Zrównoważone przedsiębiorstwo. Teoria, praktyka...
Teoria, praktyka, wycena, nauczanie
-
Autor: Wojciech Przychodzeń
- ISBN: 9788375612158
- EAN: 9788375612158
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Poltext
- Format: 16.5x23.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 248
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
35,81złCena detaliczna: 44,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,81 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
To jest książka ekonomiczna o istotnym znaczeniu praktycznym dla właścicieli, akcjonariuszy oraz kadry menedżerskiej przedsiębiorstw. Autor stawia proste i ważne pytanie: czy właścicielom i menedżerom firm opłaca się to, aby były one zarządzane w sposób transparentny i stosowały strategię zrównoważonego rozwoju? Po czym szuka odpowiedzi na to pytanie, przekopując się przez dane z różnych rynków i giełd (USA, Europa), aby sprawdzić, czy wycena firm stosujących powyższe zasady jest istotnie wyższa od wyceny innych, porównywalnych firm niestosujących tych zasad? Odpowiedź brzmi: tak, to się opłaca, rynki i giełdy wyceniają takie firmy wyżej.
Autor opisuje książkę następująco: Koncepcja trwałego rozwoju ma coraz większy wpływ na kształtowanie się oblicza świata oraz mechanizmów zarządzania podmiotami gospodarczymi. Sposoby jej wbudowywania w strategie przedsiębiorstw i procesy podejmowania decyzji oraz ich wpływ na kreowanie wartości stanową zatem interesujący obszar badawczy.
W książce analizowanych jest 1296 spółek wchodzących m.in. w skład indeksów Standard & Poor?s 500, Financial Times Stock Exchange 350 oraz Warszawskiego Indeksu Giełdowego. Analiza obejmuje okres 2006?2010. Dzięki przyjęciu 5-letniego szeregu czasowego danych możliwe stało się zaobserwowanie tendencji długookresowych, a tym samym ujawnienie efektów związanych z wdrażaniem koncepcji zrównoważonego przedsiębiorstwa, które występują z opóźnieniami czasowymi.
Otrzymane wyniki sugerują, że firmy i ich właściciele osiągają wymierne korzyści z tytułu inwestycji we wdrażanie trwałego rozwoju, a działania te przyczyniają się do osiągania przewagi konkurencyjnej na współczesnych rynkach.
Książka ukazuje się w koedycji z Akademią Leona Koźmińskiego.