90 dni do większej efektywności i spokoju Dzięki temu 90-dniowemu planerowi, opartemu na bestsellerze Esencjalista Grega McKeowna, osiągniesz więcej, robiąc mniej. W środku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, by skupić się na tym, co naprawdę ważne: Codzienne i tygodniowe szablony planowania – struktura, która pozwoli skutecznie realizować priorytety i eliminować chaos. Sekcje planowania i refleksji – przestrzeń do zastanowienia się nad swoimi celami i ustalenia, co jest kluczowe. Pytania strategiczne – narzędzia do oceny, w co inwestujesz swój czas i energię. Inspirujące cytaty i wyzwania. Dzięki planerowi: Nauczysz się rozpoznawać to, co naprawdę istotne, i eliminować zbędne zadania. Zrealizujesz swoje priorytety w bardziej przemyślany sposób. Odzyskasz równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Wejdziesz na drogę esencjalizmu. Nie chodzi o to, by zrobić więcej – chodzi o to, by robić właściwe rzeczy. Planer wesprze cię w codziennym podejmowaniu trafnych decyzji i skutecznym zarządzaniu swoim czasem i energią. GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, a potem zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko? Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia. Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie. Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne? Czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny? Często jesteś zajęty, ale nieproduktywny? Wydaje ci się, że inni ludzie nieustannie kradną twój czas? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu. Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach. Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł. *** Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści. Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn, autor książki Rozmowa z chatem GPT o przyszłości ludzi i świata, współautor książek Mistrzowie skalowania i Jesteś start-upem Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: jak robić mniej, ale osiągać więcej. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się do czytania. Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książek Buntownicy, Leniwy umysł i Ukryty potencjał *** GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Plan marketingowy • Lejek sprzedażowy • Kampanie reklamowe • Budowanie marki Marketing to proste to praktyczny przewodnik Donalda Millera, oparty na sprawdzonych zasadach z bestsellerowego „Modelu StoryBrand. Książka przedstawia listę kontrolną w pięciu krokach, która pomoże ci stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy, integrujący wszystkie kluczowe punkty styku z klientem. Dlaczego warto przeczytać tę książkę? Zaprojektujesz lejek sprzedażowy, przyciągający klientów do twojej firmy Zbudujesz trzy etapy relacji z klientem, które przekładają się na długofalową lojalność. Opracujesz i wdrożysz plan marketingowy, który przynosi mierzalne efekty. Wykorzystasz potencjał e-mail marketingu, by zwiększyć ruch i świadomość marki. Stworzysz stronę internetową, która skutecznie konwertuje odwiedzających w klientów. Dla kogo jest ta książka? Marketing to proste jest dedykowana specjalistom ds. marketingu, właścicielom małych i średnich firm, a także osobom, które samodzielnie prowadzą działania marketingowe. Stworzyłem dla klienta materiały na potrzeby kampanii, a on ostatnio poprosił mnie, aby nie uruchamiać kolejnej rundy, którą przygotowaliśmy, ponieważ nie są już w stanie obsłużyć napływu klientów. W tym roku mieli więcej zapytań w internecie niż przez trzydzieści lat istnienia firmy. ̶Amy Burgess, konsultantka ds. marketingu Właśnie usłyszałam od jednej ze swoich klientek, że codziennie otrzymuje osiemnaście poleceń idealnych klientów przez swoją stronę internetową. Zanim przebudowała jej strukturę, dostawała średnio od jednego do trzech leadów tygodniowo. A to wszystko tylko dzięki zmianie witryny. ̶Amy Schutte, właścicielka firmy Hudson and Co. LLC Donald Miller jest prezesem firm StoryBrand and Business Made Simple, gospodarzem kanału YouTube „Coach Builder” oraz autorem kilku książek, w tym takich bestsellerów jak Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz swojej marki, Zarabiaj na swojej wiedzy. Jak zbudować dochodowy biznes doradczy oraz How to Grow Your Small Business. Mieszka w Nashville w stanie Tennessee z żoną Elizabeth i córką Emmeline.
Afryka Północna to brama do Europy dla wszystkich, którzy chcą zmienić swoje życie Państwa Afryki Północnej mają istotny wpływ na Europę. Są swoistym „filtrem” dla nielegalnej migracji do Unii Europejskiej, jej zapleczem surowcowym, miejscem wielkich inwestycji infrastrukturalnych i rosnącym rynkiem zbytu. W interesie UE jest inteligentne wspieranie stabilności i rozwoju tych państw. Ta książka nie tylko wyjaśnia znaczenie Maghrebu dla Europy, ale także jasno pokazuje, jakie zagrożenia i szanse niesie on ze sobą dla Starego Kontynentu. Autor przedstawia historię regionu od starożytności po współczesność, jego różnorodność kulturowo-etniczną, dylematy i paradoksy występujące w życiu społeczno-politycznym narodów północnoafrykańskich oraz znaczenie ekonomiczne i geopolityczne poszczególnych państw. Wiele uwagi poświęca problemowi migracji do Unii Europejskiej. Z tej książki dowiesz się: jak wygląda zróżnicowanie kulturowe i etniczne Afryki Północnej jak lokalne rządy pozycjonują się w polityce międzynarodowej przed jakimi dylematami stoi tamtejsze społeczeństwo czym charakteryzuje się społeczeństwo afrykańskie i co je odróżnia od europejskiego a nawet na ile narody północnoafrykańskie przypominają poszczególne narody słowiańskie; kto przypomina Polaków, kto Rosjan, a kto np. Czechów. Autor łączy wiedzę teoretyczną i umiejętności analityczne z własnymi obserwacjami i doświadczeniami życia codziennego w państwach regionu. Mieszkając tam od 2020 r., poznał Afrykę Północną zarówno od strony politycznej, ekonomicznej, jak i obyczajowej. Migracja to jedno z kluczowych wyzwań naszych czasów, które również wpływa na Polskę. Książka Brama do Europy przedstawia fascynującą analizę Afryki Północnej – regionu będącego historycznym mostem między Afryką a Europą. Od starożytności, przez dekolonizację, po współczesne kryzysy migracyjne, autor pokazuje, jak wydarzenia na południowym brzegu Morza Śródziemnego kształtują bezpieczeństwo Europy. Publikacja w przystępny sposób wyjaśnia dylematy, potencjalne zagrożenia oraz szanse wskazując na potrzebę działań. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć, jak migracja odmienia nasz świat. Czasami należy zamykać bramę, żeby utrzymać dobrostan i ochronić dziedzictwo. dr Aleksander Olech, Defence24 Afryka Północna to dla Europy w zasadzie najbliższa zagranica, ale jednocześnie wciąż niemalże nieodgadniona tajemnica. Książka Macieja Pawłowskiego uchyla nam nieco rąbka tej tajemnicy. Autor, naoczny świadek wielu procesów dziejących się w ostatnich latach w tym regionie, w sposób bardzo przystępny a jednocześnie z dużym znawstwem przybliża czytelnikowi historię, kulturę, gospodarkę i demografię krajów północnoafrykańskich. Pozycja bez wątpienia warta przeczytania. Mateusz Łakomy, demograf, autor książki Demografia jest przyszłością Maciej Pawłowski poprzez swoje osobiste doświadczenia odsłania przed czytelnikiem barwną opowieść o historii, kulturze i polityce państw regionu.Brama do Europyto lektura obowiązkowa również dla każdego, kto chce zrozumieć wyzwania współczesnego świata i poszerzyć swoją wiedzę na temat migracji z Afryki Północnej. Jędrzej Błaszczak, analityk Instytutu Nowej Europy Gdzie leży granica Europy? Z geograficznego punktu widzenia to proste – na przylądku Marroquí. Jednak polityka UE każe nam upatrywać jej znacznie dalej. Liczne programy współpracy oraz miliardy euro inwestowane w inicjatywy prorozwojowe krajów takich jak Maroko, Algieria, Tunezja, Libia oraz Egipt pokazują, że Afryka Północna staje się strategiczną częścią europejskich interesów bezpieczeństwa. Maciej Pawłowski nie mierzy się więc z pytaniem, jak zamknąć granicę, lecz jak postępować z bramą, do której klucze leżą po drugiej stronie płotu. Gabriela Masztafiak, twórca kanału „Ponad Horyzont" Izrael zaatakował strefę Gazy, Irański atak. Hajat Tahrir Asz Szam. Huti, Tutsi, Hamas, Fatach. Potokiem płyną informacje o wydarzeniach na Bliskim Wchodzie, potokiem płyną nazwy i nazwiska. A odpowiedzi na pytania, czemu ci walczą z tamtymi, dla nas Europejczyków są często niezrozumiałe. Bo za każdym przytoczonym przeze mnie nagłówkiem, nazwiskiem czy nazwą kryje się bardzo szeroki kontekst. Naszą niewiedzę wykorzystuje polityka, by podsycać złe emocje. Każda pozycja, która otwiera drzwi do zrozumienia Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej dziś jest bardzo cenna, bo trudniej jest wodzić nas za nos. Ta książka będzie także cenna na przyszłość, bo daje wiedzę, która pozwoli zrozumieć to, co jeszcze się zdarzy. Polecam. Ernest Zozuń, dziennikarz TVP Info Autor rzeczowo analizuje zjawisko migracji. Namawia nas, by nie ulegać emocjom i uprzedzeniom, a opierać się na rzetelnych źródłach, przedstawiając wielowymiarowy obraz problemu. Zrozumienie przyszłości Europy wymaga poznania realiów krajów afrykańskich oraz złożoności przemian demograficznych i kulturowych. Ta książka jest dla osób zmęczonych uproszczonym przekazem medialnym dotyczącym uchodźców i migracji. Mateusz Grzeszczuk, podcast Podróż bez Paszportu Maciej Pawłowski - ekspert ds. śródziemnomorskich i migracji. Współpracownik Instytutu Nowej Europy i korespondent portalu XYZ. W latach 2018-2020 analityk PISM, w latach 2020-2021 pracownik Ambasady RP w Kairze, a od 2022 r. przedstawiciel PAIH w Algierze. Autor licznych artykułów i komentarzy w mediach polskich, hiszpańskich, algierskich, egipskich i tunezyjskich. Autor książek Chrześcijańscy migranci z Sudanu Południowego w Egipcie (2023) oraz Państwa notorycznego kryzysu. Problemy gospodarcze i społeczno-polityczne Włoch, Hiszpanii i Grecji w latach 2008-2020 (2022).
Co przyciąga największą uwagę w mediach, w polityce, w codziennym życiu? Konflikt. Kochamy go czy nienawidzimy̶nie możemy od niego uciec. Ale co, jeśli konflikt nie jest problemem, tylko szansą? William Ury, legendarny negocjator i autor światowych bestsellerów, odsłania brutalną prawdę: konflikty są nie tylko nieuniknione, ale wręcz potrzebne. W tej książce zaglądamy za kulisy najbardziej napiętych negocjacji – między światowymi liderami, w konfliktach politycznych i w momentach, które decydowały o losach narodów. Ury pokazuje, jak ci, którzy umieją zarządzać konfliktem, zyskują przewagę, a jego metody działają równie dobrze w salach konferencyjnych ONZ, jak i w twoim biurze czy domu. Techniki takie jak „balkon” czy „most” to proste, ale skuteczne sposoby na przełamanie każdego impasu. Dochodząc do porozumienia to poradnik, który uczy, jak nie tylko kończyć konflikty, ale także przekształcać je w siłę napędową sukcesu – w polityce, w pracy i w życiu prywatnym. Czy odważysz się spojrzeć na konflikt inaczej? Bill Ury od pięćdziesięciu lat podróżuje po świecie, z poświęceniem pomagając ludziom, których podzieliły najgłębsze różnice, odnaleźć wspólny język i odzyskać spokój, gdy innym wydaje się to absolutnie niemożliwe. Zebrał całą swoją wiedzę w przełomową, zapierającą dech w piersiach książkę, która jest jednocześnie bardzo praktyczna i głęboko emocjonalna. Pochłonąłem tę książkę z olbrzymią przyjemnością. Każdego roku będę wracać do jej mądrości, próbując żyć zgodnie z płynącym z niej przesłaniem, że nie powinniśmy być optymistami ani pesymistami, lecz posybilistami! — Bruce Feiler, autor bestselleraŻycie to ciągła zmiana. Osiągnij stabilność w niestabilnym świecie Guru negocjacji, w których wygrywają obie strony, pokazuje nam, jak wykorzystać to, co niemożliwe – nasze pozornie nierozwiązywalne konflikty – do tworzenia realnych możliwości. Podobnie jak ja Ury głęboko wierzy w to, że kryjemy w sobie naturalny potencjał transformacji naszych relacji, naszego świata i nas samych. I zapewnia nam do tego narzędzia. — Carol Dweck, autorka książki Nowa psychologia sukcesu William Ury - współzałożyciel uniwersyteckiego konsorcjum Program on Negotiation na Uniwersytecie Harvarda, jeden z najbardziej uznanych i wpływowych ekspertów w zakresie negocjacji na świecie. Występował jako mediator w niezliczonych sporach, począwszy od strajków pracowniczych i starć w firmowych salach posiedzeń, po walki polityczne i konflikty zbrojne w różnych zakątkach globu. Jest współautorem światowego bestsellera Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się – przewodnika po sztuce negocjacji, a także siedmiu innych książek, w tym bestsellerów „New York Timesa” Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji i Siła pozytywnego NIE. Jak przez NIE dotrzeć do TAK. Mieszka z rodziną w Kolorado, gdzie z wielką pasją oddaje się chodzeniu po górach.
Masz problemy z zasypianiem? Budzisz się w nocy lub czujesz zmęczenie zaraz po przebudzeniu? Recepta na sen. Mikronawyki, które wspierają głęboki odpoczynek i lepszą regenerację to książka, która oferuje skuteczne, naukowo sprawdzone metody na poprawę jakości snu. W środku znajdziesz siedmiodniowy plan oparty na prostych mikronawykach, które pozwolą ci: zbudować zdrową rutynę snu dopasowaną do twojego naturalnego rytmu zrozumieć mechanizmy takie jak presja snu i „zeitgebery” – sygnały regulujące proces zasypiania i budzenia się zwiększyć efektywność snu, by każdy moment odpoczynku przynosił maksymalną regenerację. Dr Aric Prather to światowej klasy ekspert w dziedzinie medycyny snu i psycholog, którego metody oparte na badaniach i praktyce klinicznej pomogły tysiącom pacjentów odzyskać zdrowy sen – w tym liderom biznesu, sportowcom i osobom z przewlekłą bezsennością. Recepta na sen to poradnik pozbawiony banałów, który pozwoli ci wprowadzić realne zmiany bez radykalnych wyrzeczeń. Zawsze, kiedy biorę do ręki książkę, która ma mi w czymś pomóc, to szukam informacji, kim jest autor. W tym wypadku Aric Prather jest badaczem snu (przeprowadził w tym obszarze ważne eksperymenty), co pokazuje, że wie o czym mówi. Ale jest też praktykiem – pomaga osobom z bezsennością, a to podpowiada mi, że rzeczywiście rozumie co działa, a co nie. Dlatego, podobnie jak uznani eksperci snu z USA, rekomenduję tę pozycję. - Mateusz Majchrzak, certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny specjalizujący się w terapii bezsenności, występuje w wielu podcastach oraz mediach jako ekspert snu Świetny poradnik oparty na ogromie sprawdzonej wiedzy… Proste i bardzo skuteczne techniki zapewniające zdrowy sen. -dr Matthew Walker, autor książki Dlaczego śpimy Dr Aric A. Prather prowadzi wykłady z psychiatrii i nauk o zachowaniu na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco, gdzie jest również jednym z kierowników Centrum ds. Starzenia się, Metabolizmu i Emocji. Jako licencjonowany psycholog kliniczny od dawna wykorzystuje założenia terapii poznawczo-behawioralnej, pomagając pacjentom zmagającym się z bezsennością.
Masz wrażenie, że wasz związek utknął w miejscu? Codzienna rutyna, brak czasu, zbyt mało rozmów czy czułości – to problemy, które pojawiają się w większości relacji. Miłość nie znika nagle, ale cichnie w natłoku obowiązków, przemilczanych emocji i zaniedbanych gestów. A przecież każdy związek zasługuje na to, by był pełen bliskości, zrozumienia i radości. Dzięki tej książce: Nauczysz się drobnych gestów, które budują trwałą więź. Dowiesz się, jak lepiej rozumieć i wspierać partnera. Poznasz proste sposoby na odbudowanie intymności i bliskości. Zrozumiesz, jak wyrażać potrzeby, aby twoje prośby były wysłuchane. Nie musisz planować wielkich zmian ani szukać dodatkowego czasu – te działania można wpleść w codzienność: podczas rozmowy w samochodzie, przy kolacji czy nawet w trakcie zwykłych obowiązków. Nie ma tu nic skomplikowanego – wystarczą niewielkie dawki miłości, podawane regularnie miłosne mikronawyki, dzień po dniu. Myślisz, że nie da się dokonać zmian w związku w tydzień? Dr John i Julie Gottmanowie twierdzą, że owszem, da się i mają na to dowód w postaci czterdziestu lat przełomowych badań nad stabilnością małżeńską oraz przewidywaniem rozwodów. To bezpośrednia, szczera i praktyczna książka. Dlatego jej lektura daje tyle nadziei. Brené Brown, wykładowczyni zarządzania, autorka bestsellera Dary niedoskonałości Poradnik dla par, które chcą wzbogacić swoją miłość, jak i dla tych, które przeżywają kryzys i pragną naprawić związek. Łączy proste, szybkie i praktyczne wskazówki, pokazując, jak małe gesty i codzienne działania mogą wzmocnić relację i (od)budować bliskość. Idealny dla każdej pary. Marita Woźny, psycholog, psychoterapeuta, twórca marki Między Parami „Miłość to przede wszystkim praktyka”. Tę książkę przeczytaliśmy z Żoną i wdrożyliśmy wskazówki autorów: reagujemy na prośby o kontakt, budujemy bank emocji i robimy „przegląd stanu państwa”, w czasie którego sprawdzamy nawyki, na których warto budować związek (np. prośby wyrażamy wprost). Książka zasila mnie w praktyczne porady, jak być lepszym partnerem dla mojej Żony. Dominik Juszczyk, twórca społeczności intencjonalnie.pl, certyfikowany trener Gallupa Recepta na miłość wyróżnia się naukowym podejściem, przedstawia także propozycję konkretnych codziennych działań zamiast ogólnych porad. To zbiór praktycznych, prostych strategii, nie rewolucja. W tej książce można odnaleźć wskazówki, jak w zdrowy sposób radzić sobie z konfliktami, a ta umiejętność jest fundamentem każdej autentycznej, długotrwałej i wartościowej relacji. Pomoże każdemu z nas nie tylko przetrwać trudny czas w relacji, ale także zmieniać się w niej i rozwijać razem. Halina Piasecka, psycholożka, trenerka biznesowa, ekspertka w obszarze szczęścia w pracy John Gottman i Julie Schwartz Gottman - światowej sławy naukowcy i psychologowie kliniczni, którzy podczas całej swojej kariery badali i wspierali zdrowe, długotrwałe związki. Wspólnie opublikowali wiele książek, w tym Siedem zasad udanego małżeństwa, Osiem randek, czyli jak ze sobą rozmawiać, żeby stworzyć udany związek, 10 sposobów, które pomogą naprawić nasze małżeństwo i Fight Right: How Successful Couples Turn Conflict into Connection. Dr John Gottman jest emerytowanym profesorem psychologii na Uniwersytecie Waszyngtońskim, gdzie założył Love Lab i został uznany za jednego z dziesięciu najbardziej wpływowych terapeutów ostatniego ćwierćwiecza. Dr Julie Schwartz Gottman, współtwórczyni niezwykle popularnych warsztatów The Art and Science of Love, została uznana za psychologa roku stanu Waszyngton i w 2021 roku otrzymała nagrodę magazynu „Psychotherapy Networker” za całokształt dokonań.
Dlaczego jedni ludzie potrafią zmieniać bieg wydarzeń, a inni pozostają niewidzialni w tłumie, choć mają równie dobre pomysły? A może zastanawiałeś się, dlaczego twoje idee, choć wartościowe, nie zyskują uwagi, jaką powinny. Nie chodzi o szczęście ani talent, ale o coś znacznie bardziej konkretnego – zestaw cech i umiejętności, które pozwalają działać skutecznie i osiągać założone cele. Brian Tracy, światowej sławy mówca i autor bestsellerów, uczy, jak stać się człowiekiem, który przyciąga uwagę i osiąga, to co zamierza. Ludzie skuteczni różnią się pochodzeniem czy osobowością, ale łączy ich dziesięć wspólnych cech, takich jak: doskonała komunikatywność, uczciwość, wytrwałość czy przygotowanie. Dzięki tej książce: Poznasz narzędzia, które pozwolą ci być zauważanym i słuchanym. Dowiesz się, jak budować relacje oparte na zaufaniu i współpracy. Odkryjesz, jak realizować swoje cele z większą pewnością siebie i skutecznością. Człowiek podejmuje działanie tylko wtedy, gdy wierzy, że zmiana przyniesie mu korzyści. Z tą książką to możliwe. Autor zachęca do refleksji i przygotowania przed działaniem, pokazując, jak drobne zmiany mogą wpłynąć na życie zawodowe i osobiste. Inspiruje, by zatrzymać się i wprowadzić pozytywne zmiany. Nie trzeba wychodzić ze strefy komfortu – wystarczy „dogłębnie przemyśleć to jeszcze raz…”. - Teresa Witkowska, Top Woman in Real Estate 2024, liderka zespołów sprzedażowych rynku nieruchomości Brian Tracy właściwie napisał książkę o idei H2H (Human To Human). Jasno z niej wynika, że dzielenie się własnym potencjałem wzmacnia rozwój drugiego człowieka. Wystarczy tylko określić właściwy cel i być mu wiernym, kierując się szczerością, uczciwością i pozostać w tym wytrwałym. - Marcin Banaszkiewicz, CEO my logo, Trener LinkedIn Wydawać by się mogło, że książka Psychologia wpływu to kolejna publikacja, która będzie miała na celu manipulacje innymi. Nic bardziej mylnego, książka ta w prostu i jasny sposób ukazuje wartości, jakimi powinniśmy się kierować w życiu prywatnym i biznesowym, aby Nasze życie było satysfakcjonujące. -Izabela Cierniak, CEO Greta Design BRIAN TRACY jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu celów osobistych i biznesowych szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 70 innych krajach całego świata.
Czy publiczne wystąpienia budzą w tobie lęk? Często kończysz spór z poczuciem bycia niezrozumianym? Brakuje ci czasem argumentów lub masz ich sporo, ale nie umiesz ich odpowiednio przedstawić? A może zależy ci na tym, by twoje argumenty były zawsze trafne, a twój przekaz skuteczny? Mehdi Hasan, mistrz retoryki i doświadczony dziennikarz, dzieli się konkretnymi poradami do zastosowania tu i teraz, które przydadzą ci się na co dzień, w mediach społecznościowych, jak i na scenie. Bez względu na to, czy zależy ci na sztuce prowadzenia rozmowy (retoryce) czy chcesz pokonać swojego rozmówcę w rozmowie (erystyka) przeczytaj tę książkę. Po przeczytaniu tej książki: Nauczysz się kontrolować rozmowę i reagować na zaczepki. Poznasz techniki, które pozwolą ci zachować zimną krew i skutecznie ripostować. Przedstawisz potężne argumenty, wykorzystasz liczby, przykłady i kontekst, by przekonać swoich odbiorców do twojego zdania. Przekształcisz burze i konflikty w rozmowę na argumenty – zamiast spierać się dla samego sporu, nauczysz się prowadzić merytoryczne dyskusje. Twoja pewność siebie w rozmowie wzrośnie niezależnie od tego, czy prowadzisz live’a, podcast, czy odpowiadasz na trudne pytanie w panelu dyskusyjnym. Mehdi Hasan to nie tylko ekspert od argumentacji – to praktyk, który w swojej karierze mierzył się z najtrudniejszymi rozmówcami: celebrytami, politykami i liderami opinii. Autor przekonuje, że merytoryczna i racjonalna debata jest siłą napędową do rozwiązywania problemów. W czasach, gdy każdy ma swoje zdanie i nikt nie chce słuchać naszego, „Wygrywaj argumentami” jest niezbędnym przewodnikiem dla każdego, kto chce realnie wpływać na świat. Zamknięci w cyfrowych bańkach łatwo rezygnujemy z wymiany argumentów dla większej liczby lajków. Jednak Hasan przypomina, że nie zmienimy świata, jeśli nie zmienimy swojego myślenia. Poradnik niezbędny w czasach spolaryzowanych społeczeństw. – Naomi Klein, autorka książek Doktryna szoku, No logo i To zmienia wszystko Mehdi Hasan to nagradzany brytyjsko-amerykański dziennikarz, gospodarz programu „The Mehdi Hasan Show” w MSNBC i kanale streamingowym Peacock w NBC. Były felietonista i podcaster w „The Intercept” oraz były prezenter stacji telewizyjnej Al Jazeera English. Jego artykuły ukazywały się m.in. w „New York Timesie” i „Washington Post”.
Jeśli wydaje ci się, że masz 100% wpływu na swoje wybory - masz rację. Wydaje ci się. Każdego dnia dokonujesz setek wyborów: Czy odnowić subskrypcję? Jaki szampon wybrać? Ile wydać na butelkę wina? Iluzja wyboruomawia 16½ kluczowych uprzedzeń psychologicznych, które każdy, niezależnie od branży, powinien dziś znać i rozumieć. Wyjaśnia, jak wykorzystać te mechanizmy, aby skuteczniej zdobywać klientów, utrzymywać ich lojalność i zwiększać sprzedaż. Badania psychologiczne dowodzą, że nawet drobne zmiany w sposobie pozycjonowania, promocji czy marketingu produktów mogą diametralnie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. I tak, dotyczy to także twoich zachowań! Przeczytaj tę książkę i dowiedz się: Jak wykorzystywać regułę peak end, siłę precyzji, mądrość dowcipu? Jak efekt Ikea wpływa na sprzedaż popularnych ciast? Jaką „zagrywkę” stosuje Netflix, że planujesz oglądać tylko jeden odcinek serialu, a 7 odcinków później orientujesz się, że pora iść spać? Richard Shotton, autor uznanego The Choice Factory, opiera się na badaniach akademickich, kampaniach reklamowych i własnych badaniach terenowych, aby stworzyć fascynujący i bardzo praktyczny przewodnik, który koncentruje się na punkcie, w którym marketing spotyka się z umysłem klienta. Dlaczego klienci podejmują takie, a nie inne decyzje zakupowe? Co sprawia, że niektóre produkty sprzedają się świetnie, a inne leżą na półkach? Iluzja wyboru Richarda Shottona to podróż przez meandry ludzkiej psychiki, która pomaga zrozumieć mechanizmy podejmowania decyzji. To, co urzekło mnie w tej książce, to połączenie wiedzy naukowej z praktycznymi przykładami. Shotton pokazuje, jak przełożyć wiedzę o błędach poznawczych na konkretne działania marketingowe i sprzedażowe. ̶ Anna Prończuk-Omiotek, Co-Founder SalesYY.com i WebAmigos.pl Ten skondensowany, praktyczny przewodnik, zawiera esencję psychologii i ekonomii behawioralnej gotową do zastosowania w marketingu, sprzedaży czy komunikacji. 16½ efektu psychologicznego o udowodnionym i sprawdzonym działaniu. Opisane na tyle prosto, aby nie tylko je poznać, ale i zrozumieć, jak z nimi działać. Chcesz wzmocnić swój przekaz, zwiększyć sprzedaż, wpłynąć na decyzje swoich klientów czy odbiorców? Świetny wybór! Czytaj, wdrażaj, stosuj! ̶ Krzysztof Buda, rozwojowy bibliotekarz, pasjonat i promotor czytelnictwa, autor oraz animator inicjatyw czytelniczych #Readfulness #Bookfulness #CzytelniaRozwojowa Dzięki tej książce będziesz lepiej wykonywać swoją pracę.
