Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Z ogromną radością oddaję w Państwa ręce część II książki Teatrzyki i bajeczki na radości i smuteczki. Po temacie Zdrowia i dobrego wychowania w cz. I przyszedł czas na Uczucia i emocje. Książka została utrzymana w poprzedniej konwencji. Dwa bloki tematyczne z bajkami. Po nich znajdziemy zagadki, które mają na celu utrwalanie treści, kartę graficzną oraz inscenizację. Formuła książki została zaplanowana tak, aby jej kontakt z dzieckiem przebiegał pod kontrolą wychowawcy, nauczyciela, bądź rodzica.
Z tej serii planuje w przyszłości wydać jeszcze III część.
Beata Barbara Jadach
Wyobraź sobie, jak by to było wspaniale otrzymać instrukcję obsługi do dziecka? Czy to możliwe? Przekonaj się czytając najnowszą publikację Bożeny Kubiczek.Na pewno zdajesz sobie sprawę, że nie ma nic cenniejszego niż nasze dzieci? Ale czy znamy ich instrukcję obsługi? Co robimy, kiedy upragnione pojawiają się na świecie? A przecież to nasza rodzicielska powinność aby przygotować się do tego najważniejszego i najtrudniejszego zarazem wyzwania, jakim jest przyjście na świat, a następnie wychowanie dziecka tak, by czuło się w życiu spełnione i szczęśliwe.Ta książka ma na celu w zwięzły i prosty sposób zapoznać rodziców z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi rozwoju dziecka i udzielić odpowiedzi na podstawowe pytania:Na czym polega wychowanie?Co zrobić, by dziecko było lepsze i mądrzejsze?Jak rozwijać jego wrodzone możliwości?Jak wspierać go w okresie dojrzewania?Jak współdziałać ze szkołą, by w procesie kształcenia w pełni wykorzystywało swój potencjał?Polecamy tą publikację również babciom i dziadkom, którzy współdziałając mądrze z rodzicami mogą wspomagać rozwój swoich ukochanych wnuków lub zepsuć swoje wnuki lekceważąc zasady ustalone przez rodziców. Publikacja będzie także przydatna nauczycielom, może mieć wpływ na poprawę komunikacji jak i zrozumienie potrzeb dzieci.
Księga poświęcona Profesorowi Władysławowi Dynakowi, związanemu z Uniwersytetem Wrocławskim, historykowi literatury, dydaktykowi, bibliologowi, historykowi oświaty i folklorystyki, autorowi interdyscyplinarnych prac o problematyce łowieckiej, wśród nich najważniejsze to Z Mickiewiczem na łowach i Łowiectwo w kulturze polskiej. Obszary i kształty obecności.
Niniejsza książka to studium, w którym została podjęta próba empirycznej, jak i teoretycznej analizy systemów wartości, celów i planów życiowych dziewcząt jak i chłopców w okresie dojrzewania przejawiających zróżnicowane natężenie syndromu nieprzystosowania społecznego.
W prezentowanej pracy dążono do realizacji powiązanych ze sobą następujących celów:
- usystematyzowania definicyjnego nieprzystosowania społecznego, które inaczej nazywane jest w naukach społecznych, medycznych i prawnych,
- opracowania charakterystyki dynamiki natężenia dokonywania czynów karalnych w Polsce w aspekcie statystyk policyjnych,
- opracowana charakterystyki dynamiki liczby orzeczeń sądowych wobec nieletnich dziewcząt i chłopców w związku z czynami karalnymi oraz demoralizacją,
- analizy teoretycznej czynników dynamizujących rozwój osobowości młodzieży,
- empirycznej weryfikacji postawionych problemów badawczych dotyczących nieletnich dziewcząt jak i chłopców o zróżnicowanym natężeniu syndromu nieprzystosowania społecznego.
Książka przedkładana Szanownym Czytelnikom, poruszane w niej teoretyczne zagadnienia jak i kontekst empiryczny, mogą okazać się użyteczne dla psychologów, pedagogów, prawników, socjologów i nauczycieli pełniących różne funkcje w szeroko pojętym Wymiarze Sprawiedliwości, ale także w systemie profilaktyki społecznej, edukacji, resocjalizacji i terapii młodzieży nieprzystosowanej społecznie.
Określone w edukacyjnych raportach światowych kluczowe trendy dla edukacji przyszłości odnoszą się często do indywidualizacji i kreatywności. Wychodząc tym oczekiwaniom naprzeciw - przygotowany zbiór tekstów poświęcony edukacji dziecka zawiera rozważania, które można odnieść do trzech obszarów; aktualnych trendów w metodyce i pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, problematyki i kreatywności dziecka oraz kontekstów pracy z dzieckiem wymagającym.
W przystępny i atrakcyjny, a jednocześnie przystosowany do percepcji dzieci i młodzieży, sposób omawia zjawisko uzależnienia od alkoholu, jego wpływ na organizm człowieka oraz fizjologiczne skutki zatrucia alkoholowego. W programie biorą udział młodzi ludzie i lekarze, którzy dzielą się swoimi opiniami na temat tragicznych następstw picia alkoholu, łączenia go z innymi substancjami chemicznymi (leki, narkotyki) oraz prowadzenia samochodu w stanie nietrzeźwym, co pozwala widzowi identyfikować się z prezentowanymi problemami i postawami. W rękach psychologów, pedagogów i wychowawców wideokaseta ta może stać się skutecznym narzędziem w ich pracy z młodzieżą.
Konsultacja: dr med. Bogusław Habrat
Film przeznaczony jest dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej.
Decyzją Ministra Edukacji Narodowej i Sportu program znajduje się na liście środków dydaktycznych zalecanych przez MENiS.
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych?
Książka przedstawia oryginalną interdyscyplinarną koncepcję terapii z dziećmi, odwołując się do rozmaitych dziedzin wiedzy: antropologii, ekologii, psychoanalizy, psycholingwistyki oraz neuropsychologii. Nowe wydanie zawiera zaktualizowaną bibliografię i literaturę polecaną przez autorkę.
Pozycja przeznaczona dla terapeutów, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci z głębokimi zaburzeniami rozwoju emocjonalnego, społecznego i umysłowego.
Z przedmowy do pierwszego polskiego wydania:
(...) Cieszy fakt, że do rąk polskiego czytelnika trafia pierwsze wydanie w języku polskim książki Marii Montessori pod tytułem Odkrycie dziecka. Książka została rzetelnie przetłumaczona z języka włoskiego przez Aleksandrę Plutę i naukowo zredagowana przez Barbarę Surmę. Dzięki starannej formie edytorskiej Wydawnictwa Palatum każda osoba zainteresowana postacią i twórczością Marii Montessori przeżyje duchowa ucztę, delektując się tekstami zawartymi w książce. Spektrum zagadnień jakie prezentuje Maria Montessori jest kwintesencją jej długoletnich badań nad dzieckiem: jego rozwojem, edukacją i duchowością. W przedmowie do trzeciego wydania włoskiego Maria Montessori, po raz kolejny podkreśliła, że w podejmowanych przez nią badaniach zależało jej na wnikliwym, naukowym poznaniu dziecka i życiu w pokoju, a nie na stworzeniu nowej metody edukacyjnej. Problemy, jakie ma do rozwiązania ludzkość, to głównie pokój i jedność. Można to osiągnąć tylko poprzez zwrócenie swej uwagi i poświęcenie energii na odkrywanie dziecka i na rozwijanie wielkiego potencjału osobowości ludzkiej w okresie jej kształtowania [s. 9]. Jeszcze raz na to zwróciła uwagę Autorka w rozdziale 24 "Triumfująca kwadryga": Punktem wyjścia dla prawdziwego zrozumienia naszej pracy nie jest branie pod uwagę metody wychowawczej, lecz czegoś przeciwnego: metoda jest konsekwencją wspomagania rozwoju zjawisk psychologicznych, które nie były zauważone, a co za tym idzie - były nieznane przez stulecia. Problem zatem nie jest natury pedagogicznej, lecz psychologicznej, a wychowanie, które wspomaga życie, jest dylematem, który dotyczy ludzkości [s. 271].
Zachęcam do wnikliwego przeczytania niniejszej książki i podjęcia próby odpowiedzi na pytanie: W jakim stopniu myśli Marii Montessori, podkreślone w Odkryciu dziecka, z 1948 roku są aktualne dzisiaj, i co możemy zrobić, a raczej co powinniśmy zrobić, aby wychowanie dziecka było wspomaganiem życia w miłości i pokoju?
dr Małgorzata Miksza
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Montessori
W książce ukazana została wielowątkowa problematyka ze styku nauk o edukacji, pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Określając ramy tematyczne książki, jej redaktorzy naukowi - Tomasz Biernat i Jan A. Malinowski - przyjęli, że należy w niej ukazać szerszy kontekst socjalny i pedagogiczny współczesnej edukacji akcentując w szczególny sposób jej funkcję włączającą (inkluzyjną), nie pomijając przy tym i tego, że edukacja stanowi obszar życia społecznego, gdzie daje znać o sobie również wykluczenie. W prezentowanej pracy zamieszczono szereg interesujących opracowań, których Autorzy reprezentują kilka środowisk akademickich, a także praktyki społeczno-edukacyjnej, co niewątpliwie podnosi jej walory poznawcze.
Współczesna teoria i praktyka resocjalizacji stoją w obliczu nowych wyzwań. Dzieję się tak z jednej strony, za sprawą rosnącej skali zjawiska niedostosowania społecznego, z drugiej - w wyniku kryzysu polskiej resocjalizacji, kryzysu, dodajmy, obserwowanego od wielu lat. Konfrontacja teorii z praktyką, rozbieżność między oczekiwaniami społecznymi a efektywnością działań praktycznych, czy w końcu dysonans między uwarunkowaniami ograniczającymi konkretne rozwiązania praktyczne a możliwością ich realnego wdrażania, rodzi potrzebę redefinicji procesu resocjalizacji. Wskazuje także na konieczność rozważania pomiarów jego efektów w wyniku ewaluacji oraz pogłębionej analizy złożeń teologicznych, metodycznych oraz pedeutologicznych pedagogiki resocjalizacyjnej.
Problematyka zła należy do zasadniczych problemów filozofii i teologii, ale jej rozumienie jest nieodzowne w szczegółowych dyscyplinach naukowych, których przedmiotem badań są zjawiska patologii społecznej i indywidualne zachowania, odbiegające od społecznych norm (moralnych, prawnych, obyczajowych). W ujęciach szczegółowych rzadko podejmuje się oryginalne próby definiowania zła, szukania jego istoty i pierwotnych przyczyn.
Na tym gruncie wystarczy odwołanie się do koncepcji wypracowanych wcześniej w obszarze preferowanego systemu filozoficznego i logiczne wyprowadzanie wniosków, użytecznych do analiz konkretnych przejawów zła, określanych jako problemy społeczne i zachowania jednostkowe. Szersze i bardziej źródłowe analizy problematyki zła są szczególnie przydatne we współczesnej pedagogice resocjalizacyjnej, zwłaszcza w polskiej, która przez długi okres była skrępowana przez zafałszowany system światopoglądowy i stosunkowo niedawno weszła w szeroki kontekst oddziaływań zróżnicowanych systemów myśli społecznej, u których podstaw tkwią zróżnicowane światopoglądy.
Jasne koncepcje zła potrzebne są nie tylko do określenia celów działań resocjalizacyjnych, ale również do bardziej konkretnych przedsięwzięć badawczych: metateoretycznych badań nad efektywnością systemów resocjalizacyjnych. Z tego względu podjęta przez Krzysztofa Biela i Mariusza Sztukę inicjatywa przynajmniej częściowo usuwa odczuwane w polskiej literaturze resocjalizacyjnej braki i zasługuje na bezdyskusyjne wsparcie.
