Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Autorki w przystępny sposób przedstawiają kwestie dotyczące zdrowego odżywiania dzieci w różnych grupach wiekowych. Osobny rozdział poświęcają żywieniu przyszłych matek.
W poradniku omówiono ogólne zasady zdrowego odżywiania i wartości odżywcze poszczególnych składników pokarmowych, a także kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych u najmłodszych i żywienie dzieci w różnych stanach chorobowych. Opisano też szczególne zagadnienia, np. diety wegetariańskie w jadłospisie dziecięcym.
Zamieszczone w książce proste przepisy kulinarne pozwolą przyrządzić zdrowe i urozmaicone potrawy. Cennym uzupełnieniem są adresy internetowe, pod którymi można znaleźć porady dietetyczne.
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla młodych. jak i bardziej doświadczonych rodziców, a także dla wszystkich osób sprawujących codzienną opiekę nad dziećmi.
W jakim stopniu obecny kryzys jest tak naprawdę spowodowany kryzysem w edukacji... lub też brakiem edukacji? I co rodzic może zrobić w domu, aby dać dziecku już na starcie finansową przewagę?Czego uczą was w szkole na temat pieniędzy?Świat się zmienia. Ta książka została napisana dla rodziców, którzy chcą przygotować swoje dzieci na spotkanie ze światem, do którego szkoła nie przygotowuje: z prawdziwym światem związanym z pieniędzmi.
Książka przeznaczona jest dla studentów przygotowujących prace dyplomowe z pedagogiki. Autor wyjaśnia w niej, jak poprawnie napisać pracę licencjacką lub magisterską. Podaje wiele cennych informacji metodologicznych, ilustrowanych licznymi przykładami, odnoszących się do ustalenia tematu pracy, określenia przedmiotu i celu badań, zawartości treściowej poszczególnych rozdziałów, formułowania problemów badawczych i hipotez, doboru zmiennych i wskaźników oraz metod i technik badawczych, sporządzania zestawień tabelarycznych wyników badań, a także informacje edytorskie dotyczące przypisów i bibliografii.Dodatkowym walorem książki są narzędzia badawcze, które mogą być wykorzystane w planowaniu badań lub stanowić punkt odniesienia w konstruowaniu własnych. Autor podaje też sposób wykorzystania prezentowanych narzędzi oraz literaturę ułatwiającą pogłębienie wiedzy z zakresu określonej problematyki. Znaczącym atutem książki jest wysoka użyteczność praktyczna, przejrzystość konstrukcji oraz przystępność przekazu.
Książka jest poświęcona psychospołecznym uwarunkowaniom palenia tytoniu przez dziewczęta w okresie dojrzewania z uwzględnieniem statusu palenia. Zainteresowanie zagadnieniem palenia tytoniu przez dziewczęta i kobiety wynika ze zwiększania się w ostatnich latach na świecie liczby dziewcząt i kobiet palących tytoń oraz intensywnie prowadzonych działań marketingowych, w tym reklamowych, skierowanych przez firmy tytoniowe do dziewcząt i kobiet.
Publikacja powstała we współpracy z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia!Piąty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii ,,Sylaby, słowa, wyrazy"" przeznaczony jest dla dzieci od piątego roku życia, u których występuje mowa bezdźwięczna. Proponowany tutaj materiał obejmuje ćwiczenia wszystkich dźwięcznych głosek w kolejności zgodnej z metodyką korekcji mowy bezdźwięcznej. Utrwalają one prawidłową wymowę głosek dźwięcznych oraz rozwijają słuch fonemowy w opozycji dźwięczności.
Terapia terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) opiera się na założeniu, że główną przyczyną depresji, lęku i wielu innych form cierpienia jest brak elastyczności psychologicznej. Celem terapii jest pomóc pacjentom, tak by potrafili zrezygnować z nadmiernej zależności od trybu myślenia opierającego się na rozwiązywaniu problemów oraz rozwinąć w sobie bardziej otwarte, skupione i zaangażowane podejście do życia. Autorzy przedstawiają skuteczne, nowatorskie metody rozwijania elastyczności psychologicznej dzięki pracy nad wskazanymi sześcioma podstawowymi procesami: defuzją, akceptacją, kontaktem z chwilą obecną, Ja jako perspektywą, określaniem wartości oraz zaangażowanym działaniem. Tekst przeplatany jest przykładami ćwiczeń terapeutycznych i rozmów między pacjentem a terapeutą.
Niniejsza publikacja zawiera najbardziej autorytatywny opis ACT, sporządzony przez twórców tej terapii. Niniejsze wydanie ukazuje ogromny postęp, jaki dokonał się w zastosowaniach klinicznych, rozbudowę teorii, na której opiera się terapia, oraz wyniki badań. Przeredagowano je tak, aby stało się bardziej przystępne i lepiej służyło klinicystom. Skupia się na rozwijaniu elastyczności psychologicznej.
Ta wyczerpująca publikacja zawiera cenne refleksje oraz narzędzia kliniczne ułatwiające pracę wielu specjalistom z szeroko pojętej dziedziny zdrowia psychicznego, w tym psychologom klinicznym, psychiatrom, pracownikom socjalnym i doradcom. Zainteresuje także badaczy zajmujących się psychoterapią. Stanowi ważną pozycję również jako podręcznik psychoterapii na studiach magisterskich.
Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich osób zajmujących się psychoterapią lub terapią behawioralną, jak również dla studentów rozpoczynających pracę w tych dziedzinach. Terapia akceptacji i zaangażowania jest jedną z niewielu książek mających solidne oparcie w danych naukowych, a jednocześnie wyrastających z twórczej, nowatorskiej teorii.
David H. Barlow, PhD, ABPP, Professor of Psychology and Psychiatry, Boston University, założyciel i emerytowany dyrektor Center for Anxiety and Related Disorders
Autorzy prezentują wiarygodne uzasadnienie kliniczne oraz jasne wytyczne, jak wdrażać ACT. Największą zaletą książki są rozdziały poświęcone kolejnym fazom terapii, omawiające rozliczne strategie i interwencje oraz podające przykładowe ćwiczenia, rozmowy między pacjentem a terapeutą oraz wskazówki pomocne w dalszej pracy.
Leslie S. Greenberg, PhD, Distinguished Research Professor, Department of Psychology, York University, Kanada
54 tom z serii „Edukacja Międzykulturowa” został poświęcony problematyce kultury w edukacji międzykulturowej, a przede wszystkim doświadczeniom i propozycjom praktycznym. W trzech częściach publikacji – (1) Komunikacja i dialog między kulturami, (2) Uczestnictwo społeczności lokalnych w kulturze regionu oraz (3) Dawne i nowe oblicza kultury w edukacji międzykulturowej – autorzy poszczególnych opracowań zwracają szczególną uwagę na kwestie związane z kompetencjami do komunikacji międzykulturowej młodego pokolenia Polaków żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo oraz z ich uczestnictwem w kulturze regionu. Ważne znaczenie przypisują także nowym wymiarom kultury w edukacji międzykulturowej, którymi są m.in. fora internetowe, subkultury, współczesne wydarzenia sportowe czy udział młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów w międzynarodowych programach i projektach edukacyjnych.
Fragment Wprowadzenia
Zeszyt ćwiczeń logopedycznych przeznaczony do pracy terapeutycznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które nieprawidłowo wymawiają głoski L/R. Różnorodne ćwiczenia zostały zaproponowane w formie językowej zabawy. Dziecko słucha, głośno powtarza za dorosłym, różnicuje, dopasowuje, rysuje koloruje, zaznacza każdą głoskę innym kolorem, wreszcie czyta i pisze. ,,Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam"".mgr Marzena Dąbrowska psycholog-logopeda, Uniwersytet Jagielloński, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej
Celem arteterapii nie jest tworzenie dzieł sztuki, a zatem utworów odpowiadających określonym kanonom artystyczno-estetycznym, lecz przede wszystkim proces tworzenia nastawiony na trwałe przywracanie pacjentowi (podopiecznemu) wiary w życie, w jego sens. Arteterapia, będąc dyscypliną wiedzy i umiejętności należącą do pedagogiki, psychologii i psychiatrii, korzystając z komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, jest nastawiona na wszechstronną aktywność twórczą, a więc plastykę, muzykę, dramę, taniec, literaturę piękną itd. Oczywiście, ze względu na specjalizacje artystyczne arteterapeuci winni wykazać się kwalifikacjami zawodowymi. Ich przygotowaniem zajmują się uczelnie posiadające kadrę naukową, w skład której wchodzą artyści z przygotowaniem psycho-socjo-pedagogicznym.
Poradnik, który oddajemy w twoje ręce, pomoże ci przetrwać pierwsze lata edukacji twojego dziecka. Znajdziesz tu informacje o problemach, jakie możesz napotkać, gdy dziecko rozpocznie naukę w szkole, ale przede wszystkim praktyczne sposoby ich rozwiązania.
W książce znajdziesz wiele cennych porad i wskazówek dotyczących wyboru odpowiedniej szkoły dla twojego dziecka, organizowania zajęć dodatkowych oraz efektywnej nauki zarówno w szkole, jak i w domu. Dowiesz się, jak pomóc dziecku pozbyć się złych nawyków związanych m.in. z nieprawidłowym odżywianiem się, spędzaniem zbyt dużej ilości czasu przed telewizorem lub komputerem czy niedostateczną aktywnością fizyczną. Poznasz również ciekawe pomysły i propozycje wspólnych zabaw i ćwiczeń, które ułatwią dziecku zdobywanie wiedzy oraz uatrakcyjnią czas wolny.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
– zdobędziesz wiedzę na temat szkół funkcjonujących w Polsce oraz alternatywnych modeli edukacji,
– dowiesz się, jakie niebezpieczeństwa współczesnego świata mogą zagrażać twojemu dziecku oraz jak sobie z nimi radzić,
– opanujesz sposoby na to, jak uatrakcyjnić wspólną naukę oraz sprawić, by stała się ona zabawą dla was obojga,
– nauczysz się pomagać dziecku w zdobywaniu wiedzy poprzez budowanie jego samodzielności i odpowiedzialności,
– przekonasz się, dlaczego i w jaki sposób warto współpracować z nauczycielem twojego dziecka,
– dowiesz się, jak za pomocą rozmaitych technik uczenia się rozwijać pamięć dziecka, doskonalić umiejętność szybkiego czytania czy zarządzania czasem.
Dla dzieci w wieku przedszkolnym gra jest darem, który należy zrozumieć i intensywnie rozwijać. W edukacji przedszkolnej konieczne jest stworzenia korzystnych warunków dla gry, przeznaczyć na nią wystarczająco dużo miejsca i czasu. Gra w warunkach przedszkolnych jest edukacyjnym fenomenem. Prezentowana książka oferuje zestaw 169 gier edukacyjnych. Zostały one opracowane wielofunkcyjnie w kontekście teoretycznym, metodycznym i praktycznym. Profesjonalnie rozumieć grę, wiedzieć, jak grać, uczyć grać siebie i dzieci, wszechstronnie projektować gry i wdrażać je do procesu edukacyjnego a także dokonywać ich ewaluacji jest pedagogicznym mistrzostwem i artyzmem. Prof. dr hab. Mária Podhájecká jest pracownikiem naukowym na Uniwersytecie w Preszowie na Słowacji. Swoje naukowe zainteresowania badawcze i działalność pedagogiczną skupia na problematyce pedagogiki przedszkolnej i specjalnej, zajmuje się także pedagogiką inkluzyjną, diagnozą pedagogiczną oraz dydaktyką wychowania przedszkolnego. W centrum jej badań naukowych znajdują się interdyscyplinarne projekty edukacyjne dotyczące gry w edukacji przedszkolnej. Mgr inż. Vladimír Gerka wysokiej klasy ekspert, autor wielu krajowych i międzynarodowych projektów i publicznych wystąpień w zakresie ekonomii, zarządzania, pedagogiki, filozofii i sfery duchowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestniczy w opracowywaniu strategicznych dokumentów dotyczących edukacji dzieci i młodzieży.
Książka doświadczonych trenerek Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) to doskonałe wprowadzenie do rodzicielstwa zbudowanego na szacunku i empatii. Prezentuje zasady komunikacji empatycznej, która sprzyja rozwiązywaniu konfliktów i tworzeniu silnej więzi z dzieckiem.
Może stanowić pomoc dla rodziców i dzieci szukających wyjścia z błędnego koła wzajemnej krytyki, nieporozumień i niezaspokojonych potrzeb.
Ta niezwykle ważna, ale i bardzo praktyczna książka nauczy cię, jak naprawdę przygotować twoje dziecko do życia w świecie.
Marshall B. Rosenberg, twórca Porozumienia bez Przemocy
Autorki tej bardzo potrzebnej polskim rodzicom książki pokazują, na czym polega pełna wzajemnego szacunku relacja z dziećmi.
Zofia Aleksandra Żuczkowska, trenerka Porozumienia bez Przemocy
Na czym polega sztuka odmawiania dzieciom?
Jakich słów używać, kiedy chcemy czegoś zabronić?
Jak radzić sobie z dziecięcą frustracją?
Czy rodzicielskie NIE może podlegać negocjacjom?
Czy dziecko tez ma prawo mówić NIE swoim rodzicom?
Szczere i stanowcze NIE jest często lepsze dla dziecka niż wymuszone TAK. Wiele konfliktów i trudności w rodzinie powstaje wtedy, gdy rodzice nie są w stanie odmówić dziecku, chociaż chcieliby to zrobić.
Dlaczego złościmy się na dzieci?
Kiedy złość staje się poważnym dylematem w rodzinie?
Jakie mogą być jej konsekwencje?
Jak nie dopuścić do tego, by zdominowała relacje z dzieckiem?
Oto mądra i prosta książka na temat rodzicielskiej złość. Autorski zespół psychologów pokazuje, jak wyedytować swój sposób postępowania, myślenia i komunikacji z dzieckiem, aby z dobrym skutkiem rozwiązywać rodzinne konflikty - bez złości.
Kiedy Twoja złość krzywdzi dziecko – fragment książki
Kary fizyczne a przemoc wśród młodzieży
Podejrzewa się, że istnieje związek między częstym stosowaniem kar fizycznych w amerykańskich rodzinach - do czego dochodzi najczęściej w gniewie - i obecną epidemią przemocy w Ameryce. Socjolog Murray Straus dochodzi do wniosku: „Badania naukowe wskazują, że kary fizyczne są większym czynnikiem ryzyka w występowaniu przemocy niż jakakolwiek inna przyczyna. Im więcej kar fizycznych, tym większe niebezpieczeństwo eskalacji przemocy, ponieważ bite dzieci nie rozwijają w sobie wewnętrznego głosu sumienia. Prowadzi to u nich do agresywnych zachowań. Jeśli rodzice opierają swoje działania wychowawcze na karach fizycznych, z biegiem czasu muszą stosować ich coraz więcej"7. Jeśli związek między przemocą a złością jest faktem, znaczy to, że dzieci płacą wysoką cenę za naszą nieumiejętność znalezienia innych form dyscyplinowania. Gniew i złość względem dzieci - jako przyczyna późniejszych zachowań agresywnych i przemocy - jest więc poważnym problemem społecznym. Złość w rodzinie dosłownie niszczy - emocjonalnie, mentalnie i fizycznie - wielką część przyszłego pokolenia.
Wpływ złości na rozwój dziecka
Wiele badań naukowych zostało poświęconych wpływowi rodzicielskiej złości i przemocy fizycznej na rozwój dziecka. Oto, co już wiemy na ten temat.
Dzieci złoszczących się rodziców są bardziej agresywne i nieposłuszne
Wielu rodzicom wydaje się, że nauka posłuszeństwa wymaga czasami użycia przemocy fizycznej wobec dziecka. Tymczasem jest wręcz przeciwnie: złość i przemoc kształtują dzieci buntownicze i niepotrafiące się kontrolować. Studium Susan Crockenberg na temat technik dyscyplinowania dzieci przez matki wykazało, że matki, które często złoszczą się i stosują liczne kary, mają dzieci łatwo popadające w złość8. Co więcej, dzieci te są mniej posłuszne niż dzieci spokojniejszych matek. Potwierdziły to także badania Zvi Strassberg prowadzone z udziałem trzystu dzieci w przedszkolach i na placach zabaw9. Strassberg przepytywała ich rodziców ze stosowanych metod wychowawczych i działań dyscyplinujących stosowanych w ciągu ostatniego roku. Okazało się, że dzieci, które dostawały w domu klapsy, były bardziej agresywne względem innych dzieci niż reszta. Autorka badań doszła do wniosku, że to nie częstość klapsów, ale sam fakt ich stosowania był przyczyną agresji, bowiem uczył dzieci, że przemoc fizyczna jest dobrym sposobem kontrolowania innych.
Dzieci złoszczących się rodziców objawiają mniej empatii
Susan Crockenberg odkryła w swoich badaniach, że dzieci matek, które często się złoszczą, mają skłonność do emocjonalnego oddalania się od nich. Więź między matką i dzieckiem zostaje osłabiona poprzez powtarzające się wybuchy złości i wymierzane kary. Inni badacze ustalili, że dzieci, które doświadczają takiego załamania uczuciowej relacji z matką - na przykład, kiedy nie zauważa ona bólu odczuwanego przez dziecko - stają się nadmiernie skupione na sobie. Trudno jest im potem zaspokajać potrzeby innych ludzi i współczuć w wypadku cierpienia. Te psychologiczne prawidłowości potwierdzono także w badaniach z udziałem małych dzieci. Crockenberg zaobserwowała, że im więcej złości pojawia się w relacjach matki z dzieckiem, tym bardziej obojętne staje się ono na stres i ból innych dzieci.
Kiedy Twoja złość krzywdzi dziecko
Spis Treści
1. SKUTKI RODZICIELSKIEGO GNIEWU
Wszyscy rodzice złoszczą się na dzieci
Wpływ złości na rozwój dziecka
Wpływ złości przeżytej w dzieciństwie na dorosłe życie
W jaki sposób ta książka może pomóc?
2. CZY TO JEST TWÓJ PROBLEM?
Oceń stopień swojej złości
Ocena wpływu złości na dziecko
Dziennik kontroli złości
3. SKĄD BIERZE SIĘ ZŁOŚĆ?
Dwustopniowy opis złości
Rodzicielski stres
Myśli-zapalniki
Nowy wpis w dzienniku
4. DLACZEGO DZIECI ZACHOWUJĄ SIĘ TAK,
JAK SIĘ ZACHOWUJĄ?
Temperament
Zachowania typowe dla wieku
Dziecięce potrzeby
Wzmocnienie
Typowe problemy, z którymi borykają się rodzice
5. SYTUACJE KONFLIKTOWE ZWIĄZANE ZE ZŁOŚCIĄ
Ćwiczenie: Rozumienie zachowania dziecka
6. ZMIANA SPOSOBU MYŚLENIA O ZACHOWANIU
DZIECKA
Jak rodzice mogą skutecznie radzić sobie ze złością?
Neutralizowanie myśli-zapalników
Radzenie sobie z nieoczekiwanymi myślami-zapalnikami
Nowe wpisy w dzienniku
7. ZMIANA SPOSOBU POSTĘPOWANIA
Techniki rozluźniające
Rozpoznawanie wczesnych oznak złości
Rodzicielski time-out
Jakie są rzeczywiste potrzeby twojego dziecka?
Okoliczności specjalne: czego nie robić?
8. ZMIANA SPOSOBU KOMUNIKOWANIA SIĘ Z DZIECKIEM
Dlaczego złość jest nieskuteczna?
Asertywna komunikacja z dzieckiem
Budowanie asertywnych wypowiedzi
Ćwiczenie asertywnej komunikacji z dzieckiem
Wybory i ich konsekwencje
Komunikacja rozwiązująca problemy
9. TWÓJ PLAN KONTROLI ZŁOŚCI
PODZIĘKOWANIA
Niemal wszyscy zgodnie potępiają agresję i próbują ją wyeliminować z przedszkoli i szkół. Czy słusznie?
Agresja u dzieci nie jest przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Ich obowiązkiem jest zrozumienie tego przekazu i nauczenie dzieci radzenia sobie z emocjami w konstruktywny sposób. Zamiast potępiać agresję - mówi Jesper Juul - trzeba ją przekształcać jej w pozytywne działanie. Tłumienie i potępianie może prowadzić tylko do negatywnych skutków w życiu dorosłym: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku świata współczesnego, a skończywszy na wybuchach niekontrolowanej i brutalnej przemocy.
Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i jak zamieniać ją w pozytywną energię. Agresywnym dzieciom należy się przede wszystkim zrozumienie, a nie potępienie - pisze - ponieważ one tylko naśladują agresywnych dorosłych.
Duński pedagog zwraca także uwagę na dwa rodzaje przemocy u dzieci: przemoc skierowaną na zewnątrz ku innym ludziom oraz przemoc skierowaną ku sobie, czyli tak zwane zachowania autodestrukcyjne. Ta ostatnia bywa często lekceważona przez dorosłych, ponieważ jest mało kłopotliwa dla otoczenia. Dzieci, które tłumią agresję, pogłębiając swoją frustrację, bywają wręcz chwalone za spokój i posłuszeństwo. Tymczasem autodestrukcyjna przemoc zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ idzie w parze z bardzo niskim poczuciem własnej wartości u dzieci i stanowi poważne zagrożenie dla ich zdrowia duchowego.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie?
Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet?
Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci?
Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie?
Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie.
Jesper Juul to pedagog, który odrzuca wszelkie metody wychowawcze. Dużo ważniejsze są, twierdzi, ogólne wartości, które służą jak kompas w codziennym życiu rodzinnym i przy rozwiązywaniu konfliktów. To one budują kulturę rodziny, którą dzieci wyniosą z domu na całe życie.
Jest to monografia z zakresu seksuologii sądowej autorstwa wybitnego seksuologa i znawcy tematu. Przedstawiono w niej szerokie spektrum patologii seksualnej i specyfikę pracy biegłego seksuologa, coraz częściej powoływanego w Polsce do wydawania ekspertyz.
To pełen humoru poradnik dla nauczycieli wychowawców i dyrektorów szkół, podpowiadający, jak rozmawiać z rodzicami, by skutecznie zachęcić ich do współpracy w wychowaniu dziecka, jak wyjaśniać sytuacje trudne, jak rozmawiać w przypadkach, kiedy rodzice zachowują się emocjonalnie lub nieracjonalnie. Autorka - na podstawie swojego długoletniego doświadczenia - analizuje przypadki, z którymi zetknęła się sama lub które pomagała rozwiązać swoim kolegom. Książka stanowi nieocenioną pomoc w tworzeniu między szkołą a rodzicami atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania.
To jest książka o pomaganiu dzieciom – poprzez trening kognitywno-behawioralny, indywidualny albo w małych grupach – w radzeniu sobie z agresją i destrukcyjnymi zachowaniami, wywołanymi uczuciem gniewu. W każdej szkole jest jakiś odsetek dzieci, wobec których tradycyjny, dyscyplinarny system okazuje się nieskuteczny. W oczach dorosłych ci uczniowie wydają się rozumieć zasady właściwego zachowania, ale z jakichś powodów nie są w stanie (czy – w rzadszych przypadkach – nie chcą) się do nich dostosować.
Z tej książki, której autorami są światowej sławy specjaliści w dziedzinie terapii agresji dzieci i młodzieży, czytelnik dowie się, jakie są mechanizmy powstawania złości i gniewu oraz pozna sprawdzony program, którym można objąć agresywne dzieci w szkole. Dokładny opis koniecznych przygotowań, sposobów współpracy z rodzicami i treści kolejnych sesji pozwala wprowadzić program w każdej szkole.
Ponad 80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom wzmacniać samoocenę.
Proponowane gry i zabawy mają różny stopień trudności. Dodatkowo, autorka proponuje adaptacje, dzięki czemu wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub dzieci z zaburzeniami mowy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?