KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Umysł kreatywny 62 ćwiczenia rozwijające inelekt

Umysł kreatywny 62 ćwiczenia rozwijające inelekt

  • ISBN: 9788360656112
  • EAN: 9788360656112
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: Studio Emka
  • Format: 13.5x21.5cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 208
  • Rok wydania: 2011
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 22,24
     zł
    Cena detaliczna:  34,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,24
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać. Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.

62 ćwiczenia rozwijające intelekt
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia. Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które umożliwiają kreatywność.
Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły.

Fragment książki

       WSTĘP
      Każdy chce być kreatywny.
      Każdy powinien chcieć być kreatywnym. Kreatywność sprawia, że życie jest przyjemniejsze, bardziej interesujące i pełne osiągnięć.
      Badania pokazują, że 94 procent młodych ludzi wymienia „osiągnięcia" jako najważniejszą rzecz w ich życiu. Kreatywność jest kluczową umiejętnością niezbędną do osiągnięcia czegoś.
      Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. To sprawy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania, ale właśnie kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
      W świecie biznesu kreatywność stała się niezbędna. Dzieje się tak, ponieważ wszystko inne stało się szeroko dostępnym towarem.
      Jeśli twoją jedyną szansą na przetrwanie jest to, że twoja firma będzie bardziej kompetentna niż u konkurencji, jesteś na straconej pozycji. Nie możesz zrobić nic, co powstrzymałoby twoich konkurentów przed staniem się równie kompetentnymi.
      Informacja stała się dostępna dla każdego. Aktualna technologia stworzyła sytuację, w której, z małymi wyjątkami, szesnaście lat praw patentowych zapewnia swojego rodzaju ochronę.
      Wyobraź sobie konkurs gotowania i wielu kucharzy stojących wzdłuż długiego stołu. Każdy z nich ma do dyspozycji takie same składniki i taki sam sprzęt. Kto wygra te zawody?
      Na niższym poziomie konkursu zwycięży kucharz najwyższej jakości. Ale na wyższym poziomie wszyscy mają doskonałe umiejętności. Który z nich w takim razie zwycięży? Szef kuchni, który potrafi zamienić dostępne składniki w coś o wyróżniającej się jakości.
      W biznesie konkurowanie z Indiami i Chinami w dziedzinie cen jest niemożliwe. Stworzenie nowej wartości staje się podstawą konkurencji. A to z kolei wymaga poważniejszego niż obecnie zaangażowania w kreatywność.
      KREATYWNOŚĆ JAKO TALENT
      Zbyt wiele ludzi uważa, że kreatywność jest talentem, z jakim niektórzy się rodzą, a reszta może im tylko zazdrościć. Jest to negatywne i całkowicie błędne podejście.
      Kreatywność jest umiejętnością, której można się nauczyć, a potem rozwijać ją i stosować.
      Uczę kreatywnego myślenia bardzo różnych ludzi od ponad trzydziestu lat:
      ...od cztero- do dziewiećdziesięciolatków
      ...od dzieci z zespołem Downa po laureatów Nagrody
      Nobla ...od niepiśmiennych górników w Afryce po osoby na
      kierowniczych stanowiskach
      Używając tylko jednej z technik myślenia lateralnego, grupa biorąca udział w warsztatach wysunęła w jedno popołudnie 21 000 pomysłów dla firmy z branży hutniczej.
      BEZ ZAHAMOWAŃ
      Zwykły mężczyzna idzie ulicą. Grupa ludzi łapie go i związuje sznurem. Następnie pojawiają się skrzypce. Oczywiście człowiek związany sznurem nie może grać na skrzypcach. Co więc powiemy? Uznamy, że gdyby przeciąć sznur, mężczyzna zagrałby na skrzypcach. Oczywiście jest to nonsens. Przecięcie sznura nie sprawi, iż mężczyzna stanie się skrzypkiem.
      Niestety, podobne podejście mamy do kreatywności. Jeśli jesteś pełen zahamowań, trudno ci być kreatywnym. Tym samym, jeśli wpłyniemy na pozbycie się twoich zahamowań, czy staniesz się kreatywny?



Umysł kreatywny
Spis treści


Wstęp 9
Jak korzystać z tej książki 20
Jak korzystać z przypadkowych wyrazów 25
Gry 27
Gra 1. Przypadkowe wejście 29
Gra 2. Podwójny efekt 35
Gra 3. Jeden nie pasuje 37
Gra 4. Grupowanie 39
Gra 5. Dobieranie w pary 41
Gra 6. Związki 43
Gra 7. Łączenie 45
Gra 8. Postęp 48
Gra 9. Wartość 50
Gra 10. Wielokrotne połączenia 53
Gra 11. Most 55
Gra 12. Sznurek 58
Gra 13. Historia 61
Gra 14. Wymuszona historyjka 63
Gra 1 5. Rozwiązywanie problemów 66
Gra 16. Pomysły na rozwiązanie problemu 69
Gra 1 7. Listy 72
Gra 18. Ulepszenie 75
Gra 19. Wskazówki 78
Gra 20. Wsparcie dla pomysłu 80
Gra 21. Pisanie powieści 83
Gra 22. Centrum 86
Gra 23. Inny 89
Gra 24. Pożyteczne 91
Gra 25. Przeciwieństwa 93
Gra 26. Połączenie wstecz 95
Gra 27. Potrzeby 98
Gra 28. Skojarzenia 101
Gra 29. Baw się dobrze! 103
Gra 30. Wchłanianie 105
Gra 31. Osiąganie celu 107
Gra 32. Nowy sport 110
Gra 33. Silne koneksje 113
Gra 34. Wiem! 116
Gra 35. Twórz i niszcz 118
Gra 36. Wartości 120
Gra 37. Prezentacja 1 22
Gra 38. Opis 125
Gra 39. Polityczna siła 127
Gra 40. Historia 129
Gra 41. Różne kierunki 132
Gra 42. Pojęcia operacyjne 135
Gra 43. Poezja 137
Gra 44. Bliźniaki 1 39
Gra 45. Upraszczaj 141
Gra 46. Podobieństwo 143
Gra 47. Dewaluacja 145
Gra 48. Reklama 147
Gra 49. Atrakcyjne 149
Gra 50. Wzrost 151
Gra 51. Wpływ 153
Gra 52. Przydatne 156
Gra 53. Pośrodku 159
Gra 54. Trójkąt 161
Gra 55. Oczywistość 1 63
Gra 56. Ratunek 165
Gra 57. Mnóż 167
Gra 58. Graj dalej 169
Gra 59. Automat 171
Gra 60. Bajeczka 173
Gra 61. Część 1 75
Gra 62. Nagłówki 1 77
Wnioski 179
Tabele przypadkowych wyrazów 183
Mapy liczbowe 197
Tabele z przypadkowymi liczbami 201
Wcześniej ustawione tabele 205
O Autorze 207
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj