KATEGORIE [rozwiń]

Beata Szurowska

Okładka książki Szkoła w sytuacji trudnej

69,00 zł 53,03 zł


Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje cztery pozycje: Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1 i Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 2. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Każdy rozdział oprócz podstaw teoretycznych, dotyczących omawianego zagadnienia, zawiera również rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu. W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.: - wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki; - rozstanie rodziców; - trudności w uczeniu się czytania i pisania; - przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki; - szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego; - zagrożenia cyberprzestrzeni; - szkoła a rozwój ucznia zdolnego; uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy). Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
Okładka książki Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą

60,00 zł 46,11 zł


Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje trzy pozycje: Zdążyć z pomocą. Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Rodzina w sytuacji trudnej. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców. Czytelnicy znajdą w niej: - teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów, - praktyczne rady i wskazówki metodyczne, - przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Okładka książki WIELKA KSIĘGA GŁÓWKOWANIA

24,99 zł 14,31 zł


Wielka księga główkowania to propozycja dla starszych przedszkolaków, które chcą doskonalić logiczne myślenie, koncentrację uwagi i umiejętności matematyczne. W książce wszyscy miłośnicy główkowania znajdą wiele labiryntów, krzyżówek, wykreślanek i rebusów. Kompetencje matematyczne i spostrzegawczość doskonale rozwijają zaproponowane w publikacji zadania na wyszukiwanie różnic i podobieństw, dopasowywanie elementów, liczenie. Umiejętność skupienia uwagi przyda się zarówno podczas kolorowania zgodnie z instrukcją, jak i ćwiczeń związanych z czytaniem, rozpoznawaniem głosek, odszukiwaniem obrazków pasujących do tekstu itp.To doskonała książka dla dzieci, które nie boją się wyzwań, lubią uczyć się przez zabawę i główkować!
Okładka książki Owocna Edukacja. Wspomaganie rozwoju...5-6 lat

30,00 zł 17,18 zł


Karty do indywidualnej pracy z dzieckiem.Publikacja Wspomaganie rozwoju motoryki małej zawiera ćwiczenia, których celem jest rozwijanie:- sprawności manualnej (płynności, precyzji ruchów mięśni dłoni, palców i nadgarstka),- koordynacji wzrokowo-ruchowej,- funkcji psychomotorycznych, istotnych przy wyrabianiu gotowości szkolnej dziecka.Umiejętności z zakresu motoryki małej są niezbędne do wdrożenia każdego zindywidualizowanego programu nauki.Pomyślny rozwój umiejętności samoobsługi, rysowania, pisania i artykulacji jest zależny od rozwoju motoryki małej dziecka, dlatego też warto dbać o jej wspomaganie już od najwcześniejszych lat życia dziecka.
Okładka książki Chcę czytać i pisać. Trzylatek

20,00 zł 11,45 zł


Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Okładka książki Chcę liczyć. Czterolatek

22,00 zł 12,60 zł


Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Okładka książki Chcę czytać i pisać. Czterolatek

22,00 zł 12,60 zł


Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Okładka książki Chcę czytać i pisać. Sześciolatek

26,00 zł 14,89 zł


Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Okładka książki Chcę liczyć. Pięciolatek

24,00 zł 13,75 zł


Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Okładka książki Chcę liczyć. Trzylatek

20,00 zł 11,45 zł


Celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie rozwoju dzieci i przygotowanie ich do następnego etapu edukacji, czyli nauki szkolnej.Publikacja Chcę liczyć to jedna część z serii książeczek pomagających rozwijać kompetencje niezbędne do podjęcia nauki matematyki w szkole.Karty pracy są oczywiście tylko jednym z wielu elementów wykorzystywanych w procesie wspomagania rozwoju dziecka.Proponowane zadania motywują dzieci do działania, pomagają utrwalać poznane treści i rozwijać ważne sprawności.W publikacji zamieszczono ikony oznaczające umiejętności rozwijane dzięki zawartym w niej zadaniom.Czas pracy z kartą należy dostosować do wieku i możliwości dziecka (wprowadzać karty stopniowo i intensyfikować pracę z nimi w grupie najstarszych przedszkolaków).Publikacja zawiera 32 jednostronne karty pracy i atrakcyjne naklejki, które dodatkowo motywują dziecko do wykonywania ćwiczeń.
Okładka książki Chcę liczyć. Sześciolatek

26,00 zł 14,89 zł


Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Okładka książki Chcę czytać i pisać. Pięciolatek

24,00 zł 13,75 zł


Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Okładka książki Umiejętności społeczne dzieci

58,00 zł 44,58 zł


Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
Okładka książki Anoreksja i bulimia

11,00 zł 8,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ta jest doskonałym źródłem informacji na temat zaburzeń odżywiania się ? anoreksji i bulimii. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest oparta nie tylko na literaturze, ale także rzetelnych badaniach Autorki, która mieszkała w domach osób chorych. Dzięki temu mogła poznać codzienne życie tych rodzin, ich obawy, myśli, zwyczaje, by w tej książce ukazać anoreksję i bulimię z perspektywy osób, których te choroby dotyczą. Jest więc w niej tragizm, rozpacz, załamanie i bezradność, ale także perspektywa powrotu do zdrowia oraz normalnego życia i jedzenia.
Okładka książki Anoreksja w rodzinie

43,00 zł 34,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Anoreksja w rodzinie – fragment ROZDZIAŁ l WYCHOWANIE W RODZINIE 1.1. Istota wychowania Terminem wychowanie posługują się przedstawiciele wielu dyscyplin naukowych (pedagogika, psychologia, socjologia, historia, filozofia). Pomimo tego, że „każda nauka i jej subdyscypliny dążą do jednoznacznego zdefiniowania pojęć i wyraźnego sprofilowania ich desygnatów", w literaturze spotykamy niezliczoną liczbę definicji określających wychowanie. Z pewnością ma ono charakter wieloczynnikowy i wielopłaszczyznowy. Jest dziełem przede wszystkim rodziców, ale także nauczycieli, otaczających ludzi oraz instytucji wychowawczych. Według Arystotelesa celem wychowania jest uczynienie człowieka szczęśliwym, a ponieważ szczęście opiera się na cnocie, więc poprzez nią należy prowadzić do szczęśliwości. Takie podejście, ujmuje istotę wychowania - jak widać niezmienną od tysięcy lat. Natomiast H. Muszyński rozumie wychowanie jako „zamierzone wpływanie na sferę emocjonalno-motywacyjną jednostki". A.M.Tchorzewski zaś twierdzi, że wychowanie jest bytem społecznym, a więc zjawiskiem (faktem, zdarzeniem, procesem) będącym wytworem przynajmniej dwóch ludzi (osób), którego cechą konstytutywną jest zachodząca pomiędzy nimi relacja, wyrażająca się w przekraczaniu przestrzeni między podmiotowej za pomocą wybranej formy kontaktu, w ramach którego jeden z podmiotów, kierując się powszechnie uznanym dobrem, umożliwia drugiemu podmiotowi zdążanie do określonej własnej tożsamości. Podając różne definicje wychowania należy od razu podkreślić, że nie sposób określić wszystkich jego istotnych aspektów. Można jedynie mówić o niektórych... Problematyce zaburzeń odżywiania poświęcono niewiele miejsca w literaturze pedagogicznej. Odczuwalny brak badań pedagogicznych i pogłębionych analiz naukowych, odnoszących się do czynnika rodzinnego w procesie powstawania, rozwoju i leczenia anoreksji, stał się podstawowym wyznacznikiem dla przeprowadzenia badań i napisania tej pracy. Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy pracy zawiera rozważania teoretyczne dotyczące wybranych zagadnień procesu wychowania w rodzinie. W drugim rozdziale przedstawiono, na podstawie dostępnej literatury przedmiotu, teoretyczne założenia dotyczące anoreksji, jej istoty, kryterii diagnostycznych i modelu etiologicznego (ze szczególnym uwzględnieniem czynników rodzinnych). Rozdział trzeci ma charakter informacyjno-poradnikowy, pozwala zrozumieć zarówno samą chorobę, jak i trudną sytuację całej rodziny osoby cierpiącej na anoreksję. W tym rozdziale rodzice otrzymują gotowe wskazówki, jak postępować z chorym dzieckiem i jak wspierać je w codziennej walce z chorobą. W czwartym rozdziale zostały zaprezentowane założenia metodologiczne badań własnych oraz wyniki badań. Ze względu na jakościowy charakter badań Autorka zdecydowała się na liczne cytowanie wypowiedzi osób cierpiących na anoreksję i ich rodziców. Dzięki temu, mimo pewnych uogólnień, można spojrzeć na problem zawarty w temacie pracy przez pryzmat poszczególnych rodzin. Koncepcja badań własnych oparta została na metodach badań jakościowych, którymi objęto 30 rodzin osób cierpiących na anoreksję w całej Polsce. Zamieszkanie i uczestniczenie w codziennym życiu członków rodziny pozwoliło Autorce na swobodną obserwację oraz przeprowadzenie wywiadów zarówno z osobami chorymi, jak i ich rodzicami.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj