Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Kto pierwszy powinien podać rękę na powitanie? Jak zachować się na spotkaniu biznesowym? Co można na własny temat udostępniać w internecie? W jaki sposób wybrnąć z popełnionych gaf? Jak wychować małą damę i młodego dżentelmana? Profesjonalne rady Małgorzaty Rozenek pomogą ci w okiełznaniu zawiłych zasad, nakazów i reguł rządzącymi konwenansami. Savoir-vivre to trudna sztuka. Dzięki temu poradnikowi, już nigdy nie popełnić faux pas.
Każda kobieta choć raz w życiu pomyślała „chciałabym żyć w tamtych czasach, chodzić na bale, nosić długą suknię i strojny kapelusz, a do sklepu zajeżdżać dorożką.” Lecz czy życie kobiety w XIX wieku było tak bajeczne, czy bardziej przypominało to, przedstawione w "Godzinie pąsowej róży"? Aby się o tym przekonać warto zajrzeć do Przewodnika dla dam. Anonimowy autor instruuje młode panny i mężatki, jak powinny wyglądać, dbać o cerę, stroje, jak się ubierać, szyć suknie i dodatki, i zachowywać, aby podobać się mężowi. Właściwie jedynym zadaniem kobiety czyni on wzbudzanie miłości w małżonku. Po tej lekturze każda niewiasta będzie mogła zweryfikować swą chęć do podróży w czasie, choćby przez porównanie ówczesnych zasad higieny osobistej z dzisiejszymi. Bo czy przy zachowaniu „higyeny płci” damy były tak wymuskane jak na przykład filmowa Izabela Łęcka, a bielizna, gorsety i suknie z ciężkich, drogich materiałów były równie wygodne, co piękne? Tego wszystkiego dowiecie się, drodzy Czytelnicy, z tej arcyciekawej książki, której reprint prezentujemy. Tak, jak w naszych pozostałych publikacjach - zachowaliśmy czcionkę i pisownię oryginału.
Reprint oprawiony jest w twardą okładkę z jednolitą oklejką laminowaną na mat. Całość uzupełnia dobrana kolorystycznie wstążeczka i kapitałki.
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
Ćwiczenia poranne to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: dzieci młodszych (25 zestawów) i dzieci starszych (35 zestawów). Książka zawiera gotowe podpowiedzi, jak zdyscyplinować grupę, przygotować ją do dalszych zajęć. Ćwiczenia poranne mają pozytywny wpływ na kształtowanie poprawnej postawy dziecka, pobudzenie układu mięśniowego, oddechowego i krwionośnego, dostarczają okazji do częstych zmian pozycji ciała, uczą współpracy, podporządkowania się regułom i przyjętym zasadom zabawy. Zapewniają dzieciom wiele pozytywnych emocji, integrując grupę.
Gry i zabawy ruchowe zostały podzielone na 6 zestawów rozwijających różne cechy motoryczne dziecka w wieku przedszkolnym. Publikacja zawiera propozycje zabaw i gier o zróżnicowanym stopniu trudności, z przyborami oraz takich, które nie wymagają wcześniejszego przygotowania pomocy. Zabawy i gry ruchowe ą ulubioną formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym, odpowiadają potrzebom wynikającym z możliwości rozwojowych przedszkolaków.
Ćwiczenia gimnastyczne to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: dzieci młodszych (21 zestawów) i dzieci starszych (21 zestawów). Propozycje ćwiczeń przedstawionych w książce rozwijają u przedszkolaków czynności ruchowe, pobudzają do dbania o właściwą postawę ciała, wyrabiają nawyk poprawności i harmonijności ruchów. Na ćwiczenia należy przeznaczyć około 15-20 minut w grupach młodszych i około 30 minut w grupach starszych
Książka "Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia" nie jest typową antologią pokonferencyjną. Niewątpliwą zaletą tego zbioru rozpraw jest różnorodność prezentowanych podejść do zagadnienia życia wartościowego – zarówno w warstwie metodologicznej, jak i w zasadniczym stosunku do zagadnienia wartości w życiu. Dzięki temu otrzymujemy tom, który prowokuje do refleksyjnego i krytycznego spojrzenia na sprawę wartości obecnych zarówno w sposobie, w jaki prowadzimy poszukiwania badawcze, jak i w ogóle w życiu każdego z nas.
Książka "Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia" nie jest typową antologią pokonferencyjną. Niewątpliwą zaletą tego zbioru rozpraw jest różnorodność prezentowanych podejść do zagadnienia życia wartościowego – zarówno w warstwie metodologicznej, jak i w zasadniczym stosunku do zagadnienia wartości w życiu. Dzięki temu otrzymujemy tom, który prowokuje do refleksyjnego i krytycznego spojrzenia na sprawę wartości obecnych zarówno w sposobie, w jaki prowadzimy poszukiwania badawcze, jak i w ogóle w życiu każdego z nas.
Poglądy na temat wychowania w rodzinie
Dyskusja o zadaniach wychowawczych rodziny
Matka - wychowawczyni i opiekunka ogniska domowego
Literatura pamiętnikarsko-wspomnieniowa i moralizatorsko-dydaktyczna o rodzinie
Rodzina w obrazie filmowym
Uwarunkowania polityczne i instytucjonalne funkcjonowania rodziny
Międzypokoleniowy dialog w rodzinie
Heterogeniczność współczesnej rodziny
Budowanie relacji w rodzinach o specjalnych potrzebach
Uwarunkowania polityczne i instytucjonalne funkcjonowania rodziny
Zalecenia wychowawcze na łamach czasopism
Współpraca rodziny i szkoły
Proces socjalizacji a instytucjonalne wsparcie rodziny
Przemiany roli ojca w XX i XXI wieku
Rozwój i specyfika internetu
Uwarunkowania uzależnienia od internetu
Badania własne dotyczące uzależnienia młodzieży od internetu
Formy uzależnienia młodzieży od internetu
Oddziaływanie podmiotów wychowawczych
Prezentowana monografia jest wynikiem projektu badawczego „Racjonalność kształcenia szkolnego w perspektywie interesów poznawczych jego uczestników”, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Celem tego projektu było zbadanie racjonalności legitymizujących kształcenie szkolne. Niniejszy tom jest publikowany w ramach serii „Racjonalność Procesu Kształcenia”. Naszą intencją jest jednak badanie nie tyle procesu kształcenia, ile przede wszystkim racjonalności tłumaczących logikę kształcenia szkolnego jako takiego. poleca Impuls
W niniejszej książce opracowaliśmy tetragonalną koncepcję racjonalności kształcenia szkolnego, wyróżniając 4 typy racjonalności: prakseologiczną, emancypacyjną, hermeneutyczną i negacyjną. W sensie metodologicznym racjonalność kształcenia szkolnego ujmujemy w kategoriach typu idealnego – konstrukcji teoretycznej o charakterze idealizacyjnym, wskazującej na istotnościowe cechy, ich wzajemne zależności oraz zróżnicowania poszczególnych racjonalności. Podejście takie umożliwiło uwzględnienie zróżnicowań w poziomie nasilenia poszczególnych cech, o ile wspólnie tworzą one konstelację zbieżną z typem idealnym.
Badanie racjonalności ma nie tylko wymiar naukowy, lecz dostarcza również wiedzy istotnej dla rozumienia procesu kształcenia oraz relacji szkoły do życia społecznego. Jeżeli szkoła ma kształcić całościowo, a więc przekazywać nie tylko przydatne, praktyczne umiejętności, lecz także formować kompetencje w zakresie rozumienia siebie i świata, samostanowienia jednostki, umiejętności autonomicznego udziału w dyskursie społecznym i zdolności do zmiany rzeczywistości, powinna proces kształcenia, w sposób czytelny dla jego uczestników, opierać zarówno na racjonalności prakseologicznej, jak i emancypacyjnej i hermeneutycznej. Z drugiej strony, atrybucje racjonalności nie są jedynie kreowane przez szkołę, ale są związane także z indywidualnymi preferencjami oraz – co niezwykle istotne – z postaciami świadomości społecznej i warunkowanymi przez nie dominującymi „interesami poznawczymi”. Tym samym refleksja nad racjonalnościami kształcenia staje się elementem dyskursu dotyczącego stanu społeczeństwa i możliwości zmiany społecznej.
Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej opracowaliśmy koncepcję racjonalności, natomiast w empirycznej przedstawiliśmy wyniki badań jakościowych i ilościowych. Celami badań empirycznych były: rekonstrukcja faktycznych racjonalności kształcenia szkolnego z perspektywy opracowanych typów idealnych, wyjaśnienie zmienności przyjmowanych racjonalności oraz weryfikacja statusu poznawczego opracowanego modelu teoretycznego. Badania miały charakter eksploracyjny. W związku z tym zrezygnowaliśmy z formułowania hipotez. Strategię eksploracyjną uzasadnia zdefiniowanie racjonalności w kategoriach typu idealnego jako konstrukcji poznawczej o charakterze interpretacyjnym oraz brak kompleksowych badań empirycznych w tym zakresie.
Książka powstała na podstawie wspólnie przeprowadzonych badań i przy takim samym udziale obu autorów w opracowaniu ich wyników. Każdy z autorów przygotował odrębne partie tekstu, a mianowicie Bogusław Milerski – rozdziały obejmujące wprowadzenie, kwestie teoretyczne, model teoretyczny oraz badania jakościowe, a Maciej Karwowski – rozdziały poświęcone badaniom empirycznym o charakterze ilościowym. Niemniej jednak monografia stanowi przedyskutowaną i uzgodnioną całość, za którą w równym stopniu ponosimy odpowiedzialność.
"Ja się do tego nie nadaję! Nie chcę być matką! " - przyznam uczciwie, nieraz tak mówiłam. Bo oprócz wielkiej miłości przychodzi także wielkie, nieporównywalne z niczym zmęczenie. Życie, jakie znaliśmy do tej pory, znika. Ale po tym najgorszym czasie dzieci zaczynają chodzić, mówić, dokonywać świadomych wyborów i okazuje się, że są najwspanialszymi osobami, jakie udało ci się poznać. Dla mnie bycie matką to pokorne pozbycie się egoizmu. Poświęcasz się dla kogoś nie tylko dlatego, że musisz, ale dlatego, że chcesz. Skala tego poświęcenia dla każdego jest inna, ale ma wspólny mianownik, jakim jest szczęście dziecka. Jestem mamą trzech wspaniałych synów. W naszym domu duuużo się dzieje. Ta książka jest nie tylko dla was, ale i dla mnie samej, bo dzięki niej dowiedziałam się wielu ważnych rzeczy. Zadałam bowiem ekspertom najważniejsze i najbardziej nurtujące nas, rodziców, pytania. Bo niby wszystko wiemy, a jednak tak łatwo się pogubić, prawda? Nie znajdziecie tu wynurzeń matki celebrytki o tym, jak być idealną. Nic z tego. Sama się uczę każdego dnia. Idzie mi różnie, ale zawsze do przodu. Wiecie, kto jest najlepszym przewodnikiem po świecie rodzicielstwa? Każda inna matka i każdy inny ojciec. Jak rozmawiać z dzieckiem o ważnych sprawach: śmierci, seksie, rozwodzie, pieniądzach? 38 stopni gorączki. Kiedy biec do lekarza, kiedy radzić sobie domowym sposobem? Kto straszy szczepionkami? I dlaczego antyszczepionkowcy nie mają racji. Jak wygrać konkurencję z fast foodami, a z niejadka zrobić małego smakosza (przepisy!). O co zapytać kandydatkę na nianię i po jakich odpowiedziach szybko podziękować. Przedszkole, szkoła – co jest nadopiekuńczością rodziców, a co słuszną troską.
Karolina Malinowska - mama trzech synów. Jak każda matka, pełna obaw i niepewności. Zwróciła się więc do najlepszych ekspertów od wychowania dziecka –pediatry, psychologa, pedagogów, fizjoterapeuty, niani, dentysty –i zadawała im pytania, które każda matka chciałaby zadać. Powstał w ten sposób poradnik, jak postępować z dziećmi w wieku od 3 do 6 lat.
