KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo MT Biznes

Okładka książki Kalendarz ścienny 2023 Torbacz Wombat
nowość

42,90 zł 34,43 zł


Czym nas zaskoczy 2023 rok? Może czymś miłym, a może po prostu w końcu będzie normalnym, spokojnym rokiem? Nic nie mówię, tak tylko sugeruję. Chyba jednak najlepiej nie spodziewać się niczego i być przyjemnie zaskoczonym niż dramatycznie się rozczarować. Jedyne, czego możemy być pewni, to tego, że ciastki i kocyk są niezmiennie dobre na poprawę humoru w każdych warunkach. I oczywiście Wombat. Mały, uroczy, grubodupki leniuszek, który z chęcią udowodni, że kalendarz trzeba traktować jak zbiór dni, w którym można coś zaplanować, ale wcale nie trzeba. O tym, że jak czegoś nie można, ale bardzo się chce, to można, wiedzą wszyscy, ale wciąż za mało osób wie, że jak się bardzo, bardzo czegoś nie chce, to wcale nie trzeba! I właśnie te i inne zasady leniwego życia znajdziecie w tym kalendarzu. Będzie oczywiście dużo Torbacza Wombata z jego głupiutkimi mądrościami, ciastkami, kocykiem i uroczymi przyjaciółmi – Pancernikiem (to ta żółta świnka), Chłopcem Tapirem (to ten w czapce) i bucowatym żółwiem (to ten w skorupie). Kalendarz każdego zachęci do pozostania w swojej strefie komfortu, celebrowania nicnierobienia i hodowli niechcemisi. Ponadto są w nim miejsca do zapisywania rzeczy (także tych, których nigdy nie zrobicie, bo nie będzie Wam się chciało) oraz kolorowe rysunki, daty, święta, strony, czyli wszystko to, co powinien mieć kalendarz. Kalendarz to 12 kartek w formacie A3. Każdy miesiąc jest na odrębnej stronie. Zaznaczone są tylko naprawdę ważne Święta + zostawiliśmy Wam trochę miejsca na notatki.
Okładka książki Kalendarz 2023 Torbacz Wombat
nowość

49,90 zł 40,05 zł


Czym nas zaskoczy 2023 rok? Może czymś miłym, a może po prostu w końcu będzie normalnym, spokojnym rokiem? Nic nie mówię, tak tylko sugeruję. ?? Chyba jednak najlepiej nie spodziewać się niczego i być przyjemnie zaskoczonym niż dramatycznie się rozczarować. Jedyne, czego możemy być pewni, to tego, że ciastki i kocyk są niezmiennie dobre na poprawę humoru w każdych warunkach. I oczywiście Wombat. Mały, uroczy, grubodupki leniuszek, który z chęcią udowodni, że kalendarz trzeba traktować jak zbiór dni, w którym można coś zaplanować, ale wcale nie trzeba. O tym, że jak czegoś nie można, ale bardzo się chce, to można, wiedzą wszyscy, ale wciąż za mało osób wie, że jak się bardzo, bardzo czegoś nie chce, to wcale nie trzeba! I właśnie te i inne zasady leniwego życia znajdziecie w tym kalendarzu. Będzie oczywiście dużo Torbacza Wombata z jego głupiutkimi mądrościami, ciastkami, kocykiem i uroczymi przyjaciółmi – Pancernikiem (to ta żółta świnka), Chłopcem Tapirem (to ten w czapce) i bucowatym żółwiem (to ten w skorupie). Kalendarz każdego zachęci do pozostania w swojej strefie komfortu, celebrowania nicnierobienia i hodowli niechcemisi. Ponadto jest w nim sporo miejsca do zapisywania rzeczy (także tych, których nigdy nie zrobicie, bo nie będzie Wam się chciało) oraz kolorowe rysunki, daty, święta, marginesy, strony, czyli wszystko to, co powinien mieć kalendarz, i jeszcze kilka rzeczy, których wcale mieć nie musi, ale super wyglądają. W środku znajdziesz: - kalendarz na 2023 rok – jeden dzień na jednej stronie, - kalendarium 2022 i 2024 roku, - praktyczny rozkład i dużo miejsca na notatki, - kolorową wstążkę, którą zaznaczycie, jaki dzisiaj dzień.
Okładka książki Humanokracja. Jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy
nowość

69,90 zł 56,10 zł


W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W Humanokracji Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach.Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. *** To jest nowy model zarządzania, którego szukamy od dziesięcioleci. Hamel i Zanini w końcu go znaleźli! – JIM WHITEHURST, były przewodniczący rady dyrektorów IBM Trudno sobie wyobrazić lepszy poradnik rozmontowywania biurokracji i tworzenia miejsc pracy, które w pełni wykorzystywałyby potencjał zajmujących je ludzi. – ADAM GRANT, autor książek Buntownicy oraz Leniwy umysł, gospodarz podcastu WorkLife Humanokracja to plan działania, za pomocą którego można uwolnić potencjał kreatywności i energię tkwiącą w organizacjach, a jednocześnie zapewnić im zdolność do trwania nawet w obliczu przeciwności losu. Plan ten zakłada wykorzystanie niesamowitego atutu, który posiada każda firma – czyli ludzi. – GEN. STANLEY MCCHRYSTAL, emerytowany wojskowy Armii Stanów Zjednoczonych, autor Team of Teams, bestsellera „New York Times” Humanokracja to najważniejsza książka o zarządzaniu, jaką czytałam w ostatnich latach. To uszczegółowione i przekonujące opracowanie, oparte na rozległych badaniach i danych naukowych, z którego wynika, że biurokracja rodzi dla naszego społeczeństwa ogromne koszty.
Okładka książki Mistrzowie skalowania biznesu. Zaskakujące fakty o firmach osiągających największe sukcesy
nowość

