Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka jest adresowana do matek i ojców, którzy samotnie wychowują swoje dzieci oraz do osób z ich otoczenia. Zainteresowani znajdą tu informacje, porady i wskazówki przydatne w codziennym zmaganiu się z problemami, jakie może przynieść samotne rodzicielstwo. Rodzic dowie się, co dzieje się z dzieckiem w różnym wieku, co ma wpływ na jego rozwój, jak reaguje ono na rozstanie rodziców i jak radzi sobie z nową sytuacją. Nauczy się, jak należy obserwować pociechę, by dostrzec ewentualne niepokojące zachowania, jak radzić sobie, gdy dziecko jest kłopotliwe i trudne, gdy nie chce się uczyć lub ma inne problemy. Samotny rodzic dowie się również, jak może być postrzegany przez otoczenie, w tym przez środowisko szkolne swojego dziecka, jak uniknąć popełniania błędów, skąd czerpać energię i siłę, by walczyć z pojawiającym się stresem, zmęczeniem i wypaleniem, a także jak radzić sobie z własnymi problemami, gdzie i kiedy szukać pomocy.
Co to są wartości? Gdzie się ich szuka? Jak się je zdobywa? To pytania, które stają przed nami w różnych okresach naszego życia. Autorka szuka odpowiedzi na nie prowadząc badania wśród studentów wybranych uczelni krakowskich. Analizuje jakie wartości życiowe cenią najbardziej i jakie zachodzą różnice i podobieństwa w uznawaniu ich hierarchii.
Dorosłe dzieci alkoholików jak żadna grupa społeczna nie tylko ciągle budzą zainteresowanie terapeutów, klinicystów czy naukowców, ale powstają wokół nich liczne stereotypy, a nawet kontrowersje. Niniejsza praca wynikła zarówno z praktyki terapeutycznej, jak i przeprowadzonych badań.
z recenzji prof. dra hab. Jana Czesława Czabały:
?? monografia jest jedną z ciekawszych publikacji na temat dorosłych dzieci alkoholików. Autor podjął dyskusję z rozbieżnymi teoriami i wynikami badań na ten temat. Założył zróżnicowanie i bardzo ciekawie sformułował hipotezy o typologiach rodzin, z których wywodzić się mogą dorosłe dzieci alkoholików. Opracował bardzo interesujące narzędzie badawcze, które samo w sobie jest propozycją bardzo ciekawej klasyfikacji funkcjonowania rodzin alkoholowych. (?) W efekcie otrzymaliśmy bardzo ważną publikację naukową, wyjaśniającą wiele sporów i proponującą nowy sposób rozumienia konsekwencji wzrastania w rodzinie alkoholowej. Jestem przekonany, że ta monografia będzie zachęcała do podejmowania nowych badań, zwłaszcza badań mających na celu poszukiwanie nowych czynników chroniących przed negatywnymi skutkami urazowych doświadczeń w rodzinach.?
z recenzji ks. prof. zw. dra hab. Kazimierza Popielskiego:
??lektura książki będzie z pewnością interesująca zarówno dla psychoterapeutów, logoterapeutów, terapeutów uzależnień, psychologów, jak i lekarzy psychiatrów, czyli tych wszystkich, którzy mają kontakt z problematyką i terapią osób z niekorzystnymi doświadczeniami dzieciństwa, szczególnie dorosłych dzieci alkoholików.?
WIERSZYKI DO RYSOWANIA CYFEREK I LITEREK W książeczce znajdują się krótkie rymowanki zawierające podpowiedzi, jak w uproszczony sposób kreślić cyfry, wielkie i małe litery oraz podstawowe znaki interpunkcyjne. Przy każdej rymowance schematycznie przedstawiono kolejne etapy powstawania znaków. Należy pamiętać, że celem książeczki jest zapoznanie maluchów z ogólnym kształtem liter i cyfr, a nie nauka sztuki pisania - dlatego też wierszyki zawierają proste opisy, a rysunki liter i cyfr składają się z łatwych do narysowania dla dziecka elementów: kreseczek, kółeczek, haczyków i pętelek. Książeczka w przyjemny sposób wprowadza najmłodszych w świat liter i cyfr. Rysowanie znaków graficznych na podstawie krótkich rymowanek sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka, służy doskonaleniu koncentracji uwagi, pamięci i spostrzegania, usprawnia koordynację słuchowo-ruchową i wzrokowo-ruchową malucha oraz kształci motorykę ręki.
Wyobraź sobie, że Twoje dziecko jest już duże. Patrzysz na jego osiągnięcia. Patrzysz, jak dzielnie radzi sobie z życiem, jak pozytywną i szczęśliwą jest osobą. Wiesz, że warto było zgłębiać tajniki rozwijania naturalnej inteligencji dziecka, gdy było jeszcze małe. Wiesz, że Twoje codzienne właściwe działania, Twoje podejście i wiedza zaprocentowały... Zgodzisz się ze mną, że trudno o większą satysfakcję, prawda?
Posyłając malucha do szkoły, wiele rodziców zastanawia się, jak ich dziecko da sobie radę w klasie, jakim będzie uczniem. Czy jest wystarczająco inteligentne? Czy poradzi sobie z nowymi wyzwaniami? I co ważniejsze:
Czy edukacja szkolna zapewni dziecku sukces
w dorosłym życiu?
Nie licz na to, że szkoła zadba o rozwinięcie wyjątkowych uzdolnień Twojego dziecka i o pełen rozkwit jego umysłu. Wytłumaczę Ci to obrazowo.
Wyobraź sobie taką bajkową szkołę, do której przychodzą różne figury geometryczne – koła, trójkąty, romby, kwadraty, pięciokąty, także figury zupełnie nieregularne, nigdzie nieopisane, każda w innym kolorze. Wszystkie wyjątkowe i niepowtarzalne. I co robi owa szkoła? Bierze nożyczki i bezlitośnie przycina wszystkie figury do wytyczonego kształtu. Ciach z prawej, ciach z lewej, jeszcze z góry i z dołu – i z koła robi się szablonowy kwadracik...
I tak równiutko przycina wszystkie figury. Te, co pierwotnie były kwadratami, miały trochę szczęścia, ale jeśli z wymiarem coś nie pasowało, to i one zostały „przystrzyżone”. Mało tego, wszystkie kwadraciki o identycznych wymiarach trzeba jeszcze pomalować tym samym kolorem... I w ten sposób wyjątkowość każdej z figur została gdzieś zatracona...
Chcesz wiedzieć więcej? Sięgnij więc po poradnik „ABC Mądrego Rodzica: Inteligencja Twojego dziecka”. Dowiesz się z niego:
Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ją rozwijać u swojego malucha.
Dlaczego „nie taki diabeł straszny...", czyli jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną.
Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizualno-przestrzenną, naukową i emocjonalną.
Na czym polega kreatywność i jak wspierać twórcze myślenie u swojego dziecka.
Jak zachęcić dziecko do nauki i zdobywania nowych umiejętności, np. nauki języków.
A na deser – poznasz 26 sposobów na to, jak rozwijać wszystkie wymienione tu rodzaje inteligencji dziecka w trakcie przygotowywania obiadu, a dokładniej – w trakcie obierania ziemniaków. Niemożliwe? A jednak. :-)
Czyta Robert Ireneusz Grabka
Czas nagrania 388 minut
Format CD MP3
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych oraz rodziców.
Prezentuje przykłady gier i ćwiczeń rozwijających u dziecka:
- inteligencję emocjonalną
- kreatywność
- sprawstwo
- umiejętność rozwiązywania problemów.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia!Niniejszy zeszyt ćwiczeń logopedycznych jest pierwszym z serii ""Sylaby, słowa, wyrazy"". Obejmuje on ćwiczenia szeregu szumiącego i jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat, u których po przeprowadzonym badaniu logopedycznym zdiagnozowano seplenienie głosek, polegające na ich deformacji bądź opuszczaniu, tzw. elizji. Niektóre propozycje zawarte w zestawie przydatne będą również w przypadkach zamiany szumiących głosek zwartoszczelinowych na szczelinowe i odwrotnie. Proponowany zestaw może być wykorzystywany zarówno przez logopedę, jak i nauczyciela w przedszkolu i szkole, pracujących nad rozwijaniem niedojrzałych lub zaburzonych funkcji percepcyjnych. Może służyć również rodzicom do pracy z dzieckiem w domu, po konsultacji z logopedą lub nauczycielem.
