W tej strefie proponujemy bardzo szeroką ofertę z dziedziny psychologii oraz dziedzin powiązanych: astronomii i astrofizyki, ekologii, filozofii, kultury, podróżnictwa, religii, socjologii, sztuki. Szczególnie polecamy z tej kategorii bestseller pt. Księga Urantii. Księga Urantii podaje jasną i zwięzłą integracją nauki, filozofii i religii. Ci, którzy ją czytali i zgłębiali, wierzą, że Księga Urantii może wnieść bardzo wiele wartości do religijnej i filozoficznej myśli ludzi tego świata.
Książka Zapory wodne w Sudetach do 1945 roku przedstawia historię budowy oraz infrastrukturę najważniejszych budowli hydrotechnicznych powstałych po powodzi stulecia, jaka nawiedziła Śląsk w 1897 roku. W wyniku nowatorskiego programu państwowego Sejm Pruski ustawą z 3 lipca 1900 roku uchwalił na budowę systemu ochrony przeciwpowodziowej dla Śląska pokaźną kwotę niemal 40 mln marek. W efekcie w latach 1903-1933 powstało w Sudetach ponad 20 różnego rodzaju budowli hydrotechnicznych, pozostających w rękach państwa, z których część wyposażono w nowoczesne hydroelektrownie.
Zapora w Pilchowicach, dysponująca pojemnością 50 mln m i murowanym korpusem o wysokości 62 m, uchodziła za największą tego rodzaju budowlę w Europie. W jej uroczystym otwarciu w 1912 roku brał udział cesarz Wilhelm II. Uruchomiony w 1933 roku największy w całym systemie przeciwpowodziowym zbiornik retencyjny w Otmuchowie, o funkcjach wspomagających żeglowność Odry, dysponował pojemnością 143 mln m.
Książka napisana na podstawie materiałów archiwalnych, zdeponowanych w polskich i niemieckich archiwach, zawiera liczne przedwojenne i współczesne ilustracje oraz plany techniczne.
Niektórzy uważają, że katastrofy nie można było uniknąć, bo została przewidziana w Piśmie Świętym, a przestroga w słowach Einsteina o uzyskaniu niezwykle silnego materiału wybuchowego nie została usłyszana. 26 kwietnia 1986 roku o godzinie 1:23 czas powinien się zatrzymać. Ale tak się nie stało Globalna katastrofa wymagała globalnego kłamstwa. Wiadomość o wypadku pojawiła się po raz pierwszy w radzieckich mediach dopiero trzy dni później. 1 maja 1986 roku urządzono w Kijowie pochód pierwszomajowy, nie zwracając najmniejszej uwagi na zagrożenie dla jego uczestników. W czasie, gdy tysiące ludzi narażało swoje życie i zdrowie, władze radzieckie spokojnie przygotowywały się do rozpoczęcia 39. Wyścigu Pokoju W chwili awarii w Prypeci mieszkało około 49 tys. osób. Większość nie zdawała sobie sprawy z tego, że nigdy już nie wrócą do swoich mieszkań. Miasto - będące niegdyś najmłodszym miastem na świecie - po ewakuacji stało się najkrócej istniejącym.W Polsce w "Expresie Wieczornym" z 29 kwietnia ukazała się krótka informacja o zagrożeniu związanym z wyciekiem radioaktywnym, jednak pominięto informację o katastrofie. Przeprowadzona w kolejnych dniach akcja podawania płynu Lugola dzieciom była jedną z największych akcji profilaktycznych w historii medycyny.Borys Tynka zabiera nas na miejsce katastrofy. Słyszymy napięcie w głosach pracowników elektrowni, czujemy ich przerażenie, chcemy szepnąć do ucha mieszkańcom Prypeci, żeby uciekali, gubimy się w chaosie szpitalnego korytarza, na którym strażacy i pracownicy elektrowni wymiotują, a ich twarze przybierają szkarłatny kolor. Autor zada najważniejsze pytania: jaka była przyczyna awarii, dlaczego tak starannie ją ukrywano, czy konstruktorzy zdawali sobie sprawę, że reaktor jest wadliwy? Co działo się godzinę po katastrofie, rok, kilka lat, a jak obecnie wygląda życie w strefie. Usiądziemy w sali rozpraw, usłyszymy głos Walerija Legasowa, poznamy samosiołów, zobaczymy przyrodę, której człowiek od lat już nie przeszkadza
Grecki rzeczownik paideia oznaczał wychowywanie i kształcenie dzieci (paides), a także skutki tych czynności, wychowanie i wykształcenie. Oznaczał też uprawę. Grecka paideia zatem to kultura osobista i społeczna twórców owych artefaktów oraz jej wytwory. Książka Wernera Jaegera, jednego z najznakomitszych starożytników niemieckich XX wieku (1888-1961), jest niezwykle bogatym i wnikliwym opisem greckiej kultury epoki archaicznej i klasycznej do czasów Platona włącznie jako spójnej całości ideałów wychowywania i kształcenia oraz bardzo szerokiego spektrum ich skutków. Nie jest to bowiem ani obraz samego tylko piśmiennictwa greckiego, ani greckiej filozofii, religii czy myśli wychowawczej, politycznej i społecznej, ani tylko wartości etycznych i budowanego na nich obyczaju. To raczej relacja o całym kompleksie zjawisk tworzących kulturę duchową Greków i jej przemiany od Homerowego zarania po klasyczną dojrzałość epoki Platona, któremu Jaeger poświęcił trzeci, najobszerniejszy tom swego trzytomowego dzieła, zaczętego w Niemczech, a po ich opuszczeniu w 1936 roku dokończonego w USA, gdzie pozostał już na resztę życia jako profesor Harvardu. Monumentalne przedsięwzięcie autora skupia uwagę głównie na przełomie V i IV wieku p.n.e., na czasach Sokratesa i Platona, starając się wykazać, że stanowiły one źródło późniejszej kultury europejskiej - średniowiecznej, nowożytnej, a nawet współczesnej.
Schyłek średniowiecza to szczególnie interesujący okres w dziejach kultury europejskiej. Choć rozwój technologii księgarskich zwiększył dostęp do pisma, pamięć i przekaz ustny nadal odgrywały podstawową rolę. Zespół średniowiecznych metod wzmacniania i kształtowania pamięci, występującej pod ogólnym terminem memoria, pozostawił wyraźny ślad na metodach nauczania dawnych sztuk — w tym muzyki.
Ryszard Lubieniecki analizuje teoretycznomuzyczne traktaty zachowane w środkowoeuropejskich rękopisach, między innymi z Czech, Śląska i Mazowsza. Obejmują one pełen zakres ówczesnej edukacji muzycznej: jednogłosowy śpiew liturgiczny (musica plana), rytmikę menzuralną (musica mensuralis), kontrapunkt i grę na instrumentach klawiszowych (ars organisandi). Odwołując się do najważniejszych dawnych tekstów poświęconych memorii i sztuce pamięci, autor szczegółowo omawia konstrukcję tych traktatów, wykorzystanych w nich metod mnemotechnicznych i terminologii.
Nawiązując do koncepcji oralności i piśmienności Waltera Jacksona Onga, autor śledzi skomplikowane relacje, w które wchodziły tekst pisany i przekaz ustny. Szczególne miejsce w jego rozważaniach zajmują diagramy i wszelkie elementy graficzne, pomocne w kształtowaniu wyobraźni średniowiecznych muzyków. Rozważania te wzbogaca odniesieniami do własnych doświadczeń i praktyki instrumentalnej, a aspekt performatywny wysuwa się na pierwszy plan w epilogu, poświęconym społecznemu wymiarowi muzyki i pamięci.
Ryszard Lubieniecki — muzykolog, instrumentalista, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w zakresie gry na akordeonie i kompozycji oraz Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie uzyskał tytuł doktora i aktualnie pracuje na stanowisku adiunkta. Jako muzykolog zajmuje się przede wszystkim teorią muzyki późnego średniowiecza w relacji do praktyki i przekazu repertuaru muzycznego. Publikował m.in. na łamach kwartalnika IS PAN „Muzyka”, „Res Facta Nova” i „Glissanda”. Jako instrumentalista wykonuje muzykę XIV-XV wieku oraz najnowszą, a w jego praktyce istotne miejsce zajmuje improwizacja. Poza akordeonem gra na dawnych instrumentach klawiszowych — portatywie i clavisimbalum. Współzałożyciel tria muzyki współczesnej Layers, zespołu muzyki dawnej Vox Imaginaria oraz grup muzyki improwizowanej, między innymi Vogellicht, Disquiet i Lubieniecki/Rupniewski.
RECENZJA
Wartość monografii Ryszarda Lubienieckiego polega na próbie odczytania tekstów kilkunastu wybranych traktatów z zakresu teorii muzyki (różnych jej działów) z punktu widzenia późnośredniowiecznej sztuki pamięci. Autor wprowadza do polskiej narracji historycznomuzycznej kluczowe dla tego typu badań prace Mary Carruthers The Book of Memory (1990) i The Craft of Thought (1998), czerpiąc zarazem inspirację z ważnej i wpływowej książki Anny Marii Busse Berger Medieval Music and the Art of Memory (2005). Poza tym odczytuje te traktaty w perspektywie przejścia pomiędzy oralnością i piśmiennością, nawiązując do klasycznej już rozprawy Waltera Jacksona Onga Orality and Literacy (1982). Laboratorium jego badań stanowią teksty pochodzące z Europy Środkowej, zwłaszcza z Czech, Moraw, Śląska i Mazowsza. Głębokie wniknięcie dr. Lubienieckiego w badane teksty spowodowało, że dzięki jego pracy otrzymujemy rodzaj przewodnika po problematyce teorii muzyki XV wieku. [...]
Niewątpliwie ważne są również osobiste doświadczenia autora, który jako praktykujący muzyk bardzo umiejętnie ukazuje, jak niektóre wyłożone w tych tekstach zasady mogły działać w praktyce — nie tylko kompozytorskiej, lecz również wykonawczej. Pod tym względem do najwartościowszych fragmentów pracy należy podrozdział dotyczący omówienia ars organisandi — czyli sztuki gry na instrumentach klawiszowych. Jest to najbardziej unikatowy nurt teorii muzyki w Europie Środkowej [...]. W osobie dr. Lubienieckiego zyskał on kompetentnego i wnikliwego znawcę.
Z recenzji dr. hab. Pawła Gancarczyka, prof. IS PAN
Najwybitniejszy polski filozof komentuje słynne cytaty filozoficzne. Od Wiem, że nic nie wiem Sokratesa, przez Myślę, więc jestem Kartezjusza, aż po Rzeczywistość nie istnieje Baudrillarda Ułamki filozofii to wybór kilkudziesięciu znanych myśli wielkich filozofów, od antyku po współczesność, uzupełnionych refleksjami Leszka Kołakowskiego. Poruszają najważniejsze kwestie filozoficzne: problem poznania i prawdy, istnienia świata i istnienia Boga, dobra i zła, świadomości i wolności. Leszek Kołakowski, prowadząc czytelnika przez tę bardzo skrótową i osobistą historię filozofii, opatruje słynne zdania wnikliwym, czasem przewrotnym lub krytycznym komentarzem. Ułamki filozofii to oryginalna zachęta do własnych rozważań filozoficznych, inspirująca lektura dla każdego czytelnika. Leszek Kołakowski (1927-2009) wybitny polski filozof, historyk idei, eseista i publicysta. Wyjechał z Polski w 1968 roku. Związany na stałe z Uniwersytetem Oksfordzkim, wykładał także m. in. w Yale University, University of Chicago i University of California w Berkeley. Członek Polskiej Akademii Nauk, laureat licznych nagród. Interesował się historią filozofii, filozofią kultury i religii, był także popularyzatorem filozofii.
Modlitewnik Droga Krzyżowa dla dzieci jest autorstwa Sióstr od Aniołów: s. Marii Druch i s. Iwony Jagiełki, które są znane z radia (np: Fiat, Jasna Góra), różnych publikacji, rekolekcji. Są teolożkami; s. Maria jest cenioną trenerką komunikacji empatycznej, a s. Iwona Jagiełka - pedagogiem i absolwentką Szkoły Formatorów przy Ignatianum w Krakowie. Tekst empatycznej Drogi Krzyżowej pomaga dzieciom szkolnym być przy Jezusie, kiedy On staje przed sądem, bierze krzyż i wyrusza w ostatnią drogę. Siostry w modlitewnych rozważaniach pomagają odkryć, że krzyż to namacalny znak Bożej miłości i Pan Jezus wie, jak trudna bywa codzienność. Modlitewnik, może być bardzo pomocny zarówno w czasie odprawiania rekolekcji szkolnych jak w czasie osobistej modlitwy. Na wewnętrznej stronie okładki są umieszczone nuty i tekst pieśni, którą można wykorzystać w czasie wspólnotowego odprawiania Drogi Krzyżowej. Słowa i muzyka są autorstwa s. Marii Druch. Na modlitewnej drodze chcemy rozbudzić w najmłodszych katolikach świadomość, iż zakończyła się ona ostatecznie wielką radością. Kolorowe obrazy poszczególnych stacji są dostosowane stylem do percepcji i wyobrażeń dziecka szkolnego. Modlitewnik jest zszyty bezpiecznymi zszywkami z zabezpieczeniem. Młodzież szkolna nie jest w stanie ich wyjąć i otworzyć.
Przez wiele lat Jeanette żyła jako lesbijka. Kiedy uwierzyła w Jezusa, zrozumiała, że wiara w Niego oznacza zmianę dotychczasowego stylu życia. Niestety, w tamtym czasie, nie mogła liczyć na zbyt wiele wsparcia. Dlatego ta książka powstała jako pomoc w wyjściu z lesbianizmu, po pięciu latach jej osobistej walki z nim. Jeanette pragnęła praktycznej pomocy i takiej właśnie udziela w swojej książce, która jest przewodnikiem do Ziemi Obiecanej obiecanej wolności w Chrystusie. Jej uczciwe i troskliwe podejście do tego tematu stanowi cenne narzędzie nie tylko dla chrześcijan walczących z homoseksualizmem. To także pomoc dla pastorów, doradców oraz rodzin w zrozumieniu w swoich bliskich i towarzyszeniu im w drodze do wolności. Opuścić Egiptu Janette Howard ukazuje wiele aspektów homoseksualizmu. Dzieląc się własną historią, autorka udowadnia, że wolność jest możliwa! Książka ta jest nie tylko narzędziem do zrozumienia swoich lęków, rozprawienia się z bólem czy stawianiu czoła pokusie. Jest ona drogą do Jezusa prawdziwego Uzdrowiciela i Wybawiciela z KAŻDEJ opresji.
Dwunasty tom Studiów z Architektury Nowoczesnej poświęcony został architekturze przemysłowej. Wybrane przykłady ze Lwowa, Paryża, Poznania prezentują dzieła znaczące, wręcz awangardowe, świadczące o znawstwie procesów funkcjonalno-technologicznych, a jednocześnie wpisujące się w panujące tendencje architektury XX wieku. W publikacji poruszone zostały także trudne zagadnienia rewitalizacji terenów poprzemysłowych oraz adaptacji budynków fabrycznych i magazynowych, wymagające zrozumienia wartości dziedzictwa techniki i poszukania nowych funkcji, które gwarantowałyby przetrwanie dla przyszłych pokoleń.
Katalog prezentujący przede wszystkim prace z lat 30/60, twórców brytyjskich związanych z środowiskiem artystycznym miejscowości St Ives. Ich obrazy i rzeźby o abstrakcyjnej formie pozostawały w silnej korelacji z kajobrazem, były wyrazem doświadczania przebywania w nim. W albumie znajdziemy także malarstwo polskich artystów rezonujące w dialogu z twórczością brytyjską. W zgromadzonych na wystawie pracach manifestuje się wyostrzona świadomość przebywania w określonych miejscach. To ona przesądza o doborze środków artystycznych, które wyprowadzone z wypróbowanych formuł sztuki nowoczesnej odsyłają zarazem do niepowtarzalnych jakości krajobrazu, i co najważniejsze komunikują doświadczenie przybywania w nim. Zorientowanie na pejzaż ujawniało się w sztuce nowoczesnej w momentach kryzysów historycznych. W sztuce polskiej lat 30. odniesienia pejzażowe uznać można za rodzaj reakcji na turbulencje gospodarcze tego okresu; jako uruchamiające model percepcji zaangażowanej w procesy otoczenia, prace z tego okresu można uznać za wyraz poszukiwania równowagi, w znaczeniu zarówno fizjologicznym, jak i społecznym, w niepewnych warunkach ówczesnego świata. W sztuce brytyjskiej odniesienia pejzażowe nasilają się wraz z wybuchem II wojny światowej, by osiągnąć kulminację w dwóch dekadach, które nadeszły bezpośrednio po niej. Tam struktury krajobrazu prowokują artystów do określenia na nowo założeń sztuki abstrakcyjnej, zasad kompozycji i charakteru medium artystycznego. Wystawa prezentuje głównie prace artystów brytyjskich związanych ze środowiskiem St Ives, niewielkiej miejscowości portowej położonej w najdalej wysuniętej na zachód części Półwyspu Kornwalijskiego. Środowisko to, skupiające twórców, takich jak Wilhelmina Barns-Graham, Sandra Blow, Terry Frost, Roger Hilton, Peter Lanyon, Margaret Mellis, William Scott czy Bryan Wynter, nie stanowiło formalnej grupy, której działalność określona byłaby jednolitym programem. Ukształtował się w nim, wyprowadzony z abstrakcyjnych struktur prac Barbary Hepworth i Bena Nicholsona, swoisty idiom malarski i rzeźbiarski, w którym charakter rozstrzygnięć formalnych pozostaje w mniej lub bardziej ścisłej korelacji z nasyceniem i przebiegiem doświadczenia krajobrazu. Twórców związanych z St Ives łączy uwrażliwienie na niepowtarzalne jakości miejsc, w których pracowali; wynikające z tej postawy syntetyczne i procesualne aspekty prac malarskich i rzeźbiarskich wyróżniają sztukę brytyjską w okresie od lat 30. do 60. XX wieku. Wchodzą one w interesujący rezonans z dokonaniami artystów polskich tego okresu pracami Saszy Blondera, Katarzyny Kobro, Leopolda Lewickiego, Władysława Strzemińskiego i Adama Marczyńskiego. Łącznik między obydwoma środowiskami stanowi twórczość Piotra Potworowskiego, którego pobyt w Polsce w latach 19581962 był okazją do zastosowania idei wypracowanych przez niego w Wielkiej Brytanii, w artystycznym dialogu ze środowiskiem brytyjskim, w kontekście polskim. W okresie powojennym doświadczenie krajobrazu było traktowane przez artystów brytyjskich jako stymulant moralnej i społecznej regeneracji; wydaje się, że ekologiczny wymiar prezentowanych na tej wystawie prac mógłby spełnić podobną rolę w świecie współczesnym.
Rodzina to ten pierwszy i często najważniejszy obszar, gdzie kształtowane są nasze sumienia, moralność oraz religijność. Wydaje się, że w dzisiejszych czasach prawdziwego kryzysu podstawowych wartości moralnych i etycznych dom rodzinny jest tym miejscem, w którym nowe pokolenia mają szanse poznać Boga. Autor z ogromnym zrozumieniem i wnikliwością wskazuje najpoważniejsze zagrożenia czyhające na jedność polskiej rodziny. Bezbłędnie obnaża czynniki niszczące miłość oraz szacunek. Równocześnie podaje szereg bardzo konkretnych i praktycznych rozwiązań, które mają szansę zaowocować budowaniem rodzinnego szczęścia opartego o najwyższe wartości, które mają swoje źródło w Bogu i religii.
Książka Przypowieści Jezusa. Narracyjny klucz lektury przynosi omówienie opowiadań o królowaniu Boga zapisanych w Ewangeliach Mateusza i Łukasza. Zastosowane w komentarzu podejście wychodzi naprzeciw strukturze narracyjnej i polega na odtworzeniu i współtworzeniu przypowieści przez słuchaczy. W komentarzu przedstawiono najpierw dynamikę opowiadania poprzez powiązanie wydarzeń w przyczynowo-skutkową fabułę. Podczas tego etapu badania zwraca się uwagę na strategie narracyjne, poprzez które Jezus chce włączyć swoich słuchaczy w opowiadaną historię. Przedmiotem dalszej analizy są postaci występujące w utworze. Odkrywane są i interpretowane te wszystkie elementy narracji, przy pomocy których Jezus buduje" swoich bohaterów. Kolejny punkt komentarza to odczytanie orędzia przypowieści, które jest ściśle powiązane ze strukturą, sposobem i przedmiotem Jezusowego opowiadania. Na koniec zostaje przybliżony biblijny kontekst przypowieściowych obrazów, w którym nabierają one jeszcze większej głębi, koloru i blasku. Ks. dr hab. Wojciech Pikor, prof. KUL (ur. 1969), kierownik Katedry Egzegezy Ksiąg Prorockich w Instytucie Nauk Biblijnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz wykładowca w Wyższym Seminarium Duchownym w Pelplinie. Moderator Dzieła Biblijnego w Diecezji Pelplińskiej. Główne obszary jego badań to księgi prorockie Starego Testamentu, analiza narracyjna i retoryczna tekstów biblijnych oraz katecheza biblijna. Autor siedmiu książek (ostatnio wydał: Jak powstało Pismo Święte? Historia tekstu Biblii, Kielce: Jedność 2010, z filmem DVD) oraz ponad stu artykułów naukowych i popularno-naukowych z zakresu biblistyki.
W swojej nowej książce Tomasz Terlikowski wnikliwie diagnozuje kondycję Kościoła katolickiego w Polsce. Dzieli się przemyśleniami na temat episkopatu oraz obecnych w Kościele ruchów oddolnych zarówno niosących nadzieję, jak i budzących uzasadnione obawy. Przede wszystkim zaś - robi to z nowej dla siebie perspektywy. "Uczę się życia na peryferiach. Lata bycia w centrum Kościoła, odwiedzania parafii, uczestnictwa w kościelnych wydarzeniach się skończyły" - pisze. Z dala od dymu kadzideł, z wielkim zaangażowaniem stawia ważne pytania:Czy Kościół w Polsce czeka rozłam?Jakie głębokie zmiany na lepsze już w nim następują?Czy kryterium tak zwanego dobra Kościoła nie jest bałwochwalstwem?Kto próbuje być bardziej papieski od papieża?Czy współczesny człowiek potrzebuje jeszcze w ogóle duchowości?W podtytule Wygasania, książki sprzed dwóch lat, Tomasz Terlikowski umieścił słowo "zmierzch". Na kartach Reformacji 2.0 próbuje wyobrazić sobie, jak może wyglądać nowy świt polskiego Kościoła i czy nadejdzie.
"Współcześnie - co można dokładnie prześledzić dzięki książce Kamila Cekiery - toczy się ożywiona debata, prowadzona w ramach analitycznej filozofii i metafilozofii, o naturę i rolę intuicji w badaniach filozoficznych. Recenzowana praca jest w niej głosem ważnym i wymownym. Monografia rzetelnie przedstawia ten dyskurs z całym bogatym uniwersum stanowisk, bogato ilustruje również, jak intuicja stała się nie tylko narzędziem, ale i uznanym przedmiotem badań prowadzonych we wspomnianym nurcie filozoficznym. Zgrabne zebranie i uporządkowanie podnoszonych w niej głosów jest niewątpliwą zaletą tej pracy. Autor proponuje autorskie rozwiązanie dyskutowanych w ramach metafilozoficznych badań nad intuicją problemów. Robi to w sposób kompetentny, systematyczny i przekonujący, dostarczając przy tym poznawczej satysfakcji. Ogniskuje uwagę na współczesnej debacie i podnoszonych w jej ramach problemach, niemal całkowicie pomijając aspekt historyczny. Stanowi ważny głos we wzmiankowanej dyskusji nie tylko jako głos omawiający, porządkujący i systematyzujący, ale polemiczny i twórczy. Jest to zarazem wartościowa praca z zakresu analitycznej metafilozofii i epistemologii intuicji z jasno określonym celem, dobitnie postawionymi tezami, uporządkowaną argumentacją, odwołująca się do bogatej literatury przedmiotu, sumiennie, zwięźle i rzetelnie przedstawiająca racje stron debaty.
[...]
Książka napisana jest z niewątpliwym rozmachem, starannością o rzetelne przedstawianie rozmaitych głosów, ale i - gdy jest to potrzebne - polemicznym wigorem. [...] Monografia Kamila Cekiery stanowi ważny głos we współcześnie toczonej debacie na temat wartości poznawczej intuicji, który nie może i nie powinien przejść bez echa. To praca ze wszech miar warta publikacji; to zajmująco i ze znawstwem snuta opowieść o intrygującym problemie filozoficznym."
Fragment recenzji wydawniczej dr. hab. Tomasza Puczyłowskiego ( Uniwersytet Warszawski)
Wybierz się w podróż, która jest niczym melancholijna pieśń o Grecji„Na greckiej fali” toczy się opowieść o Grecji widzianej oczami polskiego sztokholmczyka – podróżnika, obywatela świata.Ta książka to zbiór opowiadań, listów oraz zapisków z serwetek, które prowadzą czytelnika przez krainę kontrastów, harmonii i emocji. To, przesiąknięta osobistymi przeżyciami autora, opowieść o spotkaniach z ludźmi, grecką sztuką i kulturą.W barwnych historiach poznasz postaci, które próbują odnaleźć siebie w greckich klimatach – przy stole w ateńskiej tawernie, pośród kwiatów Nafplio, czy w artystycznych zaułkach Exarchii.Daj się porwać greckiej fali i zanurz się w świecie, gdzie każdy dzień jest pretekstem do odkrywania czegoś wyjątkowego.
Życie zewnętrzne nie jest reportażem ani rozprawą z socjologii miasta, lecz próbą uchwycenia - poprzez zbiór migawek ze zbiorowej codzienności - realiów pewnej epoki. Co można dostrzec w podparyskiej kolejce czy przy kasie w nowoczesnym supermarkecie? O czym rozmawiają wracające z pracy kobiety? W tych drobnych szczegółach, kawałkach "z oka i ucha", Ernaux dostrzega znaki przemian społecznych, podziałów klasowych i drobnomieszczańskich aspiracji.Udowadnia przy tym, że dzięki czujnej obserwacji anonimowi ludzie, spotkani w metrze czy w poczekalni, budząc w nas zainteresowanie, gniew lub wstyd, ożywiają naszą pamięć i pozwalają odkryć prawdę o nas samych.Dlaczego to opowiadam, opisuję tę scenę i inne, które pojawiają się na tych stronach? Czego ze wszystkich sił szukam w rzeczywistości? Znaczenia? Owszem, często, choć nie zawsze, z (wyuczonego) intelektualnego nawyku, by nie poddawać się po prostu wrażeniom, by "wznieść je na wyższy poziom". Może notując działania, postawy i słowa ludzi, których spotykam, ulegam złudzeniu, że się do nich zbliżam. Nie rozmawiam z nimi, po prostu na nich patrzę, po prostu ich słucham. Jednak emocje, jakie we mnie budzą, są prawdziwe. A może szukam w nich jakiejś wiedzy o sobie samej - w tym, jak się zachowują, jak rozmawiają. (Powracające pytanie: "Dlaczego nie jestem tą kobietą?", która siedzi naprzeciw mnie w metrze)Fragment książkiNa tom składają się: Dziennik zewnętrzny (Journal du dehors), Życie nieosobiste (La vie extrieure), Spójrz na te światła, kochanie (Regarde les lumires mon amour).
Modlitewnik Panie, uzdrów mnie! prowadzi nas pod krzyż Zbawiciela i pomaga odkryć, że w bolesnych doświadczeniach Chrystus nigdy nas nie opuszcza. Znajdziemy w nim wiele modlitw, które ludzie wiary od stuleci kierują do Boga za pośrednictwem Maryi, Matki Jezusa oraz przez przyczynę świętych i patronów chorych. Mogą one stać się dla osoby cierpiącej inspiracją oraz źródłem łaski i błogosławieństwa Bożego.Zamieszczone teksty rozważań i modlitw pomogą chorym przygotować się do świadomego i pobożnego korzystania z sakramentów świętych. W ostatniej części publikacji znajdują się modlitwy za konających oraz za zmarłych.Miłość posiada korzenie w kształcie krzyża. Kształt piękna wydobywają uderzenia dłuta w szlachetną bryłę, którą jest każdy z nas. W miłosierdziu Jezusa jest nasze zdrowie. Te piękne myśli, w praktyce indywidualnych doświadczeń, bywają trudne do przyjęcia. Jednak Chrystus nigdy nas nie opuszcza.
Wielka pomoc w kancelarii parafialnej!Księga z miejscami do wpisywania intencji Mszy Świętychw. Z rubrykami, w których można zapisać niezbędne informacje: datę i godzinę Mszy, treść intencji i nazwisko celebransa. Poręczny format A4 210x280 mm Szyta, dzięki czemu jest bardzo trwała. Wzmocniona metalowymi narożnikami. Oprawiona w elegancką okładkę z płóciennym grzbietem. Przygotowana w układzie kalendarzowym: poszczególnym dniom odpowiadają kolejne strony z zaznaczonymi okresami roku liturgicznego, wspomnieniami i świętami przy czym na niedziele i w najważniejsze uroczystości przewidziano po dwie strony.
Wielka pomoc w kancelarii parafialnej!Księga z miejscami do wpisywania intencji Mszy Świętych. Z rubrykami, w których można zapisać niezbędne informacje: datę i godzinę Mszy, treść intencji i nazwisko celebransa. Mały, poręczny format 140 x 197 mm Szyta, dzięki czemu jest bardzo trwała. Wzmocniona metalowymi narożnikami. Oprawiona w elegancką okładkę z płóciennym grzbietem. Przygotowana w układzie kalendarzowym: poszczególnym dniom odpowiadają kolejne strony z zaznaczonymi okresami roku liturgicznego, wspomnieniami i świętami przy czym na niedziele i w najważniejsze uroczystości przewidziano po dwie strony.
Niniejszy Mały katechizm misyjny ukazuje czym jest mandat misyjny Kościoła oraz zobowiązania z niego wynikające. Przybliża wszystkim wiernym ideę misji ad gentes, pracę misjonarzy na placówkach misyjnych oraz formy współpracy z nimi. Jest też zachętą do tego, by wszyscy poczuli się odpowiedzialni za misje w świecie. Autorzy tego krótkiego opracowania mają nadzieję, że sięgną po nie ludzie młodzi i dorośli, i lektura Katechizmu zainspiruje ich do modlitwy i konkretnych działań na rzecz misji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?