Książka prezentuje alternatywne ujęcia tradycyjnych tematów teorii organizacji: władza i racjonalność, przywództwo i zmiana, technika i porozumiewanie się. Uzupełnione są one nowszymi zagadnieniami, takimi jak globalizacja i wiedza narracyjna. Dominująca perspektywa to połączenie teorii neoinstytucjonalnej, konstruktywizmu i teorii aktora-sieci. Przedstawione w książce teorie ilustrowane są licznymi studiami przypadku. `Uznanie roli aktorów społecznych jako wyzwalaczy lub hamulcowych aktualizacji złożonych procesów organizowania, ludzkie interakcje z władzą w tle, niezdeterminowane drogi porządkowania organizacji, wyjście poza racjonalność zakorzenioną w klasycznej myśli ekonomicznej - wszystko to powoduje, że fascynująca i oryginalna książka prof. B. Czarniawskiej jest ważnym źródłem mądrości dla poszukujących czegoś więcej niż powierzchowne odpowiedzi na pytania dotyczące współczesnego zarządzania.` prof. zw. dr hab. Mariusz Bratnicki, Katedra Przedsiębiorczości Akademia Ekonomiczna w Katowicach
Problematyka książki obejmuje dwa obszary teoretyczne: tożsamość organizacyjną oraz instytucjonalizm organizacyjny. Część empiryczna jest poświęcona sektorowi banków spółdzielczych w Polsce. Książka zainteresuje praktyków i naukowców badających relacje między zmianami otoczenia a reakcjami organizacji ? w jakim stopniu są one wymuszane, kiedy są wynikiem naśladownictwa oraz jaki jest zakres swobody podmiotu w prowadzeniu działalności. Autor szczegółowo omawia zagadnienia tożsamości organizacyjnej, czyli odpowiedzi członków organizacji na pytanie: kim jesteśmy jako organizacja? Bogaty materiał badawczy stwarza możliwość analizy organizacji i tożsamości banków spółdzielczych z nowej perspektywy. Książka zawiera trzy studia przypadków banków spółdzielczych.
Książka Macieja Ławrynowicza jest opracowaniem rzetelnym, podejmującym ważne problemy badawcze. Na polskim, ale także na zagranicznych rynkach wydawniczych, trudno znaleźć publikację, która w tak kompleksowy sposób opisywałaby problematykę instytucjonalnego podejścia do tożsamości organizacyjnej, zwłaszcza w ramach wybranego typu organizacji bankowych. Niewątpliwą zaletą książki jest też zastosowane przez Autora podejście interdyscyplinarne.
dr hab. Dariusz Jemielniak, profesor zarządzania
kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego
Akademia Leona Koźmińskiego
Wybór banków spółdzielczych do badań stanowi istotną wartość dodaną w naukach o zarządzaniu, których przedstawiciele dotąd niezbyt chętnie zajmowali się ich naukową penetracją. Wyniki badań i ich analizy oceniam bardzo wysoko.
prof. zw. dr hab. Kazimierz Perechuda
kierownik Katedry Zarządzania Informacją i Wiedzą
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Maciej Ławrynowicz ? doktor nauk ekonomicznych, Katedra Pracy i Polityki Społecznej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, adiunkt. Zainteresowania naukowe obejmują instytucjonalizm organizacyjny, tożsamość organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie spółdzielniami, rynek pracy, badania jakościowe. Wykładowca dwóch studiów MBA, współtwórca studiów podyplomowych Doradca Bankowy oraz Zarządzanie Kapitałem Ludzkim w systemie SAP HR, konsultant HR, ekspert Związku Banków Polskich, asesor konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi i działacz dwóch stowarzyszeń edukacyjnych.
To jest książka ekonomiczna o istotnym znaczeniu praktycznym dla właścicieli, akcjonariuszy oraz kadry menedżerskiej przedsiębiorstw. Autor stawia proste i ważne pytanie: czy właścicielom i menedżerom firm opłaca się to, aby były one zarządzane w sposób transparentny i stosowały strategię zrównoważonego rozwoju? Po czym szuka odpowiedzi na to pytanie, przekopując się przez dane z różnych rynków i giełd (USA, Europa), aby sprawdzić, czy wycena firm stosujących powyższe zasady jest istotnie wyższa od wyceny innych, porównywalnych firm niestosujących tych zasad? Odpowiedź brzmi: tak, to się opłaca, rynki i giełdy wyceniają takie firmy wyżej.
