Ponad 10 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym świecie.
W książce znajdujemy cenne wskazówki, inspirujące studia przypadków, jak wyrobić w sobie styl i technikę świetnego sprzedawcy.
Książka Bettgera jest wielkim bestsellerem, a dla milionów jego czytelników to swoisty katechizm handlowca. Carnegie nazwał ją najbardziej użyteczną i inspirującą książką o sprzedaży jaką kiedykolwiek napisano.
Dziś trafia do Państwa rąk w wersji audio.
Zarządzanie ryzykiem nadużyć i korupcji
Globalizacja stwarza możliwość dostępu do tańszych źródeł surowców i nowych chłonnych rynków, ale niesie także dużo większe niż w przeszłości ryzyko nadużyć i korupcji dla firm. W rezultacie skuteczniejszego egzekwowania przepisów prawa na całym świecie, stałej uwagi mediów oraz zmian w postawach konsumentów, nadużycia i korupcja mogą obecnie kosztować firmy miliardy dolarów i zniszczyć ich reputację lub poważnie jej zaszkodzić.
Toby Bishop i Frank Hydoski są orędownikami idei aktywnej walki z nadużyciami i korupcją. Przekonują, że mogą one narazić firmy na ogromne straty. Przedstawiają zestaw argumentów za przyjęciem strategii zarządzania ryzykiem nadużyć i korupcji, dzięki której zmniejsza się podatność firm na straty, a jednocześnie zwiększa zdolność do powrotu do równowagi, w wypadku, gdy jednak przypadki nadużyć lub korupcji je dotkną. Wskazują pułapki, których można uniknąć.
Książka Odporność korporacji. Zarządzanie ryzykiem nadużyć i korupcji przeznaczona jest przede wszystkim dla członków rad nadzorczych, zarządów, komitetów audytu, wyższej kadry zarządzającej, ich doradców i najbliższych współpracowników oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie ryzykiem nadużyć i korupcji.
Autorzy przeprowadzili wiele wywiadów z przedstawicielami kadry zarządzającej firm międzynarodowych – ich wypowiedzi prezentują różne spojrzenia na zmiany, jakie dokonują się w obszarze nadużyć i korupcji oraz na techniki stosowane przez firmy w zwalczaniu tych zagrożeń.
„Bosch” to kolejna powieść napisana w ostatnich latach, która uzmysławia, jak wielki wpływ wywarł na współczesną literaturę sensacyjną „Kod Leonarda da Vinci”. Rzecz jest osnuta wokół interpretacji obrazów tytułowego malarza Hieronima Boscha van Aakena. Autorzy sprawnie wplątują w powieściową intrygę prawdziwe zdarzenia bulwersujące czytelników gazet, jak np. afera z klasztorem betanek w Kazimierzu Dolnym. Elementów układanki jest tu zresztą wiele, bo i malarstwo Boscha, i tajne stowarzyszenie przykościelne, i hitlerowcy ukrywający skarby w dolnośląskiej kopalni, i spisek, i matactwa watykańskich funkcjonariuszy itd., itd. Są uczucia, seks, mistycyzm, zdrada. Autorzy z talentem panują nad całym tym materiałem i układają z niego intrygę przyciągającą uwagę czytelnika.
Leszek Bugajski
czyli 99 dni z życia korporacji
Akcja „Romansu biurkowego...” toczy się w ciągu jednego roku w oddziale istniejącego w wirtualnej rzeczywistości banku, do złudzenia przypominającego biuro z historyjek Scotta Adamsa o Dilbercie, w którym pracę znalazł dorosły już Mikołajek z opowieści Sempé i Goscinnego.
Teksty publikowane były przez pięć lat w intranecie Banku Zachodniego WBK. Kiedy wiosną 2009 roku kryzys spowodował, że przestały się ukazywać, jedna z pracownic banku wysłała autorowi e-mail: :No, niestety, tego się właśnie obawiałam, że po kawie, herbacie, wodzie z dystrybutora, dofinansowanym kursie języka angielskiego itd... obetną także Pana felietony. Wielka szkoda L. (...) bo dla mnie jest to większa strata niż kawa, herbata, itd.”
Szczyty i doliny to opowieść o młodym człowieku, któremu życie się nie układa, dopóki nie pozna pewnego starego człowieka. To spotkanie raz na zawsze odmieni jego życie.
Dzięki obcowaniu z mądrym starcem dokonuje zaskakujących odkryć.
W końcu zaczyna rozumieć, w jaki sposób wykorzystać praktyczne narzędzia starego człowieka w tłustych i chudych latach. Staje się przez to spokojniejszy i zaczyna odnosić sukcesy.
Teraz i ty, czytelniku, możesz odbyć podobną podróż po tej przypowieści, a z tego, co odkryjesz, zrobić dobry użytek.
By fotel nowego szefa nie stał się fotelem katapultowym.Niemalże stało się normą, że co dwa, trzy lata na stanowiskach kierowniczych w firmach dokonują się zmiany. Jednak dla nowego szefa przyszłe pole działania może okazać się polem minowym! Wygórowane oczekiwania, lojalność pracowników w stosunku do jego poprzednika oraz atmosfera rywalizacji w zespole mogą znacznie utrudnić mu przejęcie obowiązków. W tej sytuacji książka Fischera może okazać się niezastąpiona, ponieważ można dowiedzieć się z niej jakie należy zastosować strategie, by z powodzeniem rozpocząć piastowanie nowego stanowiska, jak szybko dokonać analizy stanu wyjściowego przedsiębiorstwa oraz jak stworzyć pozytywną atmosferę zmian.Udziela odpowiedzi na pytania, które nasuwają się każdemu, kto obejmuje kierownicze stanowisko, w rodzaju: Jak poradzić sobie z tyloma oczekiwaniami? Jak należy się zachować w stosunku do rozczarowanych i pokonanych konkurentów? Jaką rolę odgrywa mój poprzednik? Jak określę odpowiednie tematy? Kiedy będę mógł wprowadzić pierwsze zmiany? Jak przełamię niechęć współpracowników? Jakie powinny być moje kontakty z kolegami z pracy? Gdzie szukać osób kluczowych?
Chrystus nigdy nie chciał ustanowić jakiejkolwiek hierarchii wśród swoich uczniów. Byli oni absolutnie równi między sobą, żaden nie miał zwać się mistrzem, wszyscy natomiast mieli być sobie braćmi.
Apostołowie Jezusa, krocząc śladami swojego Mistrza, głosili wszędzie jego Ewangelię, powoływali się nie na argument siły, lecz zwracali się do serc i sumień słuchaczy i pozostawiali im prawo wyboru.
Jakże bardzo odeszli od jego nauk chrześcijanie w wiekach późniejszych, zapominając z czasem o przykładzie swego Mistrza. Nastała epoka, w której cesarstwo zostało zdominowane przez Kościół, a w wyniku tej dominacji zapanował fanatyzm religijny, popłynęły potoki krwi, codziennością stały się tortury i zapłonęły stosy.
To właśnie o tych aktach okrutnej nietolerancji tamtych czasów, dokonywanych na zamówienie katolickiego kleru lub też za jego przyzwoleniem, w wielu krajach, w których przyszło mu sprawować rządy, chcieliśmy napisać w tej książce.
Skupiliśmy się przede wszystkim na przedstawieniu faktów, w niczym nie przesadzając, ale też nie próbując łagodzić ich wymowy.
Zdarzenia, opowiedziane tak, jak rzeczywiście było, przemówią same...
Ze wstępu
Prawdziwe zmobilizowanie to pochodzące z wewnątrz pragnienie dążenia naprzód i osiągania natychmiastowego zwycięstwa.
Osoby zmobilizowane są nadzwyczaj czujne. Codziennie przychodzą do pracy z zamiarem osiągnięcia czegoś ważnego i rezygnują z drugorzędnych czynności, aby szybciej i mądrzej iść naprzód. Prawdziwa mobilizacja to odwrotność samozadowolenia, lecz nie wiąże się ze stresem ani niepokojem, które powodują zabieganie, a nie podnoszą efektywności. Człowiek naprawdę zmobilizowany śmiało kroczy w przyszłość i uważnie analizuje niebezpieczeństwa oraz szanse, które niesie zmiana.
John Kotter, guru przywództwa i zarządzania zmianą, autor bestsellerowych książek pokazuje, na czym polega sensowny pośpiech, dlaczego stanowi tak ważny kapitał i jak go tworzyć oraz podtrzymywać w twojej firmie.
W Jednominutowym przedsiębiorcy autorzy opowiadają inspirującą historię człowieka, który podejmuje wyzwanie i zakłada własną firmę. W tej inspirującej i bardzo ciekawej opowieści stykamy się z różnorodnymi problemami, jakim stawiają czoło początkujący przedsiębiorcy – od szukania nowych źródeł dochodu po zdobywanie zaangażowanych pracowników oraz lojalnych klientów. Co więcej, poznajemy tajemnice, jak zostać przedsiębiorcą, jak budować i zestawiać elementy firmy, jak zapewnić płynność finansową. Ponadto w książce znalazły się nieocenione rady takich przedsiębiorców i specjalistów jak Shelton Bowles, Peter Drucker, Michael Gerber i Charlie Jones.
Fragment książki
Kiedy robi się coś ważnego, zawsze się coś przeoczy. W przypadku przedsiębiorczości pochłania nas wizja, a zapominamy o pieniądzach. Czasami zajmujemy się klientami, a zapominamy o pracownikach. Pochłania nas życie, a zapominamy o śmierci. Czy to nie dziwne, że tak bardzo potrafimy zamknąć się na to, co najważniejsze? Dlatego z uwielbieniem podchodzę do tej książeczki. Zawiera ona bowiem wspaniałą opowieść o tym, co w przedsiębiorczości najważniejsze.
Po latach badań przedsiębiorczości jednego mogę być pewien: sukcesy łatwiej omawiać niż osiągać. W Stanach Zjednoczonych co roku blisko milion osób zakłada działalność gospodarczą. Niestety, co najmniej 40 procent firm upada przed upływem dwunastu miesięcy, 80 procent zamyka działalność w ciągu pięciu lat, a 96 procent nie przetrwa dziesięciolecia.
Do najpoważniejszych przyczyn upadku przedsiębiorstw należy fakt, że zakładają je technicy, a więc ludzie, którzy opanowali jakąś umiejętność i to, co robią, sprawia im przyjemność. Elektrycy, pisarze, fotograficy albo programiści popełniają fatalny błąd, bo dalej robią to, co lubią, a ignorują inne ważne aspekty działalności.
Tego błędu pomoże ci uniknąć Jednominutowy przedsiębiorca. Blanchard i Huston w sposób zarówno pouczający jak i fascynujący koncentrują się na trzech zasadniczych sprawach, którymi musisz się zająć, żeby odnosić sukcesy jako przedsiębiorca.
Pierwsza z nich to finanse. Wielu przedsiębiorców wypada z rynku, bo nie umieją panować nad pieniędzmi. Mają wyższe wydatki niż przychody, nie ściągają należności i nie rozumieją, że o ich sukcesie decydują pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Druga zasadnicza sprawa to fakt, że sukces zależy od pracowników. Zachęcanie ich do przejmowania odpowiedzialności odciąża przedsiębiorcę, który nie musi robić wszystkiego samodzielnie. Jeśli twoi ludzie czują się zmotywowani, stają się kimś w rodzaju współwłaścicieli i chętniej otaczają klientów szczególną troską.
I w ten sposób dochodzimy do trzeciego ważnego elementu składającego się według Blancharda i Hut-sona na sukces przedsiębiorcy: otaczanie troską klientów. Pod względem technicznym możesz być mistrzem świata, ale jeśli nie troszczysz się o klientów, daleko nie zajdziesz.
Jednominutowy przedsiębiorca pomaga zrozumieć, że wprawdzie sukcesy łatwiej omawiać niż osiągać, ale skupienie się na kilku ważnych rzeczach znacznie podnosi prawdopodobieństwo powodzenia, a przy okazji daje wiele radości.
Michael Gerber, przedsiębiorca, a także autor The E-Myth, The E-Myth Reuisited i Awakening the Entrepreneur Within
Ten, kto posiada dziecko, jest bogaty. To zdanie napiszcie dużymi literami nad drzwiami pokoju dziecinnego, także na segregatorze, gdzie trzymacie wszystkie rachunki bankowe. Myślcie o tym stwierdzeniu nawet wtedy, gdy środki masowego przekazu będą was bombardować zdaniem: „Nie stać Was na posiadanie dzieci”. Śledząc losy ludzkości dowiecie się, że już od zarania dziejów pieniądz i dobra materialne nie były dla ludzi najważniejszą zdobyczą. Dobre samopoczucie, sens życia, bogate życie wewnętrzne możemy na pewno osiągnąć jak będziemy posiadać potomstwo. I nieważne jest to, czy rodzice są małżeństwem, czy żyją bez ślubu, czy też mieszkają osobno.
Jak rozpoznać stany zniechęcenia wartościowych pracowników i w porę zapobiegać ich rezygnacjom z pracy.
Dzięki innowacyjnej koncepcji „bodźców wypychających” pracowników z firmy i „przyciągających” do niej, Leigh Branham zmienia nasze spojrzenie na kwestie utrzymywania najcenniejszych pracowników w organizacji. Okazuje się, że bardzo wiele osób odchodzi, ponieważ w nieuświadomiony sposób są wypychani przez własną macierzystą firmę, a nie dlatego, że przyciągają je lepsze warunki, które oferuje konkurencja. Są wypychani na tyle konsekwentnie i skutecznie, że gdy już pojawi się w ciekawa oferta na rynku, pracownikowi nie pozostaje nic innego, jak tylko złożyć wypowiedzenie. Każdemu z siedmiu przedstawionych przez autora powodów odchodzenia pracowników można zapobiegać skutecznie, i bez ponoszenia wielkich kosztów. Dzięki takim działaniom, jak właściwy dobór, wsparcie w miejscu pracy i dowartościowanie, firma jest w stanie zatrzymać wszystkich wartościowych pracowników. Poza przedstawieniem istoty problemu, autor opisuje również 54 techniki motywacji i angażowania pracowników, co w konsekwencji prowadzi do przekonania ich do pozostania w firmie. To nieoceniona pomoc w zmniejszaniu rotacji kadr.
Każdy z nas zna te historie: o dzieciaku z college'u, który dorobił się milionów na jednym genialnym pomyśle, o ludziach, którzy zbili fortunę na handlu nieruchomościami, czy o tamtym facecie po trzydziestce, który któregoś dnia pomachał swojemu szefowi na pożegnanie, a teraz żyje z inwestycji. Jednak kwestia, jak oni to zrobili - zasady, jakimi się pokierowali lub jakie zlekceważyli, posunięcia, jakie zastosowali, a o jakie się potknęli -pozostawało tajemnicą. Aż do dziś, ponieważ po przeczytaniu tej książki wszystko stanie się jasne. Moje gratulacje. Właśnie wspiąłeś się na pierwszy stopień schodów prowadzących do miejsca, w jakim zawsze chciałeś się znaleźć. Wiesz, o jakiej wspinaczce mówię. Zaczynasz na samym dole, w mroku i samotności, ubrany w znoszone dżinsy i T-shirt. Lecz gdy w końcu osiągasz ostatni, najwyższy stopień, masz na sobie najlepsze ciuchy od topowych projektantów mody, u twego boku kroczy atrakcyjna towarzyszka (towarzysz), orkiestra wygrywa na twoją cześć powitalne fanfary, strzelają korki od szampana, w powietrzu wirują sypiące się z góry studolarowe banknoty, a scenę triumfu dopełniają wybuchające fajerwerki.
To nie film. To rzeczywistość. A kupując tę książkę, zrobiłeś jedną z najmądrzejszych, rzeczywistych rzeczy, jakie jeszcze kiedykolwiek przyjdzie ci zrobić.
Teraz prawdopodobnie nie odnosisz takiego wrażenia. Pewnie raczej obawiasz się, że to jeszcze jedna książka w stylu „jak zdobyć majątek w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszym wysiłku", podobna do tuzinów innych, jakie do tej pory kupiłeś, przeczytałeś i odłożyłeś na półkę. Rozumiem twój sceptycyzm. A jednak wiem, że gdy będziesz czytać jej kolejne strony, w którymś momencie dostrzeżesz światełko nadziei.
Chciałbym zobaczyć twoją twarz, gdy w końcu „załapiesz" - gdy zrozumiesz tę jedną, prostą rzecz, którą robiłeś całkowicie nie tak, jak należy, blokując drogę bogactwu. Chciałbym być muchą na ścianie twojego pokoju, gdy głośno westchniesz i powiesz: „O kurcze". Bo właśnie wtedy odkryjesz, że wewnątrz już jesteś bogaty, że już wszystko masz, a jedyne, co musisz zrobić, to pozwolić temu ujrzeć światło dzienne.
Chciałbym być niewidzialny i towarzyszyć ci w domu przy wieczornym posiłku lub w biurze podczas przerwy i słuchać, jak zaczynasz opowiadać swoim przyjaciołom i współpracownikom o siedmiu sekretach, jakie przez cały czas znałeś, ale o których w jakiś sposób „zapomniałeś", wciągnięty w wir codziennych spraw i obowiązków, zaabsorbowany wiązaniem końca z końcem. Chciałbym móc widzieć, jak zaczynasz wspinać się na schody ku swojemu przyszłemu bogactwu.
A teraz krótko przedstawię to, co cię czeka podczas lektury kolejnych rozdziałów książki. Zaczynamy? Podzieliłem ją na trzy proste części.
Część pierwsza to „Gotów". Jej treść szybko nakieruje cię na obszar zajmowany przez Klub Bogaczy.
Część druga to „Cel". Zawarty w niej materiał jest niczym mapa wyprawy po majątek. Gdy już wkroczysz na swoją ścieżkę ku bogactwu, będziesz jasno widzieć wszystko, co chcesz zdobyć.
Część trzecia to „Pal". Właśnie wtedy pociągasz za spust, oddajesz strzał i trafiasz w cel!
Przybliżę teraz zawartość każdej z części.
Część pierwsza
Już na samym początku rozdziału pierwszego dowiesz się o sobie czegoś, co odpowiada za twój permanentny stan niedostatku. A zaraz potem, jak się tego pozbyć. Nie ma co zwlekać.
Ale jest jeszcze coś. Odkryjesz, jak łatwo jest zostać Bogaczem. Będziesz pluć sobie w brodę, gdy wreszcie zobaczysz, że przez cały czas miałeś w sobie (podobnie jak wszyscy) zalążek Bogacza i że już dawno temu mogłeś się nim stać. Ale to nic, bo -jak powiedziała słynna pisarka George Eliot: „Nigdy nie jest za późno, by być tym, kim mogłeś się stać".
Dlatego wyraźnie ci pokażę, co się stało z tym ziarnem potencjału bogactwa - dlaczego nigdy nie wzeszło, dając początek roślinie, która wybija się ponad powierzchnię ziemi, sięgając ku światłu wszelkiego dostatku. Pokażę ci też, jak możesz szybko i łatwo użyźnić to ziarno, odblokowując jego potencjał.
Nie martw się, że będziesz musiał nauczyć się wielu nowych rzeczy. Przekonasz się, że w podręczniku Bogacza nie chodzi o uczenie się, a raczej o proces odwrotny - o oduczanie się. Twoim zadaniem będzie oduczyć się wszystkich tych rzeczy, które uwięziły cię w egzystencji od pierwszego do pierwszego.
Poczekaj, aż wykonasz Test Bogacza - test o żyrafie w lodówce. Twoje odpowiedzi wskażą, jak szybko jesteś w stanie przenieść się z rzeczywistości, w której jeździsz ośmioletnim samochodem, spłacasz dwie hipoteki i ciągniesz na trzy etaty, by wkroczyć do świata luksusu, gdzie prowadzisz najnowszy model sportowego auta, mieszkasz w fantastycznym domu i w ogóle nie musisz pracować!
Gdy skończysz czytać pierwszy rozdział, będziesz już wiedzieć, jak dokończyć takie oto kluczowe twierdzenie: „Bogacze nie pracują dla pieniędzy, lecz dla............!".
Dowiesz się też, w jaki sposób ja sam stałem się Bogaczem. Powierzę ci sekrety, którymi jeszcze z nikim się nie dzieliłem - ani z setkami tysięcy słuchaczy, którzy tłoczą się na moich seminariach, ani z setkami tysięcy czytelników, którzy przeczytali moje poprzednie książki. Będą to rzeczy, które zachowałem tylko dla ciebie.
Jeśli pierwszy rozdział otwiera twój umysł na majątek, który czeka na ciebie tuż za rogiem, to rozdział drugi porusza twoje serce i duszę.
Nie ma na świecie ani jednego Bogacza, który nie kierowałby się duchowymi prawami bogactwa. A gdy posługuję się pojęciem „duchowe prawa", nie sądź, że mam na myśli jakieś wydumane czary mary, którymi nie warto sobie zawracać głowy. Tu chodzi o prawdziwą moc. Łamanie duchowych praw bogactwa jest jednoznaczne z klepaniem biedy. Wierz w te prawa, ufaj im, podążaj za nimi, a twoja nagroda będzie wielka.
Fragment wstępu – Najpierw przeczytaj mnie! Dlaczego Tamten Gość jest bogaty a ja nie Spis Treści
Podziękowania Najpierw przeczytaj mnie!
Część PIERWSZA
GOTÓW
Rozdział 1 Sekret nr 1
Wywróć do góry nogami wszystko,
co dotąd sądziłeś na temat bogacenia się
Rozdział 2 Sekret nr 2
Kieruj się duchowymi prawami bogactwa
Część DRUGA CEL
Rozdział 3 Sekret nr 3
Jeden cel czyni cię bogatym, więcej niż jeden sprawia, że wciąż jesteś spłukany
Rozdział 4 Sekret nr 4
By być bogatym jutro, musisz żyć bogato już dziś
Rozdział 5 Sekret nr 5
Bogacze nie bogacą się samodzielnie
Część TRZECIA
PAL
Rozdział 6 Sekret nr 6
Rzecz najważniejsza to aktywa
Rozdział 7 Nadal sekret nr 6
Zaciągaj długi
Rozdział 8 Nadal sekret nr 6
Trzy transakcje i jesteś u celu
Rozdział 9 Nadal sekret nr 6
Już dziś zainwestuj w akcje
Rozdział 10 Nadal sekret nr 6
Załóż własny biznes
Rozdział 11 Sekret nr 7
Działaj
Rozdział 12 Bonus - sekret nr 8
Już jesteś bogaty!
Pomoce dodatkowe, które ułatwią ci podróż szlakiem Bogacza
„Błąd PowerPointa” to wiele praktycznych pomysłów i metod, za pomocą których spotęgujesz oddziaływanie twoich przemówień. Obecnie w 95 procentach wszystkich prezentacji używa się projektorów multimedialnych i PowerPointa. Jednakże to, co niektórzy uznają za przejaw profesjonalizmu, często całkowicie psuje efekt. Twoje przemówienie powinno być czymś zupełnie szczególnym, a PowerPoint wcale go nie ubarwi, lecz wywoła znudzenie. Czy mógłbyś sobie wyobrazić jak Martin Luther King, Willy Brandt albo jakiś inny sławny mówca posługuje się podczas przemówienia tego rodzaju środkami technicznymi?
Matthias Pöhm wyjaśnia, jak i jakich dziesięciu grzechów głównych PowerPointa i gotowych folii powinieneś unikać. Na przykład pokazuje, jak zaprezentować dane liczbowe i wykresy tak, żeby wywołać trzy razy większy efekt. Daje także cenne wskazówki, jak i jakimi środkami drętwy temat zamienisz w pasjonującą historię.
Sześcian wzrostu w konkurencji opartej na skali
Książka Andreja Vizjaka oraz Aleksandra Kwiatkowskiego, doświadczonych konsultantów ds. strategii, pracujących na wysokich stanowiskach kierowniczych, oferuje czytelnikom bezcenne informacje i wnioski dotyczące metod, dzięki którym odnoszące sukcesy firmy rozwijają się i zarządzają własną skalą. Książka została wzbogacona o analizy istniejących strategii, praktyczne przykłady rozwiązań biznesowych, a także wspierające te strategie wyniki badań. Sześcian wzrostu to najnowsze narzędzie, które przekłada znaczenie wysokopoziomowych strategii na konkretne działania transformacyjne dla firm o różnych rozmiarach i funkcjonujących w różnych sektorach rynku. Książka pokazuje, że z zgodnie z cyklami rynkowymi, podczas których występują połączenia firm lub akwizycje, oraz globalizacją, każda nawet największa firma może na nowym rynku stać się firmą konkurującą z podmiotami od siebie większymi. To samo może spotkać firmy małe. Książka przedstawia najważniejsze wyznaczniki będące dźwigniami zapewniającymi powodzenie w biznesie, kładąc specjalny nacisk na skalę działalności oraz unikalną strategię, które zdaniem autorów są kluczowym atutem w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie.
10 powodów, dla których warto kupić tę książkę!1.Mówi o ważnych sprawach, takich jak wolność finansowa i zabezpieczenie przyszłości w prosty, przystępny sposób.2.Inspiruje do stawiania sobie śmiałych wyzwań i celów życiowych.3.Jest praktyczna - mówi nie tylko o idei, ale pokazuje kroki, jak budować wolność finansową.4.Opiera budowanie wolności finansowej na zrozumiałym dla wszystkich lokalu mieszkalnym.5.Odtajemnicza inwestowanie w nieruchomości.6.Pozwoli lepiej panować nad codziennymi wydatkami.7.Jest napisana przez polskich autorów i osadzona w polskich realiach.8.Odwołuje się do sprawdzonych na świecie rozwiązań.9.Podkreśla rolę kobiet w zabezpieczaniu przyszłości rodziny.10. Zaprasza do wspólnej nauki i działania.
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia.
Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które umożliwiają kreatywność.
Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły.
Masz prawo być bogaty
„11 przykazanie” to podnosząca na duchu kompilacja fragmentów z najznakomitszych motywacyjnych dzieł na temat dążenia do dobrobytu, jakie kiedykolwiek napisano. Ich autorami są genialni założyciele amerykańskiego ruchu ideologicznego Nowej Myśli, których nie ograniczała jeszcze poprawność polityczna, dzięki czemu ich przekaz był tak bezpośredni, nieskrępowany i potężny jak ich przekonania. Nigdy jeszcze teksty tych guru sukcesu nie znalazły się wspólnie w jednej książce. Tutaj mamy przed sobą najciekawsze fragmenty filozofii życiowej najbardziej fascynujących spośród tych pisarzy, tak dobrane i zaaranżowane, aby nawzajem się wzmacniały i uwypuklały. Wszystkie ich sprawdzone sposoby i strategie przyciągania bogactwa opierają się na jednej, podstawowej idei: Kluczem do sukcesu są nasze myśli – zmienić nasze życiowe doświadczenia możemy tylko zastępując stare, ograniczające nas podejście przez nowe, postępowe.
Rusz się stąd gdzie jesteś i idź tam, gdzie chcesz być!
Przygotuj się na zmianę uwieńczoną sukcesem z Jackiem Canfieldem, autorem bestsellerowych książek, wielokrotnym triumfatorem rankingu „New York Times’a”.
Jack Canfield, współtwórca niezwykłej serii Balsam dla duszy, przedstawia zasady, które zgłębiał i zgodnie z którymi żył przez ponad 30 lat, zebrane i uprzystępnione w tej oto książce.
Studiując owe „Zasady...” dowiesz się, jak zwiększyć swoją pewność siebie, radzić sobie z codziennymi wyzwaniami, żyć nie tylko aby żyć, ale czynić to z pasją i entuzjazmem, a także, jak realizować swoje ambitne plany. Będąc czymś znacznie więcej niż zaledwie zbiorem dobrych pomysłów, książka prezentuje 64 ponadczasowe reguły, którymi na przestrzeni wieków kierowali się mężczyźni i kobiety sukcesu.
Są wśród nich guru zarządzania – wielcy, nieraz dziś już legendarni menedżerowie znanych i cenionych firm, światowej sławy sportowcy, wybitni politycy, ale również ludzie wydawałoby się całkiem przeciętni, jednak potężni duchem.
Te reguły, praktykowane każdego dnia, dokonają w twoim życiu takich przekształceń, o których Ci się nie śniło!
„Zasady Canfielda są proste, ale wyniki, jakie dzięki nim osiągniesz, będą niezwykłe!”
Anthony Robbins, autor Obudź w sobie olbrzyma
„Zasady...” to książka, która pomoże Ci stać się mistrzem życia. Osobiście dużo nauczyłem się od Jacka Canfielda i ufam, że i ty wiele się od niego nauczysz.
dr John Gray, autor książki
„Mężczyźni są z Marsa a kobiety z Wenus”
JACK CANFIELD, amerykański trener sukcesu, współtwórca serii książek Balsam dla duszy. Jest uznanym na świecie mówcą i częstym gościem popularnych programów radiowych i telewizyjnych. Mieszka w Santa Barbara w Kalifornii.
Zastosuj siłę kreatywnego myślenia, by stać się bardziej atrakcyjnym, zmieniając obraz swojego umysłu! Wydajemy fortunę na ubrania, kosmetyki, diety i treningi, a nawet na operacje, by nasze ciała były atrakcyjniejsze. Jednak właściwie nie zastanawiamy się nad tą jedną rzeczą, która zwiększa atrakcyjność każdego z nas. Nic ona nie kosztuje, zabiera naprawdę mało czasu, a bez tego nawet najbardziej piękna fizycznie osoba będzie nieatrakcyjna: tą rzeczą jest piękny umysł. Niezależnie od tego, jak świetnie wyglądasz, jeśli masz nudny umysł, nie ma nadziei na to, że zaimponujesz ludziom w jakiejkolwiek sytuacji. Nie wymaga on wysokiego IQ, szerokiej wiedzy czy wspaniałej osobowości. Wszystko, czego trzeba, to kreatywność, wyobraźnia i empatia - a tych technik każdy może się nauczyć. W swej bestsellerowej książce Edward de Bono, słynący na świecie z tego, że potrafi zmieniać to, jak ludzie myślą, w sposób jasny, językiem praktyka uświadamia, jak zaimponować innym, stosując proste techniki konwersacji. Chcesz byś kimś, komu nie można się oprzeć? W takim razie posłuchaj rady de Bono - nie uwierzysz, jak bardzo może zmienić ona twoje życie. Pod jednym warunkiem - musisz spróbować!
Na przyjęciu koktajlowym jest piękna kobieta. Ma nieskazitelną cerę, eleganckie ubranie i idealną figurę. Co dziwne, wydaje się być raczej samotna. Ludzie podchodzą do niej, ale szybko odchodzą.
Jest też ten niski, łysiejący i nierzucający się w oczy mężczyzna. Zawsze otaczają go ludzie prowadzący z nim ożywioną rozmowę.
O co chodzi?
Możesz dużo zrobić, aby twoje ciało było piękniejsze. Są ćwiczenia na siłowni, operacje plastyczne, liposukcje i wkładki.
Za pomocą kosmetyków, a nawet operacji plastycznych, możesz osiągnąć wiele, by twoja twarz była piękniejsza. Mężczyzna może zrobić sobie przeszczep włosów.
A co z twoim umysłem? Czy podejmujesz jakikolwiek wysiłek, aby mieć piękny umysł? Ogromna uroda fizyczna w połączeniu z nudnym umysłem jest nieciekawa. Możesz zwrócić na siebie uwagę, ale długo jej nie utrzymasz.
Na tym przyjęciu koktajlowym ta piękna kobieta miała nudny, nieciekawy umysł, a ten przeciętny mężczyzna -piękny. Dlatego to właśnie on cieszył się większym zainteresowaniem niż ta kobieta.
Co możesz zrobić, aby twój umysł był piękniejszy?
Rodzisz się z konkretnym kształtem twarzy i ciała. Jest określona ilość rzeczy, które możesz zrobić, by wyglądały lepiej. Natomiast bardzo dużo da się uczynić, aby twój umysł był zdecydowanie atrakcyjniejszy. I właśnie o tym jest ta książka. Mówi ona, co zrobić, by mieć piękniejszy umysł.
Jeśli masz wrodzone piękno fizyczne, tragedią byłoby je zmarnować nudnym umysłem. To tak, jakby kupić drogi samochód, a potem nie nalewać paliwa do baku.
Jeżeli nie masz wyjątkowej urody, jedną z rzeczy, którą możesz zrobić, aby być atrakcyjnym, to rozwinąć piękny umysł.
W miarę jak się starzejesz fizyczne, piękno ciała ma tendencję do zanikania. Natomiast piękno umysłu jest niezależne od wieku, a nawet może się powiększać wraz z wiedzą i doświadczeniem.
Wielu ludzi poświęca ogromną ilość czasu, wysiłku i pieniędzy, by stać się fizycznie piękniejszymi. Warto poświęcić trochę czasu i włożyć odrobinę wysiłku w to, aby umysł stał się piękniejszy.
Co to jest piękno? To coś, co może być podziwiane przez innych. Piękny umysł opisywany w tej książce to umysł, który inni mogą docenić. To nie umysł osoby siedzącej w kącie i rozwiązującej trudne zagadki. To umysł, który może być podziwiany przez innych - zazwyczaj w trakcie konwersacji.
Piękno twojego umysłu widać podczas prowadzonej przez ciebie rozmowy. To o tym jest książka Mieć piękny umysł.
Fragment książki
1. Jak się zgadzać
Aby mieć piękny umysł, musisz szczerze szukać elementów porozumienia z osobą, z którą rozmawiasz. Dziwne, ale to właśnie jest najtrudniejsze.
Jest to tak trudne, ponieważ zgadzanie się musi być szczere, a nie tylko pochlebcze udawane. Jest to trudne, ponieważ motywacja, by w ten sposób postępować, jest sprzeczna z większością naturalnych ludzkich skłonności.
Możemy spojrzeć na dwa skrajne przypadki zgadzania i niezgadzania się z kimś:
Masz całkowitą rację...
Zgadzam się ze wszystkim, co mówisz...
Całkowicie się z tobą zgadzam...
Całkowita racja...
Zgadzam się w stu procentach...
Jeżeli zgadzasz się ze wszystkim za bardzo, nie ma dyskusji, rozmowy czy wymiany poglądów. Ta druga osoba może równie dobrze dawać wykład. Wprawdzie może to brzmieć bardzo miło, ale twój wkład właściwie jest mało znaczący.
Jest też druga skrajność:
Tak, ale...
Zupełnie się z tobą nie zgadzam... Mylisz się w tym wypadku... To nie jest tak...
Taka osoba ostentacyjnie nie zgadza się ze wszystkim, co mówią inni. Takiemu bardzo lubiącemu się kłócić człowiekowi przyjemność sprawia okazywanie wyższości poprzez nie-zgadzanie się. Zbyt często naukowcy lub osoby wybitnie wykształcone zachowują się w ten sposób, a to dlatego, że były do tego zachęcane. Taki rodzaj umysłu jest naprawdę denerwujący i niezbyt piękny.
Trzeba znaleźć się pomiędzy tymi dwoma skrajnościami. Nie musisz zgadzać się ze wszystkim. Nie powinieneś jednak ze wszystkim się zgadzać.
POTRZEBA, BY MIEĆ RACJĘ
Jest ona w dużej mierze połączona z ego. Dyskusja to walka pomiędzy ego różnych osób. Kiedy się zgadzasz, to tak, jakbyś ulegał punktowi widzenia drugiej osoby - czyli przegrywasz. Gdy się nie zgadzasz, wyrażasz swoje ego i sygnalizujesz, że to ty możesz być ważniejszy. To wszystko jest potęgowane poprzez nacisk kładziony na argumenty i dyskusje w szkole, ale i w społeczeństwie, czy to w rządzie, w sądzie czy w mediach. W rządzie często partia, która jest w opozycji, będzie starała się nie zgodzić z partią rządzącą niezależnie od okoliczności. Większość ludzi zaczyna widzieć w tym coś nierozsądnego.
Jeśli będziesz się upierał, by zawsze wygrywać dyskusje, pozostaniesz z tym, z czym zaczynałeś, poza pokazaniem swoich zdolności argumentowania. Kiedy przegrywasz dyskusję, możesz spokojnie zyskać nowy punkt widzenia. Mieć zawsze rację to nie jest najważniejsza rzecz na świecie. I w dodatku niezbyt piękna.
Dyskusja powinna być raczej szczerą próbą zgłębiania tematu niż walką pomiędzy rywalizującymi ego różnych osób.
Mieć piękny umysłSpis treści
WSTĘP: CO TO JEST PIĘKNY UMYSŁ? 11
1. JAK SIĘ ZGADZAĆ 15
Potrzeba, by mieć rację 16
Logiczna bańka 17
Specjalne okoliczności 18
Konkretne wartości 19
Konkretne doświadczenia 20
Daleko idące uogólnienia 20
Podsumowanie 23
2. JAK SIĘ NIE ZGADZAĆ 24
Bycie uprzejmym 25
Błędy w logice 26
Interpretacja 27
Selektywne postrzeganie 28
Emocje 29
Różne doświadczenia 30
Daleko idące uogólnienia 31
Szacowanie 32
Możliwe i pewne
Różnić się albo nie zgadzać 34
Podsumowanie 35
3. JAK WYRAŻAĆ RÓŻNICE POGLĄDÓW 36
Dwa rodzaje różnic w poglądach 36
Źródła różnic 37
Wyraź różnice 42
Określ powody tych różnic 43
Zaakceptuj różnice 43
Podsumowanie 46
4. JAK BYĆ INTERESUJĄCYM 47
Informacje 48
Co by było, gdyby? 49
Możliwości i alternatywy 51
Domysły 52
Związki 53
Kreatywność i nowe pomysły 54
Bardzo przydatny nawyk 56
Ćwiczenia 57
Podsumowanie 58
5. JAK REAGOWAĆ 60
Wyjaśnienia 61
Poparcie 62
Przykłady i opowieści 64
Opierać się na czymś 66
Rozszerzać 67
Pójść dalej 68
Zmodyfikować 69
Podsumowanie 70
6. JAK SŁUCHAĆ 72
Zniecierpliwienie 72
Zyskiwanie wartości 73
Zwróć uwagę na 75
Powtarzanie 76
Pytania 77
Więcej szczegółów 78
Dwa nastawienia 79
Podsumowanie 81
7. PYTANIA 82
Pytania typu strzelam i pytania typu łowię 83
Źródło i wiarygodność 86
Więcej szczegółów 86
Wyjaśnienia 87
Alternatywy i możliwości 87
Modyfikacja 88
Pytania wielokrotnego wyboru 89
Wartości 90
Podstawy twojego myślenia 90
Podsumowanie 92
8. MYŚLENIE RÓWNOLEGŁE - SZEŚĆ KAPELUSZY
Wspólne badanie 95
Sześć kapeluszy myślowych 95
Biały kapelusz 96
Czerwony kapelusz 97
Czarny kapelusz 99
Żółty kapelusz 100
Zielony kapelusz 102
Niebieski kapelusz 104
Zastosowanie kapeluszy 106
Korzyści 108
Podsumowanie 109
9. KONCEPCJA 111
Po co zawracać sobie głowę koncepcjami 112
Dostrzec koncepcj ę 113
Niejasność 115
Stopnie koncepcj i 117
Rodzaje koncepcji 118
Ćwiczenie 120
Całość 124
Porównywać ze sobą i przeciwstawiać sobie 122
Podsumowanie 124
10. MOŻLIWOŚCI 126
Lepiej 127
Postrzeganie 131
Inne zestawy wartości 133
Tworzenie różnych możliwości 135
Możliwe 137
Podsumowanie 139
11. EMOCJE l UCZUCIA 141
Selektywne postrzeganie 142
Wybór 143
Przymiotniki 145
Pierwsza reakcja 147
Zajmowanie stanowiska 149
Podsumowanie 151
12. WARTOŚCI 152
Okoliczności 153
Inne strony 156
Wartości osobiste 157
Wartości organizacji 158
Wartości j akości 15 8
Wartości innowacyjne 159
Wartości (wpływu) ekologii 160
Wartości percepcyjne 160
Wartości negatywne 161
Podsumowanie 163
13. DYGRESJE l SCHODZENIE Z UTARTYCH SZLAKÓW 164
Cel 165
Nudny 166
Konwencjonalny 167
Humor 170
Przyjemność 171
Podsumowanie 172
14. INFORMACJE l WIEDZA 174
Jak dużo? 174
Zasada zuluska 177
Strategia luster 177
Wkład wiedzy 179
Radzić sobie 180
Podsumowanie 182
15. OPINIA 184
Po co mieć opinię? 184
Prowokowanie opinii 186
Ćwiczenie 186
Punkt widzenia 187
Zmiana opinii 189
Nowe informacje 190
Mniej pełne 191
Zmiana wartości 192
Porównanie i różnica 192
Podsumowanie 194
16. PRZERYWANIE 195
Mój a kolej 196
Przerywanie przez ego 198
Przerywanie w celu spotęgowania 198
Przerywanie w celu podważenia 199
Natychmiast czy później 200
Wątpliwości 202
Podsumowanie 204
17. POSTAWA 205
Postawa walki 209
Walka na siły ego 210
Postawa ucznia 210
Postawa badacza 211
Postawa konstruktywna 211
Postawa zabawy 212
Postawa „Co za różnica?" 212
Podsumowanie 214
18. ROZPOCZYNANIE l TEMATY 215
Aktualne tematy 216
Istniej ące tematy 216
Co robisz? 217
Nieudane początki 218
Nowe wątki 219
Kierowanie 220
Gniew i emocje 222
Znudzony 222
Podsumowanie 223
WNIOSKI 225
Przyjemność 226
Umiejętności 227
KLUB KONWERSACYJNY 228
Liczby 229
Regularność 229
Organizator 230
Format 230
Porządek i tematy 231
Osiągnięcia 231
Wizyty w innych grupach 232
Zakres działalności 232
O Autorze 234
We dwoje i prościej i szczęśliwiej żyć
Żyjący samotnie, zakochane pary czy też złączeni więzami stałego partnerstwa — to nie ma znaczenia: Prawie wszyscy ludzie pragną bowiem żyć w trwałym i szczęśliwym związku. Ale narastające wymagania i problemy komplikują życie pary kochających się ludzi na wszystkich płaszczyznach codzienności, często przerastając ich siły. Czy jest to powód, że zapomina się o rzeczach najprostszych i najważniejszych, które są przecież podstawą szczęśliwego związku? simplify your love rozwiewa raz na zawsze te wątpliwości — opowiadając się jednoznacznie i gorąco za życiem w miłosnym związku partnerskim i odkrywając przed wami prostą, rozwiązującą pewien istotny problem prawdę: Każda para, bez względu na to, jak głęboko on i ona czują się wewnętrznie ze sobą związani, składa się z dwóch niezależnych indywidualności; ale jednocześnie każda para stanowi także związek dwojga ludzi, których zespala ze sobą wydeptywana wspólnie historia ich wzlotów i upadków — i to łączy ich często intensywniej, niż zdolni są zdać sobie z tego sprawę. Z tego niezwykle Wam przyjaznego, frapującego i interesującego poradnika dowiecie się: ? jak żyjąc jako singiel możecie się efektywnie przygotować do założenia udanego związku, ? dlaczego macie prawo w pełni się rozkoszować urokiem bycia zakochanym, ? jak dojdziecie jako para do ładu z wyzwaniami dnia powszedniego, ? jak poradzicie sobie z prześladującymi was kryzysami i problemami, ? jak wasz związek może wesprzeć indywidualny rozwój waszej osobowości. Odkryjecie, jak z pomocą trzosu wypróbowanych i zaskakujących porad możecie prościej i szczęśliwiej razem ze sobą żyć!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?