59,90 zł 48,06 zł


Czego możesz się nauczyć od prawdziwej legendy Doliny Krzemowej i całego panteonu kultowych liderów? Że kluczem do sukcesu w skalowaniu biznesu nie jest talent, sieć znajomości czy doskonała strategia. Najważniejszy jest przedsiębiorczy umysł — swoiste nastawienie na przedsiębiorczość, które można kształtować i rozwijać. Reid Hoffman — założyciel LinkedIn, inwestor w funduszu inwestycyjnym VC Greylock Partners — jest rozchwytywanym doradcą szefów firm i państw. W każdym odcinku swojego podcastu Masters of Scale rozmawia z innym gościem wizjonerem. Jego rozmówcami byli zarówno liderzy kultowych firm takich jak Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram czy Microsoft, jak i założyciele nowatorskich i przełomowych start-upów, m.in. 23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company, które rozwiązują problemy XXI wieku. Wszystkie barwne historie, wnikliwe analizy i wnioski współczesnych założycieli i liderów zostały zebrane w niniejszą książkę. Łączą się w niej w zestaw praktycznych, choć często sprzecznych z intuicją, zasad. Jak wpaść na dobry pomysł i przekształcić go w skalowalny biznes? Czego możemy się nauczyć, słysząc „niepewne NIE”? Kiedy powinniśmy przestać słuchać naszych klientów? Które pożary należy gasić natychmiast, a którym można pozwolić się tlić? I czy próbując uczynić ten świat lepszym miejscem, można zarobić jakieś pieniądze?(Odpowiedź: Tak. Ale zyski i wartości muszą iść ze sobą w parze). Dzięki tej książce poznasz nie tylko zwycięskie strategie współczesnych liderów skalowania, ale także dowiesz się o ich licznych i czasem naprawdę żenujących błędach oraz chwilach porażek. Ale co najważniejsze –ich historie pokażą Ci, jak przejść do fazy rozwoju, w której Twoja firma będzie osiągać wysokie i szybko rosnące przychody przy jednoczesnych wysokich zyskach. *** A gdybyś tak, zamiast uczyć się od jednego przedsiębiorcy, mógł jednocześnie przyswoić wiedzę od wielu najznamienitszych założycieli firm naszych czasów?Ta książka, łącząc wciągające historie z praktycznymi wnioskami i spostrzeżeniami liderów światowego formatu, pomoże ci zrealizować twoje największe, najodważniejsze pomysły. —ADAM GRANT, autor bestsellerów „New York Timesa” Leniwy umysł i Buntownicy oraz gospodarz podcastu TED WorkLife Książka, którą trzeba zabrać ze sobą na bitwę, jaką jest budowanie firmy lub kariery. Jest pełna dobrze napisanych historii, ale najważniejszym jej elementem są wnioski, które wyciąga z nich Hoffman — konkretne, praktyczne i łatwe do zapamiętania. —REED HASTINGS, współzałożyciel i dyrektor generalny Netflixa Reid Hoffman wyśmienicie potrafi przejść prosto do sedna każdego przypadku biznesowego i zamienić go w niezapomnianą lekcję. Jeśli jesteś na etapie skalowania swojej firmy — lub po prostu lubisz dobrze opowiedziane historie — to jest książka, w której się rozsmakujesz. —BOB IGER, prezes i dyrektor wykonawczy The Walt Disney Company Bez względu na to, czy prowadzisz start-up, czy próbujesz wprowadzić zmianę w dużej organizacji, zasady biznesowe przedstawione w tej książce pomogą ci wdrożyć swoją strategię w sposób kreatywny, spójny i realistyczny. —SATYA NADELLA, dyrektor generalny Microsoft Corporation Aby móc być przywódcą z wizją i sercem, należy zacząć od słuchania i uczenia się od innych. Książka ta składa się z krótkich historii, z których każda stanowi oddzielną ważną lekcję. Jest pełna konkretnych (czasem zaskakujących!) rad, które pomogą ci przyspieszyć twoją podróż. —ANGELA AHRENDTS, była dyrektor generalny Burberry i szefowa działu Apple Retail
Okładka książki Zdążyć przed hakerem. Jak przygotować firmę na cyberatak
nowość

64,90 zł 52,09 zł


Cyberatak to dzisiaj jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie firmy do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej. Mimo że o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do typowego menedżera, trudno przełożyć na konkretne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbepieczeństwem wybranych tak, aby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie pokazywały związek między technologią informatyczną i nowoczesnym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów dobrej praktyki i wybranych regulacji. Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte podczas współpracy z instytucjami ze wszystkich ważniejszych działów gospodarki, pokazuje, że aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko możliwy, ale także wcale nie tak skomplikowany, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce znajdziesz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, że każdy menedżer, nawet z bardzo podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w tworzeniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa. Po przeczytaniu tej książki: Dowiesz się, w jaki sposób hakerzy wybierają swoje ofiary, jak działają i jaką mają motywację. Zidentyfikujesz zasoby informatyczne firmy, które są szczególnie narażone na cyberzagrożenia. Poznasz standardy i kanony dobrej praktyki w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji. Dowiesz się, jak kadra menedżerska powinna współpracować z fachowcami technicznymi i specjalistami od bezpieczeństwa, aby wspierać rozwój biznesu. Zrozumiesz, w jaki sposób i dlaczego pieniądz elektroniczny i systemy płatności on-line są narażone na ataki hakerów i dlaczego stosowane w tym obszarze zabezpieczenia i technologie muszą być cały czas rozwijane. Poznasz działania, które należy podejmować, aby ataki hakerów wykrywać odpowiednio wcześnie i ograniczać ich negatywne skutki. Dowiesz się, jak postępować, aby w sytuacji, kiedy firma jest ofiarą cyberataku, swoimi działaniami nie pogłębiać kryzysu i zachować swój wizerunek sprawnego i kompetentnego menedżera, który jest w stanie sprostać nawet tak trudnemu wyzwaniu. *** Przez ostatnie lata liderzy organizacji kierowani radami profesjonalistów i konsultantów specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie sukcesywnie wprowadzali firmy na wyższy poziom świadomości zarządzania bezpieczeństwem. Z czasem pewne rozwiązania zadomowiły się w przedsiębiorstwach, nie nadążając za niezwykle dynamicznym środowiskiem zagrożeń cyberprzestrzeni. Zdążyć przed hakerem w zupełnie nowy sposób pokazuje, że podążanie za „normami” i regulacjami oraz szablonowe podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem to przeszłość. Książka w praktyczny sposób obrazuje, jak budować wartość biznesu i redukować jego koszty poprzez odpowiednie, na bieżąco weryfikowane praktyki zarządcze w zakresie zarządzania cyberryzykiem. Głęboko wierzę, że książka Kuby Bojanowskiego w dużym stopniu przyczyni się do podnoszenia świadomości, znaczenia profilaktyki oraz budowania odporności firm na zagrożenia, które jak otaczający nas świat zmieniają się i ewaluują każdego dnia. - Marcin Ludwiszewski, wieloletni lider i ekspert ds. cyberbezpieczeństwa w organizacjach prywatnych i publicznych. Zachowania ludzkie zmieniają się wolniej od technologii, co tworzy najgroźniejszą lukę w obszarze cyberbezpieczeństwa, którą na razie można zniwelować tylko poprzez budowanie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń z naciskiem na działania socjotechniczne oraz popełniane błędy. (…)
Okładka książki Dawaj innym szczęście
nowość

