Kreatywna wizja i wewnętrzna rzeczywistość to opatrzony przypisami przekład tekstu Kluczowe aspekty praktyki tantry buddyjskiej rady dla początkujących. Jest to pisany wierszem utwór autorstwa tybetańskiego urzeczywistnionego mistrza i słynnego uczonego, Dziamgona Kongtrula Lodro Thaje. Tekst ten oferuje delikatne, lecz systematyczne wprowadzenie aspirującego praktykującego i poszukiwacza wiedzy w podstawowe elementy medytacji tantrycznej, znane jako faza budowania i faza spełniająca, zachowując przy tym pełny kontekst myśli i praktyki buddyzmu tybetańskiego. Budowanie odnosi się do stopniowego procesu odtwarzania otoczenia jako mandali i siebie jako bóstwa, przy jednoczesnym zachowaniu świadomości pustki lub braku rzeczywistego istnienia wszystkich zjawisk. Z kolei spełnienie odnosi się do stopniowego rozpuszczenia wizualizacji, aż umysł spocznie w naturalnym stanie w nierozdzielności błogości i pustki. Tak więc w pierwszej fazie cel jest wyobrażony, a w drugiej doświadcza się go bezpośrednio. Niniejsza książka zawiera również radę, którą Dziamgon Kongtrul napisał dla swojego ucznia Lhałanga Tasziego. Pełnym zachęty, życzliwości i uczucia głosem mistrz instruuje praktykującego, jakie znaki i pułapki może napotkać na swojej ścieżce. Całość przełożył, wstępem i przypisami opatrzył Elio Guarisco jeden z głównych uczestników trwającego ponad dwadzieścia lat i zainicjowanego przez Kalu Rinpocze projektu mającego na celu przetłumaczenie Skarbnicy wiedzy, czyli encyklopedii dotyczącej buddyjskich nauki Indii i Tybetu autorstwa Dziamgona Kongtrula. Do czasu swojej śmierci w 2020 r. przetłumaczył na język angielski kilkadziesiąt różnych tekstów dotyczących praktyki buddyjskiej; był również instruktorem medytacji we Wspólnocie Dzogczen założonej przez Namkhai Norbu Rinpocze.
Siastra rozróżniająca świadomość uwarunkowaną i świadomość pierwotną jest jednym z najsłynniejszych dzieł kultury buddyjskiej Tybetu. Napisana w roku 1335 przez III Karmapę Rangdźunga Dordźe wielkiego filozofa i mistrza medytacji jest zapisem jego głębokiego zrozumienia i urzeczywistnienia nauk Uttaratantry stanowiących ukoronowanie mahajany i podstawę wadżrajany. Przedstawia esencję buddyzmu jako systemu transformacji świadomości uwarunkowanej będącej udziałem nieoświeconych istot w świadomość pierwotną buddów. Samsara bowiem definiowana jest jako to, co postrzegane przez świadomość uwarunkowaną, zaś nirwana jest tym, co postrzegane przez świadomość pierwotną. Co za tym idzie, droga od samsary do nirwany jest zasadniczo drogą przekształcenia świadomości, rozpoczynającą się w codziennym, potocznym doświadczeniu świata.Tłumaczona tu siastra stała się punktem odniesienia dla całej późniejszej filozofii buddyjskiej w Tybecie i była szeroko komentowana. Z trzech zachowanych do niej komentarzy zawartych w tym tomie dwa tłumaczone są tu po raz pierwszy na język zachodni.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?