Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Pakiet 100 rozwijających zabaw dla przedszkolaków
Rysuję i zgaduję z królikiem Kazikiem (4–5 lat) to zestaw 100 zabaw rozwijających kompetencje matematyczne, logiczne i językowe u przedszkolaków. Różnorodne zadania wspomagają naukę liczenia w zakresie 10, odkrywanie podobieństw i różnic, klasyfikację przedmiotów, ćwiczą spostrzegawczość i myślenie logiczne oraz przygotowują do nauki pisania i czytania. Świat roślin i zwierząt w pełnym barw i smaków ogrodzie Dzięki sympatycznemu bohaterowi dzieci poznają różnorodne gatunki zwierząt, roślin uprawnych i ozdobnych. Dowiadują się, czego rośliny potrzebują do życia, jakie prace są wykonywane w ogrodzie i jak człowiek może korzystać z darów natury.
Na 30 dwustronnych, zmywalnych kartach znajdują się zagadki i łamigłówki o różnym stopniu trudności opracowane przez pedagogów i nauczycieli pracujących z przedszkolakami i uczniami. Atrakcyjna tematyka została świetnie zilustrowana przez Dankę Fukowską. Dzięki jej niepowtarzalnej kresce przedszkolaki odkrywają z królikiem Kazikiem piękno ogrodu o każdej porze roku. Dołączony do zestawu flamaster suchościeralny pozwala wielokrotnie rozwiązywać zadania. Wskazówki dotyczące rozwoju 4- i 5-latków zamieszczone w książce w prosty sposób opisują możliwości dziecka, a ilustrowane zadania inspirują i umożliwiają zdobywanie nowej wiedzy o otaczającym dziecko świecie.
Rysuję i zgaduję z królikiem Kazikiem (4–5 lat) to nowe wydanie bestsellera 100 zabaw z królikiem Kazikiem. Rozwój nauka liczenia, rozwój mowy, przyroda, grafomotoryka
Bożena Dybowska – pedagog, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Anna Grabek – pedagog, matematyczka
Danka Fukowska – ilustratorka W serii również • Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem • Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką
Łamigłówki dla przedszkolaka (36 lat) to zestaw inspirujących zagadek i zadań rozwijających myślenie logiczne i spostrzegawczość. Różnorodne pod względem formy i stopnia trudności zadania rozwijają koncentrację, wyobraźnię oraz umiejętność kojarzenia i łączenia faktów. Łamigłówki obrazkowe poszerzają wiedzę o najbliższym otoczeniu dziecka oraz przygotowują je do nauki pisania, czytania i liczenia. Do pakietu dołączono poradnik dla opiekunów, który zawiera wskazówki psycholożki Agnieszki Bieli, jak kształtować pamięć i spostrzegawczość u przedszkolaków, by wspierać ich w szybkim przyswajaniu nowych umiejętności.Gimnastyka umysłu!Zestaw łamigłówek logicznych został opracowany przez psychologów i nauczycieli edukacji przedszkolnej. Wspomaga on myślenie, koncentrację, spostrzegawczość oraz kreatywność.W pakiecie znajduje się ponad 100 zagadek obrazkowych (z odpowiedziami na odwrocie karty, co pozwala na samodzielną kontrolę błędu), które poszerzają wiedzę o świecie. Angażujące ilustracje Filipa Depy przykuwają wzrok i sprzyjają skupieniu uwagi na rozwiązaniu zadania.Duże ścieralne karty ilustrowane przez Sarę Olszewską służą do rysowania i pisania. Różnorodne zadania ćwiczą umiejętności grafomotoryczne oraz trenują koordynację oko-ręka, przygotowując przedszkolaki do nauki pisania. Flamaster suchościeralny pozwala na wielokrotne rozwiązywanie zadań.Do zestawu dołączony jest również poradnik dla opiekunów przygotowany przez psycholożkę Agnieszkę Bielę. Zawiera wskazówki, jak rozwijać koncentrację, spostrzegawczość i pamięć u dzieci w wieku przedszkolnym, a także 28 różnorodnych ćwiczeń wspierających zdolności dziecka.Jest to nowe wydanie bestsellera Łamigłówki dla przedszkolaka (35 lat).Rozwójmyślenie logiczne, koncentracja, spostrzegawczość, motoryka małaAutorzyAgnieszka Biela psycholożka i trenerka psychoedukacyjna.Natalia i Krzysztof Minge psycholodzy specjalizujący się we wspomaganiu rozwoju dzieci.Monika Sobkowiak nauczycielka edukacji przedszkolnej, neurologopeda. Autorka bloga Pani Monia, który jest kopalnią inspiracji dla twórczych nauczycieli.Filip Depa leworęczny ilustrator, grafik, fan pixarowych produkcji, produktów Wacoma oraz wszelakich artykułów papierniczo-plastycznych. Mieszka i tworzy w Krakowie.Sara Olszewska ilustratorka i graficzka, absolwentka Instytutu Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej, wyróżniona Dyplomem FNC 2018. Projektuje z myślą o dzieciach. Prowadzi autorskie warsztaty plastyczne.
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok!W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Wykonując je razem z dzieckiem, rozbudzisz jego wyobraźnię, rozwiniesz jego zdolności sensoryczne i motoryczne. Wspólnie nauczycie się tworzyć bożonarodzeniowe dekoracje, latarnie na Halloween, hodować i rozróżniać po zapachu tymianek od bazylii. Będziecie mogli razem poćwiczyć jogę i przygotować jedzenie na letni piknik. Znajdziecie tu również zabawy przygotowujące dziecko do nauki pisania i czytania.Zadania odwołują się do codziennych doświadczeń malca. Niektóre z nich można wykonywać na dworze, inne w domu. Ćwiczenia opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu Wasze dzieci zyskają w Was mądrych, kompetentnych i wrażliwych przewodników po otaczającym świecie.Brigitte Ekert od niemal dwudziestu lat jest wychowawczynią Montessori z dyplomem Institut Suprieur Maria Montessori w Paryżu. Ukończyła także Institut Petite Enfance Boris Cyrulnik. Na co dzień z radością pracuje z dziećmi.
Jeśli twoje dziecko po raz kolejny ma napad złości, a tobie przychodzi do głowy jedynie: Znowu jest niegrzeczne!, oznacza to, że potrzebujesz zmienić swoje myślenie i rozumienie jego zachowania.Wyobraź sobie, że mózg twojego dziecka to piękne drzewo BAOBAB. Przy jego pniu czai się JASZCZURKA. To zwinne zwierzątko kieruje się instynktem, działa automatycznie, reaguje natychmiast. Na gałęzi siedzi PAWIAN. On odpowiada za emocje takie jak strach, złość i radość. Nie potrafi kierować się logiką. Żyje chwilą obecną. U samej góry czuwa MĄDRA SOWA. Ona potrafi analizować, myśleć logicznie, okazywać uczucia i radzić sobie z silnymi emocjami.MĄDRA SOWA wie, kiedy powinna zlecieć z gałęzi i wziąć JASZCZURKĘ oraz PAWIANA pod swoje skrzydła. Dzięki niej już jako dorośli planujemy i reagujemy racjonalnie.A co MĄDRA SOWA robi w mózgu dziecka?Odpowiedź jest prosta: w mózgu małego dziecka nie zamieszkała jeszcze MĄDRA SOWA!Trzymasz w rękach przełomowy poradnik, który da ci klucz do wychowania zdrowych emocjonalnie dzieci. Dzięki tej książce wreszcie je zrozumiesz.Twoje życie stanie się PROSTSZE i o wiele RADOŚNIEJSZE!
To kolejna propozycja wydawnicza zawierająca uzupełnienie dotychczasowy opracowań na temat mediacji. Autorzy są przede wszystkim praktykami, ale i naukowcami, którzy chętnie dzielą się wiedzą oraz doświadczeniem ze wszystkimi czytelnikami.
- wschody i zachody Słońca
- kalendarium 2016, 2017
- plan roku 2016, 2017
- organizacja roku szkolnego 2016/2017
- terminy posiedzeń Rady Pedagogicznej
- zebrania z rodzicami
- plan lekcji nauczyciela
- plan dyżurów nauczyciela
- informacje o uczniach
- tabele ocen
- finanse klasowe
- adresy Kuratoriów Oświaty
- numery telefonów do komórek organizacyjnych MEN
- numery telefonów do Ośrodka Rozwoju Edukacji
- daty imienin, znaki zodiaku
- alfabetyczny skorowidz teleadresowy
Kalendarz uniwersytecki na rok 2012/2013.
Tematyka zajęć
Informator UJ i Collegium Medicum
Akademickie uczelnie Krakowa poza UJ
Uniwersytety Polskie
Przewodnik kulturalny po Krakowie
Notes
Seria quizów z naklejkami to doskonały sposób na sprawdzenie wiedzy malucha i zapewnienie mu rozwijającej zabawy. Dziecko odpowiada na pytanie, przykleja naklejki i wskazuje odpowiedź naklejka z poprawną odpowiedzią ma taki sam kolor, jak piłeczka obok pieska w górnym rogu strony.Baw się z nami naklejkami!
Seria quizów z naklejkami to doskonały sposób na sprawdzenie wiedzy malucha i zapewnienie mu rozwijającej zabawy. Dziecko odpowiada na pytanie, przykleja naklejki i wskazuje odpowiedź naklejka z poprawną odpowiedzią ma taki sam kolor, jak piłeczka obok kotka w górnym rogu strony.Baw się z nami naklejkami!
Seria quizów z naklejkami to doskonały sposób na sprawdzenie wiedzy malucha i zapewnienie mu rozwijającej zabawy. Dziecko odpowiada na pytanie, przykleja naklejki i wskazuje odpowiedź naklejka z poprawną odpowiedzią ma taki sam kolor, jak piłeczka obok myszki w górnym rogu strony.Baw się z nami naklejkami!
Seria quizów z naklejkami to doskonały sposób na sprawdzenie wiedzy malucha i zapewnienie mu rozwijającej zabawy. Dziecko odpowiada na pytanie, przykleja naklejki i wskazuje odpowiedź naklejka z poprawną odpowiedzią ma taki sam kolor, jak piłeczka obok wiewiórki w górnym rogu strony.Baw się z nami naklejkami!
Cyferki malucha. Uczę się, koloruję, naklejam to zachęta do pierwszych zabaw z liczbami.Bawiąc się tą książeczką, dzieci:z łatwością przyswoją kształty cyfr,zaczną sprawnie liczyć elementy do 20,nauczą się kojarzyć liczby z odpowiednimi zbiorami,rozwiną sprawność manualną potrzebną do nauki pisania.Cyferki malucha. Uczę się, koloruję, naklejam ważny krok w edukacji dziecka!
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak:o co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów;o jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć;o dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać;o w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się;o dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.
Słyszałeś o Albercie Einsteinie? Wyobraź sobie, że ten staruszek z siwą czupryną na głowie był w swoich czasach popularniejszy niż niejeden youtuber czy tiktoker! Potrafił zwalniać i przyspieszać czas (przynajmniej w teorii). I to dzięki niemu mamy dzisiaj między innymi GPS. Słynne równanie Einsteina – E=mc2 – na zawsze zmieniło świat… Zobacz, co kryje się za tymi tajemniczymi znakami. Tego nie dowiesz się w szkolnej ławce! Bo każdy może być bystrzakiem! Dzieci są w stanie zrozumieć więcej, niż nam się wydaje. Po prostu dorośli nie potrafią wytłumaczyć pewnych rzeczy w prosty sposób. Książki w serii „Myśli, Które Zmieniły Świat” to imponująco wydane picturebooki, które przybliżają dzieciom trudne zagadnienia i pokazują, jaką fascynującą przygodą jest nauka.
Podjęta tematyka dotyczy współczesnej edukacji, która dąży do tego, aby być edukacją dla wszystkich i dla każdego ucznia. Jest to ważne wyzwanie i zarazem wymóg społeczeństwa XXI wieku. Edukacja jako dobro społeczne i warunek rozwoju cywilizacji wciąż poszukuje skutecznych rozwiązań systemowych, które sprostają oczekiwaniom społecznym i potrzebom uczących się. Modelowe rozwiązania niosą ze sobą konieczność zmian, które niejednokrotnie spotykają się z oporem, negacją, odrzuceniem i dość często są krytykowane za niski stopień ich użyteczności w praktyce.
Podjęta w monografii problematyka wychowania obywatelskiego w młodszym wieku szkolnym została omówiona kompletnie i wyczerpująco. Właściwie dobrana przez Emilię Jakubowska procedura badawcza pozwoliła na uzyskanie bogatego i interesujacego materiału. Zakres badań i wykładnia wyników stanowią wartość wyjątkową. Monografia zasługuje na uznanie. Pracę charakteryzuje oryginalność, rzetelność i pogłębiona refleksja własna nad wychowaniem obywatelskim. Stanowi ona ważny wkład w rozwój wiedzy o tej dziedzinie wychowania i może być wykorzystana zarówno w pracy akademickiej, podczas zajęć ze studentami, jak i w pracy nauczyciela klas młodszych. (Z recenzji dr hab. Agaty Popławskiej, prof. UP)
Monografia Ja utracone i odzyskane prezentuje nowe spojrzenie na istotę Ja. Naszym celem jako jej autorów jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych tendencji w myśleniu o istocie Ja (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) z opartym na własnym bogatym doświadczeniu klinicznym ujęciem Ja jako ucieleśnionego bytu biologicznego (organizm) i psychicznego (wewnętrzny świat umysłu), poznawanego i poznającego zarazem, emocjonalnego i społecznego, rozszerzonego na świat zewnętrzny – przyrodę, społeczeństwo i kulturę, czyli Ja tworzonego przez pracujący mózg (zagnieżdżonego w kolejnych piętrach struktury mózgu) w interakcji z ciałem i umysłem człowieka oraz otoczeniem fizycznym, społecznym i kulturowym. [...]
Monografia buduje mosty między biologicznie zorientowanymi naukami o ludzkim mózgu a naukami humanistycznymi. Może więc być przydatna zarówno dla humanistów, którzy świat kultury i świat społeczny mogą tu oglądać przez pryzmat jego znaczenia dla kształtowania się umysłu człowieka, jak i dla neurouczonych, mogących swoją wiedzę o mózgu i jego funkcjonowaniu osadzić w rzeczywistości społeczno-kulturowej, w której ten człowiek jest zagnieżdżony.
Rozszerzenie koncepcji Ja zagnieżdżonego w kolejnych piętrach struktury mózgu i wyjście w budowaniu teorii tożsamości poza organizm pojedynczego człowieka – na co pozwala metafora zagnieżdżenia w społeczeństwie i kulturze – dają neuropsychologii nowe szanse. Spośród wielu funkcjonujących dziś koncepcji kultury wybraliśmy teorię Pietraszki (2012) opartą na fundamencie aksjologicznym. Kultura jest w tej teorii „sposobem życia podług wartości”, co oznacza, że prawidłowo funkcjonujący, zdrowy człowiek posiada zinternalizowany system wartości, stanowiący swoisty drogowskaz na drogach jego życiowych wyborów, co pozwala mu być pełnowartościowym członkiem społeczności i uczestnikiem kultury przez tę społeczność wytworzonej.
Przedstawione w monografii materiały zostały tak przygotowane, aby mogli z nich korzystać nie tylko studenci psychologii i innych pokrewnych kierunków, lecz także specjaliści: neuropsycholodzy, psycholodzy kliniczni i neurologopedzi oraz lekarze i fizjoterapeuci zajmujący się długofalową opieką nad chorymi z różnorodnymi uszkodzeniami mózgu, u których pojawiły się zaburzenia tożsamości i/lub nastąpił rozpad systemu Ja.
Należy też wspomnieć o dwóch ważnych elementach konstrukcji tej monografii, istotnych z uwagi na jej cele naukowe i przewidywane pożytki dydaktyczne.
Pierwszy to wnikliwe opisy wielu przypadków klinicznych, ilustrujące podejmowane w pracy problemy i pozwalające dopełnić dyskurs teoretyczny wglądem w rzeczywiste sytuacje ludzi, których dotknęły dramatyczne wydarzenia rujnujące ich dotychczasowe życie i niekorzystnie wpływające na ich osobowość i poczucie własnego Ja. Jak wiadomo, stan psychiczny człowieka nie jest obojętny dla zdrowia organizmu i odwrotnie: ból, dyskomfort, dysfunkcja w dowolnej części ciała prawie zawsze prowadzą do utraty równowagi emocjonalnej, niekiedy do zaburzeń poznawczych i zaburzeń zachowania, jak również do zaburzeń oraz rozpadu Ja. W tym ostatnim przypadku terapia neuropsychologiczna jest nieodłącznym elementem kompleksowej rehabilitacji. Płynie stąd konieczność współpracy całego zespołu rehabilitacyjnego, w którego skład wchodzą również pacjent i jego rodzina.
Drugi zaś element sprawiający, że książka może być bardzo przydatna i atrakcyjna dla odbiorcy, to liczne rysunki, tabele i fotografie. Ale nie tylko o podniesienie atrakcyjności czytelniczej tu chodzi, lecz także o to, że szata graficzna, zwłaszcza rysunki objaśniające omawiane w książce zjawiska i procesy, pozwala lepiej zrozumieć wykład, ze swej istoty skomplikowany i niełatwy do zrozumienia przez nie zawsze dostatecznie przygotowanego Czytelnika. A przecież i do takich Czytelników (np. studentów czy osób zainteresowanych problematyką, lecz nieposiadających specjalistycznego przygotowania) książka ta zapewne trafi.
Książka dr. Tomasza Olczyka jest pracą socjologiczną o celebryctwie i celebryfikacji. To jedna z niewielu publikacji na świecie, a na pewno pionierska w Polsce, prezentujących ten problem od strony socjologicznej jako zjawiska społecznego, a nie anegdotycznej czy w postaci studium przypadku pojedynczych osób. […] Dużym walorem pracy są metodologia i kompleksowe przedstawienie tematu. Autor nie tylko polemizuje z dotychczasowymi ujęciami, trafnie punktując luki w perspektywie czy argumentacji wcześniejszych badaczy, lecz także dba o dobór materiału do analiz. […] innowacyjne rozwiązania analityczne Olczyka sprawiają, że nie można tej książki uznać za deskryptywną – wprost przeciwnie, wytycza ona nowe spojrzenie na tę tematykę. […]
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu.Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
Niniejsza publikacja jest swoistym przejawem ciągłości badań nad tematyką praw i obowiązków osób uczących się, co sprawia, że Obowiązki ucznia są niejako kontynuacją Praw ucznia. Książka powstaje z uwagi na lukę na rynku naukowo-wydawniczym w tym zakresie. Do momentu wydania Praw ucznia nie było żadnego monograficznego (w rozumieniu definicji pochodzącej z właściwego rozporządzenia) opracowania tematu praw osób uczących się, podobnie jest z Obowiązkami ucznia. Autor ma zatem nadzieję, że udało mu się sporządzić w niniejszej publikacji kompletny oraz oparty na przepisach prawnych katalog obowiązków osób uczących się i tym samym przyczynić się – chociażby w najmniejszym stopniu – do rozwoju nauki w tej dziedzinie. Monografia adresowana jest przede wszystkim do samych zainteresowanych – do osób uczących się (choć z uwagi na język publikacji raczej dla tych nieco starszych), a także ich rodziców, nauczycielek i nauczycieli, dyrekcji szkół oraz innych osób (w tym naukowczyń i naukowców), którzy zajmują się podejmowaną tematyką. Autor ufa, że książka pozwoli poszerzyć swoją wiedzę osobom, które zawodowo lub ze względu na swój status (np. ucznia/uczennicy) uczestniczą w działalności polskiego systemu edukacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?