54,90 zł 44,06 zł


Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu. Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo. Staraj się zmienić świat. Aaa, i zarabiaj pieniądze… Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia. W Dawaj innym szczęście dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po założenie LinkExchange, prowadzenie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne Dawaj innym szczęście pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście. *** Ta książka jest fantastyczna. To, jak Tony i Zappos rozwinęli się do miliarda dolarów w sprzedaży brutto, jest tylko początkiem. Porusza ona wszystko – od pozyskiwania funduszów po znajdowanie szczęścia, od autentycznych e-mali po listy kontrolne. Mocno osobista i mocno praktyczna. – Tim Ferriss, autor bestsellera 4-godzinny tydzień pracy
Okładka książki Trzecia dekada. Świat dziś i za 10 lat

169,90 zł 136,34 zł


Dlaczego Federacja Rosyjska zaatakowała Ukrainę? Jak może skończyć się trwający konflikt oraz jakie mogą być dalsze konsekwencje? W jednym ze swoich artykułów z 2019 roku autor przewidział inwazję na Ukrainę z 2022 roku. Książka zawiera blisko 200 stron innych prognoz dotyczących najważniejszych państw oraz regionów świata, a także możliwego wyniku rywalizacji w trójkącie USA-Chiny-Rosja. Wszystko to oparte o ponad 400-stronicowe opracowanie zawierające analizy: geopolityczne, gospodarcze, demograficzne, geograficzne oraz historyczno-kulturowe. „TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 lat” to napisane przystępnym językiem prawdziwe kompendium wiedzy dotyczącej 35 państw (w tym Polski) oraz 7 regionów. Opisane zostały największe atuty oraz słabości poszczególnych krajów oraz relacje między nimi. Czytelnik otrzymuje sporą dawkę konkretnej wiedzy, na podstawie której może wyciągnąć własne wnioski i porównać je z wnioskami oraz prognozami autora. Ten stara się odpowiedzieć na wiele aktualnych pytań: dlaczego Republika Federalna Niemiec dążyła do ukończenia ropociągu Nord Stream II? Czy Chiny staną się światowym hegemonem czy też polegną w drodze na sam szczyt? Czy Stany Zjednoczone utrzymają globalny prymat? Wreszcie, czy nurt wydarzeń prowadzi Polskę w dobrym kierunku? „TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 lat” to kompleksowy, geopolityczny przewodnik po teraźniejszości z drogowskazem na przyszłość. Struktura treści pozwala w łatwy sposób odszukać interesujące nas zagadnienie oraz wrócić do lektury wybranego fragmentu. Jest to tym ważniejsze, że książka należy do tych, do których się często wraca po przeczytaniu. Po to by przypomnieć sobie meandry polityki zagranicznej dotyczące danego zagadnienia lub choćby po to by sprawdzić, czy autor miał rację w swoich przewidywaniach.
Okładka książki FRANKENSTEIN

44,90 zł 36,04 zł


Angielski żeglarz Robert Walton utknął wśród arktycznych lodów. Pewnego dnia do jego statku dociera na saniach wycieńczony rozbitek: szwajcarski przyrodnik Wiktor Frankenstein. Gdy odzyskuje siły, rozpoczyna niesamowitą opowieść o najwspanialszym i najstraszniejszym dziele swego życia: ulepionej w laboratorium ludzkiej istocie, która obróciła się przeciwko niemu… Język angielski Poziom B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Frankenstein przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Frankenstein dostępne na poltext.pl/pobierz Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia ·na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; ·w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; ·dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; ·odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY
Okładka książki Cicha siła introwertyków

44,90 zł 36,04 zł


Jak dorastać w ekstrawertycznym świecie? Pamiętaj, że spokojny temperament to ukryta supermoc! Introwertycy dokonują niewiarygodnych wyczynów z powodu swojego spokojnego temperamentu, a nie wbrew niemu. Akceptuj i ceń siebie – takim, jakim jesteś. Świat cię potrzebuje. Istnieje mnóstwo sposobów, na jakie twój spokojny styl może się w pełni wyrażać, trafiać i przemawiać do innych. Niech ta książka będzie dla ciebie rodzajem podręcznika, który pomoże ci lepiej wykorzystywać cudowne właściwości i zdolności, jakie posiadasz. „W gimnazjum wpadałam w przerażenie za każdym razem, kiedy musiałam zabierać głos przed całą klasą. Kiedy miałam omówić treść jakiejś książki, w nocy nie mogłam spać ze zdenerwowania. Pewnego razu byłam tak przestra-szona, że stanąwszy przed klasą zamarłam w bezruchu i nie potrafiłam wydo-być z siebie ani słowa. Tymczasem dziś, występując w roli adwokata wszyst-kich introwertyków, pojawiam się na ekranach telewizorów i komputerów, a także na scenach i estradach w różnych miejscach na całym świecie, wygła-szając wykłady i przemawiając do tysięcy osób zgromadzonych w wielkich salach. (…) Różni ludzie często pytają mnie, czy stałam się ekstrawertykiem, teraz, kiedy już czuję się tak swobodna i pewna siebie podczas publicznych wystą-pień i udzielania komentarzy w mediach. Ja jednak przez te wszystkie lata wcale nie zmieniłam się w jakiś fundamentalny sposób. Nadal czuję się cza-sami skrępowana i onieśmielona. No i niezmiennie uwielbiam swoje ciche i spokojne, refleksyjne ja. Udało mi się odkryć w sobie, uwolnić i wykorzysty-wać moc bycia cichym i spokojnym. Ty też możesz tego dokonać!” [fragment] SUSAN CAIN woli słuchać niż mówić, a nad grupowe posiedzenia przedkłada pogawędki w wąskim gronie. Realizuje jednak wielkie marzenia i stawia przed sobą bardzo śmiałe cele, nie widząc żadnej sprzeczności między nimi a swoją cichą i spokojną naturą. Absolwentka Princeton University i Harvard Law School, Cain jest współzałożycielką firmy Quiet Revolution oraz autorką Ciszej proszę…, książki, która została już przełożona na czterdzieści języków i od ponad czterech lat utrzymuje się na liście bestsellerów „New York Timesa”. Jej wystąpienie na forum TED obejrzało w internecie już ponad 12 milionów osób.
Okładka książki Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach

49,90 zł 38,07 zł


Nowe podejście do zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez firmy. Jednym z charakterystycznych elementów nowego świata, opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy typ pracownika. Pracownicy wiedzy (ang. knowledge workers) właściwie dominują dziś we wszystkich branżach. Na takie osoby nie działają konwencjonalne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy trybem w maszynie. Chcą się uczyć i stale rozwijać, ale nie tylko w ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do zaangażowania się. Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja firma lub jej menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem? Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej. Bez wahania. Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość – publikację pełną konkretnych narzędzi pozwalających skutecznie przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach oraz sprawnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej. Książka oparta jest na przypadkach konsultingowych oraz zbudowana wokół warsztatów prowadzonych przez autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach. Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na które autorzy dają krótkie i skondensowane podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i konkretne wskazówki. Duet Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Autorzy zajmują się zarówno kapitałem ludzkim (różnorodne zespoły, przywództwo tworzące wartość), organizacyjnym (innowacyjność, uczenie się, metody wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne). A przede wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead, Przywództwo 7 planet) wykorzystywane do motywowania, przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych zespołów. *** Czytelniku, który wziąłeś tę książkę do ręki i czytasz te słowa, wiedz, że masz przed sobą znakomite kompendium wiedzy, a zarazem narzędzie diagnozy i samodoskonalenia, stworzone po to, by pomóc Ci lepiej odnajdywać się w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu, rynku, organizacji i zarządzania. To pierwsza polska książka, która kompetentnie i wyczerpująco opisuje zasadniczą zmianę w pojmowaniu zjawisk mikro- i makroekonomicznych (zmianę paradygmatu) oraz przejawianie się tej zmiany w nastawieniu i motywacjach najmłodszych generacji pracowników. Wojciech Eichelberger, psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu, współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii (IPSI) Sensotwórczość to książka pełna wdzięczności i pragnienia harmonii, zachęcająca do głębszego poszukiwania sensu w pracy i otoczeniu, w którym się żyje. Podpowiada, w jaki sposób nasza życiowa energia może być w pełni wykorzystana i stać się impulsem do pozytywnych zmian. Sam często zadaję sobie pytania: Kim jestem? Po co żyję? I jaką wartość mogę wnieść do świata. Odpowiedzi na nie sprawiają, że staję się wrażliwszy na otoczenie. Marek Kamiński, polski polarnik, podróżnik, przedsiębiorca Od kilkunastu lat obserwujemy na całym świecie powolną, ale utrwalającą się zmianę roli, jaką praca odgrywa w naszym życiu. Coraz więcej ludzi upatruje w niej nie tylko sposobu na zapewnienie sobie odpowiednich środków finansowych, ale przede wszystkim celu, dla którego warto żyć.
Okładka książki Alice in Wonderland

34,90 zł 28,01 zł


Język angielski - Poziom B1 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ •CZYTAJ– dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Alice in Wonderland przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. •SŁUCHAJ– pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Alice in Wonderland dostępne na poltext.pl/pobierz. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. wymowę. W każdej książce znajduje się specjalny kod, który umożliwia pobranie wersji audio (pliki mp3). •ĆWICZ– do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: - na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; - w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; - dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; - odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. Alicja nie oszalała ani nigdzie nie wpadła. To Ty wpadłeś Czytelniku. W świat i czary języka. Bo to prawdziwa kraina czarów. A my przez przyzwyczajenie tracimy ją z oczu i potem robi się nudno. Nie śpij. Teraz dopiero zaczyna być fajnie. Powodzenia! Magiczna podróż, na pograniczu snu i jawy, małej dziewczynki do fantastycznej krainy, w której wszystko może się zdarzyć. Marta Fihel– anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak– wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego. Pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl Grzegorz Komerski– absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog poświęcony historii języków i etymologii.
Okładka książki Droga do własnej firmy. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej

49,90 zł 40,05 zł


Ta książka to pierwszy krok dla wielu przyszłych przedsiębiorców! Przed założeniem firmy dręczą nas miliony wątpliwości, a potem, kiedy już prowadzimy własną działalność, mamy do podjęcia tysiące decyzji. Każdą z tych decyzji można przyrównać do wyboru dróg na rozstaju. Iść w lewo czy w prawo? Niestety często wybieramy źle. I dlatego powstała ta książka. To zbiór konkretnych wskazówek, jak odnieść sukces we własnym biznesie, sformułowanych na podstawie ponad tysiąca godzin rozmów z najbardziej inspirującymi ludźmi z całego świata. John Lee Dumas jest twórcą i gospodarzem nagradzanego podcastu Entrepreneurs on Fire. Przeprowadził wywiady z ponad 3 tysiącami znanych przedsiębiorców, które zostały odsłuchane przez ponad 100 milionów ludzi. Jego gośćmi byli między innymi Tony Robbins, Barbara Corcoran i Gary Vaynerchuk. Na podstawie tych rozmów Dumas opracował listę 17 prostych kroków, umożliwiających pokonanie drogi od pomysłu, przez rozwój sprzedaży i marketingu, aż do stabilnej finansowo firmy. Dzięki jego książce: •Odkryjesz kluczowe kroki, jakie podejmują odnoszący sukcesy przedsiębiorcy. •Rozwiejesz wątpliwości i przełamiesz obawy, które obecnie odczuwasz. •Unikniesz pułapek, w które wpadli niezliczeni założyciele własnych firm. •Zbudujesz „studnię wiedzy”, do której możesz sięgnąć za każdym razem, gdy potrzebujesz inspiracji lub motywacji. Wszystko jest możliwe i osiągalne, musisz tylko zignorować ogrom koszmarnych rad, którymi zaśmiecone są media społecznościowe i internet, i po prostu wykonać opisane w tej książce 17 kroków. Czas pożegnać strach, wątpliwości i przywitać się z Twoją wersją niezwykłego sukcesu i przynoszącą dochody własną firmą. *** „Wszyscy chcielibyśmy osiągnąć niepospolity sukces, a John Lee Dumas wyjaśnia, jak możemy to zrobić. Na podstawie własnych doświadczeń z budowania firmy od zera do wartości wielu milionów dolarów definiuje mądre i proste działania, które pozwalają uzyskać znakomite wyniki”. - Dorie Clark, autorka książki Odkryj siebie na nowo; wykłada w Katedrze Kształcenia Menedżerów, Fuqua School of Business przy Duke University „Ambitni przedsiębiorcy mogą zacierać ręce, ponieważ właśnie na scenie pojawił się Dumas z gotową receptą na sukces – jasną, praktyczną i sprawdzoną mapą prowadzącą do celu. Znajdziecie tu znakomite pomysły, które pomogą wam zrobić pierwszy krok do własnej firmy”. - Seth Godin, autor książki To jest marketing „John Lee Dumas nigdy nie bał się otwarcie mówić o tym, co naprawdę trzeba zrobić, by wyróżnić się z tłumu i osiągnąć swoje cele. W tej książce kontynuuje tę tradycję. Przedstawia w niej sprawdzony model, który zainspiruje cię do znalezienia WŁASNEJ drogi do niepospolitego sukcesu”. - Erica Mandy, założycielka i gospodyni, The NewsWorthy „Model Johna Lee Dumasa pozwoli ci osiągnąć własną wersję niepospolitego sukcesu. Ciężka praca i wytrwałość to bez wątpienia dwa elementy recepty na sukces, a ta książka jest jej elementem trzecim. Byłoby olbrzymim błędem jej nie przeczytać”. - Neil Patel, NeilPatel.com *** John Lee Dumas (JLD) jest założycielem i prowadzącym nagradzanego podcastu Entrepreneurs on Fire. Szerzy „przedsiębiorczy ogień” na cały świat, o czym świadczą ponad milion odsłuchań miesięcznie i ponad 100 milionów odbiorców ponad 3tysięcy odcinków jego podcastu. Jako przedsiębiorca JLD zaczynał w 2012 roku. Stwierdził, że potrzebny jest publikowany codziennie podcast z inspiracją, motywacją i poradami biznesowymi najlepszych światowych przedsiębiorców. Do końca 2013 roku JLD zamienił swój podcast w prawdziwe imperium medialne, które co miesiąc przynosiło mu ponad 100 000 dolarów czystego zysku. W tym samym roku uruchomił Podcasters’ Paradise, obecnie największą na świecie odpłatną społeczność podcastingową, w ramach której uczy innych tworzenia, rozwijania i monetyzacji podcastów.
Okładka książki Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce

54,90 zł 41,99 zł


Marka osobista to obecnie ważny element budujący zaufanie, rozpoznawalność oraz reputację, który wspiera realizację celów biznesowych. I to niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie, czy prowadzisz własną firmę. Według badań o jej sile decyduje nie tylko strategiczne podejście do jej budowania, lecz także autentyczność i spójne komunikowanie w przestrzeni on-line i off-line. Angelika Chimkowska, specjalizująca się w tworzeniu strategii marek i sprzedaży on-line, w swojej najnowsze książce pokazuje, jak wykorzystać siłę marki osobistej w marketingu, sprzedaży czy pozyskiwaniu wartościowych pracowników oraz angażowaniu rozproszonych zespołów. Dzięki lekturze jej książki: - nauczysz się strategicznie planować i krok po kroku budować silną markę osobistą, - zdiagnozujesz swoją unikalną osobowość marki osobistej, - dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy na profilach osobistych w social mediach, - zaplanujesz skuteczną komunikacjęmarki osobistej w 100% skoncentrowaną na twoim odbiorcy, - poznasz 10 kroków pozwalających stworzyć profesjonalny profil na Linkedin, - dowiesz się, jakie trendy modowe wspierają nasz biznesowy wizerunek i powodują, że jesteśmy postrzegani jako autentyczni i spójni, - zgłębisz zasady netykiety i przeciwdziałania kryzysom wizerunkowym w internecie, - dowiesz się, jak właściwie reagować na krytykę i hejt w internecie, - poznasz przydatne programy i aplikacje, które ułatwiają działania z zakresu personal brandingu w codzienności biznesowej. Dodatkowo w książce znajdziesz wypowiedzi wielu prawdziwych liderów, m.in.: Jacka Santorskiego, Jowity Michalskiej, Marka Kamińskiego czy Dominiki Bettman, o korzyściach i konsekwencjach aktywności w mediach społecznościowych czy najczęściej powtarzanych bzdurach dotyczących silnej marki osobistej w biznesie. Jeśli więc szukasz sposobu na: - autentyczną i spójną komunikację w biznesie, - zbudowanie przywództwa na bazie swoich mocnych stron, - umiejętne wywieranie pozytywnego wpływu przez Twoją aktywność w internecie i social mediach, to książka „Autentyczny personal branding” nie tylko pozwoli Ci to osiągnąć, ale również pokaże, jak zrobić to w zgodzie z wyznawanymi wartościami. *** Angelika Chimkowska – strateg silnych marek. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. Autorka dwóch książek: „Psychologia zmiany w życiu i biznesie” oraz „Silna Marka na Linkedin, czyli social selling w praktyce”. Współautorka „Biblii e-biznesu 3.0”. Absolwentka Executive MBA, SGH oraz UW. Mówczyni na wielu prestiżowych konferencjach, w tym Pulsie Biznesu, Europejskim Forum Gospodarczym czy TEDx. Wykłada m.in. na studiach MBA na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz w Collegium Civitas. Wymieniona przez „Forbes” wśród 25 mistrzyń polskiego Linkedin 2021
Okładka książki Twoja firma 2.0. Od dobrej do wielkiej

