Proponowany tekst czyta się bardzo żywo - jest interesujący, wciąga czytelnika w wir barwnych, zaskakujących doświadczeń pacjentów, niosących w sobie niebłahy ładunek emocji. Pobudza czytelnika, wręcz domaga się od niego reakcji, zajmowania stanowiska, dyskusji. W zasadzie czyta się go jednym tchem, co nie zdarza się w przypadku typowych tekstów psychiatrycznych. Poruszana tematyka jest w Polsce rzadko obecna i dość odległa od zainteresowań establishmentu psychiatrycznego"", a jednak znużenie dominującymi w ostatnich dekadach wysiłkami na rzecz biologicznej redukcji doświadczeń klinicznych może sprawić, że książka Jerzego Zadęckiego znajdzie spore grono czytelników, łaknących nowej inspiracji i nowego języka do opisu doświadczeń klinicznych i do refleksji nad nimi. Tym bardziej że w sposób bardzo subtelny, ale jednak zauważalny wchodzi w swego rodzaju dyskusję z dziełem Antoniego Kępińskiego, zachowującym dotąd monopolizującą pozycję w refleksji nad osobowym kontekstem kryzysu schizofrenicznego. Z recenzji prof. dra hab. Jacka Wciórki, Instytut Psychiatria Neurologii, Warszawa. Treść omawianej książki jest ożywcza jak kąpiel po długim dniu. Psychiatra o sporym stażu klinicznym ma szansę, czytając ją, otrząsnąć się z pyłu namolnych pouczeń, jakimi traktują go modni zwolennicy obiektywizmu naukowego w medycynie. Młodzi psychiatrzy i adepci tej dyscypliny medycznej mogą w niej znaleźć odtrutkę na zawężające myślenie i ograniczające jego samodzielność wymogi programów szkolenia podyplomowego. Z przedmowy prof. dra hab. Jacka Bomby
The year 2012 saw the twenty-fifth anniversary of the establishment of the Department of Japanology (at present, of Japanology and Sinology) at the Jagiellonian University. On this occasion, an international conference was organised on the 22nd and 23rd of November, in a charming room in Kołłątaj College, at the very heart of Cracow. Four centres of Japanese studies from Poland were represented: Poznań, Toruń, Warsaw and, of course, Cracow, whilst foreign guests arrived from Belgium and Germany.1 The papers delivered during the conference focused on questions of Japanese language, literature and theatre, but they also included history, philosophy and religion. The speakers ranged from renowned professors, through younger scholars to doctoral students, which both ensured a high level of discussion and made it into a very interesting and pleasant meeting as well. The full programme of the conference is given below.
The present volume includes eight papers out of the fifteen presented in November 2012 in Cracow. They are further supplemented by four articles on similar subjects, either originally planned for this conference or delivered elsewhere – but at any rate hitherto unpublished. With this modest volume we hope to make our contribution to bringing the modern reader closer to understanding Japan, past and present alike, and to duly continue the long-standing tradition of Japanese studies in Europe.
(From Foreword)
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości.
Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
„Ten klasyczny podręcznik dla terapeutów, którego autorem jest znakomity badacz i klinicysta, zapoznaje czytelnika z najnowszym podejściem w leczeniu zaburzeń behawioralnych u dzieci. Barkley przekazuje zarówno praktyczne wskazówki dotyczące stosowania efektywnych narzędzi oceny i technik terapeutycznych, jak i rady na temat pracy z rodzicami i dziećmi, wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego”.
dr Paul J. Frick
„Zbuntowane dzieci to prawdziwe wyzwanie dla wychowujących je rodziców oraz leczących terapeutów. Barkley prowadzi terapeutę krok po kroku, opisując skuteczne interwencje zawarte w szkoleniu dla rodziców. Rodzice, wykonując za każdym razem tylko jedno proste ćwiczenie, uczą się, jak zmienić pełen konfliktów związek z dzieckiem w relację bardziej spokojną i pozytywną”.
dr Kathleen Nadeau
„Książka Zbuntowane dzieci omawia aktualny stan wiedzy na temat zachowań destrukcyjnych u najmłodszych pacjentów. Barkley przekazuje terapeutom bezpośrednie, przydatne wskazówki dotyczące realizowania programu szkolenia rodziców. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący terapeuci znajdą w tej publikacji coś dla siebie”.
dr Robert J. McMahon
W każdym związku dochodzi do różnicy zdań, ale co się dzieje, gdy powtarzające się konflikty sprawiają, że partnerzy zaczynają się od siebie oddalać? Ten przystępny, poparty naukowo przewodnik oferuje skuteczne rozwiązania dla par, które mają dosyć nieustannych kłótni i wymuszania na sobie zmiany zachowania. Prawdziwa akceptacja może się wydawać czymś trudnym, jednak przedstawione w tej książce porady i dające do myślenia ćwiczenia mogą sprawić, że stanie się osiągalna. Dowiecie się, dlaczego w waszym związku dochodzi nieustannie do tych samych kłótni; jak sprawić, aby niewielkie rozbieżności nie prowadziły do ogromnych problemów; jakie strategie komunikacji naprawdę pomagają w pokonaniu konfliktu; jak rozwiązywać problemy i dokonywać pozytywnych zmian – wspólnie. Książka ta, oparta o nowe badania, pełna praktycznych narzędzi i przykładów, obejmuje również rozdział dotyczący uważności.
Bez względu na liczbę pozycji, które przeczytaliście, aby poprawić własne relacje w związku, musicie sięgnąć właśnie po tę książkę i zastosować się do zawartych w niej popartych badaniami założeń! Autorzy, światowej sławy naukowcy, stworzyli dzieło, które powinny przeczytać wszystkie pary. Nie chodzi o różnice między partnerami, ale o to, jak sobie z nimi poradzić, i właśnie to, jak tego dokonać i dlaczego, stanowi treść tej książki.
dr Howard J. Markman, współautor Fighting For Your Marriage
Ta na pozór prosta książka może odmienić czyjeś życie. Pozwala zapoznać się z licznymi sposobami wzajemnej akceptacji, ale także osiągnąć nowy poziom szczęścia i zadowolenia w związku. Fenomen tej książki polega na tym, że zawarte w niej techniki nie są trudne, a mogą pomóc w zakończeniu nieustannego konfliktu.
dr Pepper Schwartz, autorka The Normal Bar
Jedną z zalet tej książki jest jej absolutny realizm… Pary znajdą tutaj wiele narzędzi, które pozwolą im pogodzić wzajemne różnice bez pomocy terapeuty.
Jane Brody, „The New York Times”
?Pojęcia? to narzędzia umysłowe, które pomagają nam myśleć o danym zagadnieniu nadają one znaczenie wielu różnorodnym faktom i są niezbędne do ich kategoryzacji, wyjaśnienia i zrozumienia. Książka ta opisuje i omawia główne pojęcia rozwojowe w odniesieniu do ich teoretycznego, historycznego i empirycznego tła.Wszystkie pojęcia zdefiniowano, a ich znaczenie poddano analizie, opisano ich genezę i oceniono obecny status w kontekście teorii i badań dotyczących rozwoju. Zamieszczono także wskazówki do dalszej lektury na temat każdego omawianego pojęcia oraz odsyłacze do powiązanych z nim pojęć w książce. Cały materiał został podzielony tematycznie na rozdziały, odpowiadające typowym zagadnieniom poruszanym na wykładach z tej dziedziny, więc książka ta będzie doskonałym uzupełnieniem wiedzy ze wszystkich kursów psychologii rozwojowej.Publikacja ta jest przeznaczona głównie dla studentów, którzy muszą poznać język używany przez psychologów rozwojowych do opisu ich badań, ale będzie także przydatna dla bardziej zaawansowanych czytelników, umożliwiając im sprawdzenie swych poglądów na temat istoty i użycia poszczególnych pojęć.Studenci psychologii rozwojowej (na wszystkich poziomach zaawansowania) docenią to, jak przystępnie i wszechstronnie profesor Schaffer omawia ważne pojęcia, które budzą zainteresowanie nas wszystkich.Profesor Neil Salkind, Uniwersytet Kansas, Stany Zjednoczone H. Rudolph Schaffer jest emerytowanym profesorem katedry psychologii na uniwersytecie w Strathclyde.
Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci – również te z ASD – mają niezwykłą zdolność uczenia się. Dr Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara podpowiadają, jak wykorzystać codzienne czynności, na przykład jedzenie śniadania czy kąpiel, do kształcenia podstawowych umiejętności rozwojowych. Ucząc się zabawy, komunikowania się i koncentracji, dzieci mają przy okazji wiele radości i frajdy, rodzice zaś mogą z satysfakcją obserwować czynione przez nie postępy. Zadbaj o dobry wczesny start – dostarcz swojemu dziecku narzędzi potrzebnych do poznawania świata i cieszenia się nim.
Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka została napisana z myślą o takich rodzicach. Autorzy przedstawiają podejście do problemu, które może radykalnie zmienić założenia na temat autyzmu i ASD oraz wpłynąć na perspektywy rozwoju dzieci z tego typu zaburzeniami.
Autorzy pokazują, że dzieci z ASD nie mają trwale ograniczonego potencjału i często mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być stosowana w każdym wieku - już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu - co umożliwia zapobieganie postępowi tej groźnej choroby.
Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki takiej postawie dzieci uczą się opanowywać podstawowe kompetencje, które na drodze ich rozwoju zostały pominięte lub zaprzepaszczone, a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się oraz - w różnym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD. Zbudowały one serdeczne i bliskie relacje z rodziną i rówieśnikami, a także wykształciły złożone umiejętności wysławiania się. Nie tylko opanowały zdolność przyswajania wiedzy, ale również rozwinęły umiejętności intelektualne, takie jak spontaniczne myślenie, wyciąganie wniosków czy współodczuwanie.
To bardzo wartościowa książka - dla rodziców, którzy troszczą się o swoje dziecko, dla profesjonalistów, którzy udzielają konsultacji, oraz dla tych, którzy poszukują terapii skutecznych w zmaganiach z tymi przerażającymi zaburzeniami. Program DIR/Floortime ma innowacyjny charakter i jest nadzwyczaj skuteczny.
Dr n. med. T. Berry Brazelton, emerytowany profesor pediatrii klinicznej, Harvard Medical School
Na bezprecedensową popularność terapii poznawczo-behawioralnej złożyło się kilka czynników, spośród których należy wymienić: zorientowanie na cel, skuteczność, przystępność metod leczenia oraz krótkoterminowość. Inną jej zaletą jest jasna struktura sesji terapeutycznych, przejrzystość procedur i wymóg sprawdzalności. Podkreślanie udziału pacjenta w procesie terapeutycznym - począwszy od sformułowania problemu, a skończywszy na wyborze metod i technik - jest wyrazem jego emancypacji oraz poczucia współodpowiedzialności za proces leczenia. Ze Wstępu
Nie trzeba być kucharzem, by delektować się tą książką. Jest frapująca i bogata w informacje. Mam nadzieję, że w niej zasmakujecie. Bóg mi świadkiem, że dla mnie to była uczta.
Phyllis Tickle, autorka książki The Great Emergence
Douglas E. Neel i Joel A. Pugh łączą wiedzę biblijną i gruntowną znajomość antycznej kultury basenu Morza Śródziemnego ze sztuką kulinarną, uzyskując doskonały rezultat. Nic więc dziwnego, że „Przyszedł Syn Człowieczy: je i pije”; nic dziwnego, że psalmista radzi: „Skosztujcie i zobaczcie”.
Wielebny Herry T. Cook, ksiądz Kościoła Episkopalnego, autorksiążki Long Live Salvation by Works
Nowy Testament pełen jest opowieści o tym, jak Jezus jadał w towarzystwie innych ludzi – od wystawnych uczt weselnych, po proste posiłki składające się z chleba i ryb. Jedzenie i uczty Jezusa, zapraszając czytelnika do stołu, pozwala w nowy sposób spojrzeć na życie w czasach biblijnych.
Uzależnienie to powszechny problem kliniczny – problem, w którego kontekście zaangażowanie personelu terapeutycznego może przesądzać o kwestiach życia i śmierci. Dzięki lekturze tego niezbędnego podręcznika praktycy dowiedzą się, jak mogą skutecznie pomagać klientom cierpiącym na zaburzenia spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych. Świetnie napisany, podręcznik zawiera podstawy wiedzy przydatnej specjalistom i innym praktykom. Autorzy są jednymi z najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie; przedstawiają najbardziej aktualne koncepcje diagnostyczne i terapeutyczne oraz omawiają praktyczne, szczegółowo opracowane narzędzia kliniczne.
Autorzy podręcznika objaśniają najnowsze dokonania naukowe i pokazują, jak można je wykorzystać w praktyce klinicznej. Omawiają pełne spektrum form pomocy – od badań przesiewowych i oceny diagnostycznej, przez detoksykację i zindywidualizowaną rehabilitację po terapię podtrzymującą zmiany. Przedstawiając wachlarz metod terapeutycznych, które znalazły umocowanie w badaniach naukowych, w poszczególnych rozdziałach szczegółowo opisują założenia terapii poznawczo-behawioralnej, terapii opartej na filozofii dwunastu kroków, terapii motywującej, farmakoterapii i pracy z rodzinami. Poruszają najważniejsze kwestie kliniczne, w tym między innymi sposoby reagowania na opór, wspierania klientów w wypełnianiu zaleceń terapeutycznych, postępowania z zaburzeniami współwystępującymi czy korzystania z duchowych form wsparcia w procesie zdrowienia.
To doskonała synteza – świetny przewodnik po dziedzinie uzależnień, napisany między innymi przez twórcę dialogu motywującego, jednej z najbardziej przydatnych innowacji w pracy z pacjentami, którzy borykają się z problemami związanymi z zachowaniami nałogowymi. Klarownie napisany, podręcznik pogłębia wiedzę, rozwija umiejętności i kształtuje postawy adeptów i mistrzów w terapii uzależnień. Bardziej doświadczeni terapeuci również znajdą w tej książce wiele cennych informacji i spostrzeżeń.
dr Richard J. Frances, Wydział Psychiatrii, New York University Medical Schooln
Autorzy poszczególnych rozdziałów mówią do siebie nawzajem. Mówią o mózgu, o medykalizacji ludzkich problemów, o znaczeniu kultury, o znaczeniu sztuki i prawa. Mówią do siebie, a to powoduje, że każdy Autor ma przekonanie, że to co pisze on i piszą inni to wspólne poszukiwanie lepszego rozumienia i skuteczniejszego pomagania. Mówią także do Czytelników, zachęcając ich podjęcia dyskusji, do wyjścia poza ramy własnych przekonań i własnej indywidualnej wiedzy.
Z recenzji wydawniczej prof. Jana Czesława Czabały
Podręcznik stanowi bardzo potrzebne i długo oczekiwane opracowanie, które w sposób rzetelny i wyczerpujący omawia najważniejsze problemy psychologiczne, z jakimi spotykają się lekarze różnych specjalności. Jest adresowane przede wszystkim do studentów wydziałów lekarskich. Jednak zainteresowani nim mogą być również studenci kierunku pielęgniarstwa, fizjoterapii, a częściowo także ratownictwa medycznego, nie wspominając o praktykujących lekarzach różnych specjalności.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Anatomia Prawidłowa Człowieka jest kontynuacją serii podręczników wydawanych pod redakcją prof. Andrzeja Skawiny. Autorzy, korzystając z wieloletnich tradycji dydaktycznych krakowskiej szkoły anatomicznej i opierając się na własnych przemyśleniach oraz doświadczeniu, starali się ująć najistotniejsze zagadnienia z zakresu anatomii człowieka w sposób przystępny, ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?