KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

12,75 zł
19,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,35 zł

33,31 zł
60,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,20 zł

18,74 zł
33,47 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,74 zł

21,41 zł
34,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,31 zł

41,40 zł
55,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,58 zł

23,72 zł
35,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,72 zł

21,95 zł
33,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,49 zł

12,24 zł
19,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,24 zł

15,57 zł
29,95 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,07 zł

10,98 zł
18,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,70 zł

10,98 zł
18,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,70 zł
Okładka książki Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej

67,00 zł 44,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,08 zł

"Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej" to książka o tym, jak porządkować nasze myślenie, jak unikać pułapek, jak podejmować lepsze decyzje i jak lepiej rozumieć otaczający nas skomplikowany świat. Nasz zdrowy rozsądek, który wyewoluował na afrykańskiej sawannie, płata nam obecnie rozliczne figle. Wpadamy w pułapki stereotypów i różnych -izmów i fobii, bo nie umiemy żyć bez klasyfikowania ludzi według lepszych i gorszych kategorii. Napędzane jest to albo przez irracjonalne poczucie wyższości rasowej, narodowej, klasowej, religijnej, albo silne - i także na ogół bezmyślne - przekonania na temat tego, co w ludzkiej seksualności jest "normalne", a co nie jest.
Okładka książki Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich

52,50 zł 42,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,42 zł

Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży - uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegółowej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiału empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformułowano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujących się problematyką cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykładowców oraz studentów w szczególności kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane są w taki sposób, by publikacja stanowiła źródło wskazówek i informacji niezbędnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujących wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwłaszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy są także rodzice uczniów, w szczególności dorastającej młodzieży, której niestety na coraz większą skalę problem cyberprzemocy dotyczy. Liczę, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródło inspiracji do dalszych dociekań i pogłębionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy. Anna Waligóra-Huk, doktor nauk społecznych, adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej i Pedeutologii w Instytucie Pedagogiki, Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Z wykształcenia pedagog, logopeda, doradca zawodowy, terapeutka kinezjologii edukacyjnej oraz specjalistka w zakresie profilaktyki społecznej i szkolnej. Autorka blisko 30 publikacji, w tym rozdziałów w monografiach oraz artykułów naukowych dotyczących problematyki pedagogicznej i profilaktycznej w takich periodykach jak: "Kultura i Edukacja", "Kognitywistyka i Media w Edukacji" czy "Chowanna". Obecnie członek Zespołu naukowo-badawczego realizującego projekt grantowy Cultivating and forming regional traditions by the Visegrad Group Teachers oraz kierownik projektu badawczego nt. Cyberbaiting - agresja elektroniczna skierowana wobec nauczycieli. Recenzentka w prestiżowym czasopiśmie naukowym "The New Educational Review". Zainteresowania badawcze: zagrożenia dzieci i młodzieży w związku z korzystaniem z mediów oraz cyberbaiting - agresja elektroniczna skierowana wobec nauczycieli
Okładka książki Myślenie kreatywne, czyli coś z niczego

59,00 zł 38,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,82 zł

Myślenie kreatywne, czyli coś z niczego to książka o tym, jak tworzyć nowe idee z wykorzystaniem prostych sztuczek otwierających nam klapki w głowach. Przeczytamy w niej o tym, jakie są przyczyny porażki geniusza, który chciał w XIX wieku zbudować prawdziwy komputer, oraz o tym, co ma z tym wspólnego system numeryczny, którego używali Majowie. Albo o tym, jak (za wszelką cenę!) nie napisać melodii i odnieść sukces, tak jak udało się to kompozytorom muzyki atonalnej. Albo jak nie zagrać w ogóle ani jednej nuty i zostać współautorem kompozycji, co udało się pewnemu perkusiście zespołu rockowego. Dowiemy się też, czym różni się katoblepas od gryfa, jak wyglądał Jasieński w objęciach chimery oraz co to jest googleinteligencja. W publikacji opisanych jest wiele metod stymulujących kreatywne myślenie, takich jak burza mózgów (ale w wersji, w której nikt, z wyjątkiem moderatora, nie wie, jaki jest jej temat!), imaginowanie (czyli generowanie skojarzeń na podstawie obrazków) lub używanie słów wybranych za pomocą losowania. Są też przedstawione metody twórcze, które porządkują myślenie i chronią uczestników sesji kreatywności przed presją towarzyską, a polegają na noszeniu kolorowych kapeluszy (zob. okładka). Inne pokazują, że anonimowość może być świetnym lekarstwem na brak kreatywności oraz że należy koniecznie korzystać z inspiracji, które są symetryczne pod względem kobiecości i męskości. A co ma gender z tym wspólnego? O tym opowiada cały rozdział
Okładka książki Wprowadzenie do pedagogicznej teorii wychowania moralnego

56,00 zł 32,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,30 zł

Podjęta w książce problematyka, jakże ważna we współczesnym świecie (a jednocześnie często marginalizowana w dyskursie naukowym), jest analizowana z należytą starannością i głębią. Ma na celu ukazanie złożoności, istoty i sensu wychowania moralnego, które przynależy do dziedzictwa kulturowego ludzkości. Myślę, że książkę można polecić każdemu, kto zastanawia się nad problemem dobra w życiu człowieka. Szczególnie należałoby polecić ją tym, którzy przygotowują się do pełnienia roli nauczycieli i wychowawców młodych pokoleń. Tym bardziej warto ją przeczytać, że we współczesnym świecie [] człowiek przeżywa głęboki kryzys moralny, który go degraduje, a kwestie natury etyczno-moralnej są marginalizowane lub eliminowane z programów studiów przygotowujących do pracy z ludźmi. Wierzę, że jak pisze Autor we Wstępie niniejsza monografia może służyć pogłębionej refleksji nad tym złożonym zagadnieniem i przyczynić się do pełniejszego zaangażowania się w realizację zadań wychowania moralnego przez nauczycieli i wychowawców oraz kandydatów na pedagogów. Dr hab. Sławomir Chrost, prof. UJK Książka Andrzeja Michała de Tchorzewskiego jest dobrym warsztatowo opracowaniem naukowym, podsumowującym w jakiejś mierze jego dotychczasowe poszukiwania. Jej autor jest cenionym nauczycielem akademickim, tym samym więc odnajduję w udostępnionym mi tekście bardzo wyraźne cechy i właściwości podręcznika akademickiego. [] Dostarcza on bowiem z jednej strony kompendium wiedzy o historycznym i współczesnym rozumieniu istoty moralności, cnót, etyki, wartości i wreszcie samego wychowania moralnego. Autor nie kryje też swojego stanowiska w tych kwestiach, co umacnia naukowy walor pracy. Czyni to jednak w taki sposób, że wymusza na czytelniku refleksyjność i stwarza dobre warunki do samodzielnych wyborów strategicznych, tak u pedagogów, nauczycieli, rodziców, jak i u przyszłych adeptów kształcenia w zakresie nauk o wychowaniu, czyli studentów kierunków pedagogicznych (z naukami o rodzinie, resocjalizacji czy pracy socjalnej włącznie). Podkreślam, że praca przygotowana i napisana została przez autora o znanym, wybitnym dorobku, a przede wszystkim posiadającego do perfekcji opanowany warsztat badawczy, metodologiczny i językowy. Tym samym rekomenduję tę publikację [] do wykorzystania w procesie kształcenia i dokształcania studentów, rodziców, pedagogów i wszystkich, którym wychowanie obecnych i przyszłych pokoleń leży na sercu. Dr hab. Piotr Petrykowski
Okładka książki Refleksje o lekcji wychowania fizycznego

45,00 zł 32,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,27 zł

Przez wiele lat uczyłam studentów, jak poprowadzić lekcję wychowania fizycznego, by uczniowie po jej zakończeniu byli zmęczeni, ale zadowoleni. Gdy rozpoczynałam swoją zawodową drogę, podwórka były pełne dzieci, trzepaki służyły jako wspaniały przyrząd gimnastyczny, a popołudniowe zajęcia sportowe w szkole cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem. Wiosnę sygnalizowała nie tylko budząca się do życia przyroda, ale i gwar za oknami. Dzieci dorastały w kontakcie z naturą, a nieliczne programy telewizyjne dla nich przeznaczone nie były konkurencją dla wspólnych zabaw z kolegami. Mimo że w tygodniowym planie lekcji były tylko dwie godziny wychowania fizycznego, uczniowie byli sprawniejsi od swoich współczesnych rówieśników. Dzisiejsza szkoła bardzo różni się od tego, co pamiętamy sprzed kilkunastu czy kilkudziesięciu lat. Ewolucji w szkole musiała towarzyszyć rewolucja w kształceniu przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Dzisiaj muszą podołać znacznie trudniejszym zadaniom. Aktywne spędzanie czasu wolnego, czyli całożyciowa aktywność fizyczna, do której mamy przygotować ucznia, jest często nieakceptowana przez dzieci, młodzież i dorosłych. Inne, atrakcyjniejsze propozycje są bardzo silną konkurencją. Niestety, często osoby, które powinny być naszymi sprzymierzeńcami, czyli rodzice i inni nauczyciele, wykazują się w tej kwestii zupełnym brakiem zrozumienia. Choć mamy świadomość roli ruchu w prawidłowym rozwoju ucznia, to często jest to wiedza tylko teoretyczna, która nie znajduje odzwierciedlenia w codziennym życiu. Król Krainy Bezruchu włada coraz większym królestwem! Zatem rolą nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia ze studentami z dydaktyki wychowania fizycznego jest wyposażenie ich w taki bagaż umiejętności, by byli w stanie przekonać uczniów, że zabawa ruchem to jedna z najwspanialszych form spędzania czasu wolnego. W tym podręczniku chciałabym się podzielić z czytelnikami nie tylko wiedzą niezbędną do opanowania treści kształcenia z dydaktyki wychowania fizycznego, ale także swoim wieloletnim doświadczeniem swoją karierę zawodową zaczynałam jako nauczyciel wychowania fizycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, a w następnych latach zajmowałam się kształceniem przyszłych nauczycieli, instruktorów i trenerów. Danuta Umiastowska
Okładka książki Future Learning System. Drama w nauczaniu języka..

46,20 zł 37,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,32 zł

Książka opisuje autorską metodę nauczania języków obcych Future Learning System (FLS),która oparta jest na najnowszych osiągnięciach z zakresu neuroglottodydaktyki, konstruktywistycznej dydaktyki języków obcych oraz humanistycznej, niedyrektywnej pedagogiki, podkreślającej potrzeby uczącego się, jego zainteresowania oraz autonomię. FLSto zintegrowane podejście holistyczne do nauczania języka obcego, które umożliwia odpowiednie zindywidualizowanie technik kształcenia, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i oczekiwaniami uczniów, co jest niezwykle ważne zwłaszcza w uczeniu osób dorosłych. Swoistą dyrektywą dydaktyczną jest przyjęcie założenia, że zdolności do przyswajania języka obcego (a również wszelkie inne zdolności) można rozwijać, aktywizując obie półkule mózgowe oraz różne rodzaje inteligencji wielorakiej. FLSto metoda oparta głównie na dramie kreatywnej, wykorzystującej w pełni potencjał słuchacza, jego osobowość oraz indywidualne preferencje do uczenia się, rozwijająca wszystkie typy inteligencji oraz integrująca obydwie półkule mózgowe. Publikacja adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz do wszystkich teoretyków oraz praktyków poszukujących empirycznych dowodów na szczególną wyjątkowość dramy jako kreatywnej alternatywy edukacyjnej.
Okładka książki Edukacja medialna, informacyjna i cyfrowa (nie tylko) w bibliotece. Doświadczenia i wyzwania

