Seria "XIII" ma już ponad 30 lat. Ta niezwykła historia została wydana na nowo w formie albumów zbiorczych. Na końcu każdego tomu można znaleźć wyjątkowy 14-stronicowy dodatek dotyczący powstania serii z dużą liczbą wcześniej niepublikowanych prac. Dwadzieścia albumów "XIII" zebrano w pięciu tomach w nowej szacie graficznej. To wyjątkowa edycja, której nie można przegapić! To historia o szpiegach, spiskach i tajnych rządowych organizacjach. Fabuła wzorowana jest na powieści Roberta Ludluma "Tożsamość Bourne'a". Akcja rozgrywa się głównie w Stanach Zjednoczonych i opowiada historię mężczyzny cierpiącego na amnezję w wyniku postrzału. Na klatce piersiowej ma wytatuowany symbol "XIII". Rozpoczyna prywatne śledztwo, aby zrekonstruować swoje dotychczasowe losy, i odkrywa, że jest bezpośrednio zamieszany w zabójstwo amerykańskiego prezydenta. Drugi album zbiorczy zawiera cztery oryginalne historie: "Czerwony alarm", "Teczka Jasona Flya", "Noc 3 sierpnia" i "Trzynastka kontra Jedynka".
Oklahoma, rok 1910. Życie Thomasa Winczlava, zmienia się radykalnie, gdy otrzymuje wraz z siostrą bliźniaczką Lisą ogromny spadek. Wybucha I wojna światowa, Thomas - czasem łatwowierny, a często kapryśny - spróbuje uczynić swój biznes dochodowym, skracając nazwisko na Winch. Tymczasem Lisa, wyzwolona kobieta pasjonująca się lotnictwem, odnajduje swoje miejsce na wojennym niebie zdominowanym przez niejakiego Czerwonego Barona... Jean Van Hamme powraca do świata Largo Wincha. Tworzy sagę rodzinną, pokazując pochodzenie fortuny Nerio Wincha, którego Largo jest spadkobiercą i adoptowanym synem. Poznaj początki imperium finansowego Largo Wincha! Komiks twórcy Thorgala - Jeana Van Hamme'a.
Piąty tom kultowej serii fantasy rozgrywającej się w średniowiecznej Europie. Ponad Krainą Cieni to druga część trzytomowej podserii rozpoczętej albumem Czarna Galera, opowiadającej o walce Thorgala z władcą wyspy Brek Zarith, Shardarem Potężnym. Po śmierci żony Thorgal spadł na dno rozpaczy. W nędznym ubraniu włóczy się od osady do osady, żebrząc o miskę strawy. Gdyby nie pomoc towarzyszącej mu i zakochanej w nim nastolatki (tej samej, która w tomie Czarna Galera doprowadziła do wszystkich nieszczęść związanych z zemstą ludzi z Brek Zarith), już dawno odebrałby sobie życie. W takim stanie odnajduje go dwójka tajemniczych mężczyzn, którzy nie tylko sypią złotem, ale znają też tajniki zapomnianej magii. Potrzebują pomocy Thorgala, ale w zamian coś mu oferują: twierdzą, że jego żona i niedawno narodzone dziecko żyją. Uważają też, że Thorgal może uratować jej życie i odzyskać rodzinę, jeśli zdecyduje się na podróż na kraniec światów, dalej nawet niż leży mityczna Kraina Cieni, którą włada śmierć. Jaki cel mają owi tajemniczy ludzie w wysyłaniu Thorgala do innych światów? Czego oczekują w zamian od Dziecka z Gwiazd?
Zakończenie opowieści o zmaganiach Thorgala z Shardarem znajduje się w tomie Upadek Brek Zarith.
Drugi tom najsłynniejszej serii fantasy. Thorgal wreszcie uzyskuje zgodę na zaślubiny z Aaricią. Niestety, tuż przed ceremonią jego przyszła żona zostaje porwana. Ślad prowadzi na tajemniczą wyspę Lodowych Mórz - zamieszkaną przez mściwą, rudowłosą czarodziejkę. To właśnie tam Thorgal po raz pierwszy dowiaduje się o swoim tajemniczym pochodzeniu.
Następny tom jednej z najpopularniejszych europejskich serii fantasy. Podczas swojej wędrówki Thorgal i Aaricia trafiają do tajemniczego kraju Aran. Mieszkańcy właśnie obchodzą osobliwe święto. Istnieje proroctwo, że ten, kto uwolni legendarny naszyjnik Thjazi z więzów jedną strzałą, zostanie władcą kraju Aran. Aarcia bez większego namysłu podejmuje się próby... i właśnie w tym momencie bohaterowie wpadają w prawdziwie tarapaty...
Dwudziesty drugi tom sagi o Thorgalu, kontynuujący historię z części "Korona Ogotaia". Thorgal, który stracił pamięć i znany jest teraz jako wódz piratów, Shaigan Bezlitosny, zostaje zdetronizowany przez swoich wojowników. Uciekając, dostaje się do Asgardu. Za wstawiennictwem Frigg, żony boga Odyna, najwyższy z niebian obiecuje przywrócić Thorgalowi pamięć, jeśli ten zdobędzie w krainie olbrzymów czarodziejski pierścień. Czy Thorgal wreszcie odzyska wspomnienia i odnajdzie rodzinę?
Pewnego dnia Jolan odkrywa na dryfującej łodzi zwłoki o dziwnym - sinoniebieskim kolorze. Zmarłemu towarzyszą tylko szczury. Jeden z nich boleśnie gryzie Jolana w ramię. Nieco później cała rodzina zostaje zaatakowana przez hordę karłowatych piratów. Z opresji ratuje ich tajemniczy nieznajomy. Arkan, ich wybawca, jest dziedzicem wspaniałego królestwa. Aaricia, oczarowana galanterią Arkana, nie zdaje sobie sprawy, że na jej rodzinę czyha prawdziwe niebezpieczeństwo. Tymczasem rana na ramieniu Jolana zaczyna się zaogniać. Szarmancki do tej pory gospodarz staje się śmiertelnie niebezpiecznym monstrum. Czy Thorgalowi uda się wyrwać rodzinę ze szponów niechybnej śmierci? I czym naprawdę jest Błękitna Zaraza?
Dwudziesty tom przygód Thorgala, kontynuacja wydarzeń z tomu "Niewidzialna forteca". Jego rodzina przebywa w rodzinnej wiosce wikingów. Pewnego dnia okazuje się, że prawie wszyscy mężczyźni ze wsi, którzy wyruszyli na łupieską wyprawę, zostali zabici przez wodza piratów, Shaigana Bezlitosnego i jego pomocnicę, Kriss de Valnor. A Shaiganem jest... Thorgal! W efekcie Aaricia i jej dzieci zostają skazani na wygnanie. W drodze ku południowemu fiordowi wpadają w ręce łowców niewolników, którzy sprzedają ich Kriss...
Dwudziesty pierwszy tom przygód Thorgala, kontynuacja historii z tomu "Piętno wygnańców". Na początku komiksu giną wszyscy - Shaigan, Thorgal, Kriss, Aaricia, Louve, Jolan... I co dalej z serią, która traci bohaterów? Otóż to samo pytanie zadali sobie bogowie, zatem zesłali tajemniczego Jaaxa, który ożywia Jolana i nakazuje mu odnaleźć przepełnioną mocą koronę Ogotaia, którą kiedyś Thorgal zatopił. Za jej pomocą można odwrócić los, cofnąć czas, a w rezultacie uratować nie tylko rodzinę Thorgala, ale nawet złą Kriss de Valnor...
