Konsekwentnie realizuj wyjątkowe projekty, nie przekraczając terminów i budżetu!
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz zarządzać projektami, czy masz już za sobą kilka lat doświadczenia - jeśli chcesz osiągnąć prawdziwe mistrzostwo w swoich działaniach, ta książka Ci w tym pomoże.
Richard Newton na podstawie wyjątkowo bogatego własnego doświadczenia omawia umiejętności, które odróżniają świetnego kierownika projektu od przeciętnego. Wychodząc z założenia, że projektami kierują nie procedury, lecz ludzie, unika opisywania powszechnie znanych formalnych metodyk, skupiając się tylko i wyłącznie na działaniach, których sprawne wykonanie jest prawdziwym kluczem do sukcesu.
Wyjaśnia m.in.:
- jak rozpocząć projekt, aby zwiększyć prawdopodobieństwo jego powodzenia,
- jak umiejętnie komunikować się ze wszystkimi interesariuszami,
- jak najlepiej zdefiniować zakres projektu,
- jak zwiększyć możliwości zespołu projektowego,
- w jakich okolicznościach nie zgadzać się na podjęcie projektu,
- jak ograniczać ryzyko projektu i zarządzać zmianą.
Książka zawiera przegląd narzędzi zarządzania projektami i sprawdzonych praktycznych rozwiązań, prezentuje też skuteczne style zarządzania i rolę czynnika ludzkiego w sukcesie projektów.
Przeszkodą w rozwoju wielu organizacji jest niezdolność do współpracy między istniejącymi w nich zespołami. Autor książki radzi zatem skoncentrować się na integrowaniu zespołów, które często działają wewnątrz organizacji jak swego rodzaju silosy zagarniające wspólne siły i środki, zamknięte na współdziałanie, autonomiczne i przekonane o swojej efektywności. Koordynacja działalności przedsiębiorstw to bardzo praktyczny poradnik dla szefów marketingu. Dyrektorzy marketingu, dzięki wskazówkom autora, przełamią negatywne nastawienie wobec scentralizowanego marketingu i wprowadzą międzysilosowe strategie. Dla części firm rozwiązanie problemów silosowych jest kluczem do zwycięstwa, dla wielu - wręcz warunkiem przetrwania.
Czego nie nauczyłem się na studiach biznesowych nie jest kolejnym podręcznikiem na temat zarządzania strategicznego. Nie jest to też tylko zbiór narzędzi potrzebnych w zarządzaniu. Trzymasz w ręku interesującą, niepowtarzalną i realistyczną... powieść biznesową. Jest to opowieść o świeżo upieczonym absolwencie MBA zatrudnionym w firmie konsultingowej przy opracowywaniu strategicznej decyzji w globalnej korporacji. Nasz bohater poznaje istotę zarządzania od środka, z wszystkimi jego wadami i zaletami. Takie przedstawienie tematu pozwala czytelnikowi na poznanie nie tylko praktycznego zastosowania najnowocześniejszych narzędzi potrzebnych przy tworzeniu i realizowaniu strategii, lecz także korporacyjnych niuansów relacji międzyludzkich. Atutem książki jest przedstawienie sposobów efektywnego działania w złożonym otoczeniu przedsiębiorstwa. Książka jest adresowana do: - menedżerów, którzy mają zmierzyć się z opracowaniem i wdrożeniem nawet najbardziej złożonej strategii, - studentów zarządzania chcących dowiedzieć się, jak podręcznikowa wiedza przekłada się na realia biznesowe, - czytelników zainteresowanych tym, jak w firmach podejmowane są decyzje strategiczne.
W książce szczegółowo omówiono wszystkie najważniejsze aspekty zarządzania nowoczesnymi projektami, mającymi na celu opracowywanie produktów, systemów lub procesów przeznaczonych na rynki lokalne, krajowe i międzynarodowe, tworzenie lub wdrażanie nowych metod zaspokajania potrzeb energetycznych, mieszkalnych, komunikacyjnych, transportowych oraz żywnościowych, a także rozwiązywanie globalnych problemów, takich jak zanieczyszczenie środowiska czy zmiany klimatyczne. Autorzy przedstawili metody planowania, organizacji i kontroli projektów, w tym tworzenie harmonogramów, budżetów i systemów kontroli, a także kwestie związane z kształceniem i szkoleniem kierowników projektów, dotyczące ludzkiej strony zarządzania projektami - roli przywódcy czy konfliktów w zespole projektowym. Zarządzanie projektami wymaga bowiem predyspozycji menedżerskich, przywódczych i interpersonalnych, które są niezależne od kompetencji technicznych. Dzięki licznym przykładom zarządzania projektami z zakresu inżynierii i nowoczesnych technologii książka ta jest cennym źródłem wiedzy biznesowej i menedżerskiej dla zarządzających tego typu projektami. W książce omówiono następujące zagadnienia: * podejście systemowe do zarządzania i inżynierię systemów, * cykl rozwoju systemów (systems development cyc/e), * planowanie czasu i sieci projektu, zaawansowane harmonogramowanie i analizy sieci projektów, * szacowanie kosztów i ustalanie budżetu, * zarządzanie jakością projektu i ryzykiem w projektach, * metody wyboru projektów oraz zarządzanie portfelem projektów, * ewaluację projektu, wdrożenie, realizację i weryfikację końcową, * sposoby organizowania grup pod kątem projektów, style przywództwa kierowników projektów oraz sposoby zarządzania grupami i pracownikami, * efekty globalizacji branż, firm i technologii, czyli zarządzanie projektami międzynarodowymi. Publikacja stanowi praktyczny, aktualny i interesujący podręcznik dla menedżerów i studentów. Zawiera liczne studia przypadków i ciekawe przykłady realizacji projektów, m.in. z dziedziny lotów kosmicznych, inżynierii lądowej, budownictwa, informatyki czy medycyny.
Ciągłe zmiany rynkowe wymagają od firm, aby stale szukały nowych rozwiązań i metod wyróżnienia się wśród konkurencji. Kluczem do sukcesu w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu jest innowacyjność.
Autor książki sięga zarówno do zasobu autentycznych doświadczeń biznesowych, jak i do wyników badań empirycznych. Opisuje specyfikę różnych form przywództwa, które sprzyjają rozwojowi innowacyjności i pomagają utrzymać ją na wysokim poziomie. Ta książka pomoże zwiększyć innowacyjność Twojej firmy. Dowiesz się, jak: rozpoznawać w pracownikach liderów innowacyjności, stworzyć odpowiednie warunki umożliwiające powstawanie oddolnych inicjatyw, rozróżniać cztery rodzaje strategii działań proinnowacyjnych i zrozumieć odmienne wymogi, jakie każda z nich niesie dla przywództwa, ocenić zasoby innowacyjne Twojej firmy i stworzyć środowisko odpowiednie do rozwoju liderów innowacyjności.
"Poczwórne zwycięstwo" to wygrana obejmująca równocześnie cztery aspekty życia: pracę, dom, społeczność i samego siebie. Celem tej książki jest wskazanie czytelnikowi krok po kroku drogi jej osiągnięcia.
Autor w przystępny i ciekawy sposób prezentuje innowacyjny i zrównoważony model przywództwa, oparty na przemyślanym podejściu do różnych aspektów życia. Stewart D. Friedman, wykładowca Wharton Business School, odwołując się do badań nad związkami między życiem zawodowym a prywatnym, wyjaśnia, jak samodzielnie tworzyć warunki umożliwiające odniesienie sukcesu w tych istotnych obszarach. Szczegółowo omawia trzy zasady, jakimi należy się kierować - autentyczności, spójności i kreatywności - oraz uczy, jak komunikować się z ważnymi osobami, aby realizować cele poprzez dobre relacje.
Książka zawiera wiele praktycznych narzędzi do samodzielnego zastosowania oraz inspirujące przykłady autentycznych historii. Stanowią one konkretne wskazówki pozwalające zrównoważyć wszystkie życiowe zadania oraz osiągnąć pełen sukces w roli lidera.
W dzisiejszym świecie działalność gospodarcza staje się coraz bardziej konkurencyjna. Jeśli "konkurencyjność" nie ma oznaczać jedynie niższych cen i mniejszych zysków, polityka cenowa musi być prowadzona profesjonalnie.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem pokazującym menedżerom, jak zrównoważyć ceny z wartością oferowaną klientom, a tym samym zoptymalizować rentowność przedsiębiorstwa. W logicznym, uporządkowanym układzie ukazuje proces opracowania strategii cenowych dla produktów i usług z jednoczesnym monitorowaniem konsekwencji, jakie każda decyzja w sprawie cen oznacza dla zysków firmy. Najważniejsze z poruszanych problemów ta:
- zasady budowania strategii cenowych oraz ich wdrażania,
- najczęściej spotykane metody ustalania cen, ich wady i zalety,
- taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codzienną presją na ceny,
- wojny cenowe - jak je przewidywać i jak im zapobiegać,
- charakterystyczne cechy klientów na rynkach konsumenckich i przemysłowych,
- podstawowe zasady negocjacji cenowych.
Ilustracje omawianych zagadnień stanowią aktualne, a zarazem uniwersalne przykłady zaczerpnięte z realnego świata działalności gospodarczej. Książka zawiera też ćwiczenia pozwalające czytelnikowi odnieść zamieszczone w niej treści do sytuacji jego firmy. Jest więc cenną pomocą dla tych dyrektorów, menedżerów produktu oraz menedżerów z działów sprzedaży i marketingu małych, średnich, a także większych firm, którzy są odpowiedzialni za ustalanie oraz wdrażanie strategii cenowych.
Klient jest najważniejszym partnerem firmy. Niezadowolony może zrazić do niej wiele osób, a zadowolony zachęci swoich znajomych. Choć te prawdy są znane nie od dziś, zarządzający często nie wiedzą, jak przejść od słów do czynów. Z pomocą przychodzi Shep Hyken.
Nie bądź jednym z wielu
Spraw, aby klienci nie tylko byli lojalni, lecz także stali się entuzjastami Twojej firmy. To właśnie oni będą pokazywać innym, jak dobre są Twoje produkty i usługi. Staną się dzięki temu motorem napędowym firmy, co w efekcie pozwoli zastąpić kosztowne kampanie reklamowe.
Bądź kultowy na rynku
Oczywiście zdobycie pokaźnej liczby entuzjastycznie nastawionych klientów nie jest zadaniem na jedno popołudnie. Autor, posługując się wieloma przykładami, przedstawia, jak sprawić, by rzesza klientów została z Tobą na długo.
Książko Stevena Bragga, wybitnego specjalisty w dziedzinie rachunkowości, zawiera uporządkowany opis ponad 200 wskaźników, za pomocą których można zmierzyć zarówno finansowe aspekty działalności przedsiębiorstwa, jak i te związane z produkcją, logistyką, sprzedażą, zarządzaniem zasobami ludzkimi, a nawet kontaktami handlowymi realizowanymi drogą elektroniczną. Autor podkreśla, że aby uzyskać precyzyjny obraz wybranego obszaru, należy uważnie wybrać zestaw miar w zależności od informacji, jakie chce się uzyskać. W niniejszej książce czytelnik znajdzie:
opis znaczenia każdego wskaźnika i czytelny przykład jego zastosowania,
wersje alternatywne dostosowane do konkretnych sytuacji,
porady, jak zastosować arkusz kalkulacyjny do sporządzania standardowego zestawu wskaźników.
Na szczególną uwagę zasługują ostrzeżenia, w których autor wskazuje, jakimi elementami wzoru można manipulować i jak zadbać o to, aby wartość wskaźnika na pewno odpowiadała rzeczywistości.
Dzięki tej pożytecznej książce menedżerowie poszczególnych działów, kontrolerzy finansowi, audytorzy, doradcy, inwestorzy, a także właściciele małych przedsiębiorstw będą mogli łatwo skomponować zestawy miar idealnie dostosowane do celów swojej analizy.
Co jest najważniesze w świecie firm usługowych? Jak można osiągnąć przewagę nad konkurencją? Książka C. Britta Beemera i Roberta L. Shooka, amerykańskich badaczy rynku, daje wiele wartościowych odpowiedzi na te pytania, wynikających z przekonania, że najważniesze jest postawienie konsumenta w centrum uwagi.
Dzięki tej książce dowiesz się między innymi:
dlaczego sprzedaż usług różni się od sprzedaży produktów,
jak kultura firmy wpływa na sukces,
czy ważniejsi są konsumenci, czy akcjonariusze.
Wszystkie analizy zawarte w książce Konsument w centrum uwagi są oparte na doświadczeniu najlepszych na świecie firm usługowych, takich jak Johnson&Johnson, Wal-Mart, RE/MAX, Four Seasons czy Google. Jej lektura pozwoli menedżerom firm świadczących usługi przekonać się, że tylko skoncentrowanie się na potrzebach klienta gwarantuje przetrwanie i osiągnięcie rynkowwego sukcesu.
Marketing stanowi dziś ważne narzędzie pozyskiwania i sprawowania władzy. Umiejętnie stosowany buduje wizerunek podmiotu politycznego, a przede wszystkim umożliwia osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad rywalami w długim okresie. Może także rozwijać więzi między politykiem i wyborcą, a tym samym wpływać na podniesienie jakości życia publicznego.
Osiąganie przewagi na rynku politycznym powinno dokonywać się przez opracowanie i wdrażanie skoordynowanych i dostosowanych do sytuacji politycznej strategii. Kwestiom tym jest poświęcona ta publikacja. Zgromadzony w niej materiał multidyscyplinarny z zakresu zarządzania strategicznego, marketingu, politologii i socjologii, ilustrowany najnowszymi przykładami z życia publicznego, uświadamia złożoność zjawisk wpływających na społeczny odbiór ugrupowania politycznego i osoby polityka.
W książce szczegółowo omówiono:
rolę strategii w marketingu politycznym
specyfikę działań strategicznych w przestrzeni publicznej
proces budowy założeń strategicznych
strategie instrumentalne (produktowe, cenowe, dystrybucyjne, promocyjne, personalne), konkurencyjne i relacyjne stosowane na tym rynku
nowe koncepcje tworzenia przewagi konkurencyjnej
problemy etyczne i inne wyzwania marketingu politycznego
modelowe rozwiązanie w zakresie współpracy polityków i wyborców, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki cyfrowej
Książka jest przeznaczona dla polityków, przedstawicieli mass mediów, stowarzyszeń, związków zawodowych oraz innych podmiotów aktywnie włączających się w procesy publiczne.
Targi krajowe i zagraniczne oraz konferencje to znakomita okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Aby jednak móc ją wykorzystać, trzeba precyzyjnie określić cele, stworzyć dobry projekt wystawienniczy i profesjonalnie wprowadzić go w życie. Cenną pomocą w tym będzie ta książka stanowiąca kompendium wiedzy na temat tworzenia strategii wystawienniczych i skutecznego zarządzania tego typu projektami.
Wiedza jest specyficznym rodzajem zasobów – w przeciwieństwie do wszystkich innych przybywa jej w miarę wykorzystywania. W książce starano się wyjaśnić, dlaczego coraz więcej firm podejmuje wyzwanie zarządzania wiedzą i jakie wiążą się z tym korzyści. Wskazano również na zadania, które stoją przed specjalistami ds. zarządzania wiedzą. W warunkach przytłaczającej ilości informacji, ich szybkiej dezaktualizacji i wzrostu znaczenia wiedzy we wszystkich procesach biznesowych zarządzanie wiedzą staje się dziedziną wymagającą wyjątkowych umiejętności.
Zawarty tu przegląd idei, procesów i narzędzi zarządzania wiedzą jest efektem wieloletnich badań i bogatych doświadczeń autorów. Podają oni praktyczne wskazówki, przytaczają przykłady oraz omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące wykorzystania wiedzy w organizacji:
- nowe wyzwania związane z zarządzaniem wiedzą,
- definiowanie, identyfikowanie oraz zdobywanie zasobów wiedzy,
- gromadzenie, rozpowszechnianie i ochrona wiedzy,
- sposoby oceny i pomiaru efektów stosowanych w firmie technik zarządzania wiedzą.
Umiejętność zarządzania potencjałem intelektualnym staje się dziś, w dobie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, koniecznością dla każdej firmy, która chce przetrwać i skutecznie konkurować z innymi. Zarządzanie wiedzą wszystkich pracowników może nie tylko zwiększyć efektywność przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim wpłynąć na poprawę jego innowacyjności i wzrost satysfakcji klienta.
Publikacja z pewnością zainteresuje kadrę kierowniczą, świadomą roli wiedzy w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, oraz studentów i wykładowców zarządzania.
Zasady marketingu się zmieniły. Doświadczeni specjaliści od promocji wiedzą, że bezpośredni kontakt z klientami w sieci to dziś obowiązek. Każda taka relacja może - z pożytkiem dla firmy - przerodzić się w przyjaźń. Znajomi na wagę złota to dobrze napisana instrukcja, jak poprowadzić skuteczną kampanię w mediach społecznościowych. To przewodnik pełen podpowiedzi, tricków oraz inspirujących studiów przypadku.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
- nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami i włączyć się do ich rozmów,
- zmienić stronę internetową firmy w mocną podstawę kampanii w mediach społecznościowych,
- promować markę i/lub produkty oraz radzić sobie z najbardziej nieprzyjaznymi internetowymi komentarzami na ich temat,
- śledzić rozwój kampanii w sieci i monitorować rozmowy na temat firmy.
Dziś, gdy filmiki w sieci przyciągają miliony widzów, a wpisy na Twitterze śledzą tysiące znajomych, marketing w mediach społecznościowych powinien stać się jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów od promocji. Autorzy książki, eksperci w sprawach marketingu w nowych mediach, poprowadzą cię przez świat Web 2.0, gdzie autentyczność i relacje liczą się bardziej niż budżet na działania promocyjne. Sukces jest kilka kliknięć stąd.
Analiza zachowań konsumenckich stanowi dziedzinę podlegającą ciągłym zmianom. Przyzwyczajenia i gusta klientów zmieniają się jak w kalejdoskopie. Książka skupia uwagę na najnowszych opracowaniach związanych z tym zagadnieniem i na ostatnich osiągnięciach marketingu jako nauki. Podkreśla rolę wyjaśnień behawioralnych, znaczenie zwyczajów i modelowania schematów rynkowych oraz zmian zachodzących na rynku. Porusza takie zagadnienia jak:
* zdefiniowanie podstawowych pojęć związanych z rożnymi formami dokonywania zakupów,
* schematy nabywcze - lojalność konsumencka, wartość marki oraz typowe cechy rynków stabilnych i zmiennych,
* procesy podejmowania decyzji - metody przewidywania oraz skutki występujące po podjęciu decyzji dotyczące poziomu satysfakcji i jakości,
* reakcja konsumentów na czynniki wpływające na konsumpcję, którymi są: cena, środowisko detaliczne, wpływy społeczne i działania reklamowe.
Zamieszczone w książce ćwiczenia praktyczne pomogą czytelnikom w stosowaniu opisanych metod badania zachowań konsumenckich - w przeprowadzaniu niezbędnych obliczeń, obserwacji, pomiarów i w obsłudze odpowiednich programów komputerowych. Ten kompleksowy przewodnik zarówno po teorii i najnowszych tendencjach, jak i praktycznych aspektach analizy zachowań konsumenckich będzie więc cennym źródłem wiedzy nie tylko dla studentów kierunków związanych z marketingiem i biznesem, ale także dla marketingowców, menedżerów i kadry kierowniczej firm.
Spraw, aby ludzie chcieli polecać innym twoje produkty.
Dowiedz się, dlaczego niektóre produkty mają fanów na całym świecie. Odkryj, dlaczego każdy mówi o konkretnym laptopie, odtwarzaczu mp3, serwisie internetowym, samochodzie czy nawet lokalnej kawiarni. Przeczytaj, dlaczego niektóre produkty odnoszą olbrzymi sukces bez wydatków na promocję, a kosztowne kampanie reklamowe przechodzą niezauważone.
Dzięki tej książce będziesz wiedział, jak wypromować swoje produkty bez nadwyrężania budżetu firmy.
Poznaj nowy sposób prowadzenia interesów. Zdobądź zaufanie klientów. Dowiedz się, jak sprawić, aby twoja firma się wyróżniała, a ludzie chcieli polecać ją swoim znajomym. Autorem publikacji jest Andy Sernovitz, który przekazał zasady marketingu szeptanego przedstawicielom największych marek świata, a także tysiącom drobnych przedsiębiorców.
Mistrzostwo osobiste , modele myślowe, wspólna wizja, zespołowe uczenie się i myślenie systemowe – to pięć dyscyplin, których opanowanie pozwoli na zbudowanie organizacji uczącej się, dzięki czemu można osiągnąć trwałą przewagę konkurencyjną. Peter M. Senge wskazuje w jaki sposób firmy mogą uporać się z upośledzeniami zdolności uczenia się, zagrażającymi produktywności i utrudniającymi osiągnięcie sukcesu. Organizacje uczące się stosują nowe, ekspansywne sposoby myślenia i uwalniają nowe aspiracje, aby wspierać swoich pracowników w osiąganiu wspólnych celów, z którymi ludzie się naprawdę identyfikują.
David Huchins, opierając się na autorytecie największych japońskich guru, w książce Hoshin Kanri wskazuje drogę do sukcesu w konkurencyjnej rzeczywistości rynkowej. Koncentruje się na tym, od czego wszystko się zaczyna - na stałym ulepszaniu przedsiębiorstwa od środka. Udziela odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Czym jest kompleksowe zarządzanie jakością Hoshin Kanri i jak je wdrożyć?
- Jak zorganizować w firmie koła jakości?
- Jak połączyć modele Six Sigma i Lean Manufacturing, aby utworzyć optymalne rozwiązanie?
- Co wynika z faktu, że pokonana w II wojnie światowej Japonia stała się potęgą gospodarczą?
Opowieść autora toczy się od określenia strategii zwycięzcy, poprzez wskazówki dotyczące przemyślanej taktyki, po opis codziennych wyzwań w pracy. Książka zawiera nie tylko praktyczne rady, lecz także studia przypadku największych światowych firm.
Osiągnięcie wzrostu przez innowację wydaje się bardzo trudne. Niemal wszystkie firmy borykają się z problemem osiągnięcia zysków z inwestycji w innowacje. Niektórym brakuje narzędzi pozwalających włączyć innowację do codziennej praktyki. Autorzy książki Przez innowację do wzrostu zdobyli bogate doświadczenie, pomagając dziesiątkom firm osiągnąć wzrost oparty na innowacji. Przedstawiają sprawdzone na rynku metody, które pozwolą menedżerom tworzyć nowe, rozwojowe projekty i systematycznie dążyć do wzrostu przez innowację. Wskazują także pułapki na drodze do udanej innowacji i sposoby ich ominięcia. Prezentują ramy pojęciowe, narzędzia i schematy, które ułatwią czytelnikowi: - dostrzec szansę, niezauważone dotychczas przez konkurentów, - opracować rozwiązania prowadzące do nowego wzrostu, - zarządzać ryzykiem na wczesnych etapach rozwoju projektów, - tworzyć systemy i struktury pozwalające podejmować udane działania gospodarcze.
Field marketing to niezwykły przewodnik po zasadach i praktykach obowiązujących w marketingu terenowym. Autorzy opisują, na czym polega marketing terenowy oraz jak i kiedy można go stosować. Omawiają także szczegółowo metody stosowane w marketingu terenowym, m.in. sprzedaż bezpośrednią, merchandising, degustacje, eventy i akcje tajemniczy klient, oraz sposoby ich wykorzystania.
Dzięki książce dowiesz się, kiedy i w jaki sposób warto sięgać po konkretne techniki marketingu terenowego oraz jak mierzyć ich efekty. Znajdziesz w niej wiele cennych porad dotyczących skutecznego stosowania narzędzi marketingu terenowego w analizie sytuacji rynkowej, tworzeniu marki czy planowaniu działań promocyjnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?