37,80 zł 27,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,10 zł

Przemiany technologiczne leżące u podstaw dynamicznego rozwoju mediów […] generują konieczność uwzględnienia zmian w sposobie rozumienia (i projektowania) nowoczesnej edukacji medialnej, zarówno w jej warstwie teoretycznej, jak i metodycznej. Zasadniczym celem tego tomu było dokonanie rozpoznania i oceny potencjału infrastrukturalnego bibliotek w Polsce, jako instytucji będących ważną częścią krajowego ekosystemu dla holistycznie pojmowanej EMIC (Edukacja Medialna, Informacyjna i Cyfrowa), ustalenie, czy przestrzeń biblioteki jest potencjalnie atrakcyjna dla rozwijania kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, […] czy bibliotekarze stali się współcześnie mentorami EMIC, efektywnymi w rozwijaniu i wzmacnianiu kompetencji XXI wieku. Przy czym istotne były nie tyle założenia teoretyczne edukacji tego rodzaju […], ile raczej praktyczne działania i rozwiązania wdrażane w jej zakresie, uwzględniające m.in.: sytuację medialno-informacyjną (bieżącą i przedpandemiczną); ewolucję w kierunku dostosowywania przestrzeni [instytucjonalnej] do obserwowanych zmian w społecznych praktykach korzystania z mediów i technologii cyfrowych; wyzwania technologiczne i komunikacyjne związane z kształceniem kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych różnych grup użytkowników; międzyinstytucjonalne usytuowanie biblioteki i tworzenie sieci współpracy korzystnych w wymiarze skutecznego projektowania i realizowania EMIC na miarę wyzwań współczesnego świata. [ze Wstępu]
Okładka książki Nastolatki na zakręcie. Jak wspierać zdrowie w głowie młodych ludzi? Poradnik dla rodziców, pedagogów i opiekunów (okładka dziewczęca)

59,00 zł 50,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,62 zł

Czy czujesz niepokój, patrząc na świat, w którym dorasta Twoje dziecko? Czy chciałbyś lepiej zrozumieć jego emocje, lęki i marzenia? W obliczu alarmujących raportów dotyczących zdrowia psychicznego naszej młodzieży, przedstawiamy Ci poradnik “Nastolatki na zakręcie”. Jest to jeden z kluczowych projektów w ramach ogólnopolskiej akcji społecznej #zdrowiewglowie. Nasza misja w tej akcji jest prosta, lecz ambitna: dotrzeć do tych, którzy mają realny wpływ na życie młodych ludzi i dostarczyć im kompetencji, by skutecznie wspierać ich zdrowie psychiczne. Z poradnikiem w ręku nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale przede wszystkim zdobędziesz konkretne narzędzia, które pomogą Ci zbudować trwałe i oparte na zaufaniu relacje z Twoim nastolatkiem. Razem dla zdrowia psychicznego młodzieży! EDUKUJEMY, WSPIERAMY, UWRAŻLIWIAMY I DOSTARCZAMY NARZĘDZIA DO PRACY Z MŁODYMI LUDŹMI W KRYZYSIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO! Partnerzy strategiczni: Fundacja TVN, Zdrowie w głowie, Amazon Partnerzy merytoryczni: UAM Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Stowarzyszenie MONAR, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Stowarzyszenie Polskie Towarzystwo Suicydologiczne
Okładka książki How to Talk so Kids Will Listen and Listen so Kids Will Talk

70,00 zł 56,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,55 zł

How to Talk so Kids Will Listen and Listen so Kids Will Talk is the go-to guide designed to transform your relationship with your child. - Learn how to set clear boundaries and engage your child's co-operation - Find out how to overcome a pattern of arguments - Swap ineffective punishment for positive parenting - Prioritise a respectful and sympathetic approach to conflict resolution Including accessible and helpful case studies, How to Talk So Kids Will Listen and Listen So Kids Will Talk is packed with practical advice for parents and carers.
Okładka książki Rozmaite święta zawsze winnego uczczenia godne. Uroczystości szkolne w czasach Komisji Edukacji Naro