Thorgal wraz z rodziną szukają krainy, gdzie mogliby zamieszkać i żyć z dala od przemocy i tyranii. Dobijają łodzią do piaszczystych brzegów Afryki. Pustynia jest tak niegościnna, że postanawiają zawrócić. Wtedy napotykają dwójkę tubylców i wraz z nimi udają się do ich osady. Ale okazuje się, że miejscowi wcale nie są zwykłymi koczownikami... Thorgal znów poznaje kolejny element układanki, która mówi, kim jest i skąd przybył, kim byli jego rodzice oraz jakie plany względem Ziemi mieli spokrewnieni z nim przybysze z kosmosu. Van Hamme i Rosiński postanowili w tym albumie zamknąć pewien niedopowiedziany rozdział z "gwiezdnej" przeszłości Thorgala. Wiele wyjaśnili, ale też pozostawili kilka zagadek...
Bezpośrednia kontynuacja losów Thorgala i jego rodziny z tomu 26: "Królestwo pod piaskiem". Autorzy wprowadzają czytelnika w świat średniowiecznego Cesarstwa, ukazanego na wzór bizantyjski. Bohaterowie nadal przebywają w Afryce, tyle że nie są już wolnymi ludźmi - trafili w ręce łowców niewolników. Zostali sprzedani zarządcy prowincji należącej do Cesarstwa. Thorgal zostaje zmuszony do wzięcia udziału w zawodach polegających na polowaniu na ludzi, ale dzięki swojej niepospolitej umiejętności posługiwania się łukiem wychodzi z nich cało. Gubernator dostrzega talent Thorgala i rozkazuje mu reprezentować swoją prowincję w zawodach łuczniczych. Osiągnięcie sukcesu nie będzie jednak wcale łatwe...rzy okazji Thorgal musi uwolnić swoją rodzinę, która jest gwarantem jego wierności wobec gubernatora.
Rok 1848, Czarnogóra. Vanko Winczlav, młody medyk bierze udział w chłopskim powstaniu przeciwko tyranii Imperium Osmańskiego. Musi uciekać i wyrusza do Ameryki. Układa sobie życie pracując jako pielęgniarz i próbując zalegalizować swój dyplom lekarza. Marzy o wolności i fortunie. Czy Nowy Świat okaże się dla niego upragnioną ziemią obiecaną?
Jean Van Hamme powraca do świata Largo Wincha. Tworzy sagę rodzinną, pokazując pochodzenie fortuny Nerio Wincha, którego Largo jest spadkobiercą i adoptowanym synem. Poznaj początki imperium finansowego Largo Wincha!
Druga wojna światowa była kolejnym ciosem w belgijskie browary. Większość z nich upadła, inne na ich zgliszczach rosną w siłę.
Adrien Steenfort zarządza browarem twardą ręką. Firma szybko się rozwija, ale biznes staje się coraz bardziej ryzykowny. Kolejne inwestycje pogłębiają konflikty zarówno pomiędzy zarządem i udziałowcami browaru, jak i między członkami rodziny Steenfort.
„Szninkiel” – arcydzieło i legenda światowej sztuki komisowej. Opowieść, która od wielu lat niezmiennie zachwyca czytelników oraz recenzentów. Historia czerpiąca pełnymi garściami zarówno z prastarej tradycji religijnej, jak i XX-wiecznej popkultury: od mitów germańskich, przez świat Tolkiena po „2001: Odyseję kosmiczną” Kubricka, z kluczową rolą zreinterpretowanego chrześcijańskiego motywu zbawiciela. Album znany najpierw w formie czarno-białej, a później kolorowej – i w obu tych postaciach znakomity graficznie! Miał powstać jako miły przerywnik dla autorów w tworzeniu kolejnych tomów serii „Thorgal”, a okazał się kamieniem milowym w kulturze popularnej naszych czasów. Słynny belgijski scenarzysta Jean Van Hamme, współtwórca dziesiątków serii przygodowych, sensacyjnych, historycznych i fantastycznych (m.in. „Largo Winch”, „XIII”), i znakomity polski rysownik Grzegorz Rosiński („Skarga Utraconych Ziem”, „Zemsta hrabiego Skarbka”, „Western”) stworzyli