Odkryj buntownicze podejście, które może być największym atutem w rozwiązywaniu problemów i budowaniu nowej jakości w pracy i życiu.
Nie wiesz, jak wykroczyć poza schemat i znaleźć nowe drogi wyjścia z impasu?
Czujesz, że twój zespół utknął w rutynie?
Chcesz unikać poważnych błędów wynikających z podążania utartymi ścieżkami?
W świecie, gdzie często dominuje jedna narracja i myślenie schematami, Matthew Syed udowadnia, że prawdziwy przełom rodzi się z różnorodności. Ta książka jest dla tych, którzy chcą iść pod prąd i wierzą, że innowacyjne podejście może rozwiązać nawet najbardziej złożone problemy.
Co zyskasz dzięki tej książce?
Dowiesz się, jak wykorzystać myślenie „out of the box” w zespole, by wypracowywać lepsze rozwiązania.
Nauczysz się, jak unikać błędów wynikających z myślenia w utarty sposób.
Poznasz sposoby na tworzenie zespołów, które wspierają się nawzajem i korzystają ze swoich mocnych stron.
Dowiesz się, jak wykorzystać siłę różnorodności poznawczej, czyli wypadkową różnych stylów myślenia, perspektyw i nawyków.
„Buntownicze idee. Potęga odmiennego myślenia w życiu i biznesie” to przewodnik dla tych, którzy nie boją się kwestionować status quo.
Rebel Ideas to manifest siły różnorodności w myśleniu. Matthew Syed przekonuje, że rozwiązywanie najtrudniejszych współczesnych wyzwań wymaga czegoś więcej niż tylko indywidualnego talentu - wymaga zbiorowej inteligencji z różnych perspektyw. Bardzo polecam szczególnie liderom w dużych organizacjach!
Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator, autor książek i tech-realista
Czujesz, że kalendarz przejął nad tobą kontrolę? „Osiągnij UPTIME” to klucz do odzyskania czasu i spokoju.
Jeśli jesteś zmęczony gonitwą za terminami, przytłoczony zadaniami, a mimo to czujesz, że im więcej robisz, tym mniej osiągasz – czas na zmianę.
„Osiągnij UPTIME. Jak zamienić chaos w kalendarzu na porządek i produktywność”, książka napisana przez Laurę Mae Martin, ekspertkę ds. produktywności w Google, daje ci narzędzia, które działają w prawdziwym życiu, a nie tylko na papierze.
Jeśli choć jedno z tych zdań pasuje do ciebie, sięgnij po tę książkę.
Mam wypełniony kalendarz, ale wieczorem nie widzę efektów.
Moja lista zadań stale rośnie, a ja tracę nad nią kontrolę.
Pracuję coraz więcej, a mam coraz mniej czasu i energii.
Technologia, zamiast mnie wspierać, wprowadza jeszcze więcej chaosu.
Moja organizacja pracy przypomina bieganie z pustymi taczkami, których nie mam czasu załadować
Laura Mae Martin dzieli się narzędziami i strategiami dostosowanymi do codziennych wyzwań, które stosowała, pracując z tysiącami pracowników Google.
Dzięki niej:
Odzyskasz kontrolę nad swoim czasem.
Nauczysz się ustalać priorytety bez wyrzutów sumienia.
Zaczniesz pracować efektywniej, oszczędzając czas na odpoczynek.
Stworzysz system, który działa w realnym życiu.
Przestań robić więcej – zacznij robić to, co naprawdę się liczy.
Czy czujesz, że życie przyspiesza, a ty tracisz nad nim kontrolę? Ta książka pokaże ci, dlaczego to normalne – i jak uczynić ze zmian swojego największego sprzymierzeńca. Bruce Feiler, autor bestsellerów, odsłania przed nami prawdę, którą wszyscy znamy, ale boimy się zaakceptować: życie nie jest liniowym pasmem sukcesów i stabilności. To nieustanny ruch, niespodziewane zmiany, kryzysy: takie jak: strata pracy, rozpad związku, utrata zdrowia. Dlaczego ta książka zmieni twoje podejście do życia? Feiler opiera się na setkach rozmów z ludźmi, którzy przeszli przez kryzysy, nazywając je trzęsieniami życia – nieoczekiwanymi momentami, które wywracają nasze plany do góry nogami. W swoich badaniach odkrywa wzorce i narzędzia, które pomagają nie tylko przetrwać, ale i rozwijać się w czasach niepewności. Dzięki jego inspirującym historiom dowiesz się, że: Zmiana jest normą, a nie wyjątkiem. Każdy z nas doświadcza „trzęsień życia” - co kilka lat. Możesz wykorzystać te momenty jako szansę na odkrycie swojego nowego „ja”.
Czego się nauczysz? Jak zaakceptować emocje towarzyszące zmianom. Jak rytualizować zakończenia, by zrobić miejsce na nowe początki. Jak porzucić stare schematy i otworzyć się na kreatywność oraz rozwój. Jak odnaleźć sens i cel w niestabilnym świecie.