Lektura niezbędna dla rodziców!
Publikacja jest próbą retrospektywnego spojrzenia na aktualne zagadnienia i problemy z pogranicza pedagogiki i filozofii, stawiając w centrum zainteresowania człowieka będącego zarazem podmiotem oddziaływań pedagogicznych jak i pogłębionej refleksji filozoficznej, co w opinii Redaktorek tomu pozwala na możliwość holistycznego wglądu w aktualny stan współczesnej oświaty, edukacji i wychowania.
Adresaci zaakcentowanej tu problematyki obejmują grono: refleksyjnie nastawionych praktyków szerokiego obszaru oświaty, teoretyków myśli o filozoficzno-pedagogicznych zainteresowaniach badawczych oraz studentów kierunków humanistycznych.
Redaktorki tomu składają serdeczne wyrazy podziękowania Autorom artykułów składających się na niniejszą publikację za twórczy wkład w przygotowane narracje oraz Recenzentowi za inspirujące uwagi dzięki, którym książka uzyskała obecny kształt.
Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach" opisuje program resocjalizacji, którego założenia opierają się na podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach (ang. Solution Focused Approach), realizowany w warunkach Całodobowego Młodzieżowego Oddziału Leczenia Uzależnień w Toruniu. Zastosowanie tego modelu w pracy z młodzieżą oznacza specyficzny sposób myślenia zarówno o zmianie oraz naturze ludzkiej, jak i o istocie wszelkich działań pomocowych, zakłada m.in. rezygnację z powszechnie obowiązującego medycznego paradygmatu i przyjęcie nawykowego rozumienia charakteru nałogu.
W ramach resocjalizacji skoncentrowanej na rozwiązaniach nie szuka się mechanizmów spustowych zmiany, źródeł deficytów czy patologii itp. Kluczem jest współtworzenie wraz z klientem nowej rzeczywistość społecznej za sprawą języka. Rozmowy i doświadczenia posłużą zmianie tylko wówczas, kiedy będą sprzyjały otwieraniu nowych możliwości poprzez kreowanie bardziej użytecznych dla klienta interpretacji jego rzeczywistości. Efekt realizowanych oddziaływań resocjalizacyjnych jest więc zależny nie tyle od naszych intencji, ile od wyników procesu reifikacji, sygnifikacji i ekstrapolacji. Chodzi zatem o stworzenie takich warunków w instytucji, aby dawały sposobność do lepszego zrozumienia siebie przez jednostkę w ramach jej społecznych relacji.
W trakcie zrealizowanych badań w działaniu wyodrębniono i opisano z perspektywy procesualnej oraz temporalnej kilka kluczowych elementów: szacowanie i wzmacnianie potencjałów, zasady i dyscyplinę, współpracę z rodzicami oraz strukturę programu placówki, które konstytuują alternatywny program resocjalizacji młodzieży.
Jean-Marie Barbier jest profesorem w Conservatoire National des Arts et Métiers w Paryżu, gdzie utworzył Centrum Badań nad Kształceniem oraz Katedrę UNESCO Kształcenia i Praktyk Profesjonalnych. Jest doktorem honoris causa Uniwersytetu Louvain. W języku polskim opublikowano dotąd wybór jego tekstów Działanie w kształceniu i w pracy socjalnej, analiza podejść (Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, seria „Biblioteka Pracy Socjalnej”). Aktualnie, we współpracy z Markiem Durandem, profesorem Uniwersytetu w Genewie, prowadzi prace nad wydaniem Encyclopédie d’analyse des activités (Encyklopedia analizy aktywności), która ukaże się w wydawnictwie Presses Universitaires de France w roku 2017.