38,00 zł 27,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,28 zł

Monografia jest kontynuacją rozważań Autorki dotyczących świąt o charakterze państwowym obchodzonych w szkołach Komisji Edukacji Narodowej zawartych w publikacji „Nadawać duszom kształt narodowy”. Święta o państwowym charakterze w czasach Komisji Edukacji Narodowej (WUW, Warszawa 2021). Święta i ich celebrowanie służyły nie tylko upamiętnieniu czy uczczeniu danej osoby lub wydarzenia. Miały także walor dydaktyczny, wychowawczy i poznawczy oraz społeczny i kulturotwórczy. Kształtowały postawy patriotyczne i obywatelskie, uczyły szacunku do własnej historii, tradycji i religii. Utrwalały pamięć o wydarzeniach istotnych z punktu widzenia całego państwa i narodu, jak również o zasięgu bardziej lokalnym, kształtując przywiązanie do „małej ojczyzny” oraz integrując społeczności lokalne i mniejsze wspólnoty, np. szkolne. To cenna pozycja dla badaczy, przede wszystkim historyków różnej specjalności, zwłaszcza historyków wychowania, nauczycieli i wychowawców oraz dla szerszego grona czytelników zainteresowanych tą tematyką. Niezbędna lektura dla studentów pedagogiki. ****** All Kinds of Holidays Always Worthy of Due Celebration. School Ceremonies in the Times of the Commission of National Education A continuation of the author’s deliberations from To Give Souls a National Form… Holidays and their celebration served not only to commemorate or honour a person or event. They also had an educational, formative and cognitive value as well as a social and culture-forming one. They engendered patriotic and civic attitudes, taught respect towards one’s history, tradition and religion, and helped preserve memory of the events that were significant, both for the nation and the state and locally, forming an attachment to the “little homeland” and integrating local populations and smaller communities, including school communities.
Okładka książki Vademecum efektywnych rozwiązań. Adaptacja + CD

57,00 zł 34,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,60 zł

Rozpoczęcie edukacji przedszkolnej może budzić wiele lęków we wszystkich osobach stojących przed tym wyzwaniem. Jak je przezwyciężyć i zapewnić dziecku dobry start adaptacyjny, rodzicom spokój, a nauczycielom i pozostałym pracownikom przedszkola wzrost poczucia kompetencji i sprawczości w tym obszarze? Sposób jest tylko jeden: dając im określoną wiedzę i konkretne wskazówki! I niniejsza książka powstała właśnie w tym celu. Siłą naszej publikacji jest jej różnorodność zawdzięczamy to temu, że jest ona dziełem wielu Autorów. Do współpracy zaprosiliśmy nauczycieli edukacji przedszkolnej, dyrektorów, psychologów, pedagogów, w wielu przypadkach będących jednocześnie rodzicami. Podzielili się oni z Czytelnikami swoim niemałym doświadczeniem dydaktyczno-wychowawczym. Część treści została zaczerpnięta z artykułów opublikowanych na łamach miesięcznika Bliżej przedszkola, jednak znakomitą większość stanowią nowe teksty. W publikacji znajdziesz: 9 specjalistycznych artykułów pełnych wartościowych wskazówek dotyczących procesu adaptacji - ich Autorkami są m.in. dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska (Pani Zuzia), Agnieszka Czeglik i Jolanta Jastrzębska; kilkadziesiąt zabaw do wykorzystania podczas zajęć adaptacyjnych i w pierwszych tygodniach nowego roku (przed)szkolnego; 7 rozbudowanych scenariuszy zajęć adaptacyjnych z elementami multisensorycznymi opracowanymi przez Agnieszkę Bugajską, Annę Wiktor-Stępień oraz Karinę Perkowską; 4 scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka stworzone przez Aldonę Kazimierską, Marię Brodę-Bajak, Izabelę Michtę i Annę Bombę; 42 zagadki autorstwa Agnieszki Kornackiej; 14 piosenek (z zapisami nutowymi i podkładami muzycznymi), które przybliżają dzieciom rzeczywistość przedszkolną lub mają charakter zabaw integrujących grupę Autorką tekstów większości z nich jest Dorota Kluska, muzyki Maria Broda-Bajak, zaś aranżacji Mateusz Hrynkiewicz z Krakowskiego Centrum Artystycznego.
Okładka książki Marsze, tupanki, klaskanki + CD

36,00 zł 21,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,81 zł

Żadnemu świadomemu nauczycielowi czy opiekunowi nie trzeba tłumaczyć, jak cenne są zabawy realizowane w ramach zajęć z rytmiki łączące wspieranie rozwoju potencjału muzycznego i ruchowego. Aktywności z tego obszaru warto więc proponować dzieciom nie tylko w czasie przeznaczonym na rytmikę, ale także w innych momentach przedszkolnego dnia. Publikacja Marsze, tupanki, klaskanki to zbiór różnego rodzaju zabaw przy muzyce, które rozwijają poczucie rytmu i muzykalność u dzieci, a także przyczyniają się do ich ogólnego rozwoju. Prosta forma piosenek ma zachęcać dzieci do śpiewania podczas wspólnej zabawy.
Okładka książki Porusz dłonie, porusz ciało + 2CD

50,00 zł 30,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,34 zł

W Porusz dłonie, porusz ciało zamieszczone zostały propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu wspieranie rozwoju motoryki małej i ogólnej sprawności ruchowej u dziecka. Motoryka mała to sprawność dłoni ze szczególnym uwzględnieniem sprawności palców, czyli zdolność do ruchu bardziej precyzyjnego (np. pisanie, rysowanie, majsterkowanie, zapinanie guzików). By mogła się ona rozwijać, potrzeba wielu prób i powtórzeń oraz ciągłych okazji do jej ćwiczenia. Warto więc w tym obszarze proponować dzieciom zorganizowane zabawy. Nie wolno jednak zapominać o ogólnym rozwoju ruchowym i o tym, że żeby móc zwiększyć skuteczność ćwiczeń z zakresu motoryki małej, trzeba najpierw rozruszać cały organizm i zadbać o rozwój motoryki dużej. Poziom rozwoju motoryki dużej ma znaczny wpływ na poziom rozwoju motoryki małej. W niniejszej publikacji zamieszczone zostały propozycje zabaw, mające na celu rozwój dużej i małej motoryki u dzieci w wieku przedszkolnym oraz u dzieci starszych, u których występują problemy motoryczne i grafomotoryczne.
Okładka książki Kulturalność

56,70 zł 40,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,70 zł

Odchodzimy od uniżoności wobec kobiet, seniorów, księży i innych osób wyższych rangą na rzecz wzajemnego poszanowania. Nie z uwagi na pozycję społeczną, a jednostkową godność należą się ludziom względy, stąd swoiste wypłaszczanie hierarchii i zastępowanie mechanicznego respektu czułą troską. Doświadczamy coraz dalej postępującej demokratyzacji, obejmującej nawet inne niż ludzie gatunki. A dawniej? W czym przejawiała się kulturalność Polek i Polaków? Czy chłop mógł być kulturalny? Jak z tym było w czasach PRL? Jaka w tym rola kultury artystycznej? Co to w ogóle znaczy być osobą kulturalną? Jakie znaczenie ma językowy savoir-vivre? Czy poradniki dobrych manier pasują do codzienności? Jak nas oceniają pod tym względem imigranci z Ukrainy? Książka Kulturalność. Rekonstrukcja wzorca człowieka kulturalnego w Polsce odpowiada na te pytania głosami autorki, różnych uczonych i osób badanych, a także ikon zbiorowej wyobraźni, czasem zupełnie nieoczekiwanych. Anna Jawor napisała obszerną i wielowątkową społeczną historię kulturalności w Polsce, w której zainteresowani i zainteresowane będą mogli odnaleźć konieczną wiedzę, jakiej nigdzie indziej nie znajdą. z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Szlendaka Rozprawa Anny Jawor ma niewątpliwie charakter pionierski. z recenzji prof. dr. hab. Rocha Sulimy
Okładka książki Miejsce i rola rodziców w budowaniu..

47,00 zł 33,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,70 zł

Rodzina jako wspólnota osób potrzebuje wzajemnej troski i dbałości, zaangażowania, ale nade wszystko respektowania własnej hierarchii wartości, która wyrasta z systemu wartości uniwersalnych. Wszystko to razem wzięte stanowi o tym, że rodzina jawi się jako przestrzeń uczenia się życia, daje poczucie bezpieczeństwa czy wreszcie jest miejscem kształtowania osobowości wszystkich jej członków.Książka, którą oddajemy w ręce czytelników, jest zbiorowym namysłem wielu autorów nad różnymi aspektami życia rodzinnego. Jednak szczególnym zwornikiem tego twórczego procesu są osoby, których miejsce w rodzinie bierze się nie tyle z mocy aktu ich własnej decyzji, co z faktu przyjęcia decyzji innych osób. Teściowie, bo o nich mowa, w momencie podjęcia decyzji o zawarciu małżeństwa przez ich dzieci stają przed koniecznością akceptacji kolejnej roli, jaką przychodzi im pełnić w życiu rodzinnym.
Okładka książki Psychologia prześladowań w szkole

39,90 zł 29,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,56 zł

Dlaczego dzieci stają się częścią zjawiska, jakim jest prześladowanie? Czy cyberprzemoc różni się od tradycyjnego prześladowania? W jaki sposób można zapobiegać prześladowaniu w szkole? W Psychologii prześladowań w szkole zgłębiamy, czym jest prześladowanie i jakie czynniki prowadzą do tego, że dzieci wchodzą w role prześladowców, ofiar, obrońców, świadków czy też nawet kombinacje tych ról. Książka zawiera omówienie strategii zapobiegawczych zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia prześladowania w szkole, a także przegląd działań, jakie placówka może podjąć, jeśli będą w niej miały miejsce incydenty związane z prześladowaniem. Prześladowanie ma daleko idące konsekwencje, a jego skutki są czasami tragiczne, więc niezbędne jest zrozumienie, dlaczego i w jaki sposób do niego dochodzi. Psychologii prześladowań w szkole umożliwia poszerzenie wiedzy na ten temat w celu podejmowania efektywnych interwencji.
Okładka książki What Every Parent Needs to Know

104,00 zł 84,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 84,02 zł

Understand key stages in your child's development and discover effective parenting strategies from experts in education and neuroscience. What Every Parent Needs to Know delves into the latest research on child brain development and applies it to real-life scenarios that all parents face. This isn't one person's opinion or experience of parenting. Director of Education at the Centre for Child Mental Health, Margot Sunderland, together with research from Professor Jaak Panksepp, who has studied the emotional brain for over 30 years, presents evidence-based strategies for parents looking for trusted information and guidance on how best to raise their family. Alongside detailed information on how the child's brain works, anatomical illustrations present the science while case studies and Q and As apply the science to everyday situations. Parenting strategies span from sleep training your newborn right through to soothing your 12-year-old, addressing separation, anxiety, social development and more. This book not only focuses on your child's needs but also on yours as a parent with advice on looking after yourself too. New material on child mental health completes this new edition making it the ultimate parenting tome.
Okładka książki Być (nie)zwykłym wychowawcą. Scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej

49,90 zł 25,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,95 zł

Lekcja wychowawcza od lat spędza sen z oczu wielu nauczycielom, nie tylko tym, którzy dopiero co skończyli studia. Niestety mało czasu przeznaczone jest w trakcie ich trwania na kształtowanie umiejętności miękkich, tak bardzo potrzebnych we współczesnym życiu. Opracowane przez panią Annę Konarzewską scenariusze lekcji przeznaczonych dla młodzieży, reprezentują niezwykłą pomysłowość w kwestii zaciekawienia tematami społecznymi. Wykorzystanie metody pedagogiki zabawy, dramy oraz techniki pracy z filmem jest niezwykle atrakcyjne i dociera do emocji młodego człowieka z większą siłą. Anna Sowińska konsultant edukacji daltońskiej, Łódź Anna Konarzewska napisała nie tylko książkę. Podzieliła się sobą. Tekst w książce to nie tylko tekst. To, o czym pisze autorka, to ona sama: życzliwa, szanująca, poszukująca. Dlatego do wielu ról i funkcji, które opisują Annę Konarzewską, chciałbym dodać jeszcze jedną: mentorka. Anno, bardzo Tobie dziękuję za książkę, duże brawa dla Ciebie! Artur Negri ekspert w zakresie myślenia krytycznego, wykładowca MBA Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie Anna Konarzewska niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, tutorka i polonistka. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni. Jest Ambasadorką Fundacji Kosmos dla dziewczynek". Finalistka Ogólnopolskiego Konkursu Nauczyciel Roku 2021 oraz Nagrody im. Ireny Sendlerowej Za naprawianie świata w 2021 roku. W latach 2022 i 2023 nominowana do Nagrody im. Janusza Korczaka. Blogerka Być nauczycielem - strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie od Ameryki, przez Europę, po Azję. W 2020 roku jej blog otrzymał wyróżnienie od TWINKL. Został wpisany na listę top blogów kulturowo-ęzykowych w Europie. Autorka książek: Być (nie)zwykłym wychowawcą (2019) oraz (Nie)zwykłych spotkań. Wokół godzin wychowawczych (2022). Dzieli się w nich pomysłami na edukację i (nie)zwykłe lekcje wychowawcze. Publikacje zostały opatrzone patronatami Polskiego i Międzynarodowego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka oraz Instytutu Praw Dziecka im. Janusza Korczaka. Wykładowca w Szkole Wyższej Ateneum" w Gdańsku na kierunku Innowacyjne i kreatywne metody pracy z uczniem. Od 2020 roku należy do społeczności MIE Expert (Microsoft Innovative Educator Expert), która zrzesza najbardziej innowacyjnych i przedsiębiorczych nauczycieli z całego świata. Anna Konarzewska prowadzi liczne webinary, szkolenia, warsztaty dla nauczycieli, studentów oraz uczestniczy w wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych edukacji. Współpracuje z wieloma organizacjami, aby wspierać młodych ludzi w codziennych wyzwaniach współczesnego świata. Uczy przez zachwyt, prowokację, refleksję i działanie, łącząc w ten sposób dydaktykę języka polskiego z wychowaniem i przygotowaniem uczniów do życia. Jej dialog z uczniami opiera się na pedagogice Janusza Korczaka. Poza nauczaniem dzieli z uczniami swoje pasje teatralne. Jej szkolny zespół teatralny Makabra" zdobył kilka nagród na scenie wojewódzkiej w przeglądach teatralnych. Na co dzień współpracuje z Operą Bałtycką, Nadbałtyckim Centrum Kultury oraz z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim, aby wspierać wszechstronny rozwój swoich uczniów.
Okładka książki Język polski w szkole podstawowej nr 1 2023/2024

45,00 zł 28,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,71 zł

Nowe formy sztuki w edukacji polonistycznej 2023/2024 nr 1
Okładka książki Edukacja wczesnoszkolna nr 1 2023/2024

45,00 zł 28,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,71 zł

Aktywność twórcza w pracy z tekstem 2023/2024 nr 1
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,08 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,15 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,59 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,96 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj