„Codziennie poświęć minutę, aby spojrzeć w twarz ludziom, którymi kierujesz. Pamiętaj, że to onisą twoimi najcenniejszymi zasobami” dr Kenneth Blanchardzyskał międzynarodową sławę jako jeden ze współtwórców koncepcji i modelu Przywództwa sytuacyjnego®.* Od tego czasu szkolił wielu najlepszych menedżerów na świecie. Poznaj jego metody i wprowadź je w życie. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera! *Przywództwo sytuacyjne® jest zastrzeżonym znakiem towarowym The Center for Leadership Studies. Nowy Jednominutowy Menedżer Nowe wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku – zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie. Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak ważne jak teraz. Poznasz sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystasz je w praktyce.Przekonasz się, że jedna minuta może zmienić naprawdę wiele, a dzięki Trzem Sekretom odkryjesz, że 20 procent wysiłków pozwala osiągnąć 80 procent oczekiwanych rezultatów. Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły Wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności przechodzą przez cztery fazy rozwoju: etap rozpoznania, niezadowolenia, integracji i efektywności. Dowiesz się, w jaki sposób powinien działać menedżer, by jego zespół stał się w pełni zaangażowany i osiągał zakładane rezultaty. Jednominutowy Menedżer i przywództwo Książka w prosty sposób uczy menedżerów modelu SLII® Blancharda – podejścia sytuacyjnego, w którym nie traktuje się wszystkich w ten sam sposób. Dowiesz się, dlaczego dostosowywanie stylów kierowania do etapów rozwoju pracowników jest tak ważne. Jednominutowy Menedżer spotyka małpę Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Dzięki tej książce dowiesz się, jak przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom i w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Jednominutowy Menedżer. Równowaga życia i pracy Zdrowy tryb życia jest kluczem do sukcesu. Ta łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki dotyczące radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Idealna dla wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione „ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami”. Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce Kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Książka zawiera opisy technik pozwalających zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe przekierowania.Poznasz praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją. dr Ken Blanchard jest patronem i przywódcą duchowym Blancharda® (d. The Ken Blanchard Companies®) – międzynarodowej firmy oferującej usługi w zakresie szkoleń menedżerskich i rozwoju organizacji, którą założył wraz z żoną, dr Marjorie Blanchard, w 1979 roku. Jest autorem i współautorem ponad czterdziestu książek, w tym bestsellerowej serii biznesowej Jednominutowy Menedżer.
ŚWIATOWY BESTSELLER 100 mln egzemplarzy sprzedanych na całym świecie Pokochaj siebie to książka, która nie tylko wskazuje, jak wprowadzić pozytywne zmiany w codziennym życiu, ale przede wszystkim zachęca do głębokiej refleksji nad tym, kim jesteśmy i jakie mamy przekonania na własny temat. Jej autor, Dr Wayne W. Dyer, mistrz w dziedzinie rozwoju osobistego, naucza, że prawdziwa zmiana zaczyna się od wewnątrz – od miłości do samego siebie. Dla niego miłość do siebie to nie modny slogan, ale klucz do pełnego, szczęśliwego życia, które można prowadzić z poczuciem spełnienia i harmonii. Dyer twierdzi, że nasze myśli mają ogromną moc i wpływają na naszą rzeczywistość. Zachęca do analizy i przepracowania negatywnych schematów myślenia, jakie przekazano nam w trakcie wychowania. Jego przesłanie jest jasne: jeśli nauczysz się kochać siebie, to będziesz w stanie kochać innych i osiągnąć sukces w każdej dziedzinie życia. Jak uwolnić się od potrzeby aprobaty innych i osiągnąć niezależność w kontaktach z innymi osobami? Jak radzić sobie ze stresem w pracy i w życiu codziennym i stać się osobą asertywną? Jak wypracować udane relacje z najbliższymi? Jak pozbyć się bezużytecznych emocji: poczucia winy, niepokoju, gniewu? Jak stworzyć nowy, lepszy system rozumienia otoczenia i żyć zgodnie z własnymi pragnieniami? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w tej książce. dr Wayne W. Dyer – światowej sławy terapeuta, od ponad 30 lat pomaga ludziom w osiąganiu sukcesów w życiu. Uczy, jak świadomie wyzbyć się zahamowań i zbudować nową osobowość, pozbawioną negatywnych schematów myślowych. Pokazuje, jakradzić sobie z osobami, które chcą nami manipulować i sterować naszym postępowaniem; w codziennych kontaktach, w pracy i w życiu osobistym. Informacje o autorze: www.drwaynedyer.com
Czy pomaganie innym to przepis na porażkę? A może największe sukcesy osiągają ci, którzy nie myślą tylko o sobie? Adam Grant, czołowy ekspert w dziedzinie psychologii organizacyjnej i najwyżej oceniany profesor Wharton School, w tej przełomowej książce udowadnia, że nie rywalizacja, a mądra współpraca stanowi klucz do osiągnięcia najlepszych wyników – zarówno w biznesie, jak i w życiu zawodowym. Grant wyróżnia trzy typy ludzi i związane z nimi style współpracy: biorców, którzy koncentrują się na własnych korzyściach, transakcjonistów, dążących do równowagi w wymianie przysług, oraz dawców, którzy bezinteresownie wspierają innych. Paradoksalnie to właśnie dawcy – choć najbardziej narażeni na wypalenie i wykorzystanie – osiągają największe sukcesy, jeśli działają w sposób strategiczny. Dzięki przedstawionym w książce wnikliwym badaniom i inspirującym historiom dowiesz się, jak: budować wartościowe relacje, które przekładają się na długoterminowe korzyści pomagać innym, nie rezygnując z własnych ambicji i celów wykorzystać współpracę jako narzędzie do osiągania wyjątkowych wyników. Poznaj strategie, które pozwolą ci efektywnie współpracować i świadomie kształtować swoją ścieżkę zawodową. Sukces to nie tylko wynik talentu – to także sposób, w jaki działasz z innymi. Adam Grant – jeden z najwybitniejszych psychologów organizacji, wykładowca Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii i autor bestsellerowej książki Ukryty potencjał. Jego prace pomagają ludziom odkrywać nowe możliwości i przekraczać własne ograniczenia. Sprzedał miliony książek, a jego wykłady TED przyciągnęły ponad 30 milionów widzów. Prowadzi podcast „Re:Thinking”, w 2021 roku napisał najczęściej czytany artykuł „New York Timesa”. Doceniony przez APA i National Science Foundation, trafił na listę Fortune 40 Under 40. Ukończył Harvard, obronił doktorat na Uniwersytecie Michigan. Mieszka w Filadelfii, gdzie łączy życie rodzinne z badaniami, pisaniem i inspirowaniem innych.
Twoi analitycy przedstawiają skomplikowane modele, ale ich rekomendacje nie przekładają się na realne działania? Raporty pełne wskaźników i wykresów nie dają ci jasnych odpowiedzi? Czujesz, że dane w twojej firmie mają ogromny potencjał, ale nie wiesz, jak go wykorzystać? Analiza danych dla menedżerów to przewodnik, który pozwoli ci przekształcić dane w konkretne decyzje biznesowe. Dzięki tej książce: zrozumiesz kluczowe pojęcia analityki danych i zaczniesz skutecznie komunikować się z zespołem specjalistów nauczysz się zadawać właściwe pytania, które pomogą ci oddzielić wartościowe analizy od zbędnego szumu informacyjnego poznasz każdy etap zarządzania projektem związanym z analizą danych, od zrozumienia podziału ról w zespole po dobór odpowiedniego oprogramowania dowiesz się, jak ocenić jakość prezentowanych wyników, tak by podejmować trafne decyzje i unikać kosztownych błędów odkryjesz praktyczne metody wykorzystywania danych w strategii biznesowej, zwiększając efektywność swojej organizacji. Howard Steven Friedman i Akshay Swaminathan przekazują wiedzę w sposób prosty i przystępny. Zamiast skomplikowanego języka technicznego oferują jasne, praktyczne wskazówki, które można zastosować od razu. Nie pozwól, by analityka danych była w twojej firmie czarną skrzynką. Zdobądź kompetencje, które pozwolą ci lepiej wykorzystywać dane, optymalizować procesy i osiągać lepsze wyniki. Howard Steven Friedman - adiunkt na Uniwersytecie Columbia, analityk danych z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów analitycznych w sektorze prywatnym i publicznym. Jest autorem książek Ultimate Price i The Measure of a Nation. Akshay Swaminathan – analityk danych pracujący nad wzmacnianiem systemów opieki zdrowotnej. Ma ponad czterdzieści recenzowanych publikacji, a jego prace publikowano w „New York Timesie” i „STAT”. Pracował w Flatiron Health, a obecnie kieruje zespołem analityki danych w Cerebral. Jest stypendystą na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Stanforda.
Zmiana w organizacji jest nieunikniona – ale czy na pewno musi oznaczać chaos i trudności? Tradycyjne podejście do zarządzania zmianą opiera się na sztywnym planowaniu lub przekonaniu, że każda zmiana wywołuje silny opór. Jaka jest skuteczność takiego podejścia? Zaledwie 30%. Zwinne zarządzanie zmianą pozwala lepiej reagować na rzeczywistość, a jego najważniejszym wyróżnikiem jest elastyczność w działaniu: Nie trzymaj się kurczowo planu – ucz się w trakcie działania. Traktuj reakcje ludzi jako cenne źródło informacji, a nie przeszkodę. Testuj, modyfikuj i dopasowuj działania zamiast forsować jedno rozwiązanie. Doświadczeni eksperci w zakresie zarządzania zmianą przedstawiają praktyczny model pracy oraz 55 narzędzi, które pomogą skutecznie wdrożyć zwinne podejście w twojej firmie. Dowiesz się, jak planować, angażować ludzi i eksperymentować, by osiągnąć trwałe efekty. Wprowadź zmiany inaczej – skuteczniej, mądrzej i z większym zaangażowaniem zespołu. dr Jarosław Rubin – trener i konsultant z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Pasjonat i orędownik zwinności w zarządzaniu oraz wykorzystywania narzędzi AI przez „nietechnicznych” menedżerów. Prowadzi warsztaty i doradza zarządom firm, menedżerom i agentom zmian w kwestiach zwinnego podejścia do zarządzania zmianą, zarządzania celami (OKR), kultury i strategii organizacji oraz analizy modeli biznesowych. Wiesław Grabowski – menedżer, trener, mentor i coach. Ma ponad trzydziestoletnie doświadczenie w biznesie, w tym osiemnastoletnie na stanowiskach menedżerskich – do poziomu zarządu oraz ponad dziesięcioletnie w coachingu indywidualnym i zespołowym, a także w prowadzeniu szkoleń. Zebrane doświadczenia zwróciły go ku poszukiwaniu zwinności w zarządzaniu połączonej z myśleniem systemowym i improwizacją. Orędownik wyciągania wniosków z podejmowanych działań i stawiania celów wspierających uczenie się i adaptację. Marek Naumiuk – menedżer, konsultant i trener. Posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie zawodowe, w tym osiemnastoletnie w działach komercyjnych oraz ponad piętnastoletnie jako trener i konsultant. Zwolennik ciągłego doskonalenia organizacji poszukujący najbardziej efektywnych metod, narzędzi agile oraz rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Prowadzi projekty szkoleniowe, doradcze i interimowe. Pasjonat biegania i nieustannego rozwoju. Edyta Madej – trener grupowy, umiejętności poznawczych i myślenia wizualnego. Graphic Recorder, sketchnoter, illustrator, doradca psychospołeczny, moderator Design Thinking, facylitator, e-dydaktyk. Autorka programów szkoleniowych w idei blended learning, projektant szkoleń e-learningowych. Jest też mediatorem wiedzy – ekspertem optymalizacji przepływu wiedzy w pracy w nurcie Knowledge Pills Metodologhy (Mulitmedialnych Pigułek Wiedzy).
Stresu nie da się uniknąć, ale można nauczyć się tak z nim żyć, by nie prowadził do wypalenia zawodowego, problemów zdrowotnych i chronicznego zmęczenia. Recepta na stres to siedmiodniowy program oparty na mikronawykach, które pomagają zmniejszyć stres, odzyskać równowagę i budować odporność. Każdy dzień wprowadza jedno konkretne ćwiczenie lub technikę i stopniowo pozwala: obniżyć poziom stresu i lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami zapobiec wypaleniu dzięki świadomemu zarządzaniu presją i odpoczynkiem budować nawyki, które poprawiają zdrowie psychiczne i fizyczne akceptować to, co nieprzewidywalne, bez straty energii na walkę czerpać siłę z codziennych, prostych rytuałów. Dr Elissa Epel, światowej sławy psycholog, opiera swój program na wieloletnich badaniach naukowych. Dzięki temu jej książka oferuje rozwiązania, które nauczą cię, jak skutecznie zarządzać stresem zamiast tylko go tłumić. Dr Elissa Epel jest profesorką i wiceprzewodniczącą wydziału psychiatrii i nauk behawioralnych na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco oraz uznaną na świecie psycholożką. Została wybrana do Narodowej Akademii Medycznej, sprawowała funkcję rektorki Akademii Badań Medycyny Behawioralnej, a obecnie jest dyrektorką inicjatyw zdrowia psychicznego w Ośrodku do spraw Klimatu, Zdrowia i Równości na Uniwersytecie Kalifornijskim. Studiowała psychologię i psychobiologię na Uniwersytecie Stanforda oraz psychologię kliniczną i zdrowotną na Uniwersytecie Yale. Jej badania były omawiane w TEDMED, „New York Timesie”, „The Wall Street Journal” oraz w wielu programach telewizyjnych. Jej pierwsza książka, napisana wraz z noblistką Elizabeth Blackburn, Telomery i zdrowie. Naukowe tajniki zdrowego stylu życia, została przetłumaczona na ponad trzydzieści języków.
Czujesz, że życie to jeden wielki chaos? Szkoła, ciągłe wymagania rodziców i presja, żeby być najlepszym? A może masz dość udawania, że wszystko jest OK, kiedy w środku czujesz, że zaraz wybuchniesz? To nie jest kolejny poradnik o „byciu spokojnym”. To praktyczny przewodnik, który pokaże ci, jak naprawdę ogarniać emocje, stres i presję, która rozwala cię od środka. Dzięki terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) odkryjesz proste techniki, które pozwolą ci przetrwać trudne chwile i odzyskać kontrolę nad swoim życiem. Cztery unikatowe umiejętności DBT, które znajdziesz w książce: uważność – jak skupić się na tu i teraz, zamiast wciąż martwić się tym, co będzie lub co było tolerancja na stres – jak nie panikować i zachować spokój, nawet kiedy wydaje się, że wszystko się wali regulacja emocji – jak zrozumieć swoje uczucia i przestać dawać im się kontrolować skuteczność interpersonalna – jak radzić sobie z konfliktami i budować zdrowe, wspierające relacje. To książka dla tych, którzy mają dość presji i oczekiwań innych. Dla tych, którzy chcą zrozumieć swoje emocje, radzić sobie z codziennymi wyzwaniami i w końcu poczuć się dobrze ze sobą – bez udawania. Debra Moreno Garcia i Wilson Ho trafili w dziesiątkę z tym podręcznikiem terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) dla nastolatków! Napisali go przystępnym dla młodzieży językiem, z wieloma wskazówkami do autorefleksji, dzięki czemu jest interaktywny. To wszystko sprawia, że proces rozwijania umiejętności samoregulacji może wreszcie stać się łatwy i przyjemny, a nie moralizatorski i nieosiągalny. Podręcznik ten sprawdzi się zarówno jako oddzielna lektura, jak i dodatek do terapii. - dr Jeffery J. Wood, profesor szkolnictwa i psychiatrii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, autor ponad stu artykułów i współautor publikacji z dziedziny działań kognitywno-behawioralnych, emocjonalnych oraz rozwoju behawioralnego u młodzieży szkolnej To wspaniały poradnik, pełen ważnych informacji, które pomogą nastolatkom lepiej zrozumieć siebie. To również doskonałe źródło materiałów dla terapeutów pracujących z młodzieżą. - Evelyn Lizeth Coria, licencjonowana kliniczna pracownica socjalna, specjalistka ds. zdrowia psychicznego małych dzieci i rodzin oraz koordynatorka refleksyjnej praktyki drugiego stopnia Dzięki temu podręcznikowi elementy DBT staną się łatwo przyswajalne dla terapeutów i ich klientów. Ćwiczenia i narzędzia w nim przedstawione są praktyczne i łatwe do stosowania również poza sesją terapeutyczną, na przykład ‘e-mantry’! Gorąco polecam go każdemu terapeucie pracującemu z nastolatkami i młodymi dorosłymi! - Judi Stadler, licencjonowana kliniczna pracownica socjalna, dyrektorka ds. usług klinicznych w programie Para Los Niños Ta niezwykle praktyczna książka pozwoli każdemu zrozumieć główne zasady DBT. Zawiera liczne przykłady, ćwiczenia oraz materiały do wykorzystania podczas terapii. To doskonały poradnik dla nastolatków borykających się z problemami regulacji emocji. Polecam go jako dodatkowe narzędzie terapeutyczne dla nastolatków, ich rodziców oraz specjalistów ds. zdrowia psychicznego. - dr Iman Dadras, licencjonowany kliniczny pracownik socjalny, profesor nadzwyczajny terapii par i rodzin na Uniwersytecie Alliant International w Los Angeles Moreno Garcia i Ho doskonale rozumieją wyzwania, przed którymi stoją dzisiejsi nastolatkowie. Ich książka analizuje temat stresu oraz jego wpływu na dobrostan. Z pewnością pomoże czytelnikom określić oraz zrozumieć stresory i zyskać większą świadomość własnych doświadczeń. To doskonałe narzędzie dla nastolatków, które pomoże im rozpocząć drogę ku poprawie swojego samopoczucia. - Olga Aguilar, dr nauk medycznych, licencjonowana kliniczna pracownica socjalna, dyrektorka generalna Arroyo Seco Family Therapy Inc dr Debra Moreno Garcia – pracownik naukowy Katedry Psychologii na Uniwersytecie Stanowym Kalifornii w Los Angeles. Od ponad dwudziestu pięciu lat pracuje z dziećmi, nastolatkami oraz ich rodzinami w środowiskach klinicznych i badawczych. Jej badania dotyczące stresu i dobrostanu młodzieży koncentrują się na obszarach stresu u nastolatków, wzorcach komunikacji międzypokoleniowej, dobrostanie rodzinnym oraz promowaniu zdrowego klimatu szkolnego. Prowadzi badania psychometryczne nad nowymi narzędziami pomiaru stresu, opartymi na prawdziwych przypadkach nastolatków i studentów. Jest działaczką społeczną, mówczynią i rzeczniczką zdrowych społeczności oraz infrastruktury dla młodzieży pochodzącej z grup mniejszościowych. Wilson Ho – specjalista terapii rodzinnej i małżeńskiej, licencjonowany terapeuta małżeński i rodzinny pracujący w Para Los Niños, organizacji zdrowia psychicznego wspierającej członków marginalizowanych społeczności w dostępie do wsparcia psychicznego oraz zapewniającej usługi terapeutyczne dzieciom, rodzinom i dorosłym. Badania Ho i Debry Garcii promują budowanie zaufania między terapeutą a pacjentem i wspierają nastolatków w dążeniu do równości w relacjach rodzic–dziecko. Wilson działa również w programie mentorskim Kalifornijskiego Stowarzyszenia Terapeutów Małżeńskich i Rodzinnych w Los Angeles, gdzie dzieli się swoimi doświadczeniami oraz wspiera innych terapeutów.
Czy wiesz, jak zamienić swoją wiedzę specjalistyczną i doświadczenie w biznes, który przynosi stabilne dochody i pozwala działać na własnych zasadach? Jeśli jesteś coachem, trenerem, konsultantem, mentorem lub doradcą – ta książka jest dla ciebie. Donald Miller, autorytet w branży doradczej z ponad 20-letnim doświadczeniem, pomoże ci zbudować solidne fundamenty i skutecznie rozwijać swoją firmę. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: przygotować od zera portfolio usług, które będziesz sprzedawać zaprojektować atrakcyjną stronę internetową, która przyciągnie dopasowanych do ciebie odbiorców stworzyć własną społeczność lub dołączyć do już istniejącej, aby wspomóc swój rozwój osobisty i rozwój swojej firmy generować listę potencjalnych klientów i nią zarządzać pisać i automatyzować e-maile sprzedażowe utworzyć lejek marketingowy i drabinę produktów wyznaczać realistyczne cele biznesowe i je realizować obsługiwać klientów w taki sposób, aby ci zadowoleni przekonywali kolejnych klientów do skorzystania z twoich usług. Marka osobista oparta na twojej wiedzy jest bez sensu, jeśli twój klient nie wie, co sprzedajesz, jak zmieni to jego życie na lepsze i co powinien zrobić, aby to kupić! Bez względu na to, czy chcesz zbudować markę trenera szkoleń, coacha, prawnika, architekta lub inną̶ przeczytaj książkę Zarabiaj na swojej wiedzy, a twoi klienci podziękują ci za zmianę ich życia na lepsze. Ty natomiast podziękujesz Donaldowi Millerowi, autorowi tej książki, za to, że klienci sami cię znajdują i to konkretnie z tobą chcą współpracować! - Paweł Jaczewski, trener i mówca DONALD MILLER pomógł już tysiącom klientów sprecyzować przekaz marketingowy, dzięki czemu ich działalność nabrała rozpędu. Jest prezesem firm StoryBrand i Business Made Simple, gospodarzem kanału Coach Builder na YouTubeie, a także autorem kilku książek, w tym bestsellerów Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki i How to Grow Your Samll Business.
Ken Blanchard i Randy Conley, czyli guru w dziedzinie przywództwa i ekspert od budowania zaufania, ponownie biorą na warsztat książkę Proste prawdy o przywództwie. Tym razem proponują inspirujący workbook, kształtujący postawy typowe dla przywództwa służebnego i sprzyjające budowaniu zaufania. Poważnym problemem współczesnego świata pracy jest brak zaangażowania pracowników, dlatego liderzy powinni szczególnie dużo uwagi poświęcać kwestiom budowania zaufania i służenia innym. Ten workbook to bogaty zbiór haseł zachęcających do refleksji, analiz i ocen, dzięki którym tydzień po tygodniu można zbliżać się do ideału lidera, dla którego przywództwo to służenie innym i który może liczyć na zaufanie swoich ludzi. Poszczególne proste prawdy ożywają na nowo, dzięki czemu możesz przełożyć je na rzeczywistość – swoją, swojego zespołu i swojej organizacji.
W dynamicznych czasach zmian, w jakich żyjemy i prowadzimy biznes, można opierać się na intuicji i przeczuciach. Można też sięgnąć po sprawdzone przykłady, zasady i wskazówki stosowane przez skutecznych, inspirujących liderów. O tym właśnie jest ta książka, która w przystępny i praktyczny sposób podpowiada, co może zrobić, już od zaraz, każdy lider i liderka, w pracy ze swoim zespołem i otoczeniem – nie tylko w kontekście przywództwa przez duże P, ale także w codziennych działaniach i decyzjach, przed jakimi stajemy w życiu zawodowym i prywatnym. Całość opiera się na filozofii podejścia służebnego i zaufania – dwóch fundamentach każdego lidera, który chce budować trwałe, wartościowe relacje i osiągać sukcesy. – Michał Zaborek, prezes House of Skills Proste prawdy o przywództwie. Workbook to inspirująca odyseja, która może gruntownie przemienić życie zarówno liderów, jak i ich zespołów. W dzisiejszym spolaryzowanym świecie pełnym niepewności Blanchard, Conley i Broadwell oferują mądrość, która łączy empatię, zaufanie i wszechstronność, stając się latarnią dla zagubionych przywódców. Uczą, jak być nie tylko budowniczym zegarów, lecz także wskazywać czas – czyli osiągać wspaniałe wyniki, równocześnie utrzymując dobre relacje i integrując pozorne przeciwieństwa. Są pierwszą kostką domina, która uruchomi proces prowadzący do transformacji twojego przywództwa - Piotr Karpowicz, wiceprezes zarządu ds. handlu w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem O AUTORACH Ken Blanchard jest współzałożycielem firmy Blanchard, uznanej na całym świecie firmy szkoleniowo-konsultingowej specjalizującej się w udzielaniu wsparcia liderom. Napisał ponad 65 książek, w tym słynnego Jednominutowego Menedżera. W 2005 roku został zaliczony w poczet Galerii Sław Amazona jako jeden z 25 najlepiej sprzedających się autorów wszech czasów. Randy Conley jest wiceprezesem firmy Blanchard i ekspertem w dziedzinie zaufania. Współtworzy program szkoleniowy Blanchard’s Building Trust i jest jednym ze współautorów książki Przywództwo wyższego stopnia, napisanej wraz z Kenem Blanchardem. Prowadzi nagradzanego bloga leadingwithtrust.com. Renee Broadwell pracuje w firmie Blanchard w roli starszego redaktora. Wspólnie z Kenem Blanchardem pracowała nad książką Servant Leadership w praktyce. Jak budować znakomite relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki. Sprawowała też opiekę redakcyjną nad kilkoma innymi jego książkami. Pisze i redaguje artykuły i wpisy na blogi. Współpracuje z różnymi działami firmy Blanchard przy projektach specjalnych.
Nie będzie następnego Billa Gatesa, który stworzy system operacyjny. Kolejni Larry Page czy Siergiej Brin nie wymyślą wyszukiwarki. Jeszcze jeden Mark Zuckerberg nie zaproponuje serwisu społecznościowego. Jeżeli kopiujesz tych ludzi, to znaczy, że niczego od nich się nie nauczyłeś. Zero to One pokazuje, jak budować firmy oparte na zupełnie nowych pomysłach, jak zamiast powielać w nieskończoność istniejące rozwiązania, tworzyć coś z niczego, przechodzić od zera do jednego. I chociaż nie ma formuły gwarantującej sukces, ta książka wyznacza kierunek myślenia o prawdziwej przedsiębiorczości. Daje czytelne wskazówki i nieszablonowe rady. Pokazuje, żeludzie sukcesu potrafią dostrzec wartość w nieoczekiwanych miejscachi żetechnologia jest cudem, gdyż za jej pomocą możemy osiągać więcej za mniej, dzięki czemu nasze możliwości wchodzą na wyższy poziom. Czytając Zero to one dowiesz się: jak zorganizować podstawy firmy i dlaczego nowopowstająca firma mająca źle zorganizowane podstawy nie może być naprawiona jak ważna są technologia i innowacje w tworzeniu firm (zero to one), zamiast powielanie tego, co działa w innych firmach (1 do n) jak tworzyć kulturę organizacyjną i jakich ludzi rekrutować do firmy, aby odnieść sukces dlaczego trzeba pogodzić się z tym, że twojej firmie zostanie przypięta łatka sekty, a nawet mafii. Ta książka to nowe, świeże pomysły, jak kreować wartość. – Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka Peter Thiel zbudował wiele wspaniałych firm. W książceZero to Onepokazuje, jak to zrobił. – Elon Musk, współzałożyciel PayPala, twórca i dyrektor generalny SpaceX i Tesla Motors Thiel wychował legion wyznawców i czytelników, którzy patrzą na świat przez pryzmat jego tez. Ja, nie będąc ani ich zwolennikiem, ani fanem Thiela, namawiam cię, żebyś przeczytał tę książkę, bo to jest scenariusz budowy świata, który Thiel właśnie wdraża. – Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator, autor książek i tech-realista To nie jest podręcznik strategii, ani tym bardziej samopomocowa beletrystyka biznesowa. Thiel i Masters proponują coś znacznie bardziej ambitnego: zwięzły wykład tego, jak działa kapitalizm w XXI wieku oraz tego, jak powinien myśleć przedsiębiorca, aby odnaleźć się w jego realiach. ̶ Marcin Giełzak, podkaster, przedsiębiorca, uczestnik sceny startupowej, autor książkiWieczna lewica PETER THIEL– współzałożyciel PayPala, doradca Donalda Trumpa od 2016 roku, jeden z pierwszych inwestorów w Facebooka, SpaceX i LinkedIn, założyciel Palantir Technologies, firmy tworzącej oprogramowanie wspomagające analityków w takich dziedzinach, jak bezpieczeństwo narodowe i globalne finanse. BLAKE MASTERS– inwestor venture capital i były kandydat do Senatu Stanów Zjednoczonych z ramienia Partii Republikańskiej w Arizonie. Pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w firmie inwestycyjnej Thiel Capital oraz prezesa Thiel Foundation. W 2012 roku był studentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Stanforda, jego szczegółowe notatki z wykładów Petera Thiela stały się sensacją w internecie. Współzałożyciel Judicaty, wyszukiwarki rozwiązań prawnych.
Pięć dziewczyn, cztery historie, jeden wielki sekret Poznały się na obozie surfingowym na małej wyspie u wybrzeży Karoliny Południowej i przyrzekły sobie, że już zawsze będą razem. Pięć dziewczyn, pięć zupełnie innych światów i jeden wspólny cel: lato pełne przygód. Avery, Isabella, Odina, Lee i Josie. Te wakacje miały być początkiem ich wspólnej historii i przyjaźni na całe życie. Tak było, do momentu, gdy Josie zniknęła bez śladu. Gdy dziesięć lat później Avery, już jako słynna, choć wypalona, gwiazda rocka wraca na wyspę, wspomnienia ożywają. Wyjazd do znajomego miejsca, który miała być ucieczką od kariery i skomplikowanej relacji z Jakem – kolegą z zespołu, stał się bolesną podróżą do przeszłości.Gdy na jaw wychodzą nowe wskazówki dotyczące zniknięcia Josie, Avery postanawia odnaleźć dawne przyjaciółki i raz na zawsze rozwikłać zagadkę, która rozdzieliła je na lata. Czuje, że łącząc siły, mogą odkryć prawdę, co tak naprawdę stało się z jedną z nich. Gdy dawni wrogowie stają się sojusznikami, a Jake ponownie pojawia się w życiu Avery, sprawy stają się jeszcze bardziej skomplikowane. Dziewczyna musi zdecydować: czy zaryzykuje wszystko, aby rozwikłać tajemnicę wyspy? Czy Jake naprawdę jest częścią jej przyszłości – czy tylko cieniem bolesnej przeszłości? Każda z nich skrywa własny sekret. Czy przyjaciółki są gotowe na to, by je wyjawić?
90 dni do większej efektywności i spokoju Dzięki temu 90-dniowemu planerowi, opartemu na bestsellerze Esencjalista Grega McKeowna, osiągniesz więcej, robiąc mniej. W środku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, by skupić się na tym, co naprawdę ważne: Codzienne i tygodniowe szablony planowania – struktura, która pozwoli skutecznie realizować priorytety i eliminować chaos. Sekcje planowania i refleksji – przestrzeń do zastanowienia się nad swoimi celami i ustalenia, co jest kluczowe. Pytania strategiczne – narzędzia do oceny, w co inwestujesz swój czas i energię. Inspirujące cytaty i wyzwania. Dzięki planerowi: Nauczysz się rozpoznawać to, co naprawdę istotne, i eliminować zbędne zadania. Zrealizujesz swoje priorytety w bardziej przemyślany sposób. Odzyskasz równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Wejdziesz na drogę esencjalizmu. Nie chodzi o to, by zrobić więcej – chodzi o to, by robić właściwe rzeczy. Planer wesprze cię w codziennym podejmowaniu trafnych decyzji i skutecznym zarządzaniu swoim czasem i energią. GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, a potem zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko? Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia. Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie. Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne? Czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny? Często jesteś zajęty, ale nieproduktywny? Wydaje ci się, że inni ludzie nieustannie kradną twój czas? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu. Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach. Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł. *** Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści. Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn, autor książki Rozmowa z chatem GPT o przyszłości ludzi i świata, współautor książek Mistrzowie skalowania i Jesteś start-upem Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: jak robić mniej, ale osiągać więcej. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się do czytania. Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książek Buntownicy, Leniwy umysł i Ukryty potencjał *** GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Plan marketingowy • Lejek sprzedażowy • Kampanie reklamowe • Budowanie marki Marketing to proste to praktyczny przewodnik Donalda Millera, oparty na sprawdzonych zasadach z bestsellerowego „Modelu StoryBrand. Książka przedstawia listę kontrolną w pięciu krokach, która pomoże ci stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy, integrujący wszystkie kluczowe punkty styku z klientem. Dlaczego warto przeczytać tę książkę? Zaprojektujesz lejek sprzedażowy, przyciągający klientów do twojej firmy Zbudujesz trzy etapy relacji z klientem, które przekładają się na długofalową lojalność. Opracujesz i wdrożysz plan marketingowy, który przynosi mierzalne efekty. Wykorzystasz potencjał e-mail marketingu, by zwiększyć ruch i świadomość marki. Stworzysz stronę internetową, która skutecznie konwertuje odwiedzających w klientów. Dla kogo jest ta książka? Marketing to proste jest dedykowana specjalistom ds. marketingu, właścicielom małych i średnich firm, a także osobom, które samodzielnie prowadzą działania marketingowe. Stworzyłem dla klienta materiały na potrzeby kampanii, a on ostatnio poprosił mnie, aby nie uruchamiać kolejnej rundy, którą przygotowaliśmy, ponieważ nie są już w stanie obsłużyć napływu klientów. W tym roku mieli więcej zapytań w internecie niż przez trzydzieści lat istnienia firmy. ̶Amy Burgess, konsultantka ds. marketingu Właśnie usłyszałam od jednej ze swoich klientek, że codziennie otrzymuje osiemnaście poleceń idealnych klientów przez swoją stronę internetową. Zanim przebudowała jej strukturę, dostawała średnio od jednego do trzech leadów tygodniowo. A to wszystko tylko dzięki zmianie witryny. ̶Amy Schutte, właścicielka firmy Hudson and Co. LLC Donald Miller jest prezesem firm StoryBrand and Business Made Simple, gospodarzem kanału YouTube „Coach Builder” oraz autorem kilku książek, w tym takich bestsellerów jak Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz swojej marki, Zarabiaj na swojej wiedzy. Jak zbudować dochodowy biznes doradczy oraz How to Grow Your Small Business. Mieszka w Nashville w stanie Tennessee z żoną Elizabeth i córką Emmeline.
Afryka Północna to brama do Europy dla wszystkich, którzy chcą zmienić swoje życie Państwa Afryki Północnej mają istotny wpływ na Europę. Są swoistym „filtrem” dla nielegalnej migracji do Unii Europejskiej, jej zapleczem surowcowym, miejscem wielkich inwestycji infrastrukturalnych i rosnącym rynkiem zbytu. W interesie UE jest inteligentne wspieranie stabilności i rozwoju tych państw. Ta książka nie tylko wyjaśnia znaczenie Maghrebu dla Europy, ale także jasno pokazuje, jakie zagrożenia i szanse niesie on ze sobą dla Starego Kontynentu. Autor przedstawia historię regionu od starożytności po współczesność, jego różnorodność kulturowo-etniczną, dylematy i paradoksy występujące w życiu społeczno-politycznym narodów północnoafrykańskich oraz znaczenie ekonomiczne i geopolityczne poszczególnych państw. Wiele uwagi poświęca problemowi migracji do Unii Europejskiej. Z tej książki dowiesz się: jak wygląda zróżnicowanie kulturowe i etniczne Afryki Północnej jak lokalne rządy pozycjonują się w polityce międzynarodowej przed jakimi dylematami stoi tamtejsze społeczeństwo czym charakteryzuje się społeczeństwo afrykańskie i co je odróżnia od europejskiego a nawet na ile narody północnoafrykańskie przypominają poszczególne narody słowiańskie; kto przypomina Polaków, kto Rosjan, a kto np. Czechów. Autor łączy wiedzę teoretyczną i umiejętności analityczne z własnymi obserwacjami i doświadczeniami życia codziennego w państwach regionu. Mieszkając tam od 2020 r., poznał Afrykę Północną zarówno od strony politycznej, ekonomicznej, jak i obyczajowej. Migracja to jedno z kluczowych wyzwań naszych czasów, które również wpływa na Polskę. Książka Brama do Europy przedstawia fascynującą analizę Afryki Północnej – regionu będącego historycznym mostem między Afryką a Europą. Od starożytności, przez dekolonizację, po współczesne kryzysy migracyjne, autor pokazuje, jak wydarzenia na południowym brzegu Morza Śródziemnego kształtują bezpieczeństwo Europy. Publikacja w przystępny sposób wyjaśnia dylematy, potencjalne zagrożenia oraz szanse wskazując na potrzebę działań. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć, jak migracja odmienia nasz świat. Czasami należy zamykać bramę, żeby utrzymać dobrostan i ochronić dziedzictwo. dr Aleksander Olech, Defence24 Afryka Północna to dla Europy w zasadzie najbliższa zagranica, ale jednocześnie wciąż niemalże nieodgadniona tajemnica. Książka Macieja Pawłowskiego uchyla nam nieco rąbka tej tajemnicy. Autor, naoczny świadek wielu procesów dziejących się w ostatnich latach w tym regionie, w sposób bardzo przystępny a jednocześnie z dużym znawstwem przybliża czytelnikowi historię, kulturę, gospodarkę i demografię krajów północnoafrykańskich. Pozycja bez wątpienia warta przeczytania. Mateusz Łakomy, demograf, autor książki Demografia jest przyszłością Maciej Pawłowski poprzez swoje osobiste doświadczenia odsłania przed czytelnikiem barwną opowieść o historii, kulturze i polityce państw regionu.Brama do Europyto lektura obowiązkowa również dla każdego, kto chce zrozumieć wyzwania współczesnego świata i poszerzyć swoją wiedzę na temat migracji z Afryki Północnej. Jędrzej Błaszczak, analityk Instytutu Nowej Europy Gdzie leży granica Europy? Z geograficznego punktu widzenia to proste – na przylądku Marroquí. Jednak polityka UE każe nam upatrywać jej znacznie dalej. Liczne programy współpracy oraz miliardy euro inwestowane w inicjatywy prorozwojowe krajów takich jak Maroko, Algieria, Tunezja, Libia oraz Egipt pokazują, że Afryka Północna staje się strategiczną częścią europejskich interesów bezpieczeństwa. Maciej Pawłowski nie mierzy się więc z pytaniem, jak zamknąć granicę, lecz jak postępować z bramą, do której klucze leżą po drugiej stronie płotu. Gabriela Masztafiak, twórca kanału „Ponad Horyzont" Izrael zaatakował strefę Gazy, Irański atak. Hajat Tahrir Asz Szam. Huti, Tutsi, Hamas, Fatach. Potokiem płyną informacje o wydarzeniach na Bliskim Wchodzie, potokiem płyną nazwy i nazwiska. A odpowiedzi na pytania, czemu ci walczą z tamtymi, dla nas Europejczyków są często niezrozumiałe. Bo za każdym przytoczonym przeze mnie nagłówkiem, nazwiskiem czy nazwą kryje się bardzo szeroki kontekst. Naszą niewiedzę wykorzystuje polityka, by podsycać złe emocje. Każda pozycja, która otwiera drzwi do zrozumienia Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej dziś jest bardzo cenna, bo trudniej jest wodzić nas za nos. Ta książka będzie także cenna na przyszłość, bo daje wiedzę, która pozwoli zrozumieć to, co jeszcze się zdarzy. Polecam. Ernest Zozuń, dziennikarz TVP Info Autor rzeczowo analizuje zjawisko migracji. Namawia nas, by nie ulegać emocjom i uprzedzeniom, a opierać się na rzetelnych źródłach, przedstawiając wielowymiarowy obraz problemu. Zrozumienie przyszłości Europy wymaga poznania realiów krajów afrykańskich oraz złożoności przemian demograficznych i kulturowych. Ta książka jest dla osób zmęczonych uproszczonym przekazem medialnym dotyczącym uchodźców i migracji. Mateusz Grzeszczuk, podcast Podróż bez Paszportu Maciej Pawłowski - ekspert ds. śródziemnomorskich i migracji. Współpracownik Instytutu Nowej Europy i korespondent portalu XYZ. W latach 2018-2020 analityk PISM, w latach 2020-2021 pracownik Ambasady RP w Kairze, a od 2022 r. przedstawiciel PAIH w Algierze. Autor licznych artykułów i komentarzy w mediach polskich, hiszpańskich, algierskich, egipskich i tunezyjskich. Autor książek Chrześcijańscy migranci z Sudanu Południowego w Egipcie (2023) oraz Państwa notorycznego kryzysu. Problemy gospodarcze i społeczno-polityczne Włoch, Hiszpanii i Grecji w latach 2008-2020 (2022).
Co przyciąga największą uwagę w mediach, w polityce, w codziennym życiu? Konflikt. Kochamy go czy nienawidzimy̶nie możemy od niego uciec. Ale co, jeśli konflikt nie jest problemem, tylko szansą? William Ury, legendarny negocjator i autor światowych bestsellerów, odsłania brutalną prawdę: konflikty są nie tylko nieuniknione, ale wręcz potrzebne. W tej książce zaglądamy za kulisy najbardziej napiętych negocjacji – między światowymi liderami, w konfliktach politycznych i w momentach, które decydowały o losach narodów. Ury pokazuje, jak ci, którzy umieją zarządzać konfliktem, zyskują przewagę, a jego metody działają równie dobrze w salach konferencyjnych ONZ, jak i w twoim biurze czy domu. Techniki takie jak „balkon” czy „most” to proste, ale skuteczne sposoby na przełamanie każdego impasu. Dochodząc do porozumienia to poradnik, który uczy, jak nie tylko kończyć konflikty, ale także przekształcać je w siłę napędową sukcesu – w polityce, w pracy i w życiu prywatnym. Czy odważysz się spojrzeć na konflikt inaczej? Bill Ury od pięćdziesięciu lat podróżuje po świecie, z poświęceniem pomagając ludziom, których podzieliły najgłębsze różnice, odnaleźć wspólny język i odzyskać spokój, gdy innym wydaje się to absolutnie niemożliwe. Zebrał całą swoją wiedzę w przełomową, zapierającą dech w piersiach książkę, która jest jednocześnie bardzo praktyczna i głęboko emocjonalna. Pochłonąłem tę książkę z olbrzymią przyjemnością. Każdego roku będę wracać do jej mądrości, próbując żyć zgodnie z płynącym z niej przesłaniem, że nie powinniśmy być optymistami ani pesymistami, lecz posybilistami! — Bruce Feiler, autor bestselleraŻycie to ciągła zmiana. Osiągnij stabilność w niestabilnym świecie Guru negocjacji, w których wygrywają obie strony, pokazuje nam, jak wykorzystać to, co niemożliwe – nasze pozornie nierozwiązywalne konflikty – do tworzenia realnych możliwości. Podobnie jak ja Ury głęboko wierzy w to, że kryjemy w sobie naturalny potencjał transformacji naszych relacji, naszego świata i nas samych. I zapewnia nam do tego narzędzia. — Carol Dweck, autorka książki Nowa psychologia sukcesu William Ury - współzałożyciel uniwersyteckiego konsorcjum Program on Negotiation na Uniwersytecie Harvarda, jeden z najbardziej uznanych i wpływowych ekspertów w zakresie negocjacji na świecie. Występował jako mediator w niezliczonych sporach, począwszy od strajków pracowniczych i starć w firmowych salach posiedzeń, po walki polityczne i konflikty zbrojne w różnych zakątkach globu. Jest współautorem światowego bestsellera Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się – przewodnika po sztuce negocjacji, a także siedmiu innych książek, w tym bestsellerów „New York Timesa” Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji i Siła pozytywnego NIE. Jak przez NIE dotrzeć do TAK. Mieszka z rodziną w Kolorado, gdzie z wielką pasją oddaje się chodzeniu po górach.
Masz problemy z zasypianiem? Budzisz się w nocy lub czujesz zmęczenie zaraz po przebudzeniu? Recepta na sen. Mikronawyki, które wspierają głęboki odpoczynek i lepszą regenerację to książka, która oferuje skuteczne, naukowo sprawdzone metody na poprawę jakości snu. W środku znajdziesz siedmiodniowy plan oparty na prostych mikronawykach, które pozwolą ci: zbudować zdrową rutynę snu dopasowaną do twojego naturalnego rytmu zrozumieć mechanizmy takie jak presja snu i „zeitgebery” – sygnały regulujące proces zasypiania i budzenia się zwiększyć efektywność snu, by każdy moment odpoczynku przynosił maksymalną regenerację. Dr Aric Prather to światowej klasy ekspert w dziedzinie medycyny snu i psycholog, którego metody oparte na badaniach i praktyce klinicznej pomogły tysiącom pacjentów odzyskać zdrowy sen – w tym liderom biznesu, sportowcom i osobom z przewlekłą bezsennością. Recepta na sen to poradnik pozbawiony banałów, który pozwoli ci wprowadzić realne zmiany bez radykalnych wyrzeczeń. Zawsze, kiedy biorę do ręki książkę, która ma mi w czymś pomóc, to szukam informacji, kim jest autor. W tym wypadku Aric Prather jest badaczem snu (przeprowadził w tym obszarze ważne eksperymenty), co pokazuje, że wie o czym mówi. Ale jest też praktykiem – pomaga osobom z bezsennością, a to podpowiada mi, że rzeczywiście rozumie co działa, a co nie. Dlatego, podobnie jak uznani eksperci snu z USA, rekomenduję tę pozycję. - Mateusz Majchrzak, certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny specjalizujący się w terapii bezsenności, występuje w wielu podcastach oraz mediach jako ekspert snu Świetny poradnik oparty na ogromie sprawdzonej wiedzy… Proste i bardzo skuteczne techniki zapewniające zdrowy sen. -dr Matthew Walker, autor książki Dlaczego śpimy Dr Aric A. Prather prowadzi wykłady z psychiatrii i nauk o zachowaniu na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco, gdzie jest również jednym z kierowników Centrum ds. Starzenia się, Metabolizmu i Emocji. Jako licencjonowany psycholog kliniczny od dawna wykorzystuje założenia terapii poznawczo-behawioralnej, pomagając pacjentom zmagającym się z bezsennością.
Masz wrażenie, że wasz związek utknął w miejscu? Codzienna rutyna, brak czasu, zbyt mało rozmów czy czułości – to problemy, które pojawiają się w większości relacji. Miłość nie znika nagle, ale cichnie w natłoku obowiązków, przemilczanych emocji i zaniedbanych gestów. A przecież każdy związek zasługuje na to, by był pełen bliskości, zrozumienia i radości. Dzięki tej książce: Nauczysz się drobnych gestów, które budują trwałą więź. Dowiesz się, jak lepiej rozumieć i wspierać partnera. Poznasz proste sposoby na odbudowanie intymności i bliskości. Zrozumiesz, jak wyrażać potrzeby, aby twoje prośby były wysłuchane. Nie musisz planować wielkich zmian ani szukać dodatkowego czasu – te działania można wpleść w codzienność: podczas rozmowy w samochodzie, przy kolacji czy nawet w trakcie zwykłych obowiązków. Nie ma tu nic skomplikowanego – wystarczą niewielkie dawki miłości, podawane regularnie miłosne mikronawyki, dzień po dniu. Myślisz, że nie da się dokonać zmian w związku w tydzień? Dr John i Julie Gottmanowie twierdzą, że owszem, da się i mają na to dowód w postaci czterdziestu lat przełomowych badań nad stabilnością małżeńską oraz przewidywaniem rozwodów. To bezpośrednia, szczera i praktyczna książka. Dlatego jej lektura daje tyle nadziei. Brené Brown, wykładowczyni zarządzania, autorka bestsellera Dary niedoskonałości Poradnik dla par, które chcą wzbogacić swoją miłość, jak i dla tych, które przeżywają kryzys i pragną naprawić związek. Łączy proste, szybkie i praktyczne wskazówki, pokazując, jak małe gesty i codzienne działania mogą wzmocnić relację i (od)budować bliskość. Idealny dla każdej pary. Marita Woźny, psycholog, psychoterapeuta, twórca marki Między Parami „Miłość to przede wszystkim praktyka”. Tę książkę przeczytaliśmy z Żoną i wdrożyliśmy wskazówki autorów: reagujemy na prośby o kontakt, budujemy bank emocji i robimy „przegląd stanu państwa”, w czasie którego sprawdzamy nawyki, na których warto budować związek (np. prośby wyrażamy wprost). Książka zasila mnie w praktyczne porady, jak być lepszym partnerem dla mojej Żony. Dominik Juszczyk, twórca społeczności intencjonalnie.pl, certyfikowany trener Gallupa Recepta na miłość wyróżnia się naukowym podejściem, przedstawia także propozycję konkretnych codziennych działań zamiast ogólnych porad. To zbiór praktycznych, prostych strategii, nie rewolucja. W tej książce można odnaleźć wskazówki, jak w zdrowy sposób radzić sobie z konfliktami, a ta umiejętność jest fundamentem każdej autentycznej, długotrwałej i wartościowej relacji. Pomoże każdemu z nas nie tylko przetrwać trudny czas w relacji, ale także zmieniać się w niej i rozwijać razem. Halina Piasecka, psycholożka, trenerka biznesowa, ekspertka w obszarze szczęścia w pracy John Gottman i Julie Schwartz Gottman - światowej sławy naukowcy i psychologowie kliniczni, którzy podczas całej swojej kariery badali i wspierali zdrowe, długotrwałe związki. Wspólnie opublikowali wiele książek, w tym Siedem zasad udanego małżeństwa, Osiem randek, czyli jak ze sobą rozmawiać, żeby stworzyć udany związek, 10 sposobów, które pomogą naprawić nasze małżeństwo i Fight Right: How Successful Couples Turn Conflict into Connection. Dr John Gottman jest emerytowanym profesorem psychologii na Uniwersytecie Waszyngtońskim, gdzie założył Love Lab i został uznany za jednego z dziesięciu najbardziej wpływowych terapeutów ostatniego ćwierćwiecza. Dr Julie Schwartz Gottman, współtwórczyni niezwykle popularnych warsztatów The Art and Science of Love, została uznana za psychologa roku stanu Waszyngton i w 2021 roku otrzymała nagrodę magazynu „Psychotherapy Networker” za całokształt dokonań.
Dlaczego jedni ludzie potrafią zmieniać bieg wydarzeń, a inni pozostają niewidzialni w tłumie, choć mają równie dobre pomysły? A może zastanawiałeś się, dlaczego twoje idee, choć wartościowe, nie zyskują uwagi, jaką powinny. Nie chodzi o szczęście ani talent, ale o coś znacznie bardziej konkretnego – zestaw cech i umiejętności, które pozwalają działać skutecznie i osiągać założone cele. Brian Tracy, światowej sławy mówca i autor bestsellerów, uczy, jak stać się człowiekiem, który przyciąga uwagę i osiąga, to co zamierza. Ludzie skuteczni różnią się pochodzeniem czy osobowością, ale łączy ich dziesięć wspólnych cech, takich jak: doskonała komunikatywność, uczciwość, wytrwałość czy przygotowanie. Dzięki tej książce: Poznasz narzędzia, które pozwolą ci być zauważanym i słuchanym. Dowiesz się, jak budować relacje oparte na zaufaniu i współpracy. Odkryjesz, jak realizować swoje cele z większą pewnością siebie i skutecznością. Człowiek podejmuje działanie tylko wtedy, gdy wierzy, że zmiana przyniesie mu korzyści. Z tą książką to możliwe. Autor zachęca do refleksji i przygotowania przed działaniem, pokazując, jak drobne zmiany mogą wpłynąć na życie zawodowe i osobiste. Inspiruje, by zatrzymać się i wprowadzić pozytywne zmiany. Nie trzeba wychodzić ze strefy komfortu – wystarczy „dogłębnie przemyśleć to jeszcze raz…”. - Teresa Witkowska, Top Woman in Real Estate 2024, liderka zespołów sprzedażowych rynku nieruchomości Brian Tracy właściwie napisał książkę o idei H2H (Human To Human). Jasno z niej wynika, że dzielenie się własnym potencjałem wzmacnia rozwój drugiego człowieka. Wystarczy tylko określić właściwy cel i być mu wiernym, kierując się szczerością, uczciwością i pozostać w tym wytrwałym. - Marcin Banaszkiewicz, CEO my logo, Trener LinkedIn Wydawać by się mogło, że książka Psychologia wpływu to kolejna publikacja, która będzie miała na celu manipulacje innymi. Nic bardziej mylnego, książka ta w prostu i jasny sposób ukazuje wartości, jakimi powinniśmy się kierować w życiu prywatnym i biznesowym, aby Nasze życie było satysfakcjonujące. -Izabela Cierniak, CEO Greta Design BRIAN TRACY jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu celów osobistych i biznesowych szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 70 innych krajach całego świata.
Czy publiczne wystąpienia budzą w tobie lęk? Często kończysz spór z poczuciem bycia niezrozumianym? Brakuje ci czasem argumentów lub masz ich sporo, ale nie umiesz ich odpowiednio przedstawić? A może zależy ci na tym, by twoje argumenty były zawsze trafne, a twój przekaz skuteczny? Mehdi Hasan, mistrz retoryki i doświadczony dziennikarz, dzieli się konkretnymi poradami do zastosowania tu i teraz, które przydadzą ci się na co dzień, w mediach społecznościowych, jak i na scenie. Bez względu na to, czy zależy ci na sztuce prowadzenia rozmowy (retoryce) czy chcesz pokonać swojego rozmówcę w rozmowie (erystyka) przeczytaj tę książkę. Po przeczytaniu tej książki: Nauczysz się kontrolować rozmowę i reagować na zaczepki. Poznasz techniki, które pozwolą ci zachować zimną krew i skutecznie ripostować. Przedstawisz potężne argumenty, wykorzystasz liczby, przykłady i kontekst, by przekonać swoich odbiorców do twojego zdania. Przekształcisz burze i konflikty w rozmowę na argumenty – zamiast spierać się dla samego sporu, nauczysz się prowadzić merytoryczne dyskusje. Twoja pewność siebie w rozmowie wzrośnie niezależnie od tego, czy prowadzisz live’a, podcast, czy odpowiadasz na trudne pytanie w panelu dyskusyjnym. Mehdi Hasan to nie tylko ekspert od argumentacji – to praktyk, który w swojej karierze mierzył się z najtrudniejszymi rozmówcami: celebrytami, politykami i liderami opinii. Autor przekonuje, że merytoryczna i racjonalna debata jest siłą napędową do rozwiązywania problemów. W czasach, gdy każdy ma swoje zdanie i nikt nie chce słuchać naszego, „Wygrywaj argumentami” jest niezbędnym przewodnikiem dla każdego, kto chce realnie wpływać na świat. Zamknięci w cyfrowych bańkach łatwo rezygnujemy z wymiany argumentów dla większej liczby lajków. Jednak Hasan przypomina, że nie zmienimy świata, jeśli nie zmienimy swojego myślenia. Poradnik niezbędny w czasach spolaryzowanych społeczeństw. – Naomi Klein, autorka książek Doktryna szoku, No logo i To zmienia wszystko Mehdi Hasan to nagradzany brytyjsko-amerykański dziennikarz, gospodarz programu „The Mehdi Hasan Show” w MSNBC i kanale streamingowym Peacock w NBC. Były felietonista i podcaster w „The Intercept” oraz były prezenter stacji telewizyjnej Al Jazeera English. Jego artykuły ukazywały się m.in. w „New York Timesie” i „Washington Post”.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?