Prof. zw. dr hab. Bronisław Urban
Wybrane zagadnienia z genetyki człowieka
Wybrane zagadnienia z endokrynologii człowieka
Wybrane zagadnienia z neurologii człowieka
Charakterystyka okresów rozwojowych człowieka
Wybrane zagadnienia dotyczące żywienia dzieci i młodzieży
Postępujące konsumpcjonizm i hedonizm, skłaniające do ucieczki od rzeczywistości, utrudniają budowanie życia opartego na solidnych wartościach. Niektórzy badacze życia społecznego mówią wprost o „pokoleniu bez imienia”, zawieszonym w duchowej i materialnej pustce. Czy możemy wesprzeć młodych ludzi jako rodzice, wychowawcy, pedagodzy, nauczyciele? Jak można pomóc im otrzymać odpowiedzi na istotne pytania stawiane przez życie?
W książce ks. prof. Andrzeja Zwolińskiego przybliżone są istotne zagrożenia i przeszkody w rozwoju młodzieży. Znając je, można ich skutecznie unikać, aby rozwinąć to, co najpiękniejsze i najbardziej wartościowe.
Prezentowana praca składa się z czterech głównych części. Pierwsza ma charakter teoretyczny. Prezentuję tu najważniejsze teoretyczne założenia filozoficzne, socjologiczne, psychologiczne i pedagogiczne kształtujące mój sposób ujmowania życia codziennego, wyznaczające jednocześnie metodologiczne i empiryczne aspekty badań oraz analiz w obszarze pozazawodowego życia codziennego nauczycielek w okresie przełomu połowy życia.
W części drugiej przedstawiam metodologiczne założenia badań własnych, odwołując się do polskich tradycji pamiętnikarskich, udowadniając równocześnie zasadność ich osadzenia w paradygmacie badań jakościowych.
Kolejna część pracy to empiryczna weryfikacja wyników badań własnych. Pozazawodowe, codzienne życie nauczycielek ujmuję w kategorii sytuacji troski, odpoczywania i religijnych charakterystycznych dla sytuacji życia codziennego. Zaproponowane ujęcie poddanych analizie treści pamiętników i dzienników nauczycielek ma swoje uzasadnienie zaprezentowane w części teoretycznej.
Ostatni rozdział pracy stanowi indywidualne ujęcie życia codziennego każdej z badanych kobiet w okresie przełomu połowy życia, w kontekście postrzegania siebie zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej oraz znaczeń, jakie dla życia osobistego i zawodowego badanych mają doświadczenia codzienności pozazawodowej, jak i zawodowej.
Moja książka jest pierwszą pracą w dziedzinie pedeutologii, w której czytelnik może poznać codzienne życie pozazawodowe nauczycielek na przełomie połowy życia. Życie codzienne analizowane jest z perspektywy ich doświadczeń odnotowywanych każdego dnia (w ciągu dowolnie wybranego miesiąca) na kartach pamiętników i dzienników.
