardziej konserwatywnych części Królestwa. Dzienniki zawierają opisy zmagań dnia codziennego i podejmowaną w duchu emancypacyjnym refleksję nad doświadczanymi zdarzeniami. Książka ma na celu przybliżenie sytuacji badawczej i związanych z nią dylematów. Publikacja ma za zadanie przyczynić się do popularyzacji badań naukowych.Fragment WstępuNazywam się Anna Odrowąż-Coates, jestem polską badaczką terenową, wykładowczynią w Katedrze Pedagogiki Społecznej, Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Od zakończenia pięcioletnich studiów magisterskich na kierunku socjologia na Uniwersytecie Gdańskim żyję tworzeniem sytuacji badawczych, zauważaniem i interpretacją faktów społeczno-kulturowych. Pasją badawczą zaraził mnie świętej pamięci profesor socjologii Mieczysław Gulda, promotor mojej pracy magisterskiej (2002), a później doktorskiej (2005). Mój osobisty mistrz i przyjaciel, który towarzyszy mi w myślach codziennie, także dziś.
Docere (z języka łacińskiego) znaczy nauczać, czyli dzielić się myśleniem, rozumieniem i doświadczeniem. Książki zbiorowe są jedyną okazją, aby współdziałać z innymi autorami, jednocześnie myśleć, rozumować i doświadczać w zaciszu indywidualnych pomysłów i badań. Redaktorki, zafascynowane współczesnymi relacjami i rodzinnością, uznały, że podjęty temat jest wielowersyjny. To oznacza bogactwo pytań o przyszłość relacji międzyludzkich w różnych meandrach nauk społecznych. Prezentowany czytelnikom zbiór, zdaje się, osiągnął cel wieloaspektowego podejścia do relacji, co z kolei ujawniło różnorodny obraz rodzin i zapoczątkowało debatę akademicką. Mamy nadzieję, że posłuży ona praktykom wychowania i nauczania.W prezentowanych pięciu częściach książki autorki zaczynają od doświadczenia partnerstwa, które uwidacznia współczesną nerwicę dotyczącą samodoskonalenia oraz inwestycji w siebie, dewaluując pojęcie wspólnotowości. W dalszych partiach publikacji wyłaniają się te aspekty życia rodzinnego, które mogą okazać się zbyt trudne i bolesne dla relacji rodzinnych na linii zlęknieni lub obojętni rodzice i pragnące bezwarunkowej miłości dzieci.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?