w latach 1986–1987 album wybitny, choć planowany tylko jako forma odpoczynku od równie znanych w całej Europie przygód czarnowłosego wikinga... Na planecie Daar od niepamiętnych czasów trwa wojna między trzema potęgami, w której najbardziej cierpią masy niewinnych stworzeń, w tym lud niewysokich, pokojowo nastawionych Szninkieli. Ale to właśnie spośród nich O’n, jedyny Bóg, Stworzyciel Światów, wybiera młodzieńca, który dostaje zadanie doprowadzenia do zakończenia wiecznej wojny i ocalenia świata. J’on przemierzy pół planety i zobaczy cuda oraz okropności, jakich istnienia nawet nie podejrzewał. Czy jednak będzie w stanie unieść ciężar roli zbawiciela? I co jeden mały Szninkiel, nawet wspierany przez przyjaciół wierzących w jego daną od Boga misję, może zdziałać przeciw największym potęgom świata? Scenarzysta stawia przed czytelnikiem mnóstwo trudnych, podstawowych wręcz, pytań dotyczących religii, cywilizacji czy pragnień istot śmiertelnych – lecz nie daje na nie jednoznacznych ani nacechowanych ideologicznie odpowiedzi. Każdy musi je znaleźć samodzielnie. A że album został zilustrowany w sposób mistrzowski, plastycznie obrazujący każdy aspekt ukazanego świata, czujemy, że ta historia dzieje się naprawdę i dotyczy nie tylko wymyślonych na potrzeby komiksu postaci, ale nas samych – dzisiejszych ludzi. Czy waga przedstawionych w „Szninkielu” treści sprawia, że historia ta opowiedziana jest smutno i ponuro? Absolutnie nie! Obok fragmentów wymagających użycia patosu czy ukazania tragicznych aspektów życia, autorzy komiksu nie skąpią elementów humorystycznych czy parodystycznych, tak w warstwie dialogu i wydarzeń, jak i rysunku. Nie brakuje też zróżnicowanych estetycznie scen erotycznych. Przede wszystkim jednak mamy do czynienia z czystą, emocjonującą przygodą, trzymającą w napięciu do ostatniej planszy – aż po sam kres historii J’ona, gdy jesteśmy świadkami spełnienia woli Boga. Tej opowieści nie można zapomnieć. Takie opowieści na dekady kształtują obraz współczesnej sztuki.
Largo Winch to spadkobierca olbrzymiej fortuny Koncernu W. Krnąbrny miliarder w dżinsach, ale i w garniturze. Bardziej niż majątek liczy się dla niego wyzwanie i sprawdzenie się.Losy Largo stają się stawką niebezpiecznej gry. Terroryści-dżihadyści, podwójni agenci i przekupni szpiedzy splatają wokół niego śmiertelną sieć z piękną Saidą pośrodku. Ale co się stanie, gdy wbrew wszelkim przeciwnościom ten, który musi umrzeć i kobieta, która ma go zabić zakochają się w sobie nawzajem?Świat Largo Wincha to nie tylko wielka finansjera, intrygi i podejrzane interesy na granicy prawa w zaciszu gabinetów, ale również pościgi na lądzie i wodzie, strzelaniny, spiski, organizacje przestępcze, egzotyczne krajobrazy, luksusowe apartamenty oraz piękne kobiety i szarmanccy mężczyźni, nie do końca wzbudzający zaufanie
Osiemnastego lipca 1868 r. Ambrosius Van Deer po długich poszukiwaniach odnalazł swojego czternastoletniego bratanka Eddiego. Chłopak przebywał wśród Siuksów przez dziesięć lat, czyli od dnia, gdy Indianie zamordowali jego rodziców i braci. Ani stryj, największy hodowca bydła na Dzikim Zachodzie, ani bratanek nie spodziewali się, że to rodzinne spotkanie zakończy się prawdziwą tragedią. I na zawsze odmieni ich życie...Oto początek Westernu albumu autorstwa mistrzów komiksu Grzegorza Rosińskiego i Jeana Van Hamme'a.Pomysłodawcą projektu był Grzegorz Rosiński: Pewnego dnia zasugerowałem Jeanowi Van Hamme'owi, żeby powtórzyć doświadczenie Szninkiela i stworzyć album, dzięki któremu będziemy mogli oderwać się na chwilę od świata Thorgala. Zaproponowałem mu trzy tematy, których nigdy jeszcze nie rysowałem: historię erotyczną, opowieść o piratach i western...Okazało się, że Van Hamme od wielu lat marzył, żeby napisać scenariusz westernu. Koncentrując się na przedstawianiu losów białych osadników, Van Hamme zachował większość elementów występujących w klasycznych westernach.Jest więc samotny traper, skorumpowany szeryf, banda braci Bass, przed którymi drży cała okolica, śliczna właścicielka rancza, tragiczna miłość, a główny bohater, mimo że nie ma jednej ręki, to niezrównany strzelec. Jednak Western w odróżnieniu od filmowych klasyków nie zachowuje tradycyjnego podziału na dobrych i złych, i nie sławi hollywoodzkich cnót. Niczym w greckiej mitologii bohaterowie Van Hamme'a bezskutecznie usiłują uciec od swojego przeznaczenia i popadają przez to w coraz większe tarapaty. Ta niezwykła opowieść została w oryginalny sposób zilustrowana przez Rosińskiego. Kolorystyka plansz utrzymana jest w piaskowej tonacji, dzięki czemu rysunki przywodzą na myśl stare fotografie. Jedynymi elementami ożywiającymi niektóre plansze są intensywnie czerwone plamy krwi, która zresztą leje się w tym komiksie dość obficie.
Sprzedaż spada, jedne browary upadają, inne je wchłaniają, rosnąc w siłę. Adrien Steenfort wraz z nowym pracownikiem i doradcą - Leopoldem Garcinem - nie ustają w wysiłkach aby browar Steenfort się rozwijał. Adrien rozważa też zaangażowanie się w politykę. Kiedy jedna z partii zaczyna wspierać jego karierę polityczną, Adrien zgłasza swój udział w wyborach na burmistrza Dorp.
Noël, 1932 to czwarty album z ośmioczęściowej serii opisujących dzieje kilku pokoleń rodziny Steenfort, właścicieli browaru.
I wojna światowa to trudne czasy dla wszystkich mieszkańców Belgii. Młody Adrien Steenfort walczy na froncie, a Dorp znalazło się w strefie zajętej przez Niemców. Margrit i Noel zajmują się swymi browarami. W czasach reglamentacji zbóż oraz rekwirowania niemal każdego kawałka metalu na potrzeby zbrojeniowe nie jest to łatwe.
Adrien, 1917 to trzeci album z ośmioczęściowej serii opisujących dzieje kilku pokoleń rodziny Steenfort, właścicieli browaru.
Browar prowadzony przez Karola Steenforta działa znakomicie, niemniej kiepsko opłacani pracownicy browaru żyją w nędzy. Zachęcani przez działaczy powstających partii socjalistycznych, organizują protesty i żądają powyżki płac.
Nol Steenfort, bratanek Karola, wraca ze stażu w browarze Sedlmayr w Monachium. Poza zdobytym doświadczeniem przywozi także młodą, piękną żonę Margrit...
Margrit, 1886 to drugi album z ośmioczęściowej serii opisujących dzieje kilku pokoleń rodziny Steenfort, właścicieli browaru.
Młody Karol Steenfort odkrywa w sobie pasję i talent do produkcji piwa. Wraz z piękną Adrienne i przyjacielem Franzem Texelem zakładają browar w swojej rodzinnej miejscowości Dorp. Ale w Dorp działa już jeden browar, prowadzony przez bogatego przemysłowca i jednocześnie burmistrza, Alfreda De Ruitera, który nie pozwoli aby pod jego bokiem wyrosła mu konkurencja. Użyje wszelkich środków, aby dopiąć celu.
Karol, 1854 to pierwszy album z ośmioczęściowej serii opisujących dzieje kilku pokoleń rodziny Steenfort, właścicieli browaru
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?