Autor opisuje książkę następująco: Koncepcja trwałego rozwoju ma coraz większy wpływ na kształtowanie się oblicza świata oraz mechanizmów zarządzania podmiotami gospodarczymi. Sposoby jej wbudowywania w strategie przedsiębiorstw i procesy podejmowania decyzji oraz ich wpływ na kreowanie wartości stanową zatem interesujący obszar badawczy.
W książce analizowanych jest 1296 spółek wchodzących m.in. w skład indeksów Standard & Poor?s 500, Financial Times Stock Exchange 350 oraz Warszawskiego Indeksu Giełdowego. Analiza obejmuje okres 2006?2010. Dzięki przyjęciu 5-letniego szeregu czasowego danych możliwe stało się zaobserwowanie tendencji długookresowych, a tym samym ujawnienie efektów związanych z wdrażaniem koncepcji zrównoważonego przedsiębiorstwa, które występują z opóźnieniami czasowymi.
Otrzymane wyniki sugerują, że firmy i ich właściciele osiągają wymierne korzyści z tytułu inwestycji we wdrażanie trwałego rozwoju, a działania te przyczyniają się do osiągania przewagi konkurencyjnej na współczesnych rynkach.
Książka ukazuje się w koedycji z Akademią Leona Koźmińskiego.
Gdy spółka odnosi sukcesy, rada dyrektorów/rada nadzorcza z reguły pozostaje w cieniu. Zainteresowanie ze strony interesariuszy, a przede wszystkim akcjonariuszy, skupia się na radzie dopiero wtedy, gdy w spółce zaczyna dziać się coś niepokojącego. A głównym bohaterem wydarzeń rada staje się zazwyczaj wtedy, gdy nadzorowana przez nią spółka, zwłaszcza duża i znana, spektakularnie upada. Spektakularne upadki wielkich i znanych korporacji stały się znakiem szczególnym pierwszej dekady XXI wieku, w tym czasie zaczął się też obecny kryzys gospodarczy, z którego skutkami długo jeszcze przyjdzie się nam mierzyć. Upadające firmy pozostawiły swoich akcjonariuszy nie tylko bogatszych o bolesne doświadczenia straty zainwestowanego kapitału i zaufania, ale również z powracającym jak bumerang pytaniem, co robiły rady dyrektorów/rady nadzorcze tych spółek, aby tym zdarzeniom zapobiec? Słynne where was the board? czy where were the directors? często pojawia się wówczas w mediach.
Książka dr Izabeli Koładkiewicz w sposób całościowy i syntetyczny przedstawia dobre praktyki działania rad dyrektorów/rad nadzorczych, wykorzystując bogate, krajowe i zagraniczne doświadczenia wielu firm.
Książka ukazuje się w koedycji z Akademią Leona Koźmińskiego.
W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy:
interpretacja otoczenia, ustalanie granic firmy, określanie celów i priorytetów, podejmowanie decyzji o modelu biznesowym. Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian – każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii. I o nich jest ta książka.
Życie wirtualnych dzikich to pierwsza na świecie w pełni etnograficzna analiza społeczności stojącej za Wikipedią, największą encyklopedią internetową.
Jak pisze Michael Gorman, były przewodniczący Stowarzyszenia Bibliotek Amerykańskich, ?profesor zachęcający do korzystania z Wikipedii to intelektualny równoważnik dietetyka zalecającego przejście na stałą dietę składającą się z Big Maców ze wszystkimi dodatkami?. Jestem właśnie takim profesorem. Nie tylko popieram korzystanie z Wikipedii, ale wręcz aktywnie zachęcam moich studentów, by edytowali ten projekt i pomagali w jego rozwoju.
z Wprowadzenia
Ta książka otwiera oczy. Umożliwia wyjątkowy wgląd w zamknięty świat aktywistów Wikipedii. Profesor Jemielniak jest mocno zaangażowanym Wikipedystą i jednocześnie międzynarodowym naukowcem z dziedziny zarządzania. To podwójne umocowanie pozwala mu na dotarcie do słabo znanych materiałów, które przedstawia w złożonej, pogłębionej analizie. Rezultaty jego badań są przedstawione w niniejszej książce. Otwiera ona oczy czytelnika na gry o władzę i mechanizmy zarządzania stojące za pozornie chaotyczną, anarchistyczną społecznością otwartej współpracy (?). Książka Jemielniaka jest lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć przyszłość współczesnych organizacji.
Prof. dr hab. Andrzej K. Koźmiński, członek korespondent PAN, profesor Akademii Leona Koźmińskiego
Kiedy Amerykanie pracowali nad swoim programem kosmicznym, uwagę ich przykuł bardzo prozaiczny problem. Jakimi narzędziami mają się posługiwać astronauci, robiąc notatki w stanie nieważkości? Bo ani pióro, ani długopis nie chciały w tych warunkach pełnić swojej funkcji. Badania nad nowym sprzętem do pisania kosztowały miliony dolarów, a dzięki nim dzisiaj posługujemy się przeróżnymi pisakami żelowymi. Ciekawie do tego problemu podeszli Rosjanie. Ich kosmonauci pisali ołówkami.
Wiele kluczowych dla ludzkości odkryć było możliwe tylko dlatego, że ktoś szukał zupełnie czego innego, zaczynając od penicyliny, przez kevlar, który początkowo miał służyć do czegoś innego, kończąc na karteczkach post-it. Moim zadaniem jest skłonić Cię, Szanowny Czytelniku, kiedy będziesz czytał ten tekst, abyś zechciał przekonać się o tym, jak ważne dla efektywności Twojej pracy lub tego, czego chcesz uniknąć, jest w pełni świadome podejście do procesu komunikacji. Chciałbym, abyś mógł się przekonać, co takiego możesz znaleźć dla siebie, kiedy zaczniesz już świadomie szukać, bawiąc się jednocześnie tym fascynującym procesem, jakim może być nauka.
Będziesz mógł, jeśli uznasz to z jakichś powodów za ważne, popracować nad nowym nawykiem - maksymalnie świadomym sposobem komunikowania się. Wojtek Grad
Książka wykorzystuje rosnącą popularność perspektyw systemowych na świecie oraz kapitał wiedzy, jakim dysponują polscy badacze doradztwa organizacyjnego, czyli konsultingu. O dużym zainteresowaniu konsultingiem świadczy chociażby tworzenie kierunków specjalizacyjnych zorientowanych na doradztwo na uczelniach takich jak Uniwersytet Warszawski.
Książka może być wykorzystywana jako podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, socjologia, kulturoznawstwo, nauki polityczne. Może być podstawą do prowadzenia ćwiczeń i konwersatoriów z wielu przedmiotów takich jak: Zarządzanie, Doradztwo Organizacyjne, Zarządzanie Procesami, Budowanie Zespołów, czy Współczesne Koncepcje Zarządzania.
To książka, która pozwoli Ci sprawdzić się w roli prawdziwego negocjatora, w autentycznych sytuacjach i z realnymi przeciwnikami. Zawiera osiem scenariuszy negocjacyjnych do wykorzystania w praktyce szkoleniowej i biznesowej. Każdy został opatrzony komentarzem dotyczącym technik, taktyki i przebiegu rozgrywki. Każdy jest przygotowany do rozegrania w rzeczywistości.
Potrzebne do tego materiały, punktacje i arkusze dla grających znajdują się na dołączonej płycie CD. Dodatkowo zawiera ona multimedialne materiały szkoleniowe i aplikacje ułatwiające przeprowadzenie i ocenę rozgrywki.
Książka zawiera praktyczny komentarz przepisów prawa karnego materialnego, który pozwala zrozumieć zasady odpowiedzialności karnej za przestępstwa popełniane z wykorzystaniem stanowisk w przedsiębiorstwie. Komentarz jest uzupełniony opisami mechanizmów popełniania nadużyć, licznymi przykładami wykrytych przestępstw gospodarczych, a także charakterystyką ich kosztów, które obciążają zarówno firmę, jak i sprawców.Część książki stanowi poradnik dotyczący zarządzania ryzykiem nadużyć w przedsiębiorstwach oraz przykładowy program antydefraudacyjny i antykorupcyjny.Wiesław Jasiński - jest doktorem nauk prawnych od ponad 20 lat związanym z organami ścigania zwalczającymi przestępczość finansową. Jest m.in. wykładowcą Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, ekspertem Rady ds. Informacji Finansowej przy Ministrze Finansów oraz Multidisciplinary Group of Organized Crime przy Radzie Europejskiej.
Książka zawiera niezbędne, kompleksowo ujęte informacje dotyczące zarządzania talentami (ZT) - nowej koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi, ukierunkowanej na pozyskiwanie, zatrzymywanie i rozwój specyficznej grupy utalentowanych pracowników, decydujących o poziomie nowoczesności i konkurencyjności firmy. Wyróżnikiem jest odniesienie do najnowszych tendencji w obszarze zarządzania oraz odwołanie do uwarunkowań społeczno-gospodarczych poprzez powiązanie zarządzania talentami z takimi zagadnieniami, jak: kwestie demograficzne (specyfika pokolenia młodych talentów, rozszerzanie zasobów talentów), mobilność zawodowa i udział w globalnej walce o talenty, aspekty kulturowe i narodowościowe. Istotna część publikacji dotyczy aktualnego i newralgicznego problemu zarządzania talentami w kryzysie gospodarczym (elastyczne formy pracy, outplacement, podnoszenie kwalifikacji przy ograniczonych budżetach). Podjęto też rozważania nad dojrzałością organizacji w ramach ZT, wykorzystaniem technologii w ZT, promocją programów dla talentów wewnątrz i na zewnątrz organizacji. W książce przedstawione są przydatne dla praktyków wnioski z badań prowadzonych przez Autorkę w polskich przedsiębiorstwach oraz przykłady programów ZT realizowanych w różnego typu organizacjach, w tym również międzynarodowych. Zaprezentowano w niej także przebieg poszczególnych etapów wdrażania i prowadzenia procesu zarządzania talentami.Joanna Antonina Tabor - doktor nauk ekonomicznych, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej SGH zajmuje się obszarem rozwoju kadr, przygotowaniem i organizacją szkoleń dla przedsiębiorstw, również w zakresie zarządzania talentami. Z sukcesem współprowadziła wielomiesięczne projekty szkoleniowe w obszarze kształcenia ustawicznego - podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników instytucji publicznych. Laureatka stypendiów naukowych oraz nagród Rektora SGH. Zainteresowania naukowe autorki koncentrują się wokół zarządzania zasobami ludzkimi, w tym w szczególności na zarządzaniu talentami, doskonaleniu zawodowym, a także problematyce komunikacji i relacji w zespołach. Prowadzi internetową bazę danych nt. zarządzania talentami: www.zarzadzanietalentami.net Zarządzanie talentami w organizacji - ich pozyskiwanie, utrzymanie i rozwój - to dzisiaj jeden z głównych problemów strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. W niezwykle ciekawie napisanej książce Autorka przedstawiła stan, główne zagadnienia, uwarunkowania i perspektywy zarządzania talentami. Studia literatury, analiz, raportów i sondaży międzynarodowych firm doradczych oraz wypowiedzi praktyków pozwoliły wskazać, jak skutecznie i efektywnie zarządzać talentami. Wielką wartością książki jest prezentacja własnych badań na temat zarządzania talentami w warunkach kryzysu finansowego (subprime) w polskich przedsiębiorstwach, a także studia przypadków firm zarządzających talentami, ich programy i działania oraz ,,dobre praktyki"". Ta wartościowa, nowatorska publikacja powinna stać się inspiracją w budowaniu i doskonaleniu koncepcji zarządzania talentami, ale także dyskusji w gronie praktyków zarządzania i służb HR w organizacjach (z recenzji prof. dr hab. Zbigniewa Dworzeckiego)
Obrazowa forma porozumiewania się ludzi jest bardzo odległa i znana niemal od początku świata. Właściwie nie wiadomo, czy pierwszym narzędziem porozumiewania się było słowo, czy obraz. O początkach obu modeli komunikowania wiemy tyle samo: z okresu przedhistorycznego zachowały się rysunki naskalne z Ziemi Arnhema w północnej Australii, z grot Lascaux w południowej Francji, z Tassili w północnej Algierii, ale za Ewangelią św. Jana powtarzamy: ?na początku było Słowo...?, które utożsamia się z Bogiem, a więc początkiem świata.
Na książkę składają się teksty napisane przez praktyków i wykładowców akademickich.Tematem pierwszej części książki są współczesne nam obrazy i wydarzenia. Uwagę autorów przyciągnęła przedwyborcza ulotka w skrzynce pocztowej, graffiti na ulicznym murze, wizerunki księżnej Diany i Jana Pawła II na talerzykach, zegarkach i śliniaczkach. Okazji do rozważań dostarczają też ekscesy celebrytów, sceny przemocy i seksu w reklamach, zachowania polityków puszących się podczas konferencji prasowych. Wizualny aspekt komunikowania dostrzegalny jest zwłaszcza we współczesnej sytuacji nadmiaru przekazów medialnych. Skoro przekazy konkurują o naszą uwagę, zawsze łatwiej będzie zobaczyć, a dopiero potem ewentualnie przeczytać. Dobrze o tym wiedzą autorzy reklam, specjaliści public relations i redaktorzy popularnych pism. Wszyscy chcą wywrzeć wpływ na odbiorców, choć kierują się różnymi celami i używają różnych sposobów.Drga część książki zawiera rzeczowe spojrzenie na prawo do osobistego wizerunku. Teksty dotyczą zarówno prawa polskiego, jak też m.in. niemieckiego. Daje to możliwość porównań i ma bardzo praktyczne znaczenie: zarówno dla osób prywatnych, którym może się zdarzyć, że zostaną zaskoczone publicznym eksponowaniem swojego wizerunku w niekoniecznie korzystnym kontekście, jak i dla redaktorów i wydawców, którzy powinni liczyć się z koniecznością tłumaczenia się przed sądem ze swoich decyzji.Książka ukazuje się w serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie
W serii Instytutu Zarządzania Wartością Szkoły Głównej Handlowej i Wydawnictwa Poltext prezentowane są najnowsze wyniki badań nad wartością ekonomiczną. Jest ona rozpatrywana w szerokim kontekście naukowym, biznesowym, technologicznym, społecznym i globalnym.
Książka wyjaśnia, czym jest i jak powstaje emocjonalny wymiar wizerunku firmy. Wskazuje, jak kształtować wrażenia klientów korzystne dla reputacji i rentowności przedsiębiorstwa poprzez:
-zastosowanie koncepcji marketingu doświadczeń
-wykorzystanie emocjonalnego potencjału satysfakcji klienta
-dostarczanie czynników zachwytu (delight experiences)
-budowę emocjonalnych podstaw lojalności
-wzbudzanie spontanicznych, pozytywnych opinii o firmie
OPINIE
Książka podejmuje nowatorskie i ważne zagadnienia współczesnego konkurowania firm. Dominuje w niej ujęcie marketingowe, jednak omawiane w aspekcie strategicznego zarządzania firmą. Problematyka tworzenia i zarządzania wizerunkiem firm oraz marketingu doświadczeń jest ważna i nowatorska. Książka jest bardzo potrzebna i skierowana do szerokiego grona odbiorców: studentów, nauczycieli akademickich oraz pracowników przedsiębiorstw, którzy tworzą lub mają wpływ na ich strategie.
prof. dr hab. Barbara Dobiegała-Korona, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
W Polsce rozpoczęła się pierwsza duża zmiana pokoleniowa w biznesie. Dzieci dynamicznych przedsiębiorców, rozpoczynających działalność na początku transformacji wyznaczonej rokiem 1989, stoją przed wyzwaniem przejęcia własności i zarządzania firmami swoich rodziców, a ci zastanawiają się, jak najlepiej przeprowadzić proces sukcesji.
Sukcesja w rodzinie biznesowej, jeżeli ma się powieść, musi być dobrze przemyślanym i szczegółowo zaplanowanym procesem, trwającym od chwili, gdy w rodzinie pojawiają się potomkowie. Udana sukcesja w firmie rodzinnej nigdy nie jest jednorazowym aktem odczytania testamentu czy przekazania darowizny bądź spadku, tak jak funkcjonująca, żywa firma nie jest zdeponowanym w banku majątkiem.
Książka Tomasza Budziaka to interdyscyplinarne, całościowe, a jednocześnie praktyczne spojrzenie na problematykę sukcesji, łączące zagadnienia strategii biznesowej nie tylko z aspektami prawnymi czy podatkowymi, ale również z psychologią, etyką i kulturą. Autor, od wielu lat doradzający rodzinom biznesowym, odwołuje się w niej do swego bogatego doświadczenia i współpracy zarówno z rodzinami polskimi, jak i firmami rodzinnymi z Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz krajów Beneluksu.
Układ książki Zarządzanie ryzykiem bankowym i sposób przekazu materiału jest typowy dla podręczników akademickich, a równocześnie uwzględnia potrzeby praktyków. W celu przybliżenia omawianych zagadnień przytoczone są przykłady banku średniej wielkości o uniwersalnym profilu działania. Czytelnikom unaocznią one rzeczywiste sytuacje i uwarunkowania, w jakich podejmowane są decyzje w bankach.Autorzy w kompleksowy sposób spojrzeli na problematykę ryzyka, prezentując jego istotę i klasyfikację, metody pomiaru i szacowania, międzynarodowe standardy i regulacje nadzorcze (głównie Bazylea 2 i Bazylea 3), najważniejsze aspekty organizacji procesu zarządzania ryzykiem, źródła i bazy danych, a także - w szerokim zakresie - metody stosowane do oceny ryzyka (kredytowego, struktury bilansu, rynkowego oraz operacyjnego). Podsumowaniem jest rozdział dotyczący zintegrowanej oceny ryzyka i efektywności działalności banku. W Aneksie zaprezentowano najczęściej wykorzystywane koncepcje wyceny instrumentów finansowych.Książka pod redakcją prof. Małgorzaty Iwanicz-Drozdowskiej, wybitnej specjalistki w dziedzinie bankowości, daje pełny obraz ryzyk istotnych dla funkcjonowania banku. Autorzy, z których większość poza dorobkiem naukowym ma odpowiednie doświadczenia praktyczne, prezentują zagadnienia potrzebne do całościowego zrozumienia problematyki zarządzania ryzykiem w sposób tak przejrzysty, że publikacja może być zarówno podręcznikiem dla osób rozpoczynających naukę, jak i ciekawą lekturą dla znawców przedmiotu, którym posłuży do uporządkowania wiedzy i umiejscowienia jej w szerszym kontekście.dr hab. Ryszard Kokoszczyński, profesor Uniwersytetu WarszawskiegoObowiązkowy, bardzo dobry podręcznik dla studentów i pracowników zajmujących się finansami, bankowością i zarządzaniem. Wiele na jego lekturze także skorzystają regulatorzy i nadzorcy. Zespołowi autorów należą się gratulacje i podziękowania, bowiem aktualizacja wiedzy w czasach intensywnych przemian ma ogromne znaczenie.Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich
Marketing jako dziedzina zarówno naukowa, jak i praktyczna ulega gwałtownym przeobrażeniom wywołanym oddziaływaniem wirtualnego środowiska, w tym internetu i współczesnych koncepcji jego rozwoju, tj. Web 2.0, Web 3.0 czy cloud computing. Procesy wirtualizacji marketingu powodują modyfikację relacji zachodzących pomiędzy firmą a podmiotami otoczenia. Rośnie znaczenie współpracy w sieciach przy wykonywaniu zadań marketingu, a klienci stając się partnerami organizacji, współtworzą wartość istotną dla firmy, dla nich samych oraz dla innych nabywców. Książka opisuje wieloaspektowe zmiany wywołane w sferze koncepcji marketingu (np. sposób myślenia o kliencie), instrumentach marketingu oraz organizacji działań marketingowych w przedsiębiorstwie, osadzając analizowaną problematykę w teorii sieci oraz przyjmując perspektywę organizacji jako systemu otwartego.
Ta oryginalna na polskim rynku wydawniczym praca naukowa w obszarze nauk o zarządzaniu poświęcona istocie wirtualizacji marketingu w kontekście sieciowego kreowania wartości jest ciekawym i wartościowym kompendium wiedzy na niesłychanie ważny temat zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, wynikających z tworzenia nowych struktur i układów sieciowych w wirtualnym środowisku, uwzględniających m.in. rolę klientów. Autor w swoim opracowaniu podjął się trudnego zadania wyjaśnienia wielu pojęć, definicji, modelowania procesów wirtualizacji oraz charakterystyki wykorzystywanych narzędzi i przykładów zastosowania nowoczesnych form organizacji spełniającej wymogi globalizującego się coraz bardziej otoczenia.
prof. zw. dr hab. Irena Hejduk, Szkoła Główna Handlowa
Tematykę recenzowanej książki można uznać za nowatorską i przyczyniającą się do rozwoju nauk o zarządzaniu. Wirtualizacja marketingu rozpatrywana jest w tej pracy w sposób systemowy w kontekście istotnych przeobrażeń w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa na rynku. Autor ma ambicje stworzenia podstaw metodologiczno-teoretycznych nowoczesnego marketingu, a proponowane ujęcia modelowe zostały oparte na dogłębnej analizie dorobku światowego i własnych badaniach w tym zakresie. (?) Zasługą Autora jest kompleksowe postrzeganie wpływu wirtualnego środowiska na marketing oraz podkreślenie roli procesów wirtualizacji w teorii sieciowego kreowania wartości. Sformułowane wnioski i konkluzje bardzo dobrze odpowiadają na postawione w tej książce ambitne cele.
prof. zw. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Nowelizacja Prawa spółdzielczego i wydzielenie w nim zagadnień dotyczących spółdzielczości mieszkaniowej było pierwszym krokiem do odrębnej własności mieszkań spółdzielczych i tworzenia wspólnot mieszkaniowych. Jednakże nieprecyzyjne zapisy ustawy i gra na emocjach spółdzielców nie przysłużyły się łagodnemu przejściu od praw ograniczonych do pełnej własności. Również obecnie proponowane modyfikacje uregulowań prawnych ? przede wszystkim odnoszące się do ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych ? budzą wiele kontrowersji i zastrzeżeń.
Książka ma na celu zestawienie i ocenę procedur zarządzania spółdzielczym zasobem mieszkaniowym w kontekście dotychczasowych doświadczeń zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi. Zaprezentowano ewolucję spółdzielczości - od praw lokatorskich do odrębnej własności. Wskazano korzyści, ale również zagrożenia, jakie powoduje ten proces przekształceń członków spółdzielni mieszkaniowych, a także relacje pomiędzy spółdzielniami i wspólnotami. Omówiono najważniejsze regulacje prawne, problemy efektywnego zarządzaniem majątkiem i eksploatacji nieruchomości wspólnej, obszary zarządzania operacyjnego, rozliczania kosztów oraz kalkulacji budżetów. Przedstawiono perspektywy rozwoju sektora mieszkalnictwa w odniesieniu do tendencji w Unii Europejskiej oraz przewidywanych zmian w polskim ustawodawstwie, które powinny służyć przede wszystkim usprawnieniu funkcjonowania zarówno spółdzielni, jak i wspólnot mieszkaniowych.
O AUTORACH
Dr hab. Iwona Foryś - pracownik naukowy Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, licencjonowany zarządca, pośrednik i rzeczoznawca majątkowy. Posiada prestiżowy tytuł CCIM oraz uprawnienia lustratora do przeprowadzania kontroli w spółdzielniach mieszkaniowych. Członek dwóch kadencji PKK ds. zarządców nieruchomości. Prowadzi wykłady na studiach magisterskich i podyplomowych oraz na kursach zawodowych. Jest autorką ponad 160 publikacji; współpracuje z praktykami rynku nieruchomości, wykonując wyceny, analizy, oceny opłacalności inwestycji, biznesplany oraz strategie zarządzania nieruchomościami.
Dr Maciej Nowak - adiunkt w Katedrze Prawa i Gospodarki Nieruchomościami i kierownik Pracowni Ekonomiki Przestrzennej i Środowiskowej na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie. Członek zespołu problemowego Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk. Autor licznych artykułów naukowych oraz współautor książek o tematyce związanej z nieruchomościami. Współpracuje z samorządami lokalnymi w zakresie szeroko rozumianej gospodarki nieruchomościami.
OPINIE
Autorzy podejmują aktualne zagadnienie przekształcenia spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego w prawo odrębnej własności, a w konsekwencji - tworzenia wspólnot mieszkaniowych w obrębie spółdzielczości. Wskazują zalety i wady każdej z form zarządzania zasobem mieszkaniowym. Łączą przy tym akademicką rzetelność badawczą z doświadczeniami nabytymi w zarządzaniu nieruchomościami i obsłudze prawnej rynku nieruchomości. W klarowny sposób prezentują swoje stanowisko wobec proponowanych zmian w ustawach regulujących funkcjonowanie rynku nieruchomości, nie stroniąc od prezentowania kontrowersyjnych poglądów oraz akcentując problemy nierozstrzygnięte. W konkluzji słusznie nie prognozują upadku idei spółdzielczości mieszkaniowej w Polsce, a jedynie wieszczą jej mniejszą rolę w przyszłości.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Bryxa
Nie ulega wątpliwości, że praca pośrednika nieruchomości wymaga ogromnej wiedzy z wielu dziedzin ? prawa, finansów, administracji państwowej, gospodarowania nieruchomościami itp. Jednak wiedza merytoryczna to nie wszystko. Pośrednik chcący utrzymać się z wykonywania swojego zawodu potrzebuje klientów, którzy zapłacą za jego usługę. Oznacza to, że punktem wyjścia są dla niego relacje z klientami oraz innymi ludźmi, z którymi pośrednik stale współpracuje.
Chcąc osiągnąć cel w postaci zbudowania swojego rynku klientów, pośrednik
musi wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, pozwalającymi w odpowiedni sposób nawiązać kontakt z klientem, pozyskać jego zaufanie, rozpoznać jego potrzeby, zadbać o ich zaspokojenie i wynegocjować zadowalające obie strony warunki umowy pośrednictwa. Ponadto nikt inny, lecz właśnie pośrednik uczestniczy w negocjacjach odnośnie warunków zbycia, nabycia lub najmu nieruchomości, nie wspominając o konieczności umiejętnego wynegocjowania z klientem warunków świadczenia usługi. Paradoks polega na tym, że wiedza oraz umiejętności psychologiczne są pośrednikowi niezbędne do wykonywania zawodu z sukcesem i powodzeniem. Natomiast w procesie kształcenia pośredników zajęcia z dziedziny psychologii zajmują zaledwie około 3% całości programu.
Książka powstała w oparciu o więcej niż dziesięcioletnie doświadczenia autorki w bezpośredniej pracy z pośrednikami w całej Polsce, w najróżniejszych biurach nieruchomości ? i tych okazałych, bardzo zamożnych, i tych bardzo małych, czasem jednoosobowych. Współpraca z pośrednikami obejmowała rożne obszary ich działalności, lecz główną dziedziną badań były kontakty z klientami na rynku pierwotnym i wtórnym, a także na rynku nieruchomości komercyjnych.
Każdy z tych obszarów obrotu nieruchomościami jest na swój sposób specyficzny, a klienci prezentują odmienne potrzeby i rożne postawy wobec współpracy z pośrednikiem.
Psychologia sprzedaży nieruchomości wskazuje na to, że proces sprzedaży nieruchomości rozpoczyna się, zanim klient wybierze numer telefonu pośrednika i złoży zapytanie. Sprzedaż nieruchomości zaczyna się znacznie wcześniej w głowie pośrednika, co przejawia się w jego postawie wobec samego siebie, innych ludzi i wykonywanej pracy. O wynikach w sprzedaży nieruchomości decyduje wiele innych elementów, pozornie pozostających bez związku z samą sprzedażą, a jednak mających ogromny wpływ na jej przebieg. Jakie to są elementy, w jaki sposób można je kształtować, korygować i zmieniać, by uzyskać zadowalający skutek ? odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdą państwo w niniejszej książce.
Czyta: Agnieszka Greinert
Sposoby zewnętrznego wsparcia twojej działalności gospodarczej.
Książka poświęcona roli pomocy publicznej w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku. Jest to temat szczególnie ważny i aktualny z racji wielu realizowanych obecnie programów wspieranych pomocą publiczną. Autorzy przedstawiają możliwości, jakie dają przedsiębiorcom środki pomocy publicznej w różnych dziedzinach. Charakteryzują szczegółowo:
- rodzaje, formy i zasady udzielania pomocy publicznej,
- aktualne programy pomocowe, z których można skorzystać, jak również mechanizmy przyznawania pomocy publicznej oraz sposoby jej obliczania.
- konkretne obszary działalności gospodarczej, w których pomoc publiczna może być użytecznym narzędziem wspierającym szybszy rozwój przedsiębiorstwa.
Książka adresowana jest głównie do praktyków ? przedsiębiorców, którzy szukają sposobów zewnętrznego wsparcia swojej działalności gospodarczej, może również zainteresować podmioty udzielające pomocy publicznej i nadzorujące rezultaty wydatkowania środków, a także studentów kierunków biznesowych, uczelni ekonomicznych i technicznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?