Celem monografii jest:
• zaprezentowanie modeli finansowania uczelni publicznych w wybranych krajach
europejskich
• przedstawienie nowych zasad finansowania uczelni w Polsce
• objaśnienie roli nakładów na działalność B+R w finansowaniu uczelni wyższych
• wskazanie problemów i propozycji związanych z pomiarem nakładów i kosztów
działalności badawczo-rozwojowej w uczelniach publicznych
• przedstawienie istoty i zasad ustalania kosztów uzyskania przychodów z tytułu praw
autorskich nauczycieli akademickich w świetle regulacji i interpretacji prawnych,
w szczególności unormowań podatkowych
• wskazanie możliwych rozwiązań udokumentowania oraz wartościowania działalności
zatrudnionych na uczelniach nauczycieli akademickich, które dostosują wartość
wypłacanych wynagrodzeń za dzieła powstałe w ramach pracy etatowej w sposób
umożliwiający akceptację przyjętych rozwiązań przez instytucje skarbowe.
Autorami monografii są pracownicy Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Szczecińskiego
i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Zarządzanie kosztami. Teoria i dobre praktyki to książka, która w sposób syntetyczny omawia istotę i praktyczne wykorzystanie modeli rachunku kosztów.
Zaletą opracowania jest wskazanie wielu przykładów i studiów przypadków.
W książce znajdziesz m.in. takie zagadnienia jak:
- przyczyny powstawania kosztów i metody racjonalnego zarządzania nimi;
- zasady definiowania i klasyfikacji kosztów według kryteriów wykorzystywanych przy konstrukcji poszczególnych odmian rachunku kosztów;
- sporządzanie raportów wewnętrznych;
- wykorzystanie modeli rachunku kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwami z różnych branż;
problemy operacyjnego zarządzania kosztami zmiennymi i stałymi, występującymi w rachunku kosztów częściowych;
- zarządczą przydatność analizy progu rentowności i krótkookresowe rachunki decyzyjne;
- problemy i etapy wdrażania budżetowania kosztów w celu podnoszenia efektywności zarządzania kosztami;
- rolę rachunku kosztów w zarządzaniu zasobami, postrzeganymi jako źródło generowania kosztów;
- specyficzne cechy strategicznego zarządzania kosztami w dłuższej perspektywie czasowej;
- rachunki kosztów i korzyści, traktowane jako instrument zrównoważonego zarządzania kosztami.
Publikacja stanowi zbiór porad ekspertów, którzy występują tu w roli dwóch stworzonych, na potrzeby niniejszej publikacji, specjalistów z zakresu zarządzania sprzedażą - prof. Targeto i Jana Kołczera. Postać prof. Targeto przedstawia teoretyczną wiedzę na temat teorii sprzedaży, analiz prawnych i związanych z nimi aspektów prawnych. Dzięki tym wskazówkom Czytelnik pozna wiedzę niezbędną do zarządzania działem handlowym i podejmowania ważnych decyzji sprzedażowych. Z kolei postać Jana Kołczera obrazuje zakres zagadnień z zakresu stosowania innowacyjnych rozwiązań, motywowania i psychologii. Zawiera także porady związane z procesem osobistego rozwoju handlowca, umożliwiające zarówno wzrost posiadanej przez niego wiedzy, jak i jego kompetencji menadżerskich. Dzięki temu pracownik jest w stanie rozwiązywać konflikty, mobilizować handlowców i w skuteczny sposób delegować obowiązki. W publikacji Czytelnik znajdzie odpowiedzi na szereg pytań, w tym: • W jaki sposób sprawdza się praktyczne umiejętności sprzedażowe kandydata na handlowca? • Jak skutecznie delegować zadania? • Jak zmotywować key account managera? • Jakie są czynniki pozwalające opracować długoterminową strategię sprzedaży? • Jakie są prawne aspekty zarządzania i sprzedaży? Case studies zawarte w publikacji wskazują, w jaki sposób przezwyciężyć spadek sprzedaży i nie dać się wyprzedzić konkurencji poprzez wprowadzanie regulacji wewnątrz firmy. Zostały tu zawarte również porady z zakresu zarządzania w sytuacjach konfliktu pomiędzy działem sprzedaży a logistyką i skuteczne porady dotyczące sprawdzania jakości pracy handlowca. Zaprezentowana w książce informacje wzajemnie się uzupełniają, tworząc fachowe kompendium wiedzy napisane prostym, przystępnym językiem. Przedstawia ono szeroki zakres zagadnień teoretycznych, ale i ilustrujących je działań praktycznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?