Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka jest opracowana dla nauczycieli, którzy poszukują praktycznych rozwiązań do rozpoczęcia pracy z wykorzystaniem metod myślenia krytycznego. W naszej publikacji znajdziecie Państwo wyjaśnienie czym dokładnie jest myślenie krytyczne, z czego się składa, jakiej interpretacji myślenia krytycznego używają trenerzy i jak rozwijają poszczególne postawy oraz mnóstwo praktycznej wiedzy, wskazówek i inspiracji w kluczowych przedmiotach. Książka zawiera również materiały do praktycznego zastosowania w edukacji domowej oraz dla dyrektorów i wychowawców. TO PIERWSZE W POLSCE PRAKTYCZNE KOMPENDIUM WIEDZY Z MYŚLENIA KRYTYCZNEGO PRAKTYCZNY PRZEWODNIK PO MYŚLENIU KRYTYCZNYM STWORZONYPRZEZ TRENERÓW MYŚLENIA KRYTYCZNEGO - NAUCZYCIELI DLA NAUCZYCIELI DOSTOSOWANA DO POLSKIEJ SZKOŁY POMAGA REALIZOWAĆ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ OBEJMUJE NAJBARDZIEJ KLUCZOWE PRZEDMIOTY UCZY JAK BUDOWAĆ RELACJE
Coraz większa liczba informacji, szybkie tempo ich przetwarzania oraz rozwój wiedzy i technologii informacyjnych zmieniły oblicze biblioteki. Nadal gromadzi ona, przechowuje i udostępnia zbiory. Ale to nie wystarczy. Czytelnik ma obecnie inne potrzeby, inaczej nabywa wiedzę i nie zawsze bezpośrednio w bibliotece. Sprawdź, jak zbudować ofertę, która byłaby atrakcyjna dla kolejnych pokoleń. Bajkoterapia, planszówki, konkursy, kody QR, sketchnoting, wolontariat - poznaj pomysły, które sprawdziły się w konkretnych bibliotekach. Od bibliotekarzy, którzy pracują zarówno w bibliotekach szkolnych, jak i publicznych dowiedz się: Jak postępować z trudnym czytelnikiem - Dlaczego warto budować markę biblioteki Jak przyciągnąć do biblioteki najmłodsze dzieci, nastolatków, a jak licealistów i studentów Co nastolatkowie i studenci mówią o współczesnych polskich bibliotekach Co biblioteka powinna oferować seniorom Skąd wziąć pieniądze na zajęcia Jak zarządzać projektami Jak pisać skuteczne prośby o wsparcie finansowe Jak powinna wyglądać współpraca, gdy prywatne przedsiębiorstwo chce wspierać bibliotekę
Profesor Tadeusz Lewowicki jest jednym ze współczesnych twórców szkoły naukowej – pedagogiki wielostronnej i pedagogiki międzykulturowej, autorem licznych publikacji służących rozwojowi teorii i praktyki edukacji, niestrudzonym propagatorem najnowszych idei pedagogicznych i oświatowych. Najważniejsze osiągnięcia naukowe Profesora mają szczególnie nowatorski charakter i dotyczą przede wszystkim: wielostronności postrzegania i uprawiania pedagogiki jako nauki, jako refleksji o wychowaniu i obszaru praktyki; wieloparadygmatyczności metodologii nauk pedagogicznych; rozwojowego podejścia do edukacji (od pedagogiki małego dziecka do pedagogiki szkoły wyższej); problemów kształcenia i pracy nauczycieli; opracowania i empirycznej weryfikacji kilku teorii (teorii indywidualizacji, regulacyjnej teorii aspiracji oraz teorii zachowań tożsamościowych); teoretycznego ujęcia problematyki przemian oświatowych w okresie transformacji ustrojowej w Polsce i określenia doktryny edukacji krytyczno-kreatywnej (przezwyciężającej dominację edukacji adaptacyjnej) oraz działalności na rzecz postępu pedagogicznego.
[…] Prezentowany tom pt. O tożsamości, kondycji i powinnościach pedagogiki – tradycja i współczesność składa się z trzech części bezpośrednio nawiązujących do dorobku naukowego Profesora w zakresie pedagogiki. Jego praca i działalność naukowa jest inspiracją do odczytań i interpretacji dla wielu badaczy, w tym Autorów.
Fragment Wprowadzenia
Wyjątkowość tej książki nie polega na tym, że jest poświęcona zarządzaniu uczelnią oraz sferze governance w szkolnictwie wyższym, ponieważ monografie o takiej tematyce były już publikowane przez krajowych i zagranicznych autorów.
Nigdy dotąd nie powstała jednak książka, która by w tak wyczerpujący sposób, tak wszechstronnie i tak głęboko przedstawiała złożone problemy funkcjonowania uniwersytetu i wspólnoty uczelni. Podkreślenia wymaga harmonijne połączenie przez autora XX-wiecznej perspektywy rozwoju z aktualnymi uwarunkowaniami działania szkół wyższych.
Monografia nie omija problemów konfrontowania się kultury samorządności akademickiej oraz wymagań rządności instytucjonalnej, z odniesieniami do modeli organizacyjnych i roli przywództwa w uczelni.
Autor nie unika rozpatrywania najtrudniejszych zagadnień menedżeryzmu i rozliczalności uniwersytetu w zderzeniu z jego tradycyjnymi wartościami. Znajomość rzeczy, profesjonalizm, wnikliwość analizy, ale i odwaga autora w formułowaniu niekoniecznie popularnych wniosków są imponujące.
Prof. dr hab. Jerzy Woźnicki, prezes Fundacji Rektorów Polskich
Doskonała książka, napisana z rzadko spotykanym w polskiej literaturze rozmachem. Autor niezwykle ciekawie analizuje przeszłość uniwersytetu – i wybiega myślą w jego przyszłość, opierając się na zmieniających się koncepcjach zarządzania. Praca wybitna, koncepcyjna i do tego świetnie napisana. Wszystkim pragnącym lepiej zrozumieć ewolucję szkolnictwa wyższego – a zarazem jego prognozowaną przyszłość – serdecznie polecam! Prof. dr hab. Marek Kwiek. autor „Uniwersytetu w dobie przemian” i dyrektor Institute for Advanced Studies in Social Sciences UAM
Seria kolorowych i pięknie ilustrowanych książeczek, które pozwolą połączyć dobrą zabawę z nauką. Dziecko znajdzie tam wiele dostosowanych do wieku ciekawych zadań, dzięki którym będzie mogło poznać otaczający je świat i zdobyć potrzebne umiejętności - od prostego rozróżniania kolorów po poznawanie literek i cyferek. Naklejki dołączone do elementarzy i zeszytów ćwiczeń z pewnością uatrakcyjnią korzystanie z książek. To wspaniałe przygotowanie do dalszej nauki w przedszkolu, a później w szkole.
Recenzowana monografia staje się bardzo ważnym i istotnym wkładem poznawczym w aktualną wielowątkowa dyskusją na temat ludzkiej seksualności, jej poznania, ukierunkowywania dla dobra rozwoju osoby ludzkiej i społeczeństw. Autor ukazując osiągnięcia psychologii w rozpoznaniu mechanizmów ludzkiego działania, granice własnych możliwości i wpływu czynników sytuacyjnych daje równocześnie wiedzę i wskazówki metodyczno-praktyczne dla tych wszystkich, którzy nie tylko realizują programy naprawcze (resocjalizują i prowadzą terapię sprawców przestępstw), ale także prowadzą prace wychowawczą i profilaktyczną wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. (z recenzji prof. Krystyny Ostrowskiej) Pracę Pana Profesora Kazimierza Pospiszyla oceniam jako bardzo ważną i cenną publikację, która dostarcza erudycyjnej wiedzy na temat leczenia sprawców. Zawiera ona informacje mało znane w polskim piśmiennictwie. Szczególnie dotyczy to: analizy fantazji przestępców, znaczenia środowiska lokalnego, znaczenia koncepcji psychoanalitycznych. Dla terapeutów bardzo duże znaczenie mają opisy programów terapeutycznych, zasady diagnozowania, Skale Marschalla. Uważam, że publikacja będzie wysoko ceniona przez terapeutów zajmujących się leczeniem przestępców seksualnych dostarczając im warsztat pracy. (z recenzji prof. Zbigniewa Lwa-Starowicza)
"Matematyczne zabawy" to seria książeczek przeznaczonych dla najmłodszych, która stanowi wspaniałe przygotowanie do szkolnej przygody. Każdy z zeszytów zawiera ciekawe zadania, które oswajają dzieci z liczbami i prostymi działaniami, przy okazji kształtując ich umiejętności matematyczne, a także ucząc samodzielnego myślenia. Zamieszczone w publikacji zadania są zróżnicowane pod względem trudności oraz bazują na życiu codziennym. Zadania zostały skonstruowane w taki sposób, aby dziecko samodzielnie mogło je rozwiązywać.
"Matematyczne zabawy" to seria książeczek przeznaczonych dla najmłodszych, która stanowi wspaniałe przygotowanie do szkolnej przygody. Każdy z zeszytów zawiera ciekawe zadania, które oswajają dzieci z liczbami i prostymi działaniami, przy okazji kształtując ich umiejętności matematyczne, a także ucząc samodzielnego myślenia. Zamieszczone w publikacji zadania są zróżnicowane pod względem trudności oraz bazują na życiu codziennym. Zadania zostały skonstruowane w taki sposób, aby dziecko samodzielnie mogło je rozwiązywać.
Seria 100 faktów prezentuje tematy z różnych dziedzin. Tekst jest podzielony na sto najciekawszych faktów i najbardziej zaskakujących ciekawostek. Krótkie, łatwe, interesujące teksty opatrzone są wspaniałymi zdjęciami oraz ilustracjami.Dla wszystkich ciekawych świata książka 100 faktów. Mózg to doskonała okazja by poznać ten najdoskonalszy i najbardziej tajemniczy organ ludzkiego ciała. Jak działa nasza pamięć? Co decyduje, który smak lodów lubimy najbardziej? Czym są sny? Czy komputer może być lepszy od mózgu? W krótkich tekstach jasno i precyzyjnie podano odpowiedzi na te i wiele innych pytań.
Abecadło to zeszyt ćwiczeń wprowadzający najmłodszych w świat liter. Zadania wspomagają naukę pisania, a specjalnie przygotowane naklejki umilają zabawę.Abecadło to zeszyt ćwiczeń wprowadzający najmłodszych w świat liter. Zadania wspomagają naukę pisania, a specjalnie przygotowane naklejki umilają zabawę.
To seria książeczek przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zeszyt zawiera ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania i rozwijające grafomotorykę. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy cierpliwość i dokładność. Zeszyt nie tylko przygotowuje do nauki pisania, ale także dostarcza świetnej zabawy!
Kalendarz B5 nauczyciela w oprawie Vivella. Tydzień na dwóch stronach. 160 stron. Papier biały. Format bloku 163x235 mm. Druk szaro- bordowy. Kalendarium od 27.06.22 do 20.08.23 r. Rozbudowana część informacyjna przydatna przy w pracy nauczyciela
Pomysł stworzenia książki o metodzie włoskiej lekarki, której idee realizowane są w Katolickich Szkołach Montessori prowadzonych przez Fundację Ziarnko Maku, zrodził się w wyniku wsłuchiwania się w jej niezwykłe postulaty. Autorami tej publikacji są uczniowie, którzy doświadczyli edukacji w myśl założeń Marii Montessori. Młodzi ludzie przedstawią jej postać, przybliżą jej ważne myśli, zaprezentują spojrzenie społeczności szkolnej na metodę wykorzystywaną współcześnie i podzielą się swoją twórczością, zainspirowaną postacią tej kobiety żyjącej na przełomie XIX i XX wieku.Mam nadzieję, że książka napisana przez dzieci, dla których powstała ta niepospolita metoda, pozwoli lepiej zrozumieć to, czym jest nauczanie i wychowanie dla dobra młodych ludzi. Pozwoli również spojrzeć oczami uczniów na to, co my, dorośli, tworzymy, i usłyszeć ich pragnienia, aby budować lepszy świat, tak jak chciała Maria Montessori.
Płynne czytanie to podstawa sukcesu szkolnego. "Bawię się i czytam sylabami" polecamy dzieciom rozpoczynającym naukę czytania oraz tym, które mają kłopoty z czytaniem. Metoda czytania sylabowego jest jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych.W książce dzieci znajdą:ćwiczenia ze wzrastającym stopniem trudności od sylab otwartych po trudniejsze zbitki,wyrazy, zdania i krótkie teksty, rymowanki, wierszyki, zagadki i ciekawostki,zabawne komiksowe obrazki dopowiadające treść tekstu.
Poręczny quiz, z którego dziecko może samodzielnie korzystać w poczekalni, w świetlicy, w domu i w samochodzie. Materiał do ćwiczeń podzielono tu na pięć kolorystycznie zróżnicowanych działów. W każdym wzrasta stopień trudności mnożenia i dzielenia. Dziecko wykonuje obliczenia i samo się sprawdza: pociera palcem pole z farbą termiczną, by odsłonił się wynik. Książką można bawić się wielokrotnie, ponieważ wydrukowano ją na trwałych kartach, a co najważniejsze po chwili od potarcia pole z farbą termiczną znów zakrywa wynik.
