The year 2012 saw the twenty-fifth anniversary of the establishment of the Department of Japanology (at present, of Japanology and Sinology) at the Jagiellonian University. On this occasion, an international conference was organised on the 22nd and 23rd of November, in a charming room in Kołłątaj College, at the very heart of Cracow. Four centres of Japanese studies from Poland were represented: Poznań, Toruń, Warsaw and, of course, Cracow, whilst foreign guests arrived from Belgium and Germany.1 The papers delivered during the conference focused on questions of Japanese language, literature and theatre, but they also included history, philosophy and religion. The speakers ranged from renowned professors, through younger scholars to doctoral students, which both ensured a high level of discussion and made it into a very interesting and pleasant meeting as well. The full programme of the conference is given below.
The present volume includes eight papers out of the fifteen presented in November 2012 in Cracow. They are further supplemented by four articles on similar subjects, either originally planned for this conference or delivered elsewhere – but at any rate hitherto unpublished. With this modest volume we hope to make our contribution to bringing the modern reader closer to understanding Japan, past and present alike, and to duly continue the long-standing tradition of Japanese studies in Europe.
(From Foreword)
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości.
Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
„Ten klasyczny podręcznik dla terapeutów, którego autorem jest znakomity badacz i klinicysta, zapoznaje czytelnika z najnowszym podejściem w leczeniu zaburzeń behawioralnych u dzieci. Barkley przekazuje zarówno praktyczne wskazówki dotyczące stosowania efektywnych narzędzi oceny i technik terapeutycznych, jak i rady na temat pracy z rodzicami i dziećmi, wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego”.
dr Paul J. Frick
„Zbuntowane dzieci to prawdziwe wyzwanie dla wychowujących je rodziców oraz leczących terapeutów. Barkley prowadzi terapeutę krok po kroku, opisując skuteczne interwencje zawarte w szkoleniu dla rodziców. Rodzice, wykonując za każdym razem tylko jedno proste ćwiczenie, uczą się, jak zmienić pełen konfliktów związek z dzieckiem w relację bardziej spokojną i pozytywną”.
dr Kathleen Nadeau
„Książka Zbuntowane dzieci omawia aktualny stan wiedzy na temat zachowań destrukcyjnych u najmłodszych pacjentów. Barkley przekazuje terapeutom bezpośrednie, przydatne wskazówki dotyczące realizowania programu szkolenia rodziców. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący terapeuci znajdą w tej publikacji coś dla siebie”.
dr Robert J. McMahon
W każdym związku dochodzi do różnicy zdań, ale co się dzieje, gdy powtarzające się konflikty sprawiają, że partnerzy zaczynają się od siebie oddalać? Ten przystępny, poparty naukowo przewodnik oferuje skuteczne rozwiązania dla par, które mają dosyć nieustannych kłótni i wymuszania na sobie zmiany zachowania. Prawdziwa akceptacja może się wydawać czymś trudnym, jednak przedstawione w tej książce porady i dające do myślenia ćwiczenia mogą sprawić, że stanie się osiągalna. Dowiecie się, dlaczego w waszym związku dochodzi nieustannie do tych samych kłótni; jak sprawić, aby niewielkie rozbieżności nie prowadziły do ogromnych problemów; jakie strategie komunikacji naprawdę pomagają w pokonaniu konfliktu; jak rozwiązywać problemy i dokonywać pozytywnych zmian – wspólnie. Książka ta, oparta o nowe badania, pełna praktycznych narzędzi i przykładów, obejmuje również rozdział dotyczący uważności.
Bez względu na liczbę pozycji, które przeczytaliście, aby poprawić własne relacje w związku, musicie sięgnąć właśnie po tę książkę i zastosować się do zawartych w niej popartych badaniami założeń! Autorzy, światowej sławy naukowcy, stworzyli dzieło, które powinny przeczytać wszystkie pary. Nie chodzi o różnice między partnerami, ale o to, jak sobie z nimi poradzić, i właśnie to, jak tego dokonać i dlaczego, stanowi treść tej książki.
dr Howard J. Markman, współautor Fighting For Your Marriage
Ta na pozór prosta książka może odmienić czyjeś życie. Pozwala zapoznać się z licznymi sposobami wzajemnej akceptacji, ale także osiągnąć nowy poziom szczęścia i zadowolenia w związku. Fenomen tej książki polega na tym, że zawarte w niej techniki nie są trudne, a mogą pomóc w zakończeniu nieustannego konfliktu.
dr Pepper Schwartz, autorka The Normal Bar
Jedną z zalet tej książki jest jej absolutny realizm… Pary znajdą tutaj wiele narzędzi, które pozwolą im pogodzić wzajemne różnice bez pomocy terapeuty.
Jane Brody, „The New York Times”
?Pojęcia? to narzędzia umysłowe, które pomagają nam myśleć o danym zagadnieniu nadają one znaczenie wielu różnorodnym faktom i są niezbędne do ich kategoryzacji, wyjaśnienia i zrozumienia. Książka ta opisuje i omawia główne pojęcia rozwojowe w odniesieniu do ich teoretycznego, historycznego i empirycznego tła.Wszystkie pojęcia zdefiniowano, a ich znaczenie poddano analizie, opisano ich genezę i oceniono obecny status w kontekście teorii i badań dotyczących rozwoju. Zamieszczono także wskazówki do dalszej lektury na temat każdego omawianego pojęcia oraz odsyłacze do powiązanych z nim pojęć w książce. Cały materiał został podzielony tematycznie na rozdziały, odpowiadające typowym zagadnieniom poruszanym na wykładach z tej dziedziny, więc książka ta będzie doskonałym uzupełnieniem wiedzy ze wszystkich kursów psychologii rozwojowej.Publikacja ta jest przeznaczona głównie dla studentów, którzy muszą poznać język używany przez psychologów rozwojowych do opisu ich badań, ale będzie także przydatna dla bardziej zaawansowanych czytelników, umożliwiając im sprawdzenie swych poglądów na temat istoty i użycia poszczególnych pojęć.Studenci psychologii rozwojowej (na wszystkich poziomach zaawansowania) docenią to, jak przystępnie i wszechstronnie profesor Schaffer omawia ważne pojęcia, które budzą zainteresowanie nas wszystkich.Profesor Neil Salkind, Uniwersytet Kansas, Stany Zjednoczone H. Rudolph Schaffer jest emerytowanym profesorem katedry psychologii na uniwersytecie w Strathclyde.
Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci – również te z ASD – mają niezwykłą zdolność uczenia się. Dr Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara podpowiadają, jak wykorzystać codzienne czynności, na przykład jedzenie śniadania czy kąpiel, do kształcenia podstawowych umiejętności rozwojowych. Ucząc się zabawy, komunikowania się i koncentracji, dzieci mają przy okazji wiele radości i frajdy, rodzice zaś mogą z satysfakcją obserwować czynione przez nie postępy. Zadbaj o dobry wczesny start – dostarcz swojemu dziecku narzędzi potrzebnych do poznawania świata i cieszenia się nim.
Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka została napisana z myślą o takich rodzicach. Autorzy przedstawiają podejście do problemu, które może radykalnie zmienić założenia na temat autyzmu i ASD oraz wpłynąć na perspektywy rozwoju dzieci z tego typu zaburzeniami.
Autorzy pokazują, że dzieci z ASD nie mają trwale ograniczonego potencjału i często mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być stosowana w każdym wieku - już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu - co umożliwia zapobieganie postępowi tej groźnej choroby.
Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki takiej postawie dzieci uczą się opanowywać podstawowe kompetencje, które na drodze ich rozwoju zostały pominięte lub zaprzepaszczone, a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się oraz - w różnym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD. Zbudowały one serdeczne i bliskie relacje z rodziną i rówieśnikami, a także wykształciły złożone umiejętności wysławiania się. Nie tylko opanowały zdolność przyswajania wiedzy, ale również rozwinęły umiejętności intelektualne, takie jak spontaniczne myślenie, wyciąganie wniosków czy współodczuwanie.
To bardzo wartościowa książka - dla rodziców, którzy troszczą się o swoje dziecko, dla profesjonalistów, którzy udzielają konsultacji, oraz dla tych, którzy poszukują terapii skutecznych w zmaganiach z tymi przerażającymi zaburzeniami. Program DIR/Floortime ma innowacyjny charakter i jest nadzwyczaj skuteczny.
