Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka stanowi rodzaj poradnika dla osób stykających się na co dzień z problemem afazji, zarówno dla pacjentów oraz ich rodzin, jak i specjalistów zajmujących się rehabilitacją osób z zaburzeniami neurologicznymi. Autorki w przystępny sposób omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące afazji - jej definicję, przyczyny, rodzaje, przejawy, a także formy, cele i przebieg procesu terapeutycznego.Posługują się przy tym przykładami autentycznych przypadków zaczerpniętymi z własnej praktyki zawodowej oraz z zapisków znanych postaci, literatury i filmu, które ukazują wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy, aby ""powrócić do przeszłości"".Dużym walorem książki są liczne ilustracje wykonane przez pacjentów i słowniczek pojęć związanych z zaburzeniami mowy.
Dlaczego japoński gospodarz oczekuje na prezent, ale wcale nie spieszy się, by go otworzyć? Czy wypada odmówić kieliszka partnerowi biznesowemu z Dalekiego Wschodu? I czy możemy się spodziewać, że Japończyk odpisze na SMS-a?Etykieta japońska w zwięzły i przystępny sposób pokazuje, jak poruszać się w meandrach obcej kultury mocno sformalizowanej, wymagającej i całkowicie odmiennej od europejskiej. Autorzy tłumaczą między innymi, na co należy zwrócić uwagę w trakcie spotkania biznesowego, jakie zasady obowiązują w łaźni publicznej czy podczas wizyty w restauracji.To obowiązkowa lektura dla każdego, kto planuje wyjazd do Japonii, współpracuje z Japończykami lub po prostu pasjonuje się ich kulturą.W odróżnieniu od licznych internetowych przewodników dotyczących japońskiej etykiety, przez książkę De Mente nie przebija chęć zszokowania Czytelnika tym, jak Japonia inna jest od wszystkiego, co znają. Wprost przeciwnie: cierpliwie i niezwykle klarownie tłumaczy nie tylko to, JAK się zachować, ale też dlaczego. Otwiera przy tym umysł na wiele zagadnień związanych z kulturą Japonii i jej codziennym funkcjonowaniem.Adrianna Wosińska, Redaktor naczelna TORIIKsiążka-mapa, która zabiera w czytelniczą podróż po historycznych i kulturowych meandrach japońskiej etykiety, udzielając przy tym wędrowcowi wielu praktycznych wskazówek, jak lepiej zrozumieć Japończyków i otaczającą ich rzeczywistość. Aż żal wracać z takiej wyprawy!.Anna Bielak, Redaktor naczelna dziennika Japonia-OnlineBy nie zatrzymać się między stereotypem samuraja i gejszy oraz nie powtarzać błędów płytkiego orientalizmu, z pokorą i wyrozumiałością popatrzmy i zachwyćmy się tym, co przynosi nam Japońska etykieta.Katarzyna Nowak, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej MangghaBoye Lafayette de Mente doświadczony dziennikarz, pisarz i redaktor. Od 1949 roku pracował w Japonii, Chinach i Korei. Towarzysz australijskiego podróżnika Bena Carlina, z którym jako pierwszy człowiek przepłynął Pacyfik na amfibii. Absolwent Uniwersytetu Jochi w Tokio i Amerykańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego. Był autorem ponad 70 książek, w tym wielu poświęconych kulturze japońskiej i etykiecie biznesu.Geoff Botting od ponad 25 lat żyje w Japonii. Jest tłumaczem i dziennikarzem specjalizującym się w sprawach ekonomicznych i biznesowych. Przez lata pracował dla serwisu Kyodo News, największego japońskiego portalu informacyjnego. Jako freelancer współpracuje m.in. z The Japan Times i Eurobiz Japan. Autor dwóch książek o życiu w Tokio. Jest absolwentem Szkoły Językowej Kai w Tokio i Uniwersytetu Wiktorii w Kanadzie.
W kontaktach z przedstawicielami różnych kultur ważne jest wszystko, począwszy od siedzenia przy stole, poprzez sposób wręczania wizytówek i prezentów, aż po styl komunikowania się. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w negocjacjach, musisz wiedzieć o partnerze jak najwięcej. Książka kreśli portrety wybranych narodów wyjaśniając podłoże zachowań typowych dla danej nacji.
Karty do indywidualnej pracy z dzieckiem.Publikacja Wspomaganie rozwoju motoryki małej zawiera ćwiczenia, których celem jest rozwijanie:- sprawności manualnej (płynności, precyzji ruchów mięśni dłoni, palców i nadgarstka),- koordynacji wzrokowo-ruchowej,- funkcji psychomotorycznych, istotnych przy wyrabianiu gotowości szkolnej dziecka.Umiejętności z zakresu motoryki małej są niezbędne do wdrożenia każdego zindywidualizowanego programu nauki.Pomyślny rozwój umiejętności samoobsługi, rysowania, pisania i artykulacji jest zależny od rozwoju motoryki małej dziecka, dlatego też warto dbać o jej wspomaganie już od najwcześniejszych lat życia dziecka.
Małe dziecko nie uczy się słów. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających ubrania, zabawki i przybory szkolne, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi sklep odzieżowy czy salę przedszkolną, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład przymierzanie i kupowanie ubrań czy urządzanie kącika zabaw. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego na-zywania, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
W książce zostały przedstawione różnorodne aspekty pracy pomagaczy w sytuacji przemocy w rodzinie. Przedstawiono je z perspektywy pracownika socjalnego, pedagoga, prawnika, kuratora sądowego, mediatora sądowego, policjanta, pracownika służby więziennej, psychologa, terapeuty, członka zespołu interdyscyplinarnego, księdza. Ważne jest wskazanie barier w pracy pomagaczy i możliwości współpracy, aby zwiększyć efektywność wspomagania rodzin.
Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy.Wyposażenie domuMałe dziecko nie uczy się słów. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających meble, sprzęty domowe i elementy wyposażenia, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi wóz meblowy, dwupiętrowy dom czy warsztat fachowca, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład meblowanie pomieszczeń lub naprawianie sprzętów. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego nazywania, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju.
mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda
Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język.
dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
Czy twoje dziecko ma kłopoty z uczeniem się? Nie wiesz, jak mu pomóc, żeby wyniki w szkole były dużo lepsze?
Książka Jak uczyć się skutecznie powinna trafić do rąk każdego zdesperowanego rodzica, ucznia i studenta. Jej nowatorskie pod względem graficznym barwne schematy i ilustracje z precyzyjnymi wskazówkami postępowania sprawią, że zrozumienie technik przyswajania wiedzy będzie o wiele łatwiejsze.
•
Ten nieoceniony przewodnik – omawiający najistotniejsze problemy związane z organizacją pracy, układaniem harmonogramów, motywacją, stylami uczenia się, metodami powtarzania materiału, egzaminami i radzeniem sobie z lękami – pomoże rodzicom i dzieciom we wspólnej pracy nad polepszeniem efektów nauki.
•
Jak uczyć się skutecznie na pewno podbuduje zaufanie uczniów do siebie, zmniejszy poziom stresu i sprawi, że najtrudniejsze elementy uczenia się staną się proste, zrozumiałe i łatwe do opanowania.
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące jesieni: jesienne miesiące; cechy charakterystyczne pogody; ubiór; jesienne dary i to, co z nich robimy; zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy.
PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACYKarty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymczęść 4Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACYKarty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymczęść 2Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACYKarty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymczęść 3Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
Publikacja składa się z 21 historyjek obrazkowych oraz płyty CD z piosenkami, do których historyjki te stanowią ilustrację. W skład każdej historyjki wchodzą trzy obrazki przedstawiające kolejne zdarzenia lub sytuacje, o których mówią słowa piosenki. Wykorzystane są tu utwory pochodzące z trzech publikacji wydanych przez Wydawnictwa Harmonia: Podróż malowana piosenką , Bajdobrzenie na szkolnej scenie, Inscenizacje najpiękniejszych baśni oraz Metoda Dobrego Startu. Od piosenki do literki część 1 . Muzykę do wszystkich piosenek napisał Andrzej Filar, a słowa Małgorzata Barańska.Historyjki przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym, jednak mogą służyć również dzieciom z najmłodszych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocą dydaktyczną podczas zajęć prowadzonych przez nauczyciela z całą grupą lub do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych prowadzonych przez nauczyciela terapeutę z jednym dzieckiem lub z grupą kilkuosobową. Dzieci mogą korzystać z tej nietypowej, interesującej pomocy również w domu, pracując z rodzicami, a po pewnym czasie nawet samodzielnie.Praca z historyjkami może przebiegać w różny sposób dziecko najpierw może słuchać piosenki, a potem układać obrazki; może ułożyć obrazki, a słuchając piosenki, sprawdzić, czy dobrze wykonało zadanie; może również obie czynności wykonywać jednocześnie. Następnie powinno również opowiedzieć całą historyjkę oraz nauczyć się śpiewać utwór.
Karty do indywidualnej pracy z dzieckiem.Publikacja Wspomaganie rozwoju emocji zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej z ćwiczeniami, których celem jest nauczenie dzieci wyrażania i nazywania emocji towarzyszących im w życiu, a także poznawanie sposobów radzenia sobie z nimi.Dzieciństwo nie jest pozbawione żadnych zmartwień, trosk, obaw i trudności.Dzieci przeżywają wiele lęków, które nie zawsze można wyjaśnić w racjonalny sposób, ale należy je potraktować poważnie.Pomocne są zabawy i ćwiczenia, które dodadzą im odwagi, uświadomią przeżywane uczucia, spowodują, by się one pojawiły oraz zachęcą dzieci, by otwarcie je wyrażały.Dzięki nim dzieci staną się silniejsze emocjonalnie.
Karty do indywidualnej pracy z dzieckiem.Publikacja zawiera ćwiczenia dotyczące wspomagania rozwoju mowy.Publikacja Wspomaganie rozwoju mowy zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej.Jej celem jest wspomaganie rozwoju mowy poprzez ćwiczenia:- w rozumieniu i wykonywaniu poleceń,- w samodzielnym wypowiadaniu się,- w komunikowaniu się z drugą osobą,- wzbogacające słownictwo,- wyrabiające poprawność gramatyczną, fleksyjną i składniową,- kształcące słuch fonematyczny oraz umiejętności analizy i syntezy słuchowej,- rozwijające słuch fonetyczny,- wzmacniające pamięć słuchową.
Karty do indywidualnej pracy z dzieckiem.Publikacja Wspomaganie rozwoju percepcji słuchowej zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej, których celem jest rozwijanie percepcji słuchowej poprzez:- ćwiczenie słuchu fonematycznego oraz umiejętności analizy i syntezy słuchowej,- ćwiczenie słuchu fonetycznego,- ćwiczenie pamięci słuchowej. Ćwiczenia dotyczące percepcji słuchowej rozwijają sprawności przydatne w nauce czytania i pisania.Obejmują one trzy etapy:- wyodrębnianie zdań z wypowiedzi, rozdzielanie ich na słowa,- określanie liczby słów i ich kolejności w zdaniach,- wyodrębnianie i wybrzmiewanie sylab w słowach, określanie ich liczby i kolejności,- wyodrębnianie głosek w słowach (w nagłosie, wygłosie i śródgłosie), liczenie głosek.
Karty do indywidualnej pracy z dzieckiem.Publikacja Wspomaganie rozwoju percepcji wzrokowej zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej, których celem jest rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez ćwiczenia kształtujące zdolności rozpoznawania i rozróżniania bodźców wzrokowych, a także ich interpretowania.Wykonując ćwiczenia na kolejnych kartach, dziecko:- uczy się dostrzegać coraz więcej cech przedmiotów z bliskiego mu otoczenia;- porównując, odtwarzając i klasyfikując, rozwija umiejętności- analizy i syntezy w procesie spostrzegania.
Rymowane zagadki logopedyczne"" to publikacja skierowana do dzieci w wieku szkolnym. Zawiera zbiór zgadywanek, których celem jest utrwalanie prawidłowej wymowy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Rozwiązywanie zagadek stanowi doskonałą zabawę, pomaga nie tylko urozmaicać i ożywiać pracę nad systemem językowym, ale także czynić ją atrakcyjną dla dzieci.W książce umieszczono również obrazki do kolorowania. Zadaniem dziecka jest połączenie zagadki z ilustracją będącą jej rozwiązaniem, a następnie pokolorowanie obrazka. Dzięki takiej formie zadań dzieci, bawiąc się, zarówno ćwiczą prawidłową wymowę, jak i rozwijają zdolności grafomotoryczne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?