To już dziewiąte, nowe i rozszerzone wydanie tomu 3., który swoim zakresem obejmuje dalsze popularne elementy konstrukcji żelbetowych.Tak jak w całym cyklu, normy "europejskie" (PN-EN, PN-ISO, PN-EN-ISO) potraktowano jako podstawowe, nie rezygnując z przedstawienia zaleceń dotychczasowych norm polskich (PN).Pierwsze dwa rozdziały poświęcono kształtowaniu, obliczaniu i konstruowaniu słupów i ścian, zarówno monolitycznych, jak i prefabrykowanych. Kolejny rozdział zawiera zasady aproksymacji konstrukcji żelbetowych modelami prętowymi w różnych sytuacjach konstrukcyjnych. Znaczną część tomu poświęcono obliczaniu i konstruowaniu miejsc szczególnych, takich jak: naroża, węzły, załamania prętów, otwory w belkach, wsporniki krótkie i belkowe oraz tym podobne sytuacje lokalne. Kolejny rozdział został poświęcony kształtowaniu, obliczaniu i konstruowaniu fundamentów wszelkich typów: stopowych, ławowych i płytowych. Omówiono obliczenia uproszczone i wspomagane komputerowo. Następnie przedstawiono zagadnienia projektowania, obliczania i konstruowania różnych typów ścian oporowych, zarówno monolitycznych, jak i prefabrykowanych. Końcowy rozdział poświęcono posadzkom przemysłowym różnych typów, podając zasady kształtowania, obliczania, konstruowania a także ich wykonania i napraw.W stosunku do poprzednich wydań dokonano wyraźnego rozszerzenia zakresu informacji i jej aktualizację, dodano także nowe rysunki, uzupełniono lub skorygowano inne.Jest to znakomity podręcznik dla studentów studiów inżynierskich oraz magisterskich, a także niezastąpione źródło informacji i praktycznych wskazówek dla szerokiego grona inżynierów, zarówno projektantów, jak i osób zajmujących się konserwacją obiektów.
To już dziewiąte, nowe i rozszerzone wydanie tomu 3., który swoim zakresem obejmuje dalsze popularne elementy konstrukcji żelbetowych.Tak jak w całym cyklu, normy "europejskie" (PN-EN, PN-ISO, PN-EN-ISO) potraktowano jako podstawowe, nie rezygnując z przedstawienia zaleceń dotychczasowych norm polskich (PN).Pierwsze dwa rozdziały poświęcono kształtowaniu, obliczaniu i konstruowaniu słupów i ścian, zarówno monolitycznych, jak i prefabrykowanych. Kolejny rozdział zawiera zasady aproksymacji konstrukcji żelbetowych modelami prętowymi w różnych sytuacjach konstrukcyjnych. Znaczną część tomu poświęcono obliczaniu i konstruowaniu miejsc szczególnych, takich jak: naroża, węzły, załamania prętów, otwory w belkach, wsporniki krótkie i belkowe oraz tym podobne sytuacje lokalne. Kolejny rozdział został poświęcony kształtowaniu, obliczaniu i konstruowaniu fundamentów wszelkich typów: stopowych, ławowych i płytowych. Omówiono obliczenia uproszczone i wspomagane komputerowo. Następnie przedstawiono zagadnienia projektowania, obliczania i konstruowania różnych typów ścian oporowych, zarówno monolitycznych, jak i prefabrykowanych. Końcowy rozdział poświęcono posadzkom przemysłowym różnych typów, podając zasady kształtowania, obliczania, konstruowania a także ich wykonania i napraw.W stosunku do poprzednich wydań dokonano wyraźnego rozszerzenia zakresu informacji i jej aktualizację, dodano także nowe rysunki, uzupełniono lub skorygowano inne.Jest to znakomity podręcznik dla studentów studiów inżynierskich oraz magisterskich, a także niezastąpione źródło informacji i praktycznych wskazówek dla szerokiego grona inżynierów, zarówno projektantów, jak i osób zajmujących się konserwacją obiektów.
Publikacja „Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu. Praktyczne zastosowanie przepisów” to kompendium wiedzy na temat nadzoru pedagogicznego w placówkach oświatowych. Wierzymy, że znajdą tu Państwo informacje, które zainteresują, pozwolą inaczej spojrzeć na to zagadnienie oraz uniknąć niejednego błędu czy wątpliwości. Zmieniająca się szkolna rzeczywistość wymusza modyfikowanie procesów zachodzących w szkole, czemu najlepiej służy sprawnie prowadzony nadzór pedagogiczny, a dyrektor szkoły jest odpowiedzialny za wdrożenie systemowych rozwiązań.
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia. Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych. Dzięki pracy z kartami dziecko: ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkach poprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowych rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko–ręka) doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotów trenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem. Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji. Pierwsza część zawiera 40 jednostronnych kart pracy. Zbiór składa się z dwóch typów ćwiczeń – wspierających pracę mięśni oka zarówno podczas patrzenia z bliska, jak i przy przenoszeniu wzroku między obiektami znajdującymi się w różnych odległościach.
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia. Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych. Dzięki pracy z kartami dziecko: ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkach poprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowych rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko–ręka) doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotów trenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem. Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji. Pierwsza część zawiera 40 jednostronnych kart pracy. Zbiór składa się z dwóch typów ćwiczeń – wspierających pracę mięśni oka zarówno podczas patrzenia z bliska, jak i przy przenoszeniu wzroku między obiektami znajdującymi się w różnych odległościach.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
Ciekawe zagadki, trochę prostych obliczeń i mnóstwo niespodzianek - wszystko to znajdziemy w najnowszej książce Iana Stewarta, w której powraca do fascynującego problemu niepewności w nauce i sposobów radzenia sobie z tym, co nieprzewidywalne. "Czy kości grają rolę Boga?" to niezwykła podróż od rachunku prawdopodobieństwa, teorii chaosu, aż po zadziwiający świat mechaniki kwantowej, lektura pełna intelektualnych przygód, wspaniała opowieść przesycona tak cenionym przez czytelników na całym świecie charakterystycznym stylem Iana Stewarta. Znajdziemy tu nieoczekiwane zwroty akcji, gwałtowne skoki naprzód, ślepe uliczki nauki i matematyczne idee, które okazały się fałszywymi tropami, a także perły geniuszu, które przez lata pozostawały niezauważone, zanim ktokolwiek docenił ich doniosłe znaczenie. Dziś mamy świadomość, iż niepewność przyjmuje wiele różnych form, ale każda z nich jest do pewnego stopnia zrozumiała. Potrafimy przewidywać przyszłość o wiele lepiej niż dawniej. Jednak niepewność wciąż pozostaje jedną z najbardziej tajemniczych i fascynujących właściwości naszego Wszechświata.Ian Stewart - światowej sławy matematyk i autor bestsellerowych książek popularnonaukowych. Jest emerytowanym profesorem Uniwersytetu w Warwick, gdzie wciąż prowadzi aktywną działalność naukową. W roku 2001 otrzymał nagrodę Towarzystwa Królewskiego im. Michaela Faradaya za popularyzację nauki. Jest autorem licznych książek poświęconych matematyce, z których na język polski przetłumaczono dotychczas m.in.: "Oswajanie nieskończoności", "Histerie matematyczne", "Listy do młodego matematyka", "Krowy w labiryncie i inne eksploracje matematyczne", "Jak pokroić tort i inne zagadki matematyczne", "Dlaczego prawda jest piękna", "Stąd do nieskończoności", "17 równań, które zmieniły świat", "Matematyka życia", "Podstawy matematyki", "Obliczanie Wszechświata" oraz "Krótka historia wielkich umysłów. Genialni matematycy i ich arcydzieła".
Już w starożytności pojawiła się intuicja, że typy relacji między ludźmi da się powiązać z określonymi systemami rządów. Demokracji w jej idealnej formie odpowiadałyby dobrowolne relacje przyjacielskie, a tyranii – te oparte na pokrewieństwie, a więc przymusowe. Geoffroy de Lagasnerie rozwija tę myśl w formie radykalnego eseju, w którym zastanawia się nad rolą przyjaźni w życiu jednostki i politycznymi konsekwencjami jej praktykowania. Czy dzięki przyjaźni można się wymknąć opresjom świata społecznego, począwszy od jego ograniczających schematów, a skończywszy na narzuconym pragnieniu zewnętrznego uznania? Jakie miejsce przyjaźń zajmuje w społeczeństwach, które jej kosztem promują konserwatywny wzorzec rodziny? Czy przyjaźń może stanowić źródło alternatywnego porządku politycznego?
Punktem wyjścia do tych rozważań jest dla autora jego własne doświadczenie – przyjacielska relacja z Didierem Eribonem i Édouardem Louisem. Filozof nie zatrzymuje się jednak w pół kroku – z prywatnej opowieści czyni manifest polityczny, w którym upomina się o lepsze, sprawiedliwsze jutro.
Publikacja ukazuje jeden z najważniejszych wycinków polskiego życia akademickiego. Jest dwojako komprehensywna: po pierwsze dzięki swojemu szerokiemu zakresowi przedmiotowemu, spełniając tym samym trudny warunek wyczerpywalności w naukowym ujmowaniu tematu, po wtóre zaś dzięki jego klarowności. Tym tematem jest zagadnienie ścieżki awansowej w akademickiej nauce, głównie w naukach społecznych, a szczególnie pedagogicznych, ujmowane w kategoriach społecznych [], wraz z oświetlaniem indywidualnej kondycji naukowców (także naukowczyń) oraz środowisk, które na nich (na nie) wpływają. Książka ma charakter w pełni pedagogiczny, bo opisuje... [...] (Z recenzji dr. hab. Marka Budajczaka, prof. UAM) Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Problemy doskonałości naukowej prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Zapraszamy do publikacji opiniami recenzentów: Publikacja ukazuje jeden z najważniejszych wycinków polskiego życia akademickiego. Jest dwojako komprehensywna: po pierwsze dzięki swojemu szerokiemu zakresowi przedmiotowemu, spełniając tym samym trudny warunek wyczerpywalności w naukowym ujmowaniu tematu, po wtóre zaś dzięki jego klarowności. Tym tematem jest zagadnienie ścieżki awansowej w akademickiej nauce, głównie w naukach społecznych, a szczególnie pedagogicznych, ujmowane w kategoriach społecznych [], wraz z oświetlaniem indywidualnej kondycji naukowców (także naukowczyń) oraz środowisk, które na nich (na nie) wpływają. Książka ma charakter w pełni pedagogiczny, bo opisuje, nierzadko skrzeczącą, rzeczywistość awansów naukowych, opierając się na doniesieniach z licznych badań. Ponadto komentuje z pozycji aksjonormatywnych, bywa, że gorzko i oskarżycielsko, fakty czy kazusy, odwołując się do fundamentalnego etosu nauki. Wreszcie precyzyjnie informuje osoby zainteresowane rozwojem naukowym o formalno-prawnych warunkach kroczenia ścieżką kariery akademickiej. W swoim ogólnym wydźwięku monografia bardziej podkreśla konieczność bycia rzetelnym na każdym kroku w czasie wspinaczki, niż wskazuje na sam szczyt doskonałości naukowej. Z recenzji dr. hab. Marka Budajczaka, prof. UAM Bogusław Śliwerski, korzystając z osobistych doświadczeń, odnosi się do kwestii doskonałości naukowej i tym samym podąża za przedmiotową legislacją oraz nomenklaturą obecnie obowiązującą w legalnym słowniku formalno-naukowym. Ma to z pewnością znaczenie dla głównych adresatów monografii, czyli młodych kadr nauki młodych uczonych, ponieważ jednoznacznie ujawnia przedmiot podjętych analiz. [] Troska o wysoką naukową jakość pedagogiki jest osią, wokół której Autor rozwija szczegółowe kwestie pracy naukowej i towarzyszących temu rezultatów (zarówno naukowych, jak i instytucjonalnych, w tym formalnych). Jest to głos, który niesie ze sobą walory historyczne, eksplanacyjne, jak również informacyjne oraz inspiracyjne (wyzwalające refleksję). Z recenzji dr. hab. Arkadiusza Żukiewicza, prof. UKEN
Po niemal pięciu dekadach wojny z narkotykami ugruntowane przekonanie o szkodliwości wszelkich substancji psychoaktywnych zaczyna rozpadać się pod naporem kolejnych dowodów naukowych. Badania pokazują, że psychodeliki mogą pomagać w leczeniu depresji, stresu pourazowego, uzależnień i lęku związanego z chorobami terminalnymi, ale również poprawiać jakość życia u osób, które nie mają żadnych dolegliwości. Doświadczenia mistyczne wywołane za pomocą tych substancji sprawiają, że z większym zrozumieniem podchodzimy do własnej osoby, innych ludzi i ekologii naszej planety. W odpowiednich warunkach prawie każdy może przeżyć tego rodzaju stany. Maciej Lorenc rozmawia z czołowymi ekspertami odpowiedzialnymi za renesans psychodeliczny i zgłębia wraz z nimi zagadnienia z różnych dziedzin - między innymi neuronauki, psychofarmakologii, psychologii, antropologii, religioznawstwa i polityki narkotykowej. Dzięki tej książce poszerzysz swoją perspektywę prawie jak po zażyciu LSD.
Celem autora jest przedstawienie komunikacji środowiskowej i komunikacji zmian klimatycznych jako rozwijającego się segmentu badań medioznawczych. W książce zaprezentowano wydarzenia historyczne, kształtowanie się stanowisk teoretycznych oraz aktualny stan badań nad environmental communication, uwzględniający najnowsze publikacje naukowe. Szczególne miejsce zajmuje część poświęcona komunikowaniu zmian klimatycznych, jako najdynamiczniej rozwijającemu się obszarowi międzynarodowych badań nad komunikacją środowiskową.
Głównym celem monografii jest przedstawienie całokształtu zjawisk lodowych na południowym wybrzeżu Bałtyku. Opisano zjawiska i procesy lodowe mało znane w literaturze, między innymi: inwersję zlodzenia, depresję lodową, lód wielopoziomowy czy formowanie się wałów śryżowych i zwałów lodowych. Każde zjawisko lodowe zostało udokumentowane materiałem graficznym, głównie fotografiami wykonanymi w terenie, począwszy od lat 70. XX wieku. Ponadto przedstawiono przestrzenne zróżnicowanie parametrów lodowych, ich charakterystykę, zmiany w czasie oraz oddziaływanie lodu na brzeg i infrastrukturę brzegową.
Ginący język. Żywa tradycja.Serbołużyczanie to autochtoniczny naród słowiański, od wieków zamieszkujący Łużyce – historyczny region położony w południowo-wschodnich Niemczech, obejmujący część terenów dzisiejszej Saksonii i Brandenburgii. Choć przez stulecia ukształtowali własny język i kulturę, to kolejne fale represji oraz współczesna globalizacja doprowadziły do dramatycznego zaniku ich dziedzictwa. Dziś język dolnołużycki – niegdyś powszechny – zachował się jedynie w pamięci nielicznych rodzin i garstki oddanych działaczy kultury.Justyna Michniuk, od lat związana z serbołużycką społecznością, wrosła w jej codzienność i z pasją dokumentuje to, co jeszcze można ocalić. Jej książka to efekt ponad szesnastu lat badań etnograficznych – spotkań, rozmów i obserwacji. W centrum uwagi autorki znajdują się święta i obrzędy związane z cyklem pór roku, bogactwo strojów narodowych oraz współczesne formy podtrzymywania tożsamości tej unikatowej społeczności.Publikacja ta stanowi niezwykle wartościowe źródło wiedzy o historii, kulturze i wyzwaniach Serbołużyczan. Głos w ważnej, coraz pilniejszej debacie o ochronie języków i tradycji mniejszości narodowych w Europie.
Wynalazek i innowacja. Krótka historia sukcesu i porażkiWynalazki kształtują naszą codzienność i stanowią siłę napędową postępu. Wiele z nich okrzyknięto przełomowymi, a liczne innowacje z miesiąca na miesiąc zmieniają nasze życie. Od medycyny i technologii aż po kulturę i rozrywkę, wynalazki i innowacje rewolucjonizują sposób pracy, tworzą nowe branże i podnoszą jakość życia. To fundament, na którym ludzkość buduje lepszą przyszłość planety.Tylko czy zawsze tak się dzieje?Dzięki tej książce, napisanej przez jednego z najświatlejszych ludzi naszych czasów, poznasz historię ludzkiej wynalazczości i zorientujesz się, czym są przesadne obietnice towarzyszące wynalazkom: od nowych leków po sztuczną inteligencję. Zrozumiesz, że nie można oczekiwać wyłącznie pasma sukcesów, ale trzeba się liczyć z niewydolnością, rozczarowaniami lub po prostu fiaskiem nawet najbardziej fascynujących pomysłów. Dowiesz się, jaka jest różnica między wynalazkiem i innowacją, a następnie prześledzisz historie wynalazków, które nie upowszechniły się zgodnie z oczekiwaniami albo przyniosły więcej szkody niż pożytku. Znajdziesz tu również listę nieistniejących (jeszcze?) wynalazków, których potrzebujemy, aby poradzić sobie z największymi wyzwaniami XXI wieku. Ta książka, pełna ekscytujących przykładów szaleńczych, ekstrawaganckich meandrów ludzkiej pomysłowości, niesie przesłanie, że nasze oczekiwania i marzenia powinniśmy lepiej dopasowywać do rzeczywistości.Odkryj wynalazki, które kształtują historię cywilizacji!
Prezentowany program wyrasta z wieloletniej pracy pedagogicznej i psychologicznej autorek, dzięki czemu jest praktyczny i przyda się każdemu nauczycielowi, niezależnie od stażu pracy. Publikacja zgodna z obowiązującą podstawą programową jest przeznaczona dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej i innych specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu. Program stwarza szansę rozwoju zarówno otwartym na świat nauczycielom, jak i ich wyjątkowym podopiecznym. W książce omówiono obowiązujące zadania i cele wychowania przedszkolnego według podstawy programowej. Zostały one ujęte w czterech podstawowych obszarach rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy). W programie opisano także organizację kształcenia specjalnego, prowadzenie dokumentacji, realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości zapewniania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. Radosny rozwój bierze również pod uwagę wymagane w podstawie programowej zakresy współpracy nauczyciela: z dzieckiem, z rodzicami, z kadrą pedagogiczną oraz ze środowiskiem lokalnym. Ponadto książka proponuje wybrane metody i techniki z zakresu pedagogiki specjalnej, które mają skutecznie wspierać osiąganie założonych celów wychowania przedszkolnego. Załączniki zawierają wzory dokumentacji pedagogicznej, arkusze ewaluacji realizowanego programu wychowania przedszkolnego, wzory dziennego planu zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz kwestionariusz wywiadu z rodzicami dziecka. Patrycja Bielecka-Zdyb oligofrenopedagog, terapeutka integracji sensorycznej. Autorka książki Przygody króliczka Barta i sówki Kui. Bajki sensoryczne (Wydawnictwo Harmonia, 2024). Przez 8 lat pracowała z osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, a w l. 20162024 była nauczycielką w przedszkolach. Główny obszar jej zainteresowań zawodowych stanowi terapia dzieci w spektrum autyzmu i ADHD. Od 2025 r. prowadzi własny gabinet terapeutyczny Radosny Rozwój, gdzie organizuje zajęcia dla dzieci i młodzieży, m.in. trening umiejętności społecznych, ćwiczenia sensoryczne i terapię ręki. Prowadzi również konsultacje pedagogiczne dla rodziców oraz szkolenia dla specjalistów. W pracy koncentruje się na relacji z dzieckiem, którą uważa za kluczową w procesie terapeutycznym. Karolina Nowakowska psycholog. Swoje 18-letnie doświadczenie zawodowe gromadziła m.in. w szkołach i przedszkolach. Od ponad 4 lat prowadzi gabinet pomocy psychologicznej i terapii Przestrzeń Zmian, gdzie wspiera dorosłych, młodzież i dzieci. Jedno z jej wielu zainteresowań zawodowych stanowi neuroróżnorodność. Pracuje w najbliższym jej nurcie terapeutycznym terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. W pracy skupia się na poszukiwaniu i wzmacnianiu zasobów dziecka i jego rodziny, tak ważnych na drodze do realizacji potrzeb młodego człowieka. Kładzie nacisk na wspieranie rozwoju bezpiecznych relacji klienta, zarówno w jego otoczeniu społecznym, jak i ze sobą samym.
„Anglia, która wobec dotychczasowych współzawodników czekała zawsze na sposobność powalenia ich, zadania im decydującego ciosu, na współzawodnika amerykańskiego musi patrzeć z pewnym fatalizmem, z góry będąc zrezygnowaną na ustąpienie mu miejsca. Co najwyżej, musi robić wszystko możliwe, ażeby jak najdłużej bronić swych pozycji, jak najbardziej oddalać chwilę, kiedy trzeba będzie z nich ustąpić” (fragment).
Gdy świat coraz bardziej nakłania nas do umiaru, zbiór esejów Bekki Rothfeld działa jak balsam na duszę wszelkich maksymalistów. W brawurowym stylu amerykańska eseistka broni: łakomstwa, zbieractwa, chaosu, karnawału, ekstazy, retorycznej przesady, a nade wszystko niczym nieskrępowanego zachwytu. Sprzeciwia się współczesnym kodeksom postepowania, według których kluczem do szczęścia jest minimalizm. Bez pardonu dworuje sobie z Marie Kondo i współczesnych odgracaczy wnętrz, którzy nie tylko zamieniają indywidualne mieszkania w zimne, nijakie przestrzenie, lecz również zubożają nas duchowo, czyniąc nasze życie tak nieważkim, że bez żalu będziemy mogli je porzucić. Obrywa się w tej książce współczesnym purytanom, dla których akt seksualny bez dosłownie zwerbalizowanej zgody jest czymś nagannym. Zgody na co? – pyta autorka. Czyż prawdziwie udany seks nie jest zawsze transgresją i transformacją? Nigdy nie wiemy, jakie pragnienia w nas obudzi i w jaki sposób nas przemieni. Wreszcie Rothfeld nie zostawia suchej nitki na modnej praktyce uważności. Mindfulness jest przecież niczym innym jak sprzątaniem własnego umysłu z osądów i ocen. Czy z tak wypranym mózgiem będziemy chcieli zmieniać świat na lepsze? Czy raczej staniemy się sprawnymi trybikami w machinie kapitalizmu?
PIERWSZA KSIĄŻKA, W KTÓREJ TO KOBIETY ROZMAWIAJĄ O CYCKACH Sarah Thronton, uznana socjolożka i autorka bestsellerów zabiera nas w osobistą podróż do świata symboliki i znaczenia kobiecego ciała. Doświadczyła go w pełni, gdy będąc w grupie ryzyka, najpierw zdecydowała się na podwójną mastektomię, a następnie rekonstrukcję piersi. Po tych wydarzeniach postanowiła zbadać temat społecznego i kulturowego znaczenia kobiecego biustu. Rozmawia ze striptizerkami, konsultantkami laktacyjnymi, projektantkami biustonoszy, modelkami bielizny, chirurżkami plastycznymi i aktywistkami. Zdradza, dlaczego kobiece atrybuty stały się biznesem wartym miliardy dolarów, a jednocześnie tematem publicznych debat o braku równości płci. I ofiarowuje nam lekki w stylu i dowcipny reportaż socjologiczny, który wyzwala kobiety i ich piersi z patriarchalnych uprzedzeń.
W zbiorze felietonów pt. Mętne łby autor z zapałem tropi puste schematy, bezpodstawne uprzedzenia i absurdy życia codziennego. Piętnuje je za pomocą ciętego żartu i niesłabnącej ironii. Prowokuje i wciąga do gry Czytelnika, stawiając rzeczy pozornie znane w zupełnie nowym świetle i zadając dość kłopotliwe pytania. Felieton, który dał tytuł całemu zbiorowi, przynosi próbę sklasyfikowania pewnych typów osobowości, przejaskrawia, ośmiesza, a jednocześnie z całkowitą powagą wytyka ludzkie słabostki. Jednak czy można wierzyć autorowi, który wciąż puszcza do Czytelnika oczko i tajemniczo się uśmiecha? Warto się z nim zmierzyć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?