Życie jest jak kalejdoskop, w którym chwile szczęścia przeplatają się z drobnymi wyzwaniami i poważnymi wstrząsami. Jedno jest pewne – zmiany są nieuniknione. Ta książka uczy, jak się na nie przygotować, zaakceptować trudne emocje i odnaleźć sens w chaosie, tworząc własną historię. To inspirująca opowieść o odwadze w obliczu życiowych burz. - Iza Maliszewska, autorka, @psyche_et_soma Powiedzenie, że jedyną pewną rzeczą w naszym życiu jest zmiana, nabiera w tej książce innego znaczenia. Dlaczego? Książka proponuje szersze spojrzenie na zmiany, pokazując historie ludzi, które jednoczą w przeżyciu i pomagają zmieniać perspektywę. Daje praktyczne narzędzia, by zrozumieć i zaakceptować zmianę, przetrwać ją i dzięki niej wzrastać. W dzisiejszych czasach ̶ bezcenne. - Justyna Kurek-Wdowiak, HR menedżerka, konsultanka kariery, trenerka To przejmująca pozycja o przełomowych momentach naszego życia. Bruce Feiler precyzyjnie tłumaczy, w jaki sposób kształtują nas punkty zwrotne, których doświadczamy, a także w jaki sposób sami możemy je kształtować. Mądrość tej książki wpłynie na to, jak będziecie opowiadali swoją własną historię. -Adam Grant, autor bestsellerów Buntownicy, Leniwy umysł i Ukryty potencjał Nasze drogi skręcają w zaułki labiryntu życia, raz łatwiej nam wyjść na prostą, innym razem odnalezienie drogi trwa dłużej. Ta książka inspiruje, zastanawia i wzbudza głębokie refleksje. Każda jej strona warta jest skupienia oka i duszy. -Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO Bateau Polska Bruce Feiler jest autorem siedmiu bestsellerów „New York Timesa”, w tymThe Secrets of Happy FamiliesorazThe Council of Dads. Jego trzy prelekcje w ramach TED Talks mają ponad cztery miliony wyświetleń. Prowadzi również kurs w ramach TED zatytułowanyJak ujarzmić wielkie zmiany w życiu.Urodził się w Savannah, w stanie Georgia, mieszka na Brooklynie z żoną Lindą Rottenberg oraz córkami bliźniaczkami.
Drugie wydanie książki wzbogacone o nowe aforyzmy i grafiki Czym jest lewica? Gdy nikt mnie o to nie pyta, wiem. Gdy próbuję to wytłumaczyć, nie wiem. Myślę jednak, że potrafię opisać, jakim chciałbym widzieć człowieka lewicy. Blisko 800 kapsułek tekstu, które składają się na książkę Wieczna lewica powinno mu służyć za swego rodzaju zwierciadło. Czytelnik znajdzie tutaj aforyzmy i anegdoty, myśli i maksymy, prawdy i paradoksy osadzone równie mocno w historii lewicy, jak w problemach teraźniejszości. Każdy z nich, choć długością przypomina tweet, stanowi zarówno zamkniętą całość, jak i część pełniejszego wywodu dotyczącego lewicowej tożsamości oraz tego, czemu i komu ma służyć lewica w XXI wieku. Lewica nie powinna być ideologią, zbiorem doktryn ani partią polityczną. Musi być czymś znacznie więcej: postawą, drogą życiową wynikłą z wierności pewnemu kodeksowi postępowania. Alain mówił, że nie jest socjalistą, anarchistą ani komunistą. Wszystkie te nurty są zbyt świeżej daty, wszystkie są przejściowe. On uważał, że należy do „wiecznej lewicy”. Nie szukaj początków „wiecznej lewicy” w pismach XIX-wiecznych filozofów i ekonomistów. Zastanów się raczej, czy pierwszym lewicowcem był Prometeusz, czy Lucyfer. Marcin Giełzak odarł lewicowość z historycznych kostiumów, wyabstrahował jej rdzeń, czystą esencję. Substancję nową, ciekawą, zaskakującą, z którą większość realnych lewicowców – dawnych i dzisiejszych – nigdy by się nie zgodziła. Ten ich milczący sprzeciw w niczym autorowi nie przeszkadza; nie jest historykiem lewicy, mierzy wyżej, stawia się w pozycji jej nauczyciela. Szuka tylko tych myśli, z którymi może ona powrócić do gry. Jego przemyślenia są dojrzałe, przytomne, rześkie. Niewiarygodne! Ożywił trupa. Uczynił polską lewicowość na nowo atrakcyjną. Czy jego oferta tchnie siłę w innych? Trudno przewidzieć, ale jego samego świetnie uzbroiła. Wydeptał sobie grunt, na którym stoi pewnie i mocno. Z którego może toczyć spory z każdym i wygrywać z każdym. Ma przemyślaną mechanikę idei, ma przemyślaną logikę politycznej rzeczywistości, zarazem uniknął cynizmu. Do świata polskich sporów wdarł się niezwykle mocny szermierz. Swoich rywali – prawicowych i liberalnych – ogrywa w kilku ruchach. Może dla lewicy okaże się mało atrakcyjny, ale dla wrogów lewicy stać się może „wiecznym kłopotem”. - Robert Krasowski
Jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona zmienią krajobraz biznesowyMetamarketing to nowa forma marketingu, która wykracza poza proste połączenie tradycyjnych i cyfrowych technik. Oferuje prawdziwe zespolenie świata fizycznego i cyfrowego, przybierając postać interaktywnego i immersyjnego doświadczenia konsumenckiego.Philip Kotlersłynny propagator "czterech P marketingu", oraz jego współpracownicy - Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan tłumaczą, jak wykorzystać technologię, aby zaspokoić potrzeby klientów oraz mieć wpływ na zmieniającą się branżę. Tym samym przygotowują marketerów na nową erę metamarketingu. Pokazują sposoby pozwalające dostosować rozwijające się technologie i modele biznesowe do znaczących zmian w zachowaniach konsumenckich zachodzących w ostatniej dekadzie.Autorzy przedstawiają:elementy składowe metamarketingutechnologie i platformy, z których na co dzień korzystają pokolenia Z i Alfasposoby na wykorzystanie metaświatów i rzeczywistości rozszerzonejnajczęstsze przeszkody i pułapki napotykane przez marketerów próbujących swych sił w interaktywnym i immersyjnym środowiskutradycyjne i cyfrowe techniki marketingu pozwalające na pełne wykorzystanie niesłabnącej konsumenckiej potrzeby utrzymywania interakcji międzyludzkich.Marketing 6.0 wnikliwie rozwija tematykę zrównoważonego rozwoju i nowatorskich technologii, które współczesne firmy muszą poznać i zrozumieć, aby odnaleźć się w tej dynamicznej i ekscytującej erze handlu.To książka dla menedżerów, dyrektorów, członków zarządu i innych liderów biznesu, którzy chcą być kilka kroków przed resztą - szczególnie teraz, gdy krajobraz marketingowy zmienia się na ich oczach. To również lektura obowiązkowa dla nowej generacji marketerów, reklamodawców i twórców treści.Philip Kotler, ojciec nowoczesnego marketingu, ma wyjątkową umiejętność dostrzegania pojawiających się trendów marketingowych i przewidywania, jak zmienią one krajobraz biznesowy. Marketing 6.0 nie jest wyjątkiem. Kotler opisuje, jak upowszechnienie się rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wpłynie na sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami, i wyjaśnia, dlaczego przyszłość marketingu leży w tworzeniu immersyjnych doświadczeń konsumenckich.- Alexander Chernev, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern UniversityMarketing immersyjny ma na celu przeniesienie klienta do świata opowieści, aby ten uwierzył, że faktycznie się tam znajduje. W tym procesie bodźce rzeczywiste i iluzoryczne mieszają się, tworząc nowy rodzaj postrzeganej rzeczywistości. Niniejsza książka wprowadza nas w ten futurystyczny świat marketingu. Prawdziwie pouczająca i dająca do myślenia lektura.- Hermann Simon, założyciel i prezes Simon-KucherPhilip Kotler - profesor emeritus w Kellogg School of Management na Northwestern University, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według "Wall Street Journal" jest jednym z najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Autor bestsellerów przetłumaczonych na ponad dwadzieścia pięć języków.Hermawan Kartajaya - założyciel i prezes M Corp, wiodącej firmy świadczącej profesjonalne usługi marketingowe w Azji Południowo-Wschodniej.Iwan Setiawan - dyrektor generalny platformy Marketeers, wiodącego indonezyjskiego wydawcy mediów marketingowych. Jest konsultantem marketingowym z dwudziestoletnim doświadczeniem, współpracującym z ponad setką klientów z różnych branż.
Przeciętna osoba spędza w pracy 35% całkowitego czasu czuwania, co oznacza nieco ponad 13 lat lub 90 000 godzin Z niepokojem czekasz na poniedziałek? Masz wrażenie, że twoja kariera utknęła w martwym punkcie? Masz dość swojego szefa? Oto najbardziej niepokojąca – ale i wspaniała – informacja: jedyną osobą, która może to wszystko naprawić, jesteś ty. Dowiedz się, co daje radość z pracy i co ją odbiera Beth Stallwood pomaga ludziom odnaleźć radość z pracy, a organizacjom – dbać o swoich pracowników. Stworzyła praktyczny zestaw narzędzi, za pomocą których zachęca wszystkich do przejęcia odpowiedzialności za własne życie zawodowe poprzez: ·uwolnienie się od pojęcia „równowagi między pracą a życiem prywatnym” (ang. work-life balance) i wyznaczenie jasnych granic ·przeformułowanie swoich relacji z firmą, szefem i grupą wsparcia ·porzucenie ograniczających przekonań i sformułowanie wielkich celów, które nie trafią do kosza. Ponad jedną trzecią życia poświęcasz pracy, więc nie ma na co czekać – to idealny moment, bywprowadzić do swojej pracy więcej radości. Jeśli chcesz bardziej cieszyć się swoją pracą, ta praktyczna książka autorstwa Beth Stallwood zawiera spostrzeżenia, ćwiczenia i strategie, których potrzebujesz, aby zmienić swoje doświadczenie zawodowe oraz zbudować pracę i karierę, które pokochasz. Carla Miller, autorka książki Closing the Influence Gap Niezwykle optymistyczna i podnosząca na duchu książka! Jest pełna praktycznych wskazówek, które pomogą nam przyjąć proaktywne podejście do tworzenia bardziej satysfakcjonującego życia w pracy i poza nią. Każdy znajdzie tu coś dla siebie niezależnie od wybranego zawodu i etapu kariery. To także cenne przypomnienie, że chociaż nie zawsze możemy kontrolować wyniki, to jednak zawsze możemy zadbać o to, by nasze doświadczenia zawodowe były bardziej radosne. dr Cath Bishop, brytyjska wioślarka, olimpijka, była dyplomatka, trenerka i konsultantka ds. przywództwa i kultury, autorka książki The Long Win Beth Stallwood - ekspertka z zakresu rozwoju pracowników, mająca imponujące doświadczenie w ułatwianiu ludziom rozwijania ich kariery i osiągania życiowych celów. Jako rozchwytywana mówczyni i facylitatorka rozmawia z tysiącami ludzi na temat rozwoju osobistego, przywództwa i tworzenia wspaniałych miejsc pracy. Zdobyła umiejętności coacha i mentorki w Oxford School of Coaching and Mentoring, a następnie przez 15 lat pracowała z obecnymi i przyszłymi liderami. W 2017 r. założyła własną firmę konsultingową Create WokJoy, która współpracuje z wiodącymi organizacjami z różnych branż, w tym: inwestycyjnej, sportowej, edukacyjnej, sektora publicznego, mediów i technologii, nad zmianą sposobu, w jaki angażują, rozwijają i prowadzą swoje zespoły. Jej misją jest pomaganie pracownikom w odczuwaniu większej radości z tego, co robią, a firmom – w rozwijaniu kultury organizacyjnej, która na to pozwala. Oba te działania prowadzą do stworzenia miejsca pracy, w którym wygrywają obie strony – pracownik i pracodawca. Jej podcast „WorkJoy Jam” jest dostępny na wszystkich głównych platformach podcastowych.
Wykorzystaj swoje supermoce i dokonuj wielkich rzeczy!Ta książka zmieni twój sposób myślenia o pracy, zespołach, projektach i kulturze, a także zapewni wiedzę i narzędzia potrzebne do wykorzystania dwóch supermocy: uczenia się i współpracy.Andrew McAfee pokazuje, jak geecy stworzyli nową kulturę opartą na czterech normach:naucewłasnościszybkościotwartości.Geek jest nieustannie ciekawy świata, nie boi się mierzyć z trudnymi problemami i sięgać po niekonwencjonalne rozwiązania. Nie poważa opinii ekspertów, nie lubi planowania i procesów, nie boi się błędów i nie ma obsesji na punkcie wygrywania. I to wyjaśnia wszystkopocząwszy od tego, dlaczego dzieci uczące się w systemie Montessori wykazują się twórczym myśleniem, po sposoby, w jakie nowicjusze rewolucjonizują kolejne gałęzie przemysłu. Kiedy zastosujemy wszystkie cztery normy, powstaje kultura cechująca się luzem, szybkimi zmianami i egalitaryzmem, zmieniająca się, oparta na dowodach, niepokorna i autonomiczna.Dlaczego sposoby geeków tak dobrze się sprawdzają? Andrew McAfee udziela prostej odpowiedzi: ponieważ odwołują się do ludzkich supermocy, jakimi są intensywna współpraca oraz szybkie uczenie się. Bazując naewolucji kulturowej autor pokazuje, że kiedy spotykamy się w odpowiednich warunkach, szybko odkrywamy, jak wprowadzać innowacje, niezależnie od tego, czy budujemy statki kosmiczne, czy samokorygujące się organizacje. Natomiast w nieodpowiednich warunkach tworzymy biurokrację, skazując się na nieustanne opóźnienia, kulturę milczenia i inne dysfunkcje typowe dla ery przemysłowej.Andrew McAfee przedstawia nowy sposób patrzenia na świat i podsuwa skuteczne narzędzia umożliwiające wykorzystanie wielkich możliwości, które mamy dziś i które przyniesie jutro.Mądry, dowcipny i pouczający przewodnik, pokazujący, jak poruszać się w świecie pracy przyszłości Nauka, własność, szybkość i otwartość: każde z tych prostych słów zawiera w sobie więcej, niż sobie wyobrażałeś, dopóki nie przeczytałeś tej książki.-Amy C. Edmondson, autorka książki Dobre porażkiWybitna synteza, która za pomocą ujednoliconej teorii (którą McAfee nazywa "sposobem geeków") ostatecznie wyjaśnia powody, dla których podejście stosowane w start-upach technologicznych zawładnęło tak dużą częścią świata.-Reid Hoffman, współzałożyciel LinkedIn i autor książek The Startup of You, Rozmowa z chatem GPT o przyszłości ludzi i świata i współautor książki Mistrzowie skalowania biznesuMcAfee to światowej klasy prowokator intelektualny. Nieustannie podważa moje założenia i wyostrza moje myślenie. To samo spotka ciebie, kiedy będziesz czytał tę książkę. To najbardziej przekonująca analiza, jaką widziałem; analiza która pokazuje, czego Dolina Krzemowa nauczyła się już o budowaniu bardziej efektywnych organizacji - i czego jeszcze musi się nauczyć.- Adam Grant, autor książek Leniwy umysł i BuntownicyAndrew McAfee jest samodzielnym pracownikiem naukowo-badawczym w MIT Sloan School of Management oraz współzałożycielem i jednym z dyrektorów MIT Initiative on the Digital Economy (inicjatywa MIT związana z cyfryzacją gospodarki). Za przedmiot swoich badań obrał wpływ postępu technologicznego na zmiany zachodzące we współczesnym świecie. Jest autorem książki Więcej za mniej oraz współautorem bestsellera "New York Timesa" Drugi wiek maszyny.
Przyczyny amerykańskich konfliktów społecznych i możliwe sposoby ich zakończenia W 2010 roku Peter Turchin stwierdził, że Ameryka wpadła w spiralę społecznej dezintegracji, co około 2020 roku doprowadzi do załamania porządku politycznego. Czas pokazał, że jego przewidywania potwierdzają się, a ta książka tłumaczy, dlaczego tak się dzieje. Turchin od ponad ćwierćwiecza wzbogaca badania historyczne podejściem stosowanym w innych dziedzinach nauki. Stworzył kliodynamikę, która bada historię za pomocą statystyki. Na jej podstawie wskazuje źródła spójności wspólnot politycznych i czynniki doprowadzające do ich rozpadu. Wnioski wykorzystuje do tego, aby wyjaśnić obecną sytuację w Stanach Zjednoczonych, które jego zdaniem są o krok od upadku, a winą za ten stan obarcza elity. Czynniki, które wpływają na niestabilność społeczeństwa, to: - nadprodukcja elit, które w swoich rękach koncentrują władzę i pieniądze – przegrani, którym nie udało się wejść w ich szeregi, zamieniają się w kontrelity, podważają normy społeczne, atakują system i próbują go zmienić siłowo; - pompa bogactwa, która pełną parą działa w Stanach Zjednoczonych od dwóch pokoleń – zabiera biednym i daje bogatym. Elity robią wszystko, aby nikt inny nie mógł czerpać korzyści z gospodarki. Wykorzystują biedniejszych, aby karmić siebie, przez co ubożeje reszta społeczeństwa i rośnie niezadowolenie. Znajdujemy się obecnie na zaawansowanym etapie cyklu nadprodukcji elit i wzrostu powszechnego zubożenia, co może doprowadzić do gwałtownego rozłamu politycznego. Taki scenariusz nie musi się sprawdzić, ale czasu na reakcję jest coraz mniej. Błyskotliwa książka. Zgrabna analiza Turchina odsłania kryjące się pod partyjnymi przepychankami interesy klasowe, które nie zmieniają się mimo upływu lat. Przedstawia także trafne spostrzeżenia dotyczące aktualnej sytuacji politycznej. To inspirujące omówienie przeszłych i obecnych antagonizmów oraz kryzysów, do których mogą doprowadzić. –„Publishers Weekly” Peter Turchin jest naukowcem zajmującym się ewolucją społeczną i kulturową, kierownikiem projektu w organizacji badawczej Complexity Science Hub w Wiedniu oraz pracownikiem naukowym na Uniwersytecie Oksfordzkim. Profesor emeritus Uniwersytetu Connecticut. Z wykształcenia jest biologiem teoretycznym, obecnie zajmuje się kliodynamiką, która wykorzystuje matematyczne modelowanie zjawisk historycznych i statystyczne testowanie teorii historycznych. Bada zjawiska niestabilności politycznej. Jego główny wysiłek badawczy skupia się na koordynowaniu CrisisDB, ogromnej historycznej bazy danych o społeczeństwach pogrążających się w kryzysach i z nich wychodzących. Jest autorem książek takich jak Wojna i pokój, i wojna, Ultrasociety i Ages of Discord.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Strategia biznesowa - zadawać pięć kluczowych pytań niezbędnych do tworzenia planu strategicznego - wyciągać ważne wnioski przy wykorzystaniu matrycy produkt–rynek oraz analizy działań strategicznych i operacyjnych - zmienić pozycję firmy, bazując na nowych produktach, usługach i nowej technologii - mierzyć efekty przy pomocy jasno określonych celów finansowych. Przywództwo - pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością - budzić w zespole poczucie celu - podejmować właściwe ryzyko - jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich. Motywowanie - wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań - stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju - zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu - ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego. Delegowanie & kontrolowanie - określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania - dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku - przekazać szybką informację zwrotną i uzyskać zaangażowanie członków zespołu - zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym. Spotkania biznesowe - zapanować nad dyskusją oraz doprowadzić do wyciągania wniosków - uniknąć niebezpieczeństwa grupowego myślenia - uzyskać konsensus, określać zakres odpowiedzialności i ustalać terminy - zmaksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Zarządzanie sprzedażą - opracować plan działań sprzedażowych - obudzić w zespole poczucie wspólnego celu i stworzyć skuteczny team profesjonalnych sprzedawców - właściwie motywować ludzi do osiągania ponadprzeciętnych wyników oraz podnosić ich samoocenę i tym samym zwiększać zyski - przeprowadzać konstruktywne oceny pracownicze. Negocjowanie - używać sześciu najważniejszych stylów negocjacji - wykorzystać czas do osiągnięcia przewagi - przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły - klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań. Marketing - wykorzystać badania rynku i dane z grup fokusowych, by podejmować lepsze decyzje - wyróżnić się na tle konkurencji - odpowiadać na podstawowe potrzeby emocjonalne kupujących - wyznaczać optymalne punkty cenowe dla swoich ofert i w pełni wykorzystać dostępne kanały dystrybucji. Zarządzanie czasem - radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, e-mailami i telefonami - przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze - pokonać skłonność do zwlekania - planować i określać zadania, które mogą być delegowane. Sukces osobisty - wyznaczać jasne cele - wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy, oraz wzmacniać pewność siebie - ćwiczyć się w sztuce odwagi, bo ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka - nawykowo prowadzić działania networkingowe. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?