69,90 zł 56,10 zł


Jak przekształcić firmę w prężne przedsiębiorstwo zdolne do osiągania ponadprzeciętnych wyników przez długi czas. Jim Collins i Bill Lazier przygotowali niniejszą książkę na podstawie kursu, który prowadzili w Stanford Graduate School of Business. Ich celem było stworzenie przewodnika dla liderów małych i średnich firm, którzy pragną zbudować wybitne przedsiębiorstwa osiągające trwałe wyniki. Dowiesz się z niej, jak stworzyć wersję 2.0 własnej firmy. I jak poradzić sobie z wyzwaniem rozwoju swoich umiejętności przywódczych, kiedy będzie się ona powiększała, osiągając dwukrotnie, pięciokrotnie, a nawet dziesięciokrotnie większe rozmiary niż na początku. Autorzy Twojej firmy 2.0 przedstawiają liczne studia przypadków, a także: • Omawiają kluczowe elementy wspólne dla wszystkich wielkich, trwałych firm – autentyczny styl przywództwa, wizję, strategię, innowacje i taktyczną doskonałość; • Pokazują, jak ustalać wartości, cel i misję, gdy Twoja firma jest wciąż mała i elastyczna, jednocześnie tworząc przekonanie o jej ogromnym potencjale; • Demonstrują, jak rozwinąć najbardziej efektywny w Twojej sytuacji styl przywództwa, skupiając się na odpowiedzi na kluczowe pytanie: jakiej sprawie służysz? • Pokazują, jak przełożyć wizję na skuteczne codzienne taktyki biznesowe oraz jak wspierać konsekwentną doskonałość taktyczną we wszystkim, co robi Twoja firma; • Wyjaśniają, jak rozwiązać krytyczne problemy strategiczne, z którymi boryka się każda mała i średnia firma; • Przedstawiają zestaw koncepcji – i szereg praktycznych technik – stymulujących kreatywność i utrzymujących innowacje wraz z rozwojem firmy. *** To książka, która wpłynęła na mój styl przywództwa bardziej niż jakakolwiek inna pozycja. Dzięki skupieniu się na głębi, a nie na sprawach powierzchownych zdołałem ujawnić najlepszą i najbardziej naturalną część siebie zamiast naśladować innych ludzi. — Reed Hastings, współzałożyciel serwisu Netflix Książki oparte na studiach wyjątkowych firm, prowadzonych przez Jima Collinsa i jego współpracowników, towarzyszą nam od ponad dwóch dekad. I są niezwykle bliskie mi „od początku”. Dziś to już klasyka literatury z obszaru zarzadzania i przywództwa, klasyka z najwyższej półki. Ich moc zawiera się w integracji perspektyw – od złożoności zjawisk po proste, niezwykle praktyczne zasady, które autor ze swoich studiów wyprowadza. Większość z nich ma walory uniwersalne i ponadczasowe, o czym możemy się przekonać z tego niezwykłego opracowania łączącego pierwsze odkrycia Collinsa z najnowszymi refleksjami o działaniu wybitnych liderów i ich firm już w realiach postcovidowych. To lektura porywająca, prosta, a zarazem wymagająca, bo realizacja wskazówek Collinsa wymaga otwartości umysłu, biznesowej pokory, a przy tym wiary i determinacji. Dla oddanych czytelników autora „Od dobrego do wielkiego” lektura jest ucztą twórczego utrwalenia wyjątkowych inspiracji. A dla tych, którzy jeszcze tego świata nie poznali – fantastyczną okazja, by przyłączyć się do elitarnego grona liderów. Książka będzie szczególnie przydatna dla wszystkich, którzy niezależnie od skali ustawicznie rozwijają swoje organizacje i kompetencje jutra, niezbędne do osiągania i utrwalania sukcesu. - Jacek Santorski, twórca Akademii Psychologii Przywództwa przy Szkole Biznesu PW *** Jim Collins jest autorem i współautorem wielu odkrywczych książek, takich jak Od dobrego do wielkiego, Wizjonerskie organizacje, Jak upadają giganci oraz Wielcy z wyboru, stanowiących trzon literatury dotyczącej przywództwa. Jest najwybitniejszym znawcą przyczyn sukcesów przedsiębiorstw oraz sokratycznym doradcą dyrektorów i przywódców z całego świata. W 2017 roku magazyn „Forbes” umieścił go na liście 100 największych umysłów w biznesie. Bill Lazier był wykładowcą w katedrze biznesu im. Nancy i Charlesa Mungerów w Stanford Law School. Nauczał też zarządzania małą firmą i nieruchomościami w Stanford Graduate School of Business.
Okładka książki Przywództwo Transgresje Demokracja

74,90 zł 48,19 zł


PSYCHOLOGIA PRZYWÓDZTWO SPOŁECZEŃSTWO Książka ma formę studium interdyscyplinarnego z pogranicza nauki i kultury, odwołuje się do wielu różnych dziedzin wiedzy i dyscyplin naukowych (m.in. psychologii i antropologii przywództwa, zarządzania organizacją, psychologii humanistycznej i społecznej, antropologii kultury, antropologii teatru, filmoznawstwa, historii literatury, socjologii, politologii). Autor podejmuje próbę opisu, wyjaśnienia i analizy trzech kluczowych kategorii: przywództwa, transgresji i demokracji. Zestawienie tych elementów w formie jednej triady ma służyć pokazaniu ich wzajemnego przenikania się i oddziaływania. Przywódcy, dokonując aktów transgresji (destruktywnych lub konstruktywnych), mogą w istotny sposób wpływać na osłabienie bądź wzmocnienie procesów demokratycznych w danym społeczeństwie. Liczne odniesienia do dzieł poetów, pisarzy, twórców filmowych i teatralnych pozwalają lepiej zrozumieć fenomen zmiany kulturowej, która jest wynikiem transgresji twórczych oraz efektem zderzenia się kultury zachowawczej i transgresyjnej. Jednym z kluczowych zagadnień omawianych w książce jest mit przywództwa, będący groźną pułapką zarówno dla liderów, jak i osób podążających za nimi. Autor przeprowadził pogłębione analizy dotyczące zarówno destruktywnych, jak i konstruktywnych zachowań transgresyjnych liderów. Wśród tych analiz znajdują się przykłady pozytywnych transgresji skierowanych przeciwko rasizmowi oraz tych służących obronie wolności jednostki. Dokonano także opisu i analizy procesu niszczenia demokracji przez populistycznych autokratów. Ważną część publikacji stanowią opisy i analizy oddolnych działań i projektów realizowanych przez młodych liderów, przedsiębiorców i innowatorów z pokolenia Z i Y.
Okładka książki Predyspozycje do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej w organizacji

49,90 zł 36,96 zł


Monografia ma formę studium empirycznego z zakresu zachowań organizacyjnych i jest poświęcona problematyce związanej z predyspozycjami do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Chociaż w literaturze dotyczącej zarządzania jasno są określone warunki, kiedy wysoka rutynizacja pracy jest potrzebna, a kiedy wręcz szkodliwa, to problem różnych indywidualnych predyspozycji pracowników do takiej pracy jest często pomijany. Książka autorstwa dr. Wojciecha Karczewskiego zagospodarowuje tę lukę. Autor dokonał przeglądu literatury i wyników dotychczasowych badań z zakresu rutynizacji zarówno na poziomie organizacji, jak i na poziomie indywidualnym. Następnie, bazując na dotychczasowym dorobku naukowym oraz własnych badaniach, przedstawił model pomiaru predyspozycji pracowników do wykonywania takiej pracy. Model ten pozwala określić, którzy pracownicy mogą wykonywać pracę wysoko zrutynizowaną bez uszczerbku dla swojego zdrowia, a którzy nie. Wskazuje też na pułapki pomiaru tych predyspozycji. Wysokość zarobków i dopasowanie kompetencji do stanowiska pracy to najczęstsze kryteria, jakimi kierują się ludzie przy wyborze pracy. Niestety skuszeni wysokimi zarobkami pracownicy często podejmują pracę niezgodną ze swoimi predyspozycjami, ponosząc ogromne koszty psychologiczne, co z kolei skutkuje niekorzystną dla pracodawcy fluktuacją kadr. Praca zrutynizowana ma potencjał do tego, aby w przyszłości zostać w pełni zautomatyzowana. Propagatorzy czwartej rewolucji przemysłowej przekonują, że wkrótce sztuczna inteligencja wyręczy ludzi w takiej pracy. Jak dotąd dużą część schematycznej pracy wykonują jednak ludzie – i o nich traktuje ta publikacja. Monografia stanowi interesujące i użyteczne studium zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Rozprawa ma charakter unikatowy i pionierski. W literaturze brak jest prac z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi poświęconych badaniom procesów decyzyjnych, które analizują i oceniającą predyspozycje pracowników do wykonywania prac wysoko zrutynizowanych. To jedna z nielicznych publikacji zawierających wszechstronny przegląd wyników badań widzianych holistycznie z perspektywy naukowców, menedżerów i praktyków. Problem podjęty w rozprawie jest niezwykle aktualny i stanowi istotne wyzwanie. Autor poddał krytycznej ocenie zarówno rutynizację wprowadzaną przez organizacje, jak i predyspozycje do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Zastosowanie metod oraz analiz statystyczno-matematycznych w określeniu głównych determinantów predyspozycji do wykonywania takiej pracy stanowi istotny wkład w rozwiązanie tego ważkiego problemu zarówno w aspekcie naukowo-badawczym, jak i utylitarnym. z recenzji dr. hab. inż. Wiktora Adamusa, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego We współczesnych organizacjach widoczne są procesy rutynizacji pracy i coraz częściej nie ograniczają się one tylko do automatyzowania tradycyjnych procesów produkcyjnych przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii.
Okładka książki Nowe zasady marketingu i PR. Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących

79,90 zł 64,12 zł


Książka Nowe zasady marketingu i PR • 6 miesięcy na liście bestsellerów „BusinessWeek” • Prestiżowa recenzja w magazynie „Publishers Weekly” • Dostępność w 29 językach, od albańskiego po wietnamski • Tekst źródłowy na ponad 300 uczelniach i uniwersytetach na całym świecie • Ponad 400 000 sprzedanych egzemplarzy Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi przejawami high-tech wydaje się iście niewykonalnym zadaniem. Jak uchronić swój produkt lub usługę przed zawieruszeniem się w tym cyfrowym bezładzie? Książka "Nowe zasady marketingu i PR" da ci wszystko, czego potrzebujesz, aby zwracać się bezpośrednio do swoich odbiorców, nawiązywać z nimi silną więź na poziomie osobistym i generować jak największe zainteresowanie swoim biznesem. Poznasz najnowsze podejścia do efektywnych działań public relations, marketingu i komunikacji z klientami. Ten przewodnik po przyszłości marketingu pomoże ci: • wdrożyć nowe zasady i stać się pionierem rozwiązań marketingu cyfrowego, • prowadzić marketing i public relations w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu technik takich jak newsjacking, służących zwróceniu uwagi odbiorców dokładnie wtedy, kiedy są na to gotowi, • korzystać z możliwości marketingowych na platformach takich jak Facebook Live i Snapchat, • tworzyć interesujące strony internetowe, wpisy na blogu, posty w mediach społecznościowych, filmy wideo i podcasty oraz wybierać tematy, które docenią klienci, • wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do automatyzacji rutynowych zadań, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na strategii marketingowej i działaniach PR, • uzyskać cenne wskazówki dzięki analizom przypadków i autentycznym przykładom zaczerpniętym z doświadczeń przedsiębiorców, • sprzedać dowolny produkt, usługę lub pomysł – i to za ułamek kosztów pochłanianych przez tradycyjne działania marketingowe i PR-owe. Internet oferuje olbrzymie możliwości w zakresie bezpośredniego docierania do klienta i jeśli zastosujesz właściwe narzędzia, możesz zapewnić swojej firmie status autorytetu w branży i zwiększyć sprzedaż - nawet jeśli nie dysponujesz pokaźnym budżetem. *** „Kiedy przeczytałem tę książkę po raz pierwszy, doznałem olśnienia. David bezbłędnie rozszyfrował dynamikę relacji między nabywcą a sprzedawcą i stworzył klasyczny tekst, dzięki któremu marketingowcy mogą czerpać z niej korzyści”. Brian Halligan, dyrektor generalny HubSpota; współautor książki Inbound Marketing „David informuje, bawi i inspiruje!
Okładka książki Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku

64,90 zł 52,09 zł


Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć. Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala: (a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci; (b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami; (c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć; (d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz (e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów. Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić. *** Gdy ktoś mnie pyta, dlaczego konkretna firma czy branża nie przyjęły jeszcze modelu ekonomii doświadczeń, zawsze odpowiadam to samo: to kwestia nastawienia. Nie wiedziałem natomiast, że tajemnica obrania nastawienia odpowiedniego dla wdrożenia modelu projektowania doświadczeń tkwi w przepysznej koncepcji umami. Nadszedł czas, by twoja firma wyszła ponad Punkt Wyjścia Umami, wyznaczający podstawowy poziom funkcjonalności, i zaczęła oferować klientom wartość emocjonalną, a nawet poczucie sensu. To książka dla wszystkich projektantów doświadczeń i liderów. Pozwólcie, żeby Aga Szóstek pokazała wam, jak projektuje się i tworzy wartościowe doświadczenia, a wraz z nimi wartościowe wspomnienia. B. Joseph Pine II, współautor książki The Experience Economy: Competing for Time, Attention, and Money To książka pełna znakomitych pomysłów i wiedzy, można się z niej naprawdę wiele dowiedzieć. Mimo to ani przez chwilę nie miałam poczucia, że ktoś prawi mi kazania. Miałam raczej poczucie udziału w mądrej rozmowie, w której Aga Szóstek dzieli się ze mną inspirującymi przykładami, wskazówkami biznesowymi, poradami projektowymi, badaniami psychologicznymi oraz anegdotami z życia prywatnego i zawodowego.
Okładka książki Twoje pieniądze. Jak więcej zarabiać, mniej wydawać i lepiej inwestować

