Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Ortografia dla najmłodszych to zróżnicowany zestaw kart pracy, opracowany dla uczniów klasy drugiej i trzeciej szkoły podstawowej. Na 48 stronach rozmieściliśmy ćwiczenia dotyczące nie tylko podstawowych zasad pisowni (u/ó, ch/h, rz/ż), ale przygotowaliśmy także zadania dotyczące utraty dźwięczności spółgłosek na końcu lub w środku wyrazu, pisowni zakończeń bezokoliczników (-źć/-ść), partykuły nie, liczebników i wiele innych.
Zestaw zawiera ćwiczenia o zróżnicowanym stopniu trudności: od prostych zadań i krzyżówek, z którymi powinien poradzić sobie przeciętny uczeń, po teksty do uzupełniania brakującymi literami czy znakami interpunkcyjnymi atrakcyjne dla ucznia zdolnego.
To doskonała pomoc dla nauczyciela, który, kupując zestaw, nabywa jednocześnie prawo do powielania kart dla własnych celów dydaktycznych. Różnorodność opracowania ułatwi pedagogom pracę i pozwoli dostosować materiał ćwiczeniowy do indywidualnych umiejętności ucznia.
Publikacja z powodzeniem może być także wykorzystywana do samodzielnej pracy w domu. Zawiera klucz prawidłowych odpowiedzi. Znajduje się on na końcu publikacji.
Mając na uwadze konieczność wykonywania ćwiczeń ortograficznych przez uczniów z dysfunkcjami (dysortografia), Ortografia dla najmłodszych pozwala uczynić to w sposób atrakcyjny.
Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widzenia socjologii, psychologii i informatyki, co świadczy o jej wyjątkowości na rynku. Zaprezentowano w niej wyniki badań przeprowadzonych w polskich szkołach. Współczesna szkoła działa w warunkach, w których uczniowie mają dostęp do nowoczesnych technologii informacyjnych i powinna być do tego odpowiednio przygotowana. Celem takiego przygotowanie ma być umiejętność wykorzystania mediów do osiągnięcia celów dydaktycznych i wychowawczych. Autorzy starają się wyjaśnić socjologicznie główne problemy związane z mediami w środowisku szkolnym, odnoszą się do zjawiska kształcenia przez Internet oraz podają praktyczne rozwiązania i działania dla nauczycieli.
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo, uczniami klasy pierwszej, dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe. Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy. Każdy zestaw składa się z trzech kart. Karta a zawiera wierszyk, jego ilustrację (tę samą, która również znajduje się w teczce w wersji kolorowej) oraz ćwiczenie nawiązujące do danego pojęcia matematycznego (np. liczby, figury geometrycznej). Karta b zawiera ćwiczenie ruchowo-słuchowe, wierszyk podzielony ukośnymi kreskami na części odpowiadające kolejnym ruchom ręki potrzebnym do napisania wzoru graficznego oraz odpowiedni wzór graficzny. Karta c składa się z czterech ćwiczeń, które służą kształtowaniu danego pojęcia matematycznego oraz doskonaleniu umiejętności zapisywania odpowiadającego mu znaku graficznego. Wierszyki, podobnie jak piosenki i wierszyki we wszystkich programach MDS, stanowią ważny element. Zostały napisane w taki sposób, aby treść każdego z nich kojarzyła się z wybranym pojęciem matematycznym. Rytm wierszyków jest ściśle związany ze sposobem pisania wzorów graficznych odpowiadających pojęciom matematycznym. Dzięki temu możliwe jest jednoczesne rytmiczne mówienie wierszyka i kreślenie wzoru. Wierszyki są również punktem wyjścia do rozwijania kompetencji językowych oraz do ćwiczeń ruchowo-słuchowych.
Niniejszy zbiór pięćdziesięciu kompozycji polecamy wszystkim tym, którzy szukają oryginalnych i nietuzinkowych pomysłów na ozdobienie ścian, pocztówek, laurek, kart z życzeniami. Pomoże Wam w tym zestaw szablonów - mandali, którego tematem są święta, uroczystości i wyjątkowe okazje. Mandale będą wspaniałą dekoracją na święta religijne (Boże Narodzenie, Wielkanoc), państwowe i inne okazje jak Dzień Matki, Babci, Dziadka. Zbiór zawiera również kompozycje poświęcone uroczystościom, o których nie zawsze się pamięta: Noc Kupały, Dzień Ziemi, Światowy Dzień Ochrony Zwierząt.
Część szablonów jest przeznaczona do indywidualnego uzupełnienia napisami, dotyczy to kompozycji imieninowych, urodzinowych, zaproszeń, pozdrowień itd.
Kompozycje służą przede wszystkim do kolorowania, najlepiej sprawdzają się tu flamastry, ze względu na intensywność barw, ale zastosowanie kredek ołówkowych czy woskowych jest również efektowne. Mandale można także pomalować farbami, ciekawą alternatywą są farby witrażowe, które umożliwiają tworzenie na szkle, lustrach, oknach. Wzory świetnie sprawdzają się jako szablon do wykonywania haftów. Mandale można kserograficznie powiększać lub pomniejszać, wycinać a następnie kolorować - w ten sposób mogą powstać ciekawe pocztówki, ścienne obrazki, laurki, karnety, zaproszenia. Sposób wykonania i ostateczna forma zależy tylko od Waszej inwencji.
W zestawie znajduje się 50 kompozycji na następujące okazje.
Opracowanie jest przeznaczone dla uczniów klas zerowych i pierwszych szkoły podstawowej. Jego załozeniem jest wprowadzenie najmłodszych uczniów w świat sztuki kaligrafii. Powielone karty można wykorzystać w trakcie lekcji, zajęć wyrównawczych oraz jako materiał do samodzielnej pracy w domu.
Czytam z mandalą - Opracowanie zostało przygotowane dla dzieci posiadających już znajomość literek i rozwijających naukę czytania. Zestaw zawiera 50 różnorodnych mandali, w które wkomponowano słówka i ilustracje. Poszczególne kompozycje zawierają wyrazy zaczynające się na daną literkę lub na kolejne trzy literki alfabetu, co służy poszerzaniu zasobu słownictwa. Ilustracje do każdego słówka kształtują pamięć wzrokową, rozwijają wyobraźnię. Relaksacyjne funkcje mandali pozwalają w przyjemny sposób doskonalić umiejętność czytania.
Zestaw ćwiczeń mający na celu doskonalenie zdolności koncentracji i uwagi.Poszczególne ćwiczenia oparte są na zasadzie precyzyjnego łączenia punktów i odwzorowania kształtów.Zróżnicowany stopień trudności pozwala na wykorzystanie w pracy z dziećmi w wieku od 8 do 14 lat.
Zbiór 47 mandali o tematyce szkolnej. W poszczególnych kompozycjach znajdują się motywy związane z lekcjami, wyposażeniem szkoły, przyborami szkolnymi, wycieczkami, zajęciami sportowymi oraz wydarzeniami, które zazwyczaj mają miejsce w ciągu roku szkolnego.
Zawarte w opracowaniu ćwiczenia dotyczą zagadnień z dziedziny geometrii, są to m. in. figury, bryły, proste, odcinki, kąty, siatki, proporcje i skale. Karty pracy zawierają szeroki wachlarz zróżnicowanych zadań - są to róznego typu obliczenia, krzyżówki, diagramy, ćwiczenia manualne - które urozmaicą uczniom zajęcia.
50 pomyłów ćwiczeń.
Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej!
Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania.
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Kocham szkołę! zawiera:
* teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową
* tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów
* treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki
* teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej
* materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania
* liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu.
* przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
20 scenariuszy lekcji wychowawczych stanowiących spójny cykl zajęć, pozwalających uczniom poznać się wzajemnie, zintegrować, uwrażliwić na innych, rozwinąć własną osobowość, radzić sobie z uczuciami i emocjami, a także poznać zasady dbania o środowisko i bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni.
Jest to książka dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. Wprowadza je w świat matematyki w sposób przystępny i przede wszystkim ciekawy, wyjaśniając kolejne pojęcia i reguły i ilustrując je czytelnymi przykładami. Dodatkowe informacje z rubryk ""Czy wiesz, że..."" poszerzają wiedzę ucznia, a ramki ""Teraz na pewno zapamiętasz, że..."" pozwalają mu utrwalić nowo poznane zasady. Kolejne rozdziały to: Orientacja w przestrzeni, Zbiory i liczby, Figury geometryczne, Dodawanie i odejmowanie, Mnożenie i dzielenie, Zadania tekstowe. Końcowy zakres działań wynosi 10 000, ale najpierw dzieci uczą się liczyć do 10, do 100 i do 1000. Zadania tekstowe są bardzo zróżnicowane, dostosowane do poziomów umiejętności. Wielką atrakcją książki jest, że nie przypomina ona szkolnego podręcznika matematyki - jest bardzo kolorowa, utrzymana w konwencji kultury orientalnej.
Mimo że książka ukazuje się w serii Wesoła Szkoła, adresowana jest do szerszego niż uczeń odbiorcy. Składa się ona z dwóch części: I - teoretycznej, czyli z ponad 130 zasad interpunkcyjnych lub ich wariantów (jedna zasada to zazwyczaj jedna strona), II - praktycznej, czyli z 9 aneksów zawierających długie listy sytuacji, np. kiedy stawiamy przecinek, kiedy go nie stawiamy, kiedy wydzielamy wyraz, wyrażenie lub zwrot przecinkami. Pozycja na pewno przydatna dla wszystkich piszących.
Publikacja została napisana z myślą o nauczycielach i ich codziennej pracy, ale także o wszystkich, którzy są ciekawi, jak odnosić w życiu sukces. Zaprezentowane techniki mogą być pomocne w doskonaleniu warsztatu zawodowego pedagogów, jak również w rozwiązywaniu trudnych sytuacji, nie tylko związanych ze szkołą. W książce omawiane są zagadnienia dotyczące radzenia sobie z roszczeniowym rodzicem, konfliktami szkolnymi, trudnym uczniem, a także sposobów dokonywania przemiany siebie, budowania własnego potencjału, zapobiegania wypaleniu zawodowemu, bycia asertywnym, skutecznej komunikacji, odpowiedniej autoprezentacji, efektywnych wystąpień publicznych i wiele innych. Dodatkową jej zaletą są scenariusze zajęć na temat twórczego myślenia i motywowania uczniów. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza – To, czego chcielibyśmy się nauczyć, a nie mamy czasu na szkolenia traktuje o tym, co możemy robić dla siebie, jak budzić samoświadomość i co z nią robić dalej…. Każdy rozdział zawiera definicję i podstawowe techniki dotyczące określonego zachowania, a także sposoby ich praktycznego zastosowania albo też metody obrony przed nimi, gdy ktoś wykorzystuje je przeciwko nam. Część druga – W jaki sposób zbudować dobre relacje z uczniami i ich rodzicami dotyczy spraw zawodowych. Zamieszczone w niej informacje mogą być pomocne nauczycielom w doskonaleniu warsztatu zawodowego i rozwiązywaniu trudnych sytuacji szkolnych (i nie tylko). Część trzecia – Scenariusze lekcji wychowawczych i innych zajęć dydaktycznych.
Zadajesz sobie pytanie czy jesteś dobrym i spełnionym rodzicem? Czy aby twoje dzieci otrzymują od Ciebie wystarczającą dozę miłości? SMART LOVE udziela odpowiedzi i dostarcza praktycznych wskazówek. To niezastąpione narzędzie w walce o dobry stan emocjonalny Naszych dzieci.
Książka zawiera praktyczne wskazówki, które pomogą rodzicom obdarować swoje dzieci dokładnie takim rodzajem miłości, jakiego ich pociechy potrzebują, aby wyrosnąć na szczęśliwych, spełnionych ludzi.
Opisywane przez autorów metody wychowawcze są rozwijane i stosowane od ponad trzydziestu lat. Wnioski pochodzą z dwóch bezpośrednich źródeł, jakimi są doświadczenia zebrane podczas wychowywania piątki własnych pociech oraz badania kliniczne, które były prowadzone, pomagając dzieciom, nastolatkom i dorosłym w ramach ich praktyki zawodowej.
Obowiązkowa lektura każdego rodzica, który chce mądrze wychować swoje dziecko.
Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę!
Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat:
• zawierania przyjaźni,
• czekania na swoją kolej,
• proszenia o pomoc i oferowania pomocy,
• używania odpowiednich słów,
• kontrolowania swojego zachowania,
• wyrażania emocji.
Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.
Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Prezentujemy Państwu drugą część zeszytu ćwiczeń dla osób dorosłych, u których zdiagnozowano afazję spowodowaną udarem lub urazami mózgu, bądź chorobami degeneracyjnymi. Zawarte tu ćwiczenia logopedyczne stanową kontynuację części 1 Uczę się świata na nowo i zostały pogrupowane zgodnie z najczęstszą tematyką dnia codziennego. Chory zostaje wyprowadzony poza zamknięte środowisko domowe i skonfrontowany z otoczeniem zewnętrznym.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?