Drugi zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii Sylaby, słowa, wyrazy przeznaczony jest dla dzieci z wadliwą artykulacją głosek syczących, jak również dla tych, które dokonują zamiany syczących głosek zwartoszczelinowych na szczelinowe lub głosek syczących szczelinowych na zwartoszczelinowe.Ćwiczenia zawarte w niniejszym zestawie wykorzystają do pracy z dziećmi logopedzi, nauczyciele przedszkoli i początkowych klas szkoły podstawowej. Będzie on również przydatny rodzicom, którzy po konsultacji z logopedą lub nauczycielem utrwalają prawidłową artykulację z dzieckiem w domu.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". W dziewiątym zeszycie serii ,,Kocham Czytać"" nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Podczas proponowanego treningu dzieci kolejno podczepiają do lokomotywy wagony i odczytują ""przyłączone"" wyrazy. Ciekawość - czym to jest tym razzem naładowany pociąg - urozmaica zabawę. Uczniowie po przeczytaniu: tłumaczą znaczenie wyrazu, układają z nim zdanie, wyszukują sylaby, które powtarzają się w wyrazach, wskazują podobieństwa i różnice w wyrazach, tworzą nowe wyrazy przez dodanie do wyrazu bazowego sylaby lub litery.Pomoc może być wykorzystywana w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, z nawykiem literowania, niedokształceniem mowy o typie afazji oraz z dziećmi objętymi wczesną nauką czytania.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Podczas proponowanego treningu dzieci kolejno podczepiają do lokomotywy wagony i odczytują ""przyłączone"" wyrazy. Ciekawość - czym to jest tym razzem naładowany pociąg - urozmaica zabawę. Uczniowie po przeczytaniu: tłumaczą znaczenie wyrazu, układają z nim zdanie, wyszukują sylaby, które powtarzają się w wyrazach, wskazują podobieństwa i różnice w wyrazach, tworzą nowe wyrazy przez dodanie do wyrazu bazowego sylaby lub litery.Pomoc może być wykorzystywana w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, z nawykiem literowania, niedokształceniem mowy o typie afazji oraz z dziećmi objętymi wczesną nauką czytania.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów - cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia"".
Wprowadza samogłoski prymarne - a, u, i według sposobu, który powtarza się przy każdym nowym materiale. Samogłoski przyporządkowane są do różnych sytuacji z życia malucha, tak aby mogły służyć komunikacji. Dzięki umiejętności odczytywania i wypowiadania samogłosek dziecko może samodzielnie czytać specjalnie skonstruowane książeczki.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,Zeszyt 20. jest trzecim z serii geograficznej, której zadaniem jest nauczyć dzieci korzystania z podręczników szkolnych i aktywnego zdobywania wiedzy z książek, gazet czy z Internetu. W tekstach pojawiają się nowe słowa, nazwy miejscowości, potraw dotąd dziecku nieznane. Lektura powinna zachęcić młodych czytelników do zadawania pytań rodzicom, do rozmów, podczas których zdobyta wiedza będzie utrwalana i rozszerzana. Ten sposób uczenia się jest najbardziej efektywny"".
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,Zeszyt 22. to piąta książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej ,,Kocham Czytać"". Dzięki niej dzieci będą miały okazję doskonalić umiejętność czytania oraz poznać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania"".
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Zeszyt 24. to kolejna książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej ,,Kocham Czytać"". Jagoda i Janek w czasie kolejnej podróży docierają do jednego z krajów Ameryki Południowej. Ten zeszyt, podobnie jak i kolejne, pomoże dziecku opanować ważne umiejętności - uczenia się z książek, zapamiętywania istotnych informacji i przekazywania ich podczas rozmowy. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab ze spółgłoskami p i m, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Zeszyt trzeci wprowadza spółgłoski P i M. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłosek zeszyt zawiera odpowiedni materiał ilustracyjny.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Podczas proponowanego treningu dzieci kolejno podczepiają do lokomotywy wagony i odczytują ""przyłączone"" wyrazy.Ciekawość - czym to jest tym razzem naładowany pociąg - urozmaica zabawę. Uczniowie po przeczytaniu: tłumaczą znaczenie wyrazu, układają z nim zdanie, wyszukują sylaby, które powtarzają się w wyrazach, wskazują podobieństwa i różnice w wyrazach, tworzą nowe wyrazy przez dodanie do wyrazu bazowego sylaby lub litery.Pomoc może być wykorzystywana w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, z nawykiem literowania, niedokształceniem mowy o typie afazji oraz z dziećmi objętymi wczesną nauką czytania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?