49,90 zł 40,05 zł


Edukacja finansowa dla wszystkich Ta książka jest o niezależności finansowej. Dla sprzedawczyni. Dla 16-latka, który chce sfinansować swoją edukację, bo jego rodzicom nie starcza na to pieniędzy. Dla 57-latki, która uświadamia sobie, że jako kobieta otrzyma emeryturę o 46 procent niższą niż mężczyzna. Niezależność finansowa jest możliwa. Ale nie jest łatwa. Nie ma tu fantastycznej strategii na tak zwany „pasywny dochód”, który pozwoli ci na beztroskie życie w luksusie. Nie dowiesz się również, jak można kupić rzekomo totalnie niedoszacowane nieruchomości lub akcje, a następnie szybko sprzedać je z oszałamiającym zyskiem. Zasady dotyczące pieniędzy są proste — ale nikt ich nam nie pokazuje Mimo że żyjemy w systemie kapitalistycznym opartym na zasadach finansowych, nie uczymy się o pieniądzach. Luka edukacyjna nie pozwala nam rozwinąć odpowiedzialnego podejścia do pieniędzy i właściwych zachowań finansowych. Dlatego znany trener finansowy Philipp J. Müller postanowił napisać niniejszą książkę, by krok po kroku przeprowadzić nas przez ogromną i często skomplikowaną finansową dżunglę. Bo jeśli chodzi o pieniądze, przedsiębiorczość i wolność, nigdy nie było lepszego czasu niż teraz. 30 lat temu nie było ani komputerów i internetu, ani dostępu do akcji, do know-how, do niezbędnej wiedzy. Dzisiaj to wszystko jest możliwe. O zarabianiu, oszczędzaniu, wydawaniu i inwestowaniu Ten założyciel największej akademii inwestycyjnej w Europie pomaga nam zrozumieć, czym są dla nas pieniądze, i wyjaśnia, dlaczego droga do dobrobytu zaczyna się od rozwoju osobistego. W kolejnych rozdziałach pokazuje, jak można skutecznie zarządzać finansami osobistymi, czyli jak zadbać o domowy budżet, wychodzić z długów, pomnażać oszczędności i samemu zadbać o godziwą emeryturę. Jest to prostsze, niż się większości ludzi wydaje. I również mniej czasochłonne. W zupełności wystarczy jedna godzina tygodniowo, może nawet pół, aby zbudować dobre relacje z pieniędzmi, zapanować nad swoimi finansami i pomnożyć dochody. Pieniądze rodzą pieniądze: handlu akcjami można się nauczyć Dla tych, którzy nie chcą zostawić swoich pieniędzy na koncie oszczędnościowym i pozwalać im tracić wartość z powodu inflacji, Müller prezentuje podstawowe zasady, które pomogą zwiększyć dochody dzięki mądrym inwestycjom i regularnym zarobkom z giełdy. Dzięki jego rozsądnym radom nie tylko zadbasz o swoje pieniądze, ale również osiągniesz bezpieczeństwo i wolność osobistą nawet w niepewnych czasach. *** Philipp J. Müller jest mentorem finansowym, a także właścicielem i dyrektorem zarządzającym największej w Europie akademii finansowej PJM Investment Akademie GmbH. Przedsiębiorca od młodości pasjonuje się pieniędzmi, dzięki własnym wysiłkom jest multimilionerem pod względem dochodów i majątku, przekazuje także duże sumy pieniędzy na pomoc innym. Jego misja: chce przekazywać nową wiedzę o pieniądzach jak największej liczbie ludzi, aby uwolnić ich z finansowego błędnego koła i poprowadzić do dobrobytu – poza powierzchowne bogactwo z egocentryczną konsumpcją. W swojej akademii uczy niezbędnego do tego celu rozwoju osobowości i sprawdzonego systemu, który pozwala wziąć swoje finanse we własne ręce i generować regularny dochód na giełdzie.
Okładka książki Misja TATA

Misja TATA

Rob Kemp

44,90 zł 36,04 zł


Co zrobić, gdy niemowlak płacze albo gdy przedszkolak zaczyna się wściekać? Jak wspierać dziecko, gdy raz radzi sobie w szkole lepiej, a raz gorzej? Jak się zachowywać wobec buntującego się nastolatka? Jak nauczyć dziecko prowadzić samochód? Nie musisz tego googlować. Odpowiedzi znajdziesz w "Misja TATA". Dzieci nie rodzą się z instrukcją obsługi. A gdyby nawet tak było, to – nie oszukujmy się – i tak byś jej nie przeczytał. Nie zmienia to faktu, że rodzicielstwo jest pełne niespodzianek i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Dlatego do tej misji warto się przygotować. Jak? Dzięki tej książce! To sprawdzony przewodnik po kolejnych etapach życia dziecka – od narodzin do wczesnej dorosłości, wraz z poradami na temat tego, co mogą robić ojcowie, aby mieć trwały i istotny wpływ na swoje dzieci, a przynajmniej jakoś im się przydać. "Misja TATA" z wyprzedzeniem wprowadzi cię we wszystkie decydujące momenty, które z pewnością przeżyjesz jako rodzic. Znajdziesz w niej praktyczne i oszczędzające zdrowie metody radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami na każdym etapie rozwoju dziecka. Bowiem czy twoja pociecha ma trzy miesiące, trzy lata, trzynaście czy trzydzieści trzy, a nawet gdy wyprowadzi się nie wiadomo dokąd, ty zawsze będziesz „tatą”. Być może nie będzie ci dane odhaczyć wszystkich 104 momentów opisanych w tej książce. Jeśli jednak stanie się inaczej, to dzięki tej lekturze będziesz na każdy z nich dobrze przygotowany. Rola ojca jest nie do przecenienia, a jednocześnie jest czymś, czego nie da się nauczyć. Dlatego należy sobie zadać pytanie: co mogę i chcę dać swojemu dziecku? Ta książka opisuje kluczowe momenty, z którymi będziesz miał do czynienia w swojej ojcowskiej przygodzie życia. Warto być na nie przygotowanym. - Michał Alicki, blog tataszef.pl Nikt nie uczy facetów, jak odnaleźć się w roli taty. Niektórzy czują ten temat naturalnie, inni w ogóle. Ale wcale nie trzeba popełniać błędów samemu i doświadczać ich na własnej skórze. Do wielu przygód możemy się przygotować. O wielu możemy przeczytać. Najważniejsze to nie dać się zaskoczyć! - Kamil Polny, blog tatawpracy.pl Ta książka mierzy się z czymś pozornie niemożliwym, czyli próbuje ogarnąć całe ojcostwo – od momentu narodzin własnego dziecka aż do chwili zostania dziadkiem jego dzieci. To karkołomne zadanie realizuje w formie narzędziownika, czyli zestawu podpowiedzi, co robić na różnych etapach dojrzewania dziecka Pokazuje też coś więcej: że ojcostwo to nie tylko lista „to do ” do odhaczenia, ale przede wszystkim najważniejsza i najpiękniejsza misja w życiu mężczyzny. Challenge accepted i do roboty, ojcowie! - Marcin Perfuński, blog supertata.tv Rob Kemp jest brytyjskim ekspertem od ojcostwa i autorem kilku poradników na ten temat. Pisze dla Telegraph, Boots Parenting, Amazon Parents, Guardian, DaddiLife (jako @expectantdad), The DadClub i Little London.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj