Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
'Przewodnik Pierwszoklasisty' to niezastąpiona książka to doskonały towarzysz dla każdego małego ucznia, który właśnie rozpoczyna swoją szkolną przygodę. Zawiera ona niezbędne informacje, wskazówki i porady, które pomogą dziecku odnaleźć się w nowym środowisku szkolnym. Dzięki jasnym ilustracjom, zabawnym anegdotom i praktycznym ćwiczeniom, 'Przewodnik Pierwszoklasisty' sprawi, że nauka stanie się przyjemnością, a szkoła miejscem pełnym ekscytujących odkryć.'Przewodnik Pierwszoklasisty' to nieodłączny element wyprawki każdego pierwszoklasisty - książka, która towarzyszy dziecku na każdym kroku i wspiera je w zdobywaniu nowej wiedzy i umiejętności!.
Książka skupia się na analizie zagadnień związanych z profilaktyką zachowań ryzykownych młodzieży na terenach defaworyzowanych społecznie. W części teoretycznej autor dokonuje prezentacji obszarów defaworyzowanych społecznie, a także zagadnień teoretycznych związanych z profilaktyką zachowań ryzykownych. Nawiązuje przy tym do obowiązujących koncepcji teoretycznych. Istotną część książki stanowi przedstawienie wyników badań - analizy potrzeb, możliwości i ograniczeń w zakresie realizacji systemowych rozwiązań z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych w środowiskach defaworyzowanych społecznie. W końcowej części publikacji zamieszczono model Modułowego Systemu Profilaktyki Zachowań Ryzykownych stanowiący propozycję usprawnień w zakresie profilaktyki społecznej.
Dlaczego warto i jak uczyć się w grupie?Czy wszyscy uczymy się w ten sam sposób?Jak pokonać prokrastynację, czyli po co studiować i jak zapanować nad czasem?Jak czytać i pisać teksty naukowe?Jak zaprezentować siebie, swoją pracę i nie dać się stresowi?Studiowanie wymaga nie tylko samodzielności i odpowiedzialności, lecz także eksplorowania i podejmowania wielu aktywności nieobjętych planem studiów. To czas rozwoju zainteresowań, poszukiwania innych możliwości rozwoju oraz nabywania nowych kompetencji w kołach naukowych, organizacjach studenckich i działalności pozauczelnianej. Okres studiowania to gromadzenie różnych doświadczeń oraz budowanie własnego kapitału intelektualnego i społecznego, co w rezultacie pozwoli absolwentom uczelni dobrze przygotować się do wejścia na rynek pracy.Moment przejścia ze szkoły średniej do systemu edukacji wyższej może być dla wielu świeżo upieczonych studentów trudnym czasem. Ta książka ma dostarczyć wsparcia w tym szczególnie ważnym okresie stawiania pierwszych kroków w nowym środowisku, jakim jest szkoła wyższa.Celem podręcznika jest nie tylko ukształtowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności skutecznego studiowania, ale przede wszystkim rozwój świadomości i refleksyjności na temat własnych procesów uczenia się, komunikowania i współpracy w grupie. Publikacja umożliwia studentom poznanie zarówno własnych mocnych stron, jak i słabości, oraz świadome i odpowiedzialne budowanie kariery studenckiej.Konstrukcja i koncepcja podręcznika korespondują ze współczesnymi teoriami uczenia się i czynią uczącego się projektantem własnego procesu kształcenia, a nie tylko odbiorcą eksperckiej wiedzy przekazanej w formie pisanej. Jest to podejście szanujące podmiotowość czytelnika i zachęcające go do twórczego wykorzystywania proponowanych treści.Z recenzji dr hab. Małgorzaty Rosalskiej, prof. UAM
Geometrię we wczesnej edukacji z powodzeniem możemy nazwać wstępem do geometrii. W przedszkolu i w pierwszych latach nauki szkolnej dzieci zapoznają się z pewnymi terminami geometrycznymi, takimi jak np. trójkąt, kwadrat, koło czy prostokąt. Badają wybrane relacje między tymi obiektami, porównując dostrzeżone przez siebie własności. Jednak na tym etapie nie możemy mówić, że wymienione pojęcia zostały ukształtowane w sensie matematycznym. Dzieci dopiero rozpoczynają swoją przygodę z geometrią, bo rozumienie tych terminów jako nazw pewnych kształtów nie jest tym samym, co rozumienie abstrakcyjnych pojęć geometrycznych. Niniejsza propozycja, druga z cyklu Matematyka dla pedagogów, nie jest próbą ujęcia zagadnień geometrycznych w postaci formalnego kursu o charakterze dedukcyjnym. Zaproponowany przeze mnie układ treści bliższy jest globalno-dedukcyjnej organizacji materiału (Konior, 1973, s. 233). Polega to m. in. na tym, że opisywanie zagadnień geometrycznych zaczynam od niewielkiej liczby pojęć pierwotnych i ich własności (aksjomatów). To na ich podstawie buduję kolejne, a to wszystko w formie rozpakowywania zagadnień, które wynikają z siebie wzajemnie albo stanowią swoje uzupełnienie. Wybrany przeze mnie sposób prezentacji zagadnień matematycznych z zakresu geometrii ma pomóc czytelnikom usystematyzować zagadnienia ze świata elementarnej geometrii szkolnej. Z wprowadzenia
Wesoła matematyka to zestaw trzech książeczek przeznaczonych dla najmłodszych. Seria stanowi wspaniałe przygotowanie do szkolnej przygody. Zadania zostały tak skonstruowane, aby dziecko samodzielnie mogło je rozwiązywać.