Dr n. med. T. Berry Brazelton, emerytowany profesor pediatrii klinicznej, Harvard Medical School
Na bezprecedensową popularność terapii poznawczo-behawioralnej złożyło się kilka czynników, spośród których należy wymienić: zorientowanie na cel, skuteczność, przystępność metod leczenia oraz krótkoterminowość. Inną jej zaletą jest jasna struktura sesji terapeutycznych, przejrzystość procedur i wymóg sprawdzalności. Podkreślanie udziału pacjenta w procesie terapeutycznym - począwszy od sformułowania problemu, a skończywszy na wyborze metod i technik - jest wyrazem jego emancypacji oraz poczucia współodpowiedzialności za proces leczenia. Ze Wstępu
Nie trzeba być kucharzem, by delektować się tą książką. Jest frapująca i bogata w informacje. Mam nadzieję, że w niej zasmakujecie. Bóg mi świadkiem, że dla mnie to była uczta.
Phyllis Tickle, autorka książki The Great Emergence
Douglas E. Neel i Joel A. Pugh łączą wiedzę biblijną i gruntowną znajomość antycznej kultury basenu Morza Śródziemnego ze sztuką kulinarną, uzyskując doskonały rezultat. Nic więc dziwnego, że „Przyszedł Syn Człowieczy: je i pije”; nic dziwnego, że psalmista radzi: „Skosztujcie i zobaczcie”.
Wielebny Herry T. Cook, ksiądz Kościoła Episkopalnego, autorksiążki Long Live Salvation by Works
Nowy Testament pełen jest opowieści o tym, jak Jezus jadał w towarzystwie innych ludzi – od wystawnych uczt weselnych, po proste posiłki składające się z chleba i ryb. Jedzenie i uczty Jezusa, zapraszając czytelnika do stołu, pozwala w nowy sposób spojrzeć na życie w czasach biblijnych.
Autorzy poszczególnych rozdziałów mówią do siebie nawzajem. Mówią o mózgu, o medykalizacji ludzkich problemów, o znaczeniu kultury, o znaczeniu sztuki i prawa. Mówią do siebie, a to powoduje, że każdy Autor ma przekonanie, że to co pisze on i piszą inni to wspólne poszukiwanie lepszego rozumienia i skuteczniejszego pomagania. Mówią także do Czytelników, zachęcając ich podjęcia dyskusji, do wyjścia poza ramy własnych przekonań i własnej indywidualnej wiedzy.
Z recenzji wydawniczej prof. Jana Czesława Czabały
Podręcznik stanowi bardzo potrzebne i długo oczekiwane opracowanie, które w sposób rzetelny i wyczerpujący omawia najważniejsze problemy psychologiczne, z jakimi spotykają się lekarze różnych specjalności. Jest adresowane przede wszystkim do studentów wydziałów lekarskich. Jednak zainteresowani nim mogą być również studenci kierunku pielęgniarstwa, fizjoterapii, a częściowo także ratownictwa medycznego, nie wspominając o praktykujących lekarzach różnych specjalności.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, poprawione i rozszerzone o najnowsze osiągnięcia badawcze i strategie kliniczne, opiera się na modelu stopniowania opieki, w którym interwencje dopasowane są do potrzeb pacjenta. Dodano nowe rozdziały dotyczące związku między samouszkodzeniem a samobójstwem, oceny formalnej, terapii rodzinnej, leczenia nastolatków w ośrodkach terapeutycznych oraz ciężkich samouszkodzeń. Grono autorów poszerzyło się o kilka osób, które napisały rozdziały poświęcone swoim specjalnościom.
Część I jest praktycznym wprowadzeniem w problematykę samouszkodzeń. Mówi o tym, z jakimi zachowaniami najczęściej styka się klinicysta, które grupy populacyjne narażone są na największe ryzyko i dlaczego, oraz jakie są związki między samouszkodzeniem a samobójstwem. Rdzeniem książki jest część II, poświęcona ocenie i leczeniu. Poszczególne rozdziały opisują szeroki zakres interwencji poznawczo-behawioralnych oraz przedstawiają zajmujące opisy przypadków, dzięki którym można poznać myśli i uczucia osób dokonujących samouszkodzeń oraz dowiedzieć się, jak strategie terapeutyczne działają w praktyce. Terapeuci dostają wiele wskazówek na temat dostosowania interwencji do pacjentów w zależności od ich objawów, pogorszenia funkcjonowania oraz współwystępujących problemów. Część III traktuje o zagadnieniach specjalistycznych, między innymi o postępowaniu z samouszkodzeniami w szkołach i placówkach penitencjarnych. Jest także uzupełniona o ważne informacje na temat takich niebezpiecznych zachowań, jak „zabawa” w duszenie się, połykanie ciał obcych oraz ciężkie samouszkodzenia. Tom zamykają przydatne aneksy, zawierające np. narzędzia oceny samouszkodzeń oraz opisy ćwiczeń oddechowych, pomagających radzić sobie z dyskomfortem.
Ten nieoceniony przewodnik, opracowany przez uznanego specjalistę w dziedzinie samouszkodzeń, powinien trafić na biurka psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych zajmujących się opieką nad nastolatkami i dorosłymi. Zainteresuje również magistrantów i stażystów kształcących się w różnych specjalnościach zdrowia psychicznego.
Istnieje wiele książek mówiących o tym, jak rozumieć i leczyć samouszkodzenia. Jednak ta jest najlepsza. Od dziesięcioleci Walsh jest pionierem w swojej dziedzinie, a do drugiego wydania publikacji umiejętnie włączono doniesienia o najnowszych wynikach badań i pokazano ich zastosowanie w przeprowadzaniu oceny (klinicznej) i interwencji. Gdybym miał posiłkować się tylko jedną książką, lecząc samouszkodzenia, bez wątpienia wybrałbym właśnie tę
Matthew K. Nock, PhD, Department of Psychology, Harvard University
O pierwszej wersji tej książki napisałem, że jest mądra, przemyślana i głęboka. Teraz, żeby stosownie opisać drugie wydanie, muszę dodać przymiotnik „świetna”. Walsh nie tylko umieścił w nim to, czego dowiedzieliśmy się dzięki eksplozji badań w tej dziedzinie, ale także włączył spostrzeżenia innych, starannie dobranych autorów. Jak mówi podtytuł, publikacja stanowi „przewodnik praktyka”, ale jest czymś więcej: autorytatywną rozprawą o tym, co wiemy i jak mamy interweniować w obliczu tej poważnej patologii
Alan L. Berman, PhD, ABPP, Executive Director, American Association of Suicidology
Wyraźnie widać szczerą i głęboką troskę Walsha o ludzi, którym pragnie pomóc. Drugie wydanie Leczenia samouszkodzeń to jedna z najważniejszych prac na temat samouszkodzeń bez intencji samobójczych. Wyróżnia ją rozwaga i zmysł praktyczny, pomagające terapeutom uporać się z zawiłościami, a niekiedy chaosem, jakie napotykają w swej codziennej pracy klinicznej
E. David Klonsky, PhD, Department of Psychology, University of British Columbia, Kanada
Wartościowa książka wypełniająca lukę w literaturze poświęconej terapii dynamicznej oraz uwzględniająca nowatorskie badania i rozwój teorii. Autorzy opisują podstawowe zasady i unikatowe aspekty podejścia dynamicznego, a także obalają przestarzałe, stereotypowe poglądy na temat psychoterapii dynamicznej.
dr Kenneth N. Levy, Department of Psychology, Pennsylvania State University
Autorzy łączą tradycyjne strategie psychodynamiczne z najnowszymi ustaleniami w tej dziedzinie. Poszczególne rozdziały zawierają przykłady kliniczne będące ilustracją strategii i technik. Opracowanie to łączy psychoterapię z terapią par i rodzin, psychologią pozytywną i leczeniem psychofarmakologicznym. Gorąco polecam tę książkę klinicystom i studentom, którzy chcą poznać najnowsze osiągnięcia w terapii psychodynamicznej.
dr n. med. Aaron T. Beck, emerytowany profesor psychiatrii, Wydział Medyczny Uniwersytetu Pensylwanii
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?