Kompetencje przyszłości. Jak rozwijać zdolności dziecka? to praktyczny poradnik dla rodziców, którzy chcą wiedzieć, jak w praktyce realizować naukę przez zabawę oraz jakie umiejętności i wiedza będą potrzebne w przyszłości ich dzieciom. W książce zamieszczono wskazówki dotyczące rozwoju kluczowych kompetencji: matematycznych, językowych, społeczno-emocjonalnych, poznawczych, a także tych związanych z uczeniem się i korzystaniem z nowych technologii. Rodzice znajdą podpowiedzi, jak rozwijać podstawowe umiejętności, takie jak czytanie, pisanie czy liczenie, a także zdolności cenione w przyszłości, m.in. pomysłowość, myślenie analityczne, rozwiązywanie problemów, szybkie adaptowanie się do zmian oraz współpraca z innymi. Miłośnicy gier będą mogli skorzystać z inspiracji, które gry sprawdzą się jako edurozrywka, dostarczająca mnóstwo pozytywnych emocji, dobrą zabawę, a także sporą dawkę wiedzy.
Książkowy kalendarz na rok szkolny 2022/2023 zawiera dodatkowe strony ułatwiające organizację pracy nauczyciela, m.in. z planami zajęć, tabelami ocen, miejscem na adresy i telefony, skróconym kalendarzem na 2022 i 2023 rok. Cały tydzień mieści się na dwóch sąsiadujących stronach. Format A5, oprawa miękka.
Kalendarz Dyrektora Szkoły 2021/2022 to praktyczny i funkcjonalny terminarz roku szkolnego (wrzesień 2021 – wrzesień 2022). Kalendarz Dyrektora Szkoły 2021/2022 to praktyczny i funkcjonalny terminarz roku szkolnego (wrzesień 2021 – wrzesień 2022). Publikacja składa się z trzech części: kalendarzowej – zawierającej przejrzysty i funkcjonalny układ „dzień na stronie” pozwalający na swobodne zapisanie wszystkich informacji oraz spotkań; informacyjnej – zawierającej takie informacje, jak: organizacja roku szkolnego i terminy m.in.: rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, przerw świątecznych oraz ferii zimowych w poszczególnych województwach, egzaminów ósmoklasisty i maturalnych, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe; zadania dyrektora szkoły – w podziale na poszczególne miesiące roku szkolnego oraz z wyszczególnieniem zadań związanych m.in. ze sprawami organizacyjnymi i administracyjnymi, finansowymi i budżetowymi, kadrowymi, procesem nauczania, awansem zawodowym, egzaminami, współpracą z uczniami i rodzicami, czy udostępnianiem informacji. Poszczególne zadania zawierają informację o terminach ich realizacji oraz podstawę prawną; wykaz najważniejszych aktów prawnych z zakresu oświaty wraz z publikatorami: ustawy, rozporządzenia Rady Ministrów i MEN, sprawy kadrowe, zatrudnienia i wynagrodzenia; wykaz Placówek Doskonalenia Nauczycieli, Komisji Egzaminacyjnych, Kuratoriów Oświaty oraz organizacji nauczycieli – wraz z aktualnymi danymi adresowymi; wykaz olimpiad przedmiotowych i interdyscyplinarnych; telefony zaufania; numery kierunkowe w Polsce i w Europie; miejsce na notatki; organizacyjnej, dedykowanej głównie nauczycielom i zawierającej dodatkowe elementy, takie jak: plan roku szkolnego; plan konferencji i wyjazdów; tygodniowy plan lekcji; dane kontaktowe uczniów i rodziców; tabele ocen; składki i ubezpieczenia. Kalendarz będzie przydatny w codziennej pracy dyrektorów wszystkich typów szkół oraz nauczycieli.
Powodem, który sprawia,że książki takie jak ""Kilka słów do nauczycieli"", są potrzebne, jest to, że dotyczą one aktualnych i najważniejszych wyzwań, przed którymi stoją nauczyciele w klasach. Mówiąc dokładniej, wierzę, że ta książka odzwierciedla wspólną, tj. nauczycieli i moją, eksplorację praktycznych zagadnień dotyczących edukacji na poziomie szkół podstawowych i średnich.
Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potra?ą wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji.
Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach.
Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców palcówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa, psychologii, socjologii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?