Rozwiązywanie łamigłówek to doskonały sposób spędzania wolnego czasu. Ciekawy zestaw ćwiczeń na spostrzegawczość, labirynty, łączenie w pary, uzupełnianie krzyżówek, kolorowanki oraz zadania logiczne - to prawdziwa gratka dla miłośników łamigłówek i dobry sposób sprawdzenia umiejętności przedszkolaka.
Konstrukcja tomu i fakt, że stanowi on pracę zbiorową, jest jego kluczowym wyznacznikiem. Zamiarem redaktora było zebranie głosów/narracji i uwypuklenie ich dyskursów wokół obszaru problemowego związanego z kategoriami równości-różnorodności- antydyskryminacji, a przez to jednocześnie stworzenie interdyscyplinarnej przestrzeni refleksji i wymiany doświadczeń nad podejmowanymi przez Autorki i Autorów zagadnieniami będącymi przedmiotem badań szeroko rozumianej edukacji równościowej lub z nią ściśle powiązanymi. Dyskurs wyznacza bowiem granicę tego, co da się powiedzieć na dany temat. Warunkuje także nasze tego tematu postrzeganie...
Publikacja Pedagog w klasie. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej oraz z doradztwa zawodowego to zbiór praktycznych, gotowych do wykorzystania kart pracy i scenariuszy zajęć dla dzieci na różnym etapie edukacyjnym. Dzięki różnorodności tematycznej materiał będzie doskonałą bazą dla pedagogów do pracy na lekcji. Książka ma format a4. Dla łatwiejszego wyszukania potrzebnego materiału całość została podzielona na 2 bloki tematyczne: Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej, Scenariusze zajęć z doradztwa zawodowego.
Książka ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania się dziecka do otaczającej je rzeczywistości – bliższej i dalszej oraz rozpoznawanie świata wartości dziecka. Składa się z dwóch głównych rozdziałów – pierwszy ukazuje czytanie jako terapię, drugi poświęcony jest wykorzystywaniu literatury dziecięcej w pracy z dzieckiem. Dodatkowo uzupełnieniem publikacji są scenariusze zajęć.
Dzięki tej publikacji] mamy możliwość na nowo odkrywać J. Woronieckiego, dostrzec ponadczasowość i aktualność jego poglądów w zakresie wychowania i edukacji. Poglądy dominikanina w tych kwestiach Autor publikacji konfrontuje z realiami ówczesnego szkolnictwa oraz z myślą pedagogiczną zarówno z okresu aktywności uczonego, jak i współczesną. (…) Przez zestawienia dokonane w recenzowanej pracy — z jednej strony myśli dominikanina, z drugiej zaś realiów panujących w ówczesnej szkole, czytelnik może też dostrzec ciągłość sporu, toczącego się w społeczeństwach europejskich o kształt edukacji i wychowania młodego pokolenia. (…) R. Polak przedstawia czytelnikom publikację, która może być ważnym głosem w dyskusji nad kształtem programów szkolnych i wychowawczych w naszych czasach.
(Z recenzji dr. hab. Jarosława Cabaja)
Zestaw zawiera:36 kart piątkowych przezroczystych28 kart piątkowych nieprzezroczystych4 karty dziesiątkowe nieprzezroczyste6 plansz piątkowych pustych6 plansz dziesiątkowych pustych2 plansze piątkowe z konturami2 plansze dziesiątkowe z konturami30 kart cyfr7 kart dziesiątek16 kart znaków75 żetonów, po 25: czarnych, niebieskich, czerwonychplansza 3 x 3plansza kwadrat liczbowy 1-100 Karty Matemagiczne to oryginalne pomoce do zabawy i do nauki, przeznaczone do rozwijania umiejętności matematycznych u dzieci. Przezroczyste karty umożliwiają konstruowanie układów liczb na bazie piątkowego schematu kropkowego i uczenie strategii liczenia opartych na progu piątkowym. Karty, żetony i plansze wykorzystywane są w zadaniach wizualizacji liczb i operacji matematycznych oraz w pięciu grach. Instrukcja zawiera przykłady ćwiczeń uwagi, spostrzegania wzrokowego, orientacji przestrzennej i pamięci. Propozycje ćwiczeń i gier wspierają procesy motywacyjne, nawet u dzieci z doświadczeniami porażek w uczeniu się matematyki.Karty Matemagiczne mogą być wykorzystywane przez nauczycieli i specjalistów na zajęciach terapeutyczno-edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (niepowodzenia edukacyjne, zaburzenia mowy, specyficzne trudności w uczeniu się; dysleksja, dyskalkulia). Z pomocy mogą korzystać rodzicie i opiekunowie w czasie zabaw i ćwiczeń z dziećmi w domu lub w świetlicy.
Edukacyjna książeczka z naklejkami to doskonały pomysł na spędzenie czasu z dzieckiem.Poszerza jego wiedzę o otaczającym świecie.Pomaga utrwalić zdobyte wcześniej umiejętności.Rozwija spostrzegawczość i sprawność manualną.Każda strona książeczki opatrzona jest komentarzem ułatwiającym ocenę pracy dziecka.
Publikacja dotyczy bardzo ważnego zagadnienia, jakim jest wychowanie seksualne. Jakkolwiek piśmiennictwo polskojęzyczne na ten temat jest bogate, to wartość pracy Autorki, w moim przekonaniu, wiąże się z następującymi aspektami: l nowatorskie i oryginalne połączenie wychowania domowego i szkolnego, l erudycyjna i wnikliwa analiza bogatego piśmiennictwa polsko- i obcojęzycznego, l oparcie pracy na zasługującym na uznanie programie badawczym i bardzo rzetelnie przedstawionych wynikach, l interdyscyplinarny charakter publikacji, której walory poznawcze i praktyczne mogą być przydatne dla pedagogów, nauczycieli, psychologów, seksuologów, rodziców, duchownych różnych wyznań, dziennikarzy, l publikacja może być wykorzystana do optymalizacji programów wychowania seksualnego.
Prof. dr hab. med. Zbigniew Lew-Starowicz, fragment recenzji
Autorka podjęła ważny zarówno poznawczo, jak i społecznie problem. Praca wpisuje się we współczesną dyskusję nad kwestią wychowania seksualnego. W Polsce od lat zwraca się uwagę na duże niedostatki tego, co młodzież w zakresie wychowania seksualnego uzyskuje zarówno w rodzinie, jak i w szkole. Badania własne, jakie prezentuje w recenzowanej książce pani Magdalena Grabowska, nie miały na celu diagnozy w tym zakresie. Jak pisze Autorka: referowany w tej książce projekt badawczy wpisuje się w nurt badań poświęconych analizie czynników determinujących aktywność i satysfakcję seksualną – zjawiska ściśle powiązane z pojęciem ogólnego dobrostanu jednostki. Pani M. Grabowska konsekwentnie realizuje ten zamysł. Opracowanie ma klarowną, standardową strukturę, charakterystyczną dla prac z zakresu nauk społecznych opartych na badaniach empirycznych.
Prof. dr hab. Zbigniew Izdebski, fragment recenzji
Co zrobić, gdy nasze dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem niepohamowanej złości? Lub gdy jest gotowe zrobić dosłownie wszytko, aby uniknąć odrabiania lekcji i sprzątania po sobie, a na nasze prośby i nalegania za każdym razem odpowiada: "Zaraz"? Jak postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a kiedy już się na nich pojawią - rozmawiają, wysyłają SMS-y lub używają wulgarnego języka? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziemy właśnie w tej książce. Autorzy, korzystając ze swego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, przedstawiają Czytelnikowi proste, a zarazem skuteczne, metody poradzenia sobie z trudnymi zachowaniami.
Jeśli jesteś pedagogiem/ nauczycielem/ terapeutą:
Możesz wykorzystać ten Niecodziennik w całości – od A do Z – podczas indywidualnej pracy z dzieckiem czy jako stały punkt zajęć. Jeśli chcesz, możesz do swojej pracy wykorzystać poszczególne moduły lub karty, które akurat będą pomocne dla ucznia, z którym pracujesz. Może to być też jedynie baza pomysłów, które przekształcisz i nieco dostosujesz do swojego podopiecznego. Wiem, jak trudno znaleźć karty pracy mające na celu wzmacnianie samooceny wśród dzieci, a tym samym, jak ważny jest to temat. Mam nadzieję, że ten produkt pomoże Ci w Twojej codziennej pracy i przyniesie korzyści niejednemu dziecku!
Jeśli jesteś rodzicem:
I sięgasz po ten e-book, może to oznaczać, że bardzo dbasz o swoje dziecko, martwisz się o jego obniżoną samoocenę lub widzisz sfery, w której dobrze by było ją wzmocnić. E-book, który oglądasz, możesz wykorzystać do podniesienia poczucia wartości i skuteczności swojego dziecka. Wykonując ćwiczenia wspólnie z dzieckiem, będziesz miał szansę lepiej je poznać, zbliżyć się do niego, poprawić relacje. Dzieciom jest łatwiej mówić o sobie, kiedy przybiera to formę zabawy i przebiega w miłej atmosferze.
In our early years we lay down the blueprint for being a partner, parent, sibling, friend, colleague, neighbour and citizen. But even the best childhood is imperfect and leaves many of us struggling to manage our moods and emotions as adults.
Experienced family therapist Richard Hogan has seen it all. And he has worked with countless people to help them overcome an uncertain start.
In Home is Where the Start Is Richard reveals stories from the therapy room and from his own childhood. And he shares failsafe techniques to get over the legacy of early challenges.
Home is Where the Start Is will help you become the best version of yourself you can be. And if you are a parent, it will support you in giving your child the best possible start.
Pewnie każdy przedszkolak choć raz zadał sobie albo swoim bliskim pytanie, jak to będzie w szkole.Ta książka w przystępny i niezwykle trafny sposób dotyka tematu niepewności i obaw związanych z rozpoczęciem nauki szkolnej. Opisuje typowe dziecięce wątpliwości i podsuwa wiele praktycznych porad. Wszystko po to, by pomóc przyszłemu uczniowi oswoić się z dużą zmianą, która czeka go po ukończeniu przedszkola. Dorosłym zaś daje impuls do wspierania dziecka w tym ważnym momencie życia, aby został pozytywnie zapamiętany.Książki z serii "Wielkie problemy małych ludzi" przedstawiają ważne tematy dotyczące dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Czynią to w sposób przystępny, rzeczowy i kompetentny. Wszystkie tomiki serii powstają z udziałem wykwalifikowanych pedagogów i psychologów; ich autorami są ludzie, którym bliski jest świat dziecka.Asia Olejarczyk (ur. 1986) - absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, autorka książek dla dzieci i tłumaczka literatury. Od kilku lat pisze książki dla małych czytelników. Inspiracji dostarczają jej trzej synowie, którzy są również pierwszymi recenzentami jej tekstów. Wierzy, że literatura jest doskonałym sposobem na rozwijanie wyobraźni, oswajanie emocji i zdobywanie wiedzy o sobie i świecie. Drugim są podróże, którym oddaje się z równym zamiłowaniem.
Niniejsza publikacja skupia się na zdefiniowaniu roli nauczyciela wspomagającego. Omówiono w niej jednocześnie zasady i podstawy prawne ich zatrudnienia, współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami. Szczególną uwagę poświęcono zadaniom i obowiązkom nauczycieli wspomagających. Z uwagi na potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego. Ostatnia część książki zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ich pracy i organizacji edukacji włączającej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?