Książka stanowi wybór tematów z zakresu praktyki coachingu. Teksty prezentują dokładnie określone metody i sposoby pracy w ramach coachingu, a też przedstawiają refleksje i inspiracje powiązane z coachingiem. Jako że motywem przewodnim publikacji jest coaching w powiązaniu ze zmianami w organizacji i zarządzaniu, część napisów odwołuje się do wybranych koncepcji przywództwa, czy np. zarządzania talentami w organizacji. Istotnym walorem książki jest dostarczenie sposobności konwersji edukacji i doświadczeń między coachami, poznanie odmiennych podejść i spojrzeń na wiedzę praktyczną coachingu. Jest to zatem książka dla coachów, dla potencjalnych odbiorców coachingu , a ponadto w dodatku dla tych, których interesuje ta forma wspierania rozwoju osób i organizacji.
Z recenzji dr hab. Mirosławy Huflejt-Łukasik, kierownika studiów podyplomowych Coaching w organizacji, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii
W szybko zmieniającym się świecie zarówno badacze i analitycy, jak i studenci oraz wszyscy zainteresowani poszukują skondensowanej i jednocześnie pogłębionej informacji o bieżących wydarzeniach międzynarodowych. Seria Współczesne Stosunki Międzynarodowe odpowiada na to zapotrzebowanie w formie krótkich i aktualnych książek poświęconych najważniejszym problemom dzisiejszego świata, pisanych przez polskich uczonych.
Kolorowe, aksamitne czy inaczej wyborcze rewolucje przetoczyły się falą przez obszar poradziecki, aby następnie zmienić kierunek i objąć swoim zasięgiem Bliski Wschód i dotrzeć do Afryki Północnej. Czy są one kolejną falą demokratyzacji czy zawoalowaną formą ekspansji Zachodu? Jakie zmiany przyniosły przeżywającym je społeczeństwom i regionom świata? Jaka czeka je przyszłość? Celem książki jest odtworzenie wielowymiarowego charakteru kolorowych rewolucji i złożonej dyskusji międzynarodowej na ich temat.
Książka stanowi pewną próbę spojrzenia na zjawisko mobbingu w ujęciu wieloaspektowym (aspekty psychologiczny, społeczny, prawny) i jednocześnie prawnie-interdyscyplinarnym, przy wykorzystaniu nie tylko regulacji wynikających z prawa pracy, ale także prawa cywilnego i karnego.
Uznając rolę służebną regulacji prawnych, w części pierwszej publikacji zaprezentowano mobbing w świetle nauk pozaprawnych. Problematyka prawna mobbingu obejmująca zarówno wskazanie podstaw normatywnych dla jego kwalifikacji, jak i określenie różnych skutków prawnych tego patologicznego zachowania w miejscu pracy, stanowi treść drugiej części książki.
Ten zbiór wypowiedzi przedstawicieli różnych nauk z pewnością spotka się z żywym zainteresowaniem, pobudzi do refleksji, stanie się źródłem inspiracji dla dalszych badań, a także działań legislacyjnych w kierunku wzmocnienia ochrony podmiotów zagrożonych patologią w stosunkach pracy
Nowa wersja „grubej kreski” to przekonanie badaczy, że skoro tradycyjne media masowe schodzą ze sceny, warto zajmować się jedynie nowymi mediami, internetem oraz nowymi technologiami. Ale media jeszcze nie zginęły: podlegają „internetyzacji”, ale też kolonizują („mediatyzują”) internet, okazując się niezbędnym dostawcą treści „internetowych”. Nie przestaną być mediami nawet po ewentualnej migracji do sieci szerokopasmowych. Naiwne wizje całkowitej przemiany w systemie mediów i wzorach komunikowania masowego utrudniają działalność i przedsiębiorców, i twórców polityki publicznej. Dlatego autor poddaje szczegółowej analizie procesy konwergencji, mediamorfozy i remediacji, tworzące „nową ekologię mediów”, a także prognozy przyszłości mediów i internetu. Zajmuje się też przyszłością dziennikarstwa i demokracji, które za sprawą nowych mediów (choć bynajmniej nie tylko) będą musiały przejść gruntowną metamorfozę.
Doktor Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Obecnie jest doradcą Przewodniczącego KRRiT. Pełnił wiele funkcji w kraju i zagranicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji naukowych poświęconych mediom elektronicznym i komunikacji społecznej. Za „wybitne osiągnięcia oraz reprezentowanie polskiego środowiska medioznawców na całym świecie” otrzymał w 2011 r. honorowe członkostwo Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Media są żywiołem Karola Jakubowicza – czuje się w nich jak ryba w wodzie. Z niezwykłą starannością wynajduje wszelkie dostępne źródła informacji i wiedzy na temat błyskawicznie zmieniającej się medialnej rzeczywistości, która w coraz większym stopniu decyduje o tym, jak postrzegamy świat i jak porozumiewamy się z innymi. Nowa ekologia mediów to jednocześnie mapa i encyklopedia, obowiązkowa, choć uprzedzam – wymagająca lektura dla wszystkich zainteresowanych współczesnymi mediami.
Edwin Bendyk, dziennikarz tygodnika „Polityka”, autor blogu „Antymatrix”
Nowa ekologia mediów jest niczym brakująca instrukcja obsługi internetu, telewizora czy komórki. Jednocześnie solidny i porywający przegląd najważniejszych trendów i teorii pozwala zrozumieć świat mediów, w którym żyjemy często w sposób nieświadomy. Karol Jakubowicz, wybitny znawca mediów tradycyjnych, podchodzący bez uprzedzeń do nowej ekologii medialnej, jest szczególnie wiarygodnym po niej przewodnikiem.
dr Alek Tarkowski, dyrektor – Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, socjolog nowych mediów
W serii Akademickie warsztaty dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych
publikacji z dziedziny mediów.
Książka zawiera nową, oryginalną koncepcję kreowania i wykorzystywania w podejmowaniu decyzji marketingowych tzw. wizerunku równoległego. Autor wskazuje, w jaki sposób tradycyjne rozumienie wizerunku ogranicza rozwój działań promocyjnych, jak wizerunek odbierają różne grupy uczestników rynku, jakie są uwarunkowania w budowaniu i zarządzaniu marką, tworzeniu systemu tożsamości, komunikacji, kultury organizacyjnej i społecznej odpowiedzialności firmy. Na tym tle przedstawia istotę konsekwencje istnienia wizerunku równoległego.
Jednym z podstawowych celów działań marketingowych jest przekazywanie treści perswazyjnych, zachęcających do skorzystania z promowanej oferty. Okazuje się jednak, że na konkurencyjnym rynku takie działania nie wystarczą. Należy wręcz odwołać się do posiadanej wiedzy doświadczenia, skojarzeń, stereotypów, opinii, a więc wizerunków innych, równoległych, w sposób istotny wpływających na opinię o promowanej marce. Niewątpliwie dużą umiejętnością nadawcy promocji jest sprawne przywoływanie tych wizerunków podczas realizowanej kampanii.
Z książki dowiedzą się Państwo jednak znacznie więcej ? jak takie wizerunki równoległe właściwie kształtować, żeby możliwe było dezaktywowanie wizerunków niekorzystnych, a z drugiej strony przywoływanie skojarzeń pozytywnych, powodujących satysfakcję z podjętej przez konsumenta lub inną firmę decyzji. Tę ciekawą koncepcję Autor omawia w sposób prosty i przystępny, przytaczając na jej poparcie wiele przykładów z praktyki gospodarczej, a nawet z życia codziennego.
Podręcznik wprowadza w podstawowe zagadnienia zarządzania zasobami ludzkimi we
współczesnym przedsiębiorstwie. W przystępny sposób scharakteryzowano w nim system zarządzania zasobami ludzkimi, głównie pod kątem takich funkcji, jak: analiza pracy, wartościowanie pracy, planowanie zasobów ludzkich, analiza zasobów ludzkich, dobór, kształcenie i szkolenie, ocenianie, wynagradzanie, rozwój indywidualny, kształtowanie warunków pracy, zbiorowe stosunki pracy wraz z partycypacją pracowniczą, zwalnianie i system informacji personalnej.
Książka powstała na bazie studiów oraz doświadczeń dydaktycznych i doradczych autora. Jej zaletą jest prezentacja problematyki zasobów ludzkich i zarządzania nimi w kontekście obowiązujących w Polsce uregulowań prawnych oraz rynku pracy. Ważny atut stanowi także praktyczne ujęcie ? systemy, procesy, procedury i narzędzia rozpatrywane są pod kątem ich użyteczności w rzeczywistych warunkach firm o różnej wielkości i charakterze. Publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców: studentów, praktyków zarządzania, w tym zwłaszcza osób zajmującym się zawodowo sprawami personalnymi, doradców personalnych oraz wszystkich zainteresowanych problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.
Kim są single i jak wygląda ich życie, czy ma coś wspólnego z obrazem przedstawianym w mediach? To pytanie towarzyszy wielu dyskusjom na portalach internetowych, debatom w telewizji, radiu i prasie. Książka pogłębia dotychczasową wiedzę o wielkomiejskich singlach, ich stylu życia oraz przyczynach bycia ?solo?. Single mówią o swoich wymaganiach wobec potencjalnego partnera i wyobrażeniu idealnej miłości, dzielą się refleksjami dotyczącymi ich związków. Mówią też o znaczeniu kariery zawodowej, pasjach, i w końcu o zaletach i wadach życia w pojedynkę. Książka ujawnia podobieństwa i różnice między polskimi singlami oraz wyjaśnia, czemu jednych nazywa się ?bezkompromisowymi?, a innych ?oswojonymi? lub ?romantykami?.
Niemal każdego z nas intryguje, dlaczego część osób jest/pozostaje singlami? Autorka podjęła próbę znalezienia przyczyn życia w pojedynkę. Z uzyskanych danych wyłaniają się trzy przyczyny: praca zawodowa, środowisko rodzinne zarówno z dobrymi, jak i złymi wzorami, osobiste doświadczenia. Ten materiał badawczy jest bardzo rozbudowany, został poddany wnikliwej analizie według przyjętych grup powodów.
Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednym z fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju. Zarządzanie przedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zarówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodszych. Jak zatem znależć równowagę pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, jakim jest rozwój i konkurencyjność fi rmy jak zorganizować rodzinę, aby uniknąć konfl iktów międzypokoleniowych? Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwami familijnymi różnych branż i różnej wielkości. Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i praktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do: lepszego zrozumienia istoty i celów biznesu rodzinnego, wyjaśnienia problemów sukcesji, przekazywania władzy i własności, uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania, przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę. Pomogą w tym również zamieszczone w książce: testy psychologiczne, kwestionariusze kwalifi kacyjne, bilanse i plany sukcesyjne, a także przykłady i studia przypadków znanych fi rm rodzinnych. Publikacja adresowana jest do właścicieli i menedżerów fi rm rodzinnych, osób, które przygotowują się do podjęcia tego typu działalności, wykładowców i studentów kierunków biznesowych, szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych tą problematyką.
Książka może być wykorzystywana jako podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, ekonomia, socjologia. Może być podstawą do prowadzenia ćwiczeń i konwersatoriów z wielu przedmiotów, m.in. takich jak: zarządzanie, doradztwo, diagnostyka organizacyjna, zarządzanie strategiczne, kultura organizacyjna. Wielowątkowość przypadków, gęstość opisu i bogaty kontekst, w jakim przedstawione są problemy zarządzania, dają szerokie możliwości zastosowania książki. Przypadki podobne są do klasycznych harwardzkich case?ów, przede wszystkim ze względu na swoją złożoność i objętość, a także wielowarstwowość ? nie istnieje jedno właściwe rozwiązanie przypadków. Ambicją autorów jest przedstawienie materiału, który w interesujący sposób można analizować na wiele sposobów przez wiele lat. Istnieją także istotne różnice ? przede wszystkim bliższe nam, polskie realia; poza tym gęstość opisu i nasycenie kontekstem, charakterystyczne dla badań etnograficznych (choć nie wszystkie przypadki są etnografiami), umożliwiające wielostronne wykorzystanie i pogłębioną refleksję. Przypadki nie są wąskie, ?techniczne?, dostosowane do jednego przedmiotu czy podręcznika, lecz dają możliwość analizowania ze względu na wiele różnych aspektów, na zajęciach z wielu przedmiotów, z wielu ujęć i perspektyw. Można także porównywać przypadki między sobą pod wybranym kątem, poszukując efektów synergetycznych, podobieństw i różnic, tworząc metaprzypadki, pokazujące systemowe uwarunkowania zarządzania. - prof. Monika Kostera, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski Wiele jest na naszym rynku podręczników z zakresu zarządzania; niektóre z nich są bardzo dobre, część zawiera krótkie studia przypadków i przykłady. Wciąż jednak mało jest pozycji, które stanowią opisy polskich przedsiębiorstw, a przez to stają się cennym materiałem dydaktycznym dla studentów i praktyków biznesu. Książka napisana przez zespół autorów pod redakcją prof. Moniki Kostery wypełnia tę lukę ? zawiera pięć takich wnikliwie opracowanych studiów przypadku. Nie mam wątpliwości co do tego, że ta interesująca pozycja wykaże swoją użyteczność w procesach edukacji menedżerskiej. - dr hab. Beata Glinka, prof. Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Zarządzania W Polsce brakowało dotychczas dobrego podręcznika opartego na studiach przypadków ? wreszcie studenci zarządzania i teorii organizacji mogą z pożytkiem skorzystać z metody powszechnie stosowanej np. w Harvard Business School. Dzięki znakomitemu doborowi nieoczywistych i niestandardowych organizacji czytelnik jest w stanie zrozumieć złożoność kontekstów i uwarunkowań różnych ich typów. Książka powinna być szczególnie przydatna dla uczestników programów typu MBA, a także dla studentów studiów magisterskich zarządzania i socjologii. - dr hab. Dariusz Jemielniak, prof. Akademii Leona Koźmińskiego
Książka pozwala zrozumieć i wykorzystać potężną siłę, jaką jest kultura organizacji. Napisana w sposób lekki i łatwy w czytaniu, łączy wiedzę naukową z praktycznymi przykładami ze świata biznesu. Menedżerowie będą w stanie dzięki niej skuteczniej kierować swoimi zespołami. Konsultanci i trenerzy biznesu mogą ją wykorzystać, aby podnieść jakość swoich usług. Dla studentów kierunków zarządzania, administracji, ekonomii czy socjologii może stanowić doskonałe uzupełnienie podręczników akademickich.
Publikacja poświęcona nowym kierunkom strategii i zarządzania marketingowego, obejmującego wszystkie poziomy i działy w firmie, nastawionego na rynek i klienta.Publikacja poświęcona nowym kierunkom strategii i zarządzania marketingowego, obejmującego wszystkie poziomy i działy w fi rmie, nastawionego na rynek i klienta. Autor udowadnia, że dogodniejszy grunt dla realizacji nowych koncepcji marketingowych istnieje w małych i średnich fi rmach o wyższym poziomie kultury rynkowej niż w przedsiębiorstwach dużych i wielkich. Przedstawia metody i narzędzia wdrażania innowacyjnego podejścia marketingowego, z uwzględnieniem wymiaru strategicznego i operacyjnego oraz wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań skuteczności podejmowanych działań. Na zakończenie omówione są wyniki badań aktywności marketingowej w sektorze MŚP. Książka zawiera również wiele przykładów z praktyki fi rm, które osiągnęły sukces rynkowy dzięki stosowaniu nowoczesnego marketingu.
Stanisław Ślusarczyk – prof. nadzw. dr hab., pracownik naukowy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowca marketingu, strategii marketingowych na rynku międzynarodowym i badań marketingowych. Autor i współautor kilku książek i wielu opracowań z dziedziny marketingu, ekonomii oraz kilkunastu ekspertyz gospodarczych (biznesplany i wyceny przedsiębiorstw). Kieruje Firmą Consultingową „Niscon-too” specjalizującą się w doradztwie marketingowym i wycenie przedsiębiorstw. Ekspert akredytowany
przez PARP.
Waga przedstawionej w książce problematyki wynika z roli, jaką w gospodarce polskiej pełnią małe i średnie przedsiębiorstwa, które niejednokrotnie nie w pełni dostrzegają znaczenie działalności marketingowej i jej wpływ na wyniki ekonomiczne. Potencjał gospodarczy MŚP ograniczany jest przez wąską perspektywę biznesową wielu menedżerów i właścicieli firm. Z tego też względu dobrze się stało, że Autor podjął tematykę aktywności marketingowej w tym sektorze.
Prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski
(z recenzji)
Jeżeli dobrowolnie zrezygnujesz z outsourcingu procesów, które twoi konkurenci realizują poza organizacją, to wcześniej czy później twoja firma przestanie się liczyć na rynku – takie twierdzenie wygłosił kiedyś pierwszy premier Singapuru Lee Kuan Yew. Pogląd ten jest zbyt kategoryczny, aby się z nim w pełni zgodzić, ale odzwierciedla to, że przedsiębiorstwa na całym świecie coraz częściej decydują się na outsourcing i dzięki niemu wzmacniają swoją przewagę konkurencyjną.
Pomimo długiej historii i rosnącej popularności próby wdrożenia outsourcingu w przedsiębiorstwach często kończą się porażką. Wiele przedsiębiorstw nie osiąga korzyści z outsourcingu, jakich oczekiwano na początku. Dość duża liczba przedsięwzięć outsourcingowych ponosi wręcz straty. Potencjalne korzyści z outsourcingu powodują jednak, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie outsourcingu, a dzięki rosnącej wiedzy i doświadczeniu możliwe stało się minimalizowanie ryzyka związanego z outsourcingiem oraz unikanie pułapek z nim związanych.
Redaktorzy publikacji postawili sobie za cel zwrócenie uwagi menedżerów na różnorodność szans i wyzwań związanych z wdrożeniem outsourcingu w organizacji.
Kiedy Amerykanie pracowali nad swoim programem kosmicznym, uwagę ich przykuł bardzo prozaiczny problem. Jakimi narzędziami mają się posługiwać astronauci, robiąc notatki w stanie nieważkości? Bo ani pióro, ani długopis nie chciały w tych warunkach pełnić swojej funkcji. Badania nad nowym sprzętem do pisania kosztowały miliony dolarów, a dzięki nim dzisiaj posługujemy się przeróżnymi pisakami żelowymi. Ciekawie do tego problemu podeszli Rosjanie. Ich kosmonauci pisali ołówkami.
Wiele kluczowych dla ludzkości odkryć było możliwe tylko dlatego, że ktoś szukał zupełnie czego innego, zaczynając od penicyliny, przez kevlar, który początkowo miał służyć do czegoś innego, kończąc na karteczkach post-it. Moim zadaniem jest skłonić Cię, Szanowny Czytelniku, kiedy będziesz czytał ten tekst, abyś zechciał przekonać się o tym, jak ważne dla efektywności Twojej pracy lub tego, czego chcesz uniknąć, jest w pełni świadome podejście do procesu komunikacji. Chciałbym, abyś mógł się przekonać, co takiego możesz znaleźć dla siebie, kiedy zaczniesz już świadomie szukać, bawiąc się jednocześnie tym fascynującym procesem, jakim może być nauka.
Będziesz mógł, jeśli uznasz to z jakichś powodów za ważne, popracować nad nowym nawykiem – maksymalnie świadomym sposobem komunikowania się.
Wojtek Grad
Pełne erudycji refleksje i niebanalne dyskusje zamieszczone na stronach książki pokazują, że wokół zarządzania i biznesu można prowadzić pasjonujący dyskurs nie tylko o odpowiedzialności pracodawców, ale też o cywilizacji i kondycji gatunku ludzkiego, polityce i sztuce. Kształcenie przyszłych elit gospodarczych, wyposażonych w taką wiedzę i wrażliwość, jest nam bardzo potrzebne.
Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan
Wbrew oczywistemu, szkolnemu podziałowi na fikcję i nie-fikcję, obszary dziennikarstwa i literatury przenikają się na różne sposoby. To, co zdaje się wykazywać cechy wspólne obu obszarom, bywa określane jako gatunki pograniczne. Taka nazwa może być wprawdzie przydatna do sporządzenia tymczasowej klasyfikacji, lecz przecież nie stanowi rozwiązania problemu wzajemnych związków literatury i dziennikarstwa. Związki dziennikarstwa i literatury w tomie Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa? są rozpatrywane na konkretnych przykładach twórczości mniej lub bardziej współczesnych polskich autorów. Podstawę konstrukcji tomu stanowią kolejne gatunki dziennikarskie ? od szeroko pojętej publicystyki, poprzez felieton, reportaż i fotoreportaż, aż po gatunki radiowe i portal internetowy. W każdym z tych gatunków można się doszukać mniej lub bardziej wyraźnych związków z dziełami literackimi. Widoczne są jednak również zdecydowane odstępstwa.
Choć o związkach literatury i dziennikarstwa napisano w Polsce bardzo wiele, wydaje się, że problematyka ta nigdy nie zostanie wyczerpana. Dowodzi tego niniejszy tom Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa?, zawierający kilkanaście ciekawych opracowań dotyczących zarówno historii, jak i współczesności literatów uprawiających dziennikarstwo oraz dziennikarzy piszących książki. Jak barwne i nieszablonowe jest to środowisko świadczą choćby trzy postaci: Hanna Krall, Leopold Tyrmand i Ryszard Kapuściński, o których, ale nie tylko o nich, znowu czegoś nowego dzięki tej publikacji możemy się dowiedzieć.
Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa? śmiało wkroczyli w świat współczesnej prasy, występują w radiu i w telewizji, są obecni w internecie. Autorzy publikacji próbują za nimi podążać, dokonać analizy tej aktywności, przewidywać, jak będzie wyglądała w przyszłości. To właśnie stanowi walor tego podręcznika, ukazującego mistrzów i klasyczne gatunki funkcjonujące we współczesnej komunikacji społecznej.
prof. zw. dr hab. Tomasz Mielczarek
Instytut Bibliotekoznawstwa i Dziennikarstwa
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
W serii Akademickie warsztaty dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych publikacji z dziedziny mediów ukazujących się zagranicą.
Książka omawia zastosowania i oceny metody Action Research w doradztwie strategicznym. Dzięki niej Czytelnik powinien zrozumieć, w jaki sposób stosować metodologię Action Research w doradztwie strategicznym, aby rozwiązać praktyczne problemy firmy i dokonać gruntownej zmiany organizacji oraz stworzyć warunki do uczenia się organizacji.
Od połowy lat 90. XX wieku metoda Action Research przeżywa prawdziwy boom w zachodniej praktyce konsultingu dzięki dostrzeżeniu wielu możliwości jej wykorzystania, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i branżowych. Pomimo to metoda ta ma nadal relatywnie małe zastosowanie w polskiej praktyce, a badania Action Research w zarządzaniu są rzadko spotykane. Wynika to z ich długotrwałego i ryzykownego procesu aplikacji, przy jednoczesnym coraz większym oczekiwaniu przez organizacje szybkich efektów. Mimo uznania jej użyteczności przy doradztwie strategicznym nie jest to metoda powszechnie wykorzystywana przez wielkie korporacje konsultingowe, które przede wszystkim stosują standardowe narzędzia wymagające znacznie mniejszego zaangażowania i dostosowywania.
Action Research pozostaje raczej domeną firm małych, niezależnych bądź afiliowanych przy uniwersytetach. Dlatego niniejsza książka, wskazująca praktyczne zastosowanie tej metody wraz z efektami, przede wszystkim natury niematerialnej, rozwija teorię, a zarazem jest praktyczna.
Dr Aleksander Chrostowski od kilkunastu lat jest konsultantem i doradcą strategicznym stosującym metody Action Research. Ponadto jest wykładowcą i adiunktem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Akademii Leona Koźmińskiego.
Prof. Dariusz Jemielniak jest kierownikiem centrum badawczego CROW w Akademii Leona Koźmińskiego, a z Action Research zetknął się podczas rocznego stażu na stypendium Fulbrighta na Cornell University, gdzie przebywał na zaproszenie Davydda J. Greenwooda, jednego z wiodących badaczy tego nurtu. Doświadczenie praktyczne zdobywał natomiast dzięki kilkunastu latom prowadzenia spółki z branży internetowej (będącej m.in. wydawcą najpopularniejszego polskiego słownika internetowego ling.pl), a także w projektach doradczych.
Obecny kryzys zaskoczył prawie wszystkich, łącznie z wybitnymi przedstawicielami ekonomii. To zaskoczenie nie odnosi się może do samego wystąpienia kryzysu, ale raczej jego skali, zasięgu i czasu trwania.
Zamiarem autorów niniejszej publikacji było przedstawienie wstępnych analiz dotyczących tego, jak trwający globalny kryzys gospodarczy może wpłynąć na procesy jednoczenia się Europy, przede wszystkim z perspektywy krajów, które są wciąż na początku tej drogi, a więc krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Przedstawione w tym zbiorze analizy mają wstępny charakter, ponieważ w trakcie ich pisania kryzys wciąż się pogłębiał i brakowało oznak ożywienia gospodarczego.
Nie ulega wątpliwości, że praca pośrednika nieruchomości wymaga ogromnej wiedzy z wielu dziedzin ? prawa, finansów, administracji państwowej, gospodarowania nieruchomościami itp. Jednak wiedza merytoryczna to nie wszystko. Pośrednik chcący utrzymać się z wykonywania swojego zawodu potrzebuje klientów, którzy zapłacą za jego usługę. Oznacza to, że punktem wyjścia są dla niego relacje z klientami oraz innymi ludźmi, z którymi pośrednik stale współpracuje.
Chcąc osiągnąć cel w postaci zbudowania swojego rynku klientów, pośrednik musi wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, pozwalającymi w odpowiedni sposób nawiązać kontakt z klientem, pozyskać jego zaufanie, rozpoznać jego potrzeby, zadbać o ich zaspokojenie i wynegocjować zadowalające obie strony warunki umowy pośrednictwa. Ponadto nikt inny, lecz właśnie pośrednik uczestniczy w negocjacjach odnośnie warunków zbycia, nabycia lub najmu nieruchomości, nie wspominając o konieczności umiejętnego wynegocjowania z klientem warunków świadczenia usługi. Paradoks polega na tym, że wiedza oraz umiejętności psychologiczne są pośrednikowi niezbędne do wykonywania zawodu z sukcesem i powodzeniem. Natomiast w procesie kształcenia pośredników zajęcia z dziedziny psychologii zajmują zaledwie około 3% całości programu.
Książka powstała w oparciu o więcej niż dziesięcioletnie doświadczenia autorki w bezpośredniej pracy z pośrednikami w całej Polsce, w najróżniejszych biurach nieruchomości ? i tych okazałych, bardzo zamożnych, i tych bardzo małych, czasem jednoosobowych. Współpraca z pośrednikami obejmowała rożne obszary ich działalności, lecz główną dziedziną badań były kontakty z klientami na rynku pierwotnym i wtórnym, a także na rynku nieruchomości komercyjnych.
Każdy z tych obszarów obrotu nieruchomościami jest na swój sposób specyficzny, a klienci prezentują odmienne potrzeby i rożne postawy wobec współpracy z pośrednikiem.
Psychologia sprzedaży nieruchomości wskazuje na to, że proces sprzedaży nieruchomości rozpoczyna się, zanim klient wybierze numer telefonu pośrednika i złoży zapytanie. Sprzedaż nieruchomości zaczyna się znacznie wcześniej w głowie pośrednika, co przejawia się w jego postawie wobec samego siebie, innych ludzi i wykonywanej pracy. O wynikach w sprzedaży nieruchomości decyduje wiele innych elementów, pozornie pozostających bez związku z samą sprzedażą, a jednak mających ogromny wpływ na jej przebieg. Jakie to są elementy, w jaki sposób można je kształtować, korygować i zmieniać, by uzyskać zadowalający skutek ? odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdą państwo w niniejszej książce.
Książka ukazuje ewolucję zawodu sekretarki i asystentki w Polsce, w Europie i niektórych krajach pozaeuropejskich. W wyniku tej ewolucji zawód sekretarki stał się ważny w wspieraniu procesu zarządzania. Jego ranga systematycznie wzrasta, a powołany przez Komisję Europejską EUROAST podjął inicjatywę ujednolicenia kwalifikacji, kompetencji i certyfikacji zawodu w Europie.
Książka jest przeznaczona dla osób zatrudnionych na wszystkich stanowiskach wspierających proces zarządzania: sekretarek/asystentek, pracowników administracyjnych i kierowników biur oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem. Powinni po nią także sięgnąć szefowie, aby przekonać się, że kwalifikacje podwładnych stale rosną i należy je wykorzystać przy budowaniu sukcesu firmy.
Halina Füchsel jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończyła Państwowe Studium Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie (znane jako ?Ogrodowa?), a następnie Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Kilka lat temu uzyskała tytuł doktora, a w 2010 r. tytuł menedżera jakości na studiach podyplomowych. Przez wiele lat była wykładowcą na ?Ogrodowej? oraz w Warszawskiej Szkole Zarządzania - Szkole Wyższej. Obecnie prowadzi szkolenia w zakresie pracy biurowej dedykowane głównie asystentkom i kierownikom biur. Jest inicjatorką założenia w Polsce filii stowarzyszenia European Management Assistants. Obecnie jest jego przewodniczącą.
W ciągu ostatnich lat w budownictwie nastąpiło wiele zmian, a powszechną praktyką stało się szybkie i efektywne wykonawstwo budynków i infrastruktury na światowym poziomie. Osiągnięto to dzięki odejściu od tradycyjnych metod, początkowo poprzez zastosowanie technik zarządzania przedsięwzięciem budowlanym (zarządzania projektami), a następnie partnerstwa. W książce przedstawione zostały definicje, cele, zasady i procedury strategicznego partnerstwa, a także praktyczne aspekty tej metody współpracy ? wspólne ustalanie i realizowanie celów, podejmowanie decyzji, działania na rzecz zwiększenia wydajności, czy utrzymywanie partnerstwa w kolejnych projektach. Autorzy wskazują:
? jakie korzyści przynosi partnerstwo dla wszystkich stron kontraktu,
? w jaki sposób powinny przebiegać procesy decyzyjne,
? jak dobierać firmy partnerskie,
? jakie są zasady tworzenia zespołów partnerskich,
? jakie kompetencje i umiejętności są wymagane, aby osiągnąć wysoką efektywność.
Zrozumienie tego nowego podejścia do zarządzania w budownictwie umożliwi inwestorom skuteczne wykorzystanie rozwiązań, które oferuje przemysł budowlany, a studentom ? lepsze przygotowanie się do wykonywania różnych zawodów w tym sektorze gospodarki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?