Książka "Współczesna szkoła w następstwie przemian społeczno-kulturowych. Studia i refleksja socjopedagogiczne" pod redakcją Agaty Rzymełki-Frąckiewicz zawiera bogaty wybór tekstów oświetlających szkołę poprzez pryzmat różnych problemów, które pojawiają się w obszarze jej społeczno-pedagogicznego działania. Zostały one ujęte w cztery części: 1) Szkoła w perspektywie przemian systemu edukacji, 2) Szkoła w aspekcie współczesnych przemian społecznych - konteksty dyskusyjne, 3) Uczeń w sytuacji szczególnej - wybrane konteksty, 4) Potrzeby i praktyka działań kompensacyjnych i profilaktycznych w środowisku szkolnym. Znaczenie tego edytorskiego wydarzenia podkreśla w recenzji wydawniczej dr hab. Inetta Nowosad, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego. Czytamy w niej: "Zaprezentowane w recenzowanym tomie rozważania w dużej mierze opisują niepożądane zjawiska w obrębie współczesnej szkoły, jej środowiska wewnętrznego i bezpośrednio z nią powiązanego, jak: rodzina uczniów czy najbliższa społeczność lokalna. Każda inicjowana świadomie zmiana społeczna rodzi oprócz skutków zamierzonych także szereg niepożądanych zjawisk, które zazwyczaj - ze względu na słabość nauk humanistycznych, społecznych i ekonomicznych oraz złożoność materii - trudno jest precyzyjnie przewidywać, zwalczać i kontrolować. Prezentowane teksty ujawniają zagrożenia, niedostatki, problemy do rozwiązania - przez co książka stanowić może impuls do szerszej społecznej dyskusji nad stanem i kondycją współczesnej polskiej szkoły". W sentencji recenzji prof. I. Nowosad zaś stwierdza: "W rezultacie recenzowana publikacja jest bardzo wartościowym i poprawnym metodologicznie materiałem poznawczym. Jest to interesujące opracowanie szczególnie dla jednostek i instytucji, dla których funkcjonowanie współczesnej szkoły jest przedmiotem rozważań na gruncie czysto teoretycznym, ale również w wymiarze praktycznego zastosowania"
Kim jest współczesna dama?
Nie każdy wychował się w pałacu, ale od każdego świat wymaga odpowiednich zachowań. Ktoś powie, że mamy XXI wiek, czas e-maili i SMS-ów, że epoka sztywnej etykiety przeminęła. A jednak wciąż natrafiamy na sytuacje, nawet w sieci, w których po prostu trzeba się umieć zachować. Odpowiednio przywitać, złożyć życzenia, dobrać prezent do okoliczności, wiedzieć co powiedzieć idąc na rozmowę o pracę.
Jeśli na ważnej kolacji nie odłożymy odpowiednio sztućców lub nie będziemy potrafili właściwie zachować się w pracy, możemy stracić coś ważnego i poczuć co najmniej wstyd. Podobnie jest z modą. Owszem, mini jest piękne, ale nie przystoi każdemu i nie w każdych okolicznościach. A kapelusz… Tak, jest trendy, ale czy wiesz kiedy kapelusza nosić nie wypada? Współczesny świat, mimo kosmicznych zmian, jakie dała nam technika, wciąż nie pozwala na nieodpowiednie zachowania.
Obecnie kobieta powinna wiedzieć jak poruszać się w meandrach technologii, umieć swobodnie porozmawiać zarówno z pracownikiem jak i szefem, odpowiednio zachować się na randce, przyjęciu weselnym czy w hotelu. Pamiętajcie, damą nie trzeba się urodzić. Damą można zostać.
Wyjazdy integracyjne, delegacje, służbowe kolacje, podróże i specjalne zasady jakie obowiązują w samolotach czy nowych szybkich pociągach – wszystko to wciąż próbujemy przyswoić, ale idzie nam to opornie. Kobiety wywróciły swój świat do góry nogami i teraz… gubią się przy płaceniu za kolację na pierwszej randce! Wszyscy zwariowaliśmy na punkcie fitnessu, ale tylko intuicyjnie sprawdzamy czym wypada pochwalić się w mediach społecznościowych, a co będzie uznane za faux pas.
Jak pozostać nią w relacji z mężczyzną, dziećmi i koleżankami? Gdzie szukać pewności siebie? Jak dbać o siebie i pozwalać sobie na odrobinę przyjemności, nie wychodząc jednocześnie z roli damy?
Oto przystępny i wyczerpujący przewodnik po świecie współczesnej etykiety.
Książka ta podejmuje ważny aspekt społecznej edukacji dzieci. Swoją treścią udziela głosu dzieciom, które wypowiadając się na tak zwane trudne tematy, odsłaniają dorosłym fragment swojego świata, obcowania z nim i myślenia o nim. Ich inter pretacje są szczególnie ważne dla szukania języka porozumienia z dziećmi, czerpania z ich doświadczeń i pomagania im w odkrywaniu tego, co jeszcze stanowi dla nich tajemnicę.
Książka Edukacja w perspektywie oczekiwań współczesności stanowi jedną z trzech monografii wieloautorskich – obok Edukacji wobec niepowodzeń i szans ich minimalizacji oraz W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta – składających się na serię wydawniczą Edukacja w Dialogu i Perspektywie,która ukazuje się od 2002 roku i liczy już 21 tomów. Prezentowana edycja dedykowana jest pamięciProfesora Kazimierza Denka, honorowego gościa i stałego uczestnika Augustowskich Spotkań Naukowych, z których wyrosła idea owych publikacji. Przedstawione w monografiach teksty są rezultatem pogłębionej refleksji, analiz i eksploracji wielu wybitnych badaczy, uczestników i obserwatorów rzeczywistości edukacyjnej. Wpisują się w nurt wieloaspektowych debat, projekcji i propozycji zmian oraz zachęcają do kontynuowania dialogu o edukacji.
Redaktorzy naukowKsiążka Edukacja w perspektywie oczekiwań współczesności stanowi jedną z trzech monografii wieloautorskich – obok Edukacji wobec niepowodzeń i szans ich minimalizacji oraz W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta – składających się na serię wydawniczą Edukacja w Dialogu i Perspektywie,która ukazuje się od 2002 roku i liczy już 21 tomów. Prezentowana edycja dedykowana jest pamięciProfesora Kazimierza Denka, honorowego gościa i stałego uczestnika Augustowskich Spotkań Naukowych, z których wyrosła idea owych publikacji. Przedstawione w monografiach teksty są rezultatem pogłębionej refleksji, analiz i eksploracji wielu wybitnych badaczy, uczestników i obserwatorów rzeczywistości edukacyjnej. Wpisują się w nurt wieloaspektowych debat, projekcji i propozycji zmian oraz zachęcają do kontynuowania dialogu o edukacji.
Redaktorzy naukowi
Pokazując świat fotografii, Autorka zaprasza do odważnego i twórczego rozwoju w zawodzie wymagającym profesjonalnego podejścia, dobrej obserwacji, wrażliwości i wyczucia. Pokazuje, jak rozwijać w sobie te umiejętności, skąd czerpać inspirację, jak korzystać z własnych zasobów. Inspiruje do pracy z fotografią z pasją i zaangażowaniem. Dużą wartością jest to, że książka jest zapisem autentycznych doświadczeń i wiedzy zdobytych na polskim rynku. Na taką książkę czekałam. Nowatorska, przełamująca standardy, aktywizująca. Napisana gdzieś pomiędzy uważnością, kreatywnością a coachingiem. Tym bardziej cieszy, że jej twórcą jest polska autorka, Dorota Raniszewska, którą dotychczas znałam jako trenera i coacha. Polecam wszystkim zaangażowanym w rozwój, czy to jednostek, czy też organizacji.
Inga Bielińska, wiceprezes ICF Polska, trener biznesu i coach
Autorka bardzo rzeczowo i hojnie dzieli się swoją wiedzą dotyczącą wykorzystania fotografii i w pracy coacha, nauczyciela czy trenera. Osobiste historie autorki, jej bliskich osób, ludzi spotkanych na jej zawodowej ścieżce są pisane prosto z serca, a jednocześnie pokazują konkretne przykłady możliwości twórczego wykorzystania fotografii i w kontekście rozwoju osobistego.
Książka inspiruje do refleksji i korzystania z doświadczeń w niej opisanych i uwiecznionych na pięknych fotografiach.
Małgorzata Nader (Lebiedzińska), menedżer, konsultant, trener i coach
(ICC, Marshall Goldsmith, Co-Active Coaching
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?