Prezentowany leksykon zawiera pojęcia kluczowe dla refleksji nad aktywnością człowieka, w tym nad jego działaniem profesjonalnym. Autor wychodzi od oczywistego, zwyczajowego znaczenia terminu, by w toku syntetycznie przedstawionej refleksji dojść często do znaczeń nowych, nieoczywistych. Leksykon jest z założenia propozycją dynamiczną, której dalszy rozwój podjęty zostałby przez środowisko naukowców oraz refleksyjnych praktyków – zamiar Autora polega na dostarczeniu badaczom narzędzia teoretycznego odpornego na skostnienie. Książka zainteresuje nie tylko badaczy zajmujących się pracą socjalną, nauczaniem, edukacją, doradztwem i doskonaleniem zawodowym, zarządzaniem, metodologią badań nad aktywnością i działaniem, lecz także refleksyjnych praktyków z tych obszarów, zwłaszcza przygotowujących plany, koncepcje. strategie rozwoju czy oceniania.
Leksykonowi towarzyszy – oprócz tekstów wstępnych Autora (w tym list do polskich czytelników) – cenne posłowie pióra Tłumaczki, Ewy Marynowicz-Hetki, prezentujące oryginalną koncepcję Barbiera, zorientowaną na doskonalenie warsztatu badacza i kształtowanie myślenia o aktywności w polu praktyki.
Poradnik dżentelmena i damy to praktyczna publikacja oprowadzająca po pełnej mielizn i pułapek współczesnej codzienności. Przynosi także ogromną wiedzę o kulturze współczesnej i jej źródłach, o zwyczajach i obyczajach, a niezliczone ciekawostki zaskakują i intrygują.
Tablice wykonane są z cieńszej tektury (w porównaniu do wydania 1) dzięki czemu zwiększona została ilość obrazków z 14 do 36.
Poziom umiejętności spostrzegania jasności, barwy, kształtu, wyodrębniania elementów z tła jest warunkiem prawidłowego rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka. W pierwszych miesiącach życia dziecko przygotowuje się do aktywnego uczenia się komunikacji językowej i pozawerbalnej. Najważniejsza jest umiejętność skupiania wzroku, wyodrębniania oczu i ust, śledzenia ich ruchu, śledzenia ruchu obrazów w pozycji leżącej i na brzuchu. Bez względu na to ile punktów w skali Apgar dziecko uzyskało po urodzeniu, konieczne jest stymulowanie jego sprawności poznawczej.
Proponowany zestaw pomocy pozwoli matce i terapeucie wczesnej interwencji prowadzić stymulację funkcji wzrokowych, uwzględniającą wyniki badań neurobiologicznych.
Osiągnięcie oczekiwanych rozwojowo etapów spostrzegania wzrokowego da niemowlęciu szansę na opanowanie umiejętności poruszania głową, utrzymywania jej w pozycji na brzuchu, a to z kolei jest warunkiem późniejszego ewoluowania chwytu, zdobywania przestrzeni i kształtowania się komunikacji.
Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci prawidłowo rozwijających się w wieku od pierwszego tygodnia do piątego miesiąca życia oraz dla dzieci wcześniaków i dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od pierwszego tygodnia do pierwszego roku życia.
Rozwój funkcji poznawczych w pierwszych dwóch latach życia dziecka jest ściśle związany z rozwojem motorycznym. Odpowiedni dla wieku poziom sprawności manualnej umożliwia równoległy rozwój narządów artykulacyjnych.
Badanie poznawczego rozwoju dziecka (w wieku od 12 do 24 miesiąca życia) wymaga wykorzystania narzędzi, inicjujących podjęcie ustrukturalizowanej zabawy. Pierwsze dwa lata życia to czas kształtowania się ważnych dla rozwoju języka i myślenia umiejętności naśladowania zachowań dorosłego oraz samodzielnego odkrywania nowych umiejętności z użyciem znanych przedmiotów i zastosowania nieznanych dotąd elementów rzeczywistości do wyćwiczonych już działań
W dziewiątym miesiącu życia, kiedy kształtuje się gest wskazywania palcem i stałość przedmiotu, dziecko uczy się wkładania i wyjmowania przedmiotów z pojemników. Ćwiczy wówczas sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, a także przewidywanie skutków swoich działań i myślenie przez analogię. Rozwój ruchowy, umiejętność zdobywania przestrzeni wyznacza liczbę i jakość doświadczeń